Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

e-book από τη ΔΔΕ Μαγνησίας

Δημοσίευση: 13/08/2019
Σχολεία
Alt Text: 
Σχολεία
Title Text: 
Σχολεία
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η  ΔΔΕ Μαγνησίας πραγματοποίησε την πρώτη της έκδοση βιβλίου με ISBN σε e-book μορφή. Λόγω της σπουδαιότητάς του, το απέστειλε στη Γενική Γραμματεία του Υπουργείου, στο Ι.Ε.Π.  και στους έξι βουλευτές της Μαγνησίας.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΑΝΟΙΞΕΤΕ  

Πρόκειται για την έκδοση των πρακτικών μιας σπουδαίας Ημερίδας της ΔΔΕ Μαγνησίας, με τίτλο «Η Πολιτεία αφουγκράζεται τους μαθητές», η οποία πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο του 2018. Σε αυτή,  τριανταένα 15μελή μαθητικά συμβούλια Λυκείων και 3 ΣΜΕΑΕ, αναφέρθηκαν σε απόψεις, κρίσεις και προτάσεις έξι χιλιάδων περίπου μαθητών της Μαγνησίας για τη βελτίωση της εκπαίδευσης.

Αυτά που ανέφεραν οι μαθητές στην Ημερίδα, υποβλήθηκαν υπό μορφή υπομνημάτων και καταγράφονται αυτούσια στην έκδοση αυτή της ΔΔΕ Μαγνησίας.

Το βιβλίο αποτελεί θησαυρό για όσους φιλοδοξούν να συνεισφέρουν σε ένα καλύτερο μέλλον για την εκπαίδευση και γι΄ αυτό στάλθηκε στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου και του Ι.Ε.Π. Είναι τόσο σπουδαίο να ακούς 6000 φωνές μαθητών, οι οποίες μπορούν να σου δώσουν στοιχεία, πληροφορίες και προτάσεις για κάτι που βιώνουν προσωπικά και τους απασχολεί περισσότερο από καθετί στη ζωή τους.

Επίσης, αποτελεί θησαυρό για τη Διοίκηση της Εκπαίδευσης τόσο σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης όσο σε επίπεδο Διεύθυνσης Σχολείου επειδή οι απόψεις των μαθητών μπορούν να αποτελέσουν γνώμονα βελτιστοποίησης των διαδικασιών εκπαίδευσης σε επίπεδο σχολικής μονάδας.

Τέλος, είναι σπουδαίο και για ερευνητικούς σκοπούς πάνω στη Διοίκηση της Εκπαίδευσης, αφού εμπεριέχει δεδομένα από την περιοχή της Μαγνησίας, η οποία κατά πολλούς ερευνητές αποτελεί αντιπροσωπευτική περιοχή της χώρας(διαθέτει πληθυσμό σε αστικές, ημι-αστικές, νησιωτικές, ορεινές και πεδινές περιοχές και τα οικονομικά και διαβιωτικά χαρακτηριστικά του πληθυσμού πλησιάζουν το μέσο της χώρας).

Επιπλέον, το DVD περιέχει ακριβή περιγραφή όλων των διαδικασιών που προηγήθηκαν με σκοπό την υλοποίηση της δράσης ώστε να μπορεί να υλοποιηθεί από οποιαδήποτε άλλη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εμπεριέχεται θεματική ομαδοποίηση των αιτημάτων των μαθητών κι σχετική αρθρογραφία, η οποία αναδεικνύει τον κοινωνικό απόηχο και την επίδραση της εκδήλωσης στη Μαγνησία και όχι μόνο.

Ετικέτες: 
ΔΔΕ Μαγνησίας

Σχόλια (2)

 
Καθηγητής, Δρ. ΕΚΠΑ
14 Αυγ 2019 12:41

Μπράβο για το συγκεκριμένο έργο. Υπάρχουν και ανάλογες δράσεις στη Ελλάδα και στο εξωτερικό. Ωστόσο, εξαιρετική ιδέα είναι η έκδοση ενός e-book βασισμένο σε ποιοτικές και ποσοτικές έρευνες με τίτλο «Η Πολιτεία αφουγκράζεται τους καθηγητές». Θα είναι εξαιρετικά χρήσιμο για τη βελτίωση της οργάνωσης και διοίκησης των σχολείων, δεδομένων των παθογενειών που έχουν ανακύψει τα τελευταία χρόνια της διακυβέρνησης της χώρας σε θέματα Παιδείας και Θρησκευμάτων.

 
Πέτρος
15 Αυγ 2019 12:58

Συγχαρητήρια. Αγγίζετε θέματα που η εκπαιδευτική κοινότητα συζητά καθημερινά, που χρειάζεται να λέγονται Δημόσια καθημερινά μήπως τελικά ακουστούν κάποιες απόψεις από την ηγεσία και υλοποιηθούν. Πολλά από αυτά και έχουν γραφεί κατά καιρούς σε εκθέσεις και αναφορές από σχολεία, καθηγητές, γονείς, σχολικούς συμβούλους, στελέχη εκπαίδευσης.

Το θέμα είναι να υιοθετηθούν κάποιες απόψεις από το Υπουργείο και να γίνουν πράξη.

Όσο γίνεται λογιστική διαχείριση της Παιδείας δεν θα αλλάξει κάτι. Όταν τα σχολικά βιβλία υστερούν πάρα σε ύφος γραφής, πλήθος παραδειγμάτων και εξορθολογισμό της ύλης πολύ σε σχέση με τα ¨βοηθήματα" στο βιβλιοπωλείο, όταν ο εκπαιδευτικός μέσα σε 30 λεπτά πρέπει να διεξάγει / συντονίσει μια εκπαιδευτική διαδικασία σε τάξεις 30 μαθητών πώς να γίνει αυτό;

Πότε να αναλύσεις τα βασικά σημεία, πότε να γίνει brainstorming, πότε ι μαθητές σε ομάδες να εκτελέσουν μια άσκηση για την κατανόηση της νέας ύλης, όταν μάλιστα πρέπει να βγάλεις την ύλη που ορίζεται παραδίδοντας πολλές σελίδες το τριαντάλεπτο;
το μάθημα εκφυλίζεται σε μια διαδικασία express fast food, μπαίνει ο καθηγητής ρωτά γρήγορα κάποιες ερωτήσεις και γρήγορα προχωρά σε παράδοση σεμιναριακού τύπου για να προλάβει την ύλη (ιδίως στη Γ Λυκείου).

Χωρίς βιντεοπροβολείς, χωρίς κουρτίνες στα παράθυρα, χωρίς πρόσβαση στο διαδίκτυο μέσα στην τάξη και με το φωτόδενδρο να λεέι ότι το μάθημα που πρέπει να κάνεις για να βγεί η ύλη σε 30-35 λεπτά απαιτεί για να γίνει σωστά 4-6 διδακτικές ώρες.

Χρειάζονται καλύτερα βιβλία, εξορθολογισμός ύλης, παροχή εκπαιδευτικών μέσων στα σχολεία (ίντερνετ, βιντεοπροβολείς), Η/Υ και σωστή αξιολόγηση όλου του συστήματος. Να ενεργοποιείται το μυαλό των μαθητών κατά το μάθημα και να "σπρώχνονται" προς την εργασία και την μόρφωση καθημερινά και όχι όλα να εξαρτώνται από ένα διαγώνισμα .

Χρειάζεται θέληση από το Κράτος να μειωθεί η γραφειοκρατεία (για αν αγοράσεις μια ηλεκτρική σκούπα με μειοδοτικούς διαγωνισμούς και ενστάσεις μπορεί να πάρει 2 χρόνια) και να έρθουν σύγχρονα βιβλία και μέσα και ο μαθητής αν γίνεται καθημερινά συμμέτοχος όχι θεατής.

Ευχαριστώ

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean