Τις προθέσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας για τις επικείμενες αλλαγές στα Δημόσια Ι.Ε.Κ. διατύπωσε ο Γενικός Γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Γ. Βούτσινος στη συνάντηση με το Σωματείο Εκπαιδευτών Δημοσίων Ι.Ε.Κ. , η οποία πραγματοποιήθηκε σε πολύ καλό κλίμα .
Ειδικότερα σχετικά με το περιεχόμενο της συνάντησης το Σωματείο ανακοίνωσε τα εξής:
Το βασικό μας Αίτημα ήταν να ενημερωθούμε για τις προτάσεις της Συμβουλευτικής Επιτροπής για θέματα Οργάνωσης και Λειτουργίας των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.), που συγκροτήθηκε στη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης του Υπουργείου Παιδείας και να προσθέσουμε στην Ατζέντα της συζήτησης και τις δικές μας προτάσεις. Ο κ. Βούτσινος ενημέρωσε ότι η Επιτροπή δεν έχει ακόμη καταθέσει επισήμως τις προτάσεις της και μας ζήτησε να επανακαταθέσουμε τις δικές μας, το οποίο και πράξαμε άμεσα. Μας διαβεβαίωσε ότι σε κάθε περίπτωση δεν πρόκειται να προχωρήσει σε αλλαγές χωρίς να προηγηθεί Διαβούλευση μαζί μας και ειδικότερα για τα Κριτήρια της Πρόσκλησης Πρόσληψης Εκπαιδευτών, επειδή του το επισημάναμε.
Στη Συζήτηση που έγινε μας επισήμανε ότι οι αλλαγές που σχεδιάζονται έχουν ως πρωταρχικό στόχο την καλύτερη Επαγγελματική Κατάρτιση των Εκπαιδευομένων, και πιστεύει ότι μπορεί να επιτευχθεί με Εκπαιδευτές με πλούσια Επαγγελματική Εμπειρία και κύριο χαρακτηριστικό την εξειδίκευση. Στα πλαίσια αυτά δεν θεωρεί σωστό να παίρνουν ώρες για συμπλήρωση ωραρίου Εκπαιδευτές από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, πρόβλημα το οποίο έχουμε θέσει επανειλημμένα ως Σ.Ε.Δ.Ι.Ε.Κ .
Επίσης ένας από τους βασικούς του στόχους είναι η δημιουργία Μητρώου Εκπαιδευτών, σε συνεργασία με το Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ., που αποτελεί πάγιο αίτημα του Σωματείου μας.
Ζητήσαμε επίσης την Αναμόρφωση των Οδηγών Σπουδών (αλλαγές σε προγράμματα και προσοντολόγια) και μας είπε ότι σκοπεύει να ορίσει Επιτροπές για αυτό το σκοπό.
Σχετικά με την χρηματοδότηση του Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. για τις πληρωμές του τρέχοντος εξαμήνου μας απάντησε ότι η διαδικασία κινείται από το Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. και αυτός θα παρέμβει όπου του ζητηθεί και όπου χρειαστεί για να επισπεύσει καταστάσεις.
Τέλος τον ενημερώσαμε για την Προκήρυξη Εκπαιδευτών για τα Κ.Δ.Β.Μ. και τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν με τον τρόπο αξιολόγησης των Εκπαιδευτών καθώς και για την καθυστέρηση των πληρωμών των Εκπαιδευτών που έλαβαν μέρος στις περυσινές εξετάσεις Πιστοποίησης του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. Σε ότι αφορά τον προγραμματισμό από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. εξετάσεων Πιστοποίησης για Εκπαιδευτές Ενηλίκων αλλά και για τους Σπουδαστές, μας απάντησε ότι έχουν δρομολογηθεί αλλά θα έχουμε καλύτερη ενημέρωση από την ηγεσία του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.
'Εχει δίκιο η κυρία Μαρία παραπάνω. Τα ΙΕΚ δεν είναι κέντρα απασχόλησης άνεργων πτυχιούχων που δε γνωρίζουν πιθανόν το αντικείμενο που καλούνται να διδάξουν. Είναι κέντρα κατάρτισης ανέργων. Επειδή φοιτώ πρόσφατα σε ένα γνώρισα πολλούς άνεργους πτυχιούχους μεταξύ των υπολοίπων. Στον ιδιωτικό τομέα και κυρίως στο εξωτερικό σε αντίστοιχες θέσεις μη τυπική εκπαίδευσης οι θέσεις δεν απαιτούν μόνο τυπικά ακαδημαϊκά προσόντα αλλά προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα. Δεν μπορεί ο άνεργος πτυχιούχος για παράδειγμα να έρθει και να διδάξει Unreal Engine όταν δε διδάσκεται σε κανένα ΑΕΙ αλλά να προηγείται από κάποιον που το δουλεύει ήδη σε παραγωγή. Εννοείται και κανένας δημόσιος υπάλληλος δε μπορεί να το διδάξει. Δεν είναι λοιπόν όλα τα μαθήματα γνωστά σε πτυχιούχους και ας μη τα ισοπεδώνουμε όλα πια στην Ελλάδα.