Τι είπε ο Γ. Βούτσινος στους εκπαιδευτές των ΙΕΚ

10/12/2019

Άκουσε το άρθρο

Τις προθέσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας για τις επικείμενες αλλαγές στα Δημόσια Ι.Ε.Κ.  διατύπωσε ο Γενικός Γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου   Γ. Βούτσινος στη συνάντηση με το  Σωματείο Εκπαιδευτών Δημοσίων Ι.Ε.Κ. , η οποία πραγματοποιήθηκε σε πολύ καλό κλίμα .

Ειδικότερα σχετικά με το περιεχόμενο της συνάντησης το Σωματείο ανακοίνωσε τα  εξής:

Το βασικό μας Αίτημα ήταν να ενημερωθούμε για τις προτάσεις της Συμβουλευτικής  Επιτροπής  για θέματα Οργάνωσης και Λειτουργίας των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.), που συγκροτήθηκε στη Γενική  Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης του Υπουργείου Παιδείας και να προσθέσουμε στην Ατζέντα της συζήτησης και τις δικές μας προτάσεις. Ο κ. Βούτσινος   ενημέρωσε ότι η Επιτροπή δεν έχει ακόμη καταθέσει επισήμως τις προτάσεις της και μας ζήτησε να επανακαταθέσουμε τις δικές μας, το οποίο και πράξαμε άμεσα. Μας διαβεβαίωσε ότι σε κάθε περίπτωση δεν πρόκειται να προχωρήσει σε αλλαγές χωρίς να προηγηθεί Διαβούλευση μαζί μας και ειδικότερα για τα Κριτήρια της Πρόσκλησης Πρόσληψης Εκπαιδευτών, επειδή του το επισημάναμε.

Στη Συζήτηση που έγινε μας επισήμανε ότι οι αλλαγές που σχεδιάζονται έχουν ως πρωταρχικό στόχο την καλύτερη Επαγγελματική Κατάρτιση των Εκπαιδευομένων, και πιστεύει ότι μπορεί να επιτευχθεί με Εκπαιδευτές με πλούσια Επαγγελματική Εμπειρία και κύριο χαρακτηριστικό την εξειδίκευση. Στα πλαίσια αυτά δεν θεωρεί σωστό να παίρνουν ώρες για συμπλήρωση ωραρίου Εκπαιδευτές από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, πρόβλημα το οποίο έχουμε θέσει επανειλημμένα ως Σ.Ε.Δ.Ι.Ε.Κ .

Επίσης ένας από τους βασικούς του στόχους είναι η δημιουργία Μητρώου Εκπαιδευτών, σε συνεργασία με το Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ., που αποτελεί πάγιο αίτημα του Σωματείου μας.
Ζητήσαμε επίσης την Αναμόρφωση των Οδηγών Σπουδών (αλλαγές σε προγράμματα και προσοντολόγια) και μας είπε ότι σκοπεύει να ορίσει Επιτροπές για αυτό το σκοπό.

Σχετικά με την χρηματοδότηση του Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. για τις πληρωμές του τρέχοντος εξαμήνου μας απάντησε ότι η διαδικασία κινείται από το Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. και αυτός θα παρέμβει όπου του ζητηθεί και όπου χρειαστεί για να επισπεύσει καταστάσεις.

Τέλος τον ενημερώσαμε για την Προκήρυξη Εκπαιδευτών για τα Κ.Δ.Β.Μ. και τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν με τον τρόπο αξιολόγησης των Εκπαιδευτών καθώς και για την καθυστέρηση των πληρωμών των Εκπαιδευτών που έλαβαν μέρος στις περυσινές εξετάσεις Πιστοποίησης του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. Σε ότι αφορά τον προγραμματισμό από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. εξετάσεων Πιστοποίησης για Εκπαιδευτές Ενηλίκων αλλά και για τους Σπουδαστές, μας απάντησε ότι έχουν δρομολογηθεί αλλά θα έχουμε καλύτερη ενημέρωση από την ηγεσία του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.
 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (8)

Μάκης
|

'Εχει δίκιο η κυρία Μαρία παραπάνω. Τα ΙΕΚ δεν είναι κέντρα απασχόλησης άνεργων πτυχιούχων που δε γνωρίζουν πιθανόν το αντικείμενο που καλούνται να διδάξουν. Είναι κέντρα κατάρτισης ανέργων. Επειδή φοιτώ πρόσφατα σε ένα γνώρισα πολλούς άνεργους πτυχιούχους μεταξύ των υπολοίπων. Στον ιδιωτικό τομέα και κυρίως στο εξωτερικό σε αντίστοιχες θέσεις μη τυπική εκπαίδευσης οι θέσεις δεν απαιτούν μόνο τυπικά ακαδημαϊκά προσόντα αλλά προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα. Δεν μπορεί ο άνεργος πτυχιούχος για παράδειγμα να έρθει και να διδάξει Unreal Engine όταν δε διδάσκεται σε κανένα ΑΕΙ αλλά να προηγείται από κάποιον που το δουλεύει ήδη σε παραγωγή. Εννοείται και κανένας δημόσιος υπάλληλος δε μπορεί να το διδάξει. Δεν είναι λοιπόν όλα τα μαθήματα γνωστά σε πτυχιούχους και ας μη τα ισοπεδώνουμε όλα πια στην Ελλάδα.

Τυπικά κριτήρια
|

Πρώτα εξετάζονται τα τυπικά προσόντα (πτυχίο, μεταπτυχιακό) αλλά κατόπιν σωστό να θεσπιστούν κριτήρια ώστε να προηγούνται οι άνεργοι, αφού οι δημόσιοι υπάλληλοι ήδη έχουν μια θέση εργασίας.

Αν κάποιος είναι άνεργος και έχει τα τυπικά προσόντα, πώς θα αποκτήσει προϋπηρεσία αν δε του δοθεί μια σύμβαση εργασίας;

Αλλιώς, δε θα έχουμε καμία θέση για νέους εργαζόμενους αφού πάντοτε θα υπάρχουν άλλοι με μεγαλύτερη εμπειρία, ειδικά με την έλλειψη προσφοράς θέσεων εργασίας.

Μαρία Χατζηδ.
|

Από που προκύπτει πως οι άνεργοι υποψήφιοι είναι καλύτεροι εκπαιδευτές σε σχέση με άλλους που έχουν τα τυπικά προσόντα και εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα γνωρίζοντας το αντικείμενο; Δηλαδή κάποιος που πήρε πτυχίο και ΔΕΝ έχει ποτέ εργαστεί θα είναι πάντα η καλύτερη επιλογή;
Τελικά τι είναι τα ΙΕΚ που εμείς καλούμαστε να σπουδάσουμε;
Κέντρα απασχόλησης ανέργων εκπαιδευτών ή φορείς παροχής μη τυπικής εκπαίδευσης σε όσους δεν έχουμε λεφτά για να πάμε στα ιδιωτικά;
Εμάς που σπουδάζουμε μας ρωτήσατε ποτέ για να αξιολογήσουμε το ποιος μας διδάσκει και τι μας διδάσκει;

Αναστάσιος Καραγιάννης
|

Σωστό να προηγείται ο άνεργος, δίνοντάς του προβάδισμα (π.χ μοριοδοτώντας κάθε χρόνο ανεργίας). Ωστόσο, προκύπτουν αδικίες, όπως λ.χ εργαζόμενοι σε φορείς στους οποίους ισχύει η μονιμότητα π.χ ΔΕΚΟ, δηλώνουν μη δημόσιοι υπάλληλοι (έχω παραδείγματα). Επίσης, αρκετοί ιδιωτικοί υπάλληλοι, με μισθό ανώτερο των δημοσίων, γιατί να μπαίνουν στην ίδια κατηγορία;

Areti Sylligardaki
|

Όλα καλά και όλα όμορφα όσα λέγονται απ' το σωματείο και από τον ίδιο τον κ. Βουτσινο. Για άλλη μια φορά δεν τέθηκε το θέμα των συμβάσεων και της αποπληρωμής των εκπαιδευτών μαθητείας 2018. Όλοι αρμόδιοι και όλοι αναρμόδιοι. Πάνε δυο χρόνια από την έναρξη του προγράμματος με ξεχασμένους εκπαιδευτές...

Δημόσιο
|

Πόσοι εργαζόμενοι στο Δημόσιο απασχολούνται σε δεύτερες θέσεις με σύναψη σύμβασης; Από μια θέση εργασίας με ασφάλεια και σταθερό μισθό δεν είναι άδικο να στερούν ευκαιρίες από ανθρώπους που είναι άνεργοι;

Χρόνιος έκτακτος εκπαιδευτής ΔΙΕΚ
|

Γιατί οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας ΤΥΠΙΚΗΣ εκπαίδευσης κάθε χρόνο να προηγούνται (!!!!) στις αναθέσεις μαθημάτων στα ΜΗ-ΤΥΠΙΚΗΣ εκπαδεύσης (=κατάρτιση!), που προσφέρουν τα ΔΙΕΚ; Ακόμα και αν έχουν προσοντολόγιο, που προσφέρει πολύ λίγα μόρια;

Μάλιστα, η συντριπτική τους πλειοψηφία δεν είναι και πιστοποιημένοι εκπαιδευτές ενηλίκων από τον ΕΟΠΠΕΠ, ενώ ζητείται (με εξετάσεις και με παράβολο φυσικά) από τους έκτακτους, που μπορεί να έχουν πλήθος προσόντων και άρα πολλά περισσότερα μόρια;

Πότε θα αρθεί αυτή η αδικία επιτέλους; Τί σχέση μπορεί να έχει ένας εκπαιδευτικός σε γυμνάσιο με το είδος κατάρτισης που ορίζει η στοχοθεσία και το είδος μαθήματος των ΔΙΕΚ;

ΠΕ04
|

Γιατί οι Δημόσιοι υπάλληλοι κατατάσσονται τελευταίοι στη λίστα των εκπαιδευτών ΔΙΕΚ; Είναι σωστό; Είναι συνταγματικό;
Γιατί δεν κρίνονται τα προσόντα τους, αλλά κρίνεται η σχέση εργασίας τους;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ