Υφ. Παιδείας: Θα προσλαμβάνονται και αναπληρωτές στα σχολεία του εξωτερικού

“Εμείς θα προχωρήσουμε σε ένα διαφορετικό πλαίσιο επιλογής Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού, σε μία διαδικασία αντικειμενική, αξιοκρατική, χωρίς αδικίες”

17/02/2020

Άκουσε το άρθρο

“Θέλουμε να ενεργοποιήσουμε και την μέχρι τώρα ανενεργή διαδικασία πρόσληψης ωρομισθίων Ελλήνων ομογενών του εξωτερικού. Υπήρχε η πρόβλεψη στο νόμου χωρίς όμως, να περιγράφεται η διαδικασία. Αυτό είναι κάτι, λοιπόν, το οποίο θέλουμε να θεραπεύσουμε. Οι ομάδες εργασίας  των νομικών μας ήδη το δουλεύουν”.

Τα παραπάνω ανακοίνωσε σήμερα στη Βουλή η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης της Βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ Μ. Τζούφη για τα  προβλήματα στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού.

Για την διαδικασία επιλογής Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού η υφυπουργός Παιδείας είπε τα εξής:

Α. Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έφτασε στο παρά πέντε της θητείας και εν μέσω προεκλογικής περιόδου για μία διαδικασία επιλογής, η οποία είχε αρκετά σημεία τα οποία προκαλούσαν και αδικία, ένα από αυτά ήταν και ο αποκλεισμός των εκπαιδευτικών που είχαν ήδη συμπληρώσει πενταετία. Ουσιαστικά με κάποιο τρόπο ποινικοποιήσατε την εμπειρία και μάλιστα αυτό ήταν κόντρα στην εισήγηση και των αιρετών, αλλά και της ίδιας υπηρεσίας.

Β. Εμείς, λοιπόν, θα προχωρήσουμε σε ένα διαφορετικό πλαίσιο επιλογής, σε μία διαδικασία αντικειμενική, αξιοκρατική, χωρίς αδικίες, όπως είναι η πρόθεση μας να προχωρήσουμε σε αλλαγές του ν.4415 έχοντας στόχο την απλοποίηση των διαδικασιών, την ενσωμάτωση της εμπειρίας των κατά τόπους συντονιστών και των εκπαιδευτικών μας και την πραγματική εστίαση στις ανάγκες ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό. Σύμμαχοί μας σε αυτή την προσπάθεια είναι οι κοινότητες, οι άνθρωποι που τρέχουν τα τμήματα ελληνικής γλώσσας σε όλο το εξωτερικό, οι άνθρωποι που έχουνε ζήσει στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση χρόνια την πονούν και θέλουν να τη δουν να προχωρεί παρακάτω.

Τα οικονομικά

Ως προς τα οικονομικά η Σοφία Ζαχαράκη ανέφερε τα εξής:

  • Το ποσό που παραλάβατε από την προηγούμενη Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ήταν 17 εκατομμύρια ευρώ. Αυτός ήταν ο προϋπολογισμός. Το σημείο που το φτάσατε ήταν 9 εκατομμύρια ευρώ και μάλιστα, για δύο έτη, το 2016 και το 2017, το χαμηλότερο στην πρόσφατη ιστορία του ελληνικού κράτους, το μισό δηλαδή απ’ αυτό το οποίο παραλάβατε.
  • Το 2018-2019 υπήρξε πράγματι αύξηση. Έφτασε τα 15 εκατομμύρια ευρώ, πάλι λιγότερο από το σημείο το οποίο το παραλάβατε και πάμε τώρα στο σημείο που είναι φέτος, με τις προβλέψεις του προϋπολογισμού μας, δηλαδή τον Δεκέμβριο. Είναι 20 εκατομμύρια ευρώ, κατά 33% αυξημένος απ’ αυτό το οποίο μας παραδώσατε και μάλιστα, στο πρώτο έτος της θητείας μας με περαιτέρω αύξηση να επίκειται και για του χρόνου.
  • Ως προς το επιμίσθιο, το ίδιο.   Το παραλάβετε από την προηγούμενη Κυβέρνηση, το 2015 μιλώντας πάντα, στα 11 εκατομμύρια ευρώ. Το σημείο που το φτάσατε ήταν 5 εκατομμύρια ευρώ και μάλιστα, για δύο έτη, 2016 και 2017, πάλι το χαμηλότερο στην πρόσφατη ιστορία του ελληνικού κράτους, πάλι το μισό και λιγότερο απ’ αυτό το οποίο είχατε παραλάβει. Το 2018-2019 πράγματι υπήρξε αύξηση. Ήταν στα 10 εκατομμύρια ευρώ, αλλά πάλι λιγότερο απ’ αυτό το οποίο παραλάβατε. Δικά σας στοιχεία ούτως ή άλλως είναι. Έχετε βάλει και κάποια στοιχεία μέσα στην ερώτησή σας.
  • Και φέτος με τις προβλέψεις πάντα του προϋπολογισμού, ο οποίος ψηφίστηκε τον Δεκέμβριο, είναι 15 εκατομμύρια ευρώ -μιλάω για το επιμίσθιο- αυξημένο κατά 50%, σε σχέση με αυτό το οποίο μας παραδώσατε.

Η δευτερολογία της Μ. Τσούφη

Η Μ. Τζούφη στη δευτερολογία της είπε τα εξής:

Από το 2010 έως το 2015 είναι γνωστό ότι η χώρα μας στην κρίση μπήκε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ, κι εκεί κατέρρευσε η χρηματοδότηση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης, η οποία μειώθηκε κατά 84%. Είχε οδηγήσει σε κλείσιμο σχολικών μονάδων, σε περικοπή του επιμισθίου των αποσπασμένων εκπαιδευτικών και πράγματι, είχε δημιουργήσει σοβαρότατα προβλήματα στελέχωσης των σχολείων και βεβαίως, αμφισβήτηση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έκανε μια πολύ μεγάλη αγωνιώδη προσπάθεια κι έβγαλε πράγματι τη χώρα από τα μνημόνια. Ακόμη και πριν την έξοδο, όμως, ακριβώς επειδή έδινε πολύ μεγάλη σημασία και σε αυτόν τον τομέα, έκανε μια πολύ μεγάλη προσπάθεια να ανεβάσει τα ποσά αυτά και τα διαθέσιμα κονδύλια. Αναφέρθηκε ότι ήδη από το 2017 είχαμε αύξηση του προϋπολογισμού κατά 41% και το 2019 κατά 15% και χαίρομαι που στον προϋπολογισμό έχετε προχωρήσει σε περαιτέρω αυξήσεις.

Επομένως, σας έκανα μία πολύ συγκεκριμένη ερώτηση σχετικά με το τι σχεδιάζετε να κάνετε για ένα από τα θέματα που υπήρχε και εξακολουθεί να υπάρχει στο εξωτερικό, για τα κίνητρα για τους εκπαιδευτικούς υψηλών προσόντων για να αποφασίσουν να πάνε στο εξωτερικό.

Το ερώτημα είναι αν προτίθεστε να αυξήσετε, ως κίνητρο, για έναν ακόμη χρόνο το επιμίσθιο στους εκπαιδευτικούς, αφού έχετε αυξημένο προϋπολογισμό.

Επίσης θέλω να σας ρωτήσω, γιατί δεν έλαβα κάποια απάντηση, αν τα ποσοστά κάλυψης φέτος στη Γερμανία που έχουμε τα κύρια προβλήματα, αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο, είναι υψηλότερα απ’ αυτά που είχαμε επιτύχει, με χαμηλότερους προϋπολογισμούς τα προηγούμενα χρόνια.

Να θυμίσω εδώ ότι εμείς ανασχεδιάσαμε το θεσμικό πλαίσιο το 2016 κι επίσης ότι δημιουργήσαμε ένα νέο συντονιστικό γραφείο εκπαίδευσης στα Βαλκάνια, στο Βουκουρέστι, που από όσο γνωρίζω, μέχρι στιγμής δεν έχει καλυφθεί. Ήταν μια αναγκαιότητα που μας ερχόταν και από την εκπαιδευτική και από τη γενικότερη κοινότητα της περιοχής.

Ιδρύσαμε νέα σχολεία και ΤΕΓ σε Ευρώπη, Αφρική και Αυστραλία, εκεί που επληρούντο οι προϋποθέσεις. Κάναμε προσπάθεια να στελεχώσουμε τις έδρες νεοελληνικών σπουδών σε πανεπιστήμια του εξωτερικού που είναι ένα πολύ μεγάλο στοίχημα και που θέλει συζήτηση σχεδόν από μηδενική βάση τι κάνουμε και πώς πάμε σε αυτή την κατεύθυνση.

Κι επίσης, ένα θέμα που δεν πρόλαβα να ρωτήσω στην πρωτολογία μου γιατί το θεωρώ κρίσιμο είναι τι κάνουμε με τους συντονιστές εκπαιδευτικούς του εξωτερικού, οι οποίοι παίζουν τον ρόλο των μικρών υπουργών και της λειτουργίας, όπως ξέρετε, των σχολείων στο εξωτερικό.

Είχαμε συστήσει μια επιτροπή και είχαμε προχωρήσει στη συγκρότηση και την επιλογή, ώστε μέσα από μια απολύτως αξιόπιστη και διαφανή διαδικασία με κριτήρια να επιλέγονται οι καλύτεροι. Γνωρίζω ότι τοποθετήθηκαν με υπουργική απόφαση.

Ποια είναι τα κριτήρια επιλογής; Πότε και από ποιον συλλέχθηκαν τα βιογραφικά σημειώματα; Πώς κρίθηκαν αυτά τα στελέχη της εκπαίδευσης, που όπως είπατε και σωστά κατά τη γνώμη μου, όλοι θέλουμε να διαδραματίσουν έναν σοβαρό κεντρικό ρόλο στην παιδαγωγική, διοικητική αλλά και ευρύτερα παιδαγωγική υποστήριξη της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό;

Σχόλια (37)

Ευτυχία
|

Καλησπέρα ,
θα ήθελα να θέσω μια ερώτηση εκ μέρους νέων εκπαιδευτικών στον τομέα του αθλητισμού, που μόλις αποφοίτησαν στην Ελλάδα και ταυτόχρονα είναι παντρεμένοι με παιδί στο εξωτερικό. Η ερώτηση μου λοιπόν είναι η εξής :
Στις σπουδές είχαμε 3ο και 4ο έτος πρακτική στα σχολεία με βαθμολογία 10 , Άριστα. Είναι επαρκής η πρακτική για την αίτηση Αναπληρωτών σε ελληνικό σχολείο στη χώρα που έχουμε με το παιδί μας μόνιμη κατοικία η πρέπει να επιστρέψουμε Ελλάδα , να περιμένουμε το διορισμό σε ελληνικά εδάφη 5 έτη και να ξαναεπιστρέψουμε πάλι εξωτερικό μετά από 5 έτη διδασκαλίας;
Υπάρχουν προγράμματα που χρηματοδοτεί το Υπουργείο Παιδείας για νέους εκπαιδευτικους που έχουν στο βιογραφικό τους μόνο αναπλήρωση ως Πρακτική στο εξωτερικό ; Σε περίπτωση που δεν υπάρχει πρόγραμμα, θεωρώ πως θα ήταν σπουδαία ιδέα η προώθηση ενός προγράμματος για νέους Απόφοιτους της Ελλάδας στα ελληνόφωνα σχολεία του εξωτερικού ακόμα και σε συνεργασία με κάποιον πιο έμπειρο εκπαιδευτικό που ήδη έχει συμπληρώσει τα 5 έτη διδασκαλίας σε σχολείο στην Ελλάδα. Αν συνδιάσουμε τη νέα γνώση που φέρουν οι Απόφοιτοι που είναι και πιο κοντά με τα παιδιά με την εμπειρία , τη σοφία και την πειθαρχία των πιο έμπειρων εκπαιδευτικών βοηθάμε και στη καλύτερη μεταλαμπάδευση των γνώσεων στα παιδιά και στη νεότερη φιλοσοφία.
Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας.

bougdani
|

Αρης

Μήπως τάχεις λίγο μπερδέψει; Ή μήπως δεν ξέρεις;
Αποσπάσεις κάνει το Υπουργείο όχι ο Συντονιστής

Δημόπουλος Ιωαννης
|

Χρειαζόμαστε εκπαιδευτικούς και όσοι μπορούν και θέλουν να μείνουν ας μείνουν.Παντρεμενοι και μη δε μας ενδιαφέρει, τα σχολεία να ανοίγουν και να λειτουργούν σωστά θέλουμε.

Γ.Π.
|

Να μείνουν οι παντρεμένοι, να μείνουν. Έχουν κι αυτοί ψυχή!...
Οι «εν διαστάσει» και οι προσφάτως διαζευγμένοι, μπορούν να επικαλεσθούν τον πρότερο βίο και να μείνουν κι αυτοί;

Δημόπουλος Ιωαννης
|

Οι παντρεμένοι θα μείνουν, βλέπε δηλώσεις κ.Κελλα και κ.Κεραμεους και θα μάθεις και το γιατι.Κατι ακόμα στον παραπάνω εκπαιδευτικό ΕΧΟΥΜΕ νέα κυβέρνηση!!!!

Δάσκαλος αποσπασμένος στη Γερμανία
|

Οι ενδείξεις είναι θετικές ότι το επιμίσθιο θα δωθεί για 5 έτη.
Επιτέλους... δικαιωσύνη.

ΠΕ85
|

Κανείς περισσότερο από πέντε χρόνια. Απλά και ξεκάθαρα...

Αρης
|

Ποιος προηγείται κατα τη διαδικασία απόστασης ο νεοαποσπασθεις απο τον πίνακα με βαση τα μορια του ή ο παντρεμένος με ομογενή εργαζόμενο στο εξωτερικο , που ομως έχει συμπληρώσει πενταετία;
Ναι, χρειαζεται θετική εισήγηση συντονιστή, ναι υπάρχει κενό, ΠΟΙΟΣ ΠΡΟΗΓΕΙΤΑΙ ΟΜΩΣ;;;;;
Λέω, μηπω κανει οτι ΘΕΛΕΙ ο Συντονιστής;ςς;;

Νεφέλη
|

Ναι πράγματι οι παρατάσεις με γάμο μόνιμο κάτοικο και οι παρατάσεις για τις ανάγκες της υπηρεσίας είναι χωρίς επιμίσθιο πολλά χρόνια τώρα , νομίζω από το 1996 με τον τότε νόμο 2413/96.

Επιπλέον δεν υπάρχει μονίμως αποσπασμένος εκπαιδευτικός στο εξωτερικό. Κάθε χρόνο υποβάλλει αίτηση, πρέπει να υπάρχει θετική εισήγηση από το συντονιστή και φυσικά να υπάρχον κενά. Σχετικά με το ποιος είναι ικανός εκπαιδευτικός και ποιος όχι , όταν και αν αξιολογηθούμε όλοι τότε θα ξέρουμε. Το επιμίσθιο δεν κάνει κάποιον ικανό. Κι επιπλέον όσοι ζητούν παράταση θα προτιμούσαν να κάνουν αίτηση για απόσπαση κι έτσι με βάση τα μόριά τους να αποσπώνται αξιοκρατικά. Αλλά ούτε κι αυτό τους το επιτρέπει ο νόμος .

Δημήτρης
|

Για να αναβαθμιστει η ελληνογλωση εκπαιδευση εξωτερικου δεν πρεπει να αποκλειστει κανενας .Να αποσπωνται και οι παντρεμενοι και οι εχοντες συμπληρωσει πενταετια και ομογενεις και οποιος επιθυμει.Αλλα με βαση τα επιστημονικα κριτηρια που οριζει ο νομος καιμονο. Δηλαδη δεν θα γινουν καλυτερα τα σχολεια με διδακτορες μεταπτυχιακους και πολυγλωσσους συναδελφους. Επιστ ημονες δεν θελουμε;Αλλα με επιμισθιο ολοι και οσο χρονο ειναι αποσπασμενος να διατηρει την οργανικη του.

Πρώην Αποσπασμένος
|

Νεφέλη οι γάμοι εδώ και δύο δεκαετίες είναι χωρίς επιμίσθιο, έτσι δεν είναι η κάνω λαθος

Δημήτρης
|

Καταλαβαίνω τον ΤΡΟΜΟ που νιώθει ένας "μονίμως αποσπασμένος εξωτερικού" που παίρνει συνεχείς παρατάσεις, στο ενδεχόμενο να μπει η Γερμανία στο στόχαστρο ικανών εκπαιδευτικών από Ελλάδα λόγω αύξησης επιμισθίου ή και χρόνων απόσπασης. Κάθε νέος αποσπασμένος τρώει και μία θέση και μειώνει την πιθανότητα να πάρει ο ίδιος παράταση σε θέση που θα ήθελε.
Σκεφτείτε όμως τα ελληνόπουλα και τους γονείς τους που παλεύουν με τραγικές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Είναι τόσο δύσκολο να καταλάβουν οι "μονίμως αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί", μόνιμοι κάτοικοι εξωτερικού ότι αυτή η κατάσταση που υπήρξε για πολλά χρόνια στη Γερμανία είναι εδώ και καιρό μη βιώσιμη;

Eλλη
|

Μπορεί να υπηρετήσει εκπαιδευτικός στο εξωτερικο πέραν της πενταετίας και χωρις επιμισθιο, ενω υπηρέτησε δυο χωρίς επιμισθιο κ τρια με επιμισθιο κ είναι παντρεμένος με έλληνα κάτοικο κ εργαζόμενο στο εξωτερικο;

Δάσκαλος αποσπασμένος στη Γερμανία
|

@ Νεφέλη
Πολύς κόσμος που παρακολουθεί τη συζήτησή μας (στον βαθμό που την παρακολουθεί κάποιος) πιθανόν να μην είναι σε θέση να καταλάβει όλες αυτές τις λεπτομέρειες που αναφέρουμε για ν. 4415/16 άρθρο 26, 16, παράγραφος α, Γ1 κλπ κλπ.

Νομίζω λοιπόν - δεδομένου ότι υπάρχουν και άλλα σοβαρά ζητήματα στον εν λόγω νόμο που δύναται να κριθούν "παράλογα"- ότι ο συγκεκριμένος νόμος (4415/16) είναι άκρως προβληματικός και κάτι πρέπει να γίνει.
Να αλλάξει, να καταργηθεί...; κάτι τέλος πάντων.

@Πρώην Αποσπασμένος
Άνευ επιμισθίου;
Ψάχνουμε για άτομα να δουλεύουν με λιγότερο μισθό από αυτόν ενός ενοικίου στη Γερμανία; Και τα άτομα αυτά κρίνονται σήμερα ως "η πιο μάχιμη πτέρυγα της εκπαιδευτικής κοινοτητας";
Τι να πω;
Οψόμεθα!

Πρώην Αποσπασμένος
|

Ο Νόμος αδικεί και θα αλλάξει,κάντε υπομονή και όλα θα πάνε καλά ιδίως για τους άνευ επιμίσθιου που ήταν είναι και θα παραμείνει η πιο μάχιμη πτέρυγα της εκπαιδευτικής κοινοτητας.

Νεφέλη
|

Οσο για το άρθρο 26α του νομού 4515 ίσχυσε άπαξ μια και μονο φορά το 2017 !! Τα κριτήρια όριζαν απο γ1 και πάνω γνώση της γλώσσας και μονο της χώρας απόσπασης , πχ για Γερμανία μονο γερμανικά , 7 χρονια απόσπαση του εκπαιδευτικού και επιπλέον ζητούσαν το Αμκα και φορολογική ενημερότητα του συζύγου. Πανε και τα προσωπικα δεδομένα

Δάσκαλος αποσπασμένος στη Γερμανία
|

Όπως τα λες "Νεφέλη"
Οι νόμοι οφείλουν να εφαρμόζονται ή -στον βαθμό που κριθούν άδικοι/παράλογοι- να αλλάζουν.
Οι νόμοι αλλάζουν από τη βουλή με κύρια ευθύνη της εκάστοτε κυβέρνησης (σήμερα κυβερνάει η ΝΔ).
Μέχρι να αλλάξουν (οι νόμοι)... οφείλουν να τηρούνται! Πιστά.
Δε νομίζω να διαφωνεί κανείς.

Νεφέλη
|

επίσης ο νόμος 4415/16 άρθρο 16,παράγραφος 3β ορίζει:
β) Παράταση της απόσπασης μπορεί να χορηγηθεί με αίτηση του εκπαιδευτικού, η οποία υποβάλλεται μέσα στο πρώτο δίμηνο του ημερολογιακού έτους, για δύο (2) ακόμη έτη, χωρίς επιμίσθιο, κατόπιν εισήγησης του οικείου συντονιστή εκπαίδευσης σχετικά με τις ανάγκες της υπηρεσίας και την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, ύστερα από σύμφωνη γνώμη της Διεύθυνσης Παιδείας Ομογενών, Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Ξένων και Μειονοτικών Σχολείων (ΔΙ.Π.Ο.Δ.Ε.Ξ.Μ.Σ.).

Δάσκαλος αποσπασμένος στη Γερμανία
|

Η σημερινή νομοθεσία (ν. 4415/16) ορίζει με σαφήνεια ότι η απόσπαση στο εξωτερικό είναι για πέντε και μόνο για πέντε έτη.

Μια και μόνο εξαίρεση αναφέρεται στο άρθρο 26 (ν. 4415/16) η οποία αφορά πολύ συγκεκριμένη "κλειστή" κατηγορία ατόμων των οποίων ο "γάμος" έχει συγκεκριμένα "χαρακτηριστικά" ως προς του πότε παντρεύτηκαν, με ποιον παντρεύτηκαν και πόσα χρόνια είναι παντρεμένη (όσο παράλογο κι αν ακούγεται).

Δεν υπάρχει λοιπόν λόγος να αναφερόμαστε σε δηλώσεις πολιτικών που συμμετέχουν στην σημερινή κυβέρνηση.
Τα πράματα, στο βαθμό που το επιθυμούν, είναι πολύ απλά.
Ας αλλάξουν την νομοθεσία!

Πρώην πρόεδρος Συλλόγου γονέων σχολείου εξωτερικού
|

Αλληλούια!
Να το δω και να μην το πιστέψω (για τους ωρομίσθιους)...
Όσο για τους συντονιστές, ελπίζω να γίνει υποχρεωτική η συνεργασία τους με τους τοπικούς φορείς και συλλόγους γονέων (αλλά και η με κάποιο τρόπο συμμετοχή των φορέων στην αξιολόγηση τους) .

bougdani
|

Ν. 4415/2016, άρθρο 26 μεταβατικές διατάξεις
1. Επιτρέπεται να παραμείνουν στο εξωτερικό παντρεμένοι που πληρούν κάποιες συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Εφαρμογή του νόμου, αποτέλεσμα, κανείς απ' αυτούς που δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις δεν γύρισε Ελλάδα. Παραμένουν στο εξωτερικό συνήθως με άνευ αποδοχών ή έχουν παραιτηθεί.
2. Μέχρι τότε πρόσφεραν αμισθί για την Ελλάδα υπηρεσία στα Ελληνικά σχολεία του εξωτερικού.
3. Σαν αντίλογο της "λύπησης" που αναφέραι κάποιος σχολιαστής, θα έλεγα εγώ να καταργήσουμε τις οργανικές θέσεις στην Ελλάδα, για να μπορώ και γω να πάω στον τόπο μου. Γιατί να μένουν συνέχεια οι ίδιοι.
4. Αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ, ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ, ΠΥΣΔΕ να καταργηθούν και να μην αποσπώνται οι σύζυγοι/εκπαιδευτικοί στελαχών των σωμάτων ασφαλείας εκτός διαδικασίας.
Άρα λοιπόν η Ελλάδα- ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΚΑΝΕΙ -προσπαθεί να στηρίξει την οικογένεια, αφού δεν μπορεί με χρήματα τουλάχιστον με κάποια θεσμικά μέτρα.

Πρώην Αποσπασμένος
|

Η ηγεσία του υπουργείου έχει άλλη άποψη για τους γάμους.βλέπε ομιλίες Κελλα Κεραμεους στη Βουλή,θα τους στηρίξει όπως έκανε και στο παρελθόν .

Δάσκαλος αποσπασμένος στη Γερμανία
|

Έχω επιχειρηματολογήσει σχετικά και στο παρελθόν.
Πέντε έτη δικαιούται ο εκπαιδευτικός απόσπαση στη Γερμανία. Πέντε έτη θα πρέπει να πληρώνεται τίμια για να μπορεί να ζήσει με αξιοπρέπεια. Άρα πέντε έτη θα πρέπει να λαμβάνει επιμίσθιο, δεδομένου ότι ο μισθός της Ελλάδος δεν φτάνει στην Γερμανία ούτε για το ενοίκιο του σπιτιού του.
Στη συνέχεια ο εκπαιδευτικός οφείλει να επιστρέφει στην πατρίδα και να συνεχίζει να προσφέρει εκεί τις υπηρεσίες του.
Θέλει ο εκπαιδευτικός να μείνει μία ζωή Γερμανία διότι παντρεύτηκε εκεί, αγόρασε σπίτι, τα παιδιά του έχουν ενσωματωθεί στην Γερμανική κοινωνία κλπ; Προφανώς σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να αναζητήσει τρόπους να αμείβεται από το γερμανικό κράτος, αφού σ’ αυτό επιλέγει ο ίδιος να ζήσει για το υπόλοιπο της ζωής του. Δεν μπορεί να απαιτεί από την Ελλάδα να χρηματοδοτεί την δική του επιλογή.
Το επιχείρημα λοιπόν: Είμαστε «παντρεμένοι» στη Γερμανία, «λυπηθείτε» μας, πρέπει να σταματήσει να λαμβάνεται σοβαρά υπόψιν για το μέλλον.
Στο βαθμό που η Ελλάδα θέλει να «προστατέψει» οικογένειες, υπάρχει πολλή «δουλειά» που πρέπει να γίνει στην πατρίδα μας, όπου χιλιάδες οικογένειες εντός συνόρων της, συνεχίζουν ακόμα και σήμερα να στερούνται «τα προς το ζην». Η «οικογένεια» στην Γερμανία και στους «κατοίκους» αυτής, είναι αρκετά προστατευμένη και δε χρειάζεται την «αρωγή» της Ελλάδας.
Η Ελλάδα θα πρέπει λοιπόν να προτάξει το δικό της συμφέρον και με βάσει αυτό να κάνει τις επιλογές της.
Προφανώς και το συμφέρον της Ελλάδας είναι να διατηρεί τους δεσμούς της με την ομογένεια.
Προφανώς και το συμφέρον της ομογένειας είναι να διατηρεί τους δεσμούς της με την Ελλάδα.
Επ’ αυτής της βάσης και μόνο και στο πλαίσιο του πώς θα επιτευχθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο αυτός ο στόχος, θα πρέπει εις το εξής να χαραχθεί και το αντίστοιχο σχέδιο πολιτικής της Ελλάδας ως προς την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση στη Γερμανία.

Μάνος
|

Αυτό... Με τους γάμους σας.
Φτάνει, δεν πείθει και δεν μπορεί να είναι κριτήριο.
Επίσης: Αναπληρωτής στην Ελλάδα μπορεί να σημαίνει 10 χρόνια προϋπηρεσία σε φροντιστήρια και άλλα τόσα στο δημόσιο.
Διορισμοί στην Ελλάδα δεν γίνονται και πολλοί αναπληρωτές ψάχνουν ευκαιρίες εργασίας παντελής παντού.

Γονέας
|

Καλά όλα αυτά αλλά πότε θα γίνει η προκήρυξη για τις νέες αποσπάσεις και πότε πρόκειται να ανακοινωθούν τα αποτελέσματα; Τέλος Αυγούστου πάλι για να τοποθετηθούν πρώτη Σεπτέμβρη; Και πάλι ανακλήσεις γιατί δεν βρίσκουν σπίτι ούτε με σφαίρες οι εκπαιδευτικοί; Και πάλι κενά; Για στρωθείτε εκεί στο υπουργείο στη δουλειά μην έχουμε και του χρόνου τα ίδια στη Γερμανία όπως φέτος!

Μάνος
|

@GONEAS Υπάρχουν αδιόριστοι εκπαιδευτικοί οι οποίοι είναι ή θα εξελιχθούν σε καθόλα άξιους δασκάλους ή καθηγητές. Αν τοποθετηθούν μαζί με άλλους έμπειρους εκπαιδευτικούς σε ένα ελληνόγλωσσο σχολείο σε αναλογία π.χ. μέχρι 3/10 με κάποια αξιολόγηση, ίσως να είναι και θετικό. Το να βάλει το υπουργείο όμως έναν τέτοιο ΜΟΝΟ του να διδάξει σε ΤΕΓ με μισθό χαρτζιλικιού, είναι λάθος!
Γενικότερα πάντως βλέπω τα τελευταία χρόνια μεγάλη κινητικότητα στην Ελληνόγλωσση εκπαίδευση Γερμανίας όπου επικρατούν έντονα προβλήματα. Μακάρι να βγει κάτι καλύτερο από τον προηγούμενο νόμο που να προσφέρει με αυτή τη σειρά προτεραιότητας:
1) Καλή εκπαίδευση στα Ελληνόπουλα.
2) Δίκαιο και ανθρώπινο σύστημα τοποθετήσεων και μισθών για τους εκπαιδευτικούς.
Αύξηση επιμίσθιου και 5ετία πάντως θα τραβούσε αναμφίβολα περισσότερους και ικανότερους εκπαιδευτικούς. Ειδικά εάν συνοδεύονταν με ένα διάφανο σύστημα τοποθετήσεων το οποίο δεν εξαρτάτε από τις διαθέσεις του εκάστοτε συντονιστή.

Πρωην αποσπασμενος
|

Με 1350 επιμίσθιο Ποιος να ρθει?Αύξηση του επιμίσθιου είναι η μόνη και μοναδική λύση όλα τ'άλλα είναι νά'χαμε να λέγαμε.

Βασιλική
|

Γνωρίζει η κυρία υφυπουργός πόσο κοστίζει το συμβόλαιο ενός αναπληρωτή; Δεν την ενημέρωσαν οι υπάλληλοι της ΔΙΠΟΔΕ πως το υπουργείο είναι σε δικαστική διαμάχη με εκπαιδευτικούς στη Γερμανία, οι οποίοι είχαν συνάψει τέτοια συμβόλαια; Ας ενημερώνονται σωστά οι κυρίες του υπουργείου από τους υπεύθυνους στα γραφεία της ΔΙΠΟΔΕ για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, πριν κάνουν ανακοινώσεις. Ας επιστρέψουν τους εκπαιδευτικούς με σύζυγο κάτοικο εξωτερικού στις θέσεις τους στα σχολεία του εξωτερικού, τις οποίες στήριξαν σε δύσκολες στιγμές και κράτησαν τα σχολεία ανοιχτά. Κατάργηση του νόμου άμεσα, όπως υπόσχονταν η σημερινή κυβέρνηση προεκλογικά. Υπάρχουν βίντεο με δηλώσεις-υποσχέσεις της σημερινής υπουργού και του υπεύθυνου για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση κ. Κέλλα.

GONEAS
|

Οι αναπληρωτές στα σχολεία θα αποτελούσαν βοήθεια. Από το να μην έχεις ΚΑΝΕΝΑΝ καλός είναι και ο αναπληρωτής. Να σχολιάσω ότι το παιδί μου στο γερμανικό γυμνάσιο έχει σε δύο μαθήματα(Βιολογία και Αγγλικά) εκπαιδευόμενους, που ακόμα δεν έχουν πτυχίο εκπαιδευτικού!!!!!!!!!Αυτό συνηθίζεται στη Γερμανία. Αναλαμβάνουν μόνοι τους τα τμήματα χωρίς παρουσία δεύτερου πεπειραμένου εκπαιδευτικού στην τάξη. Συνεπώς γιατί να μην μπορούν οι Έλληνες αναπληρωτές να διδάξουν στα παιδιά μας;

Μάνος
|

Επιτέλους να μπούνε διάφανοι κανόνες ΚΑΙ στην ελληνόφωνη εκπαίδευση. Ποιος καταλαμβάνει ποια θέση και για πόσο διάστημα; Πότε θα μπει μία τάξη;
Και όσον αφορά την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, ο σκοπός είναι να φέρουμε άξιους εκπαιδευτικούς, όχι να πετάξουμε μερικούς άπειρους χωρίς κανένα έλεγχο σε κάποιο ΤΕΓ με μισθό χαρτζιλικιού για να πει εκπληρώσει τύποις μόνο τις υποχρεώσεις της η πολιτεία. Πως περιμένει ποιοτική εργασία έτσι; Έτσι θα κρατήσουν επαφή οι ομογενείς με την πατρίδα;
5ετή αξιοπρεπή διαβίωση ΜΕ επιμίσθιο για όλους τους αποσπασμένους και αξιοπρεπές επιμίσθιο επίσης για τυχόν αναπληρωτές-ωρομίσθιους. Στόχος πάντα να έχουμε εκπαιδευτικούς που βλέπουν το λειτούργημά τους ως αποκλειστικό επάγγελμα, όχι ως συμπλήρωμα.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ