Αναδιοργάνωση της τηλεκπαίδευσης

Θεωρώ επιβεβλημένο να οργανωθεί με πολυδιάστατο τρόπο η τηλεκπαίδευση, ώστε να προχωρήσουν όλα τα παιδιά στην ύλη και να μη μείνουν σε επαναλήψεις

29/03/2020

Ενημερώθηκε: 30/03/2020, 09:07

Άκουσε το άρθρο

Δημήτριος Καλαϊτζίδης, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου

Τα μηνύματα από όλο τον κόσμο δεν είναι αισιόδοξα. Οι Η.Π.Α. αναδιοργανώνουν το εκπαιδευτικό σύστημα με τη σίγουρη προοπτική ότι τα σχολεία δεν πρόκειται να ξανανοίξουν μέχρι τον Ιούνιο.

Η κατάσταση στην Ελλάδα μπορεί για την ώρα να είναι καλύτερη, ωστόσο, κανείς δε βάζει το χέρι του στη φωτιά ότι θα μπορέσουν να ανοίξουν τα σχολεία μέχρι 15 Μαΐου. Αλλά και να ανοίξουν στις 15 Μαϊου, ελάχιστα μπορούν να γίνουν πλέον στις καυτές αίθουσες των σχολείων με τον κορονοϊό να καραδοκεί. Φαντάζομαι πως κανείς δεν ισχυρίζεται πως θα εξαφανιστεί ο ιός μέχρι τότε.

Όταν με το καλό ανοίξουν τα σχολεία το Σεπτέμβριο, δηλαδή το φθινόπωρο, έχουμε τη βεβαιότητα της εποχικής γρίπης που κάθε χρόνο κλείνει πάρα πολλά τμήματα στα σχολεία.  Φέτος, είναι σχεδόν βέβαιο, ότι θα προστεθεί και ο νέος κορονοϊός. Τα παιδιά μπορεί να μη νοσήσουν μαζικά και σοβαρά, όμως το ενδεχόμενο να αποδεκατιστούν οι εκπαιδευτικοί είναι πολύ πιθανό. Άρα, λογικό επακόλουθο θα είναι η (έστω μερική) επανάληψη της παρούσας κατάστασης, με ό,τι αυτό επισύρει.  Καθώς η διάμεση ηλικία των Ελλήνων εκπαιδευτικών είναι κοντά στα 50 (ή και περισσότερο) οι πιθανότηες να νοσήσουν αρκετοί και σοβαρά, αυξάνεται.  Αυτό σημαίνει πως πολλές τάξεις θα μείνουν χωρίς δασκάλους για σημαντικά διαστήματα μέσα στην επόμενη σχολική χρονιά.

Ακόμη κι αν τίποτε απ’ όλα αυτά δεν συμβεί, το γεγονός ότι από τις 10 Μαρτίου τα σχολεία είναι κλειστά και (ουσιαστικά) δεν γίνεται μάθημα, έχει σοβαρές επιπτώσεις στη μάθηση. Θα βγει φέτος μια φουρνιά μαθητών που θα έχει σοβαρές ελλείψεις (ένα ολόκληρο τρίμηνο μαθημάτων) σε σχέση με τις προηγούμενες.

Πιστεύω ότι οι επαναλήψεις δεν μπορούν να καλύψουν το κενό που δημιουργείται και η επόμενη σχολική χρονιά δεν θα είναι αρκετή για να καλύψει τα κενά, ακόμη και αν κυλήσει χωρίς κανένα απρόοπτο.

Θεωρώ, λοιπόν, επιβεβλημένο να οργανωθεί με πολυδιάστατο τρόπο η τηλεκπαίδευση, ώστε να προχωρήσουν όλα τα παιδιά στην ύλη και να μη μείνουν σε επαναλήψεις. Κατανοώ ότι υπάρχουν πολλοί που το θεωρούν είτε αδύνατο, είτε μη δεοντολογικό, είτε άδικο, είτε είτε. Όμως, παρ΄όλες τις αντιρρήσεις, το γεγονός ότι χάνεται πολύτιμος χρόνος που δεν θα επιστρέψει, είναι αδιαμφισβήτητο.

Πρέπει άμεσα να αναδιοργανωθεί η τηλεκπαίδευση, με στόχο το προχώρημα της διδασκαλίας, την κάλυψη της ύλης και των κενών που έχουν ήδη δημιουργηθεί.

Έχουμε στα χέρια μας 4 κρατικά κανάλια τηλεόρασης, το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο με κατάλληλη ενίσχυρη των υποδομών και των πόρων του σύντομα μπορεί να ανταποκριθεί ικανοποιητικά, προσφέρονται μια σειρά ψηφιακά εκπαιδευτικά εργαλεία δωρεάν (ας μη τα αναφέρω εδω-είναι γνωστά), υπάρχει πλήρης επάρκεια ικανού εκπαιδευτικού προσωπικού και τεχνικών, άρα έχουμε σε σύντομο χρονικό διάστημα που δεν περνάει τις 15-20 μέρες τη δυνατότητα να ξεκινήσουμε μαθήματα για το «παρακάτω». Χρειάζεται μόνο πολιτική απόφαση, στήριξη από τις τρεις ομοσπονδίες εκπαιδευτικών, και το σύστημα σύντομα θα είναι στη διάθεσή μας, έτοιμο και για άλλες αντίξοες καταστάσεις.

Όσο για τις Πανελλαδικές, θεωρώ ελάχιστα πιθανό να μπορέσουν να γίνουν μέχρι τον Οκτώβριο. Το πιο πιθανό είναι να μπουν φέτος τα παιδιά στα ΑΕΙ χωρίς εξετάσεις, με τρόπο που μπορεί να συμφωνηθεί από τους αρμόδιους και ενδιαφερόμενους.

Σχόλια (15)

@Eρτ
|

@ @Ερτ 31 Μαρ 2020 19:49
Έχεις απόλυτο δίκιο. Τους είχα ξεχάσει αυτούς.

@ @Ερτ
|

Το κόμμα του φίλτατου δεν έδωσε τίποτα, αφού έμεινε εκτός Βουλής στις πρόσφατες εκλογές.

το θέατρο του παραλόγου...
|

1) 30 εκατ ευρώ που θα μπορούσαν αντιθέτως να επενδυθούν για την ενίσχυση των δημοσίων νοσοκομείων(πάνε σε μερικούς ιδιώτες).
2) 11 εκατομμύρια ευρώ για τα μέσα για "καμπάνια κατά του κορονοιου" (μπορεί να γίνει και δωρεάν) αντί να επενδυθούν πάλι στο ΕΣΥ .
3) έως και 3000 ευρώ στους εργαζόμενους της ερτ που δεν δουλεύουν με τηλεργασία (κάποιοι φώναζαν παλαιότερα τώρα ούτε θέμα....τελικά κάπου βοήθησαν αυτά τα 11 εκατ)

@Ερτ
|

Γι αυτο το κομμα σου εδωσε 30 εκατομμυρια στους ιδιωτες και αφηνει τα δημοσια νοσοκομεια με μασκες κηπουρων;

Ερτ
|

Επίσης η επίταξη προϋποθέτει και αποζημίωση, ούτε αυτό το ξέρατε; Σοβιετολαγνος;

@Ελεύθερος
|

Ο ΟΤΕ αφού ανήκει στο γερμανικό δημόσιο δεν ανήκει κατά συνέπεια στο ελληνικό κράτος.Άρα είναι κρατικός της Γερμανίας και όχι της χώρας μας.Επομένως παρέμβαση για τζάμπα δεν μπορεί να γίνει.Και δεύτερο και κυριότερο είναι ότι η επίταξη αφορά ζωτικούς τομείς ενός κράτους είτε σε περίοδο πολέμου είτε σε μεγάλων καταστροφών.Το τζάμπα ίντερνετ είναι ζωτικής σημασίας για το όλο κράτος για να προχωρήσει στην επίταξή του;Ούτε αυτό το ξέρεις;

Φιλελεύθερος
|

Και δωρεάν ΔΕΗ επίσης, γιατί τί να το κάνεις το pc και το internet, αν δεν έχεις ρεύμα....

Ελεύθερος
|

@Ανώνυμος 30 Μαρ 2020 13:09.

Ο ΟΤΕ είναι κρατικός. Ανήκει στην Deutsche Telekom, η οποία ανήκει κατά 100% στο γερμανικό Δημόσιο. Ούτε αυτό το ξέρεις; Επίσης, σε περιόδους εκτάκτου ανάγκης, ΑΝ είναι όντως τέτοιες και όχι φούμαρα για να θησαυρίσουν κάποιοι και να χρεοκοπήσουν άλλοι, υπάρχει και η ΕΠΙΤΑΞΗ. Ούτε αυτό το ξέρεις;

ΝΙΚΟΣ
|

Πολύ ωραία η πρόταση! Να μπουν όλοι στα ΑΕΙ. Ετσι θα λυθεί και το πρόβλημα του κορωνοιου! Όλοι θα σπουδασουν Ιατρική (ως γνωστόν αυτό είναι το ονειρο των μισών Ελληνων).

@Εκπαιδευτικός
|

Ο ΟΤΕ είναι ιδιωτικός.Αρα εντολή να δώσει η κυβέρνηση για δωρεάν internet σε ιδιωτικό φορέα δεν μπορεί να δώσει.Ούτε αυτό το ξέρεις;Μπορείς όμως να πληρώσεις εσύ από την τσέπη σου.

Ερτ
|

Να δώσει οτε δωρεάν; Και γιατί δεν δίνετε ΕΣΕΙΣ δωρεάν από τον μισθό σας;

@ΦΙΛΗΜΩΝ
|

Τα πανεπιστήμια έχουν τον τρόπο να αδρανοποιήσουν όσους τυχόν μπουν χωρίς να έχουν τα απαραίτητα προσόντα.
Δεν είναι μόνο η εισαγωγή-εγγραφή. Ας φροντίσουν τα πανεπιστήμια να φιλτράρουν τους φοιτητές

Εκπαιδευτικός
|

Η κυβέρνηση θα πρέπει να δώσει εντολή στους διευθυντές των γυμνασίων και λυκείων, να δανείσουν σε όσα παιδιά δεν έχουν υπολογιστέ στο σπίτι τους, υπολογιστές από τα εργαστήρια Η/Υ των σχολείων, τα οποία μένουν σε αχρηστία. Έτσι, σχεδόν όλα τα παιδιά θα έχουν υπολογιστή. Σε συμφωνία με τον ΟΤΕ μπορεί να δοθεί δωρεάν ίντερνετ σε όλες τις οικογένειες που δεν έχουν.
Με αυτούς τους δυο απλούς τρόπους καλύπτεται σε μεγάλο μέρος το μικρό κενό που υφίσταται αυτή τη στιγμή σε φτωχές οικογένειες ή σε πολύτεκνες οικογένειες.

ΠΑΝΟΣ
|

Πόσα χρόνια έχετε να μπείτε σε τάξη; Εξοπλισμό μαθητές και εκπαιδευτικοί έχουν; Το Υπουργείο έκανε κάτι γι' αυτό τα τελευταία χρόνια; Πρέπει να αλλάξουν πολλά κε Συντονιστά για να προχωρήσουμε "παρακάτω" σε ΟΛΟΥΣ τους μαθητές μας και όχι μόνο σε αυτούς πού έχουν τον απαραίτητο εξοπλισμό.

ΦΙΛΗΜΩΝ
|

ΟΛΑ ΔΡΑΜΑΤΙΚΑ ΒΛΕΠΩ. ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΑΡΧΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΜΟΙΡΑΖΟΥΜΕ ΘΕΣΕΣ ΣΕ ΑΕΙ ΚΑΙ ΠΤΥΧΙΑ ΜΕ ΚΟΥΡΙΕΡ. ΕΛΕΟΣ.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ