Χημικοί (ΕΕΧ): Ασάφειες, χρονική ασφυξία και εκτός λογικής τα θέματα της Χημείας

"H Χημεία έπεσε θύμα της έλλειψης διδασκαλίας της στις προηγούμενες τάξεις της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και της απόστασης αντίληψης μεταξύ της επιτροπής θεμάτων και του συνόλου των μαθητών και της εκπαιδευτικής κοινότητας"

26/06/2020

Ενημερώθηκε: 27/06/2020, 12:11

Άκουσε το άρθρο

Η  Ένωση Ελλήνων Χημικών θεωρεί ότι τα θέματα της Χημείας που διαγωνίστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι για τα ΑΕΙ, χαρακτηρίστηκαν από ασάφειες, χρονική ασφυξία και αρκετά εκτός της λογικής της διδασκαλίας του μαθήματος.

Ειδικότερα η ΕΕΧ σχολιάζοντας τα θέματα σημειώνει τα εξής:

Α. Έγινε μια ατυχής προσπάθεια σύνδεσης των θεμάτων με τη βιομηχανική χημεία που χαρακτηρίζεται από ασάφειες. Θα έπρεπε να είχε γίνει προσεκτικότερη διατύπωση των θεμάτων και ερωτήσεων με περισσότερες διευκρινίσεις ώστε να μην σπαταλήσουν χρόνο οι εξεταζόμενοι στην προσπάθεια κατανόησης του κάθε θέματος.

Β. Περαιτέρω υπήρχε σημαντική απόκλιση των θεμάτων που πραγματεύεται το βιβλίο με όσα ζητήθηκαν προς εξέταση

Ασάφειες

Γ. Πολλά θέματα εμφανίζουν ασάφειες που καθυστερούν ακόμα και τους καλά προετοιμασμένους μαθητές

Χρονική ασφυξία

Δ. Το σύνολο των θεμάτων και ερωτήσεων απαιτούσαν περισσότερο από τον διαθέσιμο χρόνο καθιστώντας μια επαλήθευση σχεδόν αδύνατη.

Εκτός της λογικής της διδασκαλίας του μαθήματος

Ε. Δυστυχώς τα θέματα ήταν δυσκολότερα από αυτά της περσινής χρονιάς που ήδη εθεωρούντο από τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών, χωρίς το αναμενόμενο επιστημονικό βάθος και μακριά από την παιδαγωγική αντίληψη εξέτασης.

Τα θέματα ήταν επίσης χωρίς διακριτική ικανότητα, που θα έδινε τη δυνατότητα σε κάθε μαθητή να πετύχει βαθμό αντίστοιχο των ικανοτήτων και της προετοιμασίας του, αλλά αντιθέτως υποβάθμισαν οριζόντια όλους τους μαθητές και το έργο των καθηγητών τους, σπρώχνοντας τις επιδόσεις όλων προς τα κάτω και στη μετριότητα.

Για άλλη μια φορά η Χημεία έπεσε θύμα της έλλειψης διδασκαλίας της στις προηγούμενες τάξεις της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και της απόστασης αντίληψης μεταξύ της επιτροπής θεμάτων και του συνόλου των μαθητών και της εκπαιδευτικής κοινότητας.
 

Σχόλια (20)

xm
|

Στο ΑΟΘ τα θέματα ήταν ισοπεδωτικά γελοία.Άρα σύμφωνα με την λογική κάποιων θα πρέπει να συγχαρούμε την υπουργό γιατί δεν ζόρισε τα παιδιά.
Όσο αφορά τα θέματα χημείας,το ύφος τους παραπέμπει στους ίδιους ανθρώπους με την περσινή επιτροπή που διόρισε ο Γαβρόγλου.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΤΗΣ ΣΕ ΒΚ
|

Ένα θέμα που κανείς δεν θίγει: στα ΒΚ είμαστε πολλοί αναπληρωτές που διορθώνουμε και η σύμβασή μας λήγει στις 30/6. Υπάρχει και έλλειψη βαθμολογητών και όγκος αδιόρθωτων γραπτών. Θα δημιουργηθεί ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα στα ειδικά μαθήματα...

Λία
|

Να ήξεραν όσοι έβαλαν τα θέματα τι ένιωσαν τα παιδιά μας από αυτή τη "χρονική ασφυξία"...

ΑΚΗΣ
|

Είναι πασιφανές τι θέλει η ηγεσία του υπουργείου. Από τη μια ακραία θέματα, από την άλλη θα έχουμε του χρόνου μείωση εισακτέων στα Πανεπιστήμια και ανοίγει ο δρόμος για τα ιδιωτικά κολλέγια και Πανεπιστήμια των ημετέρων.

Σπάρτακος
|

Δεν μπορώ να κατανοήσω τι στο καλό επιδιώκει η ηγεσία του υπουργείου δήθεν της παιδείας? Για ποιο λόγο αυτό το κρέμασμα των υποψηφίων στη χημεία και όχι μόνο? Δεν είμαστε όλοι φραγκάτοι να στείλουμε τα παιδιά μας στο εξωτερικό όπως οι ψηφοφόροι τους!

Schwarz
|

Κάθε χρόνο στέλνονται από το ΙΕΠ οδηγίες διδασκαλίας στα σχολεία για το πως θα διδαχθούν οι έννοιες σε κάθε μάθημα και ποια σημεία πρέπει να προσεχθούν. Αλήθεια, τι από αυτά λαμβάνει υπόψη της η Επιτροπή που βάζει τα θέματα; Αλήθεια, δεν κατανοεί το Υπουργείο ότι με τα θέματα της Χημείας ακυρώνεται ο ρόλος του ΙΕΠ, του εκπαιδευτικού, του δημόσιου σχολείου, άρα και του ίδιου του Υπουργείου; Είναι δυνατόν η Επιτροπή να βάζει ότι της κατεβαίνει; Είναι σαν να λέει στους μαθητές : "κοιτάξτε, με αυτά που κάνετε στο σχολείο, δεν υπάρχει περίπτωση να γράψετε άριστα, πάτε φροντιστήριο". Ντροπή, μόνο ντροπή.

Μητέρα-εκπαιδευτικός
|

Συνάδελφοι της δευτεροβάθμιας και βαθμολογητές...βοηθήστε τα παιδιά!!! Ειναι κρίμα, είχαν προετοιμαστεί καλά παρά τις δυσκολίες. Να είστε επιεικείς, όχι μόνο σε αυτές τις εξετάσεις αλλά και στις χρονιές που έρχονται. Θα είναι δύσκολα τα επόμενα τρία χρόνια για τα παιδιά μας με αυτό το άγρια εξεταστικό σύστημα που επιβάλλουν σε όλους μας. Από την επόμενη χρονιά θα λυγίσουμε και άλλο γιατί έχουμε μπροστά μας τράπεζα θεμάτων, αύξηση εξεταζόμενων μαθημάτων και μείωση επιτυχόντων στις εποχές της δεκαετίας του 80. Μείνετε δάσκαλοι, όχι φροντιστές, παιδαγωγοί και όχι προπονητές...μπόρα είναι θα περάσει..

Κωνσταντίνα.
|

Αισχος και ντροπή οι φετινές εξετάσεις.Τιμωρησαμε τα παιδιά μας γιατί δε διαβάζουν βιβλία στην Έκθεσή .Τιμωρήσαμε τα παιδιά μας γιατί δεν γράφουν γρήγορα στη Χημεία Τα τιμωρήσαμε γιατί δεν κατανόησαν τις ασάφειες των θεμάτων,που δεν ήταν και λίγες....Κρίμα στον κόπο των παιδιών!!!!! Διευκρινήσεις ετεροχρονισμένα και εκπαιδευτικοί που παλεύουν να μαζέψουν τα ασιμαζευτα στα βαθμολογικά.....Στην Έκθεση 1 στα 5 γραπτά κάτω από τη βάση.Αυτο τόσα χρόνια βαθμολογητρια δεν το έχω ξαναζήσει.Ας αναλάβουν τις ευθύνες τους οι υπεύθυνοι

tasos
|

Απάντηση στο σχολιο του χρήστη Νάσος.Ναι να διδάξεις την ύλη φίλε αλλά πως;Με καθηγητες που ήρθαν πριν τα Χριστούγεννα;Ή μεσω webex να διδάξεις σε Λύκειο;Κοροιδευόμαστε μεταξύ μας;έλεος!!!!

Ελενα
|

Ας εξηγήσει κάποιος για ποιος λόγο συνέβη αυτό χθες στο μάθημα της χημείας...γιατί υποβιβάστηκε με αυτόν τον τρόπο, η προσπάθεια καλά προετοιμασμένων μαθητών; Γιατί υπήρξε προσπάθεια να νιώσουν «χρονική ασφυξία» ώστε να μην προλάβουν να κατανοήσουν καν τις κακοδιατυπωμενες και ασαφείς εκφωνήσεις; Και βέβαια, στο ύφος των ασκήσεων που είχαν προπονηθεί να λύνουν ήταν το δ4, στο οποίο οι περισσότεροι δεν πρόλαβαν να φτάσουν...
Συγχαρητήρια στους υπεύθυνους!

Ntinos
|

Κάθε χρόνο τα ίδια ντροπή τους έδιωξαν όλα τα παιδιά ,δεν μπαίνουν πλέον στην διαδικασία των πανελληνίων και πάνε στη σιγουριά του εξωτερικού Παίζουν με το μέλλον αυτού εδώ του τόπου την νεολαία μας την απ αξιώνουν και τους απ αξιώνει και αυτή με την σειρα της .

Γιαννης
|

Καποτε ενας πολιτικος της χωρας μας βγηκε κ ειπε: Δυστυχως επτωχευσαμεν.Απο το υπουργειο Παιδειας εχει καποιος κοτσια να πει: Δυστυχως αποτυχαμεν;

Μανα
|

Μην κανετε ετσι ρε παιδια! Τα ιδιωτικα της Αθηνας διδαξανε τετοιου τυπου ασκησεις. Μεγαλα φροντιστηρια της υπολοιπης Ελλαδας κινηθηκαν στο πλαισιο του βιβλιου κ της βασιμης οδου ολων των προηγουμενων ετων.Αλλωστε το δηλωσανε κ δημοσιως: Δεχομαστε μεγαλη πιεση απο τα ιδιωτικα! Η απορια του καθε φτωχου Ελληνα που μεσα στην πανδημια χωρις δουλεια κ περιμενοντας το εκτακτο βοηθημα για να ταισει το παιδι του ειναι η εξης:Εχετε καταλαβει ποτε τι εστι να σου λεει το παιδι σου: Πατερα γιατι με γεννησες σε αυτη τη χωρα;Ντροπη στο υπουργειο κι αισχος.Καμαρωνε η υπουργος για την εξ αποστασεως.Να μαθει ομως οτι η επαρση προηγειται της πτωσεως! Και η πτωση της θα ερθει.Βοη λαου ισουται με οργη θεου

Εγώ σκέφτομαι...
|

...ποιος ο λόγος να βάζουμε τόσο δύσκολα θέματα;

...γιατί πρέπει να προκαλούμε χρονική ασφυξία;

...αυτούς που θα χάσουν τους ΗΜΜΥ επειδή δεν τα πήγαν τόσο καλά στη Χημεία!

Νάσος
|

δεν μπορει να συνδεθεί το πρόβλημα της εξέτασης με τη διδασκαλία.
6 ώρες είναι αρκετές για να διδάξεις κάποια ύλη και να την εξετάσεις...

Νίκος Παπαβασιλείου
|

Φαίνεται ότι η επιτροπή ήταν η ίδια με την περσινή. Αν συμβαίνει αυτό, υπάρχουν διακυβερνητικές ευθύνες, δεν αναιρείται όμως έτσι ή αλλιώς η υποχρέωση της λογοδοσίας εκ μέρους της ΚΕΕ. Ιδιαίτερα μάλιστα, όταν έχει γίνει τόση φασαρία για τα θέματα των εξετάσεων, στοιχειώδης αξιοπρέπεια εκ μέρους εκείνων που έβαλαν τα θέματα θα ήταν να παραιτηθούν της ανωνυμίας τους (με υπουργική άδεια ή ακόμα και εντολή αν χρειάζεται) και να συμμετάσχουν στον δημόσιο διάλογο. Αντ’ αυτού, έχουμε αιδήμονα σιωπή. Απαράδεκτο.

Θέματα Χημείας
|

Είναι τραγικό μια τόσο σημαντική εξέταση-διαγώνισμα για πανεπιστημιακές σχολές να μην μπορεί να οργανωθεί με άρτιο τρόπο. Είναι φανερό ότι ο διαγωνισμός για την εισαγωγή στα ΑΕΙ έχει εξελιχθεί σε αγώνα ταχύτητας, σε αρκετά μαθήματα.

Πολύ σωστή η επισήμανση ότι αυτό οδηγεί σε χρονική ασφυξία και ουσιαστικά καταστρέφει την προσπάθεια τριών ετών από την πλευρά των υποψηφίων.

Τα θέματα πρέπει να είναι σωστά επιλεγμένα ώστε να καλύπτουν το εύρος της ύλης, με δύο-τρία υποερωτήματα πιο απαιτητικά ώστε να ξεχωρίσουν οι καλύτερα προετοιμασμένοι.

Η διδασκαλία των μαθημάτων σε Γυμνάσιο και Λύκειο πρέπει να ανασχεδιαστεί και είναι ευθύνη του υπουργείου να πάρει την πρωτοβουλία.

Λουκουμακι
|

Η επιτροπή πρέπει να ανακοινώνεται με τη λήξη των εξετάσεων και να αξιολογείται από ολουσ τους καθηγητές λυκείων. Η αξιολόγηση ξεκινά από ψηλά για να έχει ουσία.

@Νίκος Παπαβασιλείου
|

Η επιτροπή κατ' ουσίαν είναι δάκτυλος του εκάστοτε υπουργού, η υπουργός στήνει την επιτροπή και η υπουργός την διαλύει. Οι επιτροπές άπλα προσπαθούν να βγάλουν ισόποσες δυσκολίες πχ ήταν εύκολα τα μαθηματικά άρα θα μπουν δύσκολα στην χημεία. Ενώ κανονικά όλα τα μαθήματα θα έπρεπε να ισόποσης δυσκολίας.

Νίκος Παπαβασιλείου
|

Το πρόβλημα είναι ότι η ΚΕΕ βρίσκεται εκτός δημοκρατικού ελέγχου. Η «ανωνυμία» της, την προστατεύει από την υποχρέωση να απαντά σε ερωτήσεις και να αντιμετωπίζει κριτική για τα θέματα που επιλέγει, αφήνοντάς της το πεδίο ελεύθερο για αυθαιρεσίες. Αυτό αντιμετωπίζεται μόνο αν η θητεία της είναι για μια και μοναδική φορά και η ανωνυμία των μελών της αίρεται την επομένη των εξετάσεων.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ