Κόρη εκπαιδευτικού, υποψήφια για τα ΑΕΙ: Μας χρωστάτε, το λιγότερο, μια συγγνώμη

"Όσοι δεν έχουν πρόσβαση σε μια υψηλού επιπέδου εξωσχολική βοήθεια και βασίζονται μονάχα στο βιβλίο και στους εκπαιδευτικούς της τάξης, γιατί να αποκλείονται από τις σχολές που ονειρεύονται;"

02/07/2020

Άκουσε το άρθρο

Κυρία Υπουργέ Παιδείας,

Ως κόρη εκπαιδευτικού, από μικρή άκουγα πολλά για τις Πανελλαδικές και περίμενα τη μητέρα μου να γυρίσει να μου πει για τα θέματα, κι ας μην ήξερα τίποτα. Αν ήταν εύκολα, αν ήταν δύσκολα, αν ήταν δίκαια. Και ξαφνικά, ήρθε και η σειρά μου. Από την πρώτη λυκείου ήξερα πως ήθελα να μπω στο Πολυτεχνείο, να ασχοληθώ με αυτό που μου αρέσει. Δεν θα μιλήσω για τον κόπο, για το διάβασμα, για τις θυσίες και την κούραση, όποιος έχει δώσει, όποιος είναι κοντά σε παιδιά που δίνουν, ξέρει πόσο ψυχοφθόρα διαδικασία είναι. Όμως αυτό που καθιστά τις Πανελλαδικές την πιο αξιοκρατική εξέταση είναι πως δεν έχει καμία σημασία ποιος είσαι ή από πού κατάγεσαι, σημασία έχει μονάχα το διάβασμα, η αφοσίωση. Και είναι αυτός ο λόγος που οι φετινές εξετάσεις μόνο δίκαιες και αξιοκρατικές δεν μπορούν να χαρακτηριστούν.

Πρώτο μάθημα, όπως πάντα, η Νεοελληνική Γλώσσα-Λογοτεχνία. Εμένα μ’ αρέσουν πολύ τα βιβλία κυρία Υπουργέ, και γι’ αυτό χάρηκα πολύ όταν πρωτοείδα το φετινό θέμα. Μέχρι να φτάσω στις ερωτήσεις. Σε ποια οδηγία του ΙΕΠ, κυρία Υπουργέ, υπάρχει η εκφώνηση της άσκησης Β3 στο νέο σύστημα; Τι προσπάθησε να αποδείξει η επιτροπή που επιλέξατε με τις ασαφείς εκφωνήσεις που συνάδουν με το παλιό και όχι με το νέο σύστημα; Αν διαφωνούν οι θεματοθέτες με το νέο σύστημα, ας διαμαρτύρονταν με κάποιον άλλον τρόπο, χωρίς να παίζουν με το δικό μας μέλλον και τις δικές μας αγωνίες.

Η θετική κατεύθυνση τελείωνε φέτος με τη Χημεία. Ένα μάθημα που υπήρξε για μένα, μέχρι και πέρυσι, το αγαπημένο μου. Διάβαζα με τις ώρες κάθε εβδομάδα, περισσότερο ίσως από όσο θα έπρεπε, δεδομένου ότι έδινα και άλλα τρία μαθήματα. Βλέποντας τα περσινά θέματα, με έσφιξε ένας κόμπος στο στομάχι. Έχοντας λύσει τα θέματα προηγούμενων ετών, φαντάστηκα το άγχος των παιδιών που βλέπουν ξαφνικά κάτι τόσο πρωτόγνωρο και ασαφές. Το προσπάθησα όμως, πλέον με άγχος και όχι με ευχαρίστηση. Έλεγα μέσα μου, δεν πειράζει, ύστερα από την αρνητική κριτική που δέχθηκαν τα θέματα, δεν υπάρχει περίπτωση να συναντήσεις κάτι εκτός της λογικής των εξετάσεων.  Έτσι έλεγα και όσο ξεφύλλιζα τις οκτώ σελίδες των θεμάτων, και βούρκωνα επειδή στη λίγη ώρα που μου είχε απομείνει, δεν μπορούσα να κατανοήσω τα υποερωτήματα του θέματος Δ και πάσχιζα να λύσω τις πράξεις στο πρόχειρο.

Δεν ξέρω αν έχει νόημα να απευθυνθώ στον/στην Πανεπιστημιακό που έβαλε τα θέματα, αλλά με την ελπίδα ότι κάποια στιγμή θα συναντήσει το παρόν κείμενο, θέτω τα εξής ερωτήματα:

Σκεφτήκατε άραγε καθόλου τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες όταν επιλέγατε δύσκολες πράξεις για τις ασκήσεις; Ήταν εξέταση Χημείας, τελικά, ή Μαθηματικών; Είναι δίκαιο τα παιδιά που δυσκολεύονται με τις πολύπλοκες πράξεις, να καταρρακώνονται, ενώ όλη την χρονιά η απαίτηση ήταν η κατανόηση της Χημείας, και όχι η ταχύτητα στην εκτέλεση των πράξεων;

Τι προσπαθούσατε να αποδείξετε, επιλέγοντας ασαφή θέματα, εκτός οποιασδήποτε λογικής; Όσοι δεν έχουν πρόσβαση σε μια υψηλού επιπέδου εξωσχολική βοήθεια και βασίζονται μονάχα στο βιβλίο και στους εκπαιδευτικούς της τάξης, γιατί να αποκλείονται από τις σχολές που ονειρεύονται; Δεν θεωρείτε πως τα θέματά σας υπονόμευσαν την όποια «ηθική» των Πανελλαδικών;

Γνωρίζω καλά ότι, όπως και όλοι όσοι «γκρινιάζουμε», δεν θα λάβουμε ποτέ κάποια απάντηση από τους ίδιους τους θεματοθέτες. Ίσως εκείνοι να πιστεύουν πως όσοι συνάδελφοί τους διαμαρτύρονται το κάνουν από φθόνο και οι μαθητές από απογοήτευση που η «τεμπελιά» μας δεν απέδωσε.

Κυρία Υπουργέ «Παιδείας», χρωστάτε, το λιγότερο, μια συγγνώμη.

Ειρήνη Μ., απόφοιτη.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (52)

Καθηγητής Λυκείου
|

Δεν είναι κακό να σχολιάζονται τα θέματα. Η ανατροφοδότηση είναι πάντα χρήσιμη. Το να περιμένει από την υπουργό να σου ζητήσει συγγνώμη για το επίπεδο των θεμάτων όμως που κατά τα άλλα ήταν κοινά για όλους είναι ίσως ενδεικτική φόντο πως τοποθετούνται οι σημερινοί μαθητές απέναντι στο σύστημα. Δεν τα βάζουν με το ίδιο το σύστημα των εξετάσεων, αλλά με το τρόπο που τους χειρίστηκε όταν δεν τους έχει ευνοήσει. Μια παρατήρηση.

Νικολάκης
|

Οι κανόνες; ήταν γνωστοί από την αρχή και για όλους.

ΚΜ
|

Όσο οι θεματοδότες των πανελλαδικων εξετάσεων παραμένουν ανώνυμοι και δεν λογοδοτούν σε κανέναν αυτά τα μαύρα χάλια θα εμφανίζονται στα θέματα.
Επίσης τι δουλειά έχουν οι πανεπιστημιακοί στην διαμόρφωση των θεμάτων αφού είναι παντελώς άσχετοι με την δευτεροβάθμια εκπαίδευση;
Επίσης και στα βαθμολογικά κέντρα εμφανίζονται ανάλογα χάλια.
Είναι δυνατόν να εμφανίζονται διαφορές μεταξύ των δυο βαθμολογητών της τάξης των 20 μονάδων στο ίδιο γραπτό όταν έχουν σαφείς οδηγίες απο τν ΚΕΕ για τον τρόπο βαθμολόγησης.Αυτοι δίνουν κάπου λόγο για αυτό το χάλι;
Αυτός που την πληρώνει όμως στο τέλος είναι ο μαθητής ενώ όλοι οι άλλοι θα εί ναι και την επόμενη χρονιά στην θεσούλα τους κανουν δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους.

Μητέρα υποψήφιου
|

Aρχικά θα ήθελα να σου ευχηθώ καλή επιτυχία!
Τα θέματα φέτος, τόσο στην Γλώσσα όσο και στην Χημεία είχαν ασάφειες και οι επιτροπές δεν στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων.
Μην ξεχνάμε ότι ήταν η πρώτη φορά που εξεταστήκατε σε Γλώσσα - Λογοτεχνία.
Μην ξεχνάμε ότι ήταν η πρώτη φορά που η αυξομείωση της ύλης συνυπήρξε στο ίδιο έτος.
Μην ξεχνάμε ότι 2 μήνες σχεδόν πριν τις Πανελλήνιες δεν γνωρίζατε ακριβώς σε ποια ύλη θα εξεταστείτε, φυσικά ήσασταν υποχρεωμένοι να γνωρίζετε το σύνολό της αλλά πόσο εύκολο είναι για τον μαθητή να ρίξει βάρος σε ύλη που δεν γνωρίζει αν θα ισχύει.
Μην ξεχνάμε ότι μετά τα μέσα Μαρτίου το σχολείο δεν λειτούργησε, με αποτέλεσμα οι μαθητές να χάσουν την επαφή και να αποπροσανατολιστούν από το πρόγραμμά τους.
Μην ξεχνάμε ότι για τους μαθητές που πήγαιναν φροντιστήριο, τα μαθήματα γινόντουσαν μέσω skype ή άλλης πλατφόρμας, με την σύνδεση να πέφτει, με το ρεύμα να πέφτει την ώρα του μαθήματος. Τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει την άμεση επαφή δασκάλου και μαθητή.
Μην ξεχνάμε ότι τα παιδιά ζούσαν σε ένα περιβάλλον απομόνωσης, αφύσικο για την ηλικία τους, ναι, τους έδωσε την ευκαιρία για περισσότερες ώρες διάβασμα. Πόσο υγιές ήταν αυτό το διάβασμα όταν βομβαρδιζόντουσαν με τις ειδήσεις για τις εξελίξεις και τους νεκρούς του κορωνοιού, όταν δεν μπορούσαν να βγουν από το σπίτι τους να πάρουν αέρα να μιλήσουν και να μοιραστούν τις ανησυχίες τους με τους φίλους τους.
Μην ξεχνάμε όλα αυτά που στερήθηκαν τα παιδιά τους μήνες της καραντίνας.

Δυστυχώς όπως φάνηκε η Υπουργός και μέρος των επιτροπών τα ξέχασε..

ΑΕΠΠ
|

Το 2019 στο ΑΕΠΠ πάνω από 1 στους 4 έγραψαν από 17 έως 20, γενικά είναι μάθημα που δε δυσκολεύει τους διαβασμένους μαθητές αφού δεν έχει προαπαιτούμενες γνώσεις από τις προηγούμενες τάξεις του Λυκείου.

Συγκεκριμένα, ποσοστό 11.87% έγραψαν από 19 έως 20, ποσοστό 8.80 % έγραψαν 18 έως 19 και ποσοστό 6.99% έγραψαν 17 έως 18.

Τα δύο δύσκολα μαθήματα παραδοσιακά ήταν Μαθηματικά και Φυσική, ενώ παλιότερα υπήρχαν χρονιές με δύσκολα θέματα σε Χημεία και Βιολογία (Κατεύθυνσης) που αφορούν κυρίως το πεδίο των Επιστημών Ζωής.

Όταν οι υποψήφιοι εξετάζονται μόνο σε Μαθηματικά και μπορούν να εισαχθούν σε Οικονομικές Σχολές και Σχολές Πληροφορικής προφανώς το επίπεδο δυσκολίας πέφτει.

Χρήστος
|

Μπράβο κορίτσι μου. Συνέχισε να "πολεμάς". Τα αποτελέσματα θα έρθουν. το δεδομένο είναι ότι εσύ είσαι κερδισμένη. Και οι άλλοι - άλλη χαμένη γενικά.

γεωπονία
|

Οι χημικοί μηχανικοί από τις δέσμες είχαν βασικό μάθημα τα μαθηματικά (έχουν και πολλή χημεία). Τί να πουν και οι γεωπονίες; Με σπουδές βασικού μαθήματος τη χημεία (ανόργανη χημεία, οργανική χημεία, ενόργανη χημεία, αναλυτική χημεία, βιοχημεία, φυσιολογία φυτών κ.λπ.) πόσο υπέφεραν τόσα (πολλά) χρόνια (με τα πεδία) με την επιφανειακή μάθηση της χημείας στο σχολείο!

Θετικές Επιστήμες
|

Δύσκολο μάθημα για να πέφτουν οι βάσεις, αν το θέλει η επιτροπή εξετάσεων, μπορεί να γίνει και το μάθημα των λατινικών. Μήπως να εξετάζονται για το πολυτεχνείο και στα λατινικά; Προφανώς, δεν είναι αυτό το κριτήριο, το κριτήριο είναι η επιστημονική συνάφεια και το 50% των τμημάτων του πεδίου των θετικών σπουδών είναι άσχετο με την χημεία και σχετικό με την πληροφορική. Αργά ή γρήγορα η επιστημονικότητα θα πρυτανεύσει. Τη μία χρονιά είναι δύσκολο το ένα μάθημα, την άλλη το άλλο. Το 2018 ένας στους
τέσσερις (1/4) έγραψαν πάνω από 18 στην χημεία. Το αντίστοιχο ποσοστό στην πληροφορική (ΑΕΠΠ) ήταν ένας στους 10 (1/10)

Θανασης
|

Βασικοί επιστήμονες, θεσμοθετημένοι σύμβουλοι.

Μέλος ΔΕΠ
|

Στην προσπάθειά τους οι επιτροπές να βάλουν δύσκολα θέματα για τους λίγους, ώστε να υπάρχει εξορθολογισμός στις βάσεις της, ιατρικής καταλήγουν να βασανίζουν τους πάντες. Κοίταγα τα θέματα φέτος και κατέληξα ότι μόνο ως βασανιστήριο μπορεί να θεωρηθεί να ζητάει κανείς τέτοια πράγματα από 17χρονους. Η κάθε υποπερίπτωση γίνεται μείζων θέμα και χάνεται η ουσία της παιδείας.

Καθηγητης Πληροφορικής ΠΕ86
|

Μπράβο κορίτσι μου! Τίποτε άλλο. ΜΠΡΑΒΟ!

Χημικός Μηχανικός εκπ/κός
|

Κάποτε η Χημεία θεωρήθηκε άχρηστη ακόμα και για τη σχολή των Χημικών Μηχανικών. Δεν ενοχλήθηκαν τότε πολλοί, όταν μαθήματα πολύ πιο εύκολα ανέβαζαν τις βάσεις για το Πολυτεχνείο ...
Όλοι εμείς που αγαπάμε τη Χημεία προσπαθήσαμε πολύ να εμπνεύσουμε τους μαθητές μας να μάθουν χημεία και να κατανοήσουν τον κόσμο καλύτερα.
Η φετινή επιτροπή δεν έβαλε καλά θέματα. Αγνόησε πλήρως το τι διδάσκονται οι μαθητές και πόσα πολλά και καινούργια είχαν να μάθουν και κυρίως να κατανοήσουν σε μια χρονιά. Δεν ικανοποίησε τους καλά διαβασμένους μαθητές, γιατί αδιαφόρησε για τις γνώσεις τους και προκάλεσε μόνο την αντίδρασή τους στο άγνωστο... με σπαζοκεφαλιές...

@Δημήτρηδες
|

Η λογική του ότι εφόσον δεν έγραψε μόνο η κοπέλα σε αυτά τα θέματα αλλά έγραψαν όλοι στα ίδια και άρα είναι άτοπη η διαμαρτυρία της, που στηρίζεται; Επειδή δηλαδή χαντακώθηκαν τα περισσότερα παιδιά και όχι μόνο η κοπέλα, δεν θα έπρεπε να μιλήσει; Πάμε καλά;
Το ότι τα θέματα ήταν ασαφή και αδικαιολόγητης δυσκολίας το είπε η ΕΕΧ, ο συγγραφέας του βιβλίου και χιλιάδες άλλοι χημικοί. Καλό θα ήταν αν δεν το έχετε ψάξει λιγάκι να μην κρίνετε με τέτοια άνεση. Όποιος είναι έξω απτον χορό πολλά τραγούδια ξέρει..

Σχολικό περιβάλλον και κοινωνία
|

Η εκπαίδευση δεν είναι προσομοίωση της "αληθινής" ζωής, να κάνουμε πειράματα πάνω στους μαθητές ώστε να "σκληραγωγηθούν". Πολλές συμπεριφορές που είναι συνηθισμένες στην κοινωνία δεν είναι αποδεκτές στο σχολικό περιβάλλον ακριβώς επειδή το Σχολείο επιδιώκει να λειτουργεί σαν ένα πρότυπο, προσπαθώντας να δώσει στους νέους ένα υπόδειγμα που να τους κατευθύνει στην υπόλοιπη ζωή τους.

Ο καθηγητής μέσα στην αίθουσα έχει συγκεκριμένο ρόλο και κρίνεται για αυτόν, παρά τις όποιες αδυναμίες φυσιολογικά θα έχει ως άνθρωπος. Γι'αυτό δε δικαιολογούνται με την ίδια ευκολία λάθη και ασάφειες σε θέματα εξετάσεων.

Συνεπώς είναι προβληματικό για την αποστολή του δημοσιου σχολείου να εμφανίζονται στις πανελλαδικές εξετάσεις θέματα που δύσκολα ανταποκρίνονται μαθητές χωρίς φροντιστηριακή εκπαίδευση, θέματα που δε λαμβάνουν υπόψη τη σχολική διδασκαλία.

Να επισημανθεί επίσης ότι είναι ντροπιαστικό να μην έχουν διορθωθεί ΛΑΘΗ στα σχολικά βιβλία και να μην υπάρχει επικαιροποίηση των βιβλίων εδώ και 20 χρόνια. Είναι τραγικό εδώ και χρόνια να μην έχουν δομηθεί νέα προγράμματα σπουδών για όλες τις τάξεις της Δευτεροβάθμιας.

Απαράδεκτη κατάσταση, που δεν τιμά κανέναν εμπλεκόμενο. Οι πανεπιστημιακοί, οι συνδικαλιστές και τα στελέχη της εκπαίδευσης γιατί δεν ασχολούνται με αυτά τα κρίσιμα ζητήματα αντί να αντιδικούν για ώρες διδασκαλίας;

Με αυτή την αδιαφορία είναι σαν να κοροϊδεύουμε όλη την κοινωνία, γιατί το αύριο της κοινωνίας θα είναι οι σημερινοί μαθητές των δημοσιων σχολείων.

Λενα
|

Λυπαμαι οταν διαβαζω απο συναδελφους οτι αρκουσαν φετος τα εφταωρα για πειραματα κι εργαστηρια! Ντροπη μας! Σε τι σχολειο εργαζεσαι συναδελφε;Και για ποια εργαστηρια μιλας; κοροιδευομαστε ματαξυ μας.Σου ευχομαι το δικο σου παιδι να μη ζησει τον πονο των παιδιων της φετινης χρονιας ....αλλα με τα εφταωρα να το κανεις να λυνει απο το Γυμνασιο θεματα πανεπιστημιου στη χημεια!!!!

Δημήτρης
|

Πλάκα έχετε όλοι εσείς που μιλάτε για "ζάρια στο καζίνο" και ότι το "παιδί γράφει με παρρησία" κλπ. Αν είναι ζάρια στο καζίνο να διαγωνίζονται όλοι οι υποψήφιοι την ίδια μέρα στα ίδια θέματα, έχετε κάποιο καλύτερο σύστημα να μας δείξετε; Ζάρια είναι ολόκληρη η ζωή. Τι περιμένετε; Σιγουριά και να σπουδάζουν όλοι στη σχολή 1ης προτίμησης; Σε ποιόν πλανήτη είδατε να μπορεί να γίνει αυτό;

Δημήτρης
|

Ελλάδα, η χώρα της κλάψας. Τα θέματα ήταν δύσκολα (λες και ήταν δύσκολα μόνο για μένα, όχι για όλους), τα θέματα ήταν ασαφή (λες και ήταν άσαφή μόνο για μένα όχι για όλους), οι άλλοι έκαναν φροντιστήρια, είμαι μάνα, είμαι κόρη, 10 εκατομμύρια όλοι μας, ο καθένας ειδική περίπτωση που χρήζει ιδιαίτερης αντιμετώπισης. Σταματήστε τη γκρίνια, βάλτε το κεφάλι κάτω και δουλέψτε όσο πιο πολύ μπορείτε. Ολοι γράφαμε στα ίδια θέματα. Ότι καλό ή στραβό με τα θέματα, τις επιτροπές, οτιδήποτε άλλο μας επηρρέασε όλους το ίδιο. Οπότε προς τι η γκρίνια; Με τα παράπονα και τις επιστολές δεν πάμε/τε μπροστά.

@ Γεώργιος
|

έτσι μόνο θα αποκτήσει νόημα η εκπαίδευση στο Λύκειο κι όχι μόνο ως προετοιμασία εισαγωγής στο πανεπιστήμιο
στο Λύκειο θα έπρεπε εκτός από ένα βασικό κορμό μαθημάτων, γλώσσα, γεωμετρία, μουσική, καλλιτεχνικά και γυμναστική, όλα τα άλλα μαθήματα θα έπρεπε να είναι επιλογής, αναλόγως των ενδιαφερόντων των παιδιών
αλλά να γίνονται όλα τα μαθήματα βιωματικά σαν project
τα παιδιά να παρακολουθούν θέατρα, να κάνουν γιορτές εκδηλώσεις, να συμμετέχουν σε χορωδίες, θεατρικές παραστάσεις
να μπαίνουν στα εργαστήρια ΦΕ ή πληροφορικής
να ερευνούνε τη γνώση κι όχι να τους παρέχεται σαν μασημένη τροφή στο πιάτο, να σου πουν ορίστε φάτο
πρέπει να γίνουν αλλαγές στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση
και πρώτα από όλα να απεμπλακεί από την προετοιμασία εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
να γίνει ένα χρόνος προπαρασκευαστικός όπου ο κάθε απόφοιτος λυκείου θα απευθύνεται στα πανεπιστήμια κι εκεί θα του ανακοινώνονται τα κριτήρια και οι θέσεις εισαγωγής και θα έχεις τον χρόνο αυτό να ετοιμαστείς για να ανταπεξέλθεις στις απαιτήσεις του κάθε ιδρύματος και σχολής για την εισαγωγή σου

Εξετάσεις και φροντιστήρια
|

Μετά από είκοσι και βάλε χρόνια διορθωτής, σου λέω ότι υπάρχουν δύο ειδών θέματα που μειώνουν δραστικά την επίδραση του φροντιστηρίου στις βαθμολογίες. Αυτά που τα γράφουν όλοι και αυτά που δεν έχει δουλέψει κανένα φροντιστήριο, των οποίων η λύση βασίζεται στην κριτική ικανότητα του υποψηφίου. Φέτος, σε κάποια μαθήματα επιλέχθηκε η δεύτερη κατηγορία. Πάντως, καλύτερα να κλαις τον Ιούνιο και να γελάς τον Ιούλιο, παρά το αντίθετο. Καλή σου επιτυχία.

Παλια υποψηφια πανελλαδικων
|

Μπραβο στην αποφοιτη για το θαρρος της γνωμης της!
Αν η νεα γενια διαθετει τετοιο προβληματισμο, τοτε ισως καταφερει να αλλαξει καποτε τα πραγματα!
Ημουν νια και γερασα και το εξεταστικο συστημα δεν εχει αλλαξει εστω λιγο προς το καλυτερο, απλα εγινε δυσκολοτερο...Ακατορθωτο μαλιστα φετος για οσους μαθητες οι γονεις εμειναν χωρις εργασια λογω πανδημιας (τα 500 ευρω που να φθασουν για βιοπορισμο και φροντιστηρια...).
ΟΛΟΙ οφειλουμε μια συγγνωμη! Συγγνωμη που υποβαλλουμε τη νεολαια μας σε αυτο το αλλοτριωμενο και απανθρωπο εξεταστικο συστημα, σημειωτεον ΜΟΝΑΔΙΚΟ σε ολη την Ευρωπη!
Ευχομαι καλη επιτυχια στην αποφοιτη κι ολα τα παιδια!

Δημήτρης 2
|

Λαϊκισμός. Ακόμα κι αν τα θέματα ήταν ακραία, ασαφή, εκτός ύλης, αντιπαιδαγωγικά κ.λπ., ήταν ωστόσο ΕΞΙΣΟΥ ακραία, ασαφή, εκτός ύλης, αντιπαιδαγωγικά κ.λπ. για ΟΛΟΥΣ τους υποψηφίους. Έτσι είναι οι πανελλαδικές, έτσι είναι και η κοινωνία. Επιβιώνει όποιος προσαρμόζεται στις συνθήκες.
(Προσωπικά έδωσα με το νέο σύστημα, ως παλιός απόφοιτος για 2ο πτυχίο, και τα θέματα της Γλώσσας-Λογοτεχνίας τα βρήκα υποδειγματικά).

Αυτοδιοικούμενα Πανεπιστήμια
|

Τα ΑΕΙ δεν μπορούν να ζητούν να χρηματοδοτούνται από το κράτος και να αποφασίζουν πόσοι φοιτητές θα σπουδάζουν, σε ποιες σχολές και με ποια κριτήρια. Σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες υπάρχει κεντρικός έλεγχος των ΑΕΙ.

Οι ακαδημαϊκοί έχουν ευθύνες, δεν είναι μόνο λάθη του υπουργείου που έχουν οδηγήσει στο αδιέξοδο την ανώτατη εκπαίδευση, άρα δεν μπορούν να αποφασίζουν χωρίς εξωτερικό έλεγχο και σαφείς περιορισμούς.

Φιλόλογος
|

Αυτό, που πολλοί κοιτάνε πώς θα επικρίνουν ένα παιδί που γράφει με παρρησία και επιχειρήματα τις σκέψεις του και δεν επικρίνουν τις φετινές επιτροπές της ΚΕΕ, να το κοιτάξουν, ιδίως αν δηλώνουν πως είναι και εκπαιδευτικοί...
Όταν οι Χημικοί, οι Βιολόγοι, οι Φυσικοί, οι Φιλόλογοι θεωρούν τα φετινά θέματα άκρως προβληματικά ως προς τη διατύπωση, τις ασάφειες, τον όγκο και τη "λογική" τους (προβλήματα που δεν εντοπίζονται στα αντίστοιχα θέματα του "παλαιού" συστήματος, που δόθηκαν από τις ίδιες ακριβώς επιτροπές), αν μη τι άλλο θα οφείλαμε να μην επιρρίπτουμε με ευκολία ευθύνες τους υποψήφιους για τις αναμενόμενα χαμηλές επιδόσεις τους αλλά να προβληματιστούμε για το τι ακριβώς προετοιμάζεται από τον Σεπτέμβρη. Προφανώς, το "ξήλωμα" του "νέου" συστήματος... Μόνο που το ξεκίνησαν, δυστυχώς, από τις πλάτες των παιδιών που έδιναν φέτος εξετάσεις. Αυτό θεωρώ πως δεν είναι απλά καταδικαστέο. Είναι ποταπό.

ΑΡΗΣ
|

Η ΚΟΠΕΛΑ ΤΑ ΛΕΕΙ ΜΙΑ ΧΑΡΑ.
Η ΚΑΛΗ ΠΑΝΤΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΕΓΩ ΜΕ ΔΥΟ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟ ΕΚΠΑ.
ΤΟ ΕΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΚΑΙ ΤΟ ΑΛΛΟ ΜΕ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΠΡΩΤΗΣ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΣ ΤΟΥΣ.
ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΨΩ ΝΑ ΛΕΩ ΠΑΝΤΑ ΠΩΣ ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ
"ΕΙΝΑΙ ΖΑΡΙΑ ΣΤΟ ΚΑΖΙΝΟ"
ΚΑΛΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ.
Η ΖΩΗ ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ.
Η ΓΝΩΣΗ ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΨΗΛΑ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ.
ΠΑΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ.

@ Γεώργιος
|

και μετά θα γίνει το ΜΕΓΑΛΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ.

Θέματα εξετάσεων και παραπαιδεία
|

Να προσφέρεται ενισχυτική διδασκαλία στα Δημόσια Σχολεία, ώστε ακόμα και όσοι δεν έχουν τα μέσα για ιδιωτικά φροντιστήρια να έχουν βοήθεια στην προετοιμασία. Να δοθούν σε όλα τα μαθήματα του Λυκείου εκτός από τα βιβλία θεωρίας επιπλέον βιβλία εργασιών και ασκήσεων για εξάσκηση των μαθητών ώστε να μην καταφεύγουν σε βοηθήματα.

Επίσης, στοχος δεν είναι να μπαίνουν εναλλάξ υπερβολικά εύκολα θέματα εξετάσεων (πχ. 2000 ή 2001 όπου σχεδόν όλοι οι υποψήφιοι έγραψαν πάνω από 15 και οι βάσεις ήταν οι υψηλότερες όλων των εποχών) ή υπερβολικά δύσκολα (πχ. τρεις τελευταίες χρονιές).

Τέλος, τα θέματα των εξετάσεων να εξετάζουν ουσιαστικά τη θεωρία κάθε μαθήματος χωρίς να γίνονται αγώνας δρόμου για επίλυση στρυφνών εξισώσεων, κάτι που δεν ευνοεί την κριτική και αφαιρετική σκέψη που τόσο τονίζουν ότι θέλουν να καλλιεργήσουν στους νέους.

Με διαβαθμισμένα θέματα, με την προσθήκη δύο ή τριών δύσκολων υποερωτημάτων, θα ξεχωρίσουν οι καλύτεροι μαθητές χωρίς να γίνεται κάθε χρόνο ολόκληρη συζήτηση για τα θέματα εξετάσεων.

@Δρ Μαύρος
|

Δηλαδή τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες που δυσκολεύονται στις πράξεις πρέπει να ντρέπονται που ονειρεύονται σχολές μηχανολόγων ή σχολές που χρειάζονται μαθηματικά; Γυρνάνε ο Άινσταιν και ο Φόρντ στους τάφους τους με αυτά που λέτε

@Μανώλης
|

Εμείς κύριε Μανώλη πως δίναμε χωρίς φροντιστήρια; Εγώ Φιλοσοφική Αθηνών τελείωσα πριν πολλά χρόνια, και πέρασα με πολύ καλό βαθμό χωρίς φροντιστήρια. Αυτό με τα σημερινά δεδομένα είναι αδύνατο. Φταίνε τα παιδιά που δεν διαβάζουν αρκετά; Ή η υπονόμευση της Παιδείας που ωθεί τους μαθητές να βασίζονται εξ ολοκλήρου στα φροντιστήρια; Κανείς δεν τα δαιμονοποιεί, καταδικάζουμε απλώς το γεγονός ότι ο χαρακτήρας των εξετάσεων "απαγορεύει" την όποια προσπάθεια χωρίς την στήριξή τους, με ελάχιστες μονάχα εξαιρέσεις

@Δρ.Μαυρος
|

Δεν νομίζω πως η κοπέλα μίλησε μόνο για τον εαυτό της, το γεγονός ότι έχει γονείς εκπαιδευτικούς και είναι σε πλεονεκτική θέση θα έπρεπε να σας κάνει να σκεφτείτε την θέση όλων όσων δεν έχουν τα προνόμια της κοπέλας, το θέμα που θίγει και η ίδια. Η κόρη σας μπορεί όντως να μην έγραψε όσο ήθελε λόγω προετοιμασίας, αλλά θα ήταν ανόητο να πιστεύετε πως όσα παιδιά πήγαιναν για 20 και έγραψαν 14 το έκαναν επειδή δεν διάβασαν. Όταν όλοι οι χημικοί στην Ελλάδα, μιλάνε για θέματα εκτός πραγματικότητας, είναι άδικο να ρίχνουμε όλο το βάρος στους μαθητές, και εύχομαι να μην κάνετε το ίδιο και στην κόρη σας.

Όσο για τα μαθηματικά και τους μηχανολόγους, θα έπρεπε να ξέρετε πως στα πανεπιστήμια χρησιμοποιούν κομπιουτεράκια για όλες τις πράξεις, και το νόημα των μαθηματικών στις σχολές αυτές δεν είναι να ξέρεις να κάνεις εναν δύσκολο πολλαπλασιασμό, όπως άλλωστε και στα μαθηματικά τις κατεύθυνσης, ελάχιστες πράξεις συναντάς. Βρίσκω λίγο άτοπο το σχόλιό σας.

Λάθος
|

Κάποιος να της εξηγήσει ότι οι πανελλαδικές είναι εξετάσεις ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ. όποιος έχει κάνει καλύτερη προετοιμασία θα βρεθεί πιο ψηλά. Έστω και με 1 μόριο. Τα υπόλοιπα...οι έχοντες πάντα έχουν πρόσβαση σε καλύτερης ποιότητας εκπαιδευση. Να απαγορευτεί το φροντιστήριο και τα ιδιαίτερα? Έλεος.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ