Placeholder

ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ

Κόρη εκπαιδευτικού, υποψήφια για τα ΑΕΙ: Μας χρωστάτε, το λιγότερο, μια συγγνώμη

"Όσοι δεν έχουν πρόσβαση σε μια υψηλού επιπέδου εξωσχολική βοήθεια και βασίζονται μονάχα στο βιβλίο και στους εκπαιδευτικούς της τάξης, γιατί να αποκλείονται από τις σχολές που ονειρεύονται;"
Δημοσίευση: 02/07/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Κυρία Υπουργέ Παιδείας,

Ως κόρη εκπαιδευτικού, από μικρή άκουγα πολλά για τις Πανελλαδικές και περίμενα τη μητέρα μου να γυρίσει να μου πει για τα θέματα, κι ας μην ήξερα τίποτα. Αν ήταν εύκολα, αν ήταν δύσκολα, αν ήταν δίκαια. Και ξαφνικά, ήρθε και η σειρά μου. Από την πρώτη λυκείου ήξερα πως ήθελα να μπω στο Πολυτεχνείο, να ασχοληθώ με αυτό που μου αρέσει. Δεν θα μιλήσω για τον κόπο, για το διάβασμα, για τις θυσίες και την κούραση, όποιος έχει δώσει, όποιος είναι κοντά σε παιδιά που δίνουν, ξέρει πόσο ψυχοφθόρα διαδικασία είναι. Όμως αυτό που καθιστά τις Πανελλαδικές την πιο αξιοκρατική εξέταση είναι πως δεν έχει καμία σημασία ποιος είσαι ή από πού κατάγεσαι, σημασία έχει μονάχα το διάβασμα, η αφοσίωση. Και είναι αυτός ο λόγος που οι φετινές εξετάσεις μόνο δίκαιες και αξιοκρατικές δεν μπορούν να χαρακτηριστούν.

Πρώτο μάθημα, όπως πάντα, η Νεοελληνική Γλώσσα-Λογοτεχνία. Εμένα μ’ αρέσουν πολύ τα βιβλία κυρία Υπουργέ, και γι’ αυτό χάρηκα πολύ όταν πρωτοείδα το φετινό θέμα. Μέχρι να φτάσω στις ερωτήσεις. Σε ποια οδηγία του ΙΕΠ, κυρία Υπουργέ, υπάρχει η εκφώνηση της άσκησης Β3 στο νέο σύστημα; Τι προσπάθησε να αποδείξει η επιτροπή που επιλέξατε με τις ασαφείς εκφωνήσεις που συνάδουν με το παλιό και όχι με το νέο σύστημα; Αν διαφωνούν οι θεματοθέτες με το νέο σύστημα, ας διαμαρτύρονταν με κάποιον άλλον τρόπο, χωρίς να παίζουν με το δικό μας μέλλον και τις δικές μας αγωνίες.

Η θετική κατεύθυνση τελείωνε φέτος με τη Χημεία. Ένα μάθημα που υπήρξε για μένα, μέχρι και πέρυσι, το αγαπημένο μου. Διάβαζα με τις ώρες κάθε εβδομάδα, περισσότερο ίσως από όσο θα έπρεπε, δεδομένου ότι έδινα και άλλα τρία μαθήματα. Βλέποντας τα περσινά θέματα, με έσφιξε ένας κόμπος στο στομάχι. Έχοντας λύσει τα θέματα προηγούμενων ετών, φαντάστηκα το άγχος των παιδιών που βλέπουν ξαφνικά κάτι τόσο πρωτόγνωρο και ασαφές. Το προσπάθησα όμως, πλέον με άγχος και όχι με ευχαρίστηση. Έλεγα μέσα μου, δεν πειράζει, ύστερα από την αρνητική κριτική που δέχθηκαν τα θέματα, δεν υπάρχει περίπτωση να συναντήσεις κάτι εκτός της λογικής των εξετάσεων.  Έτσι έλεγα και όσο ξεφύλλιζα τις οκτώ σελίδες των θεμάτων, και βούρκωνα επειδή στη λίγη ώρα που μου είχε απομείνει, δεν μπορούσα να κατανοήσω τα υποερωτήματα του θέματος Δ και πάσχιζα να λύσω τις πράξεις στο πρόχειρο.

Δεν ξέρω αν έχει νόημα να απευθυνθώ στον/στην Πανεπιστημιακό που έβαλε τα θέματα, αλλά με την ελπίδα ότι κάποια στιγμή θα συναντήσει το παρόν κείμενο, θέτω τα εξής ερωτήματα:

Σκεφτήκατε άραγε καθόλου τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες όταν επιλέγατε δύσκολες πράξεις για τις ασκήσεις; Ήταν εξέταση Χημείας, τελικά, ή Μαθηματικών; Είναι δίκαιο τα παιδιά που δυσκολεύονται με τις πολύπλοκες πράξεις, να καταρρακώνονται, ενώ όλη την χρονιά η απαίτηση ήταν η κατανόηση της Χημείας, και όχι η ταχύτητα στην εκτέλεση των πράξεων;

Τι προσπαθούσατε να αποδείξετε, επιλέγοντας ασαφή θέματα, εκτός οποιασδήποτε λογικής; Όσοι δεν έχουν πρόσβαση σε μια υψηλού επιπέδου εξωσχολική βοήθεια και βασίζονται μονάχα στο βιβλίο και στους εκπαιδευτικούς της τάξης, γιατί να αποκλείονται από τις σχολές που ονειρεύονται; Δεν θεωρείτε πως τα θέματά σας υπονόμευσαν την όποια «ηθική» των Πανελλαδικών;

Γνωρίζω καλά ότι, όπως και όλοι όσοι «γκρινιάζουμε», δεν θα λάβουμε ποτέ κάποια απάντηση από τους ίδιους τους θεματοθέτες. Ίσως εκείνοι να πιστεύουν πως όσοι συνάδελφοί τους διαμαρτύρονται το κάνουν από φθόνο και οι μαθητές από απογοήτευση που η «τεμπελιά» μας δεν απέδωσε.

Κυρία Υπουργέ «Παιδείας», χρωστάτε, το λιγότερο, μια συγγνώμη.

Ειρήνη Μ., απόφοιτη.

Σχόλια (52)

 
Γιωτα
02 Ιουλ 2020 19:33

Ποσό αληθινή ... ναι σου χρωστούν μια συγνώμη και πολλά άλλα αλλά δυστυχώς δεν θα την έχεις. Θα σας αγνοήσουν και θα συνεχίσουν το μάρκετινγκ.... μάλλον η ταπεινότητα δεν είναι το προσόν τους. Κρίμα γιατί πιστέψαμε.

 
Μητέρα υποψηφίου
02 Ιουλ 2020 19:53

Μπράβο στα νέα μυαλά της χώρας μας
Καλή συνέχεια στη ζωή σου κορίτσι μου
Έμαθες να αγωνίζεσαι κι αυτό θα κάνεις στο μέλλον

 
Jb
02 Ιουλ 2020 19:53

Τη συγγνώμη που ζητάς δεν θα την πάρεις ποτέ και από κανέναν. Ούτε δικαιοσύνη θα βρεις, ούτε ανταμοιβή για τους κοπους και τις θυσίες σου.
Τι να θυμηθώ για να σου πω. Πριν δύο χρόνια ήμουν στη θέση σου κι εγώ με γονιο εκπαιδευτικό και στην ίδια κατεύθυνση με σένα,ώσπου κληθηκα να κάνω αγώνα δρόμου με τις πράξεις και εννοείται έκανα λάθος και εννοείται στην προφορική εξέταση δεν μου έδωσε κανένας σημασία. Στην έκθεση οι εξεταστες κουραστηκαν γιατί ήμουν τελευταίος και μου είπαν ότι δεν μπορώ να ξαναδώ την περίληψη,στα μαθηματικά ο ένας βαθμολογητης μου βάζει 92 και ο άλλος 78 γιατί έκανα λάθος σε αριθμητική πράξη. Στη φυσική κυκλωνω το λάθος και αιτιολογω τη σωστή απάντηση, πάλι κανένας δεν είπε ξαναδες το. Να φύγουν ήθελαν να ξεκουραστουν.
Όμως πέρασα αλλά όχι στην πρώτη επιλογή μου. Σου εύχομαι καλή επιτυχία

 
ΓΙΩΡΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
02 Ιουλ 2020 20:00

ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΡΟΣ ΠΙΑ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΓΟΣ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ. ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΡΟΣ ΠΙΑ ΝΑ ΙΔΡΥΘΟΥΝ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΤΟ ΜΑΡΤΥΡΙΟ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΟΥΣ. ΕΙΝΑ ΚΑΙΡΟΣ Η ΝΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ ΠΟΥ ΨΑΡΕΥΕΙ ΤΟΥΣ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟΥΣ ΨΗΦΟΦΟΡΟΥΣ ΤΗΣ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΟ ΤΡΟΠΑΡΙ ΤΗΣ ΔΗΘΕΝ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ. ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΡΟΣ ΟΠΩΣ ΕΧΟΥΝ ΙΔΡΥΘΕΙ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΦΡΟΝΤΗΣΤΗΡΙΑ, ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΙΔΩΤΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΙΕΚ ΝΑ ΙΔΡΥΘΟΥΝ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ. ΕΛΕΟΣ ΠΑΙ ΚΑΘΕ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΡΤΟΦΟΛΙΑ ΤΩΝ ΓΟΝΙΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ.

 
Μητέρα υποψήφιου
02 Ιουλ 2020 20:38

Πολύπαθη θετική κατεύθυνση! Από τη δεκαετία το 1980-90 θυμάμαι ως πρώτη δέσμη, οι μαθητές διαγωνίζονται σε θέματα σαν να μην έχουν το μυαλό με τις δυνατότητες των 17-18 χρόνων, αλλά να πρόκειται για πτυχιούχους ή εκπαιδευτικούς...Αυτη τη φορά όμως η χημεία ήταν μια αποτυχία των υπευθύνων που δυστυχώς θα φανεί ως αποτυχία των υποψηφίων. Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα όμως, αλλιώς πώς θα κατρακυλήσουν οι βαθμοί για να περάσουν τα παιδιά π.χ στο μαθηματικό με 6-7; Πώς θα βγει η υπουργός να μας πείσει ότι δεν χρειάζεται να περνούν στο Πανεπιστήμιο με τέτοιους χάλια βαθμούς; Ορίστε λοιπόν η βάση του 10, που ανάλογα το τμήμα θα γίνει 17-18, ορίστε και η περικοπή στους εισαχθέντες κατά 50%..κλαίω για αυτά που μας περιμένουν του χρόνου..

 
ΓΙΩΡΓΟΣ
02 Ιουλ 2020 21:40

Πανελλαδικές εξετάσεις. Ένας εφιάλτης για τα παιδιά που στερούνται την παιδικότητά τους στο βωμό της επιτυχίας. Αξίζει τον κόπο. Έπειτα από 30 χρόνια στην εκπαίδευση και έχοντας δώσει πανελλήνιες δύο παιδιά μου λέω ΟΧΙ.
Λίγοι γνωρίζουν που θέλουν και καταφέρνουν και να περάσουν εκεί. Οι υπόλοιποι περνούν εκεί που θα καθίσει η μπίλια... Στο τέλος όλοι περνούν κάπου. Τυχεροί όσοι βρουν ενδιαφέρον σε αυτό. Όλο το παιχνίδι βέβαια παίζεται μετά στο μεταπτυχιακό. Άρα ας ξεκινήσουν τα παιδιά με ένα βασικό πτυχίο κοντά στα ενδιαφέροντά τους και στην πορεία επιλέγουν και την εξειδίκευσή τους.
ΥΓ.: Για όλα τα δεινά της εκπ/σης, για την απαξίωση του Λυκείου δεν φταίει μόνο ο εκάστοτε υπουργός. Ας κάνουμε κι εμείς οι εκπ/κοί την αυτοκριτική μας αν στηρίζουμε το δημόσιο σχολείο όπως θα έπρεπε.

 
θέματα χημείας
02 Ιουλ 2020 22:04

Η αλήθεια είναι, πως με τα 7ωρα που είχαν στη διάθεσή τους τα σχολεία, θα μπορούσε να γίνει καλή δουλειά και να μην υπάρχει η αναγκαιότητα εξωσχολικής βοήθειας.
Η αποτυχία των φετινών θεμάτων, ήταν των φροντιστών που διεξάγουν το μάθημά τους κατά 99% βασιζόμενοι στο ίδιο βοήθημα, το οποίο απέχει από τη φιλοσοφία των τελευταίων δύο εξεταστικών (2019 & 2020).
Ο μόνος που υπονόμευσε τα θέματα ήταν το ίδιο το υπουργείο που είχε εξαγγείλει πως το Β θέμα θα ελέγξει τις δεξιότητες που αποκόμισαν οι μαθητές από τη διεξαγωγή πειραματικών ασκήσεων και όσο το είδατε εσείς άλλο τόσο το είδα κι εγώ.
Βέβαια ευτυχώς που δεν έπεσε εργαστηριακό θέμα γιατί, ρώτησες όλα τα σχολεία αν διαθέτουν αίθουσες εργαστηρίου;
Πάντως όπως και να το κάνουμε, η χημεία είναι πειραματική επιστήμη και η κατανόησή της έρχεται σε μέγιστο βαθμό μόνο με τη διεξαγωγή εργαστηριακών ασκήσεων, εκτελεσμένα από τα χεράκια του κάθε μαθητή ξεχωριστά.
Και για να μην έχουμε ατυχήματα πρέπει σαν τα ΕΠΑ.Λ. να υπάρχουν δύο καθηγητές μέσα στο εργαστήριο κατά τη διεξαγωγή της εργαστηριακής άσκησης.
Έρευνες έχουν δείξει ότι θυμόμαστε καλύτερα και μαθαίνουμε το:
10% όσων διαβάζουμε
20% όσων ακούμε
30% όσων βλέπουμε
50% όσων ακούμε και βλέπουμε
70% όσων συζητάμε
80% όσων βιώνουμε προσωπικά
Ένας δεύτερος λόγος είναι που φτάσαμε να τελειώνει η σχολική χρονιά και παρέμενε η ασάφεια ως προς την ύλη των εξετάσεων, αν οι ιδιότητες των υγρών είναι μέσα ή έξω απ' την ύλη.
Αλλά το βασικότερο απ' όλα, που πέρυσι τον Αύγουστο μας διαβεβαίωνε η υπουργός πως όλα είναι έτοιμα να ανοίξουν τα σχολεία, τα βιβλία στα σχολεία και οι καθηγητές στις θέσεις τους, και φτάσαμε Δεκέμβριο και ακόμα γινόταν τοποθετήσεις αναπληρωτών. Οπότε αυτοί οι καθηγητές που είχαν ένα τρίμηνο να βγάλουν την ύλη (γιατί το Μάρτιο έκλεισαν τα σχολεία), λογικό να μην την προλάβουν και φτάσαμε σε αυτήν την γενναία μεν περικοπή της ύλης, η οποία όμως όπως απεδείχθη δεν ήταν επαρκής για να βγει σε ικανοποιητικό βαθμό ώστε ένας μαθητής να μπορεί να αντεπεξέλθει στα θέματα αυτά.
Αυτά είναι τα βασικότερα προβλήματα της εκπαίδευσης και μην εστιάζεται σε εφήμερα γεγονότα αλλά στα βαθιά προβλήματά της που αν δεν λυθούν τότε θα δαιμονίζουμε τα θέματα που έχουν πέσει.

 
Αλέξανδρος
02 Ιουλ 2020 22:06

Οι εξετάσεις πρέπει να στηρίζονται στην επιστήμη.Δυστυχώς στην εξετάση της χημείας από την αρχή ήταν απούσα.Υπάρχει για τον Θεό τους ΥΔΑΤΙΚΟ διάλυμα CH3ONa;Και βέβαια όχι.Το CH3ONa αντιδρά άμεσα με το νερό και παράγει CH3OH KAI NaOH σε έντονα εξώθερμη αντίδραση.Το μεθοξυ Να υπάρχει σε διάλυμα μεθανόλης και χρησιμοποιείται για κατεργασία λιπών κλπ.στην οργανική χημεία. Το ερώτημα Α1 είναι εκτός χημικής πραγματικότητας.Λυπηρό ότι το εξωφρενικό,αντιεπιστημονικό και ανύπαρκτο δεν εντοπίζεται και δεν κατακρίνεται.

 
μαθητής
02 Ιουλ 2020 22:09

Αγαπητή μου δεσποινίς τα μαθηματικά είναι η βάση των θετικών επιστημών. Δεν καταλαβαίνω το σχόλιό σας 'Ήταν εξέταση μαθηματικών ή χημείας;'

 
Mπέττυ
02 Ιουλ 2020 22:27

τα είπες όλα κορίτσι μου,αντιπροσωπεύεις όλα τα παιδιά,μαζί και το δικό μου, που είχαν τόσα όνειρα και τα είχαν εναποθέσει σε αυτές τις εξετάσεις,περάσατε τόσα,χάσατε τη σειρά σας,κλειστήκατε στο σπίτι και περιμένατε πως θα σας φερθούν ανθρώπινα αλλά δυστυχώς.....όσοι έβαλαν τα θέματα μάλλον δεν ήξεραν τι έκαναν και πραγματικά έχω εκνευριστεί που όλοι τηρούν σιγήν ιχθύος ενώ άλλες χρονιές υπήρχαν αναφορές γύρω από τις πανελλήνιες,φέτος τι έγινε και μετά από το μακελειό δεν έχει βγει ούτε υπουργός ούτε υφυπουργός,τους αρκεί που διαδικάστικά όλα πήγαν όπως ήθελαν και δεν πεθαναν τα παιδιά από τον κορονοιό.Ντροπή... και η κατρακύλα συνεχίζεται!!!

 
η παγκοσμιοποίηση έχει και τα καλά της
02 Ιουλ 2020 22:32

τέλος η ομηρία σε μια χώρα 'δήθεν', δεν έχουμε brain drain απλά φεύγουν οι Ελληνες αηδιασμένοι από το καθεστώς των πολιτικών, ανεξάρτητα κόμματος που λυμένονται τα πάντα.
Φεύγουν και δεν γυρίζουν πίσω.
Στο τέλος θα μείνουν μόνοι τους, και ίσως κάτι γίνει, αλλά δεν θα είμαστε εδώ να το δούμε....Τα νέα παιδιά, όσα μπορούν, να πάνε στο καλό...δεν μας χρειάζονται, να τους ρουφάμε το 'μεδούλι'

 
ΡΑΠΤΗ ΝΙΚΗ
02 Ιουλ 2020 23:17

πόσο δίκιο έχουν τα παιδιά που διαβάζουν ... και μπορούν πραγματικά να σπουδάσουν και να προχωρήσουν...
ας πάψει πια αυτή η βιομηχανία της εισαγωγής στο πανεπιστήμιο
ας μαθαίνει κάθε ηλικία αυτά που της χρειάζονται
δεν θα γίνουν ούτε γιατροί ούτε χημικοί στο λύκειο...
αυτό είναι δουλειά του πανεπιστημίου

 
Κωνσταντίνος
02 Ιουλ 2020 23:45

Ειρήνη ....... σαν εκπαιδευτικός σου ζητάω συγγνώμη γιατί δεν πρόβλεψα ότι θα σου βάλουν θέματα εκτός ύλης, δεν σε κοιτάω στα μάτια γιατί σαν μέρος και εγώ του συστήματος υπηρετώ και αναπαράγω την ανισότητα ευκαιριών στην εκπαίδευση, σκύβω το κεφάλι γιατί είμαι αδύναμος να αλλάξω τα εκπαιδευτικά πράγματα που υπηρετώ χρόνια........Στην υπουργό μας επισημαίνω την ανικανότητα της να αλλάξει προς το δικαιότερο την εκπαίδευση των παιδιών....και της αναφέρω το εξής....αν δεν μπορείς να κάνεις τη ζωή σου όπως τη θες... τούτο προσπάθησε μόνο....μην την εξευτελίζεις.....

 
Δημήτρης
02 Ιουλ 2020 23:47

Αγαπητή κοπελιά, σού εύχομαι καταρχή να πετύχεις τους στόχους σου. Ως φιλόλογος - βαθμολογητής με πολύ μεγάλη πείρα, θα σου έλεγα ότι το Β3 ερώτημα ήταν φέτος από τα πιο σαφή και επιτυχημένα ερωτήματα, γιατί και εύκολο ήταν και ταυτόχρονα αναζητούσε μια στοιχειώδη κρίση του μαθητή, ώστε να αποφύγει την παγίδα της κυριολεξίας στην απάντησή του. Διέκρινα πράγματι σε καλά γενικώς γραπτά οι μαθητές να πέφτουν στην παγίδα και αυτό μάλλον οφείλεται στο γεγονός ότι έχουν συνηθίσει σε ένα τρόπο σκέψης "καναλιζαρισμένο" θα το έλεγα -απόρροια της φροντιοτηριακής πρακτικής. Μπορεί να οφείλεται και στο άγχος, γιατί η διαδικασία είναι εξουθενωτική. Πάντως το ερώτημα δε φταίει και κατά τη γνώμη μου σπάνια στη Γλώσσα διατυπώνονται τόσο σαφείς ερωτήσεις με συγκεκριμένα όρια απάντησης, ώστε να αποφεύγονται οι παρερμηνείες και τα γνωστά παρατράγουδα. Σου εύχομαι και πάλι καλά αποτελέσματα και να ξέρεις ότι δεν εξαρτώνται όλα από μια ατυχή απάντηση σε ένα ή σε μισό ερώτημα, γιατί και αυτός που απάντησε στηριγμένος στην κυριολεξία του γράφω δε χάνει όλα τα μόρια αλλά ένα μέρος.

 
Εκπαιδευτικός @Δημήτρης
03 Ιουλ 2020 00:10

Μπορείτε να μας γράψετε μια υποδειγματική δική σας απάντηση σύμφωνη και με τις οδηγίες της ΚΕΕ και σε έκταση 60 λέξεων;
Σας υπόσχομαι πως θα σας βαθμολογήσω με κάθε επιείκεια. Άλλωστε, βαθμολογώ εδώ και 17 χρόνια και χειρότερα θέματα δεν έχω ξανασυναντήσει.

 
Δημήτρης
03 Ιουλ 2020 01:27

Aγαπητέ μου εγώ βαθμολογώ από το 1985 (διορίστηκα νωρίτερα). Αν μπορούσα, θα σου παρέθετα άριστες απαντήσεις μαθητών που συνάντησα. Όσον αφορά τα χειρότερα θέματα που λες, αφού το γενικεύεις, θα σου πω πως φέτος τα θέματα ήταν τέτοια, ώστε να κινηθεί ελεύθερα και ο μαθητής και ο βαθμολογητής, κάτι που, εγώ τουλάχιστον που γέρασα στα βαθμολογικά, το αναζητούσα χρόνια. Τώρα αν εσύ θέλεις θέματα που οι απαντήσεις τους να στηρίζονται στο ποίημα "οικογένεια-σχολείο --ΜΜΕ" που μας έχει φάει τα σωθικά τις τελευταίες δεκαετίες, τί να σου πω;

 
Γεώργιος
03 Ιουλ 2020 07:19

Η κυβέρνηση οφείλει να σεβαστεί το αυτοδιοίκητο των ΑΕΙ και να τα αφήσει ελεύθερα να αποφασίσουν αυτόνομα με ποια κριτήρια θα δεχθούν τους πρωτοετείς φοιτητές τους. Αυτή η πρακτική εφαρμόζεται μόνο στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Στα πλαίσια του αυτοδιοίκητου των ΑΕΙ, το κράτος δεν έχει το δικαίωμα να επεμβαίνει στα κριτήρια εισαγωγής και στον αριθμό των εισακτέων φοιτητών, στις μετεγγραφές φοιτητών και στις κατατάξεις φοιτητών. Είναι καιρός να εφαρμοστεί σε όλα. Προτείνω τα εξής μέτρα:
(1) Κάθε τμήμα ΑΕΙ θα αποφασίζει αυτόνομα πόσους προπτυχιακούς φοιτητές θα δεχθεί κάθε χρόνο και με ποια κριτήρια. Επίσης θα αποφασίζει αν θα προβλεφθούν θέσεις για πτυχιούχους ΑΕΙ, προκειμένου να αποκτήσουν και άλλο πτυχίο. Οι υποψήφιοι φοιτητές θα υποβάλουν αίτηση σε κάθε τμήμα ΑΕΙ που τους ενδιαφέρει, χωρίς περιορισμό στον αριθμό των τμημάτων που μπορούν να υποβάλουν αίτηση. Η διαδικασία εισαγωγής και οι προβλεπόμενες ημερομηνίες καθορίζονται από κάθε τμήμα ΑΕΙ αυτόνομα. Κατά συνέπεια θα καταργηθούν οι πανελλήνιες εξετάσεις ως εισαγωγικές εξετάσεις στα ΑΕΙ.
(2) Κάθε τμήμα ΑΕΙ θα αποφασίζει αυτόνομα αν θα δεχθεί φοιτητές με μετεγγραφή από ομοειδή τμήματα άλλων ΑΕΙ, με ποια κριτήρια και τον αριθμό των μετεγγραφέντων φοιτητών. Η δυνατότητα μετεγγραφής από ένα τμήμα ΑΕΙ σε ομοειδές τμήμα άλλου ΑΕΙ θα καθορίζεται με συμφωνία μεταξύ των 2 ΑΕΙ, στην οποία θα ρυθμίζονται αυτά τα ζητήματα.
(3) Το κράτος περιορίζεται στην χρηματοδότηση και την αξιολόγηση των ΑΕΙ. Το κράτος έχει το δικαίωμα να διακόψει εν μέρει ή εντελώς την χρηματοδότηση σε κάποιο ΑΕΙ εφόσον προκύψει αρνητική ή εξαιρετικά αρνητική αξιολόγηση αντίστοιχα.
(4) Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών & Παιδείας καθορίζεται κάθε χρόνο ο μέγιστος αριθμός προπτυχιακών φοιτητών ανά τμήμα ΑΕΙ (στο σύνολό τους και όχι σε επιμέρους κατηγορίες όπως: φοιτητές χωρίς πτυχίο, φοιτητές με πτυχίο, φοιτητές από μετεγγραφή) που χρηματοδοτούνται από το κράτος. Αν ένα τμήμα ΑΕΙ αποφασίσει να δεχθεί περισσότερους, τότε υποχρεούται να καλύψει τα έξοδα για τους υπεράριθμους φοιτητές από δικούς του πόρους.
(5) Το κράτος δεν έχει το δικαίωμα να καταργήσει ένα ΑΕΙ, ή μια σχολή ΑΕΙ ή ένα τμήμα ΑΕΙ ή ένα εργαστήριο χωρίς την σύμφωνη γνώμη της διοίκησής του. Επίσης δεν έχει το δικαίωμα να ιδρύσει μια σχολή ΑΕΙ ή ένα τμήμα ΑΕΙ ή ένα εργαστήριο χωρίς την σύμφωνη γνώμη της διοίκησής του. Το ίδιο ισχύει για τη μετονομασία αυτού ή για την συγχώνευσή του με άλλο ΑΕΙ ή για την απορρόφησή του από άλλο ΑΕΙ ή για την διάσπασή του σε επιμέρους ΑΕΙ.
(6) Ο Υπουργός Παιδείας δεν έχει κανένα απολύτως δικαίωμα να επεμβαίνει στα προγράμματα σπουδών των ΑΕΙ και να ιδρύει ή να καταργεί κατευθύνσεις/εμβαθύνσεις (όπως οι εισαγωγικές κατευθύνσεις και οι κατευθύνσεις προχωρημένου εξαμήνου). Μία τέτοια επέμβαση είναι αντισυνταγματική και παραβιάζει το αυτοδιοίκητο των ΑΕΙ.
(7) Κάθε τμήμα ΑΕΙ θα αποφασίζει αυτόνομα για την φοίτηση των φοιτητών που έχουν υπερβεί τον προβλεπόμενο χρόνο σπουδών.
(8) Όλα τα παραπάνω ζητήματα θα καθορίζονται στον Εσωτερικό Κανονισμό κάθε ΑΕΙ ο οποίος δημοσιεύεται σε ΦΕΚ. Στον Οργανισμό κάθε ΑΕΙ, που δημοσιεύεται σε ΦΕΚ, περιγράφεται η δομή μου και η διοικητική του οργάνωση.
(9) Το κράτος θα θεσπίσει έναν πρότυπο Εσωτερικό Κανονισμό, ο οποίος θα έχει ισχύ μόνο για εκείνα τα ΑΕΙ που δεν έχουν μεριμνήσει να καταστρώσουν τον δικό τους Εσωτερικό Κανονισμό.

 
ΜΑΡΙΑ
03 Ιουλ 2020 09:17

θα μιλήσω κι εγώ ως παθούσα μάνα και εκπαιδευτικός. Φέτος έδινε πανελλήνιες το τρίτο μου παιδί. Κάθε παιδί μου που έδινε έπρεπε να αντιμετωπίσει μια διαφορετική κυβέρνηση και ένα διαφορετικό σύστημα επιλογής. Έφτασα σε σημείο να πληρώνω στα φροντιστήρια περισσότερα χρήματα από το μισθό μου.
Τα υπόλοιπα ο σύζυγος .Φτάνουμε στο σήμερα. Αρχή της σχολικής χρονιάς αυξάνουν την ύλη. Μετά από όλο αυτό το ψυχολογικό που περάσαμε όλοι λόγω της καραντίνας μειώνουν την ύλη. Ελπίζουμε ότι θα βοηθήσουν τα παιδιά να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους. Δυστυχώς αποδεικνύεται ότι τα όνειρα και οι προσπάθειες των παιδιών και των γονιών γίνονται έρμαια των κυβερνήσεων που αλλάζουν και της εκάστοτε επιτροπής που προσπαθεί να δείξει ότι ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες. Ας δουν επιτέλους στη χώρα μας ότι δεν υπάρχουν ούτε παιδεία ούτε υγεία βασικά προνόμια που θα έπρεπε να έχουν οι πολίτες δωρεάν χωρίς καμία επιβάρυνση. Ας ανοίξουν τα Πανεπιστήμια με βάση τα θέλω των παιδιών και όχι με βάση την ηλεκτρονική κατάταξη των μορίων. Ας κρατήσουμε τα παιδιά στη χώρα μας να μη φεύγουν στο εξωτερικό. Ας προσπαθήσουμε επιτέλους να βγάζουμε στο χώρο εργασίας επαγγελματίες που θα αγαπούν αυτό που κάνουν κατά συνέπεια θα είναι πιο αποδοτικοί. Όλα λειτουργούν σε μια αλυσίδα. Πότε επιτέλους θα το καταλάβουν.

 
kogigr
03 Ιουλ 2020 09:59

Οι πανελλαδικές δεν είναι το τέλος του κόσμου. Το λέω κυρίως για τους γονείς των αποτυχημένων παιδιών που βλέπω στα σχόλια.

 
Δρ. Μαύρος
03 Ιουλ 2020 09:59

Δεν το πιστεύω ότι δεν πήγαινε φροντιστήριο η συγκεκριμένη, αλλά και η όλη λογική με βρίσκει αντίθετο. Ειδικά σήμερα που η πληροφορία βρίσκεται ελεύθερα παντού αλλά και ως κόρη εκπαιδευτικού με συγκριτικό πλεονέκτημα θα έπρεπε να σκέφτεται με άλλους όρους.
Τα θέματα ήταν ίδια για όλους. Κι εμένα έδινε η κόρη μου και είμαι εκπαιδευτικός και ΔΕΝ τα πήγε καλά, ειδικά στη Χημεία. Δεν φταίνε όμως οι άλλοι γι' αυτό αλλά - όπως η ίδια είπε - το ότι δεν διάβασε αρκετά ή σωστά.
Όσο για τα πολλά Μαθηματικά στο μάθημα της Χημείας τι να πω... αν θες να γίνεις μηχανικός, θα έπρεπε να ντρέπεσαι και μόνο που το αναφέρεις...

 
Μανώλης
03 Ιουλ 2020 10:06

Αγαπητή απόφοιτη, όλοι έχουμε περάσει το άγχος των εξετάσεων, εσύ απλά το γνώρισες τώρα. Ρωτάς γιατί χρειάζονται τα φροντιστήρια και δεν αρκεί το σχολείο. Αν σου έλεγαν ότι για μπεις σε μια σχολή που χωράνε εκατό άτομα, πρέπει να είσαι ανάμεσα στους εκατό πρώτους στο τρέξιμο και μάθαινες ότι όλοι σου οι γνωστοί έχουν γραφτεί σε γυμναστήριο, εσύ τι θα έκανες;
Αν τώρα στον αγώνα, άλλαζαν τη διαδρομή, διπλασίαζαν το μήκος της και πρόσθεταν λακούβες, θα έλεγες οτι αυτό δημιουργησε πρόβλημα αποκλειστικά σε εσένα και όχι στους αντιπάλους σου; Αν η διαδρομή ήταν εύκολη και έκανες καταπληκτικό χρόνο, πως θα αισθανοσουν αν μάθαινες ότι έχασες για ένα χιλιοστό του δευτερολέπτου, όπως έγινε με τη Χημεία του 2015 που ο μέσος όρος βαθμολογίας ήταν το 19;
Σκέψου αυτά που σου λέω και όταν βγουν τα αποτελέσματα το πιθανότερο είναι ότι θα είσαι μια χαρά, το αν δακρυσες όταν είδες κάποιο θέμα, είναι ήδη παρελθόν και χρήσιμη εμπειρία.

 
Bill
03 Ιουλ 2020 10:28

Η μονη λυση ειναι η νομικη οδος.Τα θεματα ηταν τοσο εκτος πραγματικοτητας που ενας αριστος μαθητης μπορει να εχει γραψει το ιδιο με εναν μετριο που ασχοληθηκε μια εβδομαδα πριν γραψει.Ντροπη ειναι η πιο χαρακτηριστικη λεξη.Ακομη και εσυ κοπελα μου εισαι πολυ ευγενικη.

 
Λάθος
03 Ιουλ 2020 10:31

Κάποιος να της εξηγήσει ότι οι πανελλαδικές είναι εξετάσεις ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ. όποιος έχει κάνει καλύτερη προετοιμασία θα βρεθεί πιο ψηλά. Έστω και με 1 μόριο. Τα υπόλοιπα...οι έχοντες πάντα έχουν πρόσβαση σε καλύτερης ποιότητας εκπαιδευση. Να απαγορευτεί το φροντιστήριο και τα ιδιαίτερα? Έλεος.

 
@Δρ.Μαυρος
03 Ιουλ 2020 12:14

Δεν νομίζω πως η κοπέλα μίλησε μόνο για τον εαυτό της, το γεγονός ότι έχει γονείς εκπαιδευτικούς και είναι σε πλεονεκτική θέση θα έπρεπε να σας κάνει να σκεφτείτε την θέση όλων όσων δεν έχουν τα προνόμια της κοπέλας, το θέμα που θίγει και η ίδια. Η κόρη σας μπορεί όντως να μην έγραψε όσο ήθελε λόγω προετοιμασίας, αλλά θα ήταν ανόητο να πιστεύετε πως όσα παιδιά πήγαιναν για 20 και έγραψαν 14 το έκαναν επειδή δεν διάβασαν. Όταν όλοι οι χημικοί στην Ελλάδα, μιλάνε για θέματα εκτός πραγματικότητας, είναι άδικο να ρίχνουμε όλο το βάρος στους μαθητές, και εύχομαι να μην κάνετε το ίδιο και στην κόρη σας.

Όσο για τα μαθηματικά και τους μηχανολόγους, θα έπρεπε να ξέρετε πως στα πανεπιστήμια χρησιμοποιούν κομπιουτεράκια για όλες τις πράξεις, και το νόημα των μαθηματικών στις σχολές αυτές δεν είναι να ξέρεις να κάνεις εναν δύσκολο πολλαπλασιασμό, όπως άλλωστε και στα μαθηματικά τις κατεύθυνσης, ελάχιστες πράξεις συναντάς. Βρίσκω λίγο άτοπο το σχόλιό σας.

 
@Μανώλης
03 Ιουλ 2020 12:19

Εμείς κύριε Μανώλη πως δίναμε χωρίς φροντιστήρια; Εγώ Φιλοσοφική Αθηνών τελείωσα πριν πολλά χρόνια, και πέρασα με πολύ καλό βαθμό χωρίς φροντιστήρια. Αυτό με τα σημερινά δεδομένα είναι αδύνατο. Φταίνε τα παιδιά που δεν διαβάζουν αρκετά; Ή η υπονόμευση της Παιδείας που ωθεί τους μαθητές να βασίζονται εξ ολοκλήρου στα φροντιστήρια; Κανείς δεν τα δαιμονοποιεί, καταδικάζουμε απλώς το γεγονός ότι ο χαρακτήρας των εξετάσεων "απαγορεύει" την όποια προσπάθεια χωρίς την στήριξή τους, με ελάχιστες μονάχα εξαιρέσεις

 
@Δρ Μαύρος
03 Ιουλ 2020 12:27

Δηλαδή τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες που δυσκολεύονται στις πράξεις πρέπει να ντρέπονται που ονειρεύονται σχολές μηχανολόγων ή σχολές που χρειάζονται μαθηματικά; Γυρνάνε ο Άινσταιν και ο Φόρντ στους τάφους τους με αυτά που λέτε

 
Θέματα εξετάσεων και παραπαιδεία
03 Ιουλ 2020 13:15

Να προσφέρεται ενισχυτική διδασκαλία στα Δημόσια Σχολεία, ώστε ακόμα και όσοι δεν έχουν τα μέσα για ιδιωτικά φροντιστήρια να έχουν βοήθεια στην προετοιμασία. Να δοθούν σε όλα τα μαθήματα του Λυκείου εκτός από τα βιβλία θεωρίας επιπλέον βιβλία εργασιών και ασκήσεων για εξάσκηση των μαθητών ώστε να μην καταφεύγουν σε βοηθήματα.

Επίσης, στοχος δεν είναι να μπαίνουν εναλλάξ υπερβολικά εύκολα θέματα εξετάσεων (πχ. 2000 ή 2001 όπου σχεδόν όλοι οι υποψήφιοι έγραψαν πάνω από 15 και οι βάσεις ήταν οι υψηλότερες όλων των εποχών) ή υπερβολικά δύσκολα (πχ. τρεις τελευταίες χρονιές).

Τέλος, τα θέματα των εξετάσεων να εξετάζουν ουσιαστικά τη θεωρία κάθε μαθήματος χωρίς να γίνονται αγώνας δρόμου για επίλυση στρυφνών εξισώσεων, κάτι που δεν ευνοεί την κριτική και αφαιρετική σκέψη που τόσο τονίζουν ότι θέλουν να καλλιεργήσουν στους νέους.

Με διαβαθμισμένα θέματα, με την προσθήκη δύο ή τριών δύσκολων υποερωτημάτων, θα ξεχωρίσουν οι καλύτεροι μαθητές χωρίς να γίνεται κάθε χρόνο ολόκληρη συζήτηση για τα θέματα εξετάσεων.

 
@ Γεώργιος
03 Ιουλ 2020 13:41

και μετά θα γίνει το ΜΕΓΑΛΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ.

 
ΑΡΗΣ
03 Ιουλ 2020 16:41

Η ΚΟΠΕΛΑ ΤΑ ΛΕΕΙ ΜΙΑ ΧΑΡΑ.
Η ΚΑΛΗ ΠΑΝΤΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΕΓΩ ΜΕ ΔΥΟ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟ ΕΚΠΑ.
ΤΟ ΕΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΚΑΙ ΤΟ ΑΛΛΟ ΜΕ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΠΡΩΤΗΣ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΣ ΤΟΥΣ.
ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΨΩ ΝΑ ΛΕΩ ΠΑΝΤΑ ΠΩΣ ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ
"ΕΙΝΑΙ ΖΑΡΙΑ ΣΤΟ ΚΑΖΙΝΟ"
ΚΑΛΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ.
Η ΖΩΗ ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ.
Η ΓΝΩΣΗ ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΨΗΛΑ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ.
ΠΑΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ.

 
Φιλόλογος
03 Ιουλ 2020 16:44

Αυτό, που πολλοί κοιτάνε πώς θα επικρίνουν ένα παιδί που γράφει με παρρησία και επιχειρήματα τις σκέψεις του και δεν επικρίνουν τις φετινές επιτροπές της ΚΕΕ, να το κοιτάξουν, ιδίως αν δηλώνουν πως είναι και εκπαιδευτικοί...
Όταν οι Χημικοί, οι Βιολόγοι, οι Φυσικοί, οι Φιλόλογοι θεωρούν τα φετινά θέματα άκρως προβληματικά ως προς τη διατύπωση, τις ασάφειες, τον όγκο και τη "λογική" τους (προβλήματα που δεν εντοπίζονται στα αντίστοιχα θέματα του "παλαιού" συστήματος, που δόθηκαν από τις ίδιες ακριβώς επιτροπές), αν μη τι άλλο θα οφείλαμε να μην επιρρίπτουμε με ευκολία ευθύνες τους υποψήφιους για τις αναμενόμενα χαμηλές επιδόσεις τους αλλά να προβληματιστούμε για το τι ακριβώς προετοιμάζεται από τον Σεπτέμβρη. Προφανώς, το "ξήλωμα" του "νέου" συστήματος... Μόνο που το ξεκίνησαν, δυστυχώς, από τις πλάτες των παιδιών που έδιναν φέτος εξετάσεις. Αυτό θεωρώ πως δεν είναι απλά καταδικαστέο. Είναι ποταπό.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ