«Μέτωπο» υγειονομικών κατά των νέων ρυθμίσεων για τα Κολλέγια-Επιστολή στον πρωθυπουργό

Φυσικοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές, Νοσηλευτές, Οδοντοτεχνίτες, Μαίες - Μαιευτές, Επισκέπτες Υγείας και Κοινωνικοί Λειτουργοί ζητούν τη μη εφαρμογή και την άμεση απόσυρσή των ρυθμίσεων

22/01/2021

Ενημερώθηκε: 22/01/2021, 12:29

Άκουσε το άρθρο

Με επιστολή τους προς τον Πρωθυπουργό, την υπουργό Παιδείας, τους Προέδρους Κοινοβουλευτικών Ομάδων, τους Βουλευτές και τους Ευρωβουλευτές, την οποία κοινοποιούν και προς το Τεχνικό, το Οικονομικό και το Γεωτεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος, τα  επτά Διοικητικά Συμβούλια των ΝΠΔΔ:

  1.  Ένωση Νοσηλευτών Ελλάδος
  2.  Πανελλήνιος Σύλλογος Φυσικοθεραπευτών
  3.  Πανελλήνιος Σύλλογος Εργοθεραπευτών
  4. Πανελλήνιος Σύλλογος Επισκεπτών Υγείας
  5. Πανελλήνιος Σύλλογος Οδοντοτεχνιτών
  6. Σύλλογος Επιστημόνων Μαιών-Μαιευτών Αττικής
  7. Σύνδεσμος Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος

που αποτελούν τα επίσημα συλλογικά όργανα που εκπροσωπούν περίπου 100.000 επαγγελματίες υγείας, ζητούν τη  μη εφαρμογή κια άμεση απόσυρση των διατάξεων για τα Κολλέγια που ψηφίστηκαν προσφατα στη Βουλή.
 
Σύμφωνα με την επιστολή
του «μετώπου» των υγειονομικών, «η αιφνιδιαστική τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία κατατέθηκε χωρίς διάλογο, πριν την ψήφιση του Νόμου 4763/2020 στη Βουλή των Ελλήνων και προβλέπει την αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων στους κατόχους τίτλων σπουδών από τα κέντρα μεταλυκειακής εκπαίδευσης (κολλέγια), εξισώνοντας τους, με τους τίτλους σπουδών των Πανεπιστημίων, βρίσκεται σε αντίθεση με το άρθρο 16 του Συντάγματος,  με συνέπεια να υποβιβάζεται η Ανώτατη Εκπαίδευση στην Ελλάδα».

Στην επιστολή του, το μέτωπο των υγειονομικών υπενθυμίζει  ότι:

•    Σύμφωνα με το άρθρο 1 του Ν. 3969/2008 «τα κολλέγια είναι πάροχοι μεταλυκειακής εκπαίδευσης και κατάρτισης στην Ελλάδα. Οι βεβαιώσεις, τα πιστοποιητικά σπουδών ή οποιασδήποτε άλλης ονομασίας βεβαίωση που χορηγούν τα Κολλέγια δεν είναι ισότιμα  με τους τίτλους που χορηγούνται στο πλαίσιο του ελληνικού συστήματος τυπικής εκπαίδευσης, όπως Πανεπιστήμια, Τ.Ε.Ι. και Ι.Ε.Κ.»

•    Η συγκεκριμένη διάταξη, που επικυρώνει τις ρυθμίσεις του Ν. 4635/2019 για την επαγγελματική ισοδυναμία, όρος που δεν υφίσταται στην υπ’ αριθμ. 2005/36/ΕΚ οδηγία, αλλά αποτελεί Ελληνική «εφεύρεση», δεν μπορεί να εφαρμόζεται για νομοθετικώς ρυθμιζόμενα επαγγέλματα, όπως  είναι τα επαγγέλματα υγείας.

•    Η συγκεκριμένη διάταξη, που επικυρώνει τις ρυθμίσεις του Ν. 4635/2019 και δίνει τη δυνατότητα αναγνωρίσεως επαγγελματικού δικαιώματος σε υπήκοο κράτους - μέλους και τρίτης χώρας,  είναι εκτός των προβλέψεων της υπ’ αριθμ. 2005/36/ΕΚ οδηγίας.

Παράλληλα, το μέτωπο των υγειονομικών στην επιστολή του, στηλιτεύει το γεγονός ότι με τον επίμαχο νόμο, το ΑΤΕΕΝ κρίνεται αρμόδιο:

•    να κρίνει όλα τα προγράμματα σπουδών της υφηλίου

•    να συγκρίνει τα προγράμματα σπουδών των αλλοδαπών πτυχίων με τα προγράμματα σπουδών των Ελληνικών Ανωτάτων Εκπαιδευτικών ιδρυμάτων σε κάθε επιστημονικό πεδίο (για Αρχιτέκτονες, για Πολιτικούς Μηχανικούς, για Γεωπόνους, για Οικονομολόγους, για Φυσικοθεραπευτές, για Μαίες, για Εργοθεραπευτές, για Οδοντοτεχνίτες, για Νοσηλευτές κ.λπ.)

•    να αποδίδει επαγγελματικά δικαιώματα στους κατόχους πτυχίων της αλλοδαπής.

Όπως αναφέρεται στην επιστολή του «μετώπου» των υγειονομικών, πρόσφατες αποφάσεις του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, εντοπίζουν και αναγνωρίζουν ελλείψεις στα προγράμματα σπουδών των κέντρων μεταλυκειακής εκπαίδευσης (κολλέγια), ενώ παρόλα αυτά, έχουν αποδοθεί επαγγελματικά προσόντα στους κατόχους τους.

Σύμφωνα με το «μέτωπο» των υγειονομικών, οι διατάξεις του Ν. 4763/2020 επηρεάζουν τα επαγγέλματα υγείας, με αποτέλεσμα να τίθεται σε κίνδυνο η Δημόσια Υγεία και η Ελλάδα να γίνεται η αυτόματη «πύλη εισόδου» της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για αμφιβόλου ποιότητας επαγγελματίες υγείας.

Το «μέτωπο» των υγειονομικών ζητά τον άμεσο καθορισμό διαδικτυακής συνάντησης, στην οποία θα συμμετέχουν εκπρόσωποι των Διοικητικών Συμβουλίων όλων των Ν.Π.Δ.Δ. που συμμετέχουν σε αυτό, με σκοπό την ενημέρωση των αποδεκτών της επιστολής για τις απόψεις τους, έχοντας ως στόχο την άμεση απόσυρση των συγκεκριμένων ρυθμίσεων.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (45)

Κελ
|

Τι σημασία έχουν τα έτη; Υπάρχει νόμος που αναγνωρίζει τα ECTS σε όλη την Ευρώπη και στην Ελλάδα εφαρμόζεται επίσης. Όλα τα πτυχία αναγράφουν υποχρεωτικά τα ECTS που περιλαμβάνουν. Τα ECTS είναι ο φόρτος εργασίας που αντιστοιχεί στην απόκτηση πτυχίου. Κάποιοι μπορούν να ανταπεξέλθουν σε αυτό το φόρτο σπουδών σε 2 έτη, κάποιοι σε 3, κάποιοι σε 4 ή 5 και κάποιοι καταλήγουν αιώνιοι φοιτητές και δεν παίρνουν πτυχίο ποτέ. Γιατί λοιπόν μετράμε έτη και όχι ECTS;

Νίκος
|

Κανένα κολέγιο δεν χορηγεί πτυχίο τα πτυχία είναι από πανεπιστήμια του εξωτερικού. Για να πάρεις πτυχίο σε κολέγιο σας πληροφορώ θέλει πολύ μα πάρα πολύ δουλειά .με μαθήματα με 20 και 30 μονάδες ects.

Ντίνα
|

Όποιος είναι άξιος.και ικανός ... στην αγορά εργασίας θα καταξιωθεί ανεξαρτήτως... πτυχίου ΑΕΙ ή πτυχίου Κολλεγίου...
Τι φοβούνται λοιπόν;;;;

UK
|

Θελω και εγω να αναφερθω σε αυτα που διαβαζω.
Εχω Βρετανικο πτυχιο με (Honours). Δεν σημαινει ομως οτι φοιτησα 4 ετη. Φοιτησα για 3 ετη. Τα πτυχια ειναι εξ ολοκληρου 3ετες. Μπορεις ομως να διαλεξεις να το πραγματοποιησεις και σε 4ετη το λεγομενο sandwich-part time, οπου απλα "σπας-χωριζεις" τα μαθηματα σε δυο παραπανω εξαμηνα για διαφορους λογους ειτε επειδη θες πιο χαλαρο προγραμμα ειτε οικονομικο κλπ.Το Honours σημαινει οτι καταφερες και μαζεψες 360 εκπαιδευτικες μοναδες (πανε με βαση το μαθημα και τις ωρες φοιτησεως κλπ) και οτι παρουσιασες διατριβη. Εαν δεν παρουσιασεις διατριβη, δεν παει να εχεις κανει εκατο χρονια το πτυχιο σου δεν θα το παρεις με Honours.

Απο οσο ξερω και στα κολλεγια εχεις το δικαιωμα του sandwich-part time και να το κανεις ειτε σε 4 χρονια και ειτε σε 5.

Απο εκει και περα αν δεν ειμαστε σιγουροι για το επιπεδο σπουδων που προσφερουν τα κολλεγια, ας δημιουργησει το υπουργειο παιδειας καποια επιτροπη οπου θα πηγαινει και θα τα ελεγχει. Αλλα απο οτι φαινεται, σαν Ελληνες παντα θα βρισκουμε δικαιολογιες και θα γκρινιαζουμε, ειναι στο αιμα μας.

Ραφ Λο
|

Συμφωνώ με όλα όσα λέτε εδώ και εγώ πιστεύω ότι τελικά θα εξελιχθεί και η εκπαίδευση στην Ελλάδα. Ήρθε ο καιρός!

Τρία επίπεδα ανώτατων σπουδών
|

To Doctorandus (drs) στην Ολλανδία δεν είχε άμεση σχέση με έναν διδακτορικό τίτλο (Dr), ήταν απλώς το αντίστοιχο των αγγλοσαξωνικών ΜΑ και MSc.

Οι αλλαγές έγινε σχετικά πρόσφατα, την περίοδο 1998-2004, από τα ενιαία 4ετη/5ετη πτυχία στα βαθμωτά (3 + 1 ή 2) ή (4 + 1 ή 2). Ομοίως και στη Γαλλία, με την μεταρρύθμιση στα τρία επίπεδα ανώτατων σπουδών (licence-master-doctorat). Στη Γερμανία η ονομασία ήταν diplom και magister, για πτυχίο και μεταπτυχιακό.

Προαπαιτούμενο το πτυχίο πανεπιστημίου για την έρευνα όμως η σύγκλιση με την αγορά εργασίας στα προπτυχιακά προγράμματα είχε ήδη ξεκινήσει πολύ πριν τη Συμφωνία της Μπολόνια.

Είναι καθαρά θέμα ανταγωνισμού των ΑΕΙ σε "προσφορά-ζήτηση σπουδών" στον 21ο αιώνα: καθώς η Τριτοβάθμια διευρύνεται διεθνώς είναι πανευρωπαϊκός στόχος οι νέοι κάτω των 30 ετών να έχουν αυξημένη πρόσβαση σε πανεπιστημιακές σπουδές. Αυτή η στρατηγική ευνοεί τα πιο ευέλικτα προγράμματα -με δυνατότητα επιλογής μαθημάτων και αλλαγής προσανατολισμού- σε αντίθεση με την παλιά "μονολιθική" δομή των σχολών.

Η προτεινόμενη δομή (3 πτυχίο - 2 μεταπτυχιακό - 3 ή 4 ή 5 διδακτορικό) εξασφαλίζει ότι σπάνια παραμένουν φοιτητές πάνω από δεκαετία σαν μαθητευόμενοι στα ΑΕΙ. Οι διακρίσεις όμως μεταξύ "Εφαρμοσμένων" και "Ακαδημαϊκών" ιδρυμάτων παραμένουν - και πουθενά δε έχουν εξομοιωθεί τα κολλεγιακά παραρτήματα με τα πανεπιστήμια.

Ευρωπαϊκός χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης
|

Μεταπτυχιακά υπήρχαν στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ ήδη από τον 19ο αιώνα, στο Ηνωμένο Βασίλειο το πρώτο MSc δόθηκε το 1878. Εννοείται πως μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο η φοίτηση στο Πανεπιστήμιο άρχισε να θεωρείται δεδομένη για μεγάλο μέρος του πληθυσμού, άρα προφανώς οι προπτυχιακές σπουδές δεν ήταν μόνο ο προθάλαμος για τη διδακτορική έρευνα.

Η μεταρρύθμιση στην Ευρώπη τα τελευταία τριάντα χρόνια είναι στην εισαγωγή των πιστωτικών μονάδων (ECTS) ένα σύστημα σύγκρισης μεταξύ των διαφόρων προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων βάσει "βαρύτητας" μαθημάτων. Τυπικά, ο πρώτος κύκλος σπουδών είναι 180–240 ECTS (Πτυχίο) και ο δεύτερος κύκλος σπουδών 90-120 ECTS.

Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες όπως Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Αυστρία οι σπουδές μέχρι το 2005 είχαν διάρκεια 4 έτη, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο είχαν επίσης τετραετή προγράμματα (Bachelor with Honours).

@ ο πολύπειρος
26 Ιαν 2021 21:22

Δεν τίθεται θέμα μόνο διάρκειας σπουδών αλλά και ποιότητας και προσανατολισμού των μαθημάτων. Ακριβώς γι'αυτό υπάρχουν διακρίσεις ακόμα και μεταξύ Πανεπιστημίων.

Σαφέστατα μπορούν τα πτυχία των ελληνικών Πανεπιστημίων να περιλαμβάνουν 25-30 μαθήματα και να ολοκληρώνονται σε τρία έτη - εξάλλου, σε πολλές σχολές τα τελευταία χρόνια παρατηρείται τάση συνένωσης και μείωσης των μαθημάτων που απαιτούνται για τη λήψη διπλώματος.

Αντίστοιχα όμως πρέπει να αναπτυχθεί η συμμετοχή των νέων κάτω των 30 ετών σε μεταπτυχιακά προγράμματα, διότι με αυτά τα επιπλέον 8-10 μαθήματα συμπληρώνεται η εκπαίδευση και αποκτούν εξειδίκευση.

Αυτό δε σημαίνει ότι τα τριετή πτυχία (ή τετραετή στην περίπτωση των Μηχανικών και της Φαρμακευτικής) είναι ίδια σε ποιότητα με όσα απονέμουν τα παραρτήματα (κολλέγια) ιδιωτικών πανεπιστημίων.

Πέτρος Δτ
|

Εγώ πάντως από δημόσιο ίδρυμα αποφοίτησα και δεν έχω κανένα θέμα με το σχέδιο της Κεραμέως.............

@ ο πολύπειρος
|

Με τη λογική αυτή (γιατί πάντα μιλάμε για πτυχία από κολέγια που βρίσκονται στην Ελλάδα) ο πτυχιούχος 4 ετής σχολής π.χ Φυσικοθεραπείας πρέπει να έχει τις ίδιες αξιώσεις με αυτόν που τελείωσε 3 ετή κολέγιο στην ίδια ειδικότητα και χωρίς κανένα κριτήριο εισαγωγής.
Άρα λέτε σε όσους σπούδασαν 4 χρόνια και σε όσους πρόκειται να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στα Ελληνικά Δημόσια Πανεπιστήμια, ότι είναι κορόιδα, αφού όπως ισχυρίζεστε, ο ένας επιπλέον χρόνος είναι άχρηστος για την απόκτηση του πτυχίου τους, μια και στην υπόλοιπη Ευρώπη με 3 έτη σπουδών μπορείς να το αποκτήσεις...
Ας πάνε λοιπόν αυτοί που είναι έξυπνοι στα υπόλοιπα κράτη της Ευρώπης και όχι την Ελλάδα να σπουδάσουν πιο γρήγορα και να μείνουν εκεί...
Εδώ, εμείς όλοι τα κορόιδα, που λιώσαμε στο διάβασμα για να μπούμε αξιοκρατικά σε μια σχολή και συνεχίζουμε με μεγαλύτερο αγώνα δεν θα επιτρέψουμε σε κανένα απόφοιτο κολεγίου να ακυρώσει το πτυχίο μας!
Όσο υπάρχουν Δημόσια Πανεπιστήμια και Πανελλήνιες εξετάσεις, αυτό δεν πρέπει να συμβεί και ΟΧΙ ΦΥΣΙΚΑ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ Η ΜΕΙΟΨΗΦΙΑ...

@Τέλος
|

Το ότι πήρε την πλειοψηφία το κόμμα, δε σημαίνει ότι πραγματικά όσοι το ψηφίσαμε (και βάζω και τον εαυτό μου μέσα) γνωρίζαμε ότι θα ψήφιζε όλα αυτά τα έκτροπα. Ξέραμε ότι θα διόρθωνε τα κακά της προυγούμενης κυβέρνησης κι όχι ότι θα πρόσθετε άλλα πολύ χειρότερα.
Αλλά έχουν γνώση οι φύλακες...

ο πολύπειρος
|

Οπως λογικα θα ξερετε, τα εκπαιδευτικα συστηματα ενοποιηθηκαν σε Ευρωπαικο επιπεδο μεσα απο τις συμφωνιες της Μπολονια (οσον αφορα την τριτοβαθμια εκπαιδευση).

Γιατι εγινε αυτο;
Ε λοιπον, πριν απο τις μεγαλες συμφωνιες της Μπολονια δεν υπηρχαν τα πτυχια/μεταπτυχιακα. Υπηρχε μονο ο τιτλος του "doctorandus" το οποιο μεταφραζεται απο τα Λατινικα στα Ελληνικα σε "αυτος που θελει να γινει doctor". Ηταν ενα διπλωμα ΠΕΝΤΑΕΤΕΣ που σε εκανε να ξεκινησεις τη διδακτορικη σου ερευνα για να αποκτησεις τον γνωστο τιτλο του doctor "Dr.". Με λιγα λογια η πανεπιστημιακη εκπαιδευση δεν ειχε ποτε σκοπο να εκπαιδευσει τους μαθητες ωστε να ειναι ετοιμοι για την αγορα εργασιας, στην ουσια οποιος σπουδαζε προοριζοταν για "doctor" και να κανει ερευνα. Πολυ θεωρια, διχως την παραμικρη εκμεταλλευση των χεριων, με λιγη πρακτικη και επαγγελματικη διδασκαλια.

Ετσι λοιπον, με την συμφωνια της Μπολονιας, δημιουργηθηκε το Πτυχιο + Μεταπτυχιακο για οποιον θελει να συνεχισει για ερευνα. Και αυτο λοιπον λειτουργησε αρκετα καλα για την αγορα εργασιας στην Ευρωπη. Ετσι εγινε διαχωρισμος της παραδοσιακης 5ετους πανεπιστημιακης εκπαιδευσης σε ενα 3τες πτυχιο και 2ετες μεταπτυχιακο προγραμμα, και με την παροδο του χρονου αρχισαν να εμφανιζονται και τα 1ετη μεταπτυχιακα προγραμματα.

Πιο συγκεκριμενα, αυτο εγινε

Ποια η διαφορα με τα 4ετη πτυχια; Τα 4ετη πτυχια εχουν να κανουν με το Αμερικανικο προτυπο. Στην Αμερικη κυριως τα πτυχια απαιτουν 4 χρονια για την ολοκληρωση τους. Αυτο παει να πει οτι στις ΗΠΑ οσοι σπουδαζουν ειναι πιο εξυπνοι απο τους Ευρωπαιους; Φυσικα και οχι. Τα περισσοτερα Ευρωπαικα πανεπιστημια δεν ακολουθουν το ιδιο συστημα με αυτο των ΗΠΑ. Μεσα στα 3 ετη σπουδων (ας θεωρησουμε οτι σπουδαζουμε ΧΗΜΕΙΑ), εμεις οι Ευρωπαιοι επικεντρωνομαστε ΜΟΝΟ στη χημεια και οχι σε αλλα ασχετα θεματα απο συναφεις κλαδους οπως ειναι τα αγγλικα, ιστορια κλπ οπως κανουν στα 4 ετη σπουδων οι Αμερικανοι. Ετσι ενας αποφοιτος χημειας απο ενα Ευρωπαικο πανεπιστημιο θα εχει καλυψει περισσοτερη χημεια σε 3 χρονια απο οτι ενας αποφοιτος χημεια απο τις ΗΠΑ οπου θα κανει 4 χρονια.

Γιατι στην Ελλαδα τοτε κανουμε 4 ετη σπουδων και οχι 3 αφου ειμαστε στην Ευρωπη; Γιατι πολυ απλα δεν εχουμε επιλεξει εμεις οι ιδιοι να καθιερωσουμε το Ευρωπαικο προτυπο. Δεν ειμαστε ομως η μονη χωρα που το κανει αυτο. Ειναι επισης και οι βαλκανικες χωρες και η Ισπανια. Φυσικα και ομως καποια στιγμη θα ακολουθησουμε το Ευρωπαικο προτυπο και τοτε τα πτυχια θα διαμορφωθουν στα 3 ετη.

Με μια απλη αναζητηση μπορειτε να βρειτε περαιτερω πληροφοριες για το θεμα αυτο μεσα απο την ιστοσελιδα της Ευρωπαικης Ενωσης και με λιγο google search παντα.

Ας μην λοιπον λεμε ασυναρτησιες διχως να ξερουμε το παραμικρο για το θεμα αυτο και να μην ασκουμε ενα ειδος προσηλυτισμου παιδειας. Σιγουρα υπαρχει και η μειοψηφια που επιθυμει να παραμεινουν τα πτυχια των 4 ετων, αλλα δεν ανηκει στο Ευρωπαικο προτυπο, και ειναι επισης εξτρα χρονος φοιτησης ενω δεν χρειαζεται αφου επικεντρωνεσαι σε διαφορα θεματα που μπορει να μην σου χρειαστουν.

Σιγουρα θα προσπαθησουν ορισμενα ατομα να αντικρουσουν την απαντηση μου, αλλα ειτε ευτυχως ειτε δυστυχως αυτη ειναι η αληθεια για την ολη παιδεια.

Και οπως εχει πει ο Βοήθιος "an nescis, mi fili, quantilla sapientia mundus regatur?" "δεν ξερεις γιε μου, ποσο μικρη σοφια κυβερνα τον κοσμο;"

Διαφορά πτυχίων
|

Στην Ολλανδία και σε άλλες χώρες οι απόφοιτοι των ΤΕΙ δεν αντιμετωπίζονται ως ισότιμοι με τους αποφοίτους Πανεπιστημίων.

Στο Ολλανδικό σύστημα υπάρχουν HBO (σαν τα ΤΕΙ, μόνο που ονομάζονται Universities of Applied Sciences) and WO (σαν τα ακαδημαϊκά ερευνητικά Πανεπιστήμια). Στα πρώτα οι σπουδές διαρκούν 4 χρόνια και για να γίνουν δεκτοί οι απόφοιτοι σε μεταπτυχιακά πρέπει να κάνουν ένα επιπλέον προπαρασκευαστικό έτος. Συνολική διάρκεια σπουδών (4+1+2) για μεταπτυχιακό τίτλο.

Σε αντίθεση, όσοι μαθητές τελειώνουν τη Γενική Δευτεροβάθμια και εισάγονται στα ολλανδικά Πανεπιστήμια μπορούν με (3+2) χρόνια να έχουν πτυχίο και μεταπτυχιακό τίτλο.

Άρα χρειάζεται προσοχή ώστε να μην ενθαρρύνουμε τους νέους μαθητές προς τύπους πτυχίων που στην ουσία δεν προσφέρουν κανένα συγκριτικό πλεονέκτημα ούτε στην Ελλάδα ούτε στο εξωτερικό.

Διπλώματα ΑΕΙ ΙΕΚ και επαγγελματικά δικαιώματα
|

Πτυχιούχος Πληροφορικής δεν είναι όποιος έχει παρακολουθήσει επιτυχώς 15 σεμινάρια και έχει λάβει τις αντίστοιχες πιστοποιήσεις, παρόλο που αναμφισβήτητα διαθέτει σχετικές γνώσεις.

Η απονομή επαγγελματικών δικαιωμάτων μέσω των σπουδών στην Τριτοβάθμια (ΑΕΙ και ΙΕΚ) -ανεξάρτητα από τα επιμελητήρια, τις επαγγελματικές ενώσεις και τις όποιες ιδιωτικές πιστοποιήσεις αυτά προσφέρουν- είναι προς όφελος της κοινωνίας.

Ειδικά στην Ανώτατη Εκπαίδευση έχουν θεσμοθετηθεί δύο ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ελέγχου: το ακαδημαϊκό επίπεδο (ΑΕΙ, βασικό πτυχίο), ως προϋπόθεση ένταξης στον χώρο, και το επαγγελματικό, για την περαιτέρω πρόοδο και εξειδίκευση. Για τον ίδιο λόγο, δεν απονέμονται επαγγελματικά δικαιώματα στα ΠΜΣ ή τα ΔΔ, καθώς αποτελούν απλώς μια ειδίκευση που θα κριθεί στην μετέπειτα επαγγελματική πορεία.

Δεν μπορεί να καθορίζουν οι απαιτήσεις της αγοράς πώς πρέπει να διαμορφωθούν τα εκπαιδευτικά προγράμματα ούτε είναι ευθύνη των ΑΕΙ/ΙΕΚ να προβλέπουν και να ενσωματώνουν κάθε μικροαλλαγή στις επαγγελματικές εξελίξεις.

Δεν μπορεί να κάνει πρακτική άσκηση σε δικηγορικό γραφείο οποιοσδήποτε μη πτυχιούχος Νομικής. Αλλιώς, οι εξετάσεις στους δικηγορικούς συλλόγους θα ήταν ανοικτές σε όλους που είχαν τη διάθεση να μελετήσουν μια συγκεκριμένη ύλη.

Ομοίως, στις Φυσικές ή Θεωρητικές Επιστήμες, που έχουν μεγάλο εύρος σπουδών, τα επαγγέλματα είναι κλειστά μόνο στο Δημόσιο - δηλαδή, δεν μπορεί να διοριστεί κάποιος σε θέση φιλολόγου ή οικονομολόγου σε αντίστοιχη προκήρυξη. Οι νόμοι ρυθμίζουν σε πολλές περιπτώσεις και τον ιδιωτικό τομέα, πχ. απαγορεύεται ένα φροντιστήριο να αποφασίσει μονομερώς ότι διδάσκοντας χωρίς το αντίστοιχο πτυχίο μπορεί να αναλάβει τα αντίστοιχα μαθήματα.

Η όλη πολεμική στην επικαιρότητα γίνεται για αντικείμενα όπως Διοίκηση Επιχειρήσεων, Μάρκετινγκ, Πληροφορική, Ψυχολογία, Νοσηλευτική κ.α στα οποία οι ακαδημαϊκές και επαγγελματικές απαιτήσεις είναι πολύ γενικές και τα κολλέγια έχουν βρει προνομιακό χώρο εκμετάλλευσης καθώς δεν υπάρχει πχ. αυστηρός έλεγχος για την ποιότητα ενός προσωπικού website που μπορεί να φτιάξει ο καθένας χωρίς καμία ειδίκευση σε αντίθεση με μια προσωπική κατοικία που πρέπει να επιβλέψει ένας Μηχανικός.

Πανεπιστήμια και ΙΕΚ στην Τριτοβάθμια
|

Οι ακαδημαϊκές σπουδές συνδέονται άμεσα με τα επαγγελματικά δικαιώματα, γι'αυτό είναι επιτακτική ανάγκη στην Ελλάδα να σταματήσει ο διαχωρισμός και η πολυδιάσπαση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Με την κατάργηση των ΤΕΙ και την απορρόφηση των αντίστοιχων τμημάτων από τα Πανεπιστήμια ΟΛΟΙ οι νέοι απόφοιτοι θα ξεκινούν από την ίδια βάση στην Ανώτατη Εκπαίδευση σε ΟΛΑ τα γνωστικά αντικείμενα.

Σπουδές σε τεχνική/επαγγελματική εκπαίδευση (πχ. ειδικότητες όπως Μαγειρικής, Εκπαιδευτές Αυτοκινήτων, Δομικών Έργων, Τεχνικοί Δικτύων και Η/Υ) μπορούν να προσφέρονται μέσω των ΙΕΚ. Με 2+1 έτη σπουδών (δύο έτη ειδίκευση και ένα έτος γενικών γνώσεων οργάνωσης και διοίκησης οργανισμών, στοιχείων στατιστικής, ξένης γλώσσας κ.α.) θα μπορούν να ενταχθούν στην αγορά εργασίας ως επαγγελματίες - για την κινητικότητα, ένα ποσοστό 15% αποφοίτων ΙΕΚ θα μπορεί να εισάγεται μέσω εξετάσεων σε πανελλαδικό επίπεδο σε Σχολές ΑΕΙ.

@ bob mastoras
26 Ιαν 2021 16:19

Το πλήρες κείμενο είναι ανηρτημένο στην επίσημη ιστοσελίδα (europa) - το παράδειγμα για τη διαφοροποίηση Γαλλίας και Γερμανίας, έχει μεταφραστεί σε όλες τις γλώσεις και δείχνει ακριβώς ότι ΔΕΝ υπάρχει αυτόματη αναγνώριση ακαδημαϊκών τίτλων.

Προφανές είναι ότι σε όλες τις χώρες τα επαγγελματικά δικαιώματα θεμελιώνονται καταρχάς βάσει ακαδημαϊκών σπουδών. Απλώς σε ορισμένα επαγγέλματα (πχ. Ιατρική, Νομική) προστίθενται και άλλες επαγγελματικές πιστοποιήσεις και εξετάσεις μετά την απόκτηση του βασικού πτυχίου.

Varethika
|

Ta idia kai ta idia..
Club antidraseon Kerameos
Tin psifisame epidi tin theloume opote ola kala

@ΧΕΙΡΟΠΡΑΚΤΙΚΟΣ ΚΟΜΠΟΓΙΑΝΝΙΤΗΣ
|

Ο γιατρός είναι πτυχιούχος, και όχι γκαραζιέρης ή μαραγκός ο οποίος δεν διαθέτει πτυχίο. Μην προσπαθείτε να το δικαιολογήσετε συγκρίνοντάς το με λάθος τρόπο.
Από εκεί και πέρα, το είδος του πτυχίου είτε είναι ελληνικό είτε ξένο δεν θα κρίνει τον γιατρό, αλλά θα το κρίνει και η εμπειρία του.

Τελος
|

εχει καταντησει γελοιο ολο αυτο το θεμα με την παιδεια..
το ξερατε απο πριν τι θα γινοταν αν μας κυβερνουσε το συγκεκριμενο κομμα και το ψηφισατε.. αρα αυτο σημαινει οτι η πλειοψηφια υποστηριζει το συγκεκριμενο κομμα.. και απο οτι φαινεται συνεχιζουν να το υποστηριζουν.. τα μετρα θα περασουν παρτε το χαμπαρι.. εγω υποστηριζω την ιδεολογια της κυβερνησης αυτης.. συγχαρητηρια.. και μην ακουτε την μειοψηφια.. αφηστε την να "κλαιγεται".. παντα θα πρεπει μεν να υπαρχουν και οι αντιπαλοτητες για να δινουν περισσοτερα κινητρα αλλα και να κανουν και πιο δυνατη την κυβερνηση... η εχθρα ειναι η τροφη της δυναμης.. δεν εχω να πω κατι παραπανω.. σας αφηνω να υποστηριξετε οτι θελετε να περναει και η ωρα σας στην καραντινα καλη συνεχεια..

bob mastoras
|

@Ξένα πανεπιστήμια στην Ευρώπη
“Σε καμία χώρα της ΕΕ δεν υπάρχει αυτόματη αναγνώριση τίτλων σπουδών”
Σίγουρα έχετε μελετήσει το καθεστώς αναγνωρίσεων και στις 27 χώρες της ΕΕ. Αλλιώς δεν εξηγείται η σιγουριά σας για να μας μιλάτε για ΚΑΜΙΑ χώρα. Στην μελέτη σας αυτή όμως δεν προσέξατε ότι υπάρχουν τουλάχιστον δύο μορφές αναγνώρισης. Η επαγγελματική και η ακαδημαϊκή. Στα κείμενα που αναφέρεστε και παραθέτετε το επίδικο είναι η ακαδημαϊκή αναγνώριση. Λέτε πχ: «Στη συνέχεια πήγε στη Γαλλία για μεταπτυχιακές σπουδές, » Για να κάνεις περεταίρω σπουδές ακόμα και να έχεις επαγγελματική αναγνώριση –αυτόματη ή όχι- θα πρέπει να κάνεις την ακαδημαϊκή αναγνώριση. Αυτή σε εμάς γίνεται στον ΔΟΑΤΑΠ.

Η παιδεία είναι στην εθνική δικαιοδοσία και όχι στην κοινοτική. Η ακαδημαϊκή αναγνώριση εμπίπτει στην παιδεία. Και κάθε κράτος μπορεί να κάνει ότι θέλει (σχεδόν). Για αυτό τον λόγο δημιουργήθηκε η ανάγκη να θεσμοθετηθεί και η επαγγελματική αναγνώριση. Η δικαιοδοσία της ΕΕ προκύπτει από μία από τις 4 ελευθερίες Την ελευθερία της εγκατάστασης (το δίκαιο της ελεύθερης εγκατάστασης) Ενσς πολίτης θα πρέπει να μπορεί να εγκατασταθεί και να ασκήσει και το επάγγελμα του σε άλλη ΄χώρα της ΕΕ. Αφού δεν είναι υποχρεωμένες οι χώρες να αναγνωρίσουν ακαδημαϊκά δημιουργήθηκε μία άλλη οδός.

Ούτε αυτή η οδός (η επαγγελματική αναγνώριση) είναι αυτόματη. Οι επιτροπές του υπουργείου εξετάζουν τις σπουδές, συγκρίνουν την ύλη που καλύφθηκε, και τον χρόνο σπουδών. Ακόμα εξετάζουν τα επαγγελματικά προσόντα και δικαιώματα και την επαγγελματική πορεία του αιτούντος στην αλλοδαπή. Μπορούν να κάνουν μερική αναγνώριση. Αν πχ ο αιτών έχει πτυχία ως ηλεκτρολόγος και όχι ως ηλεκτρολόγος και μηχανικός ΗΥ μπορεί να τον αναγνωρίσει ως μόνο ηλεκτρολόγο. Τέλος μπορούν να επιβάλουν τα λεγόμενα αντισταθμιστικά. Εξετάσεις δηλαδή ή μέχρι 3 χρόνια πρακτική για να επέλθει η ισοτίμιση. Και με όλα αυτά στο τέλος της επαγγελματικής αναγνώρισης έχεις ένα χαρτί που τα μισά επιμελητήρια και τα μισά σωματεία δεν αναγνωρίζουν. Και δεν έχεις και βαθμό πτυχίου.

Χειροπρακτικός κομπογιαννίτης
|

@Απόφοιτος Ιατρικής (σε πιστέψαμε....)

"Ο καλός γιατρός στα χέρια θα φανεί".
Και τί είναι ο γιατρός? Γκαραζιέρης ή μαραγκός και θα φανεί στα χέρια? Στου ασθενούς την κασίδα θα φανεί. Μεγαλύτερο ΑΝΕΚΔΟΤΑ δεν ξανάκουσα.

Απόφοιτος Ιατρικής
|

Δεν θα είχα κανένα πρόβλημα να είχα για συναδέλφους απόφοιτους τετραετούς κολεγίου. Αφού θα έχουν το πτυχίο, ο καλός γιατρός στα χέρια θα φανεί.

Μια διευκρίνιση
|

Αυτο που αναφερει ο @Panagiotis ισχυει "καπως" και το γνωριζω απο φιλο οποιος δεν τελειωσε καποιο ΑΕΙ/ΤΕΙ αλλα ενα σχετικα γνωστο Ελληνικο Κολλεγιο.

Στην Γερμανια μπορουν να σου αναγνωρισουν το 3ετη τιτλο σπουδων ισοτιμα με πτυχιο απο Γερμανικο πανεπιστημιο εφοσον τα μαθηματα ταιριαζουν ή τα θεωρησουν επαρκης και να σου δοθει αδεια. Το συγκεκριμενο ατομο ειχε λιγοτερα μαθηματα πραγματοποιησει στον κυκλο σπουδων του αλλα τα αναγνωρισαν διοτι θεωρησαν οτι ειχε καλυψει την απαραιτητη υλη.

Για παραδειγμα στο ΑΕΙ ισως να δεις δυο ξεχωριστα μαθηματα ως "μακροοικονομια" και "μικροοικονομια" ενω σε ενα κολλεγιο ισως να το δεις ως ενα μαθημα "μακροικονομια και μικροοικονομια".

Σιγουρα τα κολλεγια εχουν λιγοτερα μαθηματα στα εξαμηνα τους, αλλα δεν παει να πει οτι η υλη ειναι παντα μικροτερη.
Σε περιπτωση που θεωρησουν οτι δεν ειναι επαρκης, πολυ απλα παρακολουθας 2 εξαμηνα σε ενα Γερμανικο πανεπιστημιο με τα μαθηματα οπου θα σου αναθεσουν και επειτα στο αναγνωριζουν.

Εγω ειμαι αποφοιτος ΤΕΙ και δεχομαι παντα ρατσισμο στον ιδιωτικο τομεα οτι το πτυχιο μου ειναι κατωτερο απο τα υπολοιπα .

Επειδη τα ιδια επεισοδια τα βλεπω καθε χρονο, ελπιζω να σταματησει αυτο καποτε και να μην δημιουργουνται δυο αντιθετες πολεμικες πλευρες.

Αν θελει η τωρινη κυβερνηση, ας θεσπισει ενα νομο οπου οσοι θελουν να κανουν αιτηση για μια Χ θεση, θα πρεπει να περνουν ολοι απο ειδικες εξετασεις ειτε εχει τελειωσει ΑΕΙ, ΤΕΙ, Κολλεγιο, ΙΕΚ και δεν ξερω και εγω τι αλλο, οι οποιες ειδικες εξετασεις θα περιλαμβανουν θεωρια και πραξη, και οποιος θα τα καταφερνει να επιλεγεται για την θεση. Διοτι μην λεμε ανοησιες, γνωριζουμε πολυ καλα τι συμβαινει σε ορισμενα ΤΕΙ (τα ραβασακια πανε συννεφο) και πολλοι αποφοιτουν διχως γνωσεις και εγω που τελειωσα με το σπαθι μου το ΤΕΙ και δεν εχω "μπαρμπα στη κορωνη" δεν μπορω να κανω τιποτα και απλα κοιταζω το πτυχιο μου στο τοιχο.

@Αποφοιτος Ιατρικης
|

Όταν θα έχεις συναδέλφους αποφοιτους τετραετούς κολεγίου θα ήθελα να δω τη γνώμη σου.. ή η ιατρική είναι ο μόνος κλάδος που θεωρείς ότι δεν γίνεται; Αν δεν γνωρίζουμε προφανως τίποτα για το θέμα (βλ. Πολυτεχνικές σπουδές που αβίαστα τις εξισώσεις με εκείνες τριετούς κολεγίου) καλο είναι να μην εκφέρουμε άποψη γιατρέ (;) ..

Ξένα πανεπιστήμια στην Ευρώπη
|

Σε καμία χώρα της ΕΕ δεν υπάρχει αυτόματη αναγνώριση τίτλων σπουδών, ακόμα και από ΑΕΙ (Πανεπιστήμια). Ενημερωθείτε από την επίσημη σελίδα (europa) και μην βασίζεστε σε αναξιόπιστες πηγές:

«Δεν υπάρχει αυτόματη αναγνώριση των τίτλων σπουδών σε όλη την ΕΕ. Εάν λοιπόν επιθυμείτε να συνεχίσετε τις σπουδές σας σε άλλη χώρα της ΕΕ, μπορεί να χρειαστεί να ακολουθήσετε την προβλεπόμενη εθνική διαδικασία αναγνώρισης τίτλων σπουδών της αλλοδαπής. Εάν γνωρίζετε ήδη ότι πρόκειται ενδεχομένως να συνεχίσετε τις σπουδές σε άλλη χώρα, ελέγξτε κατά πόσο αναγνωρίζεται το πτυχίο σας στη χώρα αυτή.»

Παράδειγμα:

Η Κατρίν πήρε το πτυχίο της από γερμανικό πανεπιστήμιο. Στη συνέχεια πήγε στη Γαλλία για μεταπτυχιακές σπουδές, αλλά οι γαλλικές αρχές δεν αναγνώριζαν το πτυχίο της εάν δεν τους προσκόμιζε έγγραφο από γαλλικό πανεπιστήμιο που να πιστοποιεί τον τίτλο σπουδών της.

Μετά από συζητήσεις με το γαλλικό πανεπιστήμιο, κατάφερε να αναγνωρισθεί το πτυχίο της ως ισότιμο με τη γαλλική "licence", έναν τύπο πτυχίου που αποκτάται μετά από τρία μόνον έτη σπουδών και το οποίο θεώρησε κατώτερο των σπουδών που είχε κάνει στη Γερμανία.

Ωστόσο, έπρεπε να κάνει για δύο ακόμη χρόνια προπτυχιακές σπουδές στη Γαλλία προκειμένου να μπορέσει να υποβάλει αίτηση για μεταπτυχιακό πρόγραμμα στη χώρα αυτή.

Μη μπερδευόμαστε
|

@Panagiotis
Τελείωσα το Χάρβαρντ στην Αμερική και δουλεύω ως πολιτικός στην Ελλάδα....
Αγαπητέ μου, μια ιδιωτική εταιρία μπορεί να προσλαμβάνει όποιον θέλει και με ότι πτυχίο θέλει. Ή ακόμη και χωρίς πτυχίο. Είτε στην Ελλάδα είτε στη Γερμανία.
Ρωτήστε όμως τους συναδέλφους σας, ΔΙΚΗ τους εταιρία, επιτρέπεται να ανοίξουν στη Γερμανία ΜΟΝΟ με το 3ετές πτυχίο του Ελληνικού Κολλεγίου? Δεν νομίζω. Αλλιώς θα μπορούσε να πάει πχ κι ο Κινέζος και να ανοίξει αυτοκινητοβιομηχανία με Κινέζους εργάτες, δίπλα στη mercedes....

ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ
|

ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ 24 Ιαν 2021 13:39
"Σε καμία χώρα της ΕΕ δε βγάζεις άδεια ψυχολόγου με 3ετες ΒΑ. Ομοίως σε καμια χώρα δεν ασκείς τα επαγγέλματα του μηχανικού, του γεωπόνου και του εκπαιδευτικού με τρία έτη σπουδών! Μόνο στην Ελλάδα συμβαίνει αυτό με την αναγνώριση της επαγγελματικής ισοδυναμίας η οποια παρεμπιπτόντως δεν αναφέρεται πουθενά στην οδηγία, είναι ελληνική ιδέα! Όσο για τα προγράμματα σπουδών, τα ίδια τα κολλέγια διαφημίζουν οτι είναι στα ελληνικά, τουλάχιστον τα πρώτα δυο έτη"
(Συμφωνώ απόλυτα σε καμία περίπτωση δεν θα έπρεπε με 4ετές στην Ελλάδα να βγάζει άδεια άσκησης ο ψυχολόγος. Πουθενά στον κόσμο δεν γίνεται, έπρεπε να κάνουν υποχρεωτικά μεταπτυχιακό και 2 χρόνια εργασία στον τομέα).

Επίσης συμφωνώ απόλυτα με το "(Ομοίως σε καμια χώρα δεν ασκείς τα επαγγέλματα του μηχανικού, του γεωπόνου και του εκπαιδευτικού με τρία έτη σπουδών)", μάθαμε από ΤΕΙ σε 3,5 χρόνια γιατί το ένα εξάμηνο είναι πρακτική να τελειώνει Πληροφορική και να κάνει τον καθηγητή στα σχολεία.

Μα πόσο συμφωνούμε τελικά για τους οίκους των άλλων, αλλά έχουμε ξεχάσει να κοιτάξουμε τα του δικού μας οίκου.

Ευχαριστώ.

Panagiotis
|

Τελείωσα βιολογικό Αθηνών και εργάζομαι Γερμανία σε γνωστή φαρμακευτική εταιρία και έχω αρκετούς Έλληνες συναδέλφους από τριετές ελληνικά κολλέγια με τρομερή εμπειρία.. μια χαρά δουλεύουν από ότι βλέπω εδώ στην Ευρώπη και έχουν και πολύ καλή εμπειρία.. Ελπίζω να αλλάξουν τα πράγματα και για την πατρίδα μας

Vistory
|

Μη κάνετε πίσω!
Το δίκαιο είναι με το μέρος σας!
Αγωνιστείτε, γιατί δεν πρέπει να ισοπεδωθούν όλα !

Spyros H.
|

Σύμφωνα με το πρωτογενές Δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης τίτλος σπουδών που αποκτάται από ξένο πανεπιστήμιο πρέπει να συγκριθεί με το Ελληνικό και αν δεν διαφέρει να αποδοθούν ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τον αντίστοιχο στην Ελλάδα. Το ΣτΕ το αποφάσισε αυτό με τις υπ' αριθμ. 2770_2771 /2011 αποφάσεις του. Αυτό είναι πρωτογενές Δίκαιο δεν προέρχεται από παράγωγο Δίκαιο που προέρχεται από τις τομεακές οδηγίες! Ασχολούμαι με το θέμα 15 χρόνια. Η Ελλάδα τώρα εφάρμοσε πλήρως το Πρωτογενές Δίκαιο! Το 2021!

ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ
|

Στο ΤΕΕ και στον Δικηγορικό Σύλλογο δίνουν εξετάσεις για την εγγραφή! Για τους ψυχολόγους ειδικά δεν υπάρχει καν ΝΠΔΔ! Η οδηγία αναφέρει προσόντα, όχι ισοδυναμία ξεκάθαρα!

θες ?
|

ψυχολογε σε ολες τις χωρες του κόσμου δινουν εξετάσεις για ασκηση επαγγελνματος, μονο ελλαδα πανε προικα με το πτυχιο

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ