“Βροχή” τα σχόλια στο esos για το πολυνομοσχέδιο “Κεραμέως”

01/07/2021

Άκουσε το άρθρο

Κατά δεκάδες έρχονται τα σχόλια και προτάσεις  αναγνωστών στο esos στα ρεπορτάζ για το πολυνομοσχέδιο για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών, επιλογές στελεχών εκπαίδευσης αυτονομία σχολικών μονάδων, και την εκκλησιαστική εκπαίδευση.

Τα σχόλια έχουν μεγάλη αναγνωσιμότητα τόσο από από το επιτελείο της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας όσο και από τους αναγνώστες μας και  τα στελέχη εκπαίδευσης.

Υπενθυμίζουμε ότι υβριστικά και συκοφαντικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (64)

Dario Moutso
|

@Αρχαία05 Ιουλ 2021 21:25

Δεν άξιζε τον κόπο αλλά κάθισες στην <<ηλεκτρική καρέκλα>>.... Θα ήταν ενδιαφέρον να μας πεις το γιατί...
Δημοκρατικές διαδικασίες επί κ. Φίλη και κ. Κουράκη ; (ΣΤΕ... σου λέει κάτι αυτό ;;; )

Αρχαία
|

Απάντηση στον/στην Gh:
Μπράβο και να χαίρεσαι τα προσόντα σου
Με όλα αυτά που σχεδιάζονται για μας χωρίς εμάς...
Μετά από 37 χρόνια εκπ/κης- διδακτικής- διοικητικής υπηρεσίας (2 τετραετίες δ/ντρια σε μεγάλες σχολικές μονάδες), σε διαβεβαιώνω πως δεν αξίζει τον κόπο!
Η Καρέκλα του Δ/ντη ήταν πάντα Καυτή αλλά τώρα γίνεται Ηλεκτρική καρέκλα.
Φεύγω στη σύνταξη χωρίς κανέναν ενδοιασμό, αν και υπάρχει penalty, από τη στιγμή που έφερα εις πέρας την πιο δύσκολη σχ. χρονιά στην εκπ/κη μου πορεία.
Έχω περάσει και από συνεντεύξεις και μοριοδοτήσεις (Διαμαντοπούλου) καθώς και από Δημοκρατικές κρίσεις (Κουράκης- Φίλης) για να κριθώ ως δ/ντρια και ως εκπ/κος τάξης από Υπουργούς Παιδείας (από Σουφλιά και κλείνω με Κεραμέως!)

Η Διαβούλευση για την Παιδεία ??? κρατάει 35 χρόνια. Ας καταλήξουν επιτέλους οι διοικούντες .
ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ!

ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ
|

ΓΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Ο νέος θεσμός της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των στελεχών της εκπαίδευσης αποτελεί μια μεγάλη θεσμική τομή που, κάτω από κάποιες προϋποθέσεις, μπορεί να αλλάξει προς το καλύτερο μεσοπρόθεσμα και μακροπρόσθεσμα τη λειτουργία του σχολείου και την αποδοτικότητα των εκπαιδευτικών και των στελεχών της εκπαίδευσης. Η δομή και η λειτουργία του νέου θεσμού είναι σαφώς λιγότερο γραφειοκρατική σε σχέση με τον προηγούμενο νόμο του 2013 και περιέχει δικλείδες ασφαλείας για τους εκπαιδευτικούς. Θα ήθελα να κάνω μερικές παρατηρήσεις για το νέο νόμο, πιστεύοντας ότι ο νέος θεσμός μπορεί να λειτουργήσει ευνοϊκά για το σχολείο και τους εκπαιδευτικούς.
1. Θεωρώ θεμελιώδες το σύστημα αλληλοελέγχου μεταξύ των υφισταμένων και προϊσταμένων αρχών. Επί της ουσίας εισάγεται η αυτονόητη διαδικασία ελέγχου του εκπαιδευτικού συστήματος από τα πάνω προς τα κάτω και αντίστροφα. Μέχρι τώρα κανένας δεν έλεγχε κανέναν, είτε έκανε μάθημα είτε δεν έκανε είτε λειτουργούσε το σχολείο είτε όχι. Όλα ήταν και είναι βασισμένα στην καλή διάθεση και το φιλότιμο των εκπαιδευτικών ή της διοίκησης του σχολείου. Κανένα όμως σύστημα δεν μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά αν δεν διαθέτει μηχανισμούς ελέγχου και αξιολόγησης του παραγόμενου έργου.
2. Θεωρώ εξαιρετικά σημαντικό το ότι μπορούν οι υφιστάμενοι να εκφράζουν (έστω και ανώνυμα) την κρίση τους για τους προϊσταμένους τους. Αυτό μπορεί να έχει πολλαπλά οφέλη, κυρίως στο επίπεδο αφενός της ανατροφοδότησης για το πώς πορεύεται ένα στέλεχος και αφετέρου του ελέγχου κάθε διοικητικής αυθαιρεσίας. Ίσως θα έπρεπε στο σημείο αυτό ο νόμος να είναι πιο αυστηρός και να προβλέπει διαδικασίες αυστηρού διοικητικού ελέγχου ή και καθαίρεσης στελεχών, που αυθαιρετούν αποδεδειγμένα (αν π.χ. η καταγγελίες των υφισταμένων είχαν καθολικό χαρακτήρα). Επίσης, θα μπορούσε να υπάρχει πρόνοια απομάκρυνσης από τη θέση του διδάσκοντος ή του διευθύνοντος για τις περιπτώσεις εκπαιδευτικών ή στελεχών όπου υπάρχει σοβαρό ψυχιατρικό νόσημα (και είναι πολλές αυτές οι περιπτώσεις).
3. Η ύπαρξη ενός επίσημου ηλεκτρονικού φακέλου για κάθε εκπαιδευτικό ή στέλεχος της εκπαίδευσης, που θα τον συνοδεύει σε όλη την καριέρα του (υπάρχει και ο έντυπος αλλά κανείς δεν τον κοιτάει) είναι νομίζω σημαντική καινοτομία, αφού θα μπορεί να αξιοποιείται από τον ίδιο ή και την υπηρεσία του για την περαιτέρω επαγγελματική του ανέλιξη. Να αναφέρω ένα παράδειγμα. Μέχρι τώρα για να διεκδικήσει κάποιος μια θέση ευθύνης ή να συμμετάσχει σε μια δράση, που προϋπέθετε βιογραφικό, θα έπρεπε κάθε φορά να συγκεντρώνει χαρτιά ή να σκανάρει ηλεκτρονικά βεβαιώσεις για τον σκοπό αυτό. Με τον ηλεκτρονικό φάκελο όλα αυτά μπορούν να λυθούν.
4. Θεωρώ ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από τον σύμβουλο επιστημονικής ευθύνης για να έχει πραγματικά ανατροφοδοτικό και όχι βαθμολογικό χαρακτήρα, πρέπει να γίνεται ανά διετία και όχι ανά τετραετία. Μέσα στα τέσσερα χρόνια πολλά μπορούν να αλλάξουν. Ο καθένας θα ήθελε μια ανατροφοδότηση σε σχετικά σύντομο διάστημα ώστε να διορθώσει τα αδύνατα σημεία του και να ενισχύσει τα ισχυρά.
5. Κανένα σύστημα αξιολόγησης δεν μπορεί να πετύχει αν αυτοί που το υφίστανται και αυτοί που το εφαρμόζουν δεν πειστούν ότι είναι προς το συμφέρον τους να το υλοποιήσουν. Δεν είναι εύκολο να γίνει αποδεχτό κάτι που μπορεί να μας ξεβολέψει και να μας βάλει σε διαδικασίες αυτοελέγχου και ανανέωσης της δουλειάς μας. Είναι λογικό, μετά από σαράντα χρόνια απουσίας αξιολόγησης, να υπάρχει καχυποψία και φόβος. Βρισκόμαστε όμως στο 2021, τα πάντα αλλάζουν γύρω μας, η εκπαίδευση στον κόσμο κινείται με ιλιγγιώδεις ταχύτητες. Η αξιολόγηση δεν είναι πανάκεια. Είναι όμως ένα από τα πολλά αναγκαία βήματα που πρέπει να γίνουν για να ξεβαλτώσει η επί σειρά δεκαετιών εκπαίδευση. Η μεγάλη πλειονότητα των εκπαιδευτικών, αν και είναι επιφυλακτική, νομίζω ότι θέλει την αξιολόγηση. Γι’ αυτό και πρέπει να θεσμοθετηθεί με την μέγιστη σοβαρότητα και αποφασιστικότητα, ώστε να σταλεί ένα μήνυμα σε όλους ότι πραγματικά γίνεται μια σοβαρή και μελετημένη προσπάθεια, που θα υποστηριχθεί μέχρι τέλους και όχι θα χαθεί στην πορεία, όπως δυστυχώς χάθηκε και η αυτοαξιολόγηση εφέτος.
Η παρούσα κυβέρνηση, αλλά και κάθε κυβέρνηση, θα πρέπει να αποδείξει ότι πιστεύει πραγματικά ότι θέλει μια διαφορετική, καλύτερη εκπαίδευση. Υπάρχουν πολύ σοβαρά θέματα που ξεπερνούν την παρούσα συζήτηση για την αξιολόγηση. Πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα, διαφορετικά θα μπορούσε να αμφισβητηθεί στην πράξη η ίδια η ουσία της εκπαίδευσης. Σε λίγο χρονικό διάστημα οι μισοί εκπαιδευτικοί θα είναι αναπληρωτές, (αλήθεια γι’ αυτούς γιατί δεν υπάρχει κάποια πρόνοια για αξιολόγηση;) ενώ τα περισσότερα κτιριακά συγκροτήματα της χώρας είναι σε πολύ κακή κατάσταση. Πώς σκέφτεται να τα αντιμετωπίσει όλα αυτά και πολλά άλλα η κυβέρνηση; Ελπίζω πως θα ασχοληθεί με την ίδια σοβαρότητα με αυτά, όπως με την αξιολόγηση. Τότε θα είμαι εγώ εκεί στο στρογγυλό σχολείο για να χειροκροτήσω και να πω μπράβο. Ίδωμεν.

Νικ
|

Θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη στο νόμο ότι "Δεν λαμβάνονται υπόψη και δεν μοριοδοτούνται τίτλοι σπουδών και επιμορφώσεις που αποτέλεσαν
ειδικά προσόντα διορισμού." Δεν μπορεί να μοριοδοτούνται κάποιοι πολλαπλώς για προσόντα που τα χρησιμοποίησαν για να διοριστούν και να προσπεράσουν κάποιους άλλους...

Μελίνα
|

Αγαπητοί συνάδελφοι, αν αυτό το νομοσχέδιο περάσει δίχως καμία κινητοποίηση του εκπαιδευτικού κόσμου, δίχως διαμαρτυρίες, κι έτσι όπως έχει κατατεθεί, τότε είμαστε άξιοι της μοίρας μας.
Η δουλειά μας είναι λειτούργημα, τα δε καλά ή κακά αποτελέσματα αυτής φαίνονται μόνο μετά από χρόνια στους μαθητές μας. Κανείς δεν μπορεί να αξιολογήσει το μάθημα μέσα στην τάξη παρά μόνο αν βρίσκεται καθημερινά μέσα σε αυτήν και πάλι θα πρέπει να είναι αρκετά ανοιχτόμυαλος για να μπορεί να αξιολογήσει σωστά τις διαφορετικές μεθόδους και πρακτικές που χρησιμοποιεί ο καθένας μας, ανάλογα με τους μαθητές που έχει αλλά και τη μακροχρόνια εμπειρία του. Ανθρωποι που γνωρίζουν την τάξη μόνο μέσα από τα μεταπτυχιακά τους και τις ωραίες θεωρίες, θα έχουν όχι μόνο άποψη αλλά και όλη την υπεροψία που θα τους δίνει η θέση τους για να αξιολογήσουν ένα έργο που ουσιαστικά δε γνωρίζουν.
Να μη μιλήσω για όλα τα άλλα ωραία, όπως τους ομίλους εκτός ωραρίου ή την επιμόρφωση και πάλι εκτός ωραρίου. Είναι φανερό πως οι συντάκτες αυτών των άρθρων αγνοούν πως η δουλειά μας συνεχίζεται και στο σπίτι με τη διόρθωση γραπτών και την προετοιμασία του καθημερινού μαθήματος.
Επίσης όσον αφορά την επιμόρφωση, να αναφέρω απλά ένα άλλο παράδειγμα :όταν οι γιατροί π.χ. παρακολουθούν συνέδρια δεν κάνουν παράλληλα Και ιατρείο. Και δουλειά στην τάξη και επιμόρφωση την ίδια μέρα δε γίνονται. Το κάναμε άλλωστε ήδη με την τηλεκπαίδευση, όπου και δουλεύαμε με τα παιδιά και αυτοεπιμορφωνόμασταν νυχθημερόν και είδαμε το μεγάλο μπράβο που εισπράξαμε από όλες τις πλευρές.
Αν θέλετε καλύτερη εκπαίδευση όσοι νομοθετείτε, αυξήστε τα έξοδα για την Παιδεία. Εξοπλίστε τα σχολεία που σήμερα αποκτούν εκπαιδευτικό υλικό μόνο από τους συλλόγους γονέων και διάφορες δωρεές. Αναβαθμίστε τον ρόλο του εκπαιδευτικού αντί να τον απαξιώνετε. Ενισχύστε τον αντί να τον απειλείτε . Σ'αυτόν στηρίζεται η εκπαίδευση και όχι στους καλοπληρωμένους επόπτες που πρόκειται να διορίσετε.

kyr
|

Ανώνυμη αξιολόγηση του διευθυντή κάθε χρόνο από τους υφισταμένους του; Πώς μιλάμε για αναβάθμιση του ρόλου του; Γιατί ανώνυμη; Για την ανωνυμία αυτή δεν είχε εγκαλέσει κατ' επανάληψη η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου τις αντίστοιχες της προηγούμενης κυβέρνησης (και καλά έκανε επ' αυτού); Δύο τινά θα συμβούν: Είτε οι διευθυντές θα εξαρτώνται από τους Συλλόγους τους είτε οι ανώνυμες αξιολογήσεις θα πέφτουν στο κενό.

Μητσικώστας
|

Σχετικά με την επιλογή/εκλογή υπδντων...
Το σχολικό κλίμα που κλονίστηκε με την ψηφοφορία για την εκλογή δντη...(ακόμα αυτούς έχουμε)το αποτελείωσε η απόφαση του συλλόγου διδασκόντων για τον υπδντη..
Ένας σύλλογος που ,σχεδόν πάντα ,ελέγχεται από τον δντη του σχολείου και επομένως ανάμεσα σε 2 ή 3 συναδέλφους θα """επιλέξει""ως δια μαγείας αυτόν που επιθυμεί ο Δντης, συνήθως με ανύπαρκτα προσόντα, για να τον κάνει ό,τι θέλει, και με πολλές υποσχέσεις σε συναδέλφους ( μέσα στο γραφείο του)για ευνοϊκή μεταχείρηση, ακόμα και για άγραφες άδειες!!...αλήθεια!!!
Η γνώμη μου...μετρήσιμα κριτήρια μόνο. Φτάνει πια ο διχασμένος σύλλογος που δεν ξέρει κατά πού να κάνει.
Συγγραφικό έργο!...ποιος Θανάσης;...συγγραφικό έργο δντη που δεν το έχει δει ποτέ κανείς και πουθενά!!!...που κάποτε του δόθηκε με κάποιον τρόπο από κάποιον γνωστό του σε κάποιο γρανάζι....που δεν μπορεί να γράψει μια πρόταση...που δεν μπορεί να ολοκληρώσει μια πρόταση...που δεν μπαίνει ποτέ σε τάξη...που έρχεται στο σχολείο 2 φορές την εβδομάδα...που έχει παντού γνωστούς και κολλητούς ...που αυτός θα μας ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙ!!! ...κι οι αναφορές;;...στο συρτάρι!!!
Σχετικά με το Διδασκαλείο...
Ήταν ένας πολύ χρήσιμος θεσμός για πάρα πολλούς εκπαιδευτικούς που με μοναδικό αυτό το προσόν υπήρξαν στελέχη. Ήταν το μεταπτυχιακό της εποχής, δωρεάν. Όμως έγινε...μάθανε...προχωρήσανε...να το πετάξουμε; γιατί απαξιώνεται;...Το ΚΑΤΕΕ υπάρχει;...όχι. Αυτοί που έχουν πτυχίο από εκεί και με το οποίο μπήκαν στην Π. Ακαδημία και το αναγνωρίζουν ως 2ο πτυχίο;
Αυτοί που είχαν την τύχη να πάρουν το Β2, γιατί πρόλαβαν...κι άλλοι έχουν μείνει εδώ και χρόνια στην επιμόρφωση Β1 και, πρόσφατα Β2, φταίνε που δεν έγιναν οι εξετάσεις;...να τα πετάξουμε κι αυτά;
Το ΑΤΕΕΝ πού πήγε;...στις πρόσφατες κρίσεις για δντες και υπδντες ΙΕΚ και ΣΔΕ, είναι μέσα,.. στο νομοσχέδιο;...ξεχάστηκε;....να το πετάξουμε κι αυτό!
Αγαπητοί συνάδελφοι, ο καθείς λοιπόν κρίνει με τον κόπο του κι από τον κόπο του. Στο τέλος επικρατούν οι ισχυροί, όχι οι ικανοί!
Ατυχής και ζαλισμένος, έπεσα σε μια λακούβα...τι λακούβα!!..λακουβάρα που όλους τους χωρεί....οχου τι ντροπή!!!

ΚΣ
|

Συγγνώμη αλλά έχετε δει ότι το νομοσχέδιο προβλέπει ότι στις θέσεις στελεχών μπορεί να επιλεγούν και εκπαιδευτικοί της ιδιωτικής εκπαίδευσης; Αυτό αποτελεί δούρειο ίππο για την είσοδο ιδιωτών managers στα δημόσια σχολεία. Συνδυαζόμενο μάλιστα και με τη "χρηματοδότηση από άλλες πηγές".........

Zωή Μπαρώτα
|

Ο δ/ντής της σχολικής μονάδας αξιολογεί το παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση της τάξης. Ο δ/ντής της σχολικής μονάδας διαθέτει πιστοποιημένες γνώσεις για να διενεργήσει την εν λόγω αξιολόγηση; Κι αν θεωρεί π.χ ότι καλός εκπαιδευτικός είναι αυτός που έχει ένα συγκεκριμένο προφίλ (αυστηρό, επιεικές, βάλτε ό,τι θέλετε...), ποιος θα διαφυλάξει από την αυθαιρεσία; Για ρίξτε μια ματιά στα προγράμματα σπουδών των ''καθηγητικών'' σχολών. ΟΛΩΝ, όμως. Τι παιδαγωγικά γνωρίζουν οι αξιολογητές;

Dario Moutso
|

Περί Υποδιευθυντών.

Δύο περιπτώσεις υπάρχουν

1. Να προκηρύσσεται η θέση του υποδιευθυντή (όπως του διευθυντή) και να επιλέγεται ο καταλληλότερος μέσω τυπικών προσόντων και συνέντευξης. Αυτό έχει το μειονέκτημα ότι εκτός από τον διευθυντή θα είναι φερτός στο σχολείο και ο υποδιευθυντής. Αυτό σημαίνει ότι θα πάρει τις 14 ώρες του από κάποιον συνάδελφο για τον οποίο θα ισχύσει το γνωστό <<άντε γεια>>

2. Να είναι μέλος του συλλόγου διδασκόντων του σχολείου. Και εδώ υπάρχουν 2 περιπτώσεις. α. Να τον επιλέξει ο διευθυντής β. Να επιλέξει ο σύλλογος και να τον προτείνει στον διευθυντή. Αν θέλουμε να επιλεγεί από τον σύλλογο σε περίπτωση που έχουμε δύο ή και περισσότερες υποψηφιότητες θα πρέπει ο σύλλογος να ψηφίσει. Πριν γράψετε για αντισυνταγματικότητα κλπ κλπ διαβάστε ΟΛΗ την απόφαση του ΣΤΕ και όχι μόνο τους τίτλους.....

Dario Moutso
|

@Ντάκος 04 Ιουλ 2021 11:56
Θα προσπαθήσω να απαντήσω τα ερωτήματά σου με την σειρά που τα έβαλες
1. Οι αξιολογητές
2. Από το συμβούλιο επιλογής.
3. Από μηδενική έως ελάχιστη. Θα έχουν (;) όμως εμπειρία στην έρευνα...
4. Όχι δεν θα είναι μάνατζερς από άλλους κλάδους. Έχει το υπουργείο τους δικούς του
5. Με βάση την αρχή της υποκειμενικότητας διαφορετικοί αξιολογητές διαφορετικός βαθμός στον ίδιο υποψήφιο. (μήπως δεν γίνεται το ίδιο με τις βαθμολογήσεις των πανελλαδικών;)
6. Δεν θ αλλάξει σχεδόν τίποτα με την υπάρχουσα αξιολόγηση, αλλά να ξέρεις ότι υπήρχαν αρκετοί αξιολογητές που <<έσφαξαν>> διδακτορικά σε παλαιότερες κρίσεις. Συνδικαλιστές όχι απ΄όσο ξέρω, αυτοί έχουν <<ασυλία>>
7. Δύσκολο το βλέπω να βρεθούν ελλιπείς και ακατάλληλοι (παρόλο που υπάρχουν και τους ξέρουμε). Θα είναι η χαρά του <<δικολάβου>> Εάν βρεθούν μάλλον ο σύμβουλος θα κάνει τις επιμορφώσεις. Τώρα τι επιμόρφωση θα κάνει και πως.. δεν ξέρω, αν και το πρόβλημα της επιμόρφωσης είναι το ΠΟΤΕ...
8. Αν τις κάνει το ΑΕΙ θα βρει φόρμουλα να πλερωθούν αυτοί που θ αναλάβουν τις επιμορφώσεις .

Αννα
|

Πιστεύω ότι ως διδακτικά θα πρέπει να λογίζονται μόνο τα χρόνια στη σχολική τάξη. Πολύ σημαντικό το έργο των υπευθύνων των ΚΠΕ, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να διατηρούν τις θέσεις τα ίδια πρόσωπα για πολλά χρόνια. Υπάρχουν πολλοί δάσκαλοι της τάξης που ασχολούνται με την περιβαλλοντική κ θα μπορούσαν να διεκδικήσουν αυτές τις θέσεις. Οι υπεύθυνοι των ΚΠΕ ας λειτουργήσουν υπεύθυνα επιστρέφοντας στη σχολική τάξη και όχι ως συντεχνία υπερασπιζόμενη τη θέση τους....

Νόμιμο;
|

Δεν ξέρω αν είναι γνωστό, αλλά με το νομοσχέδιο, ένας εκπαιδευτικός από ιδιωτικό σχολείο χωρίς να έχει ποτέ διοριστεί στο Δημόσιο, μπορεί να γίνει στέλεχος εκπαίδευσης του Δημοσίου και να εποπτεύει σχολεία και δομές του Δημοσίου.

Θανος
|

Δεν κατανοώ γιατι οι υπευθυνοι των ΚΠΕ διαμαρτυρονται για τα διδακτικα τους χρονια. Θεωρω οτι διδακτικα πρεπει να ειναι τα χρονια στην ταξη. Ας γυρισουν λοιπον στη σχολικη ταξη να εφαρμοσουν εκει αυτα που ξερουν.

Ντάκος
|

Αξιολόγηση ναι μεν αλλά.
Ποιοι θα αξιολογήσουν;
Αυτοί από ποιους θα έχουν αξιολογηθεί;
Θα έχουν αυτοί (οι αξιολογητές) επαρκή εμπειρία στην τάξη ή θα είναι καρεκλοκένταυροι γραφείων και υπηρεσιών που κάποτε πήραν ένα διδακτορικό ή έκαναν μια έρευνα;
Μήπως θα είναι μάνατζερς ερχόμενοι από άλλους κλάδους και φορείς και θα λειτουργήσουν με τεχνοκρατικές σκέψεις, προσδοκίες και τελικά αποτελέσματα;
Τα κριτήρια θα είναι τα ίδια από όλους τους αξιολογητές πανελληνίως ή αξιολογητής θα βάλει 10 ενώ ο συνάδελφός του στον διπλανό νομό στην ίδια περίπτωση θα βάλει 8;
Υπάρχει πιθανότητα αξιολογητής με διδακτορικό στην Ιστορία να βγάλει ελλιπή εκπαιδευτικό στα μαθηματικά;
Υπάρχει πιθανότητα ο τρόπος να μοιάζει με τους συνήθεις τρόπους επιλογής στελεχών εκπαίδευσης;
Γνωρίζω ότι σε αυτό όλοι οι κάτοχοι διδακτορικού πήραν 8(άριστα) σε προηγούμενες κρίσεις στελεχών (στη συνέντευξη) γιατί οι συγκεκριμένοι/συγκεκριμένες κύριοι/κυρίες αξιολογητές/αξιολογήτριες δεν τόλμησαν να κάνουν κάτι άλλο.
Ποιος θα τολμήσει λοιπόν να αξιολογήσει αρνητικά εκπαιδευτικό κάτοχο διδακτορικού ή κάποιον ιστάμενο υψηλά στη συνδικαλιστική βαθμίδα;
Τα κριτήρια θα είναι τα ίδια σε όλα τα γεωγραφικά μήκη και πλάτη της χώρας;
Πώς θα βρεθούν οι ελλιπείς ή οι ακατάλληλοι;
Αυτοί πού θα παραπεμφθούν;
Για συμπληρωματική επιμόρφωση;
Πού θα κάνουν ποιοι;
Τα πανεπιστήμια;
Με τι κριτήρια το κάθε πανεπιστήμιο θα βάλει τις διδασκόμενες ενότητες; Ανάλογα με τις ανάγκες των παραπεφθέντων ή ανάλογα με το πώς θέλει να κατανείμει τα προσφερόμενα κονδύλια στο προσωπικό του;
Ο ελλιπής στα μαθηματικά λαμβάνοντας συμπληρωματική επιμόρφωση θα διδαχθεί Μαθηματικά και Διδακτική αυτών, Μαθηματικά της πράξης και της ζωής ή Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης;
Ολοκληρώνοντας την επιμόρφωση θα γίνει σίγουρα καλύτερος;
Κλείνοντας θα προσθέσω κάποιες παρατηρήσεις μου.
Οι υποστηρικτές της αξιολόγησης είναι αυτοί που πιστεύουν :
1. Ότι σε μια μελλοντική αξιολόγηση θα λάβουν πένα και θα αξιολογήσουν.
2. Ότι σε μια μελλοντική αξιολόγηση θα λάβουν υψηλή βαθμολογία.
Υπάρχουν και αυτοί που ενστερνίζονται και τις δυο παραπάνω θέσεις. Αυτοί κατά τη γνώμη μου είναι επικίνδυνοι!
Στην πρόσφατη διαδικασία οι συνάδελφοι που αποδέχτηκαν τη διαδικασία και δεν συντάχτηκαν με την απεργία-αποχή ήταν φυσικά οι ανήκοντες στις δυο παραπάνω κατηγορίες αλλά και άλλες δύο , οι κάτοχοι διδακτορικών αλλά και πολλοί αναπληρωτές.
Οι τελευταίοι πιστεύουν, οι μεν πρώτοι ότι θα αξιολογηθούν θετικά και θα προωθηθούν, οι δε δεύτεροι ότι θα ξεφύγουν γρήγορα από την χρόνια ομηρεία του αναπληρωτή/αναπληρώτριας και θα διοριστούν έχοντας μια πιθανή θετική αξιολόγηση.
Τέλος, θυμάμαι μια παλιά ελληνική ταινία που κάποιος τρόφιμος τρελοκομείου που νόμιζε ότι ήταν γιατρός φώναζε: ''Αφήστε με να εγχειρήσω.....μα γιατί δε με αφήνετε....!"
Αξιολόγηση με εγγυήσεις και χωρίς τα παραπάνω,...... ναι την θέλω!

Ert
|

Εκλογή=ανώνυμη επιλογή πλειοψηφίας. Επιλογή= διαδικασία επιλογής με συγκεκριμένη επώνυμη διαδικασία. Ο υποδιευθυντής ΟΥΔΕΠΟΤΕ εκλεγόταν και ούτε πρόκειται. Αν οι σύλλογοι είχαν άγνοια διαδικασιών και έκαναν ψηφοφορίες για υποδ/ντές και το δέχονταν το ΠΥΣΔΕ αυτό είναι ζήτημα δικό τους, όχι του Νόμου.

Τσογγίδης Παναγιώτης
|

Το διάστημα 1997-2000 ήμουν αποσπασμένος στην Αυστραλία. Έζησα όσα σήμερα περιγράφονται στο πολυνομοσχέδιο της κ. Κεραμέως και όσα αποκρύπτονται. Δάσκαλοι φοβισμένοι, κουρασμένοι και προσπαθούντες να αποκτήσουν προσόντα. Δημόσια σχολεία με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, χωρίς μονιμότητα των νέων εκπαιδευτικών,αλλά με συμβάσεις ορισμένου χρόνου , που επιλέγονταν απο το διευθυντή του σχολείου και το σχολικό συμβούλιο, δημόσια σχολεία σε ανταγωνισμό μεταξύ τους για να έχουν τους περισσότερους μαθητές, διότι η χρηματοδότησή τους γίνονταν σύμφωνα με τον αριθμό των φοιτούντων μαθητών τους, δάσκαλοι που παραιτούνταν μετά από δέκα χρόνια υπηρεσίας και άλλαζαν επάγγελμα, στελέχη με διδακτικό ωράριο που αγωνίζονταν καθημερινά να καλύψουν κενά
από άδειες που προέκυπταν, για να μην πληρώσει το σχολείο πανάκριβα τους 'ημερήσιους' αναπληρωτές, ανοικτά προγράμματα σπουδών χωρίς βιβλία, συνεχείς προγραμματισμούς ημερήσιους - μηνιαίους και υπερβολική γραφειοκρατία, ατέλειωτα και συνεχή meeting, υποκριτικές σχέσεις μεταξύ των συναδέλφων, που προσπαθούσαν να είναι αρεστοί στη διεύθυνση , σχολεία που έκλειναν αυτόματα εάν δεν είχαν τον απαιτούμενο αριθμό μαθητών και τελικά λιγότερα δημόσια σχολεία σε σχέση με τα ιδιωτικά
Η αξιολόγηση των σχολείων δημόσιων και ιδιωτικών καθόριζε τις τιμές φοίτησης στα ιδιωτικά, ενώ και στα δημόσια το κόστος δεν ήταν ασήμαντο. Οι μισθοί των δασκάλων ήταν , τότε, ικανοποιητικοί για τα δεδομένα της χώρας, των στελεχών υψηλοί, τα σχολεία είχαν πλήρη γραμματειακή υποστήριξη και οι γονείς είχαν μεγάλη και αποφασιστική συμβολή στη διαμόρφωση του προγράμματος και των δραστηριοτήτων του σχολείου. Και οι γονείς μπορούσαν να παρακολουθήσουν προγράμματα του σχολείου πχ καλλιτεχνικών, γυμναστικής , πληροφορικής κά.. Στα προγράμματα δίδασκαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου. Τα σχολεία οργάνωναν τις ενδοσχολικές επιμορφώσεις και η χρηματοδότηση τους, μισθοί δασκάλων, γραφική ύλη, κτιριακές επισκευές , καθαριότητα γίνονταν απευθείας από το υπουργείο στο σχολείο. Οι διευθυντές προσπαθούσαν να αυξήσουν τα οικονομικά των σχολείων με δωρεές και χορηγίες από τοπικές επιχειρήσεις, δραστηριότητες, ενοικίαση χώρων πχ στην ελληνική κοινότητα για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας τα Σάββατα κλπ.Συμπερασματικά, πολύ ανταγωνιστικό περιβάλλον, εξουθενωτικό για τους δασκάλους και τα στελέχη , ακριβό για τους γονείς,αμφιβόλου αποτελέσματος για τα παιδιά ,σύμφωνα με τα δικά "ελληνικά" κριτήρια" 'όπως ορίζονταν από τις μέχρι και σήμερα στοχεύσεις των αναλυτικών προγραμμάτων, αλλά πολύ ικανοποιητικού για τα κριτήρια PISΑ. Πολλάκις η αντιγραφή έτοιμων προγραμμάτων της αλλοδαπής, εν προκειμένω του αγγλοσαξονικού συστήματος, που δεν λαμβάνουν υπόψη την ιστορία, την ψυχοσύνθεση και τον εκπαιδευτικό πολιτισμό μας, όπως διαμορφώθηκε στη διάρκεια των χρόνων μετά την μεταπολίτευση, σε σχέση με τον κομματισμό και του βαλκανικού τύπου καπιταλισμό μας, πιθανότητα να οδηγήσει την παιδεία στην Πατρίδα μας σε ιλαροτραγωδία!

ΠΕ04
|

Πως μπορεί να εκλέγεται ένα στέλεχος της εκπαίδευσης;
Δεν βγήκε αντισυνταγματικό αυτό ή επειδή αφορούσε Διευθυντές/τρεις είναι αντισυνταγματικό, ενώ όταν αφορά υποδιευθυντή/τρία είναι συνταγματικό!!!
Όλα τα στελέχη επιλέγονται με τους ίδιους κανόνες. Άρα και ο υποδιευθυντής με μοριοδοτηση, συνέντευξη κλπ.
Δεν γίνεται να ψηφίζεται ο κολλητός του ΔΙΕΥΘΥΝΤΉ!!! Ούτε να τον ορίζει ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΉΣ!!!

Βρε βρε βρε
|

Φωτεινή, δε μας τα λες καλά...
Ξέρεις μετά τι έχει να γίνει;;;;; Όσοι δεν επιλέχθηκαν( για υπ/ντες) θα κρατάνε μούτρα στους υπόλοιπους που δεν τους επέλεξαν γι αυτή τη θέση. Θα δημιουργηθει αντιπαλότητα και διάσπαση συλλόγου...
Μάλλον δεν έχεις πολλά χρόνια στην εκπαίδευση και τα βλέπεις ρομαντικά. Προσγειωσου.

Απάντηση σε Φωτεινη
|

Που τα ειδες αυτά γραμμένα;;;; Δεν υπάρχουν πουθενά. Με αυτή τη λογική, τη δική σου, οι υπ/ντες να επιλέγουν τους διευθυντές...από που κι ως πού να αποφασίζει ο σύλλογος διδασκόντων για την κατάληψη θέσης ;;; Δε θα ναι αντικειμενικος. Θα μπουν τα προσωπικά στοιχεία στη μέση, φιλίες, αντιπάθειες, έρωτες κλπ. Δεν μπορεί ο σύλλογος να είναι αντικειμενικος και απερισπαστος.

@φωτεινη
|

Από τη βάση να επιλέγονται οι υπ/ντες;;;; γιατί;;; διαφωνώ. Δε νοείται στη διοίκηση ο κατώτερος να αξιολογεί και να επιλέγει τον ανώτερο γιατί τα κριτήρια δεν είναι αντικειμενικά...

Ert
|

Πως σας φαίνεται σαν κίνητρο για αξιολόγηση η μή απόλυση; Για σοβαρευτείτε που θα διαπραγματευτούμε στη μπανανία και την εφαρμογή των νόμων....

Σκοοτ
|

Καλά είχε γράψει ένας παλιότερα σε σχόλιο του ότι κατά βάθος δε θέλει η κυβέρνηση να περάσει την αξιολόγηση. Αν ήθελε θα μας είχε δώσει περισσότερα χρήματα. Έτσι στο τζάμπα;;;; ψάχνουν για...?!!

Βικ Νικ
|

Πόσες φορές θα το πούμε;;;; Αξιολόγηση χωρίς οικονομικό κινητρο δε νοείται!!!!!!! Γιατί να θέλει να κάποιος να μπει σ αυτή τη διαδικασία;;;; το κίνητρο που δίνει για μοριοδοτηση για θέσεις στελεχών είναι μια μπούρδα. Δεν ενδιαφέρονται οι περισσότεροι για θέσεις διευθυντικές, επομένως δε θα θέλουν να αξιολογηθουν. Αν δε δοθούν λεφτά, αξιολόγηση δεν πρόκειται να γίνει. Και δεν πρέπει να γίνει.

Αταλαίπωροι & Αγεωμέτρητοι...της θερινής ραστώνης...
|

Πως άραγε μπορεί να ερμηνευτεί και να εξηγηθεί από την Κα Υπουργό της παιδείας και το Υπουργείο Παιδείας η μη ίση μεταχείριση , όχι οι ίδιες ευκαιρίες μοριοδότησης στην Α/θμια Εκπ/ση που πλέον έχει στο δυναμικό της και άλλες πολλές ειδικότητες όπως ΠΕ06, ΠΕ11, Μουσικούς, Εκπ/κούς ΤΠΕ, Γερμανικών, Γαλλικών, Θεατρικής Αγωγής κ.λ.π. - κάποιοι με πολλά χρόνια προϋπηρεσίας, κάποιο με λιγότερα... το γεγονός πως στην Α/θμια από όλες τις ειδικότητες, μόνο κάποιοι ΠΕ70 μπορούσαν να φοιτήσουν και φοίτησαν στο διδασκαλείο ενώ οι υπόλοιπες δεν είχαν τη δυνατότητα ούτε δημιουργήθηκε κάτι αντίστοιχο γι αυτούς... Όταν όλοι οι υποψήφιοι όλων των ειδικοτήτων στην Α/θμια για στελέχη θα έχουν σε δεδομένη στιγμή μετρήσιμα μόρια = Χ, ο υποψήφιος ΠΕ70 θα έχει Χ+3 λόγω διδασκαλείου. Αυτή είναι η Δημοκρατία των ίσων ευκαιριών και της μη αδικίας ;; Δεν μπορείς να δίδονται 3 μόρια για μια μεταπτυχιακή μετεκπαίδευση διδασκαλείου, σχεδόν, όταν οι υπόλοιπες ειδικότητες αποκλείονταν από αυτή την επιμόρφωση. Κα Υπουργε απαιτείται άμεση παρέμβασή σας προς αποκατάσταση της αδικίας. Διαφορετικά, οι έχοντες έννομα συμφέροντα, μάλλον συντεταγμένα θα προσφύγουν στη δικαιοσύνη, στο ΣΤΕ κ.λ.π.

Φάνης
|

Κάποιοι κ μες στο καλοκαίρι συνεχίζουν να μετράνε μόρια..

Ε
|

κάποιοι ΠΕ70 κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν. Δεν μπορείς να παίρνεις 3 μόρια για μια μεταπτυχιακη μετεκπαίδευση, σχεδόν όσο το πρώτο μεταπτυχιακό, όταν οι υπόλοιπες ειδικότητες αποκλείονταν από αυτη την επιμόρφωση. Κανονικά το διδασκαλείο πρέπει να μπει στις επιμορφώσεις με μία μονάδα.

Δια βίου μάθηση
|

Δύο χρόνια στο "Διδασκαλείο" και μοριοδοτηση παίρνει μόνο η θέση του Διευθυντή εκπαίδευσης; Άραγε μπορείς να πάρεις επιπλέον μόρια για να διοικήσεις Διεύθυνση Εκπαίδευσης, αλλά δεν μπορείς να διοικήσεις σχολική μονάδα; Η αντίφαση στο μεγαλείο της!!! Ή μάλλον η σκοπιμότητα!!!
Και η απόλυτη υποβάθμιση της εγχώριας ακαδημαϊκής αναβάθμισης του εκπαιδευτικού!!!

ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ
|

Καλό το νομοσχέδιο και μπορεί να συμφωνώ και στα περισσότερα. Αλλά τις υπόλοιπες δουλειές ποιος θα τις κάνει στα σχολεία; Π.χ. αρμοδιότητες θυρωρού, επιστάτη, καθημερινά κτηριακά, πρόωρες αποχωρήσεις μαθητών (ουκ ολίγες), αναπλήρωση κενών από απουσίες λόγω βραχυχρόνιων αδειών, αλήθεια ποιος κάνει;

Κωνσταντίνος
|

Απαράδεκτη και άσχετη με την εκπαιδευτική διαδικασία η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και του ΙΕΠ....Αν αυτό είναι το σχολείο του μέλλοντος με μονοωρα μαθήματα, με εργαστήρια δεξιοτήτων που εφαρμόστηκαν πιλοτικά σε κλειστά σχολεία, με επιμόρφωση λίγων ωρών σε εκπαιδευτικούς σε άγνωστα αντικείμενα, με συγκεντρωτισμό των μαθημάτων σε τρεις βασικές ειδικότητες, με εξοβελισμό μαθημάτων που εντάσσουν τους μαθητές σε διαδικασίες κοινωνικοποίησης, τέχνης και πολιτισμού...με...με...με..... τότε να μου επιτρέψετε να αμφιβάλω για τους γραφειοκράτες που με την εκπαιδευτική εξ αποστάσεως πολιτική τους διαμορφώνουν την εκπαιδευτική πραγματικότητα

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ