Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Στη Βουλή φέρνουν 50 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ την κατανομή των οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών ενόψει του διορισμού τους στην Α΄θμια και Β΄θμια Εκπαίδευση

Δημοσίευση: 30/07/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

ΘΕΜΑ: «Σε εφιάλτη στο δρόμο για το διορισμό των εκπαιδευτικών μετατρέπεται η αδιαφανής και χωρίς κριτήρια κατανομή των θέσεων από το Υ.ΠΑΙ.Θ. ανά κλάδο και περιοχή. Θύελλα διαμαρτυριών από εκπαιδευτικούς: Δασκάλων, Νηπιαγωγών,  Γερμανικών, Καλλιτεχνικών, Φυσικής Αγωγής, Φιλολόγων, Φυσικών και άλλων».

 «Στο δημόσιο ξεκινάμε από τις καλές διεθνείς πρακτικές... Σχετικά με τις προσλήψεις που θα κάνουμε, θα αφορούν, κατά προτεραιότητα, τους τομείς όπου υπάρχουν ανάγκες… Ωστόσο, η μία πρόσληψη για κάθε μία αποχώρηση που προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ, οδηγεί αναπόφευκτα σε υψηλότερους φόρους. Επίσης, δεν μπορεί να υποστηριχθεί μακροπρόθεσμα από την ελληνική οικονομία και θα οδηγήσει σε περαιτέρω επιβάρυνση των ήδη επιβαρυμένων νοικοκυριών και επιχειρήσεων. Για αυτό μιλάμε, αρχικά, για μία πρόσληψη για κάθε πέντε αποχωρήσεις δημόσιων υπαλλήλων από το δημόσιο…», Κ. Χατζηδάκης, Αντιπρόεδρος της Ν.Δ., 5-7-2019, δύο ημέρες πριν από τις εθνικές εκλογές.

Αυτή ήταν η απάντηση  της Νέας Δημοκρατίας στην Απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ το Δεκέμβριο του 2018, ελάχιστους μήνες από την επιτυχή έξοδο από το μνημόνιο, για το διορισμό 15.000 εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού στην Ειδική Αγωγή και στη Γενική Εκπαίδευση, κατόπιν εισήγησης του  Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα. Μάλιστα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, νομοθέτησε το σύστημα διορισμών, ενέγραψε στον προϋπολογισμό του 2019 το κονδύλι για τις πρώτες 4.500 προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή, προχώρησε  την προκήρυξη με την πρόσκληση 3ΕΑ/2019 και δρομολόγησε τις προκηρύξεις και για τη Γενική Αγωγή A΄θμιας και Β΄θμιας Εκπαίδευσης.

Ένα χρόνο αργότερα, 2020, για την Ειδική Αγωγή και δύο χρόνια, 2021, για τη Γενική Αγωγή η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας υποχρεώθηκε να προχωρήσει στις προσλήψεις 15.000 εκπαιδευτικών που είχε δρομολογήσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, κάτω από την πίεση των συνδικάτων και των πραγματικών αναγκών, χωρίς μέχρι σήμερα να μεταβάλλει με επίσημο τρόπο τη θέση της για μία πρόσληψη για κάθε πέντε αποχωρήσεις στο δημόσιο. Άλλωστε, κανείς δεν μπορεί να ξεχάσει την πολιτική του κ. Μητσοτάκη και της κυβέρνησης Σαμαρά (2013-14) με τις χιλιάδες διαθεσιμότητες εκπαιδευτικών, ουσιαστικά απολύσεις, τους οποίους επανάφερε στην υπηρεσία και στις θέσεις τους η πρώτη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το 2015.

Μετά από μία δεκαετία χωρίς καμία πρόσληψη στη δημόσια εκπαίδευση και με χιλιάδες εκπαιδευτικούς να συνταξιοδοτούνται το καθεστώς των αναπληρωτών διευρύνθηκε υπέρμετρα, καλύπτοντας σχεδόν το 1/3 των πάγιων και διαρκών αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Κάτω από αυτές τις συνθήκες κι ενώ όλοι γνωρίζουν ότι τα οργανικά κενά σε όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες, Δασκάλων, Νηπιαγωγών, Φυσικής Αγωγής, Αγγλικών, Φιλολόγων, Μαθηματικών, Φυσικών, κλπ., αλλά και οι ανάγκες στις νέες ειδικότητες κυρίως της Α΄θμιας, όπως των Ξένων Γλωσσών (ΠΕ07 και ΠΕ05), των Καλλιτεχνικών (ΠΕ08), της Θεατρικής Αγωγής (ΠΕ91), κλπ είναι δεκάδες χιλιάδες, η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας δεν προχώρησαν σε αύξηση των διορισμών και σε σύσταση νέων οργανικών θέσεων πέρα από αυτές που είχε προγραμματίσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, παρά περιορίστηκαν στις ήδη δρομολογημένες προσλήψεις, αγνοώντας τη δυναμική εκροή των εκπαιδευτικών από το σύστημα. Είναι  δε χαρακτηριστικό της πολιτικής της, ότι για πρώτη φορά θεσμοθέτησε τις τρίμηνες συμβάσεις των αναπληρωτών, διευρύνοντας τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις και την εργασιακή ανασφάλεια των εκπαιδευτικών.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, πιστή στο δόγμα του «μικρότερου κράτους», αλλά σε βάρος της κοινωνίας και του κράτους πρόνοιας, ευνοεί σε κάθε της απόφαση μονομερώς τα ιδιωτικά συμφέροντα και τους σχολάρχες. Αδιαφορεί για τη δημόσια εκπαίδευση και το μόνο που την ενδιαφέρει είναι η θεσμοθέτηση πειθαρχιών μέσω θεσμικών παρεμβάσεων, όπως η τιμωρητική αξιολόγηση και η πανεπιστημιακή αστυνομία. Ενδεικτικά, στο πλαίσιο αυτό εφάρμοσε την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής για τα ΑΕΙ και κατάργησε βασικά διδακτικά αντικείμενα μιας σύγχρονης εκπαίδευσης, όπως την Κοινωνιολογία και τα Καλλιτεχνικά μαθήματα στο Λύκειο (Ελεύθερο Σχέδιο, Γραμμικό Σχέδιο, Αρχιτεκτονικό Σχέδιο και Ιστορία της Τέχνης).

Παράλληλα, ποιώντας την ανάγκη σε φιλοτιμία, σχετικά με τους διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών στη Γενική Αγωγή δεν προχώρησε στη διάθεση όλων των οργανικών κενών στους υπό διορισμό εκπαιδευτικούς, παρά με έναν αδιαφανή τρόπο και χωρίς κριτήρια κατένειμε τις θέσεις ανά κλάδο, δημιουργώντας τεράστια αναστάτωση σε δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικούς. Επομένως, είμαστε προ του τραγελαφικού φαινομένου, αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που επί πολλά χρόνια δίδασκαν σε μία περιοχή πλησίον της μόνιμης κατοικίας τους και οι οποίοι είναι στις πρώτες θέσεις των πινάκων, να βρεθούν διορισμένοι για δύο έτη υποχρεωτικά σε νησιά και άλλες ακριτικές περιοχές της χώρας, διασαλεύοντας την οικογενειακή τους γαλήνη και τον οικογενειακό τους προγραμματισμό. Προφανώς, στη θέση τους στα μεγάλα αστικά κέντρα θα προσληφθούν αναπληρωτές που βρίσκονται πολύ πιο χαμηλά στους πίνακες κι σε αυτό το φαινόμενο δεν χωρεί έλλογη εξήγηση.

Επιπρόσθετα, αντί να συστήσει νέες οργανικές θέσεις στις νέες ειδικότητες που εισήχθησαν σε όλα τα σχολεία της Α΄θμιας Εκπαίδευσης με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με τον Ενιαίο Τύπο Σχολείου και τη γενίκευση του Ολοήμερου Σχολείου ακόμα και στα ολιγοθέσια σχολεία, απλά μετέφερε 721 ιδρυμένες θέσεις από τη Β΄θμια στην Α΄θμια, μακριά και πέρα από τις πραγματικές ανάγκες του Ωρολογίου Προγράμματος, θέσεις που προέκυψαν και από την κατάργηση διδακτικών αντικειμένων (Καλλιτεχνικά), όπως προαναφέραμε. Είναι χαρακτηριστικό ότι για την κάλυψη των νέων διδακτικών αντικειμένων στο Δημοτικό Σχολείο  προσλαμβάνονται πάνω από  πέντε χιλιάδες (5.000) αναπληρωτές κάθε χρόνο. Για παράδειγμα, πώς είναι δυνατόν να αντέξει στη λογική η κατανομή 1 (!) μόνο θέσης Εικαστικών (ΠΕ08) στη Διεύθυνση ΠΕ Πειραιά για 150 σχολεία, όταν διαθέτει ήδη μόλις 2 οργανικές και κάθε χρόνο προσλαμβάνονται σχεδόν 100 αναπληρωτές Εικαστικών;

Για τις επιλογές αυτές της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. έχει ξεσηκωθεί θύελλα αντιδράσεων από όλους σχεδόν τους επιμέρους κλάδους των εκπαιδευτικών. Από την άλλη, αποδεικνύεται περίτρανα ότι οι πραγματικές ανάγκες είναι αναντίστοιχες του αριθμού των διορισμών, πέρα από την πρόχειρη κι άδικη διαχείρισή τους.

 Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι μόνο για την κάλυψη των αναγκών της Β΄ Ξένης Γλώσσας, ΠΕ07-Γερμανικά, ενώ για το έτος 2020-21 χρειάστηκαν και στις δύο βαθμίδες  626 αναπληρωτές, οι οργανικές θέσεις για διορισμό είναι μόλις 53! Το ίδιο ισχύει σχεδόν και σε  όλους τους άλλους κλάδους, Δασκάλων, Νηπιαγωγών, Φυσικής Αγωγής, Αγγλικών, Φιλολόγων, Μαθηματικών, Φυσικών, της Β΄ Ξένης Γλώσσας, των Καλλιτεχνικών, της Θεατρικής Αγωγής , Μουσικής, κλπ., γεγονός που αποδεικνύει ότι οι 10.500 διορισμοί που αναγκάζεται να κάνει η κυβέρνηση είναι σταγόνα στον ωκεανό.

Επειδή, οι επί σειρά ετών αναπληρωτές εκπαιδευτικοί εργάστηκαν σε κάθε γωνιά της Ελλάδας στηρίζοντας το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα με κόστος προσωπικό και οικογενειακό.

Επειδή, οι οργανικές θέσεις των υπό διορισμό εκπαιδευτικών ΠΕ05, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ79, ΠΕ86 ΚΑΙ  ΠΕ91 δεν προέκυψαν από την ίδρυση νέων, αλλά από τη μεταφορά «περίσσιων» θέσεων από τη Β΄θμια στην Α΄θμια Εκπαίδευση.

Επειδή, το Υ.ΠΑΙ.Θ. δεν ενημέρωσε αν εφάρμοσε κάποια κριτήρια και ποια για την κατανομή των οργανικών θέσεων για διορισμό τόσο μεταξύ των δύο βαθμίδων εκπαίδευσης, όσο και ανά κλάδο.

Επειδή, για δύο έτη μεγάλο μέρος των υπό διορισμό εκπαιδευτικών θα αναγκαστεί να υπηρετήσει σε απομακρυσμένα σχολεία από τον τόπο της μόνιμης κατοικίας τους και στη θέση τους να προσληφθούν έτεροι εκπαιδευτικοί ως αναπληρωτές που βρίσκονται σε υποδεέστερες θέσεις στον πίνακα διοριστέων/αναπληρωτών.

Επειδή, εύλογα έχουν ξεσηκωθεί μεγάλες αντιδράσεις για το χειρισμό της διαδικασίας διορισμού στη Γενική Αγωγή.

Επειδή, οι πραγματικές ανάγκες του δημόσιου σχολείου Α΄θμιας και Β΄θμιας Εκπαίδευσης είναι πολύ περισσότερες από τους 10.500 διορισμούς, γεγονός που καταδεικνύει η πρόσληψη δεκάδων χιλιάδων αναπληρωτών κάθε χρόνο.

Ερωτάται η κα Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων:

1.       Με ποια αντικειμενικά κριτήρια έγινε η κατανομή των οργανικών θέσεων τόσο μεταξύ των δύο βαθμίδων όσο και ανά κλάδο των υπό διορισμό εκπαιδευτικών Γενικής Αγωγής;

2.       Για ποιο λόγο δεν προχώρησε στη σύσταση νέων οργανικών θέσεων με αναλογικό τρόπο στις περιοχές όπου προσλαμβάνονται εκατοντάδες αναπληρωτές, οι οποίοι υποδεικνύουν και τις πραγματικές ανάγκες;

3.       Ενόψει της κατάρτισης του προϋπολογισμού τους έτους 2022, θα εισηγηθεί την  αύξηση των δαπανών για την παιδεία συνολικά, ώστε να στηριχθεί το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά και για να προχωρήσει σε νέους διορισμούς πέρα από αυτούς που είχε προγραμματίσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, σε αντιστοιχία με τις πραγματικές ανάγκες του δημόσιου σχολείου;

4.       Τι έχει να απαντήσει στους εκπαιδευτικούς συνολικά  κι ενδεικτικά σε αυτούς της Γερμανικής Γλώσσας ΠΕ07, για το συνολικό αριθμό διοριστέων (53), ενώ το 2020-21 είχαν προσληφθεί εκατοντάδες αναπληρωτές (626) ΠΕ07;

5.       Επιμένει η κυβέρνηση στη θέση της ότι για το δημόσιο γενικά και για τη δημόσια εκπαίδευση ειδικά, για κάθε πέντε συνταξιοδοτήσεις θα προσλαμβάνει έναν υπάλληλο/εκπαιδευτικό;

 

Οι ερωτώντες Βουλευτές:

Ραγκούσης Γιάννης

Φίλης Νικόλαος

Τσίπρας Γεώργιος

Αβραμάκης Ελευθέριος

Αγαθοπούλου Ειρήνη

Αλεξιάδης Τρύφωνας

Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)

Αυγέρη Θεοδώρα (Δώρα)

Βαγενά Άννα

Βαρδάκης Σωκράτης

Βερναρδάκης Χριστόφορος

Βέττα Καλλιόπη

Γκιόλας Γιάννης

Δρίτσας Θεόδωρος

Ελευθεριάδου Σουλτάνα

Ζεϊμπέκ Χουσεΐν

Ζουράρις Κωνσταντίνος

Ηγουμενίδης Νίκος

Καλαματιανός Διονύσιος - Χαράλαμπος

Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)

Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)

Κόκκαλης Βασίλειος

Κουρουμπλής Παναγιώτης

Λάππας Σπυρίδων

Μάρκου Κωνσταντίνος

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μπαλάφας Γιάννης

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Μπουρνούς Γιάννης

Νοτοπούλου Κατερίνα

Ξανθόπουλος Θεόφιλος

Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα

Παπαηλιού Γιώργος

Παπανάτσιου Κατερίνα

Πέρκα Θεοπίστη (Πέτη)

Σαντορινιός Νεκτάριος

Σαρακιώτης Γιάννης

Σκουρλέτης Παναγιώτης (Πάνος)

Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)

Σπίρτζης Χρήστος

Συρμαλένιος Νίκος

Τελιγιορίδου Ολυμπία

Τζούφη Μερόπη

Φάμελλος Σωκράτης

Φωτίου Θεανώ

Χαρίτου Δημήτριος (Τάκης)

Χαρίτσης Αλέξανδρος (Αλέξης)

Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης

Χρηστίδου Ραλλία

Ψυχογιός Γεώργιος

Σχόλια (7)

 
pakis
01 Αυγ 2021 19:24

Έχει καταλάβει κάποιος τι ρωτάνε ακριβώς και τι ζητάνε ;

"Επειδή, οι οργανικές θέσεις των υπό διορισμό εκπαιδευτικών ΠΕ05, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ79, ΠΕ86 ΚΑΙ ΠΕ91 δεν προέκυψαν από την ίδρυση νέων, αλλά από τη μεταφορά «περίσσιων» θέσεων από τη Β΄θμια στην Α΄θμια Εκπαίδευση."

"Επειδή, για δύο έτη μεγάλο μέρος των υπό διορισμό εκπαιδευτικών θα αναγκαστεί να υπηρετήσει σε απομακρυσμένα σχολεία από τον τόπο της μόνιμης κατοικίας τους και στη θέση τους να προσληφθούν έτεροι εκπαιδευτικοί ως αναπληρωτές που βρίσκονται σε υποδεέστερες θέσεις στον πίνακα διοριστέων/αναπληρωτών."

Η χώρα αυτή σωτηρία δεν έχει

 
diorismenoi
01 Αυγ 2021 12:09

@diorismoi
- Εάν 25/1/2015 - 7/7/2019 είναι 5 χρόνια, τότε συμφωνώ και στα υπόλοιπα.
- Ο αριθμός των κενών φέτος(με τους διορισμούς), θα είναι μικρότερος από ότι το 2019?
- Πώς πιστεύετε ότι θα αντιδρούσε η ΝΔ και η Τρόικα, εάν εν μέσω μνημονίων, ο ΣΥΡΙΖΑ έλεγε ότι θέλει να διορίσει(όχι να διόριζε) 10.000 εκπαιδευτικούς κι άλλους τόσους γιατρούς? Γιατί το 2012-2014, κάποιοι ήθελαν να απολύσουν κιόλας. Μάλιστα έλεγαν "Εγώ κάνω τις απολύσεις - Μην μου πάρει τη δόξα η Τρόικα". Θα το βρείτε εύκολα στο youtube εάν δεν το θυμάστε.
- Τέλος, θα μπορούσαν ποτέ να γίνουν διορισμοί φέτος, εάν δεν είχε εξασφαλιστεί η απαραίτητη χρηματοδότηση από το 2019?

 
ΑΥΤΟΑΝΑΙΡΕΙΣΤΕ;
01 Αυγ 2021 08:23

.........μετά από μία δεκαετία χωρίς καμία πρόσληψη στη δημόσια εκπαίδευση και με χιλιάδες εκπαιδευτικούς να συνταξιοδοτούνται. ...ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΔΙΟΡΙΖΑΤΕ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΚΑΤΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ;

 
Πρωην ψηφοφορος
31 Ιουλ 2021 17:13

Διορισμοι εχουν να γινουν παρα πολλα χρονια λογω κρισης και μνημονιων. Πριν 10+ χρονια δεν ειχαμε συριζα και προσληψεις δε γινονταν. Τωρα, αν ειχαμε συριζα, δε ξερουμε ποσους θα επαιρνε. Η νδ παντως ειναι τιμωρητικη και αυταρχικη προς παιδια, γονεις και εκπαιδευτικους. Ευχομαι να τιμωρηθουν πολυ σκληρα και αυτοι.

 
diorismoi
31 Ιουλ 2021 10:36

Ρε παιδιά ας μας πει ο συριζα πόσους διόρισε στα 5 χρονια εξουσιας, χαχαχαχα. Στο τέλος της θητείας του πέταξε μια προκήρυξη και λέει μετά εμείς καναμε διορισμούς....
Είναι σαν το ανέκδοτο με τους διορισμούς των ιατρών.... Απαιτούσε δεκάδες χιλιάδες διορισμούς ιατρών και δεν διόρισε ούτε ενα...

 
Πάνος Ακαμάτης
30 Ιουλ 2021 18:25

Αφού δε διορίσατε τις πολλές χιλιάδες όπως προτείνεται εσείς, βλέπετε την αξιολόγηση μόνο τιμωρητική, τους διορισμούς εφιάλτη, την ΕΒΕ για κατάργηση, τα περιφερειακά πανεπιστήμια για έξοδα των οικογενειών, την πανεπιστημιακή αστυνομία ως πειθαρχία....

 
..Σε εφιάλτη στο δρόμο για το διορισμό των εκπαιδευτικών ...
30 Ιουλ 2021 18:20

Όλο εφιάλτες βλέπουν, όλο εμπόδια, όλο σφαγιασμούς! ΕΛΕΟΣ

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.