«Ξέσπασε» σήμερα η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, κατά τη συνδικαλιστικής ηγεσίας της ΔΟΕ, με αφορμή τις οδηγίες προς τα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία για ενιαία κείμενα αποτίμησης της σχολικής χρονιάς 2020-2021 και τίτλους σχεδίων δράσης για τον προγραμματισμό χωρίς καμία απολύτως διαφοροποίηση.
«Τις τελευταίες μέρες κυκλοφορούν κάποια φασόν κείμενα. Αυτά δεν συνιστούν συμμετοχή στην αξιολόγηση», είπε η υπουργός Παιδείας, μιλώντας στα Παραπολιτικά, και τόνισε τα εξής:
- Αξιολόγηση σημαίνει εξατομικευμένη για κάθε σχολείο.
- Ο Νόμος και η Υπουργική Απόφαση θέτουν συγκεκριμένους άξονες, υπάρχει συνεδρίαση και οτιδήποτε άλλο συνιστά παραβίαση του Νόμου.
- Όταν κανείς στέλνει έγγραφο και λέει αυτό θα ακολουθήσετε, αυτό θα κάνετε, είναι αποχή από την αξιολόγηση και η Επιτροπή προβλέπει συγκεκριμένες κυρώσεις. Συγκεκριμένες κυρώσεις υπάρχουν και στη δικαστική Απόφαση και στο Νόμο.
- Είναι προσβλητικό και για τους εκπαιδευτικούς εκτός των άλλων. Δηλαδή τι; Οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να συνεδριάσουν και να αποφασίσουν μόνοι τους για να αξιολογήσουν; Χρειάζονται φασόν απαντήσεις από κάποιες συνδικαλιστικές ηγεσίες;
Η Νίκη Κεραμέως το ξεκαθάρισε πως «Είμαστε απολύτως αποφασισμένοι να εφαρμοστεί ο Νόμος. Προφανώς είναι σεβαστό το δικαίωμα κάθε πολίτη να διαφωνεί με πολιτικές αποφάσεις, να διαμαρτύρεται, να επιδιώκει να αλλάξει κάτι. Αλλά ένας Νόμος που ισχύει, όλοι οι πολίτες, οφείλουμε να τον εφαρμόζουμε. Και νομίζω ότι, οι εκπαιδευτικοί πρώτοι, στέλνουν ένα μήνυμα σχετικά με την εφαρμογή των Νόμων».
Αναφερόμενη η υπουργός, στη διαδικασία της αξιολόγησης υπογράμμισε τα εξής:
- Η αξιολόγηση δεν έχει τιμωρητική συνέπεια αλλά βελτιωτική. Υπάρχουν ορισμένοι άξονες. Πχ: εφαρμόζονται καινοτόμες πρακτικές και μέθοδοι; Πώς πάμε στην εξωστρέφεια των σχολείων; Δηλαδή, συμμετοχή σε δράσεις Erasmus, συμμετοχή σε άλλες δράσεις με άλλα σχολεία κ.ο.κ. Άρα, ο σύλλογος διδασκόντων, οι εκπαιδευτικοί μπαίνουν σε μία διαδικασία να σκεφτούν τους άξονες που έχουν τεθεί από την Πολιτεία κεντρικά, να δουν πως υλοποιούνται οι στόχοι και να επιδιώξουν οι ίδιοι να βελτιώσουν την απόδοσή τους. Αποτελεί ένα βασικό εκπαιδευτικό εργαλείο, το οποίο χρησιμοποιείται παντού. Αυτή είναι η τακτική στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Δεν υπάρχει πουθενά το κομμάτι των χρημάτων. Εγώ λοιπόν προκαλώ τη ΔΟΕ να μου πει σε ποιο σημείο του Νόμου ή της Υπουργικής Απόφασης υπάρχει αναφορά στη χρηματοδότηση. Δεν υπάρχει καμία απολύτως σύνδεση με τη χρηματοδότηση. Η χρηματοδότηση γίνεται από τις σχολικές επιτροπές, από τους Δήμους και δεν έχει καμία σχέση με την αξιολόγηση. Καμία απολύτως. Είναι μία διαδικασία λοιπόν, η οποία, για να δεις πως μπορείς να βελτιωθείς, πρέπει να καταγράψεις ποια είναι η κατάσταση. Εάν δεν γίνει μία καταγραφή της κατάστασης πώς θα διαπιστώσεις ποια είναι τα περιθώρια βελτίωσης;
- Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, είναι βασική προϋπόθεση για να έχουμε καλύτερα σχολεία. Αυτά που αξίζουν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί μας. Δεν είναι κάποια καινοτομία της χώρας μας. Στις περισσότερες χώρες του κόσμου και δη, στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η αξιολόγηση είναι μία πάγια πρακτική δοκιμασμένη που εφαρμόζεται πάνω από 30 χρόνια, σε κάποιες περιπτώσεις. Στη χώρα μας, επιτέλους αυτή τη στιγμή, έχουμε πάνω από τα μισά σχολεία τα οποία έχουν ήδη προχωρήσει στην πρώτη φάση της αξιολόγησης.
@ Πλατάρο. Σοβαρά τώρα, το ΙΕΠ βγάζει λελογισμένη ύλη; Από πότε έχετε να μπείτε σε τάξη και να διδάξετε; Η ύλη είναι τεράστια σε όλα τα μαθήματα, βγαίνει μόνο με ατελείωτο τρέξιμο (που νεκρώνει πλήρως την παιδαγωγική διάσταση της εκπαίδευσης) και φυσικά δεν επιτρέπει την ουσιαστική συμμετοχή των μαθητών στη διαδικασία της γνώσης. Επιπλέον, τα θέματα δεν είναι ισοβαρή σε αρκετές περιπτώσεις, με αποτέλεσμα η κλήρωση να αδικεί κάποια παιδιά σε βάρος άλλων. Τέλος, θα μας πείτε πώς θα βγάλουν την ύλη παιδιά που δεν έχουν διδαχτεί μέχρι τώρα ούτε μια ώρα από κάποια μαθήματα;
Υ.Γ. Καταντάει κουραστικό να υπερασπίζετε το Υπουργείο και το ΙΕΠ σαν να τα κάνουν όλα σωστά. Δυστυχώς, τα περισσότερα τα κάνουν λανθασμένα. Και σας το λέει ένας εκπαιδευτικός με 25 χρόνια μόνο σε σχολικές αίθουσες.