Την Άνοιξη η Ελληνική PISA με εξετάσεις πανελλαδικού τύπου,για τους μαθητές της ΣΤ΄τάξης Δημοτικών Σχολείων και Γ΄τάξης Γυμνασίων

Πρόκειται ουσιαστικά για μια έμμεση αξιολόγηση αποδοτικότητας της κάθε σχολικής μονάδας χωριστά, και συνολικά των σχολείων ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης

23/10/2021

Ενημερώθηκε: 24/10/2021, 10:13

Άκουσε το άρθρο

Για την Άνοιξη , μετά τις γιορτές του Πάσχα , προγραμματίζει το υπουργείο Παιδείας να “εγκαινιάσει”  εξετάσεις, πανελλαδικού τύπου,διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές  της ΣΤ’ Τάξης των Δημοτικών Σχολείων και τους μαθητές  της Γ’ Τάξης των γυμνασίων.

Οι εξετάσεις θα διενεργηθούν σε θέματα ευρύτερων/γενικών γνώσεων των γνωστικών αντικειμένων της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών.

Ηδη το υπουργείο Παιδείας αναμένει την εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, σχετικά με

  • τον  τρόπο   διεξαγωγής των εξετάσεων,  και
  • την επεξεργασία  και αξιολόγηση  των αποτελεσμάτων
  • την κατηγοριοποίηση των αποτελεσμάτων ανά περιφερειακή Διεύθυνση, Διεύθυνση Εκπαίδευσης
  • κατηγοριοποίηση βαθμολογικών επιδόσεων μαθητών ανά σχολείο .

Πρόκειται ουσιαστικά, εκτός των άλλων, για μια έμμεση αξιολόγηση αποδοτικότητας

  • της κάθε    σχολικής μονάδας χωριστά, και
  • συνολικά των σχολείων ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης

Σκοπός των ως άνω εξετάσεων είναι η εξαγωγή πορισμάτων σχετικά με την πορεία υλοποίησης των προγραμμάτων σπουδών και τον βαθμό επίτευξης των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων σε εθνικό επίπεδο, περιφερειακό επίπεδο και σε επίπεδο σχολικής μονάδας.

Τα αποτελέσματα των εξετάσεων   είναι ανώνυμα και δεν συνεκτιμώνται από τους διδάσκοντες κατά την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/τριών στα συγκεκριμένα μαθήματα.

PISA - Διεθνές Πρόγραμμα Αξιολόγησης Μαθητών

Μέχρι σήμερα και από το έτος 2000 στην Ελλάδα διεξάγεται το  Διεθνές Πρόγραμμα PISA για την Αξιολόγηση των Μαθητών (Programme for International Student Assessment) . Είναι μία Εκπαιδευτική Έρευνα που διεξάγεται κάθε τρία χρόνια  ) και που υλοποιείται από διεθνή ερευνητικά ιδρύματα (PISA Consortium) υπό την οργάνωση της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης του ΟΟΣΑ (Οργανισμός για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη) και τη συνεργασία των συμμετεχουσών στην Έρευνα χωρών.

Τα τελευταία αποτελέσματα που έχουν ανακοινωθεί είναι του έτους 2018.

Ειδικότερα:

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (47)

@Πιτσιφλής
|

Μα αυτό λέει και ο ΔΕΠ νομίζω...πάντα θα υπάρχουν δικαιολογίες....

Γιατρός δεν είμαι αλλά....
|

@12:19
Σαφώς και απαντώ σε αυτόν που λέτε. Εσείς μια χαρά τα είπατε. Το μόνο δικό σας "λάθος" είναι, το ότι δεν χρησιμοποιήσατε ένα δικό σας ψευδώνυμο.... κι έτσι έμπλεξαν οι δάσκαλοι τα @ τους....

@Γιατρός δεν είμαι αλλά....
|

Αυτό λέμε!! Άρα απαντήστε στον "Δάσκαλο" και στον "@@ Δάσκαλο"!! Σε εμένα μην απαντάτε! Συμφωνούμε ότι δεν συγκρίνονται αυτές οι εξετάσεις μεταξύ τους! Όμως ο ισοπεδωτικός τρόπος σκέψης εκεί οδηγεί ορισμένους που τα βλέπουν όλα καλά...

Πιτσιφλής
|

@ ΔΕΠ Με εκπλήσσει το μοναδικό συμπέρασμά σας «δε βλέπω λογικά άλλο δρόμο από την αξιολόγηση για βελτίωση» , που το παρουσιάζετε σαν να είναι αναμφίβολα η αναγκαία και ικανή συνθήκη για την αναβάθμιση της βασικής εκπαίδευσης! Είναι προφανές, από τα επιχειρήματα που προβάλλετε, ότι δεν έχετε γνώση των πραγματικών προβλημάτων που δυσχεραίνουν, συχνά ανυπέρβλητα, το εκπαιδευτικό έργο δασκάλων και καθηγητών.
Εν συντομία σάς τα παρουσιάζω, μόνο για την Πρωτοβάθμια:

1. Ο Έλληνας δάσκαλος είναι εδώ και δεκαετίες ένας εκπαιδευτικός που μάχεται πολύ συχνά ολομόναχος ακόμη και στα δυσεπίλυτα προβλήματα, παιδαγωγικά, διοικητικά, διδακτικά. Η μόνη του βοήθεια ο διευθυντής, όταν έχει χρόνο, και ο συνάδελφός του, όταν κάθεται στο γραφείο για να πάρει μία ανάσα. Αλλά ακόμη και τότε, ο σεβασμός δεν σε αφήνει συχνά να του σταματήσεις την ανάσα του! Παρόλα αυτά, όταν οι ματιές συναντιώνται, γίνονται συχνά θαύματα... κι αμέσως ακούγεται το λυτρωτικό «Λέγε! , Έλα!». Εξαιτίας της εγκατάλειψης ο Έλληνας δάσκαλος γίνεται με τον χρόνο πολύτροπος, αν χρειαστεί θα επισκευάσει πρόχειρα το παράθυρο που μπάζει, την πόρτα που δεν κλείνει, το θρανίο που κουνιέται, θα γίνει εργάτης ή κηπουρός, αφού ο Δήμος συχνά αδυνατεί... και φυσικά θα γράφει, σχεδόν καθημερινά, σημειώσεις! Στο σπίτι φυσικά, για να τις φωτοτυπήσει την άλλη μέρα περιμένοντας συχνά στην ουρά. Μικρή ουρά με μεγάλη αναμονή, γιατί το σαράβαλο κουράζεται... Τι κάθομαι και σας διηγούμαι τώρα!...

2. Αν και είναι ολοφάνερο ότι η μοναξιά του Έλληνα δασκάλου οφείλεται στην ύπαρξη αναποτελεσματικών θεσμικών οργάνων – διευθυντής, σχολικός σύμβουλος, σύλλογος διδασκόντων, διευθύνσεις εκπαίδευσης κλπ – πότε δεν έχει γίνει μία συλλογική προσπάθεια για μία αποτελεσματική αναβάθμιση αυτών των αναγκαίων θεσμών. Ο Έλληνας δάσκαλος δεν έχει βιώματα αποτελεσματικής επιμόρφωσης εδώ και δεκαετίες!...

3. Δάσκαλος και μαθητής αγωνίζονται εδώ και σαράντα χρόνια με βιβλία δυσνόητα και γι’ αυτό ακατάλληλα. Γράφει σημειώσεις ο έρμος ο δάσκαλος, κλαίει το παιδί στο σπίτι πάνω στο βιβλίο γιατί δεν καταλαβαίνει και αγανακτεί για την τύχη του ο γονιός που πρέπει εκείνη τη στιγμή να γίνει δάσκαλος... Είναι πλέον προφανές ότι δεν χρειάζεται να σας πω κάτι και για άλλα υλικά που λείπουν...

4. Δεν υπάρχει σύστημα ενισχυτικής διδασκαλίας των μαθητών που τη χρειά-ζονται. Κάθε χρόνο προάγονται αρκετοί μαθητές που δυσκολεύονται πολύ ή αδυνατούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα της επόμενης τάξης. Το έχουμε κουκουλώσει καλά το πρόβλημα, λες και είναι άλυτο.

Όλοι μας, γονείς και δάσκαλοι, έχουμε καταλάβει ότι το εκπαιδευτικό έργο που παράγεται στα δημοτικά σχολεία μπορεί να βελτιωθεί και επειδή κανείς δεν έχει παρουσιαστεί δημοσίως να δηλώσει ότι «εγώ δεν φταίω» , υπάρχει μία αίσθηση ότι έχει έρθει το πλήρωμα του χρόνου για να γίνει το πρώτο σωστό βήμα για το πρώτο σκαλί. Και παρόλο που κάποιοι – σαν τους «λοιμωξιολόγους» του internet και των ΜΜΕ - σηκώνουν το δάχτυλό τους και δείχνουν τον αδύναμο δάσκαλο ως τον μέγα υπαίτιο, παραμένει ακόμη ζωντανή η αίσθηση ότι η Πολιτεία θα πράξει επιτέλους αυτή τη φορά το σωστό!
Και έρχεται το σημερινό Υπουργείο και τι κάνει για να βοηθήσει τον δάσκαλο που πολεμά στην πρώτη γραμμή;
Ξεκινάει σωστά με το «3.» και αντί να πάει ολοταχώς στο «2.» για να δώσει ανάσες στο «1.» και να γεννηθεί το «4.» , προβάλλει μία άκαιρη αξιολόγηση, που όλοι γνωρίζουμε τι θα δείξει και το κυριότερο τι θα προκαλέσει, γιατί δεν αμφιβάλλει κανείς λογικός άνθρωπος πως το άμεσο αποτέλεσμά της θα είναι η επιμήκυνση των δαχτύλων που δείχνουν τον αδύναμο δάσκαλο.
Έναν Δάσκαλο χρειάζεται το Υπουργείο, έναν!...

Γιατρός δεν είμαι αλλά....
|

@ @@Δάσκαλος
.....συγκρίνουμε τις εξετάσεις για τα τριγλυκερίδια, με "γραπτές εξετάσεις πανελλαδικού τύπου" για την "αξιολόγηση της αποδοτικότητας" σε παιδιά του Δημοτικού σχολείου??? Ανέβασα πίεση 20!

Πικραμένος
|

Θα γελάσει ο κάθε πικραμένος...
Τα αναλυτικά προγράμματα και τα βιβλία να φτιάξετε πρώτα κι ύστερα βάλτε τις εξετάσεις!!!!
ΑΠΟΡΙΑ:
Για την αποτυχία του εκπαιδευτικού συστήματος φταίνε οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί και όχι αυτοί που σχεδίασαν το εκπαιδευτικό σύστημα;

@@@Δάσκαλος
|

Φυσικά κάνουμε εξετάσεις, αφού είναι πιθανόν να νοσούμε και να μην το ξέρουμε. Στην περίπτωση της εκπαίδευσης δεν ξέρουμε από τι νοσούμε και ποια είναι η θεραπεία; Η πάσης φύσεως και διά πάσαν νοσον αξιολόγηση, βαθμολόγηση, κατάταξη, στατιστική αποτύπωση κλπ. είναι η θεραπεία στο εκπαιδευτικό μας πρόβλημα;; Μήπως λοιπόν αυτό είναι το πρόβλημα; Όπως ακριβώς το περιγράφετε; Κάνουμε δηλαδή τις εξετάσεις για να μεταθέσουμε αλλού το πρόβλημα, για να πούμε ότι φταίει κάτι άλλο από την πραγματική αιτία της ασθένειας; Κάνοντας εξετάσεις από το δημοτικό θα βρούμε τι φταίει;;; Περιμένουμε να ανακαλύψουμε τι φταίει ή να βρούμε κάποιους για να τους επιρρίψουμε το φταίξιμο; Όσοι ζούμε και αναπνέουμε στην τάξη, θα διαφωτιστουμε από την PISA του δημοτικού για τα αληθινά προβλήματα της εκπαίδευσης;

@@Δάσκαλος
|

Ακριβώς. Τις εξετάσεις τις κάνετε όμως....

γονιός
|

δεν γνωρίζω σε ποιο παράλληλο σύμπαν ζουν εκεί στο Υπουργείο αλλά ας προσπαθήσουν να λύσουν τα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης. Πώς είναι δυνατόν να μιλούν διαρκώς για αξιολογήσεις, εξετάσεις κτλ όταν για να τα ψιλοκαταφέρουν οι μαθητές χρειάζονται φροντιστήριο ...πιστεύουν ότι έτσι διορθώνονται οι αντικειμενικές ελλείψεις των παιδιών ;;;

@Δάσκαλος
|

Ναι, σαφώς τα μετράμε τριγλυκερίδια, χοληστερίνες κλπ. Δεν μας κατατάσσει ούτε μας αξιολογεί όμως κανείς με βάση αυτές τις ενδείξεις ούτε μας βαθμολογεί για αυτό ούτε καθορίζει αν θα προοδεύσουμε στη ζωή. Πολύ περισσότερο δεν μας τιμωρεί... Μας δίνει τη σωστή φαρμακευτική αγωγή για να γίνουμε καλά!

Yet another ΔΕΠ
|

Το ότι τα αποτελέσματα του Προγράμματος PISA θα χρησιμοποιηθούν - όπως γράφει ο συντάκτης του άρθρου - για "μια έμμεση αξιολόγηση αποδοτικότητας της κάθε σχολικής μονάδας χωριστά, και συνολικά των σχολείων ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης" είναι ενδεικτικό της προχειρότητας με την οποία αντιμετωπίζει την αξιολόγηση η κυβέρνηση, αλλά και την έρευνα PISA.

Σε ΚΑΜΙΑ χώρα του ΟΟΣΑ δεν χρησιμοποιούνται τα αποτελέσματα του προγράμματος PISA για έμμεση αξιολόγηση *σχολικών μονάδων* ή *διευθύνσεων εκπαίδευσης*. Δεν είναι αυτός ανάμεσα στους στόχους του PISA. Μακάρι να βρεθεί κάποιος από το ΙΕΠ να σας το επισημάνει.

Διευθυντής
|

Μου λείπουν 3 παράλληλες, ένας νοσηλευτης, δασκάλα αγγλικών και τώρα, από αύριο και εκπαιδευτικος τάξης λόγω αναρρωτικης. ΓΙΑ ΠΟΙΑ ΑΞΙΟΛΌΓΗΣΗ ΜΙΛΆΜΕ;;;;;;;; Τρέχουμε και δεν φτάνουμε... Με υπερωρίες και δασκάλους λάστιχο για να καλυφθούν όλα αυτά.

Ουφ!!!
|

Αχ υπουργείο, υπουργείο... Ξύλο που θα το φας...

Aleister
|

Σε όλο τον κόσμο διαπρέπουν επιστήμονες που προέρχονται από το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Γιατροί , μηχανικοί κλπ. Ο μόνος τομέας που η χώρα έχει παραγωγή και κάνει εξαγωγές. Μάλλον πρέπει να σταματήσει κι αυτό.

@ ΔΕΠ
|

Είπατε τα πράγματα με το όνομά τους. Με γνώση του πεδίου και κοινή λογική.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΣΧΟΛΙΑΣΤΕΣ: Επειδή ανεπίσημα το λένε "ελληνικό PISA" σημαίνει ότι οι σχετικές επιτροπές δεν θα στηριχθούν στα ελληνικά προγράμματα σπουδών; Στις επιτροπές δεν συμμετέχουν Υπουργοί, αλλά πάντα εκπαιδευτικοί των τριών βαθμίδων.
Ο σχολιαστής που θέλει "Rafale ... σχολικούς συμβούλους και διευθυντές", γιατί δεν προχώρησε το αίτημά μου και στην επόμενη κατηγορία;

Μ
|

@Κυρ Ηλία μου, το νόημα είναι να προετοιμαστεί κανείς για τις εξετάσεις αυτού του τύπου; Αυτή είναι η συμφορά μας στη χώρα. Η νοοτροπία του φροντιστηρίου παντού! Τους στόχους αυτούς έχει και το δικό μας εκπαιδευτικό πρόγραμμα: ολοκληρωμένες προσωπικότητες με ελεύθερο πνεύμα και δεξιότητες κοινωνικοπολιτικές. Δεν είναι το σχολείο φροντιστήριο να επενδύει στις επιδόσεις των μαθητών. Να αναμένει ποσοστά εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Δεν είναι όλοι για αυτά και δεν χρειαζόμαστε επιστήμονες μόνο. Έχουμε ανάγκη όμως από πολίτες λειτουργικούς.

Ψηφίστε κόσμε
|

Αξιολόγηση ναι αλλά όχι αυτό το τερατούργημα της Κεραμέως! Δεν είμαστε Γερμανία και Γερμανοί, ούτε Άγγλοι. Χρειαζόμαστε μια ευέλικτη και πιο γενική αξιολόγηση με την έννοια του να γίνεται ένας απολογισμός, όχι με την έννοια του να αποδείξουμε και το παραμικρό που κάνουμε στο σχολείο!
Δεν μπορούμε να συγκεντρωθούμε στα παιδιά και στα μαθήματα. Έλεος!

Χρήστος
|

Στο σχολείο που είμαι διευθυντής ακόμα δεν έχει έρθει μαθηματικός για τρία τμήματα και γίνεται περικοπή ωρών από τα άλλα για να καλυφθούν. Φαντάζομαι στη Φινλανδία που πρωτεύει στα τεστ αυτά δεν ακολουθείται αυτή η λύση.

Δάσκαλος
|

Είναι μια μέτρηση, η οποία θα μας δώσει ένα νούμερο, το οποίο εμείς θα το ερμηνεύσουμε στη συνέχεια.
Διαβάζοντας ορισμένα σχόλια έχω τις εξής απορίες:
Τι ακριβώς φοβόμαστε από μια μέτρηση; Δεν καταλαβαίνω!
Να μην μετράμε;
Να μην γνωρίζουμε;
Με αυτή την λογική να μην μετράμε χοληστερίνες, τριγλυκερίδια κλπ γιατί μπορεί να μη μας αρέσει το αποτέλεσμα που θα δείξουν οι εξετάσεις.
Ακόμα και τα αυτοκίνητα τα πάμε για έλεγχο μία φορά τον χρόνο.
Καλό πράμα η εμπιστοσύνη, ο έλεγχος όμως είναι καλύτερος (υποτίθεται το έχει πει ο Λένιν).

Λευτέρης
|

@ ΔΕΠ
Τα είπες όλα, συγχαρητήρια για το σχόλιό σου! Αυτή είναι η μαύρη αλήθεια, τίποτα άλλο!

Ηλίας
|

Έχω δει από κοντά την έρευνα PISA καθώς ήμουν υπεύθυνος διεξαγωγής στο σχολείο μου το 2016.

Η έρευνα PISA είναι κάτι εντελώς ασύμβατο με το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Όχι πως φταίει η έρευνα φυσικά αλλά έχει έναν εντελώς διαφορετικό προσανατολισμό σε σύγκριση με το δικό μας σύστημα και τη λογική του.

Σκοπός της PISA είναι να δει κατά πόσο το εκπαιδευτικό σύστημα μίας χώρας "παράγει" ολοκληρωμένους πολίτες, που έχουν τις βασικές γνώσεις-δεξιότητες για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις μίας σύγχρονης κοινωνίας και να είναι ενεργοί πολίτες (να μην αντιμετωπίσουν τον κοινωνικό αποκλεισμό λόγω εκπαίδευσης).

Το ελληνικό εκπ/κό σύτημα ΔΕΝ έχει σκοπό να παράγει ολοκληρωμένους και ενεργούς πολίτες αλλά υποψήφιους φοιτητές. Απόδειξη? Ακόμα και νέοι 18 ή 20 ετών, με πολύ καλές επιδόσεις στα μαθήματα, δεν έχουν ιδέα για το πως λειτουργούν βασικά πράγματα στην κοινωνία μας και δε μπορούν να βγάλουν άκρη εύκολα ακόμα και διαβάζοντας οδηγίες για τη συμπλήρωση ενός εντύπου, μίας αίτησης κλπ. Αυτό ισχύει σε ένα μεγάλο ποσοστό... Δε μιλάμε καν για ένα παιδί απόφοιτο γυμνασίου..! (ο PISA κανονικά διεξάγεται με τη συμμετοχή 15χρονων που μόλις έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπ/ση της χώρας τους)

Θεωρώ πως οποιαδήποτε "αξιολόγηση" βάσει της λογικής PISA είναι ουσιαστικά ένα "στημένο παιχνίδι" ώστε να βγουν τα σχολεία "κατώτερα των προσδοκιών" του Υπουργείου και της κοινωνίας. Τα σχολεία τα οποία ακολουθούν το πρόγραμμα του Υπουργείου υποχρεωτικά και απαρέγκλιτα! Ενός Υπουργείου που ενώ έχει στη διάθεσή του τα συμπεράσματα και τα πορίσματα του ΙΕΠ σχετικά με τα αποτελέσματα PISA (σύμφωνα με δήλωση των ίδιων των υπευύθυνων του ΙΕΠ για τον PISA), δεν κάνει τίποτα για να αλλάξει το εκπ/κό σύστημα αλλά αφήνει τις εκθέσεις των 400+ σελίδων με τα πολύ ενδιαφέροντα συμπεράσματα (όπως μας είχαν πει) να πιάνουν σκόνη σε συρτάρια!!!

Για ένα περίεργο λόγο, εμμονικά θέλει να συμμετέχουμε και κάθε φορά να καταλαμβάνουμε χαμηλές θέσεις, χωρίς ποτέ να κάνει την παραμικρή αλλαγή. Ποιο σκοπό εξυπηρετεί αυτή η εμμονή? Αφού θεωρούμε σημαντικό τον PISA γιατί δεν κάνουμε αλλαγές ώστε να προσαρμοστούμε στις απαιτήσεις του τόσα χρόνια? Γιατί "μας αρέσει" να βγαίνουμε πάντα στο μέσο και κάτω στη γενική κατάταξη χωρίς καν να προσπαθήσουμε να κάνουμε κάτι γι' αυτό?

Σκεφτείτε και απαντήστε...

ΥΓ : Αν έχετε αμφιβολίες ψάξτε να βρείτε ενδεικτικές ερωτήσεις της έρευνας PISA (είναι διαφορετικές κάθε φορά αλλά πάντα με παρόμοια λογική) και πείτε μου ποιο ελληνικό σχολείο προετοιμάζει, βάσει του ΠΣ, τους μαθητές του για κάτι τέτοιο.

Τρέλανε μαςςςςςς
|

Το μπαλάκι θα πέσει στους εκπαιδευτικούς φυσικά... Αυτοί θα φταίνε για τα αποτελέσματα στα διαγωνίσματα αυτά. Δε θα κοιτάξει κανείς φυσικά αν έχουν μαθησιακές δυσκολίες τα παιδιά ή άλλα κοινωνικο συναισθηματικά προβλήματα, ούτε αν είναι αλλοδαποί... Όλοι στο ίδιο καζάνι... Και ο δάσκαλος ένοχος για ολα. Πάλι το φίδι απ την τρύπα εμείς δηλαδή, κλασικά. Την αποτυχία εμείς θα την επωμιστουμε... Την όποια επιτυχία όμως, σίγουρα όχι εμείς αλλά το υπουργείο και οι γονείς.

Πιτσιφλής
|

Έχω μια διδασκαλική αγκαλιά για τον φανταστικό μαθητή του ABC.
Με τρεις λέξεις τα είπε όλα, να διαγραφούν όλα τα σχόλια της στήλης και να μείνει μόνο το:

Α, καλά τότε...

ΔΕΠ
|

Κάτι πρέπει να γίνει με τη σχολική εκπαίδευση. Η έλλειψη οποιασδήποτε μέτρησης ικανοτήτων/δεξιοτήτων των μαθητών δίνει μόνο τη δυνατότητα να έχουμε γενικολογίες και ευχολόγια ως προοπτικές βελτίωσης (βλ μερικές απ' αυτές στα προηγούμενα σχόλια). Τα παιδιά μας είναι ουραγοί (δηλ στο 4ο τεταρτημόριο) στη χρήση της γλώσσας και τα βασικά μαθηματικά σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Ειδικά για μαθηματικά και γλώσσα οι χωροταξικές (αίθουσες πληρότητα προτζέκτορες κτλ) ευθύνονται ελάχιστα για την κατάσταση (πχ δεν έχουν ανάγκη εργαστηρίων ή ειδικών διατάξεων). Είμαι σίγουρος ΄ότι θα βρεθούν και "έξυπνα" μηδενιστικά σχόλια (πλημμυρισμένες τάξεις, δεν έχω χρόνο να κάνω καλό μάθημα σε τάξεις με 31 μαθητές, δεν προλαβαίνω να κάνω μάθημα γιατί κάνω αξιολόγηση κτλ), αλλά η ουσία είναι ότι δεν προσφέρουμε αυτό που θα έπρεπε σε όλο τον πληθυσμό. Φυσικά και υπάρχουν εξαιρετικοί μαθητές και μαθήτριες που διαπρέπουν αλλά αυτό υπάρχει σε κάθε σύστημα εκπαίδευσης καλό ή κακό, αξιολογούμενο ή μη. Ένα καλό σύστημα εκπαίδευσης καταφέρνει να το επιτύχει αυτό για πολύ περισσότερους μαθητές/τριες και όχι μόνο για το ανώτερο 5% από άποψη ικανοτήτων που θα το κατάφερνε αυτό έτσι κι αλλιώς. Στο ΑΕΙ που εργάζομαι και διδάσκω ΣΤΕΜ βλέπω ότι φοιτητές/τριες σε τμήματα με βάση >15 έχουν θεμελιώδη προβλήματα λογικής σκέψης, αντίληψης και νοητικών δεξιοτήτων. (Έχω ιδία πείρα και μπορώ εύκολα να συγκρίνω ως διδάσκων στη Γερμανία αντίστοιχους φοιτητές του 15 τα ίδια μαθήματα.) Μιλώντας τους, ακούω ακόμα ότι έχουν έντονο το συναίσθημα ότι για όλα φταίνε άλλα (τα σχολεία, τα θρανία, τα σπασμένα τζάμια, η κυβέρνηση κτλ) αλλά _κυρίως_ λένε ότι φταίει ο τρόπος μαθήματος αλλά και η `δημοσιουπαλληλική' (με την κακή έννοια) νοοτροπία μερικών καθηγητών τους στο σχολείο. Δεδομένου ότι κανείς σκεπτόμενος δεν μπορεί να φανταστεί ότι το συνδικαλιστικό αφήγημα είναι αλήθεια (ότι δηλ όλοι οι καθηγητές στα σχολεία είναι εξαιρετικοί και υπερβάλλουν εαυτόν ήδη οπότε δεν χρειάζονται την αξιολόγηση ή κάτι αντίστοιχο που λένε, πχ όλες οι αξιολογήσεις είναι λάθος εκτός από την αξιολόγηση που ισοδυναμεί με μη ασξιολόγηση), δε βλέπω λογικά άλλο δρόμο από την αξιολόγηση για βελτίωση. Αλλιώς θα μείνουμε μια οικονομία ημιμαθών σε μεγάλο βαθμό (το ξαναλέω: εξαιρέσεις υπάρχουν αλλά είναι λίγες αναλογικά με το ποσοστό των πτυχιούχων αν δούμε τους δείκτες του ΟΟΣΑ) και άρα επιρρεπών σε αντικοινωνικές συμπεριφορές, καταλήψεις, τρικάκια, αδικίες/αναξιοκρατίες με πρόφαση την "αριστεία" κτλ. Το να αλληλοχαϊδεύουμε τ' αυτιά μας ως εκπαιδευτικοί θα έχει ως μόνη κατάληξη τον εκφυλισμό.

Aγγελική
|

Τι φάση!!!! περιμένουμε να μας ετοιμάσουν και έναν σούπερ αποτελεσματικό τρόπο διαφυγής σε περίπτωση σεισμού από τα ετοιμόρροπα σχολεία μας με τον σούπερ εξοπλισμό...

Πιτσιφλής
|

@ Παντελής
Πας!
Άσε το Β, το Γ και τους αχρείαστους «ρυθμούς» και πήγαινε στο Ω και φώναξέ το!
Κοίτα να φανείς, να κάνεις μπαμ!
- Μαα...
- Ααα, εσύ δεν καταλαβαίνεις! Λοιπόν, πάμε από την αρχή, άρχισε να μου κλίνεις, προφορικά πρώτα αλλά δυνατά, σε όλους τους χρόνους:
ΕΓΩ ΦΑΙΝΟΜΑΙ !

K.H
|

Είναι απλό. Πολύ απλό. Πρώτα χωρίζουμε τα Μαθήματα σε Σημαντικά και Ασήμαντα.
Μετά είναι ακόμη πιο απλό: Χωρίζουμε τους Ανθρώπους σε Σημαντικούς και Ασήμαντους.
Το εκπληκτικά απλό: Όλα αυτά τα υλοποιούμε με Νόμους και τα ''ανεβάζουμε σε ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ'' [Η λέξη περιέχεται, ευτυχώς λίγες φορές, στον Νόμο Ενδυνάμωσης 4823/2021.

Όλα τα 'χει η Μαργιορή.....
|

Να μπει οπωσδήποτε ερώτηση, για τον τρόπο κατασκευής θρανιογέφυρας σε περίπτωση νεροποντής....

Πάμε γι' άλλα
|

"αξιολόγηση αποδοτικότητας" και "εξετάσεις, πανελλαδικού τύπου".... στη Στ' Δημοτικού??? Οκκκ! Μήπως μετά την Ελληνική PISA, να το δούμε λίγο και για Ελληνικά Nobel? Νίκη, δεν φτάνουν τ' αριστεία.... Παράγγειλε κι άλλα.

Αριστεία, όχι αστεία
|

Υπουργός ιδιωτικής εκπαίδευσης. Τι θέλετε άλλο να κάνει για να το καταλάβουμε;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ