Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στους διαδραστικούς πίνακες

Ο κάθε διαδραστικός πίνακας θα κοστίσει περίπου 4.100 ευρώ

04/03/2022

Άκουσε το άρθρο

Την επιμόρφωση  των εκπαιδευτικών στην ψηφιακή  τεχνολογία προανήγγειλε  σήμερα το υπουργείο Παιδείας, ανακοινώνοντας  την εγκατάσταση πάνω από 36.000 διαδραστικών στα σχολεία , συνολικής αξίας   148 εκ. ευρώ

Το έργο επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών θα ενταχθεί στο   Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Ο κάθε  διαδραστικός πίνακας, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό,  θα κοστίσει  περίπου  4.100 ευρώ .

Οι διαδραστικοί πίνακες   θα εγκατασταθούν  μόνο  σε   αίθουσες που διαθέτουν τη σχετική υποδομή.

Οι προδιαγραφές

  • Πατήστε εδώ για να δείτε τις προδιαγραφές που θα έχουν οι διαδραστικοί πόνακες

 Ο προϋπολογισμός των 148 εκ. ευρώ   περιλαμβάνει:

  •     Διαδραστικά συστήματα μάθησης - διαδραστικοί πίνακες.
  •     Κατάλληλο λογισμικό δημιουργίας και προβολής ψηφιακών διαδραστικών μαθημάτων, καθώς και εμπλουτισμένα ψηφιακά πρότυπα μαθήματος, ώστε οι εκπαιδευτικοί να έχουν τη δυνατότητα να προετοιμάσουν το δικό τους πολυμεσικό υλικό για τα επόμενα μαθήματα.
  •     Εκπαιδευτικό υλικό για τη χρήση του προσφερόμενου λογισμικού, αναρτημένο στο διαδίκτυο (σε χώρο προσβάσιμο από τους εκπαιδευτικούς) για όλη την περίοδο εγγύησης και
  •     Υπηρεσίες εγκατάστασης και δικτύωσης.

 Σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας το εν λόγω έργο ενισχύει τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, καθώς εισάγει τη χρήση των νέων τεχνολογιών στην καρδιά της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αυτή που λαμβάνει χώρα στην αίθουσα διδασκαλίας.

H ένταξη και αξιοποίηση των διαδραστικών πινάκων στη διδασκαλία του συνόλου των γνωστικών αντικειμένων , υπογραμμίζει το υπουργείο Παιδείας,αναμένεται  να:

  •     ενισχύσει ποσοτικά και ποιοτικά την αλληλεπίδραση μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών/-τριών,
  •     προωθήσει συνεργατικές τεχνικές στην προσέγγιση και επεξεργασία του εκπαιδευτικού υλικού,
  •     τονώσει το ενδιαφέρον των μαθητών, ωθώντας τους να συμμετέχουν περισσότερο και ουσιαστικότερα στη μαθησιακή διαδικασία,
  •     διευκολύνει την οργάνωση και παρουσίαση του διαθέσιμου ψηφιακού υλικού προσδίδοντας στη διδασκαλία πολυαισθητηριακά χαρακτηριστικά,
  •     δημιουργήσει συνθήκες εκπαιδευτικής και παιδαγωγικής συμπερίληψης με διαφοροποιημένες προσεγγίσεις και εξατομικευμένες παρεμβάσεις σε μαθητές/-ήτριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες,
  •     προωθήσει συμμετοχικές διαδικασίες και κλίμα διαλόγου, συμβάλλοντας στην καλλιέργεια της δημιουργικότητας και την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης.

Σχόλια (30)

alex
|

Τα κομπιούτερ που έδωσε ο Αρούλης στους μαθητές της α γυμνασίου ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ? Πεταμένα λεφτά του φορολογούμενου .
Οι μαθητές ,αφου γνωρίζουν ότι δεν υπάρχει καμμια τημορία θα καταδτρέψου τους διαδραστικούς μέσα σε μια βδομάδα .Πηγαίνετε σε σχολείο να δείτε αν ύπάρχει διακόπτης ηλεκτρικού ή χερούλι πόρτας που να μην το έχουν βσνδαλισει

χαχαχαχα
|

διαδραστικοί στοκ, ε;
μα πού ζείτε; είμαστε στις πλατφόρμες τηλεδιασκέψεων πια, χαχαχαχα

@νικοσ
|

όπως λένε και οι άλλοι. Ναι, ωραία εργαλεία. Αλλά τι να τα κάνεις? Η εκπαίδευσή μας είναι σαν ένα οργωμένο χωράφι, με το ζόρι παει το τρακτέρ. Και έρχεται ο άλλος και σου λέει θα σου αγοράσω πόρσε, είναι ωραίο αυτοκίνητο. Ναι είναι ωραίο. Αλλά δε θα μας βοηθήσει για τη δουλειά.
Έτσι και οι "νέες τεχνολογίες" (αν είχα 1 ευρώ κάθε φορά που βλέπω αυτή τη φράση για να δικαιολογήσει κάθε είδους ροκάνισμα χρήματος...). Καλές, αλλά χωρίς καλά βιβλία (οχι, δεν έχουμε) και χωρίς καλό πρόγραμμα μαθήματος (όχι δεν έχουμε) δεν θα αλλάξουν τίποτα στο μαθησιακό αποτέλεσμα.
Οι λύσεις για να έχουμε ΜΕΓΑΛΗ βελτίωση είναι φτηνες: βλέπεις τριγύρω ποιά προγράμματα, ύλη, διάταξη ύλης, τρόπος διδασκαλίας, βιβλία είναι αποτελεσματικά, και βγάζουν μαθητές όχι λειτουργικά αναλφάβητους στο τέλος. Παίρνεις από αυτά και αντιγράφεις. Αν ήθελε ένα υπουργείο να το κάνει αυτό, σε 1 χρονιά είναι έτοιμο. Αλλά αυτά ούτε ΕΣΠΑ τρώνε, ούτε σου επιτρέπουν να λες για "νεες τεχνολογίες", ούτε "ρομποτική στον παιδικό σταθμό", ούτε "διαδραστικά στο μαιευτήριο".

@νικοσ
|

Αγαπητέ Νίκο, δεν αντιλέγει κάποιος ότι είναι εξελιγμένα. Η ουσία στην οποία επικέντρωσε η πλειοψηφία των σχολιαστών είναι ότι πρόκειται για ΕΡΓΑΛΕΙΑ. Εξελιγμένα μεν, εργαλεία δε. Λες πχ ότι μπορεί ο μαθητής να σηκωθεί και να γράψει εκεί. Δηλαδή στον προβολέα της τάξης μας δεν υπάρχουν απλά και ΠΟΛΥ ΦΘΗΝΑ εργαλεία με τα οποία μπορεί ο μαθητής να βλέπει ψηφιοποιημένες εικόνες και, φυσικά, να γράφει (πχ μέσω Epic Pen, γραφίδας κλπ κλπ); Αυτά μόνο για το τεχνικό κομμάτι. Αν σταθούμε στο παιδαγωγικό, η μεγάλη ανάγκη είναι άξια λόγου προγράμματα μαθημάτων, βιβλία (τυπωμένα και ψηφιακά) και μετά όλα τα ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ φρου φρου κι αρώματα που διαφημίζει το Υπουργείο. Εδώ στο Σχολείο μας (και ΟΧΙ ΜΟΝΟ στο δικό μας) έχουμε μόνο μια 24άρα γραμμή από παρωχημένες εγκαταστάσεις του ΠΣΔ για τις 20 αίθουσες, υπολογιστές 15ετίας κι αυτοί πετάνε λεφτά στο βρόντο...

NIK
|

Όταν δεν πιάνεις πολλά ψάρια τα χρήματα δεν τα δίνεις μόνο στα σύνεργα και στην εκπαίδευση (που όλοι ξέρουν ποια είναι) αλλά και στον καλό ψαρά.

Τσάμπα λεφτά
|

Με την αναρχία που υπάρχει στα σχολεία θα βανδαλιστούν σε μερικούς μήνες οι περισσότεροι.

νικοσ
|

Όσοι λέτε ότι είναι παρωχημένοι έχετε μείνει πίσω.
Οι νέοι διαδραστικοί βιντεοπροβολείς είναι πολύ καλοί. Είναι προβολέας που χρειάζεται κάθε τάξη και ταυτόχρονα και πίνακας για να γράψεις, αν θέλεις.
Μπορείς να προβάλλεις μια εικόνα και να σηκώνεται ο μαθητής να σημειώνει πάνω στην εικόνα και να γράφει.
Είναι πολυ καλό εργαλείο για τον εκπαιδευτικό της τάξης που θέλει να κάνει μάθημα.

@ΠΕ19
|

Δυστυχώς φίλε μου τίποτα δεν κάνουν λάθος. Πετάνε ανερυθρίαστα τα λεφτουδάκια μας από το παράθυρο για ΠΑΝΤΕΛΩΣ παρωχημένα, δοκιμασμένα και πεταμένα στον κάλαθο των αχρήστων εργαλεία. Πριν χρόνια τα ιδιωτικά και τα φροντιστήρια είχαν γεμίσει απ' αυτά και τώρα αμφιβάλλω αν τα θυμούνται. Ο στόχος τους δεν είναι η εκπαίδευση, τα 148 εκ. ευρώ είναι.

Νίκος
|

Πριν το τέλος δίνουν λεφτά όπως το 2009!

ΔΕΠ
|

θα πετάξουν τώρα αυτά τα λεφτά σε διαδραστικές σαχλαμάρες που δεν θα επηρρεάσουν καθόλου το μαθησιακό αποτέλεσμα - καθόλου λέμε. Και φυσικά θα ροκανίσουμε κι άλλο λίγο χρήμα σε σεμινάρια για το πως να χρησιμοποιούμε αυτό το παιχνιδάκι, επιμορφώσεις κλπ κλπ. Κρίμα.

κωστας
|

Εχουν ψηφιοποιήσει αρκετά πράγματα με πλατφόρμες κλπ, ροκανίζουν το ΕΣΠΑ. Αμα τους πεις να δώσουν κάποια οικονομικά κίνητρα σε όσους κάνουν κάτι διαφορετικό ή παρακολουθούν αυτά τα σεμινάρια λένε δεν υπάρχουν λεφτά. Είναι πρωτάκουστο δεν προέβλεψαν τίποτα στο ΕΣΠΑ για όποιον θα τα εφαρμόσει !!!! Ετσι δεν υπάρχει λόγος να παρακολουθήσει κάποιος όλα αυτά τα σεμινάρια και μάλιστα σε απογευματινό ωράριο ενώ έχει υποχρεώσεις..... κάντε πως παρακολουθείτε.

ΝΙΚ
|

Τρώνε τα λεφτά του ΕΣΠΑ τίποτα άλλο, οι διαδραστικοί είναι παρωχημένοι πλέον, υπάρχει υλικό έτοιμο στο διαδίκτυο. Δεν ενδιαφέρονται καθαυτό για την εκπαίδευση αλλά για εύκολες λύσεις χωρίς αποτέλεσμα. Οι προηγούμενοι διαδραστικοί πίνακες ελάχιστα χρησιμοποιήθηκαν. Οι εκπαιδευτικοί έχουν ανάγκη από βιβλία και καλά σενάρια μαθημάτων ή διαδραστικό υλικό που θα αντικαταστήσει το μάθημα στην τάξη προωθώντας την ιδέα της ανεστραμμένης τάξης για ταχύτερη μάθηση.

Δημήτρης Κ.
|

Σύμφωνα με τις δημοσιευμένες προδιαγραφές πρόκειται για διαδραστικές οθόνες αφής τουλάχιστον 75 ιντσών (χωρίς βιντεοπροβολέα). Υπάρχει μάλιστα πιθανότητα, πάλι σύμφωνα με τις προδιαγραφές, ο υπολογιστής να είναι ενσωματωμένος στην οθόνη (all-in-one). Γι' αυτό και η υψηλή τιμή. Το αν η "δουλειά" μπορούσε να γίνει πιο φθηνά από διαδραστικές οθόνες με δυνατότητες λειτουργίας με ελεύθερο λογισμικό είναι μια άλλη υπόθεση...

Ας τα πουμε ολα
|

Εντάξει να επιμορφωθουμε και στους διαδραστικους όπως το καναμε ηδη σε τοσα άλλα.
Επιβραβεύστε ομως κι εσείς αυτή τη συνεχόμενη υπομονη και επιμονή περαν του ωραρίου που απαιτείτε απο κάθε συνάδελφο.
Επιβραβεύστε όλους όσους κρίθηκαν σε έναν απάνθρωπο ΑΣΕΠ ως οι Άριστοι όλων και μην ξεχνάτε σε τι τους υποβάλατε.Μη κάνετε απλά διαδικασίες επιλογής στελεχών. Τα καταλληλότερα στελέχη τα έχετε ήδη σε πινακες.
Εγιναν κουραστικές πια οι επιτυχίες οταν δεν βρισκουν αντίκρυσμα και οι πραγματικά Άριστοι μενουν πίσω βλέποντας να τους προσπερνούν οι έχοντες μεγάλες προυπηρεσιες και τιποτε άλλο.
Μπορεί να φανεί άσχετο το σχόλιο αλλά όλοι ξέχασαν τον ΑΣΕΠ. Όλοι εκτος απο τους επιτυχοντες διοριστεους που βρεθηκαν πισω απο τους παλαιοτερους και ταυτόχρονα πισω και απο τους νεότερους που απλά διορίζονται. Και μιλάτε για αξιοκρατία...
Κρινατε τις παιδαγωγικές, γνωστικές και διδακτικές μας ικανότητες με 4ωρες εξετασεις, μας βαθμολογησατε με 90+. Και μετα;
Επιλογη συμβούλων ΣΕΠ χωρίς ΑΣΕΠ
Επιλογη στα ΚΠΕ χωρις ΑΣΕΠ
Επιλογή διευθυντων και υποδιευθυντων χωρίς ΑΣΕΠ
Γιατι ψάχνετε για τους Άριστους;

Σκάνδαλο
|

Έχουμε διαδραστικούς στο σχολείο μας. Άχρηστοι γιατί όταν έχει φως δεν φαίνεται τίποτα, σε 3 χρόνια λειτουργίας η λάμπα του προτζέκτορα θέλει αλλαγή και κάνει 400 €, δεν έχει ήχο,κλπ. Για το γυμνάσιο και το λύκειο το λογισμικό είναι ανύπαρκτο.
Στην Γερμανία σε ένα σχολείο που πήγαμε με 4500 € είχαν αγοράσει διαδραστική τηλεόραση 75" με συνδέσεις με κινητά, τάμπλετ και ήχο, φωτεινότητα αντοχή κλπ. Στην Τουρκία έχουν σε όλες τις αίθουσες όλων των σχολείων όλων των βαθμίδων το ίδιο σύστημα με διαδραστικές τηλεοράσεις 65" δικιάς τους κατασκευής από το 2005. Και εμείς το 2022 θα βάλουμε διαδραστικούς με 4100 € το κομμάτι. Τα ίδια χάλια με το 2008 που είχαν πάρει πάλι διαδραστικούς μαζί με τα περίφημα μαθητικά laptops. Υπουργέ άλλαξε συμβούλους.

Αλέξης
|

Αντί να αγοράσεις ψάρια μάθε να ψαρεύεις....
Υπάρχει αρκετό free software interactive blackboard μπορείς σχετικά εύκολα να κάνεις διαδραστικό πίνακα.
Τα λεφτά δώστε τα στους εκπαιδευτικούς, που ιδιαίτερα στην Ελλάδα είναι οι καλύτεροι αλλά και οι πιο κακοπληρωμένοι της Ευρώπης...

Engineer
|

Πλάκα μας κάνουν, δεν υπάρχει περίπτωση.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ
|

Αφού δεν μπορούν ή δεν θέλουν να βελτιώσουν την ουσία της εκπαίδευσης θα βρίσκουν μαγικά ραβδιά. Τα τελευταία χρόνια η επιστημονική μόδα υποστηρίζει ότι η τεχνολογία εμφυτεύει τη γνώση. Η αλήθεια είναι ΄ότι απλά αποτελεί ένα υποστηρικτικό εργαλείο απεικόνισης δύσκολων δομών, οπότε χρειάζεται σε περιορισμένες περιπτώσεις. Προφανώς, θα πρέπει πριν κιόλας την εγκατάσταση τέτοιων συστημάτων να έχουν δημιουργηθεί τα ψηφιακά αντικείμενα που να είναι οργανικά συνδεδεμένα με την ύλη του σχολικού βιβλίου. Αλλιώς θα γίνει ότι έγινε και με τα εργαστήρια θετικών επιστημών, δηλαδή μια μεγάλη επένδυση με πενιχρή απόδοση.

Λεφτόδεντρο
|

Δεν θυμάμαι άλλη κυβέρνηση να είναι τόσο large με τα εκατομμύρια! Μήπως μπορούν να κάνουν κάτι.... και για το πόσο πληρώνουμε ρεύμα-πετρέλαιο-αέριο? Έχουμε πει το ψωμί-ψωμάκι.... και θα κάνουμε εισαγωγή παντεσπάνι?

Καθηγητής
|

πριν 15 χρόνια, και το τελευταίο φροντιστήριο στην κάθε γειτονιά, διαφήμιζε "διαδραστικούς πίνακες". Ήταν μια μόδα, ήρθε, πέρασε. Και τώρα, έρχεται το υπουργείο να κάψει τα λεφτά του κοσμάκη για να "εξοπλίσει" σχολεία με αυτό το πράγμα.
Έχω 25 χρόνια στην εκπαίδευση, στις θετικές επιστήμες, και αυτό που έχω δει είναι ότι τα διαδραστικά παραμύθια ελάχιστα συμβάλουν στο μαθησιακό αποτέλεσμα. Ούτε μαθηματικά σου μαθαίνουν, ούτε φυσική, ούτε χημεία. Τα σύντομα διδακτικά βιντεο/γραφικά κλπ ναι - έχουν θέση στη διαδικασία εδώ κι εκεί. Αλλά διαδραστικός πίνακας...πετάνε τα λεφτά μας.
Όσοι λένε για "στήριξη" της διδασκαλίας κλπ, με κάνουν να σκέφτομαι για διδάσκοντες χωρίς πολλή όρεξη και φαντασία.

ΠΕ19
|

4100 € !!!
Σκάνδαλο !!!!!!
Laptop 600 €
προτζεκτοράς 800 €
Σύστημα διαδραστικού 300 €
σύνολο 1700€ άντε να πάει 2000
Τι κάνουν λάθος !!!!

Σχολιαστής
|

Παρωχημένη πρόταση για σήμερα αφού τα νέα προγράμματα την αξιοποίηση των ψηφιακων εργαλείων την έχουν περιθωριοποιήσει παρά τα συνθήματα! Πριν δέκα χρόνια ξεκίνησε η εγκατάσταση διαδραστικών σε πολλά σχολεία και το μόνο που γίνεται στο αναπαραγωγικό σχολείο είναι η προβολή ppt.Εκεί θα πάμε και τώρα

Δάσκαλος
|

Τα λεκτικά πυροτεχνήματα από το ΥΠΑΙΘ και οι αγωνιώδεις προσπάθειες να εμφανιστούν ως τεχνολογικά πρωτοπόροι, δεν είναι τίποτε άλλο παρά η επιβεβαίωση της διοικητικής ανεπάρκειάς τους. Η διαρκής απόπειρα να καλύψουν επίπλαστες και τριτεύουσες ανάγκες των σχολείων και να τις παρουσιάσουν με φαντασμαγορία αποδεικνύει, σε εμάς τους εκπαιδευτικούς, πόσο αδαείς και άσχετοι είναι με τις εκπαιδευτικές και μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας.

@Άγγελος
|

Μα καλά, δε διάβασες παρακάτω ότι είναι τεχνολογικά ξεπερασμένοι; Βέβαια, ο/η συνάδελφός, μες στον ενθουσιασμό του/της, παρέλειψε να παραθέσει ποιο είναι το τρέχον τεχνολογικό trend στην εκπαίδευση (και η ρομποτική πασέ είναι πάντως, απ' ό,τι διαβάζω σε άλλο άρθρο), αλλά αυτό μικρή σημασία έχει.

Του σημαντικό είναι ένα: οι διαδραστικοί είναι για τα μπάζα!

Μαθηματικός
|

Πεταμένα λεφτά. Τα παιδιά δε χρειάζονται τεχνολογία, μπαρμπαδάκια και καρτουν για να μάθουν. Χρειάζονται δασκάλους, πρόγραμμα μαθημάτων και καλά σχεδιασμένα βιβλία και μαθήματα. Τα υπόλοιπα είναι να'χαμε να λέγαμε και να τρώμε χρήματα.
Μάθαμε τώρα "διαδραστικούς πίνακες" μόδα, και παλιότερα σε όλα τα ιδιωτικά χρησιμοποιούσαν τάμπλετ και το διαφήμιζαν. Έμαθαν καλύτερα οι μαθητές; Όχι φυσικά. Ψάξτε να βρειτε συγκριτικές μελέτες που να δείχνουν ότι το μαθησιακό αποτέλεσμα είναι καλύτερο με διαδραστικούς πίνακες. Θα ψάχνετε πολύ.

Αγγελος
|

Καθόλου "πεταμένα λεφτά", διαφωνώ. Είναι εργαλεία στήριξης της διδασκαλίας και της μάθησης, με πολλές δυνατότητες. Μπορεί κανείς να κάνει το μάθημα του πολύ "ζωντανό", ελκυστικό και να εξασφαλίσει την ενεργό συμμετοχή των μαθητών του και κιναισθητικά. Μακάρι από Σεπτέμβρη να έχουν όλες οι αίθουσες διαδραστικό πίνακα!

Γιώργος Ν.
|

Πολύ θετική κίνηση..Είναι ένα σημαντικό βήμα προς τον εκσυγχρονισμό της Εκπαίδευσης όπως και η θεσμοθέτηση του πολλαπλού βιβλίου που θα ακολουθήσει.. Έλεος πια με τους ''όχι σε όλα''..

Ήταν η ζωή μου κόλαση μα εσύ την έκανες απόλαυση
|

Πριν την αγορά νέων διαδραστικών, να γινόταν καταγραφή για την κατάσταση λειτουργίας των ήδη υπαρχόντων στα σχολεία. Θα ήταν ενδεικτική της νέας σπατάλης του υπουργείου. Ο διαδραστικός πίνακας είναι ήδη τεχνολογικά και εκπαιδευτικά ξεπερασμένο μέσο επικοινωνίας και αποτελεί "ύποπτη συναλλαγή" η "προμήθεια" τους.

Πεταμένα λεφτά!
|

Το ελληνικό σχολείο δε χρειάζεται διαδραστικούς και ρομποτικές! Πεταμένα λεφτά! Κάντε πρώτα τα απλά και ουσιαστικά! Εξηγώ:
1. Εξοπλίστε με κιμωλίες ποιότητος
2. Βάλτε μαυροπίνακες καλής ποιότητος, από μασίφ κελεμπέκι, κι όχι κινέζικο MDF της πλακός! Για την εκπαίδευση και το μέλλον των παιδιών μας πρόκειται!
3. Επιμορφώστε το προσωπικό στη χρήση της κιμωλίας. Εννοείται ότι για την επιμόρφωση οι εκπαιδευτικοί θα απαλλάσσονται από τα διδακτικά καθήκοντα ΚΑΙ θα επιδοτούνται!
4. Βάλτε πιλοτικά στα σχολεία ασπροπίνακες και μαρκαδόρους, που είναι - κατά πώς δείχνει η διεθνής εμπειρία - το επόμενο βήμα στον χώρο της εκπαίδευσης. Εννοείται και πάλι ότι οι εκπαιδευτικοί θα απαλλάσσονται από τα διδακτικά καθήκοντα και θα επιδοτούνται.

Την ουσία δείτε κι όχι τα φρου-φρου κι αρώματα! Άντε πχια!

Παύλος
|

Πεταμένα λεφτά σε ένα σχολείο που το μόνο που έχει σημασία ,από πλευράς του υπουργείου,είναι οι εξετάσεις .

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ