Στατιστικά βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων για τα ΑΕΙ στις Πανελλαδικές Εξετάσεις

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΜΟΡΙΩΝ

28/06/2022

Ενημερώθηκε: 28/06/2022, 23:06

Άκουσε το άρθρο

Δόθηκαν σήμερα από το υπουργείο Παιδείας στη δημοσιότητα τα στατιστικά στοιχεία των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ΓΕΛ και ΕΠΑ.Λ.

Για τα στατιστικά στοιχεία πατήστε ΕΔΩ.

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΜΟΡΙΩΝ: Για να διευκολυνθούν οι υποψήφιοι στον υπολογισμό των μορίων τους, το υπουργείο Παιδείας ανέπτυξε ειδική εφαρμογή, με την οποία οι υποψήφιοι εισάγοντας τους γραπτούς τους βαθμούς, μπορούν να δουν αυτόματα τα μόριά τους για κάθε Τμήμα/Σχολή του Πεδίου ή του Τομέα που ανήκουν. Η εφαρμογή ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΜΟΡΙΩΝ είναι διαθέσιμη στην ακόλουθη ιστοσελίδα https://markcalc.it.minedu.gov.gr/.

Παράλληλα  το υπουργείο  Παιδείας ανακοίνωσε ότι οι βαθμολογίες των Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ αναρτήθηκαν σε όλα τα Λύκεια της χώρας και στην ιστοσελίδα  https://results.it.minedu.gov.gr, ενώ έχουν αποσταλεί και με γραπτό μήνυμα SMS στο κινητό τηλέφωνο των υποψηφίων, σε όσους το είχαν αιτηθεί.

ΠΛΗΘΟΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ: Οι υποψήφιοι που συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις έτους 2022 ανά είδος Λυκείου και Ομάδα Προσανατολισμού/Τομέα εμφανίζονται στους παρακάτω πίνακες:

Επισημαίνεται ότι το πλήθος των υποψηφίων ΓΕΛ/ΕΠΑΛ προκύπτει από μία τουλάχιστον συμμετοχή σε πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: Υπενθυμίζεται ότι από φέτος ισχύουν συντελεστές βαρύτητας των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων Γενικού Λυκείου, Επαγγελματικού Λυκείου, των ειδικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 και εφεξής, όπως αυτοί ορίστηκαν από κάθε Πανεπιστημιακό Ίδρυμα για κάθε Τμήμα/Σχολή/Εισαγωγική Κατεύθυνσή του. Σύμφωνα με τον Νόμο 4777/2021 (Α΄25) ο συντελεστής βαρύτητας που αποδίδεται σε κάθε ένα από τα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα εκφράζεται σε ποσοστό επί τοις εκατό (%) και δεν μπορεί να είναι μικρότερος του 20%. Το άθροισμα των συντελεστών αποδίδει το 100%.

Στις περιπτώσεις των Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ειδικό μάθημα ή πρακτικές δοκιμασίες (αγωνίσματα), ο συντελεστής βαρύτητας που αποδίδεται στο ειδικό μάθημα ή τις πρακτικές δοκιμασίες είναι είτε 10% είτε 20%. Οι Σχολές, Τμήματα ή Εισαγωγικές Κατευθύνσεις, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ένα (1) ή δύο (2) ειδικά μαθήματα με επιλογή των υποψηφίων μεταξύ περισσοτέρων, αποδίδουν τον ίδιο συντελεστή βαρύτητας σε όλα τα ειδικά μαθήματα επιλογής, ο οποίος είναι είτε 10% είτε 20%. Στις περιπτώσεις των Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων, στις οποίες εξετάζονται δύο (2) ειδικά μαθήματα το άθροισμα των συντελεστών βαρύτητας που τους αποδίδονται είναι το 20% και το ποσοστό που αποδίδεται σε κάθε ένα από τα ειδικά μαθήματα δεν μπορεί να είναι μικρότερο του 8%. Τα ποσοστά που αποδίδουν τα ειδικά μαθήματα προστίθενται στο 100% που αποδίδουν τα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα.

Άρα, σύμφωνα με τα παραπάνω, κάθε υποψήφιος που συμμετείχε στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, για κάθε Τμήμα που θα δηλώσει στο μηχανογραφικό του δελτίο, θα πρέπει να υπολογίσει τα μόριά του, πολλαπλασιάζοντας τους βαθμούς στα 4 πανελλαδικά μαθήματα (και σε τυχόν ειδικά μαθήματα και αγωνίσματα) επί τους αντίστοιχους συντελεστές για κάθε μάθημα, όπως φαίνονται στις παρακάτω Υπουργικές Αποφάσεις. Έτσι, κάθε υποψήφιος φέτος θα έχει πιθανόν διαφορετικό αριθμό μορίων για κάθε Τμήμα/Σχολή και όχι έναν ενιαίο αριθμό μορίων για ολόκληρο το Επιστημονικό Πεδίο (για τα ΓΕΛ) ή τον Τομέα (για τα ΕΠΑΛ), που είναι υποψήφιος.

Ενδεικτικά, δίνεται ένα παράδειγμα υποψηφίου ΓΕΛ για το 1ο Επιστημονικό Πεδίο που έλαβε την εξής βαθμολογία:

Η Υπουργική Απόφαση για τους συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων ΓΕΛ ΕΔΩ

Οι Υπουργικές Αποφάσεις για τους συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων ΕΠΑΛ ΕΔΩ, ΕΠΑΛ-ΙΙ ΕΔΩ, ΕΠΑΛ-ΙΙΙ ΕΔΩ

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΜΟΡΙΩΝ: Για να διευκολυνθούν οι υποψήφιοι στον υπολογισμό των μορίων τους, το Υπουργείο Παιδείας ανέπτυξε ειδική εφαρμογή, με την οποία οι υποψήφιοι εισάγοντας τους γραπτούς τους βαθμούς, μπορούν να δουν αυτόματα τα μόριά τους για κάθε Τμήμα/Σχολή του Πεδίου ή του Τομέα που ανήκουν. Η εφαρμογή ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΜΟΡΙΩΝ είναι διαθέσιμη στην ακόλουθη ιστοσελίδα https://markcalc.it.minedu.gov.gr/.

 

Σχόλια (26)

Φροντιστής
|

@pseudo-ML: Καταρχάς, μόνο ένας άσχετος με τον κλάδο της Μηχανικής Μάθησης θα ξεστόμιζε ότι η Μηχανική Μάθηση αφορά μόνο τον τομέα της έρευνας για την βελτίωση των υπαρχόντων ή την ανακάλυψη νέων αλγορίθμων (πολύ περισσότερο θα αποκαλούσε τους άλλους τομείς “εμπειροτεχνικούς”). Είναι σαν να λέει κάποιος ότι η Πληροφορική αφορά μόνο την κατασκευή των κομπιούτερ (και όχι τον προγραμματισμό τους): το αντίθετο, η σύγχρονη Πληροφορική αφορά περισσότερο τον Προγραμματισμό και/διότι ο τελευταίος αφορά τη μεγάλη μερίδα της αγοράς εργασίας. Το αυτό ισχύει και για την Μηχανική Μάθηση, η οποία είναι κλάδος της Πληροφορικής (υπενθυμίζουμε, όχι των Μαθηματικών). Το μεγάλο κομμάτι της Μηχανικής Μάθησης αφορά τον Προγραμματισμό με βάση βιβλιοθήκες όπως το scikit-learn (δεν κατάλαβα, όποιος προγραμματίζει έναν υπολογιστή χωρίς να τον έχει κατασκευάσει ο ίδιος είναι “εμπειροτέχνης”; Εσείς, αλήθεια, να προγραμματίζετε στο scikit-learn -παρεμπιπτόντως, πρόκειται για ολόκληρη επιστήμη- δεν γνωρίζετε, προφανώς, αλλά δεν μας είπατε κιόλας και ποια βιβλιοθήκη ή έστω ποιον επιμέρους αλγόριθμο ή τμήμα αλγορίθμου έχετε κατασκευάσει;) Αλλά και στον τομέα της έρευνας στην Μηχανική Μάθηση, τα όποια στοιχεία από άλλες επιστήμες βρίσκουν κάποια εφαρμογή είναι δευτερεύοντα. Για αλγορίθμους γίνεται η έρευνα, οι αλγόριθμοι είναι το πρωτεύον. Και η Αλογόριθμοι είναι Πληροφορική. Σε όποιο μεταπτυχιακό της ΜΜ και να κοιτάξει κανείς ζητάνε ισχυρό υπόβαθρο στον Προγραμματισμό, όχι στον υπολογισμό παραγώγων με χαρτί και μολύβι. Βέβαια, η αναγωγή του δευτερεύοντος (επιεικώς) σε πρωτεύον είναι πάγια τακτική κάποιων που δυσκολεύονται να βιοποριστούν με το βασικό τους πτυχίο. Να τα βλέπει αυτά η νέα γενιά και να επιλέγει τη νο 1 επιστήμη στην επιστημονική έρευνα και στην επαγγελματική αποκατάσταση: την Πληροφορική!

@Μηχανική Μάθηση
|

Είμαι μέλος ΔΕΠ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό με ειδίκευση στη Μηχανική μάθηση, εδώ και 20 χρόνια. Αυτά που γράφετε δείχνουν άγνοια για το αντικείμενο και στα συστατικά του. Δεν έχω δει κανέναν - ούτε έναν - φοιτητή ή ερευνητή να αριστεύει ακαδημαϊκά και ερευνητικά, χωρίς δυνατό υπόβαθρο σε μαθηματικα και σε Ανάλυση. Η ατάκα "δεν υπολογίζουμε παραγώγους με χαρτί και μολύβι" μαρτυρά σοβαρή άγνοια. Μηχανική Μάθηση δεν είναι να κάνεις copy-paste γραμμές Python από το stack overflow αγαπητέ/΄΄η....

Αοδε
|

Μιας και μιλαμε για Επαλ η μεγάλη σφαγή έγινε στο αοδε όπου σε θέμα θεωρίας που έπιανε 20! Μονάδες δεν δόθηκε επιμερισμός μονάδων στα βαθμολογικά κέντρα.Ηταν μελέτη περίπτωσης που αν ο μαθητής απαντούσε ακριβώς όπως στο βιβλίο έπαιρνε 10 μονάδες και όχι 20! Επρεπε να κάνει ειδικούς αυτοσχεδιασμούς που δεν τους είχε διδαχθεί!γι αυτό και δεν υπήρχαν γραπτά με αριστα 100! Ήδη έχουν ξεσηκωθεί γίνεις από Βόλο Ναυπακτο κλπ.Το θέμα της βαθμολόγησης από βαθμολογητη σε βαθμολογιτη εγείρει πολλές συζητήσεις και επειδη από τα Επαλ οι θέσεις για πανεπιστήμια ειναι λίγες νομίζω 10 τοις εκατό μπορεί Να μείνουν απέξω καλοί μαθητές

Νεα Ελληνικα επσλ
|

Μου το ελεγαν και δεν το πιστευα η επιτροπη αφησε ασαφειες στο κειμενο της λογοτεχνιας (20 μοναδες) και δεν θελησε να το παραδεχθη επισημα.
Αποτελεσμα καποιες οδηγιες δοθηκαν ανεπισημα στα βαθμολογικα κεντρα Αθηνας και Θεσσαλονικης (για κοψιμο βαθμων) και φυσικα οι προφορικες εξετασεις εγιναν συμφωνα με την προσωπικη αντιληψη του εξεταστη.
Δεν το πιστευα μεχρι που ακουστηκαν καποια αποτελεσματα προφορικης εξετασης στα Νεα Ελληνικα.
Γυρω στο 18 η βαθμολογια των προφορικα εξεταζομενων εναντι 12 με 14 παιδιων γραπτης εξετασης με μεγαλες επιδοσεις στα αλλα 3 μαθηματα.
Ισως υπερβαλω, θα ηταν ομως σημαντικο νσ βγουν τα στατιστικα για την βαθμολογια των νεων ελληνικων απο τα Κεντρα προφορικης εξετασης.
Δεν νομιζετε οτι θα βοηθησει;

Η αληθεια
|

Μαθηματικα δεν ειναι υπολογισμος παραγωγων και ολοκληρωματων. Μαθηματικα ειναι το εργαλειο με το οποιο μπορεις να επεξεργαστεις καινα νοηματοδοτησεις εννοιες απο πολλες επιστημες. Μαθηματικα ειναι το μεσο που βοηθα τον πειραματισμο, την διερευνηση και την εξαγωγη συμπερασματων για καθε επιστημονικο προβλημα η προβλημα καθημερινοτητας.Με τη σωστη διδασκαλια των Μαθηματικων αναπτυσσεται η κριτικη και η δημιουργικη σκεψη των μαθητων..Δυστυχως για τους περισσοτερους μαθητες ειδικα των υποψηφιων οικονομιας και πληροφορικης το ενδιαφερον για τα Μαθηματικα ξεκινα στη Γ Λυκειου (60%)βαθμολογια κατω απο 5. Για ενα αξιοπρεπη βαθμο στις Πανελλαδικες στα Μαθηματικα πανω απο 12 θα πρεπει ο μαθητης να εχει μια συνεχεια απο το Δημοτικο.
Δυστυχως ο μαθητης γραφει αριστα στη Χημεια για το ph ενος διαλυματος χωρις να γνωριζει την εννοια και τη συμπεριφορα της λογαριθμικης συναρτησης. Γραφει αριστα σε αναλυση δυναμεων σε κεκλιμενο επιπεδο χωρις εφαρμογη βασικων γνωσεων γεωμετριας και τργωνομετριας (με το ματι η με τεχνασματα)-Γραφει αριστα στην οικονομια χωρις να γνωριζει την εννοια του ρυθμου ματαβολης και στοιχειωδη μελετη γραφηματων . Τα μαθηματικα ειναι παντοτε και παντου. Το τρομερο αν σεβομαστε και την υγεια μας οι υποψηφιοιτων σπουδων υγειας χωρις Μαθηματικη σκεψη και λογικη επεξεργασια (παπαγαλια) ..................

Θύμιος
|

Όλα αυτά -και άλλα χίλια παράπονα- ξεκινάνε από το απλό γεγονός. Το εισαγωγικό σύστημα των πανεπιστημίων σχεδιάστηκε μια άλλη εποχή και πρέπει να αλλάξει εκ βάθρων. Κι αυτό απαιτεί εκ βάθρων ανασχεδιασμό της εκπαίδευσης.

Πρέπει να τεθούν στόχοι σε κάθε βαθμίδα και σε κάθε τάξη. Όχι να "τελειώσει η ύλη" αλλά τι ικανότητες για την καθημερινότητα των μελλοντικών πολιτώ όφείλει να έχει προσλάβει ένας σε κάθε χρονιά.

Όταν κάποιος τελειώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση (2+6+4) οφείλει να ξέρει ό,τι χρειάζεται για να βρει δουλειά, να ζήσει μόνος του και να ζήσει με τους άλλους.

Για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο φαντάζομαι κάθε τμήμα θα διαλέγει 4-5 από τα 10-15 μαθήματα που θα διδάσκονται στο διετές λύκειο (με επιλογή των μαθητών), και οι βαθμοί σε αυτά τα 4-5 μαθήματα θα καθορίζουν την εισαγωγή του. Έτσι μπορούν οι φιλόλογοι να εξετάζονται στα λατινικά (αν αυτό επιθυμούν τα τμήματα φιλολογίας) και/ή στην κοινωνιολο΄γία (αν αυτό επιθυμούν τα τμήματα κοινωνιολογίας). Ο υποψήφιος διαλέγει και παρακολουθεί τα μαθήματα που τον ενδιαφέρουν, συν υποχρεωτικά τα Ελληνικά. Οπότε αν θέλει και φιλολογία και κοινωνιολογία θα παρακολουθήσει και τα δύο, θα εξεταστεί και στα δύο, αλλά ο βαθμός του ενός δεν θα μετρήσεις για την άλλη σχολή. Αυτό αμέσως-αμέσως θα περιορίσει τις σχολές που θα μπορεί κάποιος να δηλώσει σε αυτά τα πεδία τα μαθήματα των οποίων θα έχει ικανότητα να παρακολουθήσει στο Λύκειο. Για να εισαχθεί σε κάποια από τα τμήματα που τον ενδιαφέρουν πραγματικά.

Αυτά θέλουν σοβαρό μακροχρόνιο προγραμματισμό, συμφωνία κοινωνική και κομματική (γιατί ξεκινάς την αναπροσαρμογή από τον νηπιαγωγείο κι όχι από την τρίτη λυκείου) και ανθρώπους στο υπουργείο που θα τρέξουν το ζήτημα χωρίς να αλλάζουν σε κάθε ανασχηματισμό και χωρίς ιδεολογικές παρεμβάσεις με επιστημονικοφανή χροιά.

ΥΓ Είχαν πέσει στα χέρια μου τα θέματα των A Levels στο ΗΒ στην ιστορία. Μου έκανε εντύπωση η ερώτηση "Ποια τα αίτια της πτώσης του Αλιέντε στη Χιλή". Να δω πότε θα εξεταστούν τέτοια θέματα στην Ελλάδα, που δεν τολμάμε καν να διδάξουμε σύγχρονη ιστορία στους εφήβους.

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Μηχανικών Πληροφορικής
|

Στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, στο τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής, κάνουν Python στο πρώτο εξάμηνο (200 εισακτέοι, βάση 13000 μόρια πέρυσι)

Θέμα μέσου όρου φοιτητών και αποφοίτων
|

Δεν έχουν πρόβλημα οι φοιτητές στους ΗΜΜΥ ή την Πληροφορική ΕΚΠΑ και ΑΠΘ επειδή είναι από το 2ο πεδίο, τώρα αν κάποιος έχει γράψει 8 σε όλα τα μαθήματα και νομίζει πως θα πάρει εύκολα πτυχίο σε τμήμα Πληροφορικής μόνο επειδή κάνει web programming μάλλον θα δυσκολευτεί να περάσει τα υπόλοιπα 30τόσα μαθήματα που απαιτούν και διάβασμα και επίλυση ασκήσεων και εξαμηνιαίες εργασίες.

Για κάποιο λόγο οι σπουδές διαρκούν τρία και τέσσερα έτη στα Πανεπιστήμια, αλλιώς θα κάναμε ταχύρρυθμα σεμινάρια και μετά από 1-2 εξάμηνα θα ήταν έτοιμοι οι "απόφοιτοι" για μια δουλειά σαν interns με μισθό 500 ευρώ σε μια επιχείρηση - όλα "τέλεια" με τη μικρή λεπτομέρεια πως σε 5-6 χρόνια θα είναι άνεργοι ή υποαπασχολούμενοι χωρίς πολλές ευκαιρίες εξέλιξης, διότι με το ίδιο σύστημα θα έχουν βγει νεότεροι και καλύτερα καταρτισμένοι "απόφοιτοι".

Να τελειώνουμε κάποια στιγμή με τον αγώνα δρόμου προς την τελευταία θέση: Σε όλα τα καλά Πανεπιστήμια του κόσμου, ειδικά στην Ευρώπη, οι σπουδές Πληροφορικής απαιτούν σοβαρή προετοιμασία για κατανόηση δύσκολων αντικειμένων, δεν είναι απλώς μια παραλλαγή ενός διαδικτυακού μαθήματος όπου "έμαθα να γράφω κώδικα σε μια Χ γλώσσα"...

Μανώλης
|

Είμαι απόφοιτος ΗΜΜΥ Πολυτεχνείου Κρήτης δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα με τον προγραμματισμό στο δικό μου έτος και ήμασταν όλοι από Θετική (πάνω από 150 φοιτητές από όλη την Ελλαδα).

Πήρα μαθήματα επιλογής σε Δίκτυα και Λογισμικό και διπλωματική εργασία σε Data Mining, δεν ξέρω αν έχουν αλλάξει τα πράγματα, τότε η βάση εισαγωγής ήταν περίπου 15000 μόρια αν και πολλά παιδιά είχαν συγκεντρώσει περισσότερα.

Τεχνολογική και Θετική Κατεύθυνση
|

Το όλο θέμα ξεκινάει από το μάθημα των ΑΕΠΠ (Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον), το οποίο ξεκίνησε να διδάσκεται το 2000 στην Γ' Λυκείου της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης (Κύκλος Υπηρεσιών και Πληροφορικής) του τότε Ενιαίου Λυκείου:

Η ύλη και το βιβλίο ήταν προφανώς ακατάλληλα για προετοιμασία σε πανεπιστημιακό επίπεδο σπουδών, όμως τότε ΟΛΟΙ οι απόφοιτοι της Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης τουλάχιστον εξετάζονταν και στα υπόλοιπα μαθήματα (Μαθηματικά και Φυσική Κατεύθυνσης, Μαθηματικά και Φυσική Γενικής Παιδείας, Ιστορία), ενώ όλοι, ανεξαρτήτως κατεύθυνσης, είχαν τη δυνατότητα επιλογής του μαθήματος των ΑΟΘ (Αρχές Οικονομικής Θεωρίας) αν ήθελαν να δηλώσουν οικονομικές σχολές.

Αυτό το σύστημα είναι πιο λογικό: Να ξαναγίνει το μάθημα Οικονομικών ΑΝΟΙΧΤΟ σε όλους τους υποψηφίους και να επανέλθουν τα Μαθηματικά και η Φυσική ως προαπαιτούμενα - αλλιώς, βλέπουμε πως θα συνεχιστεί η τάση που έχει ήδη δημιουργηθεί:

Δύο ταχύτητες αποφοίτων Λυκείου, όσοι στοχεύουν σε υψηλόβαθμες και περιζήτητες σχολές (πχ. Επιστημών Υγείας, Πολυτεχνικές ή Σχολές Επιστημών) και όσοι σπουδάζουν πχ. σε τμήματα των πρώην ΤΕΙ που μετονομάστηκαν σε Μηχανικών - δηλαδή, ένα σύστημα που βάζει σε παιδιά 18 ετών ένα glass ceiling στο μέλλον τους, διότι φυσικά δύσκολα αναπληρώνονται κενά στις βασικές σπουδές.

Νίκος
29 Ιουν 2022 11:08

Η Πληροφορική εντάσσεται σε Σχολές Επιστημών και λογικό να απαιτείται εξέταση σε Μαθηματικά και Φυσική. Βλέπουμε όλοι, είτε εργαζόμαστε στα πανεπιστήμια είτε σε σχολεία είτε σε φροντιστήρια ή ιδιαίτερα μαθήματα, πόσο δυσκολεύονται μαθητές που δεν έχουν θεμέλια σε Μαθηματικά - είναι αβάσιμος ο ισχυρισμός ότι η C ή η Java αποτελούν εμπόδιο για τους νέους σπουδαστές, αυτό προκύπτει εύκολα από τα αποτελέσματα των εξετάσεων ή από ένα απλό ερωτηματολόγιο στους νέους εισακτέους.

@Μηχανική Μάθηση
|

Με αυτά που γράφετε ντροπιάζετε τον τίτλο της μηχανικής μάθησης. Δεν έχετε ιδέα από μηχανική μάθηση, στην καλύτερη είστε ένας εμπειροτέχνης. Αυτά σας τα γράφει ένας άνθρωπος που έχει διδακτορικό στα νευρωνικά δίκτυα από το 1997 και κοντά στα 30 χρόνια ακαδημαϊκή και αποκλειστική εργασιακή εμπειρία στον χώρο της μηχανικής μάθησης....

@Στρ. Βούρβαχης
|

Συγνώμη κ. Βούρβαχη αλλά αυτά που λέτε δεν έχουν καμία επιστημονική βάση. Η λεγόμενη υπολογιστική σκέψη υπάρχει μέσα στα μαθηματικά από την γεννησή τους. (π.χ. ξέρετε τι είναι η μέθοδος της εξάντλησης και πότε εμφανίστηκε;).
Απλα΄ άρχισε να διαμορφώνεται συστηματικά ως ιδέα κυρίως μέσα στον χώρο των ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ μετα το παρουσίαση του 2ου θεωρήματος του Γκέντελ. Μέχρι περίπου το 2005 θεωρούνταν δεξιότητα. Μετα τον WING άρχισε να έχει μια αυτόνομη επιστημονική οντότητα. Έχετε τελείως στρεβλή εικόνα για το τι είναι τα μαθηματικά.....

Νίκος
|

Είναι απαράδεκτο που στην θετική κατεύθυνση οι μαθητές δίνουν Χημεία αντί για Πληροφορική για να εισαχθούν σε τμήματα Πληροφορικής. Θα πρέπει να τους δίνεται η δυνατότητα να διδάσκονται και να εξετάζονται στο μάθημα της Πληροφορικής.
Επίσης είναι απαράδεκτο που στην κατεύθυνση Οικονομίας και Πληροφορικής , οι μαθητές εξετάζονται στην Πληροφορική αλλά δεν μπορούν να δηλώσουν τμήματα Πληροφορικής των Πολυτεχνείων! Απαράδεκτο εως γελοίο!

Φροντιστής
|

@ Πανεπιστημιακά μαθήματα: να σας ενημερώσω ότι στους ΗΜΜΥ έχουν C++, όχι Python. Αλλά και Python να είχαν δεν θα άλλαζε κάτι. Σίγουρα έχετε ιδέα τι είναι η Πληροφορική; Αν κάποιος δεν έχει υπόβαθρο στην Υπολογιστική Σκέψη δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στην επίλυση ενός προβλήματος ούτε με Python, ούτε με C++, ούτε με R. Αυτός είναι ο ρόλος του πανελλαδικά εξεταζόμενου μαθήματος της Πληροφορικής. Δυστυχώς, οι υποψήφιοι που εισάγονται από το πεδίο των Θετικών Σπουδών δεν έχουν αυτό το υπόβαθρο, με συνέπεια το επίπεδο σπουδών στα τμήματα Πληροφορικής να υποβαθμίζεται. Οι Διοικήσεις των Τμημάτων Πληροφορικής πρέπει να αναλογιστούν τις ευθύνες τους.

Μέλος ΔΕΠ τμήματος Πληροφορικής
|

Στα Σήματα και Συστήματα οι τριτοετείς φοιτητές, είτε Πληροφορικής είτε Πολυτεχνείου, χρειάζεται να γνωρίζουν μετασχηματισμούς Fourier και Laplace, που έχουν ως προαπαιτούμενες γνώσεις τις Διαφορικές Εξισώσεις και τη Γραμμική Άλγεβρα.

Τα μαθήματα Μαθηματικών θεωρούνται μαθήματα υποδομής και διδάσκονται με διαλέξεις και φροντιστήρια (tutoring). Δεν είναι γλωσσικό το ζήτημα είναι πρακτικό και ακαδημαϊκό: Δεν κάνουν «ουρανοκατέβατο» Machine Learning και εντολές σε βιβλιοθήκες της python (scikit-learn) στις πανεπιστημιακές αίθουσες, αν προτιμάτε τους όρους στην αγγλική γλώσσα...

Μηχανική Μάθηση
28 Ιουν 2022 22:48

Επειδή κάποιες λέξεις της νεοελληνικής γλώσσας έχουν κάποιες "ρίζες" στα αρχαία, αυτό δεν σημαίνει ότι τα αρχαία είναι απαραίτητα για την εκμάθηση και την ορθή χρήση της νεοελληνικής γλώσσας. Ρωτήστε έναν σοβαρό γλωσσολόγο. Στην Μηχανική Μάθηση δεν υπολογίζουμε παραγώγους με χαρτί και μολύβι.

Μαθηματικά (Στατιστική και Στοιχεία Πιθανοτήτων)
|

Υπήρχε μέχρι το 2012 *πανελλαδικώς* εξεταζόμενο μάθημα Μαθηματικών Γενικής Παιδείας, το οποίο κάλυπτε το κομμάτι της Στατιστικής και των Πιθανοτήτων. Το σωστό θα ήταν να επανέλθει γιατί δεν είναι δυνατόν ακόμα και μαθητές θεωρητικών σπουδών, που αύριο-μεθαύριο θα κάνουν ένα μεταπτυχιακό και θα χρειαστεί να χειριστούν αριθμητικά δεδομένα, να μη γνωρίζουν τι είναι η διάμεσος και η μέση τιμή ή να μην μπορούν να υπολογίσουν έναν σταθμισμένο μέσο.

Αν ενταχθεί η Στατιστική στο μάθημα της Πληροφορικής Λυκείου τότε αυτό θα αλλάξει ονομασία και θα λέγεται «Εφαρμοσμένα Μαθηματικά». Θυμηθείτε πως ακόμα και με το σύστημα των Δεσμών υπήρχε εξέταση σε Μαθηματικά για εισαγωγή στις Οικονομικές Σχολές, φυσικά δεν άλλαξε κάτι στην επιστήμη και τις σπουδές των οικονομικών.

Πανεπιστημιακά μαθήματα
|

Υπερβολή να περιγράφεται η python -μια από τις πιο εύκολες γλώσσες από άποψη συντακτικού, γι'αυτό και συνήθως επιλέγεται ως γλώσσα αρχικής εξοικείωσης με προγραμματιστικές εντολές- σαν κάποιο ανυπερβλητο εμπόδιο για τους μαθητές του 17 ή 18 που μπήκαν στο Πολυτεχνείο ή Σχολές Επιστημών. Θα κάνουν εργαστήρια στο Α' Εξάμηνο και θα μάθουν να προγραμματίζουν σε όποια γλώσσα θέλουν, δεν είναι κάτι δύσκολο.

Τα παιδιά που έρχονται από τα ΕΠΑΛ, αντιθέτως, μειονεκτούν σε σχέση με τους αποφοίτους Γενικών Λυκείων γιατί δεν έχουν καλλιεργήσει ολοκληρωμένα τη σκέψη τους και τα προγράμματα σπουδών στα Πανεπιστήμια απαιτούν γενική παιδεία και αναλυτικές δεξιότητες - δεν απαιτείται μονο javascript για το πτυχίο, αυτό το μαθαίνουν οι σπουδαστές μέσα σ'ένα τρίμηνο ακόμα και στα ΙΕΚ.

Μαθηματικά ως επιστημονικό πεδίο
|

Κλάδοι των μαθηματικών θεωρούνται και η Θεωρία Αριθμών, και η απλή Αριθμητική, και τα Διακριτά Μαθηματικά, και γενικά ό,τι περιλαμβάνει συναρτήσεις και ανάλυση δεδομένων σε βαθύτερο επίπεδο μπορεί να ενταχθεί σε κάποιο κλάδο της επιστήμης (πχ Ανάλυση Δεδομένων, Οικονομετρία, αξιοποιούν μαθηματικά εργαλεία).

Στα τμήματα Μαθηματών στα Πανεπιστήμια υπάρχουν καθιερωμένοι τομείς Άλγεβρας, Πιθανοτήτων και Στατιστικής και φυσικά προσφέρονται μεταπτυχιακά σε συνδυασμό με τμήματα Πληροφορικής, Μηχανικών, Βιολογίας και άλλων ειδικοτήτων.

Η Γεωμετρία, ο Μαθηματικός Λογισμός και η Ανάλυση, επίσης, παίζουν ρόλο σε πολλές ειδικότητες Μηχανικών - βλέπε Θερμοδυναμική (Μηχανολόγοι Μηχανικοί, Χημικοί Μηχανικοί) ή Θεωρία της Σχετικότητας και Quantum Mechanics (ιδιαίτερα σημαντική η γνώση τους στην Eπιστήμη των Υλικών, την Αεροδιαστημική, τη Φωτονική κ.α.).

Χιλια΄δες απόφοιτοι τμημάτων Μαθηματικών έχουν εκπονήσει μεταπτυχιακά και διδακτορικά σε Σχολές Μηχανικών ή Πληροφορικής ή Οικονομικών - οι σπουδές στα Μαθηματικά διευρύνουν την σκέψη, δεν την περιορίζουν. Είναι παντελώς ξεπερασμένη η θεώρηση της ομάδας Bourbaki, σχεδον 100 χρόνια πίσω (1934-35), σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες οι Φυσικές και Θετικές Επιστήμες επικοινωνούν τόσο σε επίπεδο διδασκαλίας όσο και σε ερευνητικό επίπεδο.

Στρ 28 Ιουν 2022 20:57
Μαθηματικά είναι η Ανάλυση και η Γεωμετρία, τα υπόλοιπα είναι Πληροφορική.

Στρ. Βούρβαχης
|

@ @Στρ. Βούρβαχης 28 Ιουν 2022 16:1: Θα θέλατε το αφηρημένο πλαίσιο της Πληροφορικής να είναι τα Μαθηματικά, αλλά δεν είναι. Η Πληροφορική είναι αυτόνομη επιστήμη και έχει το δικό της αφηρημένο πλαίσιο. Ονομάζεται "Υπολογιστική Σκέψη" (καμία σχέση με τον υπολογισμό παραγώγων και την μελέτη συνάρτησης με χαρτί και μολύβι). Οι αριστούχοι των Μαθηματικών στις σχολές Μηχανικών (sic) Υπολογιστών είναι αυτοί που έχουν πλουτίσει τους φροντιστές της Πληροφορικής.

Μηχανική Μάθηση
|

@Μέλος ΔΕΠ τμήματος Πληροφορικής: Επειδή κάποιες λέξεις της νεοελληνικής γλώσσας έχουν κάποιες "ρίζες" στα αρχαία, αυτό δεν σημαίνει ότι τα αρχαία είναι απαραίτητα για την εκμάθηση και την ορθή χρήση της νεοελληνικής γλώσσας. Ρωτήστε έναν σοβαρό γλωσσολόγο. Στην Μηχανική Μάθηση δεν υπολογίζουμε παραγώγους με χαρτί και μολύβι. Η Ανάλυση και ο τρόπος που διδάσκεται είναι τελειωμένη υπόθεση. Όσο πιο γρήγορα το καταλάβετε τόσο το καλύτερο για σας και για όλους.

Μέλος ΔΕΠ τμήματος Πληροφορικής
|

Κανείς πρωτοετής φοιτητής δε νιώθει «πανικό» με τα εισαγωγικά μαθήματα Προγραμματισμού (Python, C/C++ συνήθως), οι περισσότεροι φοιτητές ανταποκρίνονται πολύ θετικά.

Μην ξεχνάμε ότι και παλιότερα, που δεν υπήρχε καν διδασκαλία Πληροφορικής στα Λύκεια, οι φοιτητές μάθαιναν να προγραμματίζουν χωρίς πρόβλημα.

Από την άλλη, τα κενά στα Μαθηματικά και τη Φυσική δύσκολα αναπληρώνονται κι σε προχωρημένα μαθήματα, όπως Σήματα και Συστήματα ή Ασύρματες Επικοινωνίες τα οποία προσφέρονται συνήθως στο Β' και Γ' Έτος σπουδών, πολλοί φοιτητές χρειάζονται βοηθήματα ή φροντιστηριακή βοήθεια για να ανταπεξέλθουν διότι δυσκολεύονται στις διαφορικές εξισώσεις, τη μιγαδική ανάλυση ή ακόμα και στις βασικές μεθόδους ολοκλήρωσης.

Οι σύγχρονοι επιστήμονες Πληροφορικής πρέπει να έχουν γερά θεμέλια - σύγχρονα γνωστικά αντικείμενα όπως Επεξεργασία Εικόνας, Μηχανική Μάθηση, Κρυπτογραφία, Θεωρία Πληροφορίας, Τηλεπικοινωνίες, Ηλεκτρονική κ.α. απαιτούν αφαιρετική σκέψη και ευχέρεια στις μαθηματικές και φυσικές έννοιες.

Στρ. Βούρβαχης
|

@δάκρυα στην βροχή: Μαθηματικά είναι η Ανάλυση και η Γεωμετρία, τα υπόλοιπα είναι Πληροφορική.

Άλλου είναι το προβλημα
|

Και οι δυο προλαλησαντες εστιαζετε σε λάθος θέμα. Ένας πρωτοετης πληροφορικης από ΓΕΛ εάν δεν έχει το μικρόβιο, το σαράκι να έχει ήδη ασχοληθεί με προγραμματισμο από μόνος του παθαινει σοκ από το πρωτο έτος! Γιατί; Γιατί στα ΓΕΛ του έχουν μάθει θεωρητικά και μόνο επίλυση προβληματων στον πινακα με τυποποιημενους αλγόριθμους και πραξη...μηδέν εις το πηλικον (εδώ πλεονεκτουν οι φοιτητές από ΕΠΑΛ). Έτσι καλείται ο δύσμοιρος ξαφνικά να κάνει προγραμματα στα εργαστηρια στο ΑΕΙ σε γλώσσα python, JavaScript, C, C++ το λιγοτερο και νιώθει κυριολεκτικά χαμένος.
Πρέπει οπωσδήποτε να μπει η διδασκαλία μιας κανονικής γλώσσας προγραμματισμου στα ΓΕΛ. Πριν τολμήσει να πει κανείς ότι έχουν προετοιμαστει στην αλγοριθμικη σκέψη ας κάνετε μια έρευνα στις επιδόσεις στους πρωτοετείς φοιτητές στις σχολές πληροφορικης και μετά ξανά συζητάμε. Εθελοτυφλούμε όλοι οι ΠΕ86 μπροστά σε ένα πολυ μεγάλο και υπαρκτο προβλημα.

@Στρ. Βούρβαχης 28
|

Δεν έχερε ιδέα για τα προγράμματα σπουδών των τμήματων πληροφορικής.Γιατί πριν γράψετε υγεία τέτοια θέματα δεν ενημερώστε από τις σελίδες των τμημάτων ΑΝ ακόμα και τώρα το κάνετε θα βρείτε ότι το 1/4 και ίσως περισσότερα είναι μαθηματικά μαθήματα.Τλωρα το άλλο με τις παραγώγου το αφήνω ασχολίαστο.Δεν είναι όλα θέμα υπολογισμών!

@Στρ. Βούρβαχης
|

Κ. Βούρβαχη θα με συγχωρήσετε αλλά σχετικά με το μάθημα της πληροφορικής έχετε λάθος. Έχω την αίσθηση ότι έχετε μπερδέψει την χρήση υπολογιστή, με την επιστήμη της πληροφορικής. Ένας σοβαρός πρωτοετής φοιτητής πληροφορικής για να μπορέσει να παρακολουθήσει τα μαθήματα του πρώτου έτους θα πρέπει να έχει πάρα πολύ καλές βάσεις στα μαθηματικά. Μάλιστα θεωρώ ότι ίσως τα μαθηματικά του Λυκείου δεν επαρκούν να καλύψουν τις ανάγκες του.
Ενδεικτικά αναφέρω ενότητες μαθηματικών που είναι απαραίτητες σε ένα φοιτητή της επιστήμης της πληροφορικής: Γραμμική άλγεβρα, Πινακές και Ορίζουσες, Συναρτήσεις πολλών μεταβλητών, Μέθοδοι Γραμμικής και μη βελτιστοποίησης, θεωρία αποδείξεων, υπολογιστικά μαθηματικά, Συνδυαστική, Πιθανότητες κ.α. Εσείς θεωρείτε ότι ένα κεφάλαιο Περιγραφικής Στατιστικής αρκεί για την εισαγωγή σε ένα τέτοιο απαιτητικό τμήμα;
Κ. Βούρβαχη τα πανεπιστήμια δεν είναι ΚΕΚ ή ΙΕΚ, ΄έχουν άλλο αντικείμενο σπουδών....

Στρ. Βούρβαχης
|

Τα Μαθηματικά που εξετάζονται στο επιστημονικό πεδίο Οικονομίας και Πληροφορικής είναι ακατάλληλα και δεν έχουν καμία θεμελιώδη σχέση ούτε με την Οικονομία, ούτε με την Πληροφορική. Ο υπολογισμός παραγώγων και ολοκληρωμάτων με χαρτί και μολύβι είναι εκτός τόπου χρόνου γενικότερα, πολύ περισσότερο, δε, για τις επιστήμες της Οικονομίας και της Πληροφορικής. Το μάθημα της Πληροφορικής καλύπτει τις ανάγκες της ποσοτικοποίησης για το δεδομένο πεδίο, δεν χρειάζονται Μαθηματικά - το πολύ να εισχαχθεί μία ενότητα Περιγραφικής Στατιστικής στο μάθημα της Πληροφορικής.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ