Δόθηκαν σήμερα από το υπουργείο Παιδείας στη δημοσιότητα τα στατιστικά στοιχεία των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων ΓΕΛ και ΕΠΑ.Λ.
Για τα στατιστικά στοιχεία πατήστε ΕΔΩ.
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΜΟΡΙΩΝ: Για να διευκολυνθούν οι υποψήφιοι στον υπολογισμό των μορίων τους, το υπουργείο Παιδείας ανέπτυξε ειδική εφαρμογή, με την οποία οι υποψήφιοι εισάγοντας τους γραπτούς τους βαθμούς, μπορούν να δουν αυτόματα τα μόριά τους για κάθε Τμήμα/Σχολή του Πεδίου ή του Τομέα που ανήκουν. Η εφαρμογή ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΜΟΡΙΩΝ είναι διαθέσιμη στην ακόλουθη ιστοσελίδα https://markcalc.it.minedu.gov.gr/.
Παράλληλα το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι οι βαθμολογίες των Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ αναρτήθηκαν σε όλα τα Λύκεια της χώρας και στην ιστοσελίδα https://results.it.minedu.gov.gr, ενώ έχουν αποσταλεί και με γραπτό μήνυμα SMS στο κινητό τηλέφωνο των υποψηφίων, σε όσους το είχαν αιτηθεί.
ΠΛΗΘΟΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ: Οι υποψήφιοι που συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις έτους 2022 ανά είδος Λυκείου και Ομάδα Προσανατολισμού/Τομέα εμφανίζονται στους παρακάτω πίνακες:
Επισημαίνεται ότι το πλήθος των υποψηφίων ΓΕΛ/ΕΠΑΛ προκύπτει από μία τουλάχιστον συμμετοχή σε πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: Υπενθυμίζεται ότι από φέτος ισχύουν συντελεστές βαρύτητας των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων Γενικού Λυκείου, Επαγγελματικού Λυκείου, των ειδικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 και εφεξής, όπως αυτοί ορίστηκαν από κάθε Πανεπιστημιακό Ίδρυμα για κάθε Τμήμα/Σχολή/Εισαγωγική Κατεύθυνσή του. Σύμφωνα με τον Νόμο 4777/2021 (Α΄25) ο συντελεστής βαρύτητας που αποδίδεται σε κάθε ένα από τα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα εκφράζεται σε ποσοστό επί τοις εκατό (%) και δεν μπορεί να είναι μικρότερος του 20%. Το άθροισμα των συντελεστών αποδίδει το 100%.
Στις περιπτώσεις των Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ειδικό μάθημα ή πρακτικές δοκιμασίες (αγωνίσματα), ο συντελεστής βαρύτητας που αποδίδεται στο ειδικό μάθημα ή τις πρακτικές δοκιμασίες είναι είτε 10% είτε 20%. Οι Σχολές, Τμήματα ή Εισαγωγικές Κατευθύνσεις, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ένα (1) ή δύο (2) ειδικά μαθήματα με επιλογή των υποψηφίων μεταξύ περισσοτέρων, αποδίδουν τον ίδιο συντελεστή βαρύτητας σε όλα τα ειδικά μαθήματα επιλογής, ο οποίος είναι είτε 10% είτε 20%. Στις περιπτώσεις των Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων, στις οποίες εξετάζονται δύο (2) ειδικά μαθήματα το άθροισμα των συντελεστών βαρύτητας που τους αποδίδονται είναι το 20% και το ποσοστό που αποδίδεται σε κάθε ένα από τα ειδικά μαθήματα δεν μπορεί να είναι μικρότερο του 8%. Τα ποσοστά που αποδίδουν τα ειδικά μαθήματα προστίθενται στο 100% που αποδίδουν τα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα.
Άρα, σύμφωνα με τα παραπάνω, κάθε υποψήφιος που συμμετείχε στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, για κάθε Τμήμα που θα δηλώσει στο μηχανογραφικό του δελτίο, θα πρέπει να υπολογίσει τα μόριά του, πολλαπλασιάζοντας τους βαθμούς στα 4 πανελλαδικά μαθήματα (και σε τυχόν ειδικά μαθήματα και αγωνίσματα) επί τους αντίστοιχους συντελεστές για κάθε μάθημα, όπως φαίνονται στις παρακάτω Υπουργικές Αποφάσεις. Έτσι, κάθε υποψήφιος φέτος θα έχει πιθανόν διαφορετικό αριθμό μορίων για κάθε Τμήμα/Σχολή και όχι έναν ενιαίο αριθμό μορίων για ολόκληρο το Επιστημονικό Πεδίο (για τα ΓΕΛ) ή τον Τομέα (για τα ΕΠΑΛ), που είναι υποψήφιος.
Ενδεικτικά, δίνεται ένα παράδειγμα υποψηφίου ΓΕΛ για το 1ο Επιστημονικό Πεδίο που έλαβε την εξής βαθμολογία:
Η Υπουργική Απόφαση για τους συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων ΓΕΛ ΕΔΩ
Οι Υπουργικές Αποφάσεις για τους συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων ΕΠΑΛ ΕΔΩ, ΕΠΑΛ-ΙΙ ΕΔΩ, ΕΠΑΛ-ΙΙΙ ΕΔΩ
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΜΟΡΙΩΝ: Για να διευκολυνθούν οι υποψήφιοι στον υπολογισμό των μορίων τους, το Υπουργείο Παιδείας ανέπτυξε ειδική εφαρμογή, με την οποία οι υποψήφιοι εισάγοντας τους γραπτούς τους βαθμούς, μπορούν να δουν αυτόματα τα μόριά τους για κάθε Τμήμα/Σχολή του Πεδίου ή του Τομέα που ανήκουν. Η εφαρμογή ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΜΟΡΙΩΝ είναι διαθέσιμη στην ακόλουθη ιστοσελίδα https://markcalc.it.minedu.gov.gr/.
@pseudo-ML: Καταρχάς, μόνο ένας άσχετος με τον κλάδο της Μηχανικής Μάθησης θα ξεστόμιζε ότι η Μηχανική Μάθηση αφορά μόνο τον τομέα της έρευνας για την βελτίωση των υπαρχόντων ή την ανακάλυψη νέων αλγορίθμων (πολύ περισσότερο θα αποκαλούσε τους άλλους τομείς “εμπειροτεχνικούς”). Είναι σαν να λέει κάποιος ότι η Πληροφορική αφορά μόνο την κατασκευή των κομπιούτερ (και όχι τον προγραμματισμό τους): το αντίθετο, η σύγχρονη Πληροφορική αφορά περισσότερο τον Προγραμματισμό και/διότι ο τελευταίος αφορά τη μεγάλη μερίδα της αγοράς εργασίας. Το αυτό ισχύει και για την Μηχανική Μάθηση, η οποία είναι κλάδος της Πληροφορικής (υπενθυμίζουμε, όχι των Μαθηματικών). Το μεγάλο κομμάτι της Μηχανικής Μάθησης αφορά τον Προγραμματισμό με βάση βιβλιοθήκες όπως το scikit-learn (δεν κατάλαβα, όποιος προγραμματίζει έναν υπολογιστή χωρίς να τον έχει κατασκευάσει ο ίδιος είναι “εμπειροτέχνης”; Εσείς, αλήθεια, να προγραμματίζετε στο scikit-learn -παρεμπιπτόντως, πρόκειται για ολόκληρη επιστήμη- δεν γνωρίζετε, προφανώς, αλλά δεν μας είπατε κιόλας και ποια βιβλιοθήκη ή έστω ποιον επιμέρους αλγόριθμο ή τμήμα αλγορίθμου έχετε κατασκευάσει;) Αλλά και στον τομέα της έρευνας στην Μηχανική Μάθηση, τα όποια στοιχεία από άλλες επιστήμες βρίσκουν κάποια εφαρμογή είναι δευτερεύοντα. Για αλγορίθμους γίνεται η έρευνα, οι αλγόριθμοι είναι το πρωτεύον. Και η Αλογόριθμοι είναι Πληροφορική. Σε όποιο μεταπτυχιακό της ΜΜ και να κοιτάξει κανείς ζητάνε ισχυρό υπόβαθρο στον Προγραμματισμό, όχι στον υπολογισμό παραγώγων με χαρτί και μολύβι. Βέβαια, η αναγωγή του δευτερεύοντος (επιεικώς) σε πρωτεύον είναι πάγια τακτική κάποιων που δυσκολεύονται να βιοποριστούν με το βασικό τους πτυχίο. Να τα βλέπει αυτά η νέα γενιά και να επιλέγει τη νο 1 επιστήμη στην επιστημονική έρευνα και στην επαγγελματική αποκατάσταση: την Πληροφορική!