Απολυτήρια "θαύμα" στα Λύκεια: "Τρίβουν" τα μάτια τους οι καθηγητές με τον υπολογισμό του Μέσου Όρου προαγωγής των μαθητών

Το αναβαθμισμένο απολυτήριο ΓΕΛ : Με 4,5 μαθηματικά, 7,5 Πληροφορική και 6,6 Οικονομία απολύεται και με βαθμό (11,7)

30/06/2022

Ενημερώθηκε: 08/01/2023, 18:38

Άκουσε το άρθρο

Δεν πιστεύουν στα  μάτια τους , αυτό που βλέπουν φέτος , οι καθηγητές και οι Διευθυντές των Λυκείων με τον αλγόριθμο υπολογισμού του  Μέσου Όρου προαγωγής των μαθητών στα Γενικά Λύκεια.

Μαθητές με κάτω από τη βάση σχεδόν σε όλα τα βασικά μαθήματα προάγονται στην επόμενη τάξη.

Πρόκειται για  απαξίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των βασικών μαθημάτων, στηριγμένη στο   πολυδιαφημιζόμενο  «αναβαθμισμένο  απολυτήριο  ΓΕΛ».

Αυτό το φαινόμενο διαπιστώθηκε φέτος με την εφαρμογή των τροποποιητικών διατάξεων του 2019 της νυν υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως.

Τα προηγούμενα δύο χρόνια, επειδή δεν έγιναν οι γραπτές εξετάσεις και η προαγωγή των μαθητών έγινε με τις προφορικές βαθμολογίες το φαινόμενο αυτό δεν είχε εντοπιστεί.

Ωστόσο, φέτος, με τη διεξαγωγή των εξετάσεων, οι προφορικοι βαθμοί "παρασύρθηκαν"   προ τα κάτω  από τις  βαθμολογικές επιδόσεις των μαθητών στις εξετάσεις, με αποτέλεσμα να αναδειχθεί το μεγάλο πρόβλημα με την προαγωγή και απόλυση των μαθητών στα Λύκεια.

Ενδεικτικά παραδείγματα

Μαθητής της Γ Λυκείου απολύεται και λαμβάνει Απολυτήριο με βαθμό 11,7 έχοντας τις ακόλουθες βαθμολογίες:

 
Εαν κάποιος μαθητής έχει 08 σε κάθε ένα από τα: άλγεβρα, γεωμετρία, φυσική, χημεία, βιολογία, αρχαία, λογοτεχνία κι έκθεση, καθώς επίσης 12 σε γυμναστική, αγγλικά και θρησκευτικά,
βγάζει μέσο όρο 10 και περνά στην επόμενη τάξη.  

Με 12 μαθήματα με βαθμούς από 5,  έως 9 και 8 μαθήματα από 10 έως 12, 3 και ένα 18άρι στη Φυσική Αγωγής μαθητής της Α Λυκείου προάγεται με βαθμό 10.

Δείτε τον ενδεικτικό  πίνακα

Με 7 μαθήματα από 5,5 έως 8,4  ο μαθητής προάγεται  με βαθμό 11,8

Μη προσμέτρησης των απουσιών «λόγω ανωτέρας βίας»

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα έχει εάν το υπουργείο Παιδείας έδινε στη δημοσιότητα το αριθμό των  απουσιών  που δεν προσμετρήθηκαν , ύστερα από την ακόλουθη εγκύκλιο ,η οποία εκδόθηκε στις 18 Μαίου:

"Οι  απουσίες οι οποίες έχουν καταχωρισθεί ή θα καταχωρισθούν και δεν οφείλονται σε υπαιτιότητα των μαθητών/τριών αλλά σε αντικειμενικούς λόγους ανωτέρας βίας ή σχολικές αθλητικές δραστηριότητες που διοργανώνονται υπό την εποπτεία και έγκριση του Υ.ΠΑΙ.Θ. π.χ. συμμετοχή σε πανελλήνιους αθλητικούς αγώνες, δεν θα προσμετρηθούν για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης των μαθητών/τριών από τον Σύλλογο Διδασκόντων κατά το σχολικό έτος 2021-22".

Σχόλια (68)

Alex
|

Ένας ανεξοδος τρόπος για την μείωση της σχολικής αποτυχίας καθώς η αποτελεσματική αντισταθμιστική αγωγή.....κοστίζει....

@ο σας κάνω τη χάρη
|

Αστειεύεστε? Όλα τα σατιρικά σίριαλ "έχουν κλείσει" για καλοκαίρι. Φυσικά και μας κάνει χάρη....

ο σας κάνω τη χάρη
|

μας τρελαίνει αχαχααχαχαχαχαα, όχι άλλο κάρβουνο ! τύφλα ναχει η κεραμέως

οκ
|

Α τώρα μας ενοχλεί που πριμοδοτούνται οι μαθητές αλλά η μονάδα στα ΑΕΙ δε μας ενοχλεί.

στη χώρα του βολέματος
|

Έχω μια απορία: αφού στη δουλειά μετά θα απορροφηθεί ο έχων την άκρη και όχι ο καλύτερος βάσει εκπαίδευσης και εμπειρίας, γιατί τότε κάποιος να διαβάσει με την έννοια να έχει καλούς βαθμούς και να περάσει κάποιες εξετάσεις με διάκριση;

Άρα ας τελειώσουμε το λύκειο όπως-όπως και στο ΑΕΙ να περάσουμε με π.χ. 8 (αφού γίνεται κιόλας)... έτσι και αλλιώς και με άριστα να τελειώσει κάποιος το ΑΕΙ... θα βολευτεί ο αρεστός!

(Υποχρεωτική εκπαίδευση έχουμε μέχρι και το γυμνάσιο! Σε λύκειο και ΑΕΙ θα πάει κάποιος από ένα χαμηλομεσαίο κοινωνικό στρώμα, με την ελπίδα να βρει μετά μια καλύτερη δουλειά με καλύτερες απολαβές... στην Ελλάδα είναι στον πάτο έτσι και αλλιώς οι μισθοί, αλλά λέμε... σκεφτείτε όμως, ότι ο νέος στην Ελλάδα του 2022 βλέπει ότι μετά από 3 έτη στο λύκειο και πανελλήνιες και 4 ή 5 έτη σπουδών για πτυχίο και 1-2 έτη μεταπτυχιακό... θα λάβει 600-700 ευρώ, λίγο παραπάνω; Άρα, γιατί να διαβάζει και να πάρει πολύ καλούς βαθμούς;)

υ.γ. η προσωπική μόρφωση του καθενός, όσο επιθυμεί ο καθένας, μπορεί να γίνει και εκτός σχολείου και μετά με την ενηλικίωση.

οτι να ναι
|

ΚΕΡΑΜΕΩΣ?ΕΙΣΑΙ ΟΤΙ ΝΑ ΝΑΙ ΑΝΤΕ ΣΠΙΤΙ ΣΟΥ

οτι να ναι
|

ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΜΑΣΤΕ.ΓΙΑ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΑΚΟΜΑ ΑΠΕΔΕΙΞΑΝ ΟΤΙ Η ΕΛΛΑΔΑ
ΤΡΩΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ.ΠΕΡΑΣΑΝ ΣΤΗΝ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ ΜΕ 11,5 ΚΑΙ ΣΤΗΝ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΑ ΑΦΗΣΑΝ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΑΞΗ.ΕΛΕΟΣ ΠΟΛΥ ΚΑΡΒΟΥΝΟ ΠΙΑ.

Πλατάρος Γιάννης
|

@ που έπεσα από τα σύννεφα κτλ
1)Δεν ξέρω γιατί μου απευθύνεστε ως οιονει εκπρόσωπο του υπουργείου και ιδίως χωρίς να έχω εκφράσει γνώμη επί του ζητήματος. Σας κάνω την χαρη να πω την γνώμη μου.
2) το απολυτήριο είναι άλλο, με άλλα θέματα, μικρότερης δυσκολίας, με μέσο όρο μαζί με μη εξεταζόμενα μαθήματα, με τοπικά θέματα, μαζί με προφορικούς βαθμούς, ενώ οι πανελλήνιες είναι διαγωνισμός με κάποια καρακτηριστικα εξετάσεων όπως η ΕΒΕ.
Να συγκρίνω τι;
Να συγκρίνω από που και ως που;
***ΕΒΕ με μεσο όρο σε 5 γραπτώς εξεταζόμενα με Δυσκολοτατα Θέματα μαθήματα.
***Μ. Ο. απολυτήριο λυκείου σε δεκατοσα μαθήματα, άλλα μόνο προφορικά, αλλά μικτα, με γυμναστική που έχει "χειροπρακτικα" με τοπικά θέματα κτλ
Δεν συγκρίνονται...
Σας απάντησα διότι δεν είστε καθηγητής, αλλά γονεας και μόνο με αυτή την συνθήκη σας απάντησα, καθώς οι εκπαιδευτικοί αυτά τα ξέρουν.

@Πλατάρο και όλους που πέσανε από τα σύννεφα
|

Σήμερα ανακοινώθηκαν οι ΕΒΕ. 191 σχολές έχουν ΕΒΕ από 8,36 μέχρι 10. Είσαστε σοβαροί. Δεχόσαστε να εισάγονται στα πανεπιστήμια με Μ.Ο. κάτω του 10 (και κάντε συνδιασμούς που είστε άριστοι στο να κάνετε) και δεν δεχόσαστε να παίρνουν απολυτήριο με κάτω του 10???
ὁδηγοὶ τυφλοί, οἱ διυλίζοντες τὸν κώνωπα, τὴν δὲ κάμηλον καταπίνοντες!

Thanasis
|

Στο λύκειο που εργα΄ζομαι προάχθηκε μαθητής που δεν προσήλθε σε κανένα γραπτώς εξεταζόμενο μάθημα την περίοδο Μαίου Ιουνίου!! Να τονίσω΄ ότι δεν είχε κανένα απολύτως πρόβλημα. Απλά δεν προσήλθε...

Μαρια
|

Αριστεια στην αχρηστεια!

ΧΨ
|

Πριν λίγα χρόνια που εφαρμόστηκε η τράπεζα θεματων και πολλοί μαθητές έμειναν στην ίδια τάξη η μετεξεταστεοι, ελάχιστοι κατάλαβαν την αιτία αυτού του αποτελέσματος (βάση 10 η 8 σε κάποια βασικά μαθηματα) και νόμιζαν ότι έφταιγε η τράπεζα θεματων.
Οπότε τι να πεις.....

Ανθή
|

Επομένως, αδικαιολόγητες οι αντιδράσεις και η ανησυχία των μαθητών Α, Β λυκείου για την τράπεζα θεμάτων, αφού όλοι προάγονται άνετα με τους προφορικούς βαθμούς των τετραμήνων και με τα γραπτά των εξετάσεων στα εύκολα μαθήματα.

Απόφοιτη
|

Δεν καταλαβαίνω τι θέλει να πει το άρθρο. Θα είχαμε καλύτερη Παιδεία αν έμεναν περισσότερα παιδιά στην ίδια τάξη? Αυτό είναι το πρόβλημα στην εκπαίδευση, ή οι δύσκολες συνθήκες, η υποστελέχωση και ο παραλογισμός της τεράστιας ύλης, της ξερής βαθμολόγησης, των εξετάσεων κλπ?

L
|

Γιατί άραγε να διαβάσει για τις εξετάσεις Α΄ και Β΄ Λυκείου ένας μαθητής (ακόμα και ο άριστος) ; Υπολογίζονται οι βαθμολογικές αυτές επιδόσεις για τον τελικό βαθμό του Απολυτηρίου ή για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο; Η απαξίωση του Λυκείου αυξάνεται. Ενδιαφέρεται κανένας; Προσέξτε κατάσταση : ο μαθητής της ΟΠ ΘΕΤ της Β΄ ΛΥΚ που θα πάει του χρόνου Γ ΟΙΚ κάνει Φυσική που δεν τη χρειάζεται για τη Γ ΟΙΚ. Ο μαθητής της ΟΠ ΘΕΤ Β΄ΛΥΚ που του χρόνου θα πάει Γ ΥΓΕΙΑΣ κάνει Μαθηματικά που δε τα χρειάζεται για τη Γ΄ ΥΓΕΙΑΣ. Γιατί άραγε να ασχοληθεί ο μαθητής με αυτά τα μαθήματα όταν στο φροντιστήριο έχει αρχίσει (ίσως και από την Α΄ ΛΥΚ) την ύλη της Γ΄ Λυκείου ; Ο μαθητής της ΟΠ ΘΕΤ Β΄ΛΥΚ που θα πάει του χρόνου Γ ΘΕΤ ή Γ΄ ΥΓΕΙΑΣ ΔΕΝ κάνει Χημεία που είναι βασικό μάθημα για τη Γ΄ ΘΕΤ. Το τραγικό είναι ότι ακόμα και ο μαθητής της ΟΠ ΘΕΤ Β΄ΛΥΚ που θα πάει του χρόνου Γ ΘΕΤ πάλι δεν ασχολείται με τα Μαθηματικά ΠΡΟΣ Β΄ ΛΥΚ αφού δεν έχουν καμία συμβατότητα με τα Μαθηματικά ΠΡΟΣ Γ΄ ΛΥΚ. Ποιοι σοφοί άνθρωποι άραγε σκέφτηκαν και εφάρμοσαν αυτές τις ουτοπικές καταστάσεις ; Για τους μαθητές, που κατά τη διάρκεια των μαθημάτων Β ΄ή Γ΄ ΠΡΟΣ. στο σχολείο, βγάζουν σημειώσεις από τα φροντιστήρια και διαβάζουν (γιατί έτσι κάποιοι τους κοθοδήγησαν), έχει να προτείνει κάτι η αξιότιμη ΟΛΜΕ η οποία πάντα «πασχίζει» και «αγωνίζεται» για το καλό της εκπαίδευσης και των μαθητών ; Ποια Λύκεια κερδίζουν από τις παραπάνω καταστάσεις, τα Δημόσια ή τα Ιδιωτικά ;

Άλλα έλεγε το αφήγημα
|

@Αποφασίστε
Μα εγώ ήξερα ότι ο κακός ΣΥΡΙΖΑ ήθελε "να στηρίζουμε τους μαθητές με χαμηλές επιδοσεις".... ενώ η ΝΔ θα έφερνε την "αριστεία" και την "επιστροφή στην κανονικότητα"! Μάλλον εγώ δεν θα κατάλαβα καλά φαίνεται....

Αποφασίστε
|

Μια να στηρίζουμε τους μαθητές με χαμηλές επιδοσεις μια μας ενοχλεί το απολυτήριο !

@ Βασικός vs Αβάσιμος
|

Σωστά. Αλλά θα πρέπει να αξιολογούνται και περισσότερο οι βασικοί για το αποτέλεσμά τους και αν δεν πιάνουν τα νούμερα να ξηλώνονται.

@απορία
|

Έχεις απόλυτο δίκιο. Κανονικά, τίποτα δεν θα έπρεπε να μας εκπλήσσει εδώ και 3 χρόνια....

@ΠΛΑΤΑΡΟΣ
|

κ. Πλατάρε, μην προσπαθείς να πετάξεις την μπάλα στην εξέδρα... : "Στο λύκειο η προαγωγή, ανέκαθεν, ήταν ευκολότερη απ' ό, τι στο γυμνάσιο...". Πες μας για τα δεξιά φιλαράκια σου, που υπερηφανεύονται και διατυμπανίζουν δεξιά κι αριστερά για τα κατορθώματα τους περί αριστείας, περί βάσης του δέκα, περί ΕΒΕ και ότι δεν είναι δυνατόν να εισάγονται στα πανεπιστήμια οι "ανάξιοι" . Ενώ μπορούν να αποφοιτούν με 4,5 και 5 οι μαθητές Λυκείου... Άλλα λόγια να αγαπιόμαστε... κ. Πλατάρε...

Έρευνες και στοιχεία
|

Αν κάποιος/α δει τις περισσότερες διεθνείς έρευνες σχετικά με την εκπαίδευση (π.χ Ευριδίκη), θα παρατηρήσει την απουσία ελληνικών δεδομένων, ιδιαίτερα στην πρωτοβάθμια. Εδώ και χρόνια η ελληνική πολιτεία αρνείται να ερευνήσει συστηματικά και να αποτιμήσει την αποτελεσματικότητα (ουπς! δεν είπα αξιολόγηση, δεν είπα κακιά λέξη) του εκπαιδευτικού της συστήματος και να προχωρήσει σε ουσιαστικές παρεμβάσεις αλλαγής του. Είναι επόμενο να παρατηρούνται τέτοιου είδους φαινόμενα που αντιστοιχούν σε μεγάλο ποσοστό λειτουργικού αναλφαβητισμού, θεματική που αποφεύγουμε να θίξουμε ως κοινωνία και ως κράτος. Κάθε χρόνο τέτοια εποχή οι εκφράσεις που επικρατούν είναι: "σφαγή στις εξετάσεις, καίνε τα μαθηματικά, η φυσική θα αποφασίσει" κλπ. Κανείς δεν ασχολείται με το τι πραγματικά παρέχει το εκπαιδευτικό μας σύστημα και πόσο αποτελεσματικό είναι Αν το προσπαθήσει ακούς είτε "θα γίνουμε Αμερική, θέλουν να μας απολύσουν" κ.λπ. είτε "δες πόσο κακοί είναι οι δάσκαλοί/ες, ή οι καθηγητές/τριες του γυμνασίου ή του λυκείου". Πού όμως οδηγεί ε΄να παιδί το σχολείο όταν από το δημοτικό δεν έχει πιάσει ποτέ του κατσαβίδι ή δεν έχει κατασκευάσει μία στοιχειώδη κατασκευή; ποιος επαγγελματικός προσανατολισμός το οδηγεί σε αυτό που του ταιριάζει και θα ήθελε να το μάθει καλά; αν δεν λυθούν αυτά τα θέματα δεν θα πάψουμε να ασχολούμαστε με φαινόμενα σαν και αυτό. τι θα "περάσει" ένα μαθητή/τρια και όχι τι έχει μάθει και είναι ικανός/η να κάνει.

απορία
|

Συγγνώμη, για ποιο ακριβώς πράγμα απορούμε ή εκπλησσόμεθα;

ΦΩΤΗΣ
|

ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΣΥΝΕΒΗ ΣΤΟ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΠΟΥ ΕΙΜΑΙ ΠΡΙΝ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΙΣΧΥΕΙ ΑΚΟΜΑ ΜΕ ΤΗΝ ΒΑΣΗ 9.5.
ΜΑΘΗΤΗΣ ΜΕ ΠΑΡΟΜΟΙΕΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ 15 ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΙ 16 ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΣΟ ΟΡΟ 9,46 ΣΤΡΟΓΓΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ 9,5 ΠΕΡΑΣΕ.

Εκ πειρας
|

Βαθμολογική αξιολόγηση μαθητή με θέματα που βάζει κατά το δοκούν ο κάθε εκπαιδευτικός και χωρίς τράπεζα θεμάτων με αυστηρή επιτήρηση, έχει περιορισμένο κύρος, και δεν παράγει συγκρίσιμα αποτελέσματα και για τον μαθητή και για το δάσκαλο που του τα δίδαξε.

Πόσο να αντέξει ο έρμος ο καθρέφτης
|

@κοιτάξτε στον καθρέφτη
Δηλαδή λέτε ότι ένας μαθητής που έχει 4αρια, 5αρια, 6αρια στα μαθήματα του Λυκείου.... φταίνε οι καθηγητές του.... και να κοιταχτούν στον καθρέφτη? Οκ γελάσαμε πραγματικά!
Λύστε μου επίσης μια απορία. Ως μαθητής είχα άριστα στο απολυτήριο και πέρασα με "τα τσαρούχια" στο Πανεπιστήμιο. Ούτε φροντιστήριο πήγα ποτέ, ούτε με διάβαζε η μαμά μου. Άρα με τη λογική σας, ΟΛΟΙ μου οι καθηγητές ήταν άριστοι? Και φυσικά το αντίστροφο.... εάν ήμουν "κακός" μαθητής, θα σήμαινε ότι ΟΛΟΙ μου οι καθηγητές ΔΕΝ έκαναν καλά μάθημα?....

Νίκος
|

Η μέγιστη απαξίωση του σχολείου! Αυτοί οι άριστοι της δεξιάς δεν παίζονται με τίποτα!
Πόσο πιο κάτω ακόμα;;;

κοιτάξτε στον καθρέφτη
|

οι βαθμοί δεν είναι μόνο του μαθητή, είναι και του δάσκαλου που του έκανε μάθημα. Ειδικά αν μιλάμε για μαθητές που δεν πάνε φροντιστήριο, ούτε τους "διαβάζει" η μαμά , αλλά προσβλέπουν εύλογα να μάθουν γράμματα απο το ελληνικό σχολείο.

Βασίλης μέλος ΔΕΠ
|

Κατά τα άλλα αριστεία.

Βασικός vs Αβάσιμος
|

Δεν ξέρω αν είμαι εκτός θέματος αλλά έχω μια πρόταση. Μιας και είναι "βασικά" μαθήματα τα παραπάνω, εγώ θα πρότεινα μια διαφορά και στη μισθοδοσία των αντίστοιχων ειδικοτήτων. Δεν είναι δυνατόν ο "βασικός" καθηγητής μαθηματικών που διδάσκει όρια και μιγαδικούς να είναι το ίδιο με τον τεχνολόγο.
Και για να σας προλάβω...
Πρώτον, το λέω ειρωνικά.
Δεύτερον, είμαι κι εγώ "βασικός".
Τρίτον, έλεος με τα βασικά και αβάσιμα μαθήματα...

Τι να πει κανείς
|

Αποπροσανατολισμένοι νέοι
με χαλασμένες πυξίδες…

Δηλαδή με μέσο όρο 4 στα μαθήματα προσανατολισμού θα έπρεπε να κόβετε
από τον προσανατολισμό
και να πήγαινε στην
αποπροσανατολισμένη κατεύθυνση
με μαθήματα μόνο
φυσική αγωγή, θρησκευτικά κοκ
και πτυχίο που δεν οδηγεί σε πανεπιστήμιο αλλά σε περιτύλιγμα γύρου.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ