Μαθητές που κάνουν κατάληψη στο σχολείο τους γράφουν στο esos

Έχουμε μπροστά μας ένα χαρτί και στα χέρια μας κρατάμε μπογιές, ας ζωγραφίσουμε τον κόσμο που θέλουμε να ζούμε κι ας μπούμε μέσα. Ας φροντίσουμε λοιπόν να είναι ένας κόσμος χωρίς νέα παιδιά θυσιασμένα, στο βωμό του κέρδους.

16/03/2023

Άκουσε το άρθρο

Μαθητές του Γενικού Λυκείου Καρπενησίου που από την Τρίτη έχουν προχωρήσει σε κατάληψη του Σχολείου τους, απέστειλαν στο esos το ακόλουθο άρθρο:

Το τραγικό γεγονός στα Τέμπη, που συνέτριψε το πανελλήνιο, είναι μια από τις πρωταρχικές αιτίες της κατάληψης του Γενικού Λυκείου Καρπενησίου. Ένα δυστύχημα που δεν ήταν ούτε τυχαίο ούτε ξαφνικό, αλλά ένα ακόμα αποτέλεσμα της παράδοσης των δημοσίων αγαθών και φορέων στα χέρια ιδιωτών.

Μέχρι στιγμής, έχουμε υποστεί την ιδιωτικοποίηση της ενέργειας, των μεταφορών, καθώς και – σε μεγάλο βαθμό – της εκπαίδευσης και της υγείας. Πιο συγκεκριμένα, παρατηρούμε την εκποίηση κρατικών οργανισμών και επιχειρήσεων μονοπωλιακού χαρακτήρα (όπως ΔΕΗ, ΟΣΕ, Ελληνικά Πετρέλαια κ.τ.λ.), με αποτέλεσμα την ανεύθυνη διαχείρισή τους από ιδιώτες και την παράλληλη εγκατάλειψη από το κράτος του μεριδίου που του αναλογεί. Ταυτόχρονα, η συνεχής υποβάθμιση της δημόσιας υγείας και εκπαίδευσης αφήνει τους πολίτες απροστάτευτους μπροστά στην εκμετάλλευση των ιδιωτών.

Η ιδιωτικοποίηση των δημόσιων αγαθών είναι μια μάστιγα για την κοινωνία μας. Οδηγεί σε αυξημένο κόστος για τους καταναλωτές, έλλειψη λογοδοσίας και διαφάνειας και αυξημένη ανισότητα. Προκαλεί κοινωνική αδικία, μειωμένη πρόσβαση σε βασικές υπηρεσίες και μείωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.  Επιτρέπει σε μια μικρή ομάδα προνομιούχων ατόμων να αξιοποιήσει τα οφέλη των βασικών υπηρεσιών, ενώ οι υπόλοιποι υποφέρουμε από αυξημένο κόστος, μειωμένη πρόσβαση και χαμηλότερη ποιότητα. Διευρύνει το χάσμα μεταξύ πλουσίων και φτωχών και δημιουργεί ένα σύστημα ανισότητας που είναι απαράδεκτο. Πρέπει να απορρίψουμε αυτήν την καταστροφική τάση και να διατηρήσουμε τα δημόσια αγαθά μας προς όφελος όλων.

Παρ’ όλα αυτά, μένουμε άπραγοι.

Όσο τα θεμελιώδη δικαιώματά μας (ασφάλεια, υγεία, παιδεία) έχουν τιμή πώλησης, τόσο θα επιδέχονται εκπτώσεις, υπονομεύοντας την αξία της ανθρώπινης ζωής. Πότε θα σταματήσουμε να είμαστε άβουλοι παρατηρητές;

Έχουμε μπροστά μας ένα χαρτί και στα χέρια μας κρατάμε μπογιές, ας ζωγραφίσουμε τον κόσμο που θέλουμε να ζούμε κι ας μπούμε μέσα. Ας φροντίσουμε λοιπόν να είναι ένας κόσμος χωρίς νέα παιδιά θυσιασμένα, στο βωμό του κέρδους. Ένας κόσμος που αντιδρά στο άδικο. Ένας κόσμος με παιδιά που δεν δέχονται να καταπατούνται τα δικαιώματα τους. Ο άνθρωπος είναι απάντηση οποία κι αν είναι η ερώτηση. Όμως ο άνθρωπος είμαι εγώ, είσαι εσύ, είμαστε εμείς. Εμείς που θα φέρουμε την αλλαγή.

«Κάνε κάτι μικρέ άνθρωπε, ό,τι μπορείς. Ύψωσε το ανάστημά σου, πάλεψε τον εχθρό, κόλλα αφίσες και σήκωσε πανό. Πίστεψε στον εαυτόν σου σαν να είσαι ο ισχυρότερος ηγέτης και υπερασπίσου το δίκαιο. Ό,τι κι αν γίνει, μην ξεχάσεις τα όνειρα που έβλεπες ως παιδί, τον ομορφότερο κόσμο που οραματιζόσουν. Και τους ποιητές της ουτοπίας σου που κάθε βράδυ σού ψιθυρίζουν “Τον σάπιο κόσμο αυτόν, θα δεις, θα τον αλλάξουμε μαζί”»

Μαθητές Γενικού Λυκείου Καρπενησίου

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (9)

Τιμωρείτε τον εαυτό σας...
|

... κάνοντας κατάληψη γιατί στερείτε τον εαυτό σας από το δημόσιο αγαθό της παιδείας. Να μείνετε στο σχολείο το απόγευμα μετά το μάθημα να κάνετε διαμαρτυρία ή να βγείτε στους δρόμους της πόλης. Αυτό που κάνετε να σταματάτε το πρωί το μάθημα για να γράψετε πανώ, δεν έχει νόημα.

nikos
|

Τα δημόσια αγαθά, όπως ένα σχολείο, δεν είναι ιδιοκτησία κανενός για να το καταλαμβάνει και να το στερεί από τους υπόλοιπους. Δεν είναι χαρακτηριστικό δημοκρατικής κοινωνίας.

Κώστας
|

Το χάσμα ανισότητας δημιουργείται με τις καταλήψεις και το μπάχαλο. Τα ιδιωτικά λειτουργούν κανονικά . Εσεις μόνοι σας κάνετε τη διαφορά.

Γονιός
|

Το χάσμα ανισότητας δημιουργείται με τις καταλήψεις και το μπάχαλο. Τα ιδιωτικά λειτουργούν κανονικά . Εσεις μόνοι σας κάνετε τη διαφορά.

Μανώλης
|

Κάποτε στη β λυκείου διδασκόταν το μάθημα της λογικής. Ένα κείμενο σαν αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει αποτέλεσμα σφοδρής κριτικής από τους τότε μαθητές. Έχουμε μια επιχείρηση δημόσια, που αφού είναι δημόσια λειτουργεί σωστά, μετά κάποιος πληρώνει να την αγοράσει και μετά τη διοικεί έτσι ώστε να πάθει τη μεγαλύτερη ζημιά που γίνεται, με σκοπό... το κέρδος;
Κάτι δεν πάει καλά, έτσι δεν είναι;

OK
|

"Κατάληψη"...Έχει αποτύχει η Παιδεία στην Ελλάδα. Δεν μπαίνω στην ουσία και τη γλώσσα του κειμένου - εκεί μπορεί ο καθένας να διαφωνεί ή να συμφωνεί.
Τα δημόσια αγαθά, όπως ένα σχολείο, δεν είναι ιδιοκτησία κανενός για να το καταλαμβάνει και να το στερεί από τους υπόλοιπους. Δεν είναι χαρακτηριστικό δημοκρατικής κοινωνίας.
Αν κάνεις κατάληψη σε ένα περίπτερο και βγάλεις 1 εργαζόμενο έξω, νταηλίκι να μη δουλέψει, έρχεται η αστυνομία και σε μαζεύει.
Αν κάνεις κατάληψη σε δημόσιο κτίριο ή χώρο, και αναγκάσεις 100 να μείνουν έξω, τότε μερικοί σε χειροκροτούν.

Γιώργος Γκ.
|

Αυτοί που έγραψαν το "ξύλινης γλώσσας" μήνυμα δεν σας είπαν ότι αν είχε ιδιωτικοποιηθεί και το επίγειο κομμάτι των τρένων δεν θα είχε συμβεί το δυστύχημα! Παιδιά, μην υιοθετείτε τη γλώσσα και την τακτική που θυμίζει αρχανθρώπους!

Μαθητής
|

Το δικαίωμα το δικό μου για φοίτηση γιατί δεν το στηρίζεις και μου κλείνεις την πόρτα;

Πιτσιφλής
|

Συγχαίρω όλους τους μαθητές. Η κατάληψη να μην κρατήσει πολύ, το μήνυμα ελήφθη.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ