Οδηγίες Κ. Πιερρακάκη στο ΙΕΠ για τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης από τους μαθητές

Ήδη ετοιμάζεται ο μετασχηματισμός των συμβατικών προγραμμάτων σπουδών και του εκπαιδευτικού περιεχομένου σε ανοιχτού κώδικα, διαδραστικά ψηφιακά περιβάλλοντα, προσπελάσιμα από όλους με ενσωματωμένη Τεχνητή Νοημοσύνη

16/02/2024

Ενημερώθηκε: 17/02/2024, 08:48

Άκουσε το άρθρο

Οδηγίες  στο ΙΕΠ έδωσε ο  υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης   να εισηγηθεί παιδαγωγικά μέτρα για τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης στα γνωστικά αντικείμενα, ώστε οι μαθητές   να μην είναι απλοί χρήστες των ψηφιακών τεχνολογιών, να μπορούν να δημιουργούν και να καινοτομούν με την τεχνολογία.

Τη δήλωση αυτή έκανε στη Βουλή η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή, κατά τη συζήτηση σχετικής επίκαιρης ερώτησης  του Βουλευτή Κομνηνού Δελβερούδη, ενώ υπογράμμισε τα εξής:

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών: Το ΙΕΠ, λοιπόν, θα κάνει την ανάλογη εισήγησή του για συνεργατικές δράσεις, θα προετοιμαστούν επιμορφούμενοι οι εκπαιδευτικοί αλλά και τα σχολεία μας με το κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό.

Μετασχηματισμός των συμβατικών προγραμμάτων: Ένα από τα έργα που ετοιμάζεται είναι ο «Μετασχηματισμός των συμβατικών προγραμμάτων σπουδών και του εκπαιδευτικού περιεχομένου σε ανοιχτού κώδικα, διαδραστικά ψηφιακά περιβάλλοντα, προσπελάσιμα από όλους με ενσωματωμένη Τεχνητή Νοημοσύνη, πρόβλεψη για δυναμική αναβάθμιση και δυνατότητες για ανάπτυξη συνεργειών με κοινότητες εκπαιδευτικών» -αυτός είναι ο τίτλος του έργου- και προφανώς θα γίνει και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε αυτά.

Δεοντολογία: Υπάρχει σχετικός οδηγός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη δεοντολογία, δίνει κατευθυντήριες γραμμές για τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης, των σχετικών δεδομένων στη διδασκαλία και τη μάθηση και -πάντοτε θα το λέω- υπάρχει και η σχετική επιμόρφωση. Δίνουμε δηλαδή έμφαση με τους μηχανισμούς αξιολόγησης που έχουμε να υπάρχει ισορροπημένη προσέγγιση.

Οι μαθητές: Προτεραιότητα έχουμε να προετοιμάζονται οι μαθητές μας, να έχουν κριτική σκέψη, να αξιοποιούν την τεχνολογία, την Τεχνητή Νοημοσύνη ως εργαλείο, γιατί ούτε ως απλό σενάριο δεν θέλουμε να σκεφτούμε ότι οι μαθητές μας θα είναι απλοί αποδέκτες αλγορίθμων και προγραμμάτων, αλλά θέλουμε μόνον η τεχνολογία, η Τεχνητή Νοημοσύνη να είναι εργαλεία προς αξιοποίηση και όχι -παρακαλώ κρατήστε το αυτό- υποκατάστατα της διά ζώσης διδασκαλίας. Αυτό γίνεται στα υπουργεία της διεθνούς κοινότητος, στα υπουργεία παιδείας, και την εντάσσουμε εμείς με αυστηρή αξιολόγηση, συνεργαζόμαστε με ειδικούς του κλάδου και προσαρμόζουμε τις πολιτικές μας με πολλή προσοχή, σοβαρότητα και αυστηρότητα.

Δεν θα μειωθεί ο αριθμός εκπαιδευτικών: Ο αριθμός των εκπαιδευτικών θα μειωθεί μόνον αν μειωθεί δραματικά ο μαθητικός πληθυσμός. Το ότι εισάγονται καινούργιες τεχνολογίες ή ότι εμπλουτίζεται η εκπαιδευτική διαδικασία με τεχνολογικά εργαλεία δεν σημαίνει ότι θα μειωθεί ο αριθμός των εκπαιδευτικών. Αλίμονο. Το τόνισα και θα το ξαναπώ, δεν υποκαθίσταται η δια ζώσης εκπαίδευση. 
 
Νέα επαγγέλματα: Οι σύγχρονες ανάγκες δημιουργούν και καινούργια επαγγέλματα. Το ξέρετε πολύ καλά ότι η πρώτη νομοθετική προσπάθεια του υπουργείου μας που κατέληξε σε νόμο για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, με ευρύτερη αποδοχή όχι μόνο από το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας, ήταν ακριβώς για να καλύψει νέες ανάγκες σε νέα επαγγέλματα που αναδύονται. Μείωση δεν θα υπάρχει, αύξηση δεν θα υπάρχει, επαρκέστεροι θα είναι εκπαιδευτικοί μας και οι μαθητές μας.

Καμία ανησυχία: Δεν υπάρχει λοιπόν, για να έρθουμε στο θέμα μας, λόγος ανησυχίας για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση. Έχουμε προσεκτική, σταδιακή εφαρμογή. Θα υιοθετηθεί ως στρατηγικό εργαλείο με ισορροπημένες πρακτικές, θα αγκαλιάσουμε την τεχνολογική πρόοδο, δεν τη δαιμονοποιούμε, και διαφυλάσσουμε παράλληλα τις εκπαιδευτικές μας αξίες.

Γίνεται διάλογος με προσοχή. Αντιλαμβανόμαστε την καινοτομία. Ο διάλογος είναι θεμελιώδης για να δημιουργήσουμε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που να είναι έτοιμο για το μέλλον. Θα εναρμονίζει τα οφέλη της τεχνητής νοημοσύνης, χωρίς να αναιρεί, να εμποδίζει, να θέτει σε κίνδυνο τις βασικές αρχές του εκπαιδευτικού συστήματος, που είναι ακαδημαϊκές, εκπαιδευτικές, γνωστές, αποδεκτές και δοκιμάζονται κάθε μέρα και βελτιώνονται.

Επιτροπές: Έχουν γίνει ήδη συζητήσεις με τα μέλη της συμβουλευτικής επιτροπής υψηλού επιπέδου για την Τεχνητή Νοημοσύνη, έχουν καθοριστεί συναντήσεις και με τα μέλη της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής και Τεχνοηθικής. 

Είναι δύο επιτροπές που έχει συστήσει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και αυτό δείχνει τη μεγάλη σημασία που η Κυβέρνησή μας αποδίδει και στον ψηφιακό μετασχηματισμό και στην Τεχνητή Νοημοσύνη. 
Η συμμετοχή, λοιπόν, των εμπειρογνωμόνων είναι η ασφάλεια της ανάπτυξης ενός πλαισίου που θα βοηθήσει στη σωστή εκπαίδευση και στην καλή χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης. 

 

Σχόλια (10)

@Πλατάρος Γιάννης
|

Ήρθε για να μείνει...και "να πειραματιστούν". Μα, συνεχώς πειραματισμούς κάνουν "στου κασίδα το κεφάλι". Τέτοιο είναι και αυτό τώρα. Δε γνωρίζουν, δεν έχει μελετηθεί τίποτα, μόνο "ρίξε Τεχνητή Νοημοσύνη" και βλέπουμε. Κοινώς, πάμε και όπου βγει. Η ιστορία κάθε "μεταρρύθμισης" από τις 982934 μεταρρυθμίσεις που έχει υποστεί η Παιδεία σ'αυτή τη χώρα.

Γιάννης
|

Δυστυχώς έχει να πάει από την Τ.Ν. η λύση ασκήσεων και εκπόνηση εργασιών σύννεφο, ώστε να μην κουράζεται ο μαθητής...

Χρήστος
|

Δυστυχώς, οι μαθητές, οι οποίοι επισημαίνουμε ότι είναι άριστοι γνώστες της τεχνολογίας, φωτογραφίζουν την εικόνα με τις ασκήσεις και μέσω A.I.,τεχνητής νοημοσύνης, έχουν αμέσως τις λύσεις.Καταλαβαίνετε ότι κάποιοι μαθητές δε θα ασχολούνται καθόλου με τις εργασίες του σχολείου.

αλλού βαραν' τα τύμπανα
|

Στο Διόφαντο πρέπει να απευθυνθεί ο Υπουργός. Στο ΙΕΠ δεν υπάρχουν εμπειρογνώμονες για ΤΝ. Και με τα κείμενα στην επιμόρφωση στους νεοδιόριστους όπως ανέφερε σχολιαστής, τα γεγονότα πρόσφατα.
Οι μαθητές παράγουν περιεχόμενο με ai για να κανουν bullying. Mέχρι να τελειώσουν τα έργα στο ΙΕΠ, ο μαθητικός πληθυσμός θα είναι σε θλεση να χακάρει και το περιβάλλον.

Πλατάρος Γιάννης
|

1. Η τεχνητή νοημοσύνη ήλθε για να μεινει. Να κόψουν όλοι το κεφάλι τους να την χρησιμοποιήσουν ορθά και επωφελώς. Να πειραματιζονται για να το βρουν. Να μάθουν τις δυνατότητες της. Να ενημερωθούν. Να απαιτήσουν επιμορφώσεις στην Τ. Ν.. Να παίζουν με το chatgtp.
2. Να παρασχεθει μέσω Π. Σ.
η δέουσα ευελιξία που απαιτείται.
3. Να αλλάξουν οι ερωτήσεις απόδοσης και να ανέβουν επίπεδα.
4. Ναι, τα υλικά βιβλία δεν έχουν καταργηθεί. Έχουμε πολλά χρονια ακόμα για να καταργηθούν.
5. Παράλληλα με τα εγχαρτα υλικά βιβλία, χρησιμοποιούμε τα ηλεκτρονικά εμπλουτισμένα με εφαρμογές ΗΤΜL5, που είναι η παραπάνω διάσταση από το εγχαρτο.
6. Να επιμορφωθουν χτες ΌΛΟΙ οι εκπαιδευτικοί σε τπε 1, Β1, Β2. Είναι εθνική ανάγκη για όσους δεν το καταλαβαίνουν. Ναι, εθνική ανάγκη!
7. Εγκαταστειστε το δωρεαν, πλήρες πρόγραμμα, ελληνικό, το Openboard μήπως σας αρέσει καλύτερα ως πλατφόρμα στους διαδραστικούς. Πάρτε από αριστερά τα εφασμογιδια και σύρετε τα στην κυρία οθόνη. Εγκαταστειστε το και στα λαπτοπ σας για προπόνηση.
8. Χωρίς καμία επιμόρφωση, μπορείτε να κάνετε όλοι και οι αρχαίοι χρήση ψηφιακών δυνατοτήτων!
Α) χρήση εμπλουτισμένων βιβλίων με html5.
B) ψάξτε στο φώτο δένδρο για κάτι έτοιμο, ενδιαφέρον. Με "προστιθέμενη αξία. " Είναι. όλα τα λεφτά αυτός ο όρος! : "προστιθενη αξία" Να μην παρουσιάζεται κάτι με ακρίβεια σχήματος και γρηγοράδα παρουσίασης, ΜΌΝΟΝ! Να παρουσιάζεται μια έννοια με καλύτερο τρόπο από τον στατικό. Με κίνηση, όπου υπάρχει κίνηση ή όταν έννοια εμπεριέχει κίνηση. Η ίδια έννοια να παρουσιάζεται με μια ΆΛΛΗ ΑΝΑΠΑΡΆΣΤΑΣΗ μέσω κίνησης, αν χρειάζεται.
Αυτά τα τελευταία είναι τα δύσκολα. Όλη η ουσία είναι εδώ. Δηλ. Δεν κάνουμε μάθημα με ηλεκτρονικά μέσα, αλλά με ΠΡΟΣΤΙΘΈΜΕΝΗ ΑΞΊΑ έναντι της παραδοσιακής παρουσίασης, μέσω κατάλληλων μέσων και κατάλληλων εφαρμογών. (Το δύσκολο μέρος για τον καλό δάσκαλο, είναι εδώ. )

Ελπίδα
|

Μετά την αποτυχία χρήσης της φυσικής νοημοσύνης από μικρούς και μεγάλους, θα δοκιμαστεί και η τύχη της τεχνητής.

Εντωμεταξύ....
|

Στη Σουηδία και άλλες προηγμένες χώρες επιστρέφουν στο τυπωμένο βιβλίο, ειδικά στο σχολείο, γιατί προέκυψε ότι "στο χαρτί" μαθαίνεις καλύτερα. Εμείς όμως σταθερά, εκεί.... 20 χρόνια πίσω από τους άλλους.

Καθηγητής
|

Τελικά η ΤΝ είναι οι νέοι διαδραστικοί πίνακες...

Γονέας
|

Καλά θα πάει και αυτό. Με την Τεχνητή Νοημοσύνη σίγουρα θα καταφέρουν οι μαθητές κριτική σκέψη, κριτική ανάγνωση, κατανόηση κειμένου, μαθηματικά, όλα τα καλά που θα μας εκτοξεύσουν στις κατατάξεις της PISA, δεν υπάρχει αμφιβολία....

ΠΕ03
|

Να τα πάρουμε με τη σειρά! 1) Να αρχίσουμε με την ουσιαστική επιμόρφωση στα Νέα Αναλυτικά, όχι σαν αυτή που κάνατε και μπερδέψατε τους νεοδιόριστους (άλλο τρόλεϊ άλλο βόλεϊ) με επιμορφωτές που .... αγνοούσαν (ευθέως και καθέτως) το αντικείμενο αλλά γνωρίζαν ΤΠΕ! 2) Να βάλουμε σε ομαλή λειτουργία τα σχολεία σύμφωνα με τους τελευταίους νόμους? Οι δ/ντές(ντριες) παλεύουν να τα βγάλουν πέρα, τους ΣΕ τους ακυρώσατε!
Αρκετά αυτά, σιγά σιγά, η παιδεία έχει τους δικούς της ρυθμούς.
Α, βάλτε μπροστά και επιμορφώσεις στα φροντιστήρια, γιατί θα σας τα χαλάσουν όλα. Ξέρω τι λέω ...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ