Υπερψηφίστηκε στην ολομέλεια της Βουλής το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας «Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου – Πλαίσιο λειτουργίας Μη Κερδοσκοπικών Παραρτημάτων Ξένων Πανεπιστημίων».
- Υπέρ ψήφισαν 159 Βουλευτές (158 της ΝΔ και μία του ανεξάρτητου βουλευτή Χάρη Κατσιβαρδά)
- Όχι 129, και
- Παρόν 11
- Σύνολο 299
Με πάνω από 180 ψήφους υπερψηφίστηκαν αρκετά άρθρα για τα δημόσια Πανεπιστήμια.
Μεγάλης αποδοχής έτυχε η τροπολογία για την αύξηση του φοιτητικού στεγαστικού επιδόματος κατά 500 ευρώ ετησίως για τους φοιτητές που φοιτούν στα Περιφερειακά ΑΕΙ , η οποία υπερψηφίστηκε με 244 υπέρ, 25 κατά, και 30 παρών .
Ίδια αποδοχή από τους Βουλευτές είχαν και τα άρθρα που αφορούν το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ) , το Ελληνικο Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ) , καθώς και πολλά άρθρα για την ενίσχυση των ΑΕΙ.
"Παρών" δήλωσαν οι δέκα Βουλευτές της Κονοβουλευτικής Ομάδας Σπαρτιάτες και ο ανεξάρτητος Βουλευτής Μ. Χουρδάκης.
Το ηλεκτρονικό σύστημα έδειξε "απούσα" στην επί της αρχής ψηφοφορία", την Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Ν. Κασιμάτη, η οποία,μάλλον, από λάθος της, δεν καταχωρίστηκε η την αρνητική ψήφος της , την οποία απέστειλε με επιστολή στο προεδρείο της Βουλής. Η ίδια . ωστόσο, ψήφισε κανονικά επί των άρθρων.
Η ονομαστική ηλεκτρονική ψηφοφορία ξεκίνησε περίπου στις 10 το βράδυ της Παρασκευής και ολοκληρώθηκε μισή ώρα μετά τα μεσάνυχτα.
Η ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας καθυστέρησε διότι η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας καθώς και οι Βουλευτές της Τζώρτζια Κεφαλά και Ελένη Καρεγεωργοπούλου,πριν ψηφίσουν διάβασαν μια προς μία τις 205 διατάξεις του πολυνομοσχεδίου, προκειμένου να αποφασίσουν ποια άρθρα θα υπερψηφίσουν.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η ψηφοφορία να ολοκληρωθεί στις 11.15 και η διαδικασία της καταμέτρησης μισή ώρα μετά τα μεσάνυχτα.
Το νομοσχέδιο μόλις καθαρογραφεί στη Βουλή , με τις δεκάδες νομοτεχνικές βελτιώσεις που κατέθεσε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκη θα σταλεί προς δημοσίευση στο Εθνικό Τυπογραφείο. Αυτό εκτιμάται ότι θα γίνει στις αρχές της ερχόμενης εβδομάδας.
@Σχολιαστήςς 10 Μαρ 2024 13:33
- Για την "πραγματικότητα" της μεταλυκειακής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, έκανε λόγο στη Βουλή ο ίδιος ο Υπουργός και τη χαρακτήρισε "El Dorado". Εμπόδισε κανείς την κυβέρνηση από το 2019 (ή την προηγούμενη από το 2015) να το ελέγξουν την κατάσταση ως όφειλαν? Πως θέλετε λοιπόν να πιστέψω-εμπιστευτώ, ότι θα γίνει τώρα με τα παραρτήματα? Ή μήπως επειδή ο νόμος θέτει "πολύ αυστηρό πλαίσιο", σημαίνει ότι έτσι διασφαλίζεται οπωσδήποτε η εύρυθμη και νόμιμη λειτουργία τους? Αυστηρό πλαίσιο και έλεγχο, μας διαβεβαίωναν(sic) ότι είχαν και οι κανόνες λειτουργίας στα τραίνα σας θυμίζω. Πόσα ελληνικά El Dorado σε οποιοδήποτε κλάδο-τομέα έκλεισαν άλλωστε μέχρι σήμερα?
- Χαρτογράφηση των Συλλόγων ΔΕΠ της χώρας δεν είμαι σε θέση να κάνω, πολλώ δε μάλλον να παρουσιάσω ποσοστά συμμετοχής στις ανακοινώσεις και να τις συσχετίσω-αποδώσω σε "κομματικές διασυνδέσεις και φιλοδοξίες". Ομοίως, δεν θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί άραγε το ίδιο, για κάποιους που δεν συμμετείχαν στις ανακοινώσεις? Καταλαβαίνω αυτό που λέτε για τα όργανα διοίκησης των πανεπιστημίων, όμως δεν νομίζω ότι όλα όσα τάχθηκαν κατά των παραρτημάτων, δεν εξέφρασαν ελεύθερα την άποψή τους αλλά πιέστηκαν από κανέναν.
- Δε θυμάμαι ούτε η κυβέρνηση να πρότεινε προεκλογικά ούτε φυσικά και να "επιδοκίμασε στις εκλογές ο κυρίαρχος λαός" τα μη κρατικά - μη ιδιωτικά - μη κερδοσκοπικά - με δίδακτρα - παραρτήματα ξένων ιδιωτικών πανεπιστημίων. Και ποιο είναι τελικά το "καλό του συνόλου της κοινωνίας"? Ένα δημόσιο πανεπιστήμιο που απευθύνεται και ωφελεί τους πολλούς και από όλα τα κοινωνικά και οικονομικά στρώματα ή ένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο που απευθύνεται και ωφελεί κάποιος λίγους? Κι άντε, το "επιδέξιοι βολεμένοι" να το ερμηνεύσω όπως θέλετε και σας αρέσει. Αυτούς που παραπλανούν και παρασύρουν τους φοιτητές, πως να το ερμηνεύσω? Αυτούς που παραπλανούν και παρασύρουν μια ολόκληρη χώρα?
ΥΓ. Δυστυχώς στη χώρα του "πάμε κι όπου βγει" και των μεγάλων συμφερόντων των λίγων, δεν τρέφουμε πλέον αυταπάτες. Η κατάσταση στη δημόσια υγεία είναι παραπάνω από ενδεικτική και ζοφερή, για το μέλλον και της δημόσιας εκπαίδευσης (της πανεπιστημιακής για αρχή)....