Το "ξέσπασμα" του υφ. Παιδείας στη Βουλή για ΤΕΙ που έγιναν Πανεπιστήμια, της αριστεία, τον ΣΥΡΙΖΑ , το ΑΠΘ

"Δεν εκχωρώ σε κανέναν το δικαίωμα να μου κάνει σχόλια για το δημόσιο πανεπιστήμιο και τη δημόσια εκπαίδευση από την οποία έχω περάσει"

20/05/2022

Άκουσε το άρθρο

 "Ξέσπασε" ο υφυπουργός Παιδείας  Α. Συρίγος, σήμερα στη Βουλή,   κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης του Βουλευτή  του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστου Γιαννούλη  για το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος.

Συγκεκριμένα ο Α. Συρίγος, είπε τα εξής:

Είμαι γνήσιο τέκνο της ελληνικής δημόσιας εκπαιδεύσεως:  Είμαι εξαιρετικά υπερήφανος, διότι είμαι γνήσιο τέκνο της ελληνικής δημόσιας εκπαιδεύσεως. Από το δημοτικό, στο γυμνάσιο, στο λύκειο, στο δημόσιο πανεπιστήμιο, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Είμαι εξαιρετικά υπερήφανος γι’ αυτό. Επίσης, πρέπει να σας πω ότι δεν εκχωρώ σε κανέναν το δικαίωμα να μου κάνει σχόλια για το δημόσιο πανεπιστήμιο και τη δημόσια εκπαίδευση από την οποία έχω περάσει.

Αριστεία: Όσο για το θέματα αριστείας τα οποία πολλές φορές θέτετε με έναν λανθασμένο τρόπο από την πλευρά του Κόμματός σας, να σας πω ότι η αριστεία φαίνεται πρωτίστως στα δημόσια σχολεία.

Στο δημόσιο σχολείο έχεις απέναντί σου το παιδί του εργάτη, έχεις απέναντι σου το παιδί του εμπόρου, έχεις απέναντί σου το παιδί του γιατρού, είναι όλοι στην ίδια τάξη. Εκεί φαίνεται η αριστεία, διότι όλοι έχουν την ίδια εκπαίδευση.

Μετατροπή των  ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια: Εάν υπάρχει πιο αποτυχημένο παράδειγμα της μετατροπής ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια είναι το παράδειγμα του Διεθνούς Πανεπιστημίου. Φτιάξατε ένα πανεπιστήμιο που εκτείνεται από την Κατερίνη ως το Διδυμότειχο. Δεν έχει ξανασυμβεί τέτοιο πράγμα στην Ελλάδα, ένα πανεπιστήμιο να εκτείνεται σε μια έκταση 500 χιλιομέτρων.

Ένα πανεπιστήμιο το οποίο έχει τμήματα που θεραπεύουν το ίδιο αντικείμενο σε διαφορετικές πόλεις.

Ένα πανεπιστήμιο για το οποίο δεν κοιτάξατε να δείτε πώς θα σταθούν ορισμένα τμήματα και έχουμε τμήματά του με μηδέν αριθμό μελών ΔΕΠ. Νοιάζεστε για τη δημόσια εκπαίδευση;

Το Δημοκρίτειο Θράκης: Το καλύτερο παράδειγμα της δημόσιας εκπαίδευσης είναι το παράδειγμα του Δημοκριτείου και του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Φτιάχνονταν λιθαράκι λιθαράκι. Έφτιαχναν το τμήμα, έβαζαν καθηγητές και τότε λειτουργούσε το τμήμα. Δεν είχαμε περιπτώσεις τμημάτων τα οποία φτιάχνονταν εν μία νυκτί και έτρεχαν όλοι σαν παλαβοί να δουν πώς θα λειτουργήσει το τμήμα.

Η Νοσηλευτική Διδυμοτείχου: Θέλετε άλλο παράδειγμα αποτυχίας της μετατροπής του ΤΕΙ σε ΑΕΙ; Η Νοσηλευτική Διδυμοτείχου ανήκει στο ΔΙΠΑΕ. Η Νοσηλευτική Διδυμοτείχου έχει αυτήν τη στιγμή έναν αριθμό αδίδακτων μαθημάτων. Τι θα πει «αδίδακτα μαθήματα»; Σημαίνει ότι κάποιος φοιτητής, ενώ μπορεί να τελειώσει, δεν μπορεί να τελειώσει, διότι δεν διδάχτηκε ποτέ αυτά τα μαθήματα. Γιατί δεν τα διδάχτηκε; Διότι όταν μετετράπη από ΤΕΙ σε ΑΕΙ εκείνοι που διδάσκουν πρέπει να έχουν διδακτορικό υποχρεωτικώς πλέον, μόνον διδακτορικό. Όταν ήταν ΤΕΙ, μπορούσαν να διδάξουν και άλλοι.

Υπάρχουν κάποιοι γιατροί οι οποίοι έχουν διδακτορικό στο Διδυμότειχο και στην ευρύτερη περιοχή. Πού να βρεις όμως επαρκή αριθμό νοσηλευτών στην περιοχή του Διδυμοτείχου ή στην Ορεστιάδα που να έχουν διδακτορικό; Αποτέλεσμα: Έχουμε αδίδακτα μαθήματα και τρέχουμε σαν τρελοί εδώ και δύο χρόνια να προσπαθήσουμε να καλύπτουμε κάθε φορά αυτά τα μαθήματα.
Αποδόμησης του δημοσίου πανεπιστημίου: Θέλουμε αποδυνάμωση του δημοσίου πανεπιστημίου; Όπως σας είπα, ως γνήσιο τέκνο της δημοσίας εκπαιδεύσεως, μου φαίνεται αστείο και ως κατηγορία. Αστείο. Επιθυμούμε την ενδυνάμωση του δημόσιου πανεπιστημίου και θεωρώ ότι το πλέον χαρακτηριστικό για την ενδυνάμωση του δημόσιου πανεπιστημίου το είδαμε τις τελευταίες εβδομάδες να εξελίσσεται στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Υπάρχει μία έκταση στο ισόγειο του κτηρίου του Βιολογικού την οποία επισκέφθηκα χθες και η οποία επί τριάντα τέσσερα χρόνια ήταν ένας «αυτοδιαχειριζόμενος χώρος αυτοοργάνωσης και αυτοέκφρασης» -αυτή είναι η έκφραση που έχει χρησιμοποιήσει Βουλευτής του κόμματός σας-, που έχει καταληφθεί παράνομα επί τριάντα τέσσερα χρόνια. Τον πήραν πίσω οι πρυτανικές αρχές και με ομόφωνη γνώμη της Συγκλήτου -το τονίζω αυτό- αποφάσισαν να το κάνουν βιβλιοθήκη η δαπάνη της οποίας έχει εξασφαλιστεί από ευρωπαϊκά και εθνικά κονδύλια ύψους 1,35 εκατομμυρίων ευρώ.

ΣΥΡΙΖΑ: Κύριε συνάδελφε, επειδή σας θεωρώ σοβαρό άνθρωπο θα σας πω την ευκαιρία που χάσατε. Χάσατε την ευκαιρία να ξεκαθαρίσετε τη σχέση σας με τη μηδενιστική αντιεξουσιαστική Αριστερά. Είστε κόμμα της κοινοβουλευτικής Αριστεράς. Οι αντιεξουσιαστές είναι μηδενιστές. Είναι φορείς υποκουλτούρας βίας μέσα στα πανεπιστήμια. Δεν είναι αυτό που κάνουν επιφαινόμενο κάποιων άλλων αιτίων. Η υποκουλτούρα της βίας είναι το κύριο χαρακτηριστικό τους, είναι η βία για τη βία. Είναι το ίδιο παράδειγμα με τον νεαρό οπαδό ποδοσφαιρικής ομάδας που πηγαίνει και κολλάει στα φανάρια ή στα σήματα οδικής κυκλοφορίας αυτοκόλλητα της ομάδας του. Αυτή είναι η ιδεολογία τους.

Είχατε εξαιρετική ευκαιρία να ξεκαθαρίσετε τη σχέση σας. Δεν έχετε εσείς σχέση ή τουλάχιστον θέλω να πιστεύω ότι δεν έχετε καμία σχέση με αυτούς. Αντί γι’ αυτό δεν βγάλατε ανακοίνωση όταν κατέστρεψαν βάνδαλοι τα χαράματα της προηγούμενης Παρασκευής προς Σάββατο τον χώρο της βιβλιοθήκης. Βγάλατε ανακοίνωση δύο μέρες μετά για την αστυνομική βία. Το πρώτο δεν το είδατε. Κι όμως, η βιβλιοθήκη είναι κάτι που δεν θα απευθύνεται σε μια μικρή ομάδα αυτοοργανωμένων, αυτοεκφραζόμενων, θα απευθύνεται προς όλη τη φοιτητική κοινότητα. Θεωρώ ότι εξακολουθείτε να έχετε την ευκαιρία να ξεκαθαρίσετε οριστικά τη σχέση σας με αυτό το τμήμα της Αριστεράς, την αντιεξουσιαστική Αριστερά.

Φαντασιώνονται ότι ζουν στο 1973:   Δεν είναι 1973. Οι άνθρωποι αυτοί φαντασιώνονται ότι ζουν στο 1973. Δυστυχώς η αστυνομία που είναι μέσα δεν είναι για καταστολή, είναι για να φτιαχτεί μια βιβλιοθήκη. Εάν πιστεύουμε -που πιστεύω το πιστεύετε και εσείς- στα λόγια του Βίκτωρος Ουγκώ «όπου ανοίγει ένα σχολείο κλείνει μια φυλακή» βοηθήστε να φτιαχτεί αυτή η βιβλιοθήκη…

Η δευτερολογία του Βουλευτή Χρήστου Γιαννούλη 

Κύριε Υπουργέ, χαίρομαι που είστε παιδί της ελληνικής δημόσιας εκπαίδευσης, του δημόσιου σχολείου και του δημόσιου πανεπιστημίου, μόνο που έχω την εντύπωση ότι είστε εξαίρεση μέσα στην ανθρωπογεωγραφία της Κυβέρνησης.

Θέλω να σας θυμίσω -κάτι που τόνισα κιόλας- πως γνωρίζουμε γι’ αυτή την παρελκυστική προσέγγιση ότι εμείς νίπτουμε τας χείρας μας. Υπάρχει το Εθνικό Κέντρο Αξιολόγησης, το οποίο είναι όντως ανεξάρτητη αρχή. Όμως, αυτή η ανεξάρτητη αρχή θα έπρεπε να ανησυχήσει, όταν παρέλαβε στα χέρια της μια ανερμάτιστη, αμετροεπή, κακογραμμένη και προδήλως πολιτική παραγγελία-εισήγηση, για την οποία, διαβάζοντάς τη και εσείς ως μορφωμένος άνθρωπος, θα ήθελα να μου απαντήσετε αν βγάζετε νόημα από τον τρόπο δομής αυτής της εισήγησης, πέρα από το τελικό αποτέλεσμα που είναι να ευνουχίσουμε το Διεθνές Πανεπιστήμιο. Ειδάλλως, κύριε Υπουργέ, δεν θα χρειαζόταν ο διορισμένος πρόεδρος να κάνει χρήση του αυξημένου δικαιώματος να προσμετρηθεί διπλά η ψήφος του, για να υπάρχει μια πλειοψηφία «8 προς 6». Όμως, η συγγραφή της εισήγησης από μόνη της -κύριε Πρόεδρε, εσείς θα με καταλάβετε- θυμίζει ακαδημαϊκό Εδεσσαϊκό, εάν γνωρίζετε κι εσείς τι σημαίνει με τη λαϊκή σοφία ο ακαδημαϊκός Εδεσσαϊκός, κύριε Συρίγο.
Θα καταθέσω το 1/10 από τα έγγραφα διαμαρτυρίας των τοπικών κοινωνιών της αυτοδιοίκησης, της Εκκλησίας, των εκπαιδευτικών, των ακαδημαϊκών, των οικογενειών και των επιχειρήσεων, κύριε Συρίγο. Είκοσι επιχειρήσεις που απορροφούν φοιτητές αυτών των σχολών πανεπιστημιοποιήθηκαν με πολιτική παρέμβαση, δοκιμάστηκαν και στο ακαδημαϊκό και στο αναπτυξιακό πεδίο και πέτυχαν. Κι εσείς μου λέτε ότι θα κρίνει μια ανεξάρτητη αρχή, η οποία είχε την ανοχή να παραλάβει την εισήγηση Καΐση. Γιατί συμβαίνει αυτό; Επειδή σας είδα να αναρωτιέστε, είναι ο διορισμένος Πρόεδρος του ΔΙΠΑΕ. Διαβάστε, σας παρακαλώ, την εισήγηση και το κείμενο και θα καταλάβετε τι εννοώ.
Καταθέτω τις διαμαρτυρίες, Είναι οι λιγότερες που μπορούσα να μεταφέρω –υπάρχει «πάκο» ολόκληρο- για το τι έχει παραχθεί από όλη αυτήν την πολιτική προσέγγιση. Ρωτώ ξανά αν αυτή η προσέγγιση έχει ως στόχο να αποδυναμώσει το δημόσιο πανεπιστήμιο και τα ΑΕΙ και να μας επαναφέρει στην εποχή των ΤΕΙ. Πώς το κάνετε αυτό; Διότι, ναι, έχετε δίκιο, συμφωνώ και εγώ ότι τα παιδιά πρέπει να βγαίνουν από το πανεπιστήμιο, πρωτίστως όμως, τα παιδιά της μέσης τάξης των λαϊκών οικογενειών, τα παιδιά που δεν έχουν τη δυνατότητα να τελειώσουν το λύκειο και να πάνε σε ένα κολέγιο στη Βοστώνη ανεμπόδιστα και αβίαστα γιατί έχουν την οικονομική δυνατότητα, είτε γιατί είναι γόνοι πολιτικών οικογενειών ή πολιτικών τζακιών.
Σας τα καταθέτω για τα Πρακτικά.
(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Χρήστος Γιαννούλης καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο Αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
Τα περισσότερα παιδιά, λοιπόν, από αυτά που σας περιγράφω έχουν την ανάγκη να μπορούν να μπουν στο πανεπιστήμιο, να σπουδάσουν και να βγουν από το πανεπιστήμιο. Αυτή είναι η εξίσωση που θέλουμε να υποστηρίξουμε και για κάθε οικογένεια και για κάθε παιδί που έχει όραμα, ελπίδα και δεν μπορούμε να του κόβουμε τα φτερά με τον σαδισμό της πολιτικής αντίληψης της κυρίας Κεραμέως.
Τι κάνετε; Διότι δεν μου απαντήσατε αν τελικά πολιτικός σας στόχος είναι η αποδόμηση του δημόσιου πανεπιστημίου, η επαναφορά από την πίσω πόρτα κάτι δομών σαν ΤΕΙ και η εκχώρηση γνωστικού αντικειμένου σε προκλητικό βαθμό σε ιδιωτικά κολέγια και ΙΕΚ. Είναι τόσο σαφές το σχήμα που σας περιγράφω και ζητώ να μου απαντήσετε και ελπίζω να το κάνετε, γιατί με την Τράπεζα Θεμάτων οι μέτριοι εγκαταλείπουν πηγαίνοντας στην καλύτερη περίπτωση σε ΙΕΚ αλλά και οι καλοί αγανακτούν, όπως και με τη μείωση των εισακτέων. Είναι μία πολιτική που υποστηρίζετε κόντρα σε όλη την υπόλοιπη κοινωνία. Δεν είναι ότι επιχειρείτε μία μεταρρύθμιση σύγχρονη, ευρωπαϊκή και αναπτυξιακή, όπου αποδεσμεύετε το στερεότυπο να μεγαλώσει το παιδί, να τελειώσει το σχολείο, να πάει στο πανεπιστήμιο και βλέπουμε ή να κοιμάται στο παιδικό του δωμάτιο μέχρι τα τριάντα πέντε. Δεν κάνετε κάτι τέτοιο. Απλώς μεταφέρετε το αντικείμενο, την αποστολή του δημόσιου πανεπιστημίου σε ιδιώτες και πάλι θα κριθεί ότι καλύτερη εκπαίδευση θα έχει όποιος έχει περισσότερα χρήματα, όπως και στην υγεία. Θα έχει περισσότερες ελπίδες όποιος θα έχει περισσότερα χρήματα. Αυτό είναι το πολιτικό σας δόγμα και δεν χρειάζεται να το κρύβετε και να το φτιασιδώνετε με πολιτικές πομφόλυγες ή χίμαιρες.
Επίσης, εάν θέλετε να κρίνετε επί της ουσίας το τι επιτεύχθηκε με την πανεπιστημιοποίηση των σχολών ΤΕΙ σε ΑΕΙ, δείτε το στο πεδίο της αγοράς εργασίας, στο πεδίο του ενδιαφέροντος, στο πεδίο των μηχανογραφικών που συμπληρώνονται, στο πεδίο της πραγματικής οικονομίας, στο πεδίο της ακαδημαϊκής μόρφωσης και των εκπαιδευτικών που πλαισιώνουν αυτές τις σχολές.
Δεν έχετε το δικαίωμα, κύριε Συρίγο –και το λέω επειδή επικαλεστήκατε την ευαισθησία σας, που τη σέβομαι, για τη δημόσια εκπαίδευση στη χώρα- να μας γυρίσετε χρόνια πίσω, κυρίως επιτιθέμενοι στην πιο ευαίσθητη ηλικία και γενιά των τελευταίων δεκαετιών. Αυτήν την ώρα, οι επιπτώσεις των πολιτικών σας είναι σε παιδιά –και θέλω να το θυμάστε επειδή είστε και πανεπιστημιακός δάσκαλος- που έχουν να πάνε δύο χρόνια στο σχολείο, που βασανίστηκαν με τρόπο βάναυσο για να ολοκληρώσουν την πρώτη, τη δευτέρα λυκείου. Σήμερα δίνουν εξετάσεις, με το Υπουργείο Παιδείας να προσθέτει μέχρι και την τελευταία στιγμή επιπλέον ύλη –μόνο τιμωρητικό ή σαδιστικό μπορώ να το χαρακτηρίσω- και στο τέλος, λίγες εβδομάδες πριν την κρίση της ζωής τους, την κρίση για την αναμέτρηση με τα όνειρα και τις προσδοκίες τους, έρχεστε και λέτε έναν ψυχρό αριθμό «οκτώ χιλιάδες λιγότεροι».
Οκτώ χιλιάδες λιγότεροι δεν είναι αριθμητικά οκτώ χιλιάδες λιγότερες μονάδες εισαχθέντων, κύριε Συρίγο. Είναι οκτώ χιλιάδες παιδιά, οκτώ χιλιάδες οικογένειες, οκτώ χιλιάδες πατεράδες που φτύνουν αίμα για να προετοιμάσουν τα παιδιά τους, ακόμα και με ιδιαίτερα μαθήματα, λόγω των ελλείψεων που υπάρχουν και που τις γνωρίζετε. Είναι οκτώ χιλιάδες οικογένειες, άνθρωποι, ψυχές, όνειρα και ελπίδες παιδιών που δεν μπορούμε να τα απογοητεύσουμε για λόγους κομματικού εγωισμού ή, ακόμα χειρότερα, για να εξυπηρετήσουμε πολιτικά και οικονομικά συμφέροντα.
Ελπίζω ότι η συζήτηση αυτή καταλήγει ότι δεν είναι από την πίσω πόρτα η επαναφορά της κατάργησης στην ουσία του ΔΙΠΑΕ σε λίγους μήνες.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ