Το υπουργείο, χωρίς εισήγηση του ΙΕΠ, δεν αναθέτει στους φιλολόγους να διδάξουν την τοπική ιστορία

Οι φιλόλογοι χαρακτηρίζουν αντιεπιστημονική αυτή ρύθμιση

02/10/2015

Ενημερώθηκε: 04/10/2015, 14:46

Άκουσε το άρθρο

Χωρίς  την σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής η νέα υπουργική απόφαση για την ανάθεση των μαθημάτων στους εκπαιδευτικούς, που φέρει την υπογραφή του νέου υπουργού Νίκου Φίλη δεν αναθέτει τη διδασκαλία της τοπικής ιστορίας στους φιλολόγους.

Στην εισήγηση του ΙΕΠ που επικαλείται η υπουργική απόφαση, δεν υπάρχει καμμία  πρόταση να μη διδάσκεται η τοπική ιστορία από τους φιλλόγους, αλλά από μόνη της η πολιτική ηγεσία έκανε την τροποποίοηση.

Πρόκειται για μια εκτός λογικής απόφαση, καθώς δεν αναθέτει στους καθ ύλη αρμόδιους εκπαιδευτικούς να διδάξουν το αντικείμενό τους, προφανώς για να εξοικονομήσουν ανθρωποώρες  για τα άλλα φιλολογικά μαθήματα που λείπουν καθηγητές.

Η πράξη του ΙΕΠ που επικαλείται η υπουργική απόφαση:

Η αντίδραση των Φιλολόγων
 
Η Πανελλήνια Ενωση Φιλόγων  (ΠΕΦ) απαιτεί από τη  νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, να προβεί στην ανάκληση αυτής της απόφασης, αναθέτοντας τη διδασκαλία της Τοπικής Ιστορίας, μόνο σε ειδικότητες που έχουν ως πρώτη ανάθεση την Ιστορία.

Παράλληλα, ζητά  να επανεξεταστεί  το όλο θέμα, επαναφέροντας τη διδασκαλία της Ιστορίας στην Γ' Γυμνασίου σε τρίωρη βάση και τη διδασκαλία της Τοπικής Ιστορίας, όπως ίσχυε παλαιότερα.

Η ΠΕΦ διατυπώνει τη διαμαρτυρία της  και κάνει λόγο για  νέα υποβάθμιση του μαθήματος της Ιστορίας,   με την ανάθεση της διδασκαλίας της Τοπικής Ιστορίας σε όλες τις ειδικότητες, πλην των φιλολόγων, των καθ' ύλη αρμόδιων.

Η ΠΕΦ  εκφράζει την απορία της για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεται ένα τόσο σημαντικό μάθημα, ιδιαίτερα στη σημερινή κρίσιμη εποχή, που η διδασκαλία της Ιστορίας διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση υπεύθυνου και δημοκρατικού πολίτη.

Το μάθημα της Ιστορίας, τονίζει η ΠΕΦ, με όλες τις ρυθμίσεις και τις αλλεπάλληλες παρεμβάσεις του υπουργείου, των τελευταίων ετών, καταλήγει να είναι το μόνο μέσο για την κάλυψη διδακτικών κενών από άλλες ειδικότητες καθώς και για την τυπική διεκπεραίωση του ωρολογίου προγράμματος.

Η ΠΕΦ χαρακτηρίζει αντιεπιστημονική αυτή ρύθμιση και σημειώνει : “Οι φιλόλογοι δεν θεωρούμε παιδαγωγικά σκόπιμο να διδάσκεται το μάθημα της Ιστορίας ως δεύτερη ανάθεση, πολύ περισσότερο ως πρώτη, από ειδικότητες καθηγητών, οι οποίες στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση δεν έχουν διδαχθεί καθόλου ή έχουν διδαχθεί μόνο ένα μέρος του γνωστικού αντικειμένου της Ιστορίας”.
 
Η ΠΕΦ θεωρεί ότι “το κυρίαρχο θέμα της Εκπαίδευσης αλλά και της Παιδείας, γενικότερα, πρέπει να αντιμετωπίζεται από τους υπεύθυνους φορείς με σοβαρότητα και να αποτελεί αντικείμενο συνεργασίας με τις αντίστοιχες επιστημονικές ενώσεις”.

Για το θέμα μίλησε στο esos ο Φιλόλογος-Ιστορικός, μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ Θ. Τσούχλος. Πατήστε στο βελάκι της φωτό για  να ακούσετε τι μας είπε:

Σχόλια (8)

stefi
|

Κάτια και εσείς μας έχετε κουράσει γιατί του ΦΠΨ δεν έχουν διδαχθεί σχεδόν καθόλου ιστορία και όμως την έχουν πρώτη ανάθεση. Ο teacher λέει το αυτονόητο, αυτό που έχει ήδη γίνει με τους ΠΕ04 αλλά η δική σας συντεχνία επειδή δεν τη συμφέρει το πολεμάει.

κατια
|

teacher μας έχεις κουράσει! Πότε θα καταλάβεις ότι όσοι έχουν διοριστεί ως ΠΕ 02 έχουν διαγωνιστεί στον ΑΣΕΠ και στα τρία αντικείμενα; Ποτε θα αντιληφθείς ότι το πρόβλημα με την ιστορία δεν είναι το γεγονός ότι τη διδάσκουν οι απόφοιτοι του φιλολογικού ή του Φπψ αλλά ότι τη διδάσκουν οι θεολόγοι και οι καθηγητές γαλλικών, γερμανικών,ιταλικών και αγγλικών;

Teacher
|

H καθαρή λύση (και) για τον κλ. ΠΕ02 ήταν και παραμένει μία: θεσμοθετημένη διάκριση διδακτικών ρόλων βάσει της ειδικότητας. Ενδεικτικά, θα μπορούσε ο κλάδος ΠΕ02 (με ακολουθητέο το παράδειγμα του τέως ενιαίου κλ. ΠΕ04) να ομαδοποιηθεί και ν΄ απαρτίζεται εφεξής από τις ειδικότητες: ΠΕ02.01 Κλασσικής Φιλολογίας (με Α’ ανάθεση Αρχαία Ελληνικά, Λατινικά και λοιπά φιλολογικά), ΠΕ02.02 Μεσαιωνικής και Νεοελληνικής Φιλολογίας (με Α΄ ανάθεση σε Έκθεση / Έκφραση, Λογοτεχνία και λοιπά φιλολογικά), ΠΕ 02.03 Ιστορίας / Αρχαιολογίας (με Α΄ ανάθεση την Ιστορία για τους αποφοίτους του Ιστορικού και Αρχαία και Λατινικά για τους αποφοίτους του Αρχαιολογικού τμήματος), ΠΕ 02.04 Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας – Κοινωνικών και Φιλοσοφικών Σπουδών (ΦΠΨ – Κ.Φ.Σ.) [με Α΄ ανάθεση στη Φιλοσοφία, τη Ψυχολογία και αποκλειστικότητα στη διδασκαλία του Σ.Ε.Π.], έτσι ώστε το αυτονόητο, το να διδάσκει, δηλαδή, ο καθένας τα Α΄ (και τα Β΄, βάσει της συναφείας ως προς το κύριο αντικείμενο) αναθέσεως μαθήματα, τα οποία (βάσει του τίτλου της ειδικότητας των σπουδών του) του αντιστοιχούν, να γίνει, επιτέλους, πράξη! Τι εξάλλου και άραγε το (επί τη βάσει επιστημονικών κριτηρίων και παιδαγωγικών προϋποθέσεων) ορθολογικότερον;...

Mr Νίκος
|

Εντελώς λάθος η αντιμετώπιση των φιλολόγων.
Το κείμενο που λέει "Πρόκειται για μια εκτός λογικής απόφαση, καθώς δεν αναθέτει στους καθ ύλης αρμόδιους εκπαιδευτικούς να διδάξουν το αντικείμενό τους......." είναι παραπλανητικό.
Η τοπική ιστορία είναι ένα από τα αντικείμενα των Βιωματικών Δράσεων, απασχολεί τους μαθητές για ένα μόνο τρίμηνο και ΔΕΝ έχει συγκεκριμένη ύλη ούτε "καθ ύλη αρμόδιους εκπαιδευτικούς" Οι μαθητές, όπως και σε όλα τα άλλα αντικείμενα των Βιωματικών Δράσεων, πρώτιστα καταθέτουν τις δικές τους εμπειρίες, μαζεύουν και ανταλλάσσουν πληροφορίες τις οποίες παρουσιάζουν. Τα πιο πιθανά θέματα θα είναι να φέρουν ιστορίες από τους παππούδες τους και συναφή. Σε καμία περίπτωση ο εκπαιδευτικός δεν διδάσκει ύλη, αν το κάνει αυτό είναι εντελώς έξω από το μάθημα.
Αν και θα ήταν καλύτερο να συντονιζόταν από φιλόλογο, όλη η φασαρία έχει καθαρά συντεχνιακό χαρακτήρα και αυτό είναι προφανές.
Οσο για την ΠΕΦ, ας θυμηθούμε αντίστοιχες δηλώσεις της για τις Ερευνητικές Εργασίες του Λυκείου, εκεί που πρότειναν οτι πρέπει να επιστρέψουμε στην παραδοσιακή διδασκαλία όπως γινόταν στο παρελθόν

ΓΒ
|

Κατάργηση βιωματικών δράσεων, τεχνολογίας και αρχαίων ελληνικών (πρωτότυπο) από το γυμνάσιο ώστε να μειωθεί το πρόγραμμα των μαθητών στις 30 ώρες.

Poyet
|

Ας ελπίσουμε να είναι η τελευταία χρονιά των βιωματικών δράσεων στο γυμνάσιο. Δεν προσφέρουν τίποτα όπως γίνονται.

ΜΑΡΙΑ
|

Κύριε υπουργέ γιατί στέλνω το παιδί μου να κάνει μεταπτυχιακό στην Ιστορία ή και διδακτορικό και δεν μπορεί να την διδάξει σε σχολειο
Εχουν αποκλειστεί οι Φιλόλογοι απο τις Ιστορίες γιατί πρέπει να συμπληρώνουν ωράριο οι ξένων γλωσσών τώρα ούτε καν προτζεκτ την Τοπική Ιστορία
Οι Φυσικών επιστημών δε μπορούν να διδάξουν προτζεκτ παρόλου που οι επισήμες τους είναι διερευνητική μάθηση
Ελεος Οι Ενώσεις οι υπόλοιπες των καθηγητών τι κάνουν?
Αυτοί που βρίσκονται στο ΙΕΠ γιατί πληρώνονται Σταματήστε επιτέλους τις πελατειακές σχέσεις πολιτικής φύσεως τόσων ετών και σοβαρευτείτε
Ντροπή σας
Επίσης τα προγραμματα να ενταχθούν στο ωρολόγιο πρόγραμμα κι αν δε γίνεται στείλτε όλους τους εκπαιδευτικούς των προγραμμάτων να εργαστούν στα σχολεία που υπάρχουν ελλείψεις
Σοβαρευτείτε επιτέλους

Teacher
|

Nα περιμένουμε και αντίδραση της Ενώσεως Φιλολόγων για το γεγονός ότι διδάσκουν Ιστορία οι απόφοιτοι του μ η Φιλολογικού και μ η Ιστορικού Τμήματος Φ.Π.Ψ. (Φιλοσοφίας, Ψυχολογίας και Παιδαγωγικής); ΄Η εδώ είν΄ όλα καλά καμωμένα;....

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ