Το επόμενο δεκαήμερο ο νέος νόμος για την επιλογή Διευθυντών

Στο στάδιο επεξεργασίας οι νέες διατάξεις, από το επιτελείο του υπουργείο Παιδείας

30/04/2017

Ενημερώθηκε: 30/04/2017, 12:57

Άκουσε το άρθρο

Στο στάδιο επεξεργασίας, με βάση την ακυρωτική απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, βρίσκεται ο νέος νόμος για την επιλογή των Διευθυντών Σχολείων.

Μέσα στο επόμενο δεκαήμερο ο υπουργός Παιδείας θα είναι έτοιμος να ανακοινώσει και να καταθέσει, προς ψήφιση, στη Βουλή του νέου νόμου, στο νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ ή σε άσχετο με   Σχέδιο  Νόμου με το υπουργείο Παιδείας (σ.σ. αυτό θα εξαρτηθεί εάν το Σχέδιο Νόμου για τα ΑΕΙ κατατεθεί προς ψήφιση μέχρι τέλος Μαΐου).

Το σχέδιο νόμου για την επιλογή των Διευθυντών Σχολείων που επεξεργάζεται ο υπουργός Παιδείας έχει τους εξής “πυλώνες”:

Α. Μοριοδότηση τίτλων σπουδών

Β. Μοριοδότηση της προϋπηρεσίας

Γ. Μοριοδότηση της Συνέντευξης των υποψηφίων Διευθυντών

Δ. Το πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων  για τους υποψηφίους Διευθυντές Σχολείων χωρίς μοριοδότηση. Το πρακτικό θα διαβιβαστεί στα μέλη του Συμβουλίων Επιλογής Διευθυντών το οποίο θα έχουν διαβάσει πριν τη Συνέντευξη.

Η μοριοδότηση της κάθε κατηγορίας δεν έχει ακόμη οριστεί, αλλά εξετάζεται από το επιτελείο  του υπουργείου Παιδείας.

Η θητεία των νέων Διευθυντών θα είναι για τρία χρόνια.

Οσον αφορά τους Διευθυντές Εκπαίδευσης, εάν και ακόμη δεν έχει ορσιτικοποιηθεί η απόφαση εάν οι κρίσεις θα γίνουν φέτος ή του χρόνου που λήγει η θητεία  τους, στο υπουργείο Παιδείας εκτιμούν ότι δεν υπάρχει νομικό κώλυμα, λόγω  της απόφασης του ΣτΕ.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΚΥΡΩΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΣτΕ ΟΠΩΣ ΕΠΙΔΟΘΗΚΕ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (64)

Κ.ΠΟΛΥΖΟ
|

Ο Σύλλογος διδασκόντων θα λειτουργήσει ως όργανο, της κατά τα άλλα καταργηθείσας, αξιολόγησης !!!
Επί της διατυπωθείσας γνώμης-αξιολόγησης δεν θα έχει δικαίωμα ένστασης ή /και αντιρρήσεων ο ενδιαφερόμενος?
Από το υλικό του συλλόγου διδασκόντων που θα χρησιμοποιηθεί από το Συμβούλιο Επιλογής των διευθυντών
θα εξασφαλίζεται και με ποιους όρους η αρχή της αναλογικότητας ή/και της ίσης μεταχείρισης μεταξύ των υποψηφίων για την ίδια τουλάχιστον θέση?
Μήπως όμως το Υπουργείο θέλει να κάνει τις επιλογές αδιαφορώντας αν μετά απο 2-3 χρόνια ακυρωθούν αφού θα έχει κανει τη "δουλειά" του ?

@Τάσος
|

@Τάσος
Προφανώς δεν απαντάς στην @alexandra .Για 1η και τελευταία φορά στην ιστορία της εκπαίδευσης όποιος κατείχε θέσεις ευθύνης και ήθελε να πάρει μέρος στις επιλογές σχολικών συμβούλων του 2011 έπρεπε πρώτα να υποβάλει την παραίτηση του από τη θέση του και μετά να υποβάλει την αίτηση του .Αποτέλεσμα ενώ το 2007 στις επιλογές συμβούλων οι υποψηφιοι ήταν περίπου 2.500 το 2011 ήταν περίπου 850 .Για αυτό έγινε ο αποκλεισμός .Για να μειωθούν οι υποψήφιοι και έτσι έγιναν οι ίδιοι . Στις περσυνές όμως επιλογές Διευθυντών εκπαίδευσης ήταν υποψήφιοι π'αρα πολλοί σύμβουλοι .Αν τους ζητούσαν πρώτα να παραιτηθούν ,όπως έγινε το 2011 άπαξ ;

ΔΗΜΗΤΡΗΣ
|

To αρμόδιο Υπουργείο μόνο για αναρμόδιο φαντάζει.H απορία όλων είναι μία:
Γιατί δεν αφουγκράζεται για κανένα ζήτημα την αγωνία και τους μύχιους προβληματισμούς των πρωταγωνιστών της εκπαιδευτικής πράξης;

Αγιάννης
|

Πιο σιγά συνάδελφοι. Θα ξυπνήσετε την ΟΛΜΕ...

ph
|

Σχετικά με την άποψη να συμμετέχει ο Συλ. Διδ. στην επιλογή δ/ντή,
Καλή ιδέα, είναι το ανώτερο όργανο και ξέρει καλύτερα τους συναδέλφους.
Άρα πρέπει να εκφράζει επίσης άποψη αν οι συνάδελφοι είναι οι κατάλ. και ικανοί να διδαξουν σ αυτό το σχολείο.
Σε αντίθετη περίπτωση πρέπει να φεύγουν και να αναζητούν άλλο σχολείο.
Γιατί, δεν είναι καλή ιδέα, ή δεν μας βολεύει?

ekp/kos
|

ΑΠΑΝΤΩΝΤΑΣ ΣΤΟΝ ΣΥΝΑΔΕΡΦΟ ΕΝΩ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙΣ ΤΑ ΘΕΩΡΩ ΟΡΘΑ ΕΧΩ ΝΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΩ ΠΩΣ Ο Δ/ΝΤΗΣ ΔΕΝ ΗΓΕΙΤΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΚΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΟΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ ...ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ Σ.Μ. ΚΑΙ ΚΑΛΕΙΤΑΙ ΝΑ ΕΚΤΕΛΕΣΕΙ ΤΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΤΟΥ ΩΣΤΕ Η Σ.Μ. ΝΑ ΠΑΡΑΓΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΠΟΥ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΕΧΕΙ ΟΡΙΣΕΙ ΩΣ ΣΚΟΠΟ.
ΤΙ ΘΑ ΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΛΕΞΕΙ ΤΟΝ ΗΓΕΤΗ ΤΗΣ ; ΠΑΜΕ ΚΑΛΑ; Ο Δ/ΝΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙ ΝΑ ΠΡΟΑΓΕΙ ΤΟ ΕΚΠΚΟ ΕΡΓΟ ΟΧΙ ΝΑ ΑΠΛΟΥΣΤΕΨΕΙ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΡΦΩΝ ΤΟΥ.ΕΚΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝ ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ..

Συνάδελφος
|

Μερικές σκέψεις για το φλέγον θέμα της επιλογής διευθυντών:
α) Θεωρώ εξαιρετικά χρήσιμη την εμπλοκή του συλλόγου διδασκόντων στη σχετική διαδικασία, μιας και είναι ο αμεσότερα ενδιαφερόμενος για το πρόσωπο που θα ηγείται του χώρου του.
β) Η προηγούμενη εφαρμογή της σχετικής πρόβλεψης έγινε βιαστικά και πρόχειρα και οπωσδήποτε θα μπορούσε να εξορθολογιστεί, για να μην επιτρέπει σκέψεις περί μεθοδεύσεων κλπ.
γ) Μεγαλύτερο ήταν το πρόβλημα της ορθολογικής αποτίμησης των αντικειμενικών κριτηρίων, όπου επιβάλλεται άμεσα να γίνουν οι σχετικές ρυθμίσεις. Δεν μπορεί, π.χ., να συνυπολογίζονται μόρια για άσχετους με τη διοίκηση μεταπτυχιακούς ή διδακτορικούς τίτλους!
δ) Η επιστροφή στο σύστημα της συνέντευξης αποκαθιστά τύποις τη συνταγματική τάξη, πλην όμως δεν αποκαθιστά το κοινό περί δικαίου και ίσης μεταχείρισης αίσθημα. Γιατί τώρα θα διαπιστώσουν όλοι όσοι ωρύονται τα τελευταία δύο χρόνια υπερασπιζόμενοι το παλιό σύστημα ότι οι επικείμενες κρίσεις θα έχουν προκλητικά συριζέικο χρώμα, όπως το 2011 είχαν κραυγαλέα πασοκικό!

Τάσος
|

@alexandra 30 Απρ 2017 18:54
Διάβασε σε παρακαλώ πάλι αυτό που έγραψες
"... Έτσι λοιπόν συνέβη το παράδοξο ,εκτός ελαχίστων περιπτώσεων, έγιναν σχολικοί σύμβουλοι εκπαιδευτικοί οι οποίοι είχαν λιγότερα τυπικά προσόντα από αυτά των διευθυντών σχολικών μονάδων..."
Δεν πιστεύω να υπάρχει άλλος άνθρωπος που θεωρεί ότι οι διευθυντές έχουν περισσότερα προσόντα από τους συμβούλους και μάλιστα "εκτός ελαχίστων περιπτώσεων" Αν ήταν έτσι, ΟΛΟΙ οι διευθυντές θα είχαν διδακτορικά, βιβλία, ανακοινώσεις, δεύτερα τρίτα πτυχία κτλ κτλ...
Έχουν;
Κρίσεις συμβούλων πρέπει να γίνουν, αλλά να ξέρεις ότι θα βγουν οι ίδιοι, οι οποίοι άλλωστε ήταν και παλιότερα σύμβουλοι, λόγω προσόντων. Αν ίσχυαν αυτά που λες, τότε οι παλιότεροι σύμβουλοι θα είχαν γίνει εύκολα διευθυντές το 2011, αλλά δεν προτίμησαν το "πέντε και στο χέρι" του να γίνουν διευθυντές, αγνόησαν την "ευκαιρία" και έγιναν σύμβουλοι.

ΠΠ
|

Προς πε 19
Σε ευχαριστώ συνάδελφε που κατάλαβες το νόημα της παρέμβασής μου και τη συμπλήρωσες με το παράδειγμά σου! Έτσι είναι, το κράτος πληρώνει τσάμπα και κάθε υπουργός ιδεοληπτικά ακυρώνει τις επενδύσεις του κράτους! Οι εταιρίες όμως δεν κάνουν έτσι. Λειτουργούν με σχέδιο και σέβονται τις επενδύσεις τους! Για αυτό προοδεύουν! Στην πολιτική όμως οι αποφάσεις παίρνονται με τα λεφτά των απλών πολιτών και θα έπρεπε να υπάρχει αυστηρός σχεδιασμός και έλεγχος. Γι αυτό η χώρα είναι σε τέτοια κατάντια γιατί οι πολιτικοί δε σέβονται τον κόπο και το υστέρημα του λαού μας! Νομίζουν ότι και κάρβουνο να το κάνουν απλά θα αναλάβουν το λεγόμενο πολιτικό κόστος... Για τη χώρα είπαμε αναλαμβάνουν, κι όχι πάλι όλοι, το λεγόμενο πολιτικό κόστος της αποτυχίας, την αποτυχία την πληρώνουν τα κορόιδα οι φορολογούμενοι πολίτες!

Elkon
|

@KM
Αγαπητέ μου αυτό που μου αποδίδεις δεν το έχω γράψει εγώ. Αλλά στην ουσίας αυτό που λες είναι πολιτικά πολύ επικίνδυνο. Ισχυρίζεσαι ότι όλη μας η δημοκρατία στηρίζεται στις αποφάσεις ενός προσώπου (του υπουργού) αν αυτός δεν... όλοι οι υπόλοιποι πρέπει να κάτσουμε και να τον περιμένουμε και αν πράξει πάλι αντισυνταγματικά όπως οι προηγούμενοι πρέπει να περιμένουμε τους επόμενους... ωραία λογική αν δεν είναι αυτό λογική καφενείου τότε ποιο είναι; Σε μια δημοκρατία πρέπει ο καθένας μας να έχει την προσωπική του ευθύνη και να προβαίνει στις κατάλληλες ενέργειες ώστε να διευκολύνει την απόδοση της δικαιοσύνης έτσι θα δείξουμε και το επίπεδο της δημοκρατικής μας συνείδησης. Φτάσαμε στο σημείο το ανώτατο δικαστήριο της χώρας να μας έχει καταδικάσει και κάνουμε λες και δεν τρέχει τίποτα. Φυσικά και πρέπει να παραιτηθώ, πιο είναι το νομικό πλαίσιο μέσα στο οποίο κινούμε όταν αποδειχθεί κατόπιν προσφυγών ότι δεν έπρεπε να είμαι σε αυτή την θέση; Ποια νομιμότητα υπηρετώ; Για να κλείσω γιατί τα πολλά λόγια είναι φτώχια, ουδείς αναντικατάστατος.

ΠΕ19
|

@ΠΠ
Αν τους ξεγέλασες λέει ουυυ με 1000 αν δε, σε αφήσει να φύγεις και στο εξωτερικό δε λες τίποτα!!!!
Φανταστείτε τώρα κάποια εταιρία να στέλνει ένα στέλεχος της, με δικά της έξοδα, να ειδικευτεί στο εξωτερικό στα καλύτερα πανεπιστήμια και όταν γυρίσει και έχει περάσει αρκετά χρόνια στην δουλεία να γίνεται προϊσταμένη του τμήματος στο οποίο εργάζεται μια συνάδελφός του με τα ίδια χρόνια υπηρεσίας χωρίς κανένα άλλο προσόν η οποία το χρόνο που ο φίλος μας ήταν στο εξωτερικό και σπούδαζε αυτή είχε ... άδεια λοχείας και ανατροφής τέκνου. ΑΑΑ και την εξέλεξαν με μυστική ψηφοφορία οι συνάδελφοί της.
Τι θα λέγατε για αυτήν την εταιρεία ;

Κωστας Α.
|

Απάντηση στον.stelio
Αφού ο Σύλλογος Διδασκόντων είναι το ανώτατο όργανο διοίκησης στο σχολείο , πρέπει λοιπον να.λογοδοτεί κιόλας ....Και οι 25 συναδελφοι πχ να απαντούν σε γκρινιες γονέων , να ειδοποιούν για τις κτηριακές ζημιες , βλάβες , να φτιάχνουν οληηη την χαρτουρα , να.διεκπεραιώνουν τα παντα , να συμφωνούν (?) σε όλα , επειδή αν διαφωνούν υπάρχει κόντρα κ γκρίνια και γενικά να διοικούν ..... Χαχαχαχχαχ

Πε19
|

@Στέλιος
Αυτά ακούει ο ΟΟΣΑ και χαίρεται!!!!! Ο αναπληρωτής που ήρθε στο σύλλογο ένα μήνα πριν και θα απολυθεί σε μια βδομάδα θα έχει άποψη (και σε ορισμένες περιπτώσεις) θα κρίνει το Διευθυντή μιας Σχολικής Μονάδας;;;;
Για να έχει νόημα η άποψη του Σ.Δ θα πρέπει να είναι όργανο σταθερό για κάθε σχολική μονάδα. Δηλαδή να το κάνω πενηνταράκια ; ο κάθε καθηγητής να είναι υπάλληλος του συγκεκριμένου σχολείου που ψηφίζει να υφίσταται τις ευεργεσίες αλλά και τις συνέπειες της καλής ή κακής πορείας του σχολείου. Αυτό θέλετε ? Αυτονομία = Λογοδοσία και αξιολόγηση από όλους για όλους όχι αξιολόγηση αλα καρτ. Αυτά για να μην ακούγονται εύκολες λύσεις, για να μην χτυπάμε τα κεφάλια μας στον τοίχο για κάποια ωραία λόγια που μας είπαν και πιστέψαμε αλλά δυστυχώς δεν είναι αληθινά

@ΚΜ
|

@ΚΜ
Για το 20% (1 προς 5 λες ) που πήραν υποψήφιοι αναρωτιέσαι πως αν γίνονταν θα εμφανίζονταν στο ΣΔ .Για τους Διευθυντές Εκπαίδευσης που πήραν κάτω από το 20% και βγήκαν τρίτοι και τέταρτοι τι λες ;Με το Φίλη προχώρησαν στην συνέντευξη και από τρίτοι και τέταρτοι με το άριστα που πήραν και με τη χαμηλή βαθμολογία που έβαλαν στους συνυποψηφίους τους έγιναν πρώτοι .Ανέτρεξε στις σχετ .ετικ. του εσος εκείνης της εποχής και θα καταλάβεις .Πως αυτοί εμφανίστηκαν στους συναδέλφους;Πως διευθύνουν τις Διευθύνσεις με τόσο χαμηλό ποσοστό αποδοχής; Πως θα αξιολογήσουν υποψήφιους Διευθυντές σχολείων που φανερά δεν τους ψήφισαν ;Πως θα αξιολογήσουν τους λίγους που τους ψήφισαν που θα ζητάν την ανταπόδοση της περσυνής ψήφου τους; Πιστεύεις ότι θα είναι αμερόληπτοι ;Και μόνο με αυτά τα ερωτήματα για την διαφάνεια και την αξιοκρατία έπρεπε ήδη να έχουν αντικατασταθεί .Αλλά για αυτούς δεν λέμε τίποτε .Ας λέμε μόνο για τους άλλους τους κακούς γιατί όποιος είναι εναντίον της ψηφοφορίας είναι ο κακός .Η γνώμη των ψηφοφόρων που δεν ψήφισαν τους δικούς μας με συντριπτικά ποσοστά δε λαμβάνεται υπ όψη ενώ λαμβάνεται για τους κακούς τους άλλους που δεν είναι δικοί μας .
Όσο για αυτά που γράφεις περί καφενείου ρώτα πρώτα έναν δικηγόρο ή ένα δικαστή .Ο υπάλληλος είναι υποχρεωμένος να εκτελέσει δικαστική απόφαση που αφορά την περιοχή ευθύνης και αρμοδιότητας του .Άλλο ο υπουργός γενικά και άλλο ο συγκεκριμένος υπάλληλος που δεν έχει και ασυλία .Και μη συγχέεις τα πράγματα .Καταθέτει αίτηση στον Διευθυντή σχολείου ή τον μη νομιμοποιημένο Διευθυντή Εκπάδευσης λέγοντας ότι δεν αναγνωρίζει καμμία πράξη ή απόφασή του γιατί είναι άκυρες όπως και ο ίδιος .Το ποιος θα μπει είναι άλλη ιστορία .Ότι είναι άκυροι το αποφάσισε του ΣτΕ τελεσίδικα .Και είναι άκυρα όλα όσα έχουν κάνει .Και το ΣτΕ είναι ανώτατο δικαστήριο και όχι οι θαμώνες ενός καφενείου
Επίσης αναρωτιέμαι γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ εφοριακών δεν ζήτησε ποτέ εκλογές για την επιλογή Προισταμένων ΔΟΥ ,ο Συριζα της ΔΕΗ για την επιλογή Προισταμένων Παραγωγής και Προσωπικού ,το ίδιο ο ΣΥΡΙΖΑ των ΟΤΑ των Περιφερειών Εκπαίδευσης κλπ.Γιατί μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ της εκπαίδευσης το ζητάει ;Και ο άλλος δημόσιος τομέας δεν δικαιούται να γευτεί τη χαρά της λαικής συμμετοχής και την πλέρια δημοκρατία ;Γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ τους στερεί αυτή τη χαρά ;Είναι άδικο .Και να το σκέπτονταν μετά την απόφαση του ΣτΕ που αφορά όλο το δημόσιο τομέα δεν μπορούν να το κάνουν . Γλύτωσαν οι άνθρωποι .

Αναστάσιος Κουτσούκος
|

Τί να πει κανείς. Έχουν βαλθεί να εξαγνίσουν όλες τις πράξεις των προηγουμένων κυβερνήσεων.
Τελικά που διαφέτει ο δυριζα και κι Πασοκ ΝΔ
Τα έχουν χάσει....

Ελένη
|

Για 160 ευρώ τον μήνα (καθαρά), δηλαδή για 80 ευρώ το δεκαπενθήμερο, δηλ. για 40 ευρώ την εβδομάδα και τελικά για 5 ευρώ την ημέρα...είναι να απορείς πως υπάρχουν συνάδελφοι που θα βάλουν υποψηφιότητα και μαλώνουν για τα κριτήρια....

ΤΖΙΜΥΣ
|

ΠΡΟΣ ΚΜ
Μήπως συναδελφε ορκιστηκες ποτε για υπακοη προς το Συνταγμα και τους νομους; Αν ναι, γνωριζεις τι πρεπει ως υπαλληλος να κανεις στην περιπτωση (βλεπε τωρα) που καποιοι δεν εφαρμοζουν το συνταγμα της χωρας; Οι αλλοι εχουν ασυλια, εσυ οχι

Tolis
|

Η μοριοδότηση του συμβουλίου βασίζεται στα συνεκτιμώμενα, σε σενάρια, φάκελο υποψηφίου κ.ά. Καταλήγει δε σε βαθμολογία 15-14-13-13-10=12,5.
Ο σύλλογος διδασκόντων σε τι θα βασίζεται;
Το είδα αυτόν είναι φαλακρός και κοντός. Τον είδα τον άλλον είχε μουστάκι. Μια φορά συναντήθηκα μαζί του και μου μίλησε στον ενικό. Είμασταν μαζί στο τάδε σχολείο, δεν ξέρεις τι πλάκα είχε στα διαλείμματα. Καλό παιδί, σας λέω καλό παιδί. Να δεις τι ωραία οικογένεια έχει μένει απέναντί μου και πάει κάθε Κυριακή στην εκκλησία. Τον είδα στη πλατεία και ήταν αξύριστος. Έχει γκόμενα! Μια φορά κατέβηκε υποψήφιος με τον ΣΥΡΙΖΑ. Έκανε διευθυντής στο προηγούμενο σχολείο μου. Μας υποχρέωνε να πιάνουμε δουλειά στις 8:00.
Παιδιά εκεί στο Υπουργείο. Είστε για κλάματα!

ΓΙΑΝΝΗΣ
|

Η συμμετοχή του Σ.Δ. με όποιον τρόπο και αν είναι, ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ.
Ο εκπ/κός ΕΧΕΙ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΔΗΛΩΣΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΙΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ.
Οτιδήποτε εμποδίσει αυτό, θάναι ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ.
Δεν γίνεται με νόμο να απαγορευτεί το δικαίωμα επιλογής των υποψηφίων Δ/ντών, περισσοτέρων του ενός σχολείου.
Πού με ξέρει ο συνάδελφος ενός σχολείου στο Γαλάτσι να εκφράσει γνώμη, ενώ εγώ υπηρετώ στο Παγκράτι;
ΕΜΠΛΟΚΗ Σ.Δ. = Α Ν Τ Ι Σ Υ Ν Τ Α Γ Μ Α Τ Ι Κ Ο Τ Η Τ Α.-

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
|

Κάποιοι μπερδεύουν (ηθελημένα;) το ρόλο το συλλόγου διδασκόντων και του Δ/ντή. Επαναλαμβάνω ο Δ/ντης είναι διοικητικό όργανο εφαρμογής νόμων και διατάξεων του κράτους στη σχολική μονάδα και ως τούτος πρέπει να αντιμετωπίζεται. Ο ρόλος του συλλόγου διδασκόντων είναι διαφορετικής φύσεως. Σαφώς και ο ΣΔ έχει κυρίαρχο ρόλο μέσα στις κείμενες διατάξεις και αποφάσεις της πολιτείας και μπορεί να περιορίσει την "αυθαιρεσία" του Δ/ντή. Αλλά ο μη αξιολογημένος συνάδελφος μπορεί να αξιολογήσει, αιτιολογώντας επώνυμα την άποψή του, τον Δ/ντή ή υποψήφιο Δ/ντη (τον οποίο μπορεί και να μην γνωρίζει αν προέρχεται από άλλη σχολική μονάδα) ;
Συνάδελφοι ΜΗΠΩΣ ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΓΙΑ ΠΛΗΡΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ "ΟΛΩΝ" ΑΠΟ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΕΙΔΙΚΩΝ, ΟΧΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΟΚΡΑΤΙΚΑ, ΣΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ;

ΥΓ: Δεν τρολάρω για την αξιολόγηση, ούτε την επιδιώκω με τις παρούσες νορμες, δεν είμαι Δ/ντης, δεν συμμετείχα σε διαδικασίες προ διετίας αλλά επιτέλους ΑΡΚΕΤΆ ΜΕ ΤΟ ΑΛΛΗΛΟΣΦΑΞΙΜΟ. Ο λυκος στην αναμπαμπούλα χαίρεται. Προσέξτε τον ΛΥΚΟ. Πλησιάζει...

ΔΔ
|

Καθηγητής με μεγαλη προυπηρεσία, διδακτορικά, κλπ, αγαπητος, πλην όμως ευρισκόμενος στη διαθεση του ΠΥΣΔΕ επι σειρα ετών λόγω δυσκολης ειδικότητας, περιφέρεται σε 3-4 σχολεία καθε χρονια. Πως θα γίνει Δ/ντής? Με πρακτικό ποιου συλλόγου?? Καμμια πρόβλεψη? Η μήπως ο νόμος θα ασχοληθει μόνο με οργανικα ανήκοντες?

ΔΗΜΗΤΡΗΣ
|

Ακλόνητη πεποίθησή μου είναι ότι στην εξαιρετικά δύσκολη οικονομική και κοινωνικά επώδυνη συγκυρία στην οποία έχει περιέλθει η πατρίδα μας και ο πολύπαθος χώρος της Παιδείας, επιβάλλεται να συνδιαμορφώσουμε ένα πλαίσιο ειλικρινούς διαλόγου και επικοινωνίας όλων όσοι είναι ταγμένοι να εκφέρουν δημόσιο λόγο ή επωμίζονται δραστικότερα καθήκοντα θεσμοθέτησης κατευθύνσεων.Προσωπικά προσυπογράφω τις ώριμες θέσεις-σκέψεις-εισηγήσεις της Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών και της ΕΟΔΕ για το ζήτημα της επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων

Πολίτης - Εκπαιδευτικός ΠΕ 70
|

Κάποιες – ΠΑΝΤΑ – καλοπροαίρετες σκέψεις για τα όσα απίστευτα ακούγονται με την επιλογή Διευθυντών Σχολείων.

Σκέψη και σχεδιασμός είναι: Το πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων για τους υποψηφίους Διευθυντές Σχολείων χωρίς μοριοδότηση. Το πρακτικό θα διαβιβαστεί στα μέλη του Συμβουλίων Επιλογής Διευθυντών το οποίο θα έχουν διαβάσει πριν τη Συνέντευξη.
Ωραία.. αλλά για ποια σχολική μονάδα;
Και σε πόσες αλλά και ποιες σχολικές μονάδες θα έχει δικαίωμα να καταθέσει αίτηση ο κάθε υποψήφιος;
Αν κάποιος θέλει να πάει σε σχολική μονάδα διαφορετική από αυτή που υπηρετεί – ειδικά τώρα που τσακίστηκαν οι μεταθέσεις – ποιος Σύλλογος Διδασκόντων θα εκφράζει άποψη?
Για σκεφτείτε το σενάριο να λάβει μια …εντυπωσιακή αξιολόγηση από το Σύλλογο Διδασκόντων ένας υποψήφιος αλλά να θέλει να πάει σε …ΑΛΛΟ σχολείο;
Και αν κάποιος βάζει για πρώτη φορά υποψηφιότητα, θα αξιολογηθεί ΜΟΝΟ η παρουσία του ως μέλος του Συλλόγου Διδασκόντων αλλά ΚΑΜΙΑ σχέση με θέματα διοίκησης;
Όντως ..παγκόσμια πατέντα επιλογής…!!!
Αλήθεια, αυτή η εμμονή με το Σύλλογο Διδασκόντων που εξυπηρετεί τελικά;
Σίγουρα πάντως ΟΧΙ στην ομαλότητα της σχολικής μονάδας.
Και από πού προέκυψε η τριετής θητεία;
Μπαρούφες από άσχετους κομματικούς και κολλημένους οι οποίοι εκθέτουν το Υπουργείο και όλους όσους εμπλέκονται.
Όσο για ΔΟΕ και ΟΛΜΕ απλά είναι περιττοί από όλες τις απόψεις: βουβοί, αδιάφοροι, με την καθημερινότητα των σχολείων .
Ποιοι θα αποτελούν το…διευρυμένο Συμβούλιο επιλογής;
Με ποια κριτήρια θα οριστούν τα μέλη;

KM
|

@ Elkon
"Θέλω μόνο να επαναλάβω ότι αυτοί που ασκούν διοίκηση (δντές, υπδντές, δντές εκπσης κτλ.) είναι τελείως εκτεθειμένοι, ούτε ασυλία διαθέτουν ούτε τίποτα. Το οποιοδήποτε αίτημα στη βάση της απόφασης του ΣΤΕ και η μη απάντησή τους ή η αποφυγή ικανοποίησής του, εγείρει ζητήματα μηνύσεων και ότι άλλο μπορεί κανείς να ασκήσει για τα έννομα συμφέροντά του."

Έλεος πια με αυτές τις απειλές μηνύσεων, αγωγών κτλ.
Δηλαδή η απόφαση του ΣτΕ είναι νόμος; Την παίρνει κάποιος και πάει στον διευθυντή του σχολείου και ζητάει τι; Να παραδώσει την διεύθυνση του σχολείου σε αυτόν που δεν έγινε διευθυντής; Τι ακριβώς μπορεί να κάνει ο διευθυντής του σχολείου; Ή ο υποδ/ντής; Τι έχει κάνει ένας διευθυντής σχολείου ή ο υποδ/ντής και είναι τελείως εκτεθειμένος και χρειάζεται ασυλία;
Ή πάει στον διευθυντή εκπαίδευσης και ζητάει τα ίδια;

Ο διεθυντής εκπαίδευσης, ο διευθυντής σχολείου, ο υποδιευθυντής, και κάθε υπάλληλος λειτουργεί σε ένα νομικό πλαίσιο που το έχει φτιάξει η πολιτεία με τους αρμόδιους θεσμούς της. Όταν το ΣτΕ αποφασίζει ότι κάτι είναι λάθος, απευθύνεται στους θεσμούς αυτούς, οι θεσμοί της πολιτείας πρέπει να έρθουν να διορθώσουν...
Μέχρι τότε ο διευθυντής εκπαίδευσης, ο διευθυντής του σχολείου, ο υποδ/ντής... συνεχίζουν να λειτουργούν όπως προβλέπει το νομοθετικό πλαίσιο....

Όλα τα άλλα είναι για το καφενείο...

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
|

Αντιθέτως, κατά την άποψή μου αγαπητή Μυρτώ, ο σύλλογος δεν έχει το ηθικό δικαίωμα, ούτε καν το νομικό να αποφανθεί/αξιολογήσει τη θητεία του Δ/ντή. Ο ίδιος ο σύλλογος αξιολογήθηκε από κάποιον για το εάν είναι ικανός να επιτελέσει ένα τέτοιο έργο; Εγώ αξιολογήθηκα από κάποιον για να μπορώ να αξιολογήσω κάποιον άλλο; Πέρασα από ψυχομετρικά ΤΕΣΤ και κατέχω τη θέση του μάχιμου εκπαιδευτικού; Έχω την ικανότητα να αποτυπώσω γνώμη για τον Δ/ντη της σχολικής μονάδας ο οποίος με πιέζει π.χ για το ωράριο (αφού βγάζω νωρίτερα κατά περίπτωση τα παιδιά από την τάξη έξω για διάλειμμα, ή βγαίνω πχ να καπνίσω για λίγο προφασιζόμενος κάποια δουλειά σχολική, ή αργώ να μπω στην τάξη αμέσως μετά το διάλειμμα, ή δεν συμμετέχω σε κοινές δράσεις του σχολείου, ή.....). Τέτοιες συμπεριφορές υπάρχουν σε σχολικές μονάδες και αρκετοί Δ/ντες έχουν γίνει κακοί. Πως θα αποφανθεί λοιπόν ο σύλλογος αντικειμενικά; Και εάν θέλει ο Δ.ντης να δηλώσει άλλο σχολείο, πρέπει να τον ακολουθεί η επαίσχυντη γνώμη του συναδέλφου; Και με αυτόν (τον νέο υποψήφιο Δ/ντη, αυτόν που για πρώτη φορά ενδεχομένως θα μπει στη διαδικασία, ποιος θα αποφανθεί και τι θα τον συνοδεύει;

Γιατί απλά ΚΑΝΕΙΣ δεν μπορεί να προσυπογράψει μια τέτοια απόφαση επί του παρόντος. Πόσο μάλλον να αποφανθεί κάποιος για την ικανότητα ή μη ικανότητα του υποψηφίου στις κρίσεις Δ/ντών. Δεν συζητώ το ότι και οι προηγούμενοι νόμοι ήταν εντελώς διάτρητοι και αναξιοκρατικοί.
θΕΩΡΩ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟ ΤΟΝ ΟΡΙΣΜΟ Δ/ΝΤΩΝ ΘΗΤΕΙΑΣ 1 ΕΤΟΥΣ ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΥΠΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ ΝΕΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΡΙΣΕΩΝ Δ/ΝΤΩΝ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΑΥΤΟ. ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΚ ΤΟΥ ΠΟΝΗΡΟΥ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΙΘΑΝΩΣ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ. ΕΞΑΛΛΟΥ Η ΟΛΙΓΩΡΙΑ/ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΒΑΡΥΝΕΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ. ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΑΚΟΥΩ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΜΕ ΤΥΠΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΙΚΑΝΟΙ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΠΟΛΛΟΙ Δ/ΝΤΕΣ ΜΕ ΕΛΑΧΙΣΤΑ Η ΚΑΘΟΛΟΥ ΤΥΠΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΙΘΑΝΩΣ ΑΝΙΚΑΝΟΙ. ΤΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑΠΛΑ...ΦΑΥΛΟΣ ΚΥΚΛΟΣ....

Η συριζαία "αριστερά" ως νέα δεξιά
|

Δεύτερη προσφυγή στο ΣΤΕ. Σύντροφοι αριστεροί αντισταθείτε στην "αριστερή" στροφή του νεοδεξιού ΣΥΡΙΖΑ (Τάδε έφη Κοντογιώργης: Η συριζαία "αριστερά" ως νέα δεξιά).

Αρίσταρχος
|

@Μυρτώ και καθ’ ένα που σκέφτεται για μυστικές αξιολογήσεις.
ΜΥΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΕΛΟΣ. Πρακτικό ΣΔ σημαίνει γνώμες επωνύμως και με υπογραφή. Καλή δουλειά στους δικηγόρους και στα δικαστήρια.

Ερωτήματα
|

@Μυρτώ
οποιασδήποτε μορφής "αξιολόγηση" που λαμβάνεται υπόψη για τη μισθολογική και εν γένει επαγγελματική εξέλιξη του εκπαιδευτικού ΠΡΕΠΕΙ να αιτιολογείται και να υπογράφεται από τα μέλη του συλλόγου, για να είναι έγκυρη. Αυτά είπε το ΣΤΕ που διαφυλάσσει και εσένα από οποιαδήποτε αυθαιρεσία της διοίκησης ή των συναδέρφων σου!

ΗΡΑ*
|

Το σύστημα έχει μπουκώσει, δηλ. έχει φρακάρει, σ' όλα τα επίπεδα! Πάρτε το επιτέλους χαμπάρι ! Χωρίς το σύστημα δεν θα ήταν αυτό που είναι σήμερα, εδώ και δεκαετίες τώρα... Εικόνα του είναι και του μοιάζουν, του συστήματος εννοώ. Με τις πλάτες της ηγεσίας του συστήματος και με τις δικές σας ψήφους θα φρεσκάρουν την αναγκαία προς τούτο ...νομιμοποίηση - λέγε με κολυμβήθρα του σιλωάμ που όλα τα πλένει κι όλα τα καθαρίζει - και τσιουπ, θα σωθεί πάλι η παρτίδα για το σύστημα ! Ενα - δυο παραδείγματα για του λόγου το αληθές : Ο Ρέτζι στην Ιταλία, αυτός ντε που πριν από λίγους μήνες παραιτήθηκε από πρωθυπουργός ΚΑΙ από αρχηγός του Δημοκρατικού Κόμματος, μόλις χθες αναβαπτίστηκε στην... κολυμβήθρα του σιλωάμ και νάτος πάλι φρέσκος - φρέσκος αρχηγός του ιδίου κόμματος για να έχει το δικαίωμα να ξαναγίνει πρωθυπουργός! Στα καθ' ημάς το πράγμα είναι πιο εύκολο: Π.χ. ο ομοϊδεάτης του Ρέτσι Γ.Α.Π. αποτραβήχτηκε λίγους μήνες, έκοψε και το ... μουστάκι - είναι κι αυτό μια κάποια λύση - και νατος λαβρος τώρα να βάλει εναντίον των μνημονίων και των δανειστών! Ποιος ο Γ.Α.Π. !!! Α, ξέχασα να σας πω πως εξακολουθεί να είναι πρόεδρος της ... να δεις πώς τη λένε, μωρε ... της Σοσιαλιστικής Διεθνούς... Ποιος, ο Γ.Α.Π. !!!. Θα μπορούσα να αναφέρω και την κυρία Δια....... - αλλά άσε καλύτερα, μέρα που είνα σήμερα ( Πρωτομαγιά γαρ), δεν θέλω να κάνω τα νεύρα σας τσατάλια...
Γι΄αυτό σας λέω ότι μας δουλεύουν ψιλό γαζί. Ωστόσο, θα ήμουν άδικος αν τους έβαζα όλους στο ίδιο τσουβάλι. Υπάρχουν συνάδελφοι, συνδικαλιστές και μη, που βλέπουν από διαφορετική οπτική γωνία τα πράγματα...Πρωτομαγιά σήμερα κι εγώ ακόμα να ξεκολλήσω από .... φεύγω... όλο και κάποιους απ' αυτούς θα συνατήσω σήμερα στις πορείες, με ή χωρίς σημαίες και λάβαρα....

stelios
|

O Σύλλογος Διδασκόντων είναι το ανώτερο διοικητικό όργανο σε ένα σχολείο. Ανώτερο κι από τον διευθυντή. Γι αυτό και πρέπει να έχει γνώμη για τον διευθυντή και θα έπρεπε να προέρχεται από αυτόν και μόνο. Συλλογική είναι η προσπάθεια σ΄ ένα σχολείο για το σχολείο και δε μπορεί να γίνει αλλιώς.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ