Τα 66 τμήματα που αναγνωρίζονται ως integrated master

ΤΟ ΕΣΕΚΑΑΔ, δεν έχει γνωμοδοτήσει για κανένα τμήμα διότι όπως δήλωσε στο esos ο πρόεδρός του Καθηγητής Σπύρος Γεωργάτος δεν προσέρχονται στις προγραμματισμένες συνεδριάσεις εκπρόσωποι φορέων με αποτέλεσμα να μην υπάρχει απαρτία.

19/06/2019

Ενημερώθηκε: 21/06/2019, 13:52

Άκουσε το άρθρο

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες επεξεργασίας από το υπουργείο Παιδείας αιτημάτων τμημάτων ΑΕΙ να απονέμουν    ενιαίο  και αδιάσπαστο  τίτλο σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master), στην ειδικότητα εκάστου Τμήματος, επιπέδου 7 του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων.

Ηδη ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου  μέχρι σήμερα υπέγραψε σχετικά αποφάσεις για 66 τμήματα.

Στο μεταξύ η ΑΔΙΠ δεν έχει γνωμοδοτήσει για πολλά τμήματα στα γραπτά ερωτήματα του υπ. Παιδείας.

ΤΟ ΕΣΕΚΑΑΔ δεν έχει γνωμοδοτήσει για κανένα τμήμα διότι όπως δήλωσε στο esos ο πρόεδρός του Καθηγητής Σπύρος Γεωργάτος δεν προσέρχονται στις προγραμματισμένες συνεδριάσεις εκπρόσωποι φορέων με αποτέλεσμα να μην υπάρχει  απαρτία.

Ειδικότερα, ο υπουργός Παιδείας , έχει υπογράψει μέχρι σήμερα για τα ακόλουθα 63 τμήματα:

ΑΕΙ    ΤΜΗΜΑ

ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ    

  1. ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ    

  1. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΛΙΚΩΝ
  2. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
  3. ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ    

  1. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
  2. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
  3. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ    

  1. ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΖΩΪΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ
  2. ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ
  3. ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
  4. ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
  5. ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
  6. ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ   

  1. ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
  2. ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ
  3. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
  4. ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  5. AΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  6. ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
  7. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  8. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ    

  1. ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  2. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  3. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  4. ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  5. ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  6. ΑΓΡΟΝΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΟΠΟΓΡΑΦΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  7. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΕΤΑΛΛΕΙΩΝ ΜΕΤΑΛΛΟΥΡΓΩΝ
  8. ΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  9. ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ    

  1. ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  2. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
  3. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ
  4. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ  ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  5. ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  6. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΑΕΡΟΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  7. ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  8. ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

AΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ    

  1. ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  2. ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  3. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  4. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
  5. ΑΓΡΟΝΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΟΠΟΓΡΑΦΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  6. ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  7. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  8. ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
  9. ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΟΥ
  10.  ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ    

  1. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  2. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
  3. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
  4. ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ  

  1. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
  2. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  3. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
  4. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΡΥΚΤΩΝ ΠΟΡΩΝ
  5. ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

  1. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  2. ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  3. ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  4. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
  5. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ 
  6. ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΙΧΘΥΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΥΔΑΤΙΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

  7. ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΜΝΤΟΣ 

ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

  1. ΤΕΧΝΩΝ ΗΧΟΥ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΑΣ

ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ    

  1. ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

Υπαγωγή στο άρθρο 46 του νόμου 4485/2017

Ουσιαστικά τα παραπάνω τμήματα υπάγονται  στο άρθρο 46 του νόμου 4485/2017 για τον ενιαίο  και αδιάσπαστο  τίτλο  σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου και επαγγελματικά προσόντα αποφοίτων Τ.Ε.Ι., που προβλέπει τα εξής:

1. Η επιτυχής ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου σπουδών, που οργανώνεται σε Τμήματα Α.Ε.Ι. και διαρκεί κατ’ ελάχιστον δέκα (10) ακαδημαϊκά εξάμηνα (υποχρεωτικά εξάμηνα για τη λήψη πτυχίου ή διπλώματος σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών), οδηγεί στην απονομή ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) στην ειδικότητα του Τμήματος, αν στο πρόγραμμα σπουδών:

α) περιλαμβάνονται μαθήματα ώστε να διασφαλίζεται:

αα) η θεμελίωση στις βασικές επιστήμες και τέχνες,

ββ) η ανάπτυξη των μαθημάτων κορμού της ειδικότητας σε όλο το εύρος του σχετικού γνωστικού αντικειμένου,

γγ) η εμβάθυνση και η εμπέδωση σε υψηλό επίπεδο των γνώσεων στο εύρος του γνωστικού αντικειμένου της ειδικότητας,

β) προβλέπεται η εκπόνηση πτυχιακής ή διπλωματικής εργασίας διάρκειας ενός (1) ακαδημαϊκού εξαμήνου κατ’ ελάχιστον.

2. Για την υπαγωγή στην παρούσα διάταξη, η Σύγκλητος του οικείου Α.Ε.Ι., ύστερα από εισήγηση της Συνέλευσης του Τμήματος, απευθύνει αίτημα στον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ο οποίος, ύστερα από γνώμη του Ε.Σ.Ε.Κ.Α.Α.Δ. και της Α.Δ.Ι.Π., και εφόσον πληρούνται τα κριτήρια της παραγράφου 1, εκδίδει σχετική διαπιστωτική απόφαση, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Οι γνώμες του προηγούμενου εδαφίου δίνονται εντός προθεσμίας εξήντα (60) ημερών από την περιέλευση του ερωτήματος από τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Μετά την έκδοση της ανωτέρω απόφασης, ο ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) λογίζεται ότι έχει ληφθεί από την ημερομηνία απονομής του πτυχίου ή διπλώματος και καταλαμβάνει και τους αποφοιτήσαντες πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου. Ο ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου δεν επιφέρει μισθολογικές μεταβολές.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (23)

Ερωτων
|

Για την Ελλάδα ρωτάω. Έχει τελειώσει κάποιος πέντε χρόνια πανμιο Ρουμανία , στην Ελλάδα τώρα πως αναγνώριζεται;

@Ερωτών
|

Στις ΗΠΑ όχι - ΔΕΝ θεωρουν ότι έχεις μεταπτυχιακό.

Ερωτων
|

Αν κάποιος έχει βγάλει Πολυτεχνείο στο εξωτερικό λογίζεται για integrated master?

@ακόμα δε νομίζω
|

Για τα τμήματα ΗΜΜΥ των πολυτεχνικών που "θεωρείς ότι αποτελούν δύο διαφορετικές επιστήμες", δες και το αντίστοιχο τμήμα του ΜΙΤ.
Αν αυτοί το θεωρούν μια επιστήμη τότε έτσι είναι. (Φυσικά κάθε άλλη σύγκριση με το ΜΙΤ είναι ατυχής)

Μ
|

Φαντάζομαι πως έχετε συνηδειτοποιήσει όλοι ότι όλα αυτά γίνονται για να δικαιολογήσουν τα πέντε χρόνια σπουδών όταν σε ολόκληρη την Ευρώπη το bachelor ανέρχεται στα 3 ή 4 το μέγιστο, έτσι;
Αυτοί που έχουν ολοκληρώσει τις σπουδές τους στο πολυτεχνείο, ας κάνουν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ μεταπτυχιακό αν θέλουν ΚΑΙ μεταπτυχιακό εκτός από τα υπερδικαιώματα που λαμβάνουν από την πρώτη μέρα μετά το πολυτεχνείο - χωρίς καν να έχουν θεσμοθετημένη υποχρεωτική πρακτική.

Νίκος
|

Στην παρ. 2 του άρθρου 46 του ν. 4485/2017 προβλέπεται τι γίνεται στην περίπτωση που δεν γνωμοδοτήσουν το ΕΣΕΚΑΑΔ ή/και η ΑΔΙΠ. Επίσης σε ορισμένες (όχι σε όλες) υπουργικές αποφάσεις αναγνώρισης τίτλων σπουδών ως ενιαίων και αδιάσπαστων (integrated masters), αναφέρεται ότι το Συμβούλιο της ΑΔΙΠ διατυπώνει θετική γνώμη.

ΓΣ
|

Τραγελαφική κατάσταση (ξανά). Το ένα όργανο δε συνεδριάζει, το άλλο δεν έχει γνωμοδοτήσει, παρ΄ολα αυτά ο υπουργός υπογράφει και τα "βαφτίζει" μαστερ κατα το δοκούν. Φεύγοντας, ας διαλύσουμε ότι προλαβαίνουμε...

Emmanouil
|

Φυσικά η αναγνώριση αυτή έχει ισχύ μόνο στο εσωτερικό?

ΑΚΥΡΟ ΜΑΣΤΕΡ ΕΣΩΡΕΡΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ
|

Γιατι δεν λετε ξεκαθαρα οτι μεχρι στιγμής δεν υφίσταται grecomaster? Η ΑΔΙΠ στις τελευταιες αξιολογησεις των πολυτεχνικων τμηματων ειχε πει ξεκαθαρα οτι τα 5ετη εχουν σοβαρο προβλημα αλληλοεπικαλυψεων υλης και δυσδιακριτη ειδικευση με αποτελεσμα να μην ειναι εφικτος ο προσανατολισμός οπως απαιτει ενα μαστερ.
Επίπεδο 6 και πολυ ειναι.... Αν θελουν οι αποφοιτοι των πολυτεχνειων μαστερ, να κανουν πραγματικες σπουδες.

Βιοπληροφορική
|

"Integrated Master Μαθηματικών έπρεπε να δίνουν τα Πανεπιστήμια Πληροφορικής, αφού εκεί διδάσκονται τα εξειδικευμένα Διακριτά Μαθηματικά, τα Μαθηματικά του Υπολογισμού και η Μαθηματική Λογική: Προτασιακή Λογική, Πρωτοβάθμια Λογική, Θεωρία των Γράφων, Συνδυαστική, Θεωρία Υπολογισιμότητας, Θεωρία Πολυπλοκότητας, Θεωρία Αυτομάτων και Τυπικών Γλωσσών"

@ΤΕΙ = Πανεπιστημια στα περισσότερα κράτη
|

Νομίζω το έχει δηλώσει από πέρσι: κατατακτήριες με ευνοϊκούς όρους.

Ό,τι γινόταν δηλαδή ανέκαθεν (κατατακτήριες) για όλους τους πτυχιούχους διετών & υπερδιετών σχολών & ΑΕΙ/Πανεπιστήμια & ΤΕΙ (και δεν είναι υποχρεωτικό, έχεις λάβει ήδη το πτυχίο ΑΕΙ).

ΤΕΙ = Πανεπιστημια στα περισσότερα κράτη
|

Υπουργέ με τις διαδικασίες ισοτιμησης για τους αποφοίτους ΤΕΙ τι θα κάνεις?

ακόμα δεν νομίζω
|

Σε ένα μάλλον συμφωνούμε. Δεν είναι δυνατή σε ένα παραπάνω χρόνο σπουδών να γίνει τόσο διεύρυνση σε άλλη επιστήμη όσο και εμβάθυνση των σπουδών.

Στην σχέση πληροφορικής με την ηλεκτρολογία εγώ (και όχι μόνο εγώ) θεωρώ ότι αποτελούν δύο διαφορετικές επιστήμες. Δεν είναι τυχαίο ότι οι ηλεκτρολόγοι αισθάνθηκαν την ανάγκη να προσθέσουν τον δεύτερο προσδιορισμό «και μηχανικοί υπολογιστών» στον τίτλο της σχολής τους. Αν η συμπερίληψή ήταν δεδομένη δεν θα έμπαιναν στον κόπο.
Πέρα από την σχέση ηλεκτρολόγων και πληροφορικής, για όποιον δεν αισθάνεται σε θέση να την αποτιμήσει μπορούμε να εξετάσουμε και την ΣΕΜΦΕ. Σχολή εφαρμοσμένων μαθηματικών και φυσικών επιστημών. Πάλι τουλάχιστον δύο αντικείμενα θεραπεύονται (φυσική και μαθηματικά), πάλι δεν υπάρχει πρόβλημα στην αναγνώριση ως int. Master. Τα μαθηματικά και η φυσική είναι ποιο οικεία, ίσως αυτό διευκολύνει την κρίση μας.

Όσο για την σχέση ηλεκτρολογίας και πληροφορικής θα προσθέσω και τα εξής. Αν και διαφορετικές και διακριτές επιστήμες δεν είναι άσχετες. Η πληροφορική είχε ως γεννήτορες τα μαθηματικά και την ηλεκτρολογία. Άρα δεν έχουν την απόσταση πχ της γεωλογίας με την νομική. Υπάρχουν επικαλύψεις και μεταφορά ιδεών και με τις δύο προαναφερθείσες επιστήμες. Αυτή είναι η δικιά μου άποψη. Αν δεν τις περιγράψει κάποιος ως διαφορετικές θα μπορούσε να ισχυρισθεί ότι η μία είναι μέρος της άλλης. Αυτό μπορεί να συμβεί και με άλλα ζευγάρια επιστημών που έχουν σχέση γεννήτορα και γόνου. Πχ τα μαθηματικά και την στατιστική ή την φιλοσοφική σχολή και την ψυχολογία. Ή τις θεωρείς ως διαφορετικές ή τις θεωρείς ως έχουσες την σχέση του ειδικού με το γενικό. Σε αυτές όμως τις περιπτώσεις το υπουργείο και ο νομοθέτης ξέρουν μια χαρά να μοιράσουν ΕΔ. Η σχολή ΦΠΨ πχ δεν έχει δικαιώματα άσκησης επαγγέλματος ψυχολόγου. Και ας είναι αρχαιότερη και ας ξεπήδησε η μία από την άλλη. Και δικαιολογημένα. Οι ψυχολόγοι πάλι δεν έχουν πρόσβαση στην μέση εκπαίδευση που έχουν οι πιο ευρείας εκπαίδευσης φιλόλογοι. Η περίπτωση των μαθηματικών και των στατιστικολόγων είναι εντελώς ανάλογη. Σπουδές σε ένα ποιο στενό αντικείμενο δεν κληρονομούν το σύνολο των ΕΔ αλλά εδραιώνουν προνομιακή πρόσβαση στον ποιο στενό τομέα.

Αλλά αυτά δεν ισχύουν για όλους.

Δημήτρης
|

Το τμήμα Ηλεκτρολόγων μηχανικών & μηχανικών υπολογιστών Θεσσαλίας πού είναι;

@μπα δεν νομίζω
|

Ναι σε αυτό με "δύο γνωστικά αντικείμενα και απουσίας εμβάθυνσης". Και φυσικά η εν γένει φιλοσοφία του προπτυχιακού προγράμματος ΑΣΠΑΙΤΕ που είναι ΤΕΙ (απλοϊκά: λιγότερη θεωρία και περισσότερο πρακτικά) και όχι πανεπιστημιακή.

Στο άλλο που λες, δεν είμαι ΗΜΜΥ να ξέρω πόσο σχέση έχουν/δεν έχουν τα ηλεκτρολογία-πληροφορική (τουλάχιστον τόσο, όσο του να αντιλαμβάνομαι το αυτό της διαφοράς μηχανικής με παιδαγωγικά). Ας απαντήσει κάποιος ειδικός.

μπα δεν νομίζω
|

Η προϋπόθεση γ) είναι «η εμβάθυνση και η εμπέδωση σε υψηλό επίπεδο των γνώσεων στο εύρος του γνωστικού αντικειμένου της ειδικότητας,» Αναφέρεις ότι η ΑΣΠΑΙΤΕ «έχει δύο γνωστικά αντικείμενα» και αυτό είναι σωστό. Προφανώς το συνδέεις με τον όρο γ). Επειδή δηλαδή «έχει δύο γνωστικά αντικείμενα» για αυτό δεν μπορεί να πετύχει «εμβάθυνση και η εμπέδωση σε υψηλό επίπεδο των γνώσεων στο εύρος του γνωστικού αντικειμένου της ειδικότητας» Το ίδιο βέβαια συμβαίνει και με τις σχολές ΗΜΜΥ. Είναι ηλεκτρολόγοι και έχουν προβεί σε εισπήδηση στον χώρο της πληροφορικής. Εκεί πώς γίνεται;

Το status του ΤΕΙ είναι που εμποδίζει την αναγνώριση της ΑΣΠΑΙΤΕ. Το «ενιαία και αδιάσπαστα» είναι συνθηματική φράση και σημαίνει τα πτυχία ΜΑΣ.

ΔΦ
|

Οι 3 προυποθεσεις φαινεται να ειναι φωτογραφικες για συγκεκριμενα τμηματα. Δυσκολα μπορουν να σταθουν στα δικαστηρια.Επισης στον ΑΣΕΠ προσμετρωνται; Αν ναι θα εχουμε εκρηξη δικαστικων προσφυγων καιπολυ προωρη αχρηστευση του νομου.

@ΠΤΥΧΙΑ 5ΕΤΗ ΑΕΙ-MSc
|

Το έχουν αναφέρει και άλλοι αρκετές φορές: η ΣΕΛΕΤΕ (δηλαδή πολλά τώρα χρόνια ΑΣΠΑΙΤΕ) έχει δύο γνωστικά αντικείμενα (μηχανικά και παιδαγωγικά) και άρα δεν καλύπτει τις τρεις προϋποθέσεις (δηλαδή προφανώς τη γ).

Η ΑΣΠΑΙΤΕ ανήκει στα ΤΕΙ παλαιόθεν. Δεν ξέρω τι εννοείς ακριβώς με το "2ης κατηγορίας και αυτοί, όπως αυτοί των ΤΕΙ". Σε ΤΕΙ σπούδασαν, πτυχίο ΤΕΙ έλαβαν. Διευκρίνισε αν θες.

Αυτοί που έχουν 5ετές πτυχίο και καλύπτουν τις τρεις προϋποθέσεις (διάβασε αν θες το άρθρο) δεν λαμβάνουν κάποιο επιπλέον τίτλο τύπου MSc, που λες στο όνομά σου, αλλά είναι επιπέδου master integrated. Άλλο το ένα, άλλο το άλλο (αναφέρεται και στον τίτλο του άρθρου, ενημερώσου σχετικά).

Γιώργος Παπαδοόπουλος
|

Υπουργέ μην ξεχνάς ότι τα μέλη του ΕΣΕΚΑΑΔ τα όρισες εσύ με απόφαση σου (https://www.esos.gr/arthra/51401/ta-meli-toy-neoy-esyp-esekaad). Αν κάποια μέλη δεν προσέρχονται μπορείς να ενημερώσεις τους φορείς που εκπροσωπούν ώστε να τα αντικαταστήσουν.

dr
|

@ΠΤΥΧΙΑ 5ETH ΑΕΙ-MSc
διότι δεν είναι ενιαία και αδιάσπαστα

ΠΤΥΧΙΑ 5ETH ΑΕΙ-MSc
|

Aλήθεια με τα πτυχία 5ετούς της ΣΕΛΕΤΕ γιατί δεν αναφέρεται τίποτα στο Νομοσχέδιο. Είναι 2ρης κατηγορίας και αυτοί, όπως και αυτοί των ΤΕΙ.

Φώτης
|

Αυτό σημαίνει πιθανά ότι οι απονεμόμενοι τίτλοι προσβάλλονται πολύ εύκολα στα διοικητικά δικαστήρια από όποιον έχει έννομο συμφέρον, και είναι πολλοί αυτοί.

Γιαννης Μ.
|

"ΤΟ ΕΣΕΚΑΑΔ δεν έχει γνωμοδοτήσει για κανένα τμήμα διότι όπως δήλωσε στο esos ο πρόεδρός του Καθηγητής Σπύρος Γεωργάτος δεν προσέρχονται στις προγραμματισμένες συνεδριάσεις εκπρόσωποι φορέων με αποτέλεσμα να μην υπάρχει απαρτία."
Δηλαδή, οι εκπρόσωπο των φορέων αδιαφορούν για τη συμμετοχή τους σε αυτό; Αν δεν τους ενδιαφέρει γιατί δεν παραιτούνται;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ