Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Μετρώντας ως το έξι ν+2 και πανεπιστημιακά πτυχία στο ΠΑΔΑ

Προβληματική νομοθετική διάταξη θα επηρεάσει πλήθος φοιτητών στα περισσότερα ανώτατα ιδρύματα της χώρας
Δημοσίευση: 13/10/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Καθηγητής Γιώργος Γιαννακόπουλος
Πρόεδρος του τμήματος Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

Στην πραγματικότητα το θέμα στο οποίο θα αναφερθώ  ξεπερνά τα όρια του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, καθώς σχετίζεται με νομοθετική διάταξη που θα επηρεάσει πλήθος φοιτητών στα περισσότερα  ανώτατα ιδρύματα της χώρας.

Στόχος του παρόντος σημειώματος είναι να επισημάνει το πρόβλημα, ελπίζοντας ότι οι αρμόδιοι του υπουργείου Παιδείας θα δώσουν μια έγκαιρη και καθαρή λύση.

Ο νόμος  4521 ορίζει: “Οι φοιτητές που κατά την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους 2018- 2019 έχουν υπερβεί τη διάρκεια των εξαμήνων που απαιτούνται για τη λήψη του τίτλου σπουδών, σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών, προσαυξανόμενη κατά τέσσερα (4) εξάμηνα, έχουν μόνο το δικαίωμα να ολοκληρώσουν τον πρώτο κύκλο σπουδών Τμήματος Τ.Ε.Ι.”.

Είναι προφανές ότι ο νομοθέτης θέτει ένα χρονικό όριο έξι ακαδημαϊκών ετών, πέρα από το οποίο οι φοιτητές δεν μπορούν να συνεχίσουν για να λάβουν πανεπιστημιακό πτυχίο.

Είναι νομίζω προφανές ότι, κατά την έναρξη του νέου ακαδημαϊκού έτους, όσοι φοιτητές εισήχθησαν το 2012-13 δεν θα έχουν υπερβεί τα έξι χρόνια σπουδών. Θα έχουν συμπληρώσει ακριβώς έξι (12 εξάμηνα).

Ωστόσο, η άποψη αυτή δεν είναι η μόνη, ούτε αναγκαστικά η σωστή

. Η Δ.Ε. του ΠΑΔΑ θεωρεί, ότι οι φοιτητές που θα εγγραφούν στο 13ο εξάμηνο των σπουδών τους έχουν υπερβεί το όριο που θέτει ο νόμος.

Έτσι, στην πράξη μεταθέτει το όριο για τη δυνατότητα λήψης πανεπιστημιακού πτυχίου στο ακαδημαϊκό έτος 2013-14.

Η γνώμη μου, όπως και αρκετών άλλων συναδέλφων, είναι ότι με τον τρόπο αυτό ακυρώνεται το ν+2, καθώς δικαίωμα για πανεπιστημιακό πτυχίο θα έχουν  όσοι θα εγγραφούν στο 11ο εξάμηνο, όσοι δηλαδή θα έχουν συμπληρώσει μόνο 10 εξάμηνα σπουδών.

Το ζήτημα είναι πολύ σοβαρό καθώς σχετίζεται με τα δικαιώματα των φοιτητών και θα πρέπει να λάβει αδιαμφισβήτητη λύση χωρίς καθυστέρηση.

Ποιος όμως αποφασίζει τι ακριβώς ορίζει ο νόμος;

Ποιος τον ερμηνεύει με εγκυρότητα (αναλαμβάνοντας και την ευθύνη γι’ αυτό);

Νομίζω ότι τα τμήματα, στα οποία και απευθύνονται, όπως είναι φυσικό, οι ενδιαφερόμενοι φοιτητές, δεν μπορούν να κρυφτούν πίσω από ανακοινώσεις των διοικητικών υπηρεσιών του ιδρύματος, ούτε καν πίσω από αποφάσεις της Διοικούσας Επιτροπής.

Καθώς η διάταξη αυτή επαναλαμβάνεται στους νόμους που αφορούν και άλλες συναφείς περιπτώσεις (συγχωνεύσεις πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι.), καλό είναι το αρμόδιο υπουργείο να ξεκαθαρίσει τα πράγματα.

Να διευκρινίσει δηλαδή τι ακριβώς ορίζει η συγκεκριμένη διάταξη, η οποία  χαρακτηρίζεται ως απολύτως προφανής για όλους εκείνους που υποστηρίζουν… αμφότερες τις αντικρουόμενες απόψεις.

Σχόλια (76)

 
Αλέξανδρος Π.
13 Οκτ 2018 11:07

Με τους παλαιούς αποφοίτους των δύο ΑΤΕΙ τι θα γίνει; Πότε, επιτέλους, θα ανακοινωθούν οι διαδικασίες για να λάβουν το νέο πτυχίο του ΠΑ.Δ.Α.; Όσοι αποφοίτησαν στα 4 έτη και ήταν επιμελείς ήταν οι βλάκες της υπόθεσης;

 
Αυτονόητο
13 Οκτ 2018 11:25

@Αλέξανδρος Π.

Δεν θα πάρουν ποτέ. Κάτι τέτοιο εκτός από παράνομο, θα ήταν και παράλογο. Πώς θα πάρουν πτυχία από ένα ίδρυμα που δεν υπήρχε όταν σπούδαζαν?

 
Φτάνει πια!
13 Οκτ 2018 13:31

@Αλέξανδρος Π. θέλεις να πάρεις πανεπιστημιακό πτυχίο με το έτσι με το θέλω και δεν γνωρίζεις ότι δεν υπάρχουν ΑΤΕΙ (πέρα του Άλεξάνδρειου ΤΕΙ Θεσσαλονίκης). Εφόσον ένας επιμελής φοιτητής τελείωσε στα 4 χρόνια δεν νομίζω ότι του είναι ιδιαίτερος κόπος να δώσει κατατακτήριες (3 μαθήματα που έχει ήδη περάσει) και να παρακολουθήσει άλλα 6 (τυχαίος αριθμός) ώστε να λάβει το πανεπιστημιακό πτυχίο ίδιου επιπέδου με αυτό που κατέχει ήδη (ΤΕΙ). Δεν είναι το πρόβλημα ο τίτλος για να βρεις δουλειά, η έλλειψη ευκαιριών είναι.
Τέρμα ο διαχωρισμός των ΤΕ/ΠΕ πρέπει να επιζητά ο κάθε απόφοιτος των ΤΕΙ, όχι δώρα πτύχια.

 
Τζωρτζ
13 Οκτ 2018 14:30

@Αυτονόητο
Ούτε παράλογο είναι ούτε και παράνομο. Με την ίδια λογική, παράνομο είναι να διαλύουμε ετσιθελικά 2 ιδρύματα και να αφήνουμε χιλιάδες αποφοίτους στο δρόμο. Και για να μιλήσω πιο συγκεκριμένα, είμαι απόφοιτος του τμήματος πληροφορικής του ΤΕΙ Αθήνας. Το αντίστοιχο τμήμα του ΠΑΔΑ έχει τα ίδια μαθήματα, τους ίδιους καθηγητές, εγκαταστάσεις κτλ, περίπου ίδια βάση εισαγωγής, τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα. Πιστεύεις αν γράψω στο βιογραφικό ότι είμαι απόφοιτος ΠΑΔΑ, θα μου πει κανείς τίποτα?? Ή μήπως θα θυμάται κανείς μετά από χρόνια ποτέ ιδρύθηκε το ΠΑΔΑ κτλ. Η μόνη διαφορά είναι στο δημόσιο, με τη διάκριση των ΠΕ και ΤΕ υπαλλήλων. Κατά την άποψή μου, η πλειοψηφία των τμημάτων της πρώην ΣΤΕΦ είναι οι "ριγμένοι" της υπόθεσης...

 
@Γιαννακόπουλος @Αλέξανδρος Π.
13 Οκτ 2018 14:32

κ. Γιαννακόπουλε,
εύλογες οι απορίες σας, το ερώτημα, όμως είναι κατά πόσον η Δ.Ε. αποφάσισε χωρίς να έχει ερωτηθεί ο νομικός σύμβουλος του Ιδρύματος ή οι σχετικές υπηρεσίες του Υπουργείου. Φαντάζει απίθανο να ελήφθη απόφαση χωρίς τεκμηρίωση.

Αγαπητέ Αλέξανδρε Π.,
μέσα στο κείμενό σας θεωρείτε ότι οι απόφοιτοι θα λάβουν το νέο πτυχίο. Το "λάβουν" είναι μαξιμαλιστικό, το "νέο" δημιουργεί την αίσθηση της αυτοματοποιημένης συναλλαγής. Τίποτε από μτα δύο δεν ισχύει, καθώς οι απόφοιτοι αποφοίτησαν από ένα ΑΕΙ (οι μετά το 2001), οπότε δε δύνανται να ανταλλάξουν το πτυχίο τους με ένα άλλο. Μπορούν πάντοτε να πάρουν ένα δεύτερο πτυχίο από το ΠαΔΑ μέσω κατατακτηρίων εξετάσεων, όπως μπορούν να κάνουν και σε οποιοδήποτε άλλο πανεπιστήμιο της χώρας.

 
@αυτονοητο
13 Οκτ 2018 15:18

Κανεις λάθος διότι ο Αλέξανδρος αναφέρθηκε σε διαδικασίες που μπορεί κάποιος να ακολουθήσει για να λάβει το νέο πτυχίο. Αυτό ειναι πολύ λογικό αφού ειναι απόφοιτος των ενοποιημένων ιδρυμάτων. Μην τρελαθούμε τελείως.

 
Φοιτήτρια ΠΑΔΑ
13 Οκτ 2018 15:20

Αυτονόητο δεν είναι, αν λάβεις υπόψη και την ιστορία, τι έγινε δηλαδή σε αντίστοιχες περιπτώσεις στο παρελθόν (παράδειγμα παιδαγωγική Ακαδημία διετής που έγινε Πανεπιστήμιο τετραετής). Πάντα υπάρχει δυνατότητα ισοτίμησης έστω με κάποια επιπλέον ζητούμενα κι όχι απαραίτητα άμεσα.

Τώρα για το θέμα που θίγεται παραπάνω, εμένα διαβάζοντας το νόμο μου φάνηκε εξ αρχής προφανές ότι όσοι μπήκαν το 2012 δεν δικαιούνται πτυχίο ΠΑΔΑ. Το θεώρησα και λογικό με την έννοια ότι δεν ήθελαν να πριμοδοτήσουν άτομα που ξέφυγαν από το όριο του ν+2 έναντι ατόμων της γενιάς τους που δεν το έκαναν. Ένα άτομο που μπαίνει στο 7ο έτος έχει υπερβεί τα 6 έτη θεώρησα.
Τώρα και η άλλη ερμηνεία δεν είναι παράλογη. Βασικά από τη στιγμή που ειπώθηκε από κάποιους κι αυτή η ερμηνεία που δεν αποκλείει τους εισαχθέντες του 2012, εγώ άρχισα να την υποστηρίζω καθαρά για λόγους αλληλεγγύης προς τους συμφοιτητές μου αυτού του έτους, αλλά και γιατί την βρήκα λογική και αυτή. Εξαρτάται αν με τον όρο "υπερβεί", εννοούν να έχουν ολοκληρώσει εξάμηνο μεγαλύτερο του 12ου ή απλώς να μπήκαν σε εξάμηνο μεγαλύτερο του 12ου.

 
Απόφοιτος
13 Οκτ 2018 15:44

@Αυτονόητο

Αγαπητέ φοιτητή ή καθηγητή του ΠαΔΑ,αν θεωρείς αυτονόητο ότι δεν θα πάρουν ποτέ άλλο τόσο αυτονόητο είναι και το γεγονός ότι ο Γαβρόγλου δεν παρανόμησε.Όμως, το μόνο σίγουρο είναι ότι ο Γαβρόγλου όχι μόνο παρανόμησε αλλά αν γινόταν αυτά τα αίσχη σε άλλη ευρωπαική χώρα και όχι στη δική μας μπανανία, θα ξηλωνόταν τα πεζοδρόμια!

 
Φοιτητής παδα
13 Οκτ 2018 15:44

Δυστυχώς το μέλλον μας εξαρτάται από το τι θα γίνει με τους παλαιούς αποφοίτους των δύο ΤΕΙ .
Όσο δεν αποφασίζεται ποιο θα είναι το μέλλον αυτών δεν θα ξέρουμε και εμείς τι Ε.Δ. θα έχουμε κτλ.
Αυτά ειπώθηκαν από ανθρώπους εκ των έσω.
Εδώ που τα λέμε και σε μένα εάν σπουδαζα 4 χρόνια σε μία σχολή και ξαφνικά την καταργούσαν ,δεν θα ήταν και ότι καλύτερο .
Ειδωμεν λοιπόν ...

 
Απόφοιτος ΤΕΙ Αθήνας
13 Οκτ 2018 15:47

@Φτάνει πια!

Έχετε μπερδευτεί κύριε.Οι απόφοιτοι δεν ζητάνε δώρα πτυχία.Ζητάνε αντιστοίχιση πτυχίου ούτως ώστε τα παρόντα πτυχία που έχουν να έχουν νομικό αντίκρισμα.

 
Thomas Paschalis
13 Οκτ 2018 16:14

@Αυτονόητο
Να σε ενημερώσω πως στο πρόσφατο παρελθόν όταν πανεπιστημιοποιήθηκαν σχολές όπως οι Βιομηχανικές, Ακαδημίες, Χαροκόπειος, Πάντειος κλπ πανεπιστημιοποιήθηκαν και τα πτυχία όλως ανεξαιρέτως των πτυχιούχων.

 
Ανώνυμος
13 Οκτ 2018 16:48

@Αυτονόητο
@Thomas Paschalis
Και να μην ξεχνιέται πως δόθηκαν (intergrated) master αναδρομικά σε αποφοίτους του '70...

 
@Thomas
13 Οκτ 2018 16:49

Καθως επισης και οι 2ετους φοιτησης στις παιδαγωγικες ακαδημιες, οι οποιες εν μια νυκτι γεινανε πανεπιστημια και δεν μιλησε κανενας τοτε.....και ερωτω; αυτοι εδωσαν κατατακτηριες;

 
Μπαρμπαδημος
13 Οκτ 2018 16:56

Και όπως λέω εγω:

Despacito 
Quiero respirar tu cuello despacito 
Deja que te diga cosas al oído 
Para que te acuerdes si no estás conmigo

 
Δεν έγινε αυτό
13 Οκτ 2018 17:31

@@Thomas Paschalis μα δεν έγινε αυτό που περιγράφετε, αλλά το να έχουν "ίδιο στυλ" ονοματοδοσίας τα τότε ΑΕΙ (ΑΕΙ πανεπιστημιακού τομέα). Καμια άλλη αλλαγή δεν έγινε, ηταν πανεπιστημια (πτυχιούχοι ΠΕ). Εξαίρεση τα παιδαγωγικά με τα διδασκαλεία. Αντίθετα στην περίπτωση των ΤΕΙ (ΑΕΙ τεχνολογικού τομέα), υφίσταται κατάργηση και δημιουργία νεου τμήματος (π.χ. νέο προγραμμα σπουδών και "θέματα" στο διδακτικό προσωπικό).

 
Μπερδέματα
13 Οκτ 2018 20:03

@ThomasPashalis

Κάνετε λάθος. οι σχολές αυτές ήταν ανώτατες και πανεπιστημιακές, όπως, λχ, η ΑΣΚΤ σήμερα.

Επίσης, δεν καταλαβαίνω τη σύνδεση που γίνεται με τα ΕΔ. Οι απόφοιτοι μηχανικοί του ΠΑΔΑ έχουν τα ίδια ΕΔ με τα ΤΕΙ, οπότε και να δίνονταν ισοτίμηση πτυχίου σε όλους ανεξαιρέτως δεν θα είχε καμιά διαφορά. Κι αυτοί που θα πάρουν δηλαδή μόνο για μια καλύτερα κορνίζα θα τους χρησιμεύσει.

 
Απόφοιτος ΤΕΙ
13 Οκτ 2018 21:22

Οι κατατακτήριες δίνουν την δυνατότητα σε ενα πολύ μικρό ποσοστό κάθε χρόνο να κάνει το πτυχίο του ΠΕ. Χρειάζονται 300 χρόνια ώστε όλοι οι απόφοιτοι να μπουν μέσω κατατακτηρίων στο ΠΑΔΑ. Αυτό είναι δίκαιο; Και στο κάτω- κάτω πού είναι οι ειδικές κατατακτήριες με ευνοικούς όρους για τις οποίες έκανε λόγο ο Υπουργός; Μήπως το πήρε πίσω, όπως πήρε πίσω και την δέσμευση του για αυτόματη ισοτίμηση του ΤΕ πτυχίου με ΠΕ;

 
Ισοτίμηση πτυχίων ΤΕΙ
13 Οκτ 2018 22:20

Καταρχάς η Πάντειος και οι Βιομηχανικές Σχολές ήταν ήδη πλήρως ισότιμες με τις πανεπιστημιακές σχολές πριν το 1998.

Άλλες εποχές τότε, άλλες τώρα. Μια λύση πρέπει να βρεθεί για τους πρόσφατους αποφοίτους, αλλά είναι παράλογο ξαφνικά πχ. απόφοιτοι ΤΕΙ πριν το 1990 να ζητούν πανεπιστημιακό πτυχίο.

 
Μιχάλης Β.
14 Οκτ 2018 01:41

Δώρο πτυχίο; Όχι, ευχαριστώ. Δε θα πάρω. Μέσω της αντιστοίχησης του πτυχίου ΤΕΙ με του ΠΑΔΑ, απαιτώ την αναγνώρισης της τετραετούς, ανώτατης σπουδής μου!

Ή για να το θέσω διαφορετικά: προσωπικά δε θα επιτρέψω την απαξίωση του πτυχίου μου. Γι' αυτό τον λόγο θα πρέπει να καταργηθεί η διάκριση ΤΕ/ΠΕ -μιλάω για το δικό μου γνωστικό αντικείμενο- να επικυρωθεί ότι τα ΤΕΙ -που παρότι καταργούνται- εξακολουθούν να είναι Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, να θεσμοθετηθεί με Π.Δ. το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων, διατηρώντας τα Τ.Ε.Ι. στο επίπεδο 6.

Κανείς δε ζήτησε πεσκέσι, δανεικά, χάρες, ή τέλος πάντων, παντός είδους διευκολύνσεις. Απαιτώ -κι ελπίζω κι άλλοι- μια δίκαιη λύση* για τους αποφοίτους των (δια απορροφήσεως καταργημένων, συγχωνευμενων, ή απλώς καταργημένων και καταργούμενων) ΑΕΙ.

*Οι κατατακτήριες εξετάσεις με ευνοϊκούς όρους, σίγουρα, δεν είναι.

 
ν+2 Ανωτατου Τεχνολογικου Εκπαιδευτικου Ιδρυματος Αθηνας
14 Οκτ 2018 04:04

Πολλοί καθηγητές που διδάσκουν τα παιδιά του Παδα έχουν τελειώσει ΑΤΕΙ
Τα μαθήματα τα ίδια και λιγότερα αφου λείπουν τα εργαστήρια
Πρακτική όχι υποχρεωτική
Και το κερασάκι οι ν+2 πρέπει να περάσουν τα μαθήματα του πανεπιστημίου για να πάρουν πτυχίο Α.Τ.Ε.Ι άρα πρέπει να περάσουν μαθήματα κάποιου ιδρύματος που δεν υπήρχε παλιά σύμφωνα με τα λεγόμενα τους για να πάρουν πτυχίο ιδρύματος που δεν υπάρχει τώρα...
Όταν σκέφτεσαι οτι αυτό είναι το καλύτερο που σκέφτηκαν "μορφωμένοι" άνθρωποι για να μορφωθούν και οι επόμενοι αισθάνεσαι κάπως αμήχανα

 
@Ισοτίμηση πτυχιων ΑΤΕΙ
14 Οκτ 2018 04:14

Καθολου παραλογο φιλε,ολες οι σχολες ειτε ΑΤΕΙ ειτε πανεπ.. ειτε εμπ πριν το 1990 ειχαν διαφορετικο προγραμμα σπουδων κι αυτοι πρεπει να δωσουν κατατακτηριες να παρουν αλλο πτυχιο τωρα?για το 2000 και μετα που εγιναν Ανωτατα Τεχνολογικα Εκπαιδευτικα Ιδρυματα το θεωρώ αυτονόητο οτι δεν πρέπει να υπάρχει συζήτηση και για πριν όμως το ίδιο θα έπρεπε να ισχύει αφουκαι τοτε αναβαθμίστηκαν απλά και όλα τα μαθήματα ήταν τα ίδια όπως εγινε και τώρα με το παδα

 
Παντελής
14 Οκτ 2018 08:22

Ακούμε δυστυχώς πολλά που δεν έχουν καμιά βάση. Το Πάντειο ήταν ήδη ανώτατη και πανεπιστημιακή σχολή. Η μόνη αλλαγή που έγινε ήταν ότι λόγω αύξησης των τμημάτων του και δημιουργίας περισσότερων σχολών, έπρεπε να μετατραπεί σε πανεπιστήμιο. Ήταν δηλαδή όπως είναι η ΑΣΚΤ σήμερα η οποία ανήκει στον πανεπιστημιακό κλάδο, απλώς είναι σχολή και όχι πανεπιστήμιο επειδή έχει μόνο 2 τμήματα.

 
Thomas Paschalis
14 Οκτ 2018 10:15

@Ισοτίμηση πτυχίων ΤΕ
Μπερδέματα
Προσπαθείτε εντέχνως να παραπλανήσετε τους αναγνώστες. Σχολές σαν τη Χαροκόπειο σχολή οικιακής οικονομίας, Πάντειο Σχολή, παιδαγωγικές ακαδημίες, βιομηχανικές σχολές κλπ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ, εξελίχθηκαν έτσι με το πέρασμα των χρόνων. πχ το Παν Πειραιώς ήταν ανώτερη βιομηχανική σχολή. Ουδέποτε κλήθηκε πτυχιούχος κατά τη μετάβαση αυτών των σχολών σε πανεπιστημιακό status να δώσει κατατακτήριες εξετάσεις. Τα πτυχία είχαν τη φυσική εξέλιξη των σχολών που δημιουργήθηκαν. Το ίδιο είχε γίνει επίσης όταν καταργήθηκαν τα ΚΑΤΕΕ. Τα πτυχία των ΚΑΤΕΕ ισοτιμηθηκαν με αυτά των ΤΕΙ τόσο πριν όσο και μετά το 2001.
Είναι υποχρέωση της πολιτείας να προβλέψει διαδικασίες αντιστοίχησης παλιών με τα νέα πτυχία. Τέλος.

 
αχ Παντελή
14 Οκτ 2018 10:45

Η Εθνική Ακαδημία Σωματικής Αγωγής έγινε ανωτάτη (4ετής) μόλις το 1975 (με το Π.Δ. 222/1975) και εντάχτηκε ως ΤΕΦΑΑ στο ΕΚΠΑ το 1982. Φυσικά όλοι οι παλιοί απόφοιτοι απόλαυσαν το καθεστώς ΠΕ χωρίς καμία διαδικασία.

Η Χαροκόπειος σχολή έγινε ανωτάτη με αναδρομική αναγνώριση αποφοίτων μέσα των 80s. Πριν η φοίτηση ήταν 3,5 έτη.

Στους απόφοιτους Ηλεκτρονικούς μηχανικούς πολυτεχνειών Βόλου Χανίων δόθηκε η δυνατότητα ουσιαστικά επέκτασης και αλλαγής ειδικότητας με εξέταση 3-4 μαθημα΄των μετά την λήψη του διπλώματος.

Ναι το Πάντειο (και πχ η ΑΣΟΕΕ) ήταν το 1998 που αναφέρετε φυσικά ανώτατο και ισότιμο με πανεπιστήμιο. Και μάλιστα αρκετές δεκαετίες νωρίτερα.

 
jimdenin
14 Οκτ 2018 12:32

Σε αυτό που γράφει ο χρήστης ν+2, απλά να πω το εξής. Το ουσιαστικό πρόβλημα που αναφέρει είναι η κατάργηση των εργαστηρίων και της πρακτικής. Ουσιαστικά καταργεί τα οποία πλεονεκτήματα ως ΤΕΙ και δημιουργεί ένα πρόγραμμα σπουδών, ως μια καχεκτική κατάσταση μιας πολυτεχνικής σχολής. Στην ουσία αυτό πλασάρεται ως βελτίωση -ΠΑΔΑ- στην πραγματικότητα δεν υφίσταται.

 
Εκπαίδευση στην Ελλάδα 1982-2022
14 Οκτ 2018 13:05

Δεν μπορούν τα σημερινά ιδρύματα και η σημερινοί απόφοιτοι να κριθούν με τα τότε δεδομένα. Τη δεκαετία του '60, που έγινε η ανωτατοποίηση των βιομηχανικών σχολών, δε χρειαζόταν απαραίτητα πτυχίο από σχολή για να βρει κάποιος εργασία σε ένα λογιστικό γραφείο.

Δεν μπορούμε συνεχώς να δίνουμε "λευκή επιταγή" στα ιδρύματα. Δεν είναι όλοι οι απόφοιτοι το ίδιο, γιατί και τα ιδρύματα είναι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗΣ φύσης.

Ήδη την περίοδο 1960-1970 είχαν δημιουργηθεί περιφερειακά ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ: Πανεπιστήμιο Πατρών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Πανεπιστήμιο Κρήτης. Επίσης, το 1984 το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, μαζί με το Ιόνιο και το Αιγαίο.

Τα ΤΕΙ είναι ακόμη ένα δημιούργημα της δεκαετίας του '80, μια μετεξέλιξη των παλιών ΚΑΤΕΕ, όταν σαφώς ΔΕΝ χρειάζονταν άλλα ανώτατα ιδρύματα από τα παραπάνω. Προσπαθήσαμε λοιπόν με στρεβλό τρόπο να αυξήσουμε τεχνητά τον αριθμό των φοιτητών στην Ελλαδα, χωρίς επιστημονικό προσανατολισμό.

Σε τμήματα ΤΕΙ επι πολλά χρόνια (1982-μέχρι σήμερα...) διδάσκουν καθηγητές χωρίς διδακτορικό ή καθηγητές που απέκτησαν απλώς ένα τυπικό διδακτορικό, χωρίς ουσιαστική έρευνα, ενώ είχαν ήδη θέση στο τμήμα.

Αποτέλεσμα: Πάρα πολλά υποβαθμισμένα τμήματα χωρίς επαρκές εκπαιδευτικό προσωπικό και υποδομές, τα οποία επιλέγονται απλώς ως τελευταία εναλλακτική από τους φοιτητές.

Αν το 1980 είχαν προνοήσει οι τότε ιθύνοντες να εντάξουν τα ΚΑΤΕΕ στα πανεπιστήμια δε θα φτάναμε τέσσερις δεκαετίες μετά σε αυτή την κατάσταση. Αντίστοιχα σήμερα, κάθε εκπαιδευτικός σχεδιασμός πρέπει να αντιστοιχεί στη χώρα (Ελλάδα όχι κεντρική Ευρώπη) και την εποχή (2020 όχι 1975), και να βλέπει στο μέλλον: πρέπει να ενοποιηθεί ο χώρος της Ανώτατης Εκπαίδευσης και δεν μπορεί το μέλλον της νέας γενιάς να υποθηκεύεται εξαιτίας παλιών σφαλμάτων.

Δεν αξίζει να αναφερθούμε πάλι στο 15% των τμημάτων Υγείας, όπως η Νοσηλευτική, η Φυσικοθεραπεία, η Λογοθεραπεία κτλ. - το υπόλοιπο 85% των τμημάτων ΤΕΙ αφορούν σπουδές Διοίκησης, Χρηματοοικονομικών, Λογιστικής, Πληροφορικής κτλ. που ήδη υπήρχαν στα Πανεπιστήμια.

Συνοπτικά η ιστορία των ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ και ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

1) Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών: Το 1920 ιδρύθηκε η Ανωτάτη Σχολή Εμπορικών Σπουδών. Το 1939 η Σχολή υπάγεται στο Υπουργείο Παιδείας, αναγνωρίζεται ως ΙΣΟΤΙΜΗ με το Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και τοποθετείται ιεραρχικά αμέσως μετά το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (το οποίο είχε ήδη αναγνωριστεί ως ΑΕΙ).

Το 1955 η φοίτηση στη Σχολή αυξάνεται από τα 3 στα 4 έτη και στο τέταρτο έτος οι σπουδές χωρίζονται σε δύο κατευθύνσεις (τμήματα): Οικονομικών Επιστημών και Εμπορικών Επιστημών. Το 1961 ιδρύθηκε το Ινστιτούτο Επιμορφώσεως εις την Διοικητικήν των Επιχειρήσεων, με στόχο την εξειδίκευση ανώτατων στελεχών στη διοίκηση των επιχειρήσεων. Το Ινστιτούτο λειτούργησε μέχρι και το ακαδημαϊκό έτος 1974-75 (η υποβολή μελετών γινόταν δεκτή μέχρι το Σεπτέμβριο του 1984).

2) Πανεπιστήμιο Πειραιώς: Ξεκίνησε την λειτουργία του ως Σχολή Βιομηχανικών Σπουδών το 1938. Το 1958 μετονομάσθηκε σε Ανώτατη Βιομηχανική Σχολή Πειραιώς (Α.Β.Σ.Π.) με τετραετή φοίτηση και πτυχίο ΙΣΟΤΙΜΟ των άλλων ΑΕΙ.

3) Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Η Σχολή λειτούργησε για πρώτη φορά το ακαδημαϊκό έτος 1957-58, ενώ το επόμενο έτος μετονομάστηκε σε Ανωτάτη Σχολή Βιομηχανικών Σπουδών Θεσσαλονίκης, η φοίτηση από τριετής έγινε τετραετής και κατέστη ΙΣΟΤΙΜΗ προς τις αντίστοιχες πανεπιστημιακές σχολές. Από το 1971 οι σπουδές διαχωρίζονται σε 2 τμήματα, Οικονομικών Επιστημών και Επιστημών Διοικήσεως Επιχειρήσεων.

4) Πάντειος: Ξεκίνησε να λειτουργεί το 1930 ως η πρώτη σχολή πολιτικών επιστημών της Ελλάδας, στα πρότυπα των ΓΑΛΛΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ. Το 1963 εισάγεται η παραδοσιακή μορφή ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ οργάνωσης στη Σχολή, η φοίτηση γίνεται ΤΕΤΡΑΕΤΗΣ και τα τμήματα της σχολής μετονομάζονται σε: α) Πολιτικής Επιστήμης και β) Δημόσιας Διοίκησης. Το 1983 η Σχολή κατατέμνεται σε τρία Τμήματα: α) Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σπουδών, β) Δημόσιας Διοίκησης και γ) Κοινωνιολογίας. Το 1989 μετονομάζεται σε Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών.

* Η Χαροκόπειος κακώς δεν συνενώθηκε με την Πάντειο ή το ΟΠΑ το 1989.

Τα Πανεπιστήμια έχουν προβλήματα αλλά είναι απαραίτητα για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τα ΤΕΙ, όπως σχεδιάστηκαν και δομήθηκαν στην Ελλάδα, είναι περιττά και καλώς απορροφώνται.

 
STAV
14 Οκτ 2018 15:30

Η Εθνική Ακαδημία Σωματικής Αγωγής το 1974 απλώς απέκτησε τετραετή φοίτηση - ο τέταρτος χρόνος ήταν αφιερωμένος εξ ολοκλήρου στην απόκτηση ειδικότητας. Μέχρι το 1978 οι απόφοιτοι της ΕΑΣΑ δεν έπαιρναν ειδικότητα. Η ΕΑΣΑ παρόλο που έγινε τετραετής εξακολουθούσε να είναι ανώτερη και όχι ανώτατη. Ανώτατη έγινε το 1983 όταν στην ουσία μετονομάστηκε από ΕΑΣΑ σε ΤΕΦΑΑ των Πανεπιστημίων. Οι εισαχθέντες το 1982 στην ανωτέρα ΕΑΣΑ αποφοίτησαν μετά ως πτυχιούχοι Πανεπιστημίων. Η Χαροκόπειος Ανωτάτη Σχολή Οικιακής Οικονομίας - ΧΑΣΟΟ - μέχρι το 1990 επίσης είχε καθεστώς ανώτερης σχολής( παρόλο που ήταν τετραετής). Η Πάντειος,η ΑΣΟΕΕ η ΑΒΣΠ και η ΑΒΣΘ ήταν Ανώτατες και μετά το 1989- 1990απλώς μετονομάστηκαν σε Πανεπιστήμια.

 
Apostolos ΤΕ
14 Οκτ 2018 15:41

Πότε θα το πάρετε απόφαση? Δεν πρόκειτε να ισοτιμηθούν τα πτυχία ΤΕΙ με το πτυχίο ΠΑΔΑ. Ρωτήστε και την ΝΔ. Το ίδιο θα σας πουν.
Άλλο πρόγραμμα σπουδών, άλλο ίδρυμα κλπ. Δεν νομίζω να έχει και νόημα. Ψυχολογικό περισσότερο είναι αφού με το πτυχίο ΠΑΔΑ δεν θα έχετε περισσότερα δικαιώματα και δεν μπορεί όλοι να μεταβούν από ΤΕ σε ΠΕ (στο Δημόσιο).
Καληνύχτα σας.

 
Τζωρτζ
14 Οκτ 2018 15:43

@ν+2 Ανωτατου Τεχνολογικου Εκπαιδευτικου Ιδρυματος Αθηνας

Συμφωνώ απολύτως, το σχόλιό σας είναι το καλύτερο σχόλιο που έχω διαβάσει σχετικά με το ΠΑΔΑ.

@Thomas Paschalis

Επίσης, άλλη μια ενδιαφέρουσα περίπτωση είναι η περίπτωση της Ανωτέρας Σχολής Ηλεκτρονικών Αναστασιάδη, οι απόφοιτοι της οποίας θεωρούνται απόφοιτοι του τμήματος Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΤΕ του ΤΕΙ Πειραιά...

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean