Πολλές ειδήσεις προέκυψαν από τη συνάντηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ με την υφυπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, παρουσία της Γενικής Γραμματέως Σ. Γκίκα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του esos η υφυπουργός Παιδείας ανακοίνωσε στο ΔΣ της ΟΛΜΕ τα εξής:
Σχέδιο Νόμου για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Θα υπάρξει άμεσα, για συζήτηση με τους εμπλεκόμενους φορείς, Σχέδιο Νόμου για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση το οποίο θα ψηφιστεί στη Βουλή τον Ιανουάριο.
Στο Σχέδιο Νόμου θα περιλαμβάνονται ζητήματα:
- Αποτίμησης εκπαιδευτικού έργου ή αλλιώς Αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας,
- Νέος τρόπος επιλογής Στελεχών Εκπαίδευσης (σ.σ. Σε ερώτηση μελών της ΟΛΜΕ εαν οι αιτήσεις γιαΔιευθυντές Β/θμιας Εκπ/σηςκαιΚΕΑπου υποβλήθηκαν με τη προηγούμενη προκήρυξη ισχύουν ή όχι, έγινε σαφές ότι θα υπάρξει νέος νόμος και νέα προκήρυξη) .
- Δομές Εκπαίδευσης
- Νέος θεσμός Σχολικών Συμβούλων,
- Επιμόρφωση εκπαιδευτικών,
- και, Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία.
Αλλαγές στο νόμο “Γαβρόγλου” για την εισαγωγή των υποψηφίων στα ΑΕΙ
Στο νομοσχέδιο επίσης, θα υπάρχουν “θεραπευτικές” διατάξεις, που θα διορθώνουν προβλήματα στον υπάρχοντα νόμο "Γαβρόγλου" για το ΓΕΛ.
Μελετάται για παράδειγμα η ύπαρξη τριών κατευθύνσεων με 4 ομάδες προσανατολισμού κ.α.
Νέο Λύκειο
Για το Νέο Λύκειο η υφυπουργός είπε ότι Θα εφαρμοστεί μετά από τρία χρόνια.
Παράλληλα υπεραμύνθηκε του Εθνικού Απολυτηρίου, του Πιστοποιητικού ξένης γλώσσας ως προϋπόθεσης για λήψη Εθνικού Απολυτηρίου, των βαθμών τριών τάξεων και της Τράπεζας Θεμάτων .
Διευκρίνιση για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Η Σ. Ζαχαράκη διευκρίνισε ότι στο νέο νομοσχέδιο δεν θα υπάρχει η Ατομική Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Ωστόσο υπεραμύνθηκε της ιδέας αυτής και της υλοποίησής της αμέσως μετά την αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων και της νομοθέτησης επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, δηλώνοντας ότι η ατομική αξιολόγηση αναφέρονταν στο πρόγραμμα της ΝΔ και επομένως έχει την πολιτική νομιμοποίηση.
Η υφ. Παιδείας επανέλαβε ότι η αξιολόγηση δεν θα είναι εκδικητική ή τιμωρητική και ότι πρέπει να υπάρχει στήριξη και επιμόρφωση του εκπαιδευτικού.
Ανέφερε ότι από τις συναντήσεις με εκπαιδευτικούς στα σχολεία αποκόμισε την εντύπωση ότι οι εκπαιδευτικοί θέλουν αυξημένη αυτοτέλεια της σχολικής μονάδας και ενισχυμένες αρμοδιότητες του Διευθυντή.
Διορισμοί στην Ειδική Αγωγή
Στο ζήτημα των διορισμών Ειδικής Αγωγής θέσαμε το ζήτημα της καθυστέρησης της διαδικασίας και της αναλογίας διορισμών μεταξύ Α/θμιας, Β/θμιας και ΕΕΠ, ΕΒΠ, μετά και την ψήφιση της Τροπολογίας για τις οργανικές θέσεις στα τμήματα ένταξης, αφού αναλύσαμε και τις επιμέρους διαφωνίες μας σε σημεία της τροπολογίας. Απάντησαν ότι η
Για την καθυστέρηση μονίμων διορισμών των 4.500 εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή, η υφυπουργός Παιδείας είπε ότι οφείλεται και στις διαδικασίες εντός ΑΣΕΠ και στο μεγάλο αριθμό ενστάσεων επί των πινάκων που ανακοινώθηκαν .
Για το ζήτημα της αναλογίας διορισμού των 4.500 η Σ. Ζαχαράκη είπε ότι εξετάζεται οι τελικοί αριθμοί να είναι με βάση το υπάρχον πλέον νομοθετικό πλαίσιο και με βάση τις ανάγκες σε αναπληρωτές τα δύο τελευταία έτη.
Διορισμοί στη Γενική Παιδεία
Για τους διορισμούς Γενικής Εκπαίδευσης και την αναγκαιότητα των διορισμών γενικά, καθώς και για τον τρόπο πρόσληψης αναπληρωτών το επόμενο καλοκαίρι (προϋπηρεσία που έχουν επιπλέον από τους πίνακες του 2018, προσόντα και μόρια δυσπρόσιτων κ.α.), η υφυπουργός είπε ότι αφ ενός κατανοεί την ανάγκη διορισμών, αλλά έχει τοποθετηθεί επ’ αυτού το υπουργείο – για το 2021 και μετά από ακριβή καθορισμό των κενών και των αναγκών -, αφ ετέρου ότι εξετάζεται μαζί με τον ΑΣΕΠ ο τρόπος πρόσληψης των αναπληρωτών, μια και είναι υποχρεωτικό με βάση αποφάσεις του ΣτΕ να είναι ενιαίος ο Πίνακας προσλήψεων.
@Άγνωστος
"Δεν πρέπει να υποτιμούμε τη συλλογιστική του Σ. Καραγιάννη..." γράφετε αγαπητέ.
Προσωπικά, δεν μπορώ να πάρω στα σοβαρά τη συλλογιστική ΚΑΝΕΝΟΣ, που κάνει την Πυθία και που παριστάνει ότι ξέρει καλύτερα και από το "Βασιλιά" , το τί πώς και πότε θα γίνει. Πολλώ δε μάλλον, όταν ακόμα και στα βασικά έπεσαν έξω, μια και ο Σεπτέμβριος που έγραφαν, έγινε Νοέμβριος και τώρα τέλη Ιανουαρίου. Πόσο να πάρω στα σοβαρά τη συλλογιστική τους, όταν επιπλέον μπαίνουν και σε επιμέρους λεπτομέρειες και βαθυστόχαστες αναλύσεις.