Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Αριθμός εισακτέων: Μεταφορά θέσεων από τα κεντρικά στα περιφερειακά ΑΕΙ και “ανεπαίσθητες” απώλειες τμημάτων

Οι αλλαγές που θα βρουν φέτος οι υποψήφιοι για τα ΑΕΙ
Δημοσίευση: 09/05/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το “παζλ” του αριθμού εισακτέων στα   ανά τμήμα και Πανεπιστήμιο που θα ανακοινωθεί μέχρι το ερχόμενο Παρασκευή θα περιλαμβάνει:

Α. Αμετακίνητο συνολικό αριθμό εισακτέων, που θα βρίσκεται στα περσινά επίπεδα, κοντά στις 78.000.  

Β.  Μεταφορά θέσεων από τα κεντρικά στα περιφερειακά Πανεπιστήμια, με το σκεπτικό ότι θα περιοριστεί το “πλήγμα” που θα υποστούν από την εφαρμογή, για πρώτη φορά φέτος, της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.

Γ. “Ανεπαίσθητο” αριθμό συγχωνεύσεων τμημάτων, κατόπιν “συναίνεσης” από την πλευρά των Πρυτάνεων.

Με την ανακοίνωση του αριθμού εισακτέων    θα γίνει εμμέσως γνωστό  και ποια τμήματα δεν θα συμπεριληφθούν-λόγω κατάργησης ή συγχώνευσης με άλλα συγγενή τμήματα-στο νέο Μηχανογραφικό Δελτίο που θα συμπληρώσουν οι υποψήφιοι.

Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις θα ξεκινήσουν μέσα στον Ιούνιο,  όπως και πέρσι, με πιθανή ημερομηνία   14 ή 15 Ιουνίου, ενώ το αναλυτικό πρόγραμμα θα ανακοινωθεί μέχρι τέλος  Απριλίου.

7.000 κενές θέσεις

Σύμφωνα με εκτιμήσεις του υπουργείου Παιδείας η  εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής θα αφήσει 7.000 κενές θέσεις. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα πάρουν το "εισιτήριο" εισαγωγής  7.000 υποψήφιοι συν 10.000 που  έτσι κι αλλιώς δεν θα έπαιρναν και χωρίς την εφαρμογή της βάσης , δηλαδή  δεν θα μπουν στον "τρένο" των εισακτέων συνολικά 17.000 υποψήφιοι.

Θα “πληγούν” κυρίως τα τμήματα που μέχρι πέρσι ήταν χαμηλής ζήτησης από τους υποψηφίους, με αποτέλεσμα να έχουν χαμηλές βάσεις.Τα τμήματα αυτά βρίσκονται κυρίως στα περιφερειακά Πανεπιστήμια

Στον παρακάτω πίνακα, παρουσιάζονται ανά επιστημονικό πεδίο:

  •             Το πλήθος των υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων του έτους 2019-20
  •             Ο μέσος όρος μορίων των υποψηφίων το ίδιο έτος
  •             Το 80% του παραπάνω μέσου όρου
  •             Το πλήθος υποψηφίων και το ποσοστό αυτών των οποίων τα μόρια ήταν λιγότερα από το παραπάνω 80% του μέσου όρου (για τη χρονιά 2019-20).


Από τη μελέτη του παραπάνω πίνακα, προκύπτουν ορισμένες σημαντικές παρατηρήσεις, συγκρίνοντας τις επιδόσεις των υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις πολλών ετών:

Δεν επηρεάζονται  οι υποψήφιοι με πάνω από 13.000 μόρια

Η επιβολή της βάσης δε θα επηρεάζει υποψηφίους που συγκεντρώνουν μόρια πάνω από 13,000, αφού ακόμη κι αν επιβληθεί ο υψηλότερος συντελεστής (1.2), δύσκολα η βάση κάποιου τμήματος θα υπερβεί τα 13,000 μόρια

Κάθε χρόνο δεν εισάγονται στα ΑΕΙ  10.000 έως 15.000 υποψηφίους

Τα τελευταία χρόνια ένα πλήθος από 10.000 έως 15.000 υποψηφίους (ποσοστό περίπου 15-20%) των ΓΕΛ δεν καταφέρνουν να εισαχθούν σε κάποιο πανεπιστημιακό τμήμα

Η  βάση σε κάθε τμήμα οριστεί ως το 80% του μέσου όρου κάθε επιστημονικού πεδίου

Η βάση σε κάθε τμήμα   ως το 80% του μέσου όρου κάθε επιστημονικού πεδίου, περίπου 20,000-25,000 υποψήφιοι, ήτοι ποσοστό ~30% θα συγκεντρώσουν μόρια χαμηλότερα από την παραπάνω βάση. Επομένως, γύρω στις 8,000-10,000 από όσους εισάγονταν έως τώρα στα πανεπιστημιακά τμήματα (από το σύνολο των 70,000 υποψηφίων περίπου) δε θα εισαχθούν με το νέο σύστημα. Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι παρά το υψηλό ποσοστό επιτυχίας στα πανεπιστημιακά τμήματα (~85%), περίπου το 30% των εισαγόμενων φοιτητών δεν ολοκληρώνει τις σπουδές του (δηλαδή ένα πλήθος ~20,000 φοιτητών).

Υποψήφιοι  με μόρια πάνω από 13,000 θα συμπληρώνουν μάλλον ελεύθερα το μηχανογραφικό τους

Έτσι, όσοι υποψήφιοι έχουν μόρια πάνω από 13.000 θα συμπληρώνουν μάλλον ελεύθερα το μηχανογραφικό τους, ενώ οι υποψήφιοι με μόρια μεταξύ 10,000 και 13,000 θα πρέπει να δηλώσουν μερικά τμήματα της βασικής τους προτίμησης και άλλα στα οποία σχεδόν σίγουρα θα εισαχθούν.

Υποψήφιοι με μόρια κάτω από 10.000

Τέλος, οι υποψήφιοι με μόρια κάτω από 10,000 πρέπει να δηλώνουν περισσότερα χαμηλόβαθμα τμήματα, στα οποία είναι πιθανότερο να εισαχθούν.

Οι  παραπάνω αριθμοί προκύπτουν από στοιχεία πολλών τελευταίων ετών.

Μετεγγραφές

Τουλάχιστον για φέτος η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν φαίνεται να “ακουμπά” το νόμο για τις μετεγγραφές, προκειμένου  να περιοριστούν οι μετακινήσεις φοιτητών από τα περιφερειακά στα κεντρικά ΑΕΙ. Δεν θα  αλλάξει δηλαδή τον “κόφτη” των 2.700 μορίων.

ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ

Οι αλλαγές που θα βρουν φέτος οι υποψήφιοι για τα ΑΕΙ

1. Οι συντελεστές βαρύτητας ανά μάθημα θα αλλάξουν;

Οχι,  οι Συντελεστές Βαρύτητας (Δείτε εδώ) παραμένουν ως έχουν για φέτος.

2. Τι θα ισχύσει φέτος που θα είναι και η πρώτη φάση των αλλαγών;

Κατ΄αρχήν θα τεθεί ελάχιστη βάση εισαγωγής (σ.σ. θα εξηγήσουμε στην συνέχεια τη διαδικασία).

Ειδικά και μόνο για φέτος για τη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού δεν αλλάζει τίποτα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Θα είναι ένα Μηχανογραφικό για τα ΑΕΙ  και οι υποψήφιοι θα συμπληρώσουν τα τμήματα που επιθυμούν να εισαχθούν, χωρίς αριθμητικό περιορισμό.

3. Τι είναι  “Παράλληλο  Μηχανογραφικό” για την εισαγωγή στα ΙΕΚ ;

Οι τελειόφοιτοι και οι υποψήφιοι, που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις του εκάστοτε σχολικού έτους, δύνανται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον προς κάλυψη θέσης καταρτιζόμενου σε δημόσιο Ι.Ε.Κ. με την υποβολή παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου  για  συγκεκριμένο αριθμό  θέσεων των δημόσιων.   

4. Πότε θα πρέπει οι υποψήφιοι να  συμπληρώσουν το  “Παράλληλο  Μηχανογραφικό”;

Το παράλληλο μηχανογραφικό δελτίο υποβάλλεται κατά την ίδια περίοδο υποβολής του μηχανογραφικού δελτίου πρώτης φάσης για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Οι υποψήφιοι που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις εκάστου σχολικού έτους δύνανται να υποβάλουν τόσο το μηχανογραφικό δελτίο πρώτης φάσης όσο και το παράλληλο μηχανογραφικό δελτίο.

5. Είναι υποχρεωτική η συμπλήρωση και των δύο Μηχανογραφικών;

Όχι δεν είναι υποχρεωτικό.Ο κάθε υποψήφιος  μπορεί να συμπληρώσει και τα δύο ή ένα από τα δύο.

6. Ποιο θα είναι το κριτήριο εισαγωγής στα ΙΕΚ;

Το κριτήριο εισαγωγής στα ΙΕΚ θα είναι ο βαθμός απολυτηρίου.

7. Μπορεί κάποιος που εισήχθη και σε Πανεπιστημιακή Σχολή και σε ΙΕΚ να εγγραφεί και στα δύο;

Εάν κάποιος υποψήφιος, όταν ανακοινωθούν τα αποτελέσματα εισαχθεί και σε Πανεπιστήμιο αλλά και σε ΙΕΚ , τότε θα πρέπει να επιλέξει που θέλει να φοιτήσει.

Απαγορεύεται η εγγραφή του υποψηφίου ταυτόχρονα σε σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση Α.Ε.Ι. και σε δημόσιο Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.).

8. Θα καταργηθεί η ισχύουσα διαδικασία εισαγωγής στα ΙΕΚ;

Όσον αφορά την ισχύουσα διαδικασία εισαγωγής στα ΙΕΚ αυτή θα εξακολουθήσει να εφαρμόζεται.

Μάλιστα οι τελειόφοιτοι και υποψήφιοι   οι οποίοι δεν κατόρθωσαν να καταλάβουν κάποια από τις θέσεις καταρτιζόμενων σε δημόσιο Ι.Ε.Κ., οι οποίες διατίθενται προς κάλυψη με την υποβολή παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου, δύνανται να υποβάλουν αίτηση προς κάλυψη θέσης καταρτιζόμενου, σύμφωνα με το άρθρο 25 του ν. 4763/2020 (Α ́254) και τον Κανονισμό Λειτουργίας των Ι.Ε.Κ..

9. Και γιατί το υπ. Παιδείας εφαρμόζει και Μηχανογραφικό για τα ΙΕΚ;

Διότι απ ότι φαίνεται μάλλον θέλει μ αυτόν τον τρόπο να δώσει κύρος στα ΙΕΚ και να τα αναδείξει ως μια αξιόπιστη επιλογή για τους αποφοίτους Λυκείου, στο πλαίσιο αναβάθμισης της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και της σύνδεσης τους με την αγορά εργασίας.

10. Πως θα προκύπτει η βάση εισαγωγής των υποψηφίων στα ΑΕΙ;

Η ελάχιστη  βάση εισαγωγής  θα ορίζεται από κάθε Πανεπιστημιακό Τμήμα ως ποσοστό του μέσου όρου των μέσων επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων (Μ1, Μ2, Μ3, Μ4) του επιστημονικού πεδίου στο οποίο αντιστοιχεί το Τμήμα.

11. Πότε θα μάθουν οι υποψήφιοι τις την ελάχιστη  βάση εισαγωγής  , ανά τμήμα;

Το σίγουρο είναι ότι οι βάσεις θα γίνουν γνωστές πριν οι υποψήφιοι συμπληρώσουν το Μηχανογραφικό με τις Σχολές προτίμησης τους.

Η ελάχιστη  βάση εισαγωγής , ανά τμήμα,  θα διαμορφωθεί και θα ανακοινωθεί μετά την ανακοίνωση των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων των Πανελλαδικών εξετάσεων.

12. Ποιο θα είναι το κριτήριο, προκειμένου ένα τμήμα να ορίσει την ελάχιστη βάση εισαγωγής;

Τα  τμήματα όλων των Πανεπιστημίων ήδη έχουν  ένα συντελεστή  επί του Μέσου Όρου  των μέσων επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων (Μ1, Μ2, Μ3, Μ4) του επιστημονικού πεδίου.

Για τα Πανεπιστήμια αναμένεται να υπογραφεί η σχετική απόφαση, ενώ για τις Σχολές άλλων υπουργείων (Στρατιωτικές, αστυνομικές κλπ), ήδη ανακοινώθηκαν (Δείτε εδώ).

13. Θα μπορεί το τμήμα να ορίζει αυθαίρετα όποιον συντελεστή επιθυμεί;

Οχι. Έχει τεθεί , με απόφαση της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως,  μία απόκλιση από το Μέσο Όρο  των μέσων βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων του Επιστημονικού Πεδίου, που είναι από  80%  έως   120% επί του Μέσου όρου.

14. Μπορεί να δοθεί ένα παράδειγμα;

Για παράδειγμα εάν η μέση επίδοση των μαθητών σε ένα Επιστημονικό Πεδίο είναι ο βαθμός 12 τότε η ακριβής βάση εισαγωγής θα εξαρτάται από το συντελεστή που έχει θέση το τμήμα . Εάν έχει θέση συντελεστή 100%, τότε η βάση θα είναι 12 , εάν έχει θέση συντελεστή 80% τότε η βάση θα είναι 9,6, εάν έχει θέσει συντελεστή 110% ο βάση θα είναι 13,20.

Εάν ένα Επιστημονικό Πεδίο  έχει μέση επίδοση των μαθητών 10 και ένα  τμήμα ορίσει συντελεστή 80% η βάση θα διαμορφωθεί στο 8.

15. Πότε οι υποψήφιοι θα συμπληρώσουν  το Α’ Μηχανογραφικό και πόσα τμήματα θα μπορούν να δηλώσουν;

Το Α Μηχανογραφικό θα συμπληρωθεί από το σύνολο των υποψηφίων κανονικά τη χρονική περίοδο που ορίστηκε και πέρσι. Σε σχέση με το Μηχανογραφικό για φέτος δεν αλλάζει τίποτα όσον αφορά τον αριθμό τμημάτων που επιθυμούν να συμπληρώσουν.

16. Τι σημαίνει η θεσμοθέτηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής  (Ε.Β.Ε.)

Προϋπόθεση συμμετοχής των υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων στη διαδικασία επιλογής για εισαγωγή στα Α.Ε.Ι., στις Α.Ε.Α., στις Α.Σ.Τ.Ε. του υπουργείου Τουρισμού, στις σχολές των Α.Σ.Ε.Ι. και Α.Σ.Σ.Υ., στη Σ.Σ.Α.Σ., στις σχολές της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας, στις Α.Ε.Ν., καθώς και τις Σχολές Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος και Λιμενοφυλάκων, αποτελεί η επίτευξη στις πανελλαδικές εξετάσεις βαθμολογικής επίδοσης ίσης ή μεγαλύτερης της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση (Ε.Β.Ε. σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης).

17. Με τις νέες διατάξεις τι λαμβάνεται υπόψιν για την εισαγωγή των υποψηφίων στα ΑΕΙ;

Για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση λαμβάνονται υπόψη κατά σειρά:

α) η ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.),και,

β) το σύνολο των μορίων που συγκεντρώνει ο υποψήφιος στα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα του οικείου επιστημονικού πεδίου

Για τον προσδιορισμό του συνόλου των μορίων κάθε υποψηφίου υπολογίζονται τα μαθήματα και οι οικείοι συντελεστές βαρύτητας.

18. Για τα τμήματα που απαιτείται ειδικό μάθημα τι ισχύει;

Στις σχολές, τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις, όπου απαιτείται η εξέταση ειδικού μαθήματος ή ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών λόγω της φύσης του γνωστικού τους αντικειμένου, η εξέταση του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή των πρακτικών δοκιμασιών γίνεται πανελλαδικά.

Για την εισαγωγή απαιτείται η επίτευξη της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής  του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών της σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης, καθώς και της Ε.Β.Ε. της σχολής, τμήμα- τος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης .

Για τον υπολογισμό της συνολικής βαθμολογίας των υποψηφίων, προστίθεται στη βαθμολογία των τεσσάρων πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων η βαθμολογία που προκύπτει από το γινόμενο του βαθμού του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή των πρακτικών δοκιμασιών με τον αντίστοιχο συντελεστή βαρύτητας,.

Εάν με το σύνολο της βαθμολογίας που επιτυγχάνει ο υποψήφιος, εισάγεται σε περισσότερες από μία σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις, τελικά εισάγεται σε εκείνη τη σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση που προσδιορίζει στο μηχανογραφικό του δελτίο με σειρά προτίμησης υψηλότερη σε σχέση με τις άλλες σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις που έχει δηλώσει.

19.Πως υπολογίζεται η βαθμολογία

Στα ημερήσια και εσπερινά ΓΕ.Λ., η Ε.Β.Ε. διαμορφώνεται ενιαία από τον μέσο όρο των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων στα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα ανά επιστημονικό πεδίο, ο οποίος πολλαπλασιάζεται με συντελεστή που καθορίζεται από τα ιδρύματα εισαγωγής για κάθε σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση και στρογγυλοποιείται στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο. Ο συντελεστής βρίσκεται εντός του διαστήματος ελάχιστης και μεγίστης τιμής.

20. Οταν ένα τμήμα είναι σε περισσότερα του ενός επιστημονικού πεδίου , ποια βάση υπολογίζεται;

Στις σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις, που εντάσσονται σε περισσότερα του ενός επιστημονικά πεδία, για τον υπολογισμό της Ε.Β.Ε. λαμβάνεται υπόψη ο μικρότερος μέσος όρος των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα των επιστημονικών πεδίων, στα ο- ποία εντάσσονται οι συγκεκριμένες σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις.

21. Οι συντελστές της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής είναι οι ίδιοι για όλες τις κατηγορίες των Λυκείων;

Ο συντελεστής της Ε.Β.Ε. για κάθε σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση είναι ενιαίος για την εισαγωγή υποψηφίων από ημερήσια ή εσπερινά ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ..

ΤΙ ΘΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΑΛ

22. Σε ποια μαθήματα θα εξεταστούν οι υποψήφιοι για τα ΕΠΑΛ;

Το σύνολο των υποψηφίων εξετάζεται σε τέσσερα (4) μαθήματα της τελευταίας τάξης ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑ.Λ., από τα οποία δύο (2) μαθήματα είναι γενικής παιδείας και δύο (2) μαθήματα ειδικότητας.  Οι εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση διεξάγονται, σε πανελλαδικό επίπεδο με θέματα που τίθενται αποκλειστικά από κεντρική επιτροπή εξετάσεων.

Πατήστε εδώ για να δείτε τα μαθήματα

23. Πως γίνεται ο  υπολογισμός της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής  για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ

Για τον υπολογισμό της Ε.Β.Ε. ισχύουν ειδικότερα τα εξής:

α) Στις σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις, που εντάσσονται σε περισσότερους του ενός τομείς για τον υπολογισμό της Ε.Β.Ε., λαμβάνεται υπόψη ο μικρότερος μέσος όρος των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων στα μαθήματα των τομέων όπου εντάσσονται οι συγκεκριμένες σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις.

β) Στις σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις, που εντάσσονται στην κοινή ομάδα όλων των τομέων, για τον υπολογισμό της Ε.Β.Ε. λαμβάνεται υπόψη ο μικρότερος μέσος όρος των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων όλων των τομέων.

γ) Στις σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις του ίδιου τομέα για τον οποίο οι υποψήφιοι εξετάζονται σε διαφορετικά μαθήματα ειδικότητας, για τον υπολογισμό της Ε.Β.Ε. λαμβάνονται υπόψη οι μέσοι όροι των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων στα μαθήματα εκείνης της ειδικότητας, ο μέσος όρος των οποίων είναι μικρότερος.

24. Πότε θα συμπληρώσουν το Μηχανογραφικό οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ;

Οι υποψήφιοι ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑ.Λ. που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, μετά από την ολοκλήρωση των εξετάσεων και τη γνωστοποίηση των βαθμών της τελικής τους επίδοσης στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, τα ειδικά μαθήματα και τις πρακτικές δοκιμασίες, καθώς και τη γνωστοποίηση των αποτελεσμάτων των ικανοτήτων, συμπληρώνουν μηχανογραφικό δελτίο. Σε αυτό επιλέγουν καθορισμένο αριθμό σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων από τους τομείς και την κοινή ομάδα, όπου έχουν πρόσβαση.  

ΤΙ ΘΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΛΑΙΟΥΣ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ

25. Ποιους αφορά αυτή η κατηγορία υποψηφίων;

 Οι κάτοχοι απολυτηρίου οποιουδήποτε τύπου λυκείου ή ισότιμου απολυτηρίου άλλου σχολείου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που παρέχει πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι επιθυμούν να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στις σχολές, τα τμήματα και τις εισαγωγικές κατευθύνσεις τμημάτων των Α.Ε.Ι., των Α.Ε.Α., των Α.Σ.Τ.Ε. του Υπουργείου Τουρισμού, στις σχολές των Α.Σ.Ε.Ι. και Α.Σ.Σ.Υ. στη Σ.Σ.Α.Σ., στις σχολές της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας, στις Α.Ε.Ν., καθώς και στις Σχολές Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ. και Λιμενοφυλάκων για τα ακαδημαϊκά έτη που έπονται του έτους της αποφοίτησής τους από το λύκειο μπορούν:

α) Είτε, εφόσον έχουν συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερήσιων ΓΕ.Λ. ή ημερήσιων ΕΠΑ.Λ., να μετέχουν για την εισαγωγή τους σε ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%) των θέσεων εισακτέων κάθε σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης, χωρίς νέα εξέταση, με την υποβολή μηχανογραφικού δελτίου, με βάση την Ε.Β.Ε. ή τις Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών της οικείας σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης, αν συντρέχει τέτοια περίπτωση, και την Ε.Β.Ε. ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση, οι οποίες διαμορφώθηκαν κατά το σχολικό έτος της τελευταίας συμμετοχής στις πανελλήνιες εξετάσεις, καθώς και την αντίστοιχη συνολική βαθμολογία τους για πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το δικαίωμα αυτό: αα) δεν αφορά στους υποψηφίους που συμμετείχαν σε πανελλαδικές εξετάσεις, διεκδικώντας θέσεις επιπλέον του αριθμού εισακτέων και

αβ) μπορεί να ασκηθεί το επόμενο και το μεθεπόμενο έτος του έτους τελευταίας εξέτασης στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, ειδικά μαθήματα και πρακτικές δοκιμασίες για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι θέσεις που αντιστοιχούν στο ποσοστό του δέκα τοις εκατό (10%) του αριθμού εισακτέων κατανέμονται σε ποσοστό εξήντα τοις εκατό (60%) για όσους συμμετείχαν στις ανωτέρω εξετάσεις το αμέσως προηγούμενο έτος και σε ποσοστό σαράντα τοις εκατό (40%) για όσους συμμετείχαν στις ανωτέρω εξετάσεις δύο (2) έτη πριν από το έτος υποβολής μηχανογραφικού δελτίου χωρίς νέα εξέταση.

26. Ποια θα είναι τα ποσοστά εισακτέων ανάμεσα στα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ;

Με κοινή απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων και του κατά περίπτωση συναρμόδιου Υπουργού, καθορίζονται τα ειδικότερα ποσοστά επί του αριθμού των εισακτέων ανά κατηγορία ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ..

ΤΙ ΘΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΑΚΡΙΘΕΝΤΕΣ ΣΕ ΟΛΥΜΠΙΑΔΕΣ

27.Για τους διακριθέντες  σε Ολυμπιάδες θα ισχύσει η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής;

Προϋπόθεση για την εγγραφή των κατόχων απολυτηρίου ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ. στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, είναι η επίτευξη της ελάχιστης βάσης εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) ή των Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών της οικείας σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης, αν συντρέχει τέτοια περίπτωση, καθώς και της Ε.Β.Ε. της σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης.

ΤΙ ΘΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΑΚΡΙΘΕΝΤΕΣ ΑΘΛΗΤΕΣ

28. Για τους διακριθέντες  αθλητές θα ισχύσει η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής;

Προϋποθέσεις εισαγωγής σε σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση συνιστούν α) η επίτευξη: αα) της ελάχιστης βάσης εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) ή των Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών της οικείας σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης, εάν συντρέχει τέτοια περίπτωση και αβ) της Ε.Β.Ε. της σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης και β) η συγκέντρωση συνολικού αριθμού μορίων τουλάχιστον ίσου με το εκατό τοις εκατό (100%) του αριθμού των μορίων του τελευταίου εισαχθέντος ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση στο ίδιο ακαδημαϊκό έτος

Σχόλια (15)

 
Ελένη Μ.
11 Μάιος 2021 07:30

Η μεταφορά θέσεων σε περιφερειακά πανεπιστήμια είναι απαράδεκτο μέτρο. Δεδομένου ότι ο μίσος πληθυσμός ζει στην Αθήνα, το μόνο που κάνει αυτό το μέτρο είναι να αποτρέπει τους ανθρώπους που ζουν από ένα μεροκάματο να σπουδάσουν τα παιδιά τους.
Αν θέλετε να κλείσετε σχολές με χαμηλές βάσεις μπορείτε να το κάνετε. Η κοινωνία είναι μαζί σας. Μην ασχοληστε με τους παραγοντισκους που φωνάζουν στην επαρχία.
Μην επιβαρύνετε παραπάνω τους γονείς που ήδη δυσκολεύονται. Αφήστε μας να σπουδάσουμε τα παιδιά μας, όπως σπουδάσαμε κι εμεις

 
Πολίτης
10 Μάιος 2021 00:16

ΑΣ ΕΛΠΊΣΟΥΜΕ ΌΤΙ ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΉΣΕΙ Ο ΕΥΤΕΛΙΣΜΌΣ ΤΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ....!!!
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΑΕΙ ΟΣΩΝ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΜΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ Η ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΑΣΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ......!!!
ΟΣΟΙ ΔΕΝ ΤΙΣ ΕΧΟΥΝ .....ΔΕΝ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ......ΠΟΛΥ ΑΠΛΟ.
ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΚΑΙ ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ......ΚΑΙ ΤΟ ΚΥΡΙΟΤΕΡΟ .....ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΓΕΝΙΕΣ ΠΟΛΙΤΩΝ.......ΝΑ ΖΗΤΟΥΝ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ.
ΑΥΤΟ ΑΡΓΑ Ή ΓΡΗΓΟΡΑ ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΟΔΥΝΗΡΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ......ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ .......ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ......!!!
Ο ΛΑΟΣ ΜΑΣ ΛΕΕΙ .......ΑΝ ΔΕΝ ΚΑΘΑΡΙΣΕΙΣ ΤΑ ΞΕΡΑ ......ΘΑ ΚΑΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΧΛΩΡΑ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ......!!!
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΔΙΑΚΡΙΘΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ......ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ ΑΕΙ.....!!!
ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΔΕΙΞΟΥΜΕ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΜΑΣ.
ΘΑ ΚΛΕΙΣΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ.......ΜΑ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΠΙΘΑΝΟΝ ΔΕΝ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ.......!!!
ΜΙΑ ΤΡΙΜΕΛΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΦΤΙΑΞΕ ΕΝΑ ΣΠΙΤΙ ΜΕ 4 ΥΠΝΟΔΩΜΑΤΙΑ.....!!!
ΤΟ ΕΝΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 10 ΧΡΟΝΙΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ 2 ΦΟΡΕΣ.......ΤΕΛΙΚΑ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΝ.......!!!

 
ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
09 Μάιος 2021 23:22

@Υπάρχουν στοιχεία; Ομολογώ ότι η απορία σου "Θα ερωτηθεί άραγε το Σεπτέμβρη το υπουργείο γιατί έπεσε τόσο έξω στις εκτιμήσεις του;" με έκανε να γελάσω πολύ. Αναρωτιέμαι όμως πότε το Υπουργείο έπεσε μέσα στις εκτιμήσεις του.

 
Υπάρχουν στοιχεία;
09 Μάιος 2021 20:59

Από τον πίνακα προκύπτει πως αν η ΕΒΕ ίσχυε πέρυσι θα έμεναν εκτός 23500 περίπου υποψήφιοι. Που βασίζονται οι εκτιμήσεις του υπουργείου για μόνο 7000 κενές θέσεις; Έχουν παρουσιαστεί κάποια στοιχεία ή πρόκειται για μια κίνηση για να καθησυχάσουν γονείς και υποψήφιοι; Θα ερωτηθεί άραγε το Σεπτέμβρη το υπουργείο γιατί έπεσε τόσο έξω στις εκτιμήσεις του;

 
ΑΝΔΡΕΑΣ
09 Μάιος 2021 18:07

Στο 23 "Πως γίνεται ο υπολογισμός της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ", δεν λέει το άρθρο πως υπολογίζεται. Αναφέρει μόνο τις ειδικότερες περιπτώσεις. Γιατί? Μπορεί να γραφεί ένα παράδειγμα υπολογισμού για τα ΕΠΑΛ?

 
Απορία
09 Μάιος 2021 17:27

Πώς οι εισακτέοι θα διατηρηθούν στα περυσινά επίπεδα αφού θα εφαρμοστεί η ΕΒΕ;

 
Ρεαλιστής
09 Μάιος 2021 15:06

Το μόνο σίγουρο είναι ότι αυτοί που θα έχουν κάτω από την ΕΒΕ για κάθε κατεύθυνση δεν θα μπορούν να εισαχθούν πουθενά.

 
Δρ ΕΔΙΠ
09 Μάιος 2021 13:00

To υπουργειο μιλαει για ανεπαισθητες μεταβολες του αριθμου των τμηματων. Για να το μεταφρασουμε τμηματα με βασεις κατω απο 3000 μορια θα συνεχιζουν να υπαρχουν. Ετσι το Μαθηματικο με περσινη βαση εισαγωγης 3500 μορια και δεδομενου οτι η ελαχιστη φετινη για τις θετικες επιστημες αναμενεται στα 9000 μορια θα εχει γυρω στους 7 εισακτεους στη καλυτερη περιπτωση. Πως θα λειτουργησει αυτο το τμημα? Επειδη ειμαι σιγουρος οτι ολα αυτα τα εχουν σκεφθει και αφου αυτα τα τμηματα δεν θελουν να τα καταργησουν ή να τα ενσωματωσουν τι μενει? Να καταργηθουν τελικα οι ελαχιστες βασεις εισαγωγης. Δηλαδη πολυ καυγας για το τιποτε και η Ελλαδα με Μαθηματικους και Φυσικους με γνωσεις επιπεδου προπαιδειας. Διοτι αυτα τα τμηματα θα βγαλουν αποφοιτους για να εχουν δουλεια τα μελη ΔΕΠ των τμηματων αφου αλλωστε θα εχουν απαντησει στις εξετασεις σε θεματα οπως να διατυπωσουν το Πυθαγορειο Θεωρημα ( σε τρεις τουλαχιστον αποπειρες)

 
Μα τι κάνουν αυτοί στην ΕΘΑΑΕ;;;
09 Μάιος 2021 12:57

Μα δεν αντιλαμβάνονται οι κκ. της ΕΘΑΑΕ πως η δημιουργία πολυτεχνικής σχολής στο Ηράκλειο θα οδηγήσει σε μαρασμό το Πολυτεχνείο Κρήτης στα Χανιά!

 
Πολυτεχνικές Σχολές μόνο στο Πολυτεχνείο των Χανίων
09 Μάιος 2021 12:53

Καμία πολυτεχνική σχολή σε άλλη πόλη της Κρήτης. Η μόνη συζήτηση που έχει προστιθέμενη αξία είναι η συνένωση των τριών ΑΕΙ της Κρήτης σε ένα Πανεπιστήμιο, με την πολυτεχνική Σχολή μόνο σε μία πόλη σε ενιαίο κάμπους.

 
Το γινάτι βγάζει μάτι
09 Μάιος 2021 11:56

Για να ικανοποιήσουμε το γινάτι μας θα διώξουμε τα παιδιά των αθηναίων προς επαρχία όπου δεν μπορούν να πάνε γιατί δεν έχουν τα χρήματα. Φωτισμένες ρυθμίσεις!

 
Κρίμα
09 Μάιος 2021 11:46

Τελικά δεν θα κάνετε τίποτα, δεν πειράζει θα έρθουν πάλι εκλογές

 
συγγενή τμήματα όταν υπάρχουν διακριτά επαγγελματικά δικαιώμ
09 Μάιος 2021 10:54

Ενώ υπάρχουν σαφή διακριτά επαγγελματικά δικαιώματα
αυτά ΑΓΝΟΟΎΝΤΑΙ ΠΛΗΡΩΣ

και αποφασίζει ποιος (μήπως άραγε συγκεκριμένοι πρυτάνεις) και με ποια άραγε "βολικά" κριτήρια για
ΔΗΘΕΝ ΣΥΓΓΕΝΗ ΤΜΗΜΑΤΑ
που θα καταργηθούν ή θα συγχωνευθούν με άλλα.

 
Κώστας
09 Μάιος 2021 10:28

"Ανεπαίσθητο” αριθμό συγχωνεύσεων τμημάτων, κατόπιν “συναίνεσης” από την πλευρά των Πρυτάνεων.
Γιατί οι λέξεις 'ανεπαίσθητο' και 'συναίνεση' είναι σε εισαγωγικά ;
Τι να υποθέσουμε όσοι το διαβάζουμε και είμαστε ΔΕΠ σε περιφερειακά ΑΕΙ ;

 
θα αλλάξει και η χρηματοδότηση??
09 Μάιος 2021 10:10

Εφόσον τα περιφερειακά θα πρέπει να ετοιμαστούν για να υποδέχονται περισσότερους φοιτητές δεν θα πρέπει να μεταφερθεί χρηματοδότηση από τα κεντρικά προς τα περιφερειακά?? Με ενίσχυση σε διδάσκοντες και λειτουργικά έξοδα.
Εκτός και όλο αυτό είναι μια μεθόδευση για αποσυμφόρηση των κεντρικών πανεπιστημίων που ούτως ή άλλως έχουν διπλάσιο αριθμό καθηγητών από τα περιφερειακά. Αναρωτιέται κανείς αν και αυτό πρέπει να αλλάξει, δηλαδή να δίνονται θέσεις ΔΕΠ βάσει του δείκτη φοιτητές ανά καθηγητή.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ