Η έναρξη λειτουργίας των ομάδων υποστήριξης μαθητών/τριών στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίες συστήνονται με το δ σχετικό, όπως προβλέπεται στην παρ. 2 του άρθρου 11 του ν.4547/2018 (Α 102) θα γίνει μετά από ενημέρωση των εκπαιδευτικών από τα Κ.Ε.Σ.Υ., κατόπιν αποστολής σχετικών οδηγιών από το ΥΠΠΕΘ.
Αυτό προβλέπει απόφαση την οποία υπέγραψε ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου παιδείας Ηλίας Γεωργαντάς (σ.σ. μετά από σχετικό αίτημα της ΔΟΕ) , ενώ διευκρινίζονται τα ακόλουθα:
Α. Το έργο των ομάδων εκπαιδευτικής υποστήριξης μαθητών/τριών στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, είναι ο εντοπισμός και η περιγραφή δυσκολιών που αντιμετωπίζουν συγκεκριμένοι μαθητές, καθώς και η παιδαγωγική υποστήριξη τους στo πλαίσιο των δυνατοτήτων της σχολικής μονάδας. Στις περιπτώσεις μαθητών που κρίνεται αναγκαία η περαιτέρω διερεύνηση των δυσκολιών τους προτείνεται η αξιολόγηση αυτών από τα Κ.Ε.Σ.Υ., σύμφωνα με τα προβλεπόμενα, προκειμένου για την έκδοση έκθεσης αξιολόγησης – γνωμάτευσης.
Β. Η αξιολόγηση των μαθητών από τα Κ.Ε.Σ.Υ. γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις: α) στα άρθρα 4 και 5 του ν.3699/2008 (Α 199), όπως τροποποιήθηκαν με το άρθρο 51 του ν.4547/2018 (Α 102), β) στις παρ. 3 και 4, του άρθρου 11 του ν.4547/2018 (Α 102) και γ) στην ΥΑ 211076/ΓΔ4/13-12-2018 (Β ́ 5614) «Ενιαίος Κανονισμός λειτουργίας των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) και ειδικότερα καθήκοντα και αρμοδιότητες του προσωπικού τους».
Γ. Η αξιολόγηση μαθητών/τριών από τα Κ.Ε.Σ.Υ., που φοιτούν σε σχολικές μονάδες που λειτουργούν Ε.Δ.Ε.Α.Υ., γίνεται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην ανωτέρω παράγραφο.
Δ. Η αξιολόγηση μαθητών/τριών από τα Κ.Ε.Σ.Υ., για τις σχολικές μονάδες που δεν λειτουργούν Ε.Δ.Ε.Α.Υ. και μέχρι την έναρξη λειτουργίας των ομάδων εκπαιδευτικής υποστήριξης μαθητών/τριών, γίνεται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο δεύτερο εδάφιο της παρ. 5 του άρθρου 3 της ΥΑ 211076/ΓΔ4/13-12- 2018 (Β ́ 5614) «Ενιαίος Κανονισμός λειτουργίας των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) και ειδικότερα καθήκοντα και αρμοδιότητες του προσωπικού τους». Συγκεκριμένα, μετά την υποβολή αιτήματος αξιολόγησης από τους γονείς ή κηδεμόνες, το Κ.Ε.Σ.Υ. ζητεί από τη σχολική μονάδα αντίγραφο πρακτικού της συνεδρίας του Συλλόγου Διδασκόντων. Στο πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων συμπεριλαμβάνονται συνοπτικά βασικά στοιχεία της περιγραφικής παιδαγωγικής έκθεσης, σχετικά με την μαθησιακή επίδοση και συμπεριφορά του μαθητή, πιθανές άλλες παρατηρήσεις από το σύνολο των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων καθώς και τα εκπαιδευτικά μέτρα που έχουν ληφθεί για την αντιμετώπιση των δυσκολιών του/της μαθητή/τριας και τα αποτελέσματα της εφαρμογής αυτών. Η περιγραφική παιδαγωγική έκθεση μαζί με το αντίγραφο του πρακτικού του Συλλόγου Διδασκόντων αποστέλλονται υπηρεσιακά στο Κ.Ε.Σ.Υ. με εμπιστευτικό πρωτόκολλο.
Ε. Μετά την έναρξη λειτουργίας των ομάδων εκπαιδευτικής υποστήριξης μαθητών/τριών, για τη διαδικασία της αξιολόγησης μαθητών/τριών, επιπροσθέτως των αναφερομένων στην ανωτέρω παράγραφο, εφαρμόζονται και τα προβλεπόμενα στο πρώτο εδάφιο της παρ. 5 του άρθρου 3 της ΥΑ 211076/ΓΔ4/13-12- 2018 (Β ́ 5614) «Ενιαίος Κανονισμός λειτουργίας των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.).
Ζ. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη σύσταση ομάδας εκπαιδευτικής υποστήριξης μαθητών/τριών στα ολιγοθέσια νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία είναι ύπαρξη τουλάχιστον τριών εκπαιδευτικών κλάδων ΠΕ60/ΠΕ61 ή ΠΕ70/ΠΕ71, αντίστοιχα, οι οποίοι υπηρετούν λειτουργικά στις συγκεκριμένες σχολικές μονάδες.
Η. Τα Κ.Ε.Σ.Υ. και οι σχολικές μονάδες προβαίνουν στην εφαρμογή των προβλεπομένων στην παρ. 1 του άρθρου 11 του ν.4547/2018 (Α 102), που αφορά τον ορισμό υπευθύνων για τη διασύνδεση και τον εκατέρωθεν συντονισμό των ενεργειών τους.
Θ. Τα αιτήματα προς αξιολόγηση μαθητών/τριών, τα οποία έχουν υποβληθεί πριν την έναρξη λειτουργίας των Κ.Ε.Σ.Υ., θα εξεταστούν με την προϋπόθεση της ύπαρξης περιγραφικής παιδαγωγικής έκθεσης. Στην περίπτωση απουσίας αυτής το Κ.Ε.Σ.Υ. ζητεί από τη σχολική μονάδα αντίγραφο πρακτικού της συνεδρίας του Συλλόγου Διδασκόντων, όπως αναφέρεται στην ανωτέρω παράγραφο 5.
@@ Πλατάρος
Ποτέ δεν προτείνω κάτι με υπέρογκο κόστος. Πιό συγκεκριμένα έχω αλλεργία σε τέτοιου είδους «προτάσεις» . Άμα έχουμε λεφτά κάνουμε ό,τι θέλουμε. Βάζουμε το μυαλό μας σε προτάσεις αριστοποίησης, βελτιστοποίησης των χρημάτων. Ομιλώ για κινητές ομάδες διαγνωστικές, όπου θα κινούνται ακατάπαυστα ανά την Επικράτεια . Αλλά με οργάνωση και γρήγορα διαγνωστικά εργαλεία με ενημέρωση του ατομικού μητρώου υγείας των πολιτών συνεχή .
Τις μισές μέρες του χρόνου σε Σχολεία (180 μέρες ) και τις άλλες στα Χωριά.
Σε μια μέρα (12 ώρες) εξετάζει από την κορυφή μέχρι τα νύχια σε οργανωμένο συνεργείο σε υπερτέλεια εξέταση 60 άτομα (ατομική, όχι όπως στο «περιοδεύων» ομαδικά . Σε 180 μέρες 10.800 μαθητές. 4 τέτοιες μονάδες σε Όλη την Ελλάδα, εξετάζουν 43.000 μαθητές . Σε 3 χρόνια το σύνολο των μαθητών της Ελλάδος σε Δημοτικά, Γυμνάσια Λύκεια. Κάθε 3 χρόνια εξωνυχιστικές εξετάσεις σε ΟΛΟΥΣ με παραπομπές σε όσους έχουν ιδιαιτερότητες στους τοπικούς Γιατρούς. Το καλοκαίρι αυτά τα συνεργεία θα περιοδεύουν σε όλη την ύπαιθρο με πρόγραμμα για ενηλίκους .
Δεν πιστεύω να είναι υπέρογκο το ποσό στελέχωσης για 4 μονάδες Πανελληνίως που θα απαλλάξουν από μεγαλύτερο κόπο το υπόλοιπο ΕΣΥ.
Αν πλανώμαι πλάνην οικτράν στην πρόχειρη εκτίμηση, ευχαρίστως αντίλογο.