Αν φέτος ίσχυε η βάση του 10 πόσοι υποψήφιοι θα έμπαιναν στα Πανεπιστήμια

Από το 1980 έως και σήμερα 2019 ο αριθμός των εισακτέων στα ΑΕΙ πέρασε από 6 φάσεις

04/08/2019

Ενημερώθηκε: 04/08/2019, 20:13

Άκουσε το άρθρο

Στα επίπεδα του  έτους 1984 θα επιστρέψει ο αριθμός εισακτέων στα ΑΕΙ , εάν τελικά η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, υλοποιήσει την εξαγγελία της να εφαρμόσει τη βάση εισαγωγής  του 10 στα 425 τμήματα των Πανεπιστημίων.

Εάν  η εφαρμογή της  βάσης του 10 εφαρμόζονταν στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις από τις 78.335 προβλεπόμενες θέσεις περισσότερες από 20.000 θέσεις θα έμεναν κενές.

Κι αυτό διότι στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις συνολικά πάνω από τη βάση, από τα Γενικά Ημερήσια Λύκεια  έγραψαν    55.515 υποψήφιοι  και 137 από τα Εσπερινά.

Ο αριθμός των εισακτέων από  το 1980 έως σήμερα

Από το 1980 έως και σήμερα  2019  ο αριθμός των εισακτέων στα ΑΕΙ πέρασε   από 6  φάσεις.

Α  Φάση: Το 1980 ο αριθμός εισακτέων ήταν 25.149 . Ακολούθησε σταδιακή αύξηση

Β  Φάση: Μετά από τέσσερα χρόνια,   το 1984 ο αριθμός εισακτέων διπλασιάστηκε φθάνοντας   τις 51.867.

Γ  Φάση: Το 1988 ο αριθμός μειώθηκε στις 42.819

Δ Φάση: Το 1997 ο αριθμός εισακτέων αυξήθηκε και πάλι  στις 54. 788

Ε. Φάση: Το 1999 ο αριθμός εκτινάχθηκε στις 71.265

Ζ Φάση: Το 2010-11 ο αριθμός εισακτέων άγγιξε  τις 84.690

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (44)

Διαφορές σε τμήματα των ΑΕΙ
|

Έχει σημασία αν η βάση της σχολής ήταν κοντά στο 15/20 ή κοντά στο 10/20. Επίσης, έχει σημασία για πόσους φοιτητές η σχολή είναι 1η έως 3η επιλογή, γιατί θα έχουν επιπλέον κίνητρο να την ολοκληρώσουν.

Εξάλλου, διαφορετικές σχολές έχουν άλλη κουλτούρα βαθμολόγησης (πχ. αυξημένος μέσος όρος βαθμού αποφοίτησης σε τμήματα Παιδαγωγικών Σχολών).

Είναι σημαντικό ακαδημαϊκό κριτήριο να υπάρχουν αριστούχοι σε κάθε τμήμα και οι αριστούχοι απόφοιτοι να μπορούν να συνεχίσουν σε διδακτορικό πρόγραμμα.

Διαπλοκή και συμφέροντα
|

Έχουν απόλυτο δίκιο ο Menelaos και η Athina.
Όλοι εσείς που υποστηρίζετε τα αντίθετα, θα έλθει η ώρα που θα τα λουστείτε.
Μπήκα σχεδόν κοντά στη βάση στη Σχολή μου και την τελείωσα με ένα αξιοπρεπέστατο 8,50.
Δεν άξιζα;

Βάση του ποσοστού
|

Έχουν προταθεί συστήματα όπου επιτρέπεται εισαγωγή σε Πανεπιστήμιο μόνο σε όσους έχουν *γενικό Μ.Ο.* τουλάχιστον ίσο με ένα ποσοστό των βαθμολογιών πχ. εάν τουλάχιστον 50% του Μ.Ο. των γραπτών εξετάσεων των Μαθηματικών και Φυσικής έχει βαθμό 9 για τους τελειόφοιτους εκείνο το έτος η "βάση εισαγωγής" θα είναι το 9.

Η βάση εισαγωγής σε έναν διαγωνισμό εξαρτάται πάντοτε από την επιλογή και τη συγκριτική δυσκολία των θεμάτων, αυτό είναι το μόνο βέβαιο. Σημασία έχει και η δημοφιλία κάθε σχολής σε κάθε γενιά υποψηφίων, η οποία μεταβάλλεται σε κάθε δεκαετία - φυσικά υπάρχουν πάντοτε σχολές σταθερά υψηλής ζήτησης (π.χ Ιατρική, Νομική, Πολυτεχνικές).

Σπάνια περίπτωση μαθητής που γράφει 18 ή 19 στην Ιστορία και την Έκθεση να μην μπορεί να γράψει τη βάση στα Αρχαία, εκτός από ξαφνική ασθένεια.

Όμως το ίδιο συμβαίνει και σήμερα, μια ιδιαίτερα χαμηλή βαθμολογία λόγω ατυχίας σε ένα μάθημα επηρεάζει δυσμενώς τη γενική βαθμολογία, που πιθανότητα δε θα αντανακλά τις πραγματικές δυνατότητες του υποψηφίου.

Μηνάς
|

Δηλαδή, αν κάποιος γράψει 19 στην ιστορία, 18 στα νέα, 17 στην κοινωνιολογία και 8 στα αρχαία, δεν θα περνάει πουθενά γιατί είναι απαραίτητο το 10 στα αρχαία...
Ωραίο σύστημα! Εκτός κι αν τα υπολογίζω λάθος.

Εύρος Βαθμολογίας
|

Η βάση εισαγωγής καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την ποιότητα των διαλέξεων ΜΟΝΟ εάν συνδυαστεί με το εύρος της βαθμολογίας των εισακτέων

Δηλαδή, σε μια σχολή (Α) με βάση το 12 μπορεί μια ομάδα "πρώτων εισακτέων" να έχει συνολική βαθμολογία περίπου 14-15 και έτσι να μην υπάρχει κανένας που να ξεχωρίζει.

Όμως, σε μια σχολή (Β) με βάση το 12 μπορεί η ομάδα "πρώτων εισακτέων" να έχει συνολική βαθμολογία 18 ή 19 και έτσι να συντηρείται μια "αριστεία" εντός μιας μέτριας σχολής.

Γενικά, το θέμα είναι η βάση ή ο καλύτερος που δεν υπάρχουν πρακτικά, αλλά η ΕΠΙΚΡΑΤΟΥΣΑ ΤΙΜΗ.

Έχει σημασία ποιο ποσοστό των φοιτητών έχουν τις απαιτούμενες δεξιότητες να παρακολούθησουν και το ελάχιστο ενδιαφέρον να εξεταστούν σε 40+ μαθήματα ώστε να ολοκληρώσουν το πτυχίο.

Το επίπεδο διδασκαλίας σε πολλές χαμηλόβαθμες σχολές είναι προβληματικό διότι δεν υπάρχουν οι δυνατότητες να καλύψουν κενά 12 ετών υποχρεωτικής εκπαίδευσης εντός των ΑΕΙ - το αποτέλεσμα είναι πολλές φορές απόφοιτοι Λυκείου με ιδιαίτερα χαμηλή βαθμολογία δεν έχουν κίνητρο να αντιμετωπίσουν τις αδυναμίες τους και να βελτιωθούν.

Αντίθετα, μαθητές που έχουν συνηθίσει να διαβάζουν και έχουν βαθμολογία άνω του 14-15 μπορούν να "επιβιώσουν" στους πιο απαιτητικούς ρυθμούς της πανεπιστημιακής διδασκαλίας.

Γι'αυτό και παρουσιάζονται και αποκλίσεις, μεταξύ "εύκολων" και "δύσκολων" σχολών - υπήρχε σχολή όπου κανείς δεν έπαιρνε πτυχίο πάνω από 8 ή 8.5 ενώ σε άλλες σχολές στο ίδιο ίδρυμα το ποσοστό των αριστούχων κάθε χρόνο ξεπερνούσε το 30% των αποφοίτων!

Κατερίνα
|

@Αγανακτισμένη
Γνωρίζω όλες τις περιπτώσεις.
Οι μαθητές από την Κωνσταντινούπολη είναι στην κατηγορία 5 των Ελλήνων του εξωτερικού. Παιδιά που τελειώνουν σχολείο εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης με ξένο πρόγραμμα σπουδών. Δηλαδή μαθητές σχολείων από όλο τον κόσμο με περιεχόμενο σπουδών είναι τελείως διαφορετικό από το ελληνικό.
Στατιστικά κάθε χρόνο δίνουν εξετάσεις 150 παιδιά, αλλά περνάν τα 100. Δηλαδή κόβεται ο ένας στους τρεις μαθητές.
Πράγματι τα παιδιά της κατηγορίας 5 δίνουν μόνο Γλώσσα, αλλά πρέπει να έχουν πιάσει τη βάση του 10 για να περάσουν σε οποιαδήποτε σχολή.
Οι θέσεις για τις οποίες διαγωνίζονται είναι ελάχιστες και τίποτε δεν προκαθορίζει την επιτυχία κανενός.
Κι εγώ είμαι μητέρα παιδιών που έδωσαν πανελλήνιες στην Ελλάδα. Τίποτε δεν πληρώνει την αγωνία και τον αγώνα των παιδιών, τα χαμένα χρόνια της εφηβείας, το στράγγισμα του μυαλού και της δημιουργικότητας τον καιρό της προετοιμασίας για τις πανελλήνιες, τα χαμένα χρήματα στα φροντιστήρια. Τίποτε. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη στρέβλωση του ελληνικού συστήματος.
Όμως αυτό δεν με εμποδίζει από το να προετοιμάζω τους μαθητές μου να γραψουν όσο γίνεται καλύτερα και να περάσουν στο ελληνικό πανεπιστήμιο εφόσον το επιθυμούν. Περνούν κι αυτά τα παιδιά δικό τους Γολγοθά που οι απ' έξω δεν τον αντιλαμβάνονται.

Εύχομαι καλή επιτυχία στο παιδί σας και στους δικούς μου μαθητές. Εύχομαι κάποτε όλα τα παιδιά της Ελλάδας να γλιτώσουν από το βραχνά των Πανελληνίων και να πάιρνουν αληθινή και ουσιαστική παιδεία σε σχολεία που αγαπούν.
Να είστε καλά.

Athina
|

Απο ποτε η βαση εισαγωγης σε μια σχολη εχει μεγαλυτερη αξια απο τον βαθμο αποφοιτησης απ αυτην?-Η μηπως ολοι οσοι εισαγονται με 18.000 αποφοιτουν με αριστα?Ελα παναγια μου,θα τρελαθουμε τελειως μ αυτα που βλεπουμε....

Αγανακτισμένη
|

Προς συναδέλφισσα Κατερίνα
Μάλλον δεν γνωρίζεις όλες τις περιπτώσεις γιατί εγώ θα σου αναφέρω ένα πραγματικό περιστατικό.
Μαθητής από την Κωνσταντινούπολη θα περάσει στην ιατρική δίνοντας μόνο γλώσσα το Σεπτέμβρη κι αυτό για να δει σε ποια πόλη θα περάσει.
Η βαθμολογία του βέβαια στο απολυτήριο είναι 19.9 όπως και όλων άλλωστε.
Αυτά ίσχυαν αρχικά γιατί στην πορεία ανακάλυψε πως μπορεί να μπει χωρίς εξετάσεις επειδή η μάνα του είναι αλλοδαπή (ο πατέρας του είναι Έλληνας)
Έρχομαι τώρα στο δικό μου το γιο.
Πληρώσαμε ένα σκασμό λεφτά σε φροντιστήρια δύο χρόνια.
Έχει αφιερώσει αμέτρητες ώρες σε διάβασμα.
Έχασε απίστευτα σαββατοκύριακα.
Έχουμε ζήσει απίστευτο άγχος όλο αυτό τον καιρό που κάποιες φορές μου ερχόταν να ουρλιάξω επειδή δεν έβρισκα κάποιο τρόπο να τον βοηθήσω ψυχολογικά γιατί ήταν άριστος μαθητής.
Θα μπορούσα να μιλάω ώρες για όλα αυτά και είναι η δεύτερη φορά που τα ζω γιατί αυτός είναι ο μικρότερος γιος μου.
ΟΧΙ το σύστημα δεν είναι δίκαιο σε καμία περίπτωση.
Δεν υπάρχει ισονομία όταν υπάρχουν πολλές ειδικές περιπτώσεις και δεν πρόκειται να μου αλλαξει κανείς γνώμη σχετικά με αυτό.
Ευχαριστώ για το χρόνο σας.

MARIA
|

ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΜΕΤΟΝ MENEALO ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΛΛΑ ΠΟΛΛΑ ΑΚΟΜΗ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ...KAI ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΠΟΥ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΑ!!! MENELAE ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!

Τριτο μελος ΔΕΠ
|

Αυτος που θελει τη βαση του δεκα μπορει να μη θελει να περασει τη ζωη του να διδασκει φοιτητες που δε θελουν να μαθουν τιποτα. Ακομα κ αν ηθελαν οι φοιτητες του τρια ως πεντε να μαθουν, που δε θελουν, δε μπορουν. Επισης το ΔΕΠ που θελει τη βαση του δεκα μπορει να μη θελει η χωρα του να ειναι συνεχως χρεωμενη για τμηματα που υπαρχουν στο μηχανογραφικο ως τιτλος αλλα δεν προσφερουν τιποτα στην πραγματικοτητα.

Bάση του 10
|

Να μπει πρώτα μια τάξη στον ακαδημαϊκό χάρτη και τις αθρόες μετεγγραφές.

Εξάλλου, με πολύ εύκολα θέματα το 80% των μαθητών θα γράψει πάνω από 15 όπως συνέβη το 2000 και το 2001.

Menelaos ΠΡΟΣ ΑΝΤΕΠΙΧΕΊΡΗΜΑΤΑ
|

Επίσης ξανά διαβάζοντας ένα αλλο σχόλιο σας κύριε με το όνομα Αντεπιχειρηματα διαπίστωσα από τα λεγόμενα σας ότι είστε ακαδημαϊκός, πιστεύοντας από λάθος μου και με συγχωρείτε ότι είστε απλός πολίτης .Δεν γίνεται ένας ακαδημαϊκός να θεωρεί ότι όσοι γράφουν κάτω από 10 είναι χαζοί ή ακόμη και όσοι γράφουν λίγο παραπάνω όπως λέτε. Το αν είναι κάποιος χαζός ή όχι θα το δείξει η πορεία της ζωής του ή όταν θα βγει στην αγορά εργασίας και όχι αν έγραψε καλά σε ένα μάθημα στα 18 του. Ξέρουμε όλοι ότι τα μαθήματα και ο βαθμός που παίρνει ο φοιτητής στο Πανεπιστήμιο ή ακόμη και πιο πολύ στο μεταπτυχιακό (αν κάνει) θα τον καθορίσουν για την αγορά εργασίας και όχι τι έγραψε στο λύκειο. Δεν πρέπει να υπάρχουν αυτά τα κόμπλεξ σε ακαδημαϊκους γιατί εσείς οι ίδιοι έτσι υποβαθμίζεται τον τρόπο διδασκαλίας ,θεωροντας όλους τους άλλους χαζούς. Και μην ξεχνάτε ότι δεν χρειάζεται όλοι να είναι τέλειοι από το δημοτικό μέχρι το τέλος του πανεπιστημίου ,δεν θα ακολουθήσουμε όλοι καριέρα επιστήμονα ή ακαδημαϊκού.Οποιαδήποτε κενά και αν υπάρχουν από το λύκειο ,δεν είναι αναγκαία να τα γνωρίζουμε .Οι περισσότεροι θα εξειδικευτουμε σε ένα αντικείμενο που σίγουρα δεν θα το μάθουμε στην τρίτη λυκείου ή γενικά στο λύκειο ,αλλά στο πανεπιστήμιο

Menelaos ΠΡΟΣ ΑΝΤΕΠΙΧΕΊΡΗΜΑΤΑ
|

Ποιος είσαι εσύ που μου μιλάς έτσι; Με γνωρίζεις από εχθές; Γιατί απομονώνεις κάποιες φράσεις μου και προσπαθείς να βγεις από πάνω;; Γιατί δεν επιχειρηματολογείς για τα λεγόμενα μου ότι μπήκα στη σχολή με την μικρότερη βάση και βγήκα πρώτος σε κάθε εξεταστική ,ακόμη και από αυτούς που έγραψαν 5000 μόρια παραπάνω από εμένα;;; Εγώ για να ξέρεις πήγαινα κάθε μέρα στη σχολή ,σε κάθε διάλεξη,διάβαζα ώρες έκανα κάθε εργασία και μελετούσα.Επισης τα μαθήματα που έδωσα στις πανελλαδικές δεν μου χρησίμευσαν καθόλου στην σχολή και έτσι δεν απαξιωσα ούτε υποβάθμισα τις σπουδές της σχολής μου. Επισης οι καθηγητές δεν κάνουν καθόλου τα στραβά μάτια ούτε βάζουν εύκολα θέματα,αλλά απαιτούν πολλά από τους φοιτητές. Και επιτέλους πότε θα σταμησετε να κρίνετε ,χωρίς να σας αφορά το θέμα μόνο φοιτητές και πανεπιστημιακοί μπορούν να γνωρίζουν .

Βάση του 10
|

Η βάση του 10 στα Δημόσια έχει νόημα να υπάρχει επειδή ο αριθμός φοιτητών που μπορεί το κράτος να εκπαιδεύσει ΔΩΡΕΑΝ (και με κοστοβόρες προς τον φορολογούμενο ΠΑΡΟΧΕΣ) είναι συγκεκριμένος. Αν ο άλλος πληρώνει για την εκπαίδευσή του σε ιδιωτικό, ποιος ο σκοπός της βάσης του 10; Πάντως αν η βάση του 10 εφαρμοστεί όπως της προηγούμενη φορά (10 ή 10.000 μόρια) πάλι ελεύθερη πρόσβαση θα έχουμε.

Αρθούρος
|

Προς Mordred:Τα στοιχεία είναι υποθετικά και δε στηρίζονται στην πραγματικότητα.Πάντως,σ'ευχαριστώ γιά τη διόρθωσή σου.

ΑΛΛΟ ΜΕΛΟΣ ΔΕΠ
|

ΑΝ ΜΠΕΙ Η ΒΑΣΗ ΤΟΥ ΔΕΚΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ, ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΠΕΙ Η ΙΔΙΑ ΒΑΣΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΚΟΛΕΓΙΑ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΖΗΤΟΥΝ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΙ ΩΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ... ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΤΗ ΒΑΣΗ ΤΟΥ ΔΕΚΑ ΘΑ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΣΥΜΒΕΙ ΑΥΤΟ...

ΑΝΤΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΙΙ
|

@menelaos: Αγαπητέ, Μενέλαε, αποδεχόμενος καλή τη πίστει τα όσα λες για την ιδιαίτερη περίπτωσή σου ("Εγραψα σχεδόν 10000 μόρια με βαθμό 3 στα μαθηματικά, πέρασα σε τμήμα πανεπιστημίου στην επαρχία, πήρα μετεγγραφή σε μεγάλη πόλη, σε τμήμα με μεγαλύτερη βάση εισαγωγής (15000) [...] αρίστευσα [...]") θα σου θυμίσω μια γνωστή φράση: η εξαίρεση δεν αναιρεί, αλλά μάλλον επιβεβαιώνει τον κανόνα. Οι περισσότεροι νέοι φοιτητές με μεγάλες αδυναμίες δεν βελτιώνονται στο πανεπιστήμιο, αλλά απλώς οδοηγούν σε υποβάθμιση του επιπέδου σπουδών αφού δεν μπορούν οι διδάσκοντες να διδάξουν και να εξετάσουν όπως θα ήθελαν, καθώς δημιουργείται μεγάλο πρόβλημα, ποσοτικά και ποιοτικά, με τόσους πολλούς αδύναμους φοιτητές. Εξάλλου, έτσι όπως είναι δομημένες οι σπουδές οι φοιτητές μπορούν να σπουδάζουν όσα χρόνια θέλουν και να περνούν τα μαθήματα με τον ένα ή τον άλλο τρόπο (ας μην αρχίσω να τους απαριθμώ, πονεμένη ιστορία...). Λυπάμαι, αλλά αυτή είναι η αλήθεια για το 80-90% αυτών των περιπτώσεων. Τουλάχιστον με τις εισαγωγικές εξετάσεις έχουν ένα κίνητρο να βελτιωθούν προτού μπουν στο πανεπιστήμιο. Βέβαια, μπορούν μετά την εισαγωγή να τα 'φορτώσουν στον κόκορα', όμως με το ν+2 ή ν+3 θα ζοριστούν πλέον...

mordred
|

Στο ΕΚΠΑ το 2018 η βάση ήταν 15152 και ο πρώτος είχε πάνω από 19500. Το παράδειγμα που θέλετε είναι η Σάμος με βάση 10088. Στην δε ΣΕΜΦΕ (το Μ στο όνομα σημαίνει μαθηματικών και το Ε επιστημών) η βάση ήταν 15748. Ας μην αφήνουμε να αιωρούνται λάθος εντυπώσεις λόγω ...

Ομογενής
|

@Αγανακτισμένη
Συμφωνώ με όσα είπε η κυρία Κατερίνα και θέλω να προσθέσω πως οι Έλληνες του εξωτερικού πρέπει να γράψουν τουλάχιστον 35 μονάδες (αντίστοιχο των 7000 μορίων) για να μπουν σε οποιαδήποτε σχολή και δε δικαιούνται μετεγγραφής. Οπότε σε αυτούς ήδη υπάρχει βάση, ενώ στους γηγενείς (ακόμα) όχι.

menelaos
|

Όλοι εσείς που λέτε οτι όσοι έχουμε γράψει κάτω από την βάση έχουμε κενά και δεν αξίζουμε να μπούμε σε πανεπιστήμια έχω να σας πω το εξής .Είμαι από την κατευθυνση οικονομίας .Εγραψα σχεδόν 10000 μόρια με βαθμό 3 στα μαθηματικά, πέρασα σε τμήμα πανεπιστημίου στην επαρχια ,πηρα μετεγγραφη σε μεγαλη πολη ,σε τμημα με μεγαλυτερη βαση εισαγωγης (15000) το οποίο θεωρείτε πρώτο στην Ελλάδα και πιο δύσκολο από τα τμηματα των άλλων πολεων .Στα μαθήματα που έδωσα στην εξεταστική αρίστευσα και πήρα το μεγαλύτερο βαθμό από όλους τους συμφοιτητές μου ,ενώ συγκριτικά ήμουν το άτομο που μπήκα με την χαμηλότερη βάση εισαγωγής εγώ 9700 μόρια και οι άλλοι 15000 μόρια. Για αυτό λοιπόν αφήστε τις ιδιολογίες σας και τα πολιτικά συμφέροντα σας και αφήστε τις δικαιολογίες,ας μας πει ξεκαθαρα η κυρια υπουργος οτι ολα αυτα γινονται για να μπουν λιγοτερα ατομα στα δημοσια πανεπιστημια και οι υπολοιποι να πανε στα ιδιωτικα

mordred
|

Μα αγαπητέ Αρθούρε, το μαθηματικό τμήμα στην Λαμία ιδρύθηκε φέτος, δεν έχει ακόμα φοιτητές ούτε καθηγητές και οι βάσεις ακόμα δεν έχουν βγει. Πώς ξέρεις εσύ τις βάσεις ότι θα είναι δηλαδή 9800;

Δ.Σ.
|

@Αιρετικός. Η Ε.Ε. εξ' αρχής προσπαθούσε και προσπαθεί συστηματικά, με τη βοήθεια ντόπιων "πρόθυμων", για την ολοκληρωτική καταστροφή της Ελλάδας, θυμίζω "ΕΟΚ και ΝΑΤΟ το ίδιο Συνδικάτο" (Α.Π.)! Η μεγαλύτερη ευρωενωσιακή πατέντα για το σκοπό είναι η εκπαίδευση στα ΑΕΙ! Προσέξτε: Περίπου το 50% εισάγονται στα ΑΕΙ ενώ είναι εξ' αρχής βέβαιο οτι δεν μπορούν να ανταποκριθούν, οι μισοί τουλάχιστον από αυτούς δεν πρόκειται ποτέ να αποφοιτήσουν και οι υπολοιποι που θα αποφοίτησουν θα έχουν ξεχάσει ότι είχαν μάθει στο Λύκειο (κοιτάξτε αποτελέσματα γραπτών εξετάσεων του ΑΣΕΠ)! Το ευρωενωσιακό όφελος είναι οτι μερικές δεκάδες χιλιάδες Ελληνόπαιδα χάνουν, άσκοπα, τα καλύτερα χρόνια τους, μετέπειτα καθιστάμενοι χρήσιμοι μόνο για εργασίες στα πλαίσια της ευρωενωσιακής μεταρρύθμισης για την Ελλάδα (ντελιβεράδες, σερβιτόροι, σεκιουριτάδες, εσπάδες κλπ)! Ταυτόχρονα, λόγω έλλειψης χεριών μεταρρυθμίζεται ευρωενωσιακά, δηλαδή φθίνει συνεχώς με προεκβολή στο μηδέν, η μόνη αναπτυξιακή προοπτική της Ελλάδας, που είναι η Γεωργία και η Κτηνοτροφία! Έτσι, βέβαια, εξυπηρετείται ένας άλλος υπέρτερος ευρωενωσιακός σκοπός, δηλαδή της εξαγωγής βιομηχανικών προϊόντων από τη Γερμανία στη Λατινική Αμερική με αντάλλαγμα την εισαγωγή γεωργικών προϊόντων από την Λατινική Αμερική στην Ελλάδα! Να τονίσω οτι ταυτόχρονα, λόγω ανεπάρκειας πόρων και λόγω συγχρωτισμού, επιτυγχάνεται και άλλη μία ευρωενωσιακή μεταρύθμιση, δηλαδή η υποβάθμιση του επίπεδου σπουδών των υπόλοιπων 50%!

Αρθούρος
|

Προς αντεπιχειρήματα:Έχω γράψει σχετικά πιό πάνω,αλλά μάλλον δεν το είδατε. Θα σας φέρω κάποια παραδείγματα να το καταλάβετε.Πέστε λοιπόν ότι ισχύει όχι το 10,αλλά το 9,5 που είναι σήμερα στα Λύκεια.Δηλαδή ας υποθέσουμε ότι σε όλες τις σχολές υπάρχει ενιαία βάση στις 9500 μόρια.α)Η τελευταία Νομική Κομοτηνής,έχει βάση 17000 μόρια και η πρώτη,η Νομική του ΕΚΠΑ έχει βάση 18000 μόρια.Μετά την εφαρμογή του νόμου γιά τις μετεγγραφές,περνούν άλλοι 200 στη Νομική του ΕΚΠΑ και απ'αυτούς,οι περισσότεροι προέρχονται από την Κομοτηνή και έχουν-πάλι οι περισσότεροι από 17200 μέχρι 17000 μόρια. Ποιοί αδικούνται εδώ κι ας υπάρχει βάση;Μα εκείνοι που "έλιωσαν"γιά να πιάσουν τα 18000 μόρια και θα υποστούν τις άθλιες συνθήκες φοίτησης των 700-750 φοιτητών που θα μπούν τελικά, αντίθετα με τον αριθμό των 500 που είχε προτείνει αρχικά το τμήμα.β)Το τελευταίο τμήμα Μαθηματικών στη Λαμία έχει βάση 9800 μόρια. Δηλαδή, σύμφωνα με το νόμο,περνάει κι ο τελευταίος.Το πρώτο τμήμα στο ΕΚΠΑ,έχει βάση 14000 μόρια.Μετά την εφαρμογή του νόμου γιά τις μετεγγραφές, έρχονται στο Μαθηματικό του ΕΚΠΑ,άλλοι 50-100,φοιτητές που προέρχονται κι από το Μαθηματικό Λαμίας κι από το Μαθηματικό Ηρακλείου που έχει βάση τα 10300 μόρια. Ποιοί ζημιώνονται; Πάλι οι φοιτητές του ΕΚΠΑ και η ποιότητα σπουδών στο Τμήμα του ΕΚΠΑ.
Ποιοί ζημιώνονται ακόμα;Μα οι τοπικές κοινωνίες που τα Πανεπιστήμιά τους έχουν ορίσει ένα συγκεκριμένο αριθμό φοιτητών κι αυτός δεν τηρείται.Αυτά, σιγά σιγά θα υποβαθμιστούν και στο τέλος θα κλείσουν.Γι'αυτό εγώ προτείνω πριν θεσπιστεί η οποιαδήποτε βάση α)Να αναθεωρηθεί ο νόμος γιά τις μετεγγραφές και να εισάγονται κατά προτεραιότητα μόνο οι τρίτεκνοι και οι πολύτεκνοι.Οι δε υπόλοιποι να εισάγονται σε τμήματα πανεπιστημίων που είναι γειτονικά ως προς τον τόπο κατοικίας τους με εξαίρεση εκείνα του Λεκανοπεδίου και της Θεσσαλονίκης.β)Να ισχύσει η βάση του ν+2 γιά τις τετραετείς σχολές,ν+3 γιά τις πενταετείς και ν+4 γιά τις εξαετείς σχολές γιά τους φοιτητές της επόμενης χρονιάς και να εκκαθαριστούν τα μητρώα από πολύ παλιούς φοιτητές,δηλαδή εδώ και δεκαπενταετία και πάνω.γ)Να εκτιμηθούν τα αποτελέσματα σε βάθος τετραετίας κι αν ακόμα υπάρχουν προβλήματα,με την ποιότητα σπουδών,να καταργηθούν τελείως οι μετεγγραφές γιά όλους τους υπόλοιπους και να διατηρηθούν γιά τους τρίτεκνους και τους πολύτεκνους,οι οποίοι όμως θα εισάγονται σε γειτονικά τμήματα του τόπου κατοικίας τους,με εξαίρεση εκείνα του λεκανοπεδίου και της Θεσσαλονίκης.Επιπλέον,τότε να μπουν ενιαίες βάσεις από το υπουργείο κι όχι από τα τμήματα,στις 8000 μονάδες σε όλα τα τμήματα.Ταυτόχρονα,να ιδρυθούν νέα τμήματα σε όλα τα γεωγραφικά διαμερίσματα στις λίγες επιστήμες που απομένουν ακόμα συγκεντρωμένες στα τρία ή τα τέσσερα τμήματα ανά την επικράτεια,όπως π.χ.τη Νομική.
Σκοπός μας δεν πρέπει να είναι η έξοδος των φοιτητών στο εξωτερικό,όπως κατά πάσα πιθανότητα θα γίνει με την εισαγωγή μόνο κάποιας βάσης και του ν+2,αλλά κυρίως η άνοδος της ποιότητας των σπουδών και η προσέλκυση όχι μόνο των άριστων,αλλά και των εργατικών φοιτητών,όχι μόνο από το εσωτερικό,αλλά και το εξωτερικό.

Κατερίνα
|

@Αγανακτισμένη
Υπάρχει γενικά παραπληροφόρηση σχετικά με τους Έλληνες του εξωτερικού. Δεν περνούν σε όποια σχολή θέλουν. Η ύλη είναι η ίδια με την ύλη των Πανελληνίων και τοποσοστό αποτυχίας υψηλό, γιατί τα θέματα είναι ίδιου επιπέδουδυσκολίας. Στην Έκθεση διαγωνίζονται στα ίδια θέματα με τα παιδιά που δίνουν επαναληπτικές. Περίπου ένας στουςτρεις δεν περνάει πουθενά. Για ολες τις σχολές υπάρχουν συγκεκριμενες θέσεις, επιπλέον αυτών των Πανελληνίων που είναι πολύ λίγες αναλογικά με το πλήθος των υποψηφίων.

Καθηγήτρια σε σχολείο του εξωτερικού

ΕΥΡΩΠΑΙΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ
|

Η ΒΑΣΗ ΤΟΥ 10 ΘΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΚΟΛΕΓΙΑ Ή ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΣΤΗ ΒΑΣΗ ΤΗς ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑΣ................................

εισακτέος του 1996
|

με 14800 μόρια μπήκα σε ΤΕΙ μια επαρχιακής πόλης... με θέματα σε Φυσική, Μαθηματικά, Χημεία που δεν είχαν ερωτήσεις τύπου Σωστό - Λάθος και αντιστοίχησης, και με 4ο μάθημα έκθεση και μόνο έκθεση χωρίς περίληψη και ασκησούλες... Σήμερα με τα λιγίτερα μόρια μπαίνουν σε Πολυτεχνεία και τμήματα Θετικών Επιστημών

Δυτική χώρα 10 εκατομμυρίων
|

Μέλος της ΕΟΚ από την 1/1/1981 και δεν μπορεί να εκπαιδεύσει τα παιδιά της...

Το 1999 είχαμε στην Ελλάδα συνολικές θέσεις εισακτέων στα Πανεπιστήμια: 71.265. Είκοσι χρόνια μετά, το 2019, έχουμε μόλις 78.335 - δηλαδή ελάχιστη αύξηση, και μετανάστευση του πολύτιμου εργατικού δυναμικού με σύγχρονα πτυχία και μεταπτυχιακά (25 έως 45 ετών).

Στην Πορτογαλία πώς έχουν καταφέρει να φτιάξουν τα πανεπιστήμια τους; Θα μείνουμε πίσω και από την Ανατολική Ευρώπη σε λίγα χρόνια και θα περηφανευόμαστε ότι είμαστε η Δανία των Βαλκανίων...

Θέλουμε και τον παρονομαστή
|

Για να έχει μεγαλύτερη αξία το άρθρο θα έπρεπε να αναφέρεται και ο αριθμός των υποψηφίων στα αντίστοιχα έτη ώστε να ξέρουμε το ΠΟΣΟΣΤΟ εισακτέων, που εν τέλει είναι κι αυτό που έχει σημασία.

Αιρετικός
|

Η Ευρωπαϊκή Ένωση επενδύοντας στην γνώση έχει αποφασίσει ότι το 2020 το ποσοστό των αποφοίτων 3βάθμιας εκπαίδευσης ηλικίας 30-34 θα αντιστοιχεί στο 40%. Το ποσοστό αυτό το 2030 υπολογίζεται να γίνει 60%. Μόνο με το τρόπο αυτό θα παραμείνει ανταγωνιστική ως οικονομία.
Τι σημαίνει αυτό. Περίπου 50.000 αποφοίτους όσους βγάζουν τα Ελληνικά Πανεπιστήμια σήμερα. Σήμερα βάζουμε περίπου 75.000 και αποφοιτούν 50.000 δηλ. έχουμε 30% περίπου εισακτέους που δεν αποφοιτούν. Το ποσοστό είναι εξαιρετικά μεγάλο, σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη. Ένα σοβαρό κράτος θα έψαχνε να βρει ποίες αιτίες οδηγούν σε εγκατάλειψη των σπουδών, με πιο τρόπο οι υπόλοιποι νέοι θα μπορέσουν να σπουδάσουν (όταν τα ΙΕΚ είναι σε κακή κατάσταση) πριν νομοθετήσει.
Σε τι διαφέρουν τάχα οι Ιδεοληψίες της τωρινής κυβέρνησης από τις προηγούμενης; Σε τίποτα. Ανοησίες χωρίς καμία τεκμηρίωση και βάση.

Δυσκολία εξετάσεων
|

Το μόνο εύκολο, να μπουν σχετικά "βατά" θέματα ώστε όλοι να γράψουν από 10 και πάνω. Αυτό δε σημαίνει ότι τμήματα με βάση το 13 ή το 14 πρέπει να συνεχίσουν να λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο και στον ίδιο τόπο όπως τοσα χρόνια.

Να ανοίξει η συζήτηση και για τον Ακαδημαϊκό Χάρτη: Πόσα και ποια ΑΕΙ θα μπορέσουν να επιβιώσουν εκτός Αττικής, Θεσσαλονίκης και Πάτρας;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ