Ο πρόεδρος των Διευθυντών των ΙΕΚ απαντά μέσω του esos στον ΣΥΡΙΖΑ που κατηγορεί τη νέα κυβέρνηση ότι έβαλε «λουκέτο στη Δημόσια Εκπαίδευση – Δώρο στα ιδιωτικά ΙΕΚ

Ούτε μια φορά κύριε Γαβρόγλου δεν μας δεχτήκατε στο γραφείο του 3ου ορόφου!

05/08/2019

Άκουσε το άρθρο

Γιώργος Διαμαντόπουλος
Μαθηματικός MEd
Διευθυντής ΔΙΕΚ Πειραιά
& Πρόεδρος ΠΑΝΕΔΔΙΕΚ
(Πανελλήνιας Ένωσης Διευθυντών Δημοσίων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης)

Πολύ λόγος έγινε τελευταία για την απόφαση αναστολής της έναρξης λειτουργίας των Διετών Προγραμμάτων των Πανεπιστημίων, της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως.

Τα Διετή επρόκειτο να παρέχουν Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση σε 1500 απόφοιτους ΕΠΑΛ εντός των ΑΕΙ, που ως γνωστόν ανήκουν στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα, σε αντίθεση με τα ΙΕΚ που παρέχουν ακριβώς το ίδιο προϊόν σε όλους τους αποφοίτων και ΕΠΑΛ και Γενικού Λυκείου, στην Αρχική Επαγγελματική Κατάρτιση και δεν εντάσσονται σε εκπαιδευτική βαθμίδα, όντας στην Μη Τυπική Εκπαίδευση. Κατάρτιση όμως που οι απόφοιτοι ΕΠΑΛ θα μπορούσαν να λάβουν και μετά την αποφοίτηση τους στο ΕΠΑΛ ως μαθητευόμενοι στο νέο πρόγραμμα Μαθητείας. Υπόψη ότι τα περίφημα διετή θα είχαν τα ίδια ακριβώς προγράμματα σπουδών με τα ΙΕΚ, αφού είναι πιστή αντιγραφή των «Οδηγών Ειδικοτήτων» των ΙΕΚ. Ακόμα ένα κίνητρο για αύξηση του μαθητικού δυναμικού των ΕΠΑΛ και με προοπτική Πανεπιστημιακή. Γενικά η Επαγγελματική Εκπαίδευση, της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ώ Επαγγελματική Κατάρτιση!!! Ελλάς το Μεγαλείο σου. Και φανταστείτε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ στο πρόγραμμα του πριν γίνει κυβέρνηση ήταν «αντίθετος στο θεσμό της μαθητείας». Μάλιστα έκανε λόγο στο πρόγραμμα του για «… δωδεκάχρονη υποχρεωτική γενική εκπαίδευση  με αναβάθμιση του λυκείου ως ενιαίας, αυτόνομης μορφωτικής βαθμίδας και καθιέρωση του Ενιαίου Λυκείου Θεωρίας και Πράξης…». Είναι γεγονός ότι τα μαθητικά δυναμικά των Επαγγελματικών Εσπερινών Λυκείων όπως καταγράφονται από το ΥΠΠΕΘ/ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ αυξάνονται, αφού τελευταία έχουν επινοηθεί «κίνητρα» που αναφέρονται σε ευκολότερους ή προνομιακούς τρόπους πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, δημιουργία πράσινων και κόκκινων σχολών, ευκολότερη κτήση του επιπέδου 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, ευκολότερες εξετάσεις πιστοποίησης κλπ. Επίσης η σημερινή προβληματική συγκυρία με την μείωση γενικότερα του δυναμικού των σχολείων από το Δημοτικό μέχρι και το Λύκειο, δημιουργεί περισσό άγχος στους εκπαιδευτικούς συναδέλφους να συντηρήσουν τις οργανικές θέσεις εργασίας, κάτι που είναι ευθέως ανάλογο με τον αριθμό των μαθητών στον κλάδο τους.  Θεωρώ ότι η όποια διευκόλυνση για σπουδές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έναντι της ουσιαστικής επαγγελματικής εκπαίδευσης θα μας γυρίσει κάποια στιγμή μπούμερανγκ και θα αποσταθεροποιήσει περισσότερο την ΤΕΕ.  Ας είναι. Θα επανέλθουμε διεξοδικά στη συζήτηση αυτή εν καιρώ, αφού το θέμα μας είναι τα περίφημα διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης, που  ιδρύθηκαν με υπουργικές αποφάσεις Γαβρόγλου, 3 ημέρες πριν τις εθνικές εκλογές, οργανώθηκαν στο πόδι, χωρίς μελέτη, χωρίς προετοιμασία χωρίς τεκμηρίωση, επιφέροντας σύγχυση ακόμα και στα λίγα πανεπιστήμια και πρώην ΤΕΙ,  που δέχτηκαν για τους δικούς τους λόγους να αναλάβουν να τα υλοποιήσουν. Φυσικά τα περισσότερα πανεπιστήμια δεν δέχτηκαν να υλοποιήσουν διετή, αφού έχουν να επικεντρωθούν στην λειτουργία των δικών τους τμημάτων των Σχολών τους, που  καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα επιστημονικών πεδίων, έχουν σοβαρό και τεράστιο ερευνητικό έργο και δεν έχουν κανένα λόγο να λειτουργήσουν τα περίφημα διετή επινόησης Γαβρόγλου! Αυτό όμως που δεν καταλάβαμε είναι από πού προκύπτει ότι η νέα κυβέρνηση οφείλει να δεσμευτεί σε μια άλλη πολιτική της προηγούμενης κυβέρνησης, που στη τελική, όπως πολλές ρυθμίσεις (απορρυθμίσεις θα πω εγώ), και πρόχειρη είναι και εξ-υπηρετεί συντεχνίες και μικροπολιτικές διευθετήσεις (πρώην ΤΕΙ, ΕΠΑΛ, προσωπικό, διοικήσεις, διευκολύνσεις, δήθεν κίνητρα  κλπ)  και δεν υπηρετεί αποτελεσματικά και αληθινά την εκπαίδευση και κατάρτιση της πατρίδας μας. Και να είναι χωρίς κόστος, το καταλαβαίνουμε. Αλλά όταν ο λογαριασμός, σύμφωνα με τον κύριο Γαβρόγλου, είναι μόλις 1,8 εκ. ευρώ(!), έ όσο να ‘ναι, δεν το λες και τζάμπα βρε αδερφέ! Και  να πεις ότι η χώρα δεν διαθέτει τις δομές για ευέλικτη και αποτελεσματική επαγγελματική κατάρτιση. Αντί να βοηθήσουν και να θεραπεύσουν τα προβλήματα στα ΙΕΚ και να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητά τους, κάνουν ακριβά  πειράματα στου κασίδη το κεφάλι!

Αυτό όμως που τρελαίνει άνθρωπο είναι το γεγονός ότι επικαλούνται ότι επρόκειτο να παρακολουθήσουν στα διετή 1500 απόφοιτοι ΕΠΑΛ που τώρα «δεν θα έχουν που να πάνε» και πολύ περισσότερο ότι η κατάργησή τους δήθεν ευνοεί τα ιδιωτικά ΙΕΚ!!! «Αφήσανε ξεκρέμαστα 1.500 παιδιά», γράφει η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ, «που θα συνέχιζαν τις σπουδές τους στα διετή, με τον βαθμό του απολυτηρίου τους και χωρίς δίδακτρα, και που έχουν τώρα τρεις επιλογές: Να πάνε σε ιδιωτικά ΙΕΚ. Να χάσουν έναν χρόνο ακόμα για να δώσουν Πανελλήνιες. Ή να μην κάνουν απολύτως τίποτα.» Ξέχασαν ότι μπορούν να φοιτήσουν επίσης εντελώς δωρεάν στα δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης… Αλλά πως να τα θυμηθούν αφού τα είχαν ξεγράψει από τον εκπαιδευτικό χάρτη που διαμόρφωσαν. Επίσης η ΑΥΓΗ στο φύλλο της 2/8/19 έχει πρωτοσέλιδο «λουκέτο στη Δημόσια Εκπαίδευση – Δώρο στα ιδιωτικά ΙΕΚ», ενώ και όλες οι δηλώσεις πρώην υπουργών, υφυπουργών, διευθυντών του υπουργείου της προηγούμενης κυβέρνησης ήταν στην ίδια κατεύθυνση.  

Ως διευθυντής δημοσίου ΙΕΚ και πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Διευθυντών Δημοσίων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης έχω την υποχρέωση να τοποθετηθώ σε δυο θέματα:

Πρώτα να απευθυνθώ στους μαθητές – αποφοίτους ΕΠΑΛ, που είχαν σκοπό να συνεχίσουν την κατάρτιση τους στα διετή. Να τους ενημερώσω ότι δύνανται να συνεχίσουν τις σπουδές τους στα δημόσια ΙΕΚ της χώρας με φοίτηση απευθείας στο γ’ εξάμηνο συναφούς ειδικότητας που λειτουργεί στα ΙΕΚ (για παράδειγμα ο απόφοιτος τομέα πληροφορικής, γράφεται στο γ΄ εξάμηνο ειδικότητας πληροφορικής ΙΕΚ και άρα παρακολουθεί μόνο 3ο και 4ο εξάμηνο + ΠΑ ή μαθητεία),  ή αν επιθυμεί να αλλάξει κατεύθυνση, (για παράδειγμα έστω ότι ο απόφοιτος τομέα πληροφορικής, θέλει να ακολουθήσει την ειδικότητα του Τεχνικού Μαγειρικής Τέχνης - Chef) έχει την δυνατότητα να εγγραφεί σε οποιαδήποτε άλλη ειδικότητα θέλει και της οποίας η φοίτηση περιλαμβάνει 4 εξάμηνα θεωρητικής και εργαστηριακής κατάρτισης και 1 εξάμηνο Πρακτικής Άσκησης ή Μαθητείας σε επιχειρήσεις και φορείς του Δημοσίου ή Ιδιωτικού τομέα. Επίσης τους διαβεβαιώνουμε ότι τα 125 δημόσια ΙΕΚ της χώρας, που καταρτίζουν περίπου 20.000 καταρτιζόμενους κάθε χρόνο, έχουν την δυνατότητα να τους προσφέρουν ποιοτική δωρεάν κατάρτιση σε πολλές και ελκυστικές ειδικότητες με μεγάλη αποδοχή από την αγορά εργασίας. Η αγορά χρειάζεται κυρίως μεσαία στελέχη, απόφοιτους Επαγγελματικής Κατάρτισης. Για τον λόγο αυτό πολλοί απόφοιτοι ΑΕΙ, σε ποσοστό άνω του 15%, επιλέγουν συνειδητά τα ΙΕΚ προκειμένου να καταρτιστούν αποτελεσματικά και να καταστούν ανταγωνιστικά επαρκείς για την απαιτητική αγορά εργασίας.

Δεύτερον θα απευθυνθώ στους κυρίους της προηγούμενης κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ οι οποίοι «κόπτονται» για το καλό της δημόσιας ΕΕΚ, και κατηγορούν τη νέα κυβέρνηση ότι έβαλε «λουκέτο στη Δημόσια Εκπαίδευση –Δώρο στα ιδιωτικά ΙΕΚ» ότι επί των ημερών τους απαξίωσαν τα δημόσια ΙΕΚ όσο ποτέ άλλοτε στην ιστορία ενός πετυχημένου θεσμού, ίσως της μεγαλύτερης εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης που έγινε το 1992.  

Ερωτώνται λοιπόν οι κύριοι της προηγούμενης κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ:

•    Μήπως ξέχασαν ότι οι πιστοποιημένοι εκπαιδευτές των δημοσίων ΙΕΚ πληρώθηκαν οι μισοί την προηγούμενη βδομάδα ενώ, οι υπόλοιποι και οι απιστοποίητοι  είναι απλήρωτοι εδώ και έναν ολόκληρο χρόνο; Γιατί δεν μερίμνησαν να μπορέσουν να πληρωθούν οι άνθρωποι τη στιγμή που έχουν εργαστεί,

•    Ποιος ευθύνεται που οι εκπαιδευτές στην Μαθητεία των ΙΕΚ όχι μόνο είναι απλήρωτοι αλλά ούτε σύμβαση δεν έχουν οι άνθρωποι;

•    Πότε και πώς θα διενεργηθούν εξετάσεις πιστοποίησης του ΕΟΠΠΕΠ;

•    Ποιος έχει βάλει τα κωλύματα με πιστοποιημένους και μη πιστοποιημένους; Πώς θα λειτουργήσουν τα ΙΕΚ μόνο με πιστοποιημένους εκπαιδευτές από την 1η Σεπτεμβρίου, τη στιγμή που στην επαρχία σχεδόν το 90% των εκπαιδευτών είναι μη πιστοποιημένοι και στην Αθήνα να μας πείτε ποιοι και πόσοι γιατροί θα πάνε να πιστοποιηθούν ή αν έχουν τα ΙΕΚ ανάγκη ανθρώπους της αγοράς θα τους απαιτήσουν να πιστοποιηθούν για να τους χρησιμοποιήσουν;

•    Μήπως ξεχάσατε, κύριοι, το πάρτι που έκαναν τα ιδιωτικά ΙΕΚ τον πρώτο χρόνο της κυβέρνησής σας; Ξεχάσατε ότι τα ξεκινήσατε στις 25 Νοεμβρίου αντί 1η Οκτωβρίου, με αποτέλεσμα τα παιδιά, για τα οποία κόπτεστε σήμερα, να γραφτούν στα ιδιωτικά για να μη χάσουν το εξάμηνο και τελικά τη χρονιά τους.

•    Μήπως ξεχάσατε ότι σε συνέχεια των ανωτέρω, αφού ενός κακού μύρια έπονται, λόγω των αναπληρώσεων των μαθημάτων και προκειμένου να καλυφτεί η ύλη του εξαμήνου, που ξεκινήσατε παραμονές Χριστουγέννων, πολλά παιδιά έχασαν εξάμηνο και επίσης πολλά στράφηκαν στα ιδιωτικά!

•    Ξεχάσατε ότι πρόπερσι με το δήθεν πρόσχημα της έγκαιρης έναρξης, που φυσικά ποτέ δεν κάνατε, βγάλατε πρόσκληση για εγγραφές στα δημόσια ΙΕΚ εντελώς ξαφνικά μέσα στο ντάλα Αύγουστο, που ο κόσμος έκανε διακοπές και πολλοί δεν το έμαθαν αποκλειόμενοι και στρεφόμενοι στα ιδιωτικά ΙΕΚ;

•    Επίσης μήπως μπορείτε να μας θυμίσετε σας παρακαλούμε μια (1) διαφήμιση που κάνατε στα 4 χρόνια της κυβέρνησης σας για τα δημόσια ΙΕΚ; Και μη μας πείτε ότι είστε κατά των διαφημίσεων γιατί ακόμα υπάρχουν παντού διαφημίσεις για την «νέα αρχή στα ΕΠΑΛ».

•    Ξεχάσατε τα απαξιωτικά λόγια Γαβρόγλου για τα «κάποια ΙΕΚ» που μετά τα διετή δεν θα έχουν λόγο ύπαρξης;

•    Ξεχάσατε ότι δεν δεχτήκατε να ακούσετε, όχι να αντιμετωπίσετε τα προβλήματα, απλά ούτε καν να ακούσετε τους διευθυντές των δημοσίων ΙΕΚ. Ούτε μια φορά κύριε Γαβρόγλου δεν μας δεχτήκατε στο γραφείο του 3ου ορόφου!

•    Ξεχάσατε την υποχρηματοδότηση των ΙΕΚ, τις δυσλειτουργίες του φορέα που δήθεν εποπτεύατε (!!!) του ΙΝΕΔΙΒΙΜ, που στέγνωσαν τα δημόσια ΙΕΚ της χώρας και μας έκανα ρεζίλι ακόμα και διεθνώς στους ευρωπαίους εταίρους μας αφού δεν πλήρωσαν ευρωπαϊκά χρήματα των προγραμμάτων Erasmus+ αν και τα είχαν λάβει από το ΙΚΥ;

•    Ξεχάσατε τις απέλπιδες  εκκλήσεις των δημοσίων ΙΕΚ, των καταρτιζομένων μας, των στελεχών τους για  στελέχωση, για πόρους, για, για, για…

Και μετά από όλα αυτά και άλλα πολλά που δεν μου έρχονται τώρα στο μυαλό, έχετε περίσσιο θράσος και υποκρισία, εσείς οι μεγαλύτεροι Δωρητές-Χορηγοί των ιδιωτικών ΙΕΚ, να κατηγορείτε μια κυβέρνηση ελαχίστων ημερών για δήθεν «λουκέτο στη Δημόσια Εκπαίδευση» και «Δώρο στα ιδιωτικά ΙΕΚ».

Μια φράση μόνο ταιριάζει: «Αιδώς κύριοι»!

Ως μαχόμενος εκπαιδευτικός πρώτα απ’ όλα και ύστερα ως πρόεδρος της ΠΑΝΕΔΔΙΕΚ, που εμπιστεύτηκα το δημόσιο σχολείο (κι εγώ και τα παιδιά μου τελειώσαμε δημόσια σχολεία κάθε βαθμίδας στην Ελλάδα και το εξωτερικό), που υπηρέτησα με πάθος το δημόσιο σχολείο (Γυμνάσιο, Λύκειο, ΕΠΑΛ, ΙΕΚ), καλώ τη νέα ηγεσία του υπουργείου μας να εμπιστευτεί τον εκπαιδευτικό, να ακούσει τα προβλήματα του εκπαιδευτικού, να αγκαλιάσει τον εκπαιδευτικό, να συνεργαστεί και να τον κάνει σύμμαχο και να μη χάσει την επαφή με όλες τις συνιστώσες της Τυπικής αλλά και της μη Τυπικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, ειδικότερα σήμερα που καθίσταται επιτακτικά αναγκαία – σύμφωνα και με το προγραμματικό σχέδιο της Κυβέρνησης - στροφή της χώρας προς ένα νέο παραγωγικό μοντέλο ανάπτυξης και διασύνδεση της εκπαίδευσης με τον κόσμο της εργασίας. 

Θεωρώ ότι μεγάλο ατού της νέας ηγεσίας (ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση), είναι ο ΓΓΕΕΚ&ΔΒΜ του υπουργείου ο Γιώργος Βούτσινος. Είναι ο άνθρωπος που έφτιαξε το ΕΣΕΕΚ και ήταν ο πρώτος πρόεδρος του Οργασμού Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και των πρώτων 14 πειραματικών ΙΕΚ. Ένας άνθρωπος που ξέρει την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (και τα καλά της και τα κακά της) όσο λίγοι στην Ελλάδα. Συνάδελφος εκπαιδευτικός και δάσκαλός μας συνάμα. Είμαι σίγουρος ότι θα δικαιώσει τις προσδοκίες όλων των εκπαιδευτικών. Ήδη με το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στην Ελληνική Βουλή για ψήφιση με τίτλο: «Ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών, διατάξεις για την ψηφιακή διακυβέρνηση και άλλα επείγοντα ζητήματα» η νέα ηγεσία του υπουργείου έδωσε λύση σε όλα τα λιμνάζοντα επί προβλήματα  αποπληρωμής των δεδουλευμένων των μη πιστοποιημένων εκπαιδευτών, την δυνατότητα να προσληφθούν και μη πιστοποιημένοι εκπαιδευτές, θέματα επιλογής κλπ (βλέπε άρθρα 68,69,70).

Η Ελλάδα διαθέτει τις δομές για ευέλικτη, σύγχρονη και αποτελεσματική Επαγγελματική Κατάρτιση. Στην χώρα μας το θέμα αυτό έχει λυθεί από το 1992 με την θεσμική λειτουργία των ΙΕΚ. Αυτό που χρειάζεται είναι να θεραπευτούν τα προβλήματα τους και να βελτιώσουμε την αποτελεσματικότητά τους για το καλό των νέων μας και την προκοπή της πατρίδας μας.

Εγώ προσωπικά και όλοι οι εκπαιδευτικοί - στελέχη των ΔΙΕΚ χαιρετίζουμε την νέα ηγεσία του Υπουργείου μας, της ευχόμαστε καλή δύναμη και καλή επιτυχία και δηλώνουμε την ισχυρότατη βούλησή μας να συνυπηρετήσουμε οτιδήποτε προάγει τον μεγάλο σκοπό: Την Εκπαίδευση και Κατάρτιση της Πατρίδας μας.

Σχόλια (29)

Γερμανία Ελλάδα Γαλλία
|

Με ανεπτυγμένη βιομηχανία οι ευρωπαϊκές χώρες, λογικό να χρειάζεται και εργατικό δυναμικό κάθε βαθμίδας. Στην Ελλάδα που ούτε ποδήλατα δεν κατασκευάζονται πλέον, τι νόημα έχουν ειδικότητες ΙΕΚ Πολυμέσων και Διοίκησης και Μάρκετινγκ;

Τα ΤΕΙ, από την άλλη, δημιουργήθηκαν όταν τα πρώην ΚΑΤΕΕ ενσωματώθηκαν χωρίς σχέδιο στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, το 1983, όταν δηλαδή ήδη είχε ολοκληρωθεί η αποβιομηχανιση της χώρας...

Μετά το 2001 αναβαθμίστηκαν σε ΑΕΙ, αλλά πάλι πέρασαν σαράντα χρόνια και πάλι βλέπουμε τεράστια ανομοιογένεια μεταξύ σχολών, τόσο πανεπιστημιακών όσο και ΤΕΙ: βάση εισαγωγής 7.000 μόρια σε περιφερειακά τμήματα ΑΕΙ σε αντίθεση με 14.000 μόρια για εισαγωγή σε τμήματα της Αθήνας.

Τέλος, τους άνεργους πτυχιούχους, τους "προωθούμε" στα ΙΕΚ Μαγειρικής ή στο εξωτερικό...

Φανταστικό το ελληνικό σύστημα! Και δεν αναφερθήκαμε καν στα ΤΕΛ, ΤΕΕ, ΕΠΑΛ και όλο αυτό το κομμάτι της δευτεροβάθμιας που ποτέ δεν λειτουργούσε σαν εκπαιδευτικό!

οικονόμου
|

jimdenin@ Καλημέρα το δυαδικό σύστημα της Γερμανίας όπως αναφέρεται δεν έχει να κάνει με τα δικά μας ΙΕΚ και 2,5 χρόνια σπουδές + αδίδακτη ύλη στην πανελλήνιες εξετάσεις.
Υπενθυμίζω ότι στην Γερμανία οποιαδήποτε σχολή κατάρτισης αποδίδει πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα στο αντικείμενο της. Οπου δε προβλέπονται ειδικότητες μετα το πέρας της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αυτές αφορούν μάγειρες κομμωτές κτλ (όπως ήταν παλιά στην Ελλάδα μέχρι να τα κάνουν όλα ΙΕΚ).
Ο κομμωτής δεν χρειαζόταν λύκειο για να κουρεύει, μόνο στην Ελλάδα γίνονται αυτά.
Με αποτέλεσμα όχι μόνο οι επιστημονικές ειδικότητες των ΙΕΚ να μην έχουν επαγγελματικά δικαιώματα αλλά να μην έχουν και διέξοδο αναβάθμισης των προσόντων τους.
Στην γερμανία έχουν και ακαδημαικό και επαγγελματικό διέξοδο οι σχολές καταρτισης .
Καταρτιση δε την Αusbildung την παρέχουν και δευτεροβαθμια ιδρύματα και τριτοβαθμια και πανεπιστημιακά..τα έχετε μπερδέψει.
Το πτυχίο στα γερμανικά ΙΕΚ αναβαθμίζεται με γνώσεις που αποκτούνται στην αγορά εργασίας, οχι με 3 χρόνια σπουδές που οδηγούν στην ανεργία ελλείψει επαγγελματικών δικαιωμάτων.
Ανατρέξτε σε δηλώσεις Γάβρογλου τι παιχνίδι παιζεται με τα επαγγελματικά δικαιώματα.

jimdenin
|

Κύριε Οικονόμου, αλλά ιδρύματα γνωρίζω ως δεύτερη βαθμίδα, όχι τα duale ausbildung. Αυτά τα γνωρίζω ως ανώτερη κατάρτιση. Σε προγράμματα που έχουν οργανωθεί από το ελληνικό - γερμανικό επιμελητήριο, προϋποθέτουν ηλικία 18-20 ετών.

Αν όντως υπάρχει άλλη πληροφορία για στην βαθμίδα αυτών των ιδρυμάτων, πάντα ευπρόσδεκτη.

Οικονομου
|

jimdenin@ καμμία σχέση Κύριε αυτά που λες με την γερμανια..αυτα ειναι secondary επαγγελματική εκπαίδευση, οχι τριτοβαθμια μη πανεπιστημιακη καταρτιση

jimdenin
|

Κάποια παρατήρηση σχετικά με αναρτημένη δημοσίευση και επερώτηση για το αν υφίστανται ιδρύματα παρόμοια των ΙΕΚ σε άλλες χώρες.

Βεβαίως και υπάρχει παρόμοια εώς και πανομοιότυπη κατάσταση και αυτή αφορά την χώρα της Γερμανίας με ιδρύματα τα οποία ονομάζονται Αusbildung.

Όπως πχ για τα παρελθόντα πλέον ΤΕΙ, στην ίδια χώρα υπάρχουν σχολές εξίσου πανομοιότυπου χαρακτήρα τα οποία ονομάζονται Fachhochschule.

Άκης
|

Όπως έγινε με τις σχολές Εργοδηγων και με το γεγονός ότι δεν θα υπάρχουν πλέον ΤΕΙ μήπως οι απόφοιτοι να γίνουν ΤΕ με τα αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα; Και στη συνέχεια να έχουν δικαίωμα για μεταπτυχιακό όπως των ΚΑΤΕΕ!

οικονομου
|

Κύριε Γιώργος Διαμαντόπουλος
Μαθηματικός MEd
Διευθυντής ΔΙΕΚ Πειραιά
& Πρόεδρος ΠΑΝΕΔΔΙΕΚ
Επαναλαμβάνω μία ανάρτηση που δεν απάντησατε:
Μπορείτε να μας πείτε σε ποιο άλλο Ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό σύστημα η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση πραγματοποιείται με δομές ΙΕΚ ; Μήπως εκεί λειτουργούν διετή και τριετή προγράμματα ΕΚ ενταγμένο στην 3βαθμια ;
Κάντε μια αναζήτηση για τα 3 πετυχημένα εκπαιδευτικά συστήματα στην Ευρώπη και μελετήστε τις δομές τους.
Καλά είναι τα ΙΕΚ αλλά δυστυχώς αποτελούν Ελληνική πατέντα.

Επίσης ποιές οι ενέργειες σας με την νέα κυβέρνηση που περι ΙΕΚ δεν ασχολείται καθόλου...με επαγγελματικά δικαιώματα λυκείου θα τα αναβαθμίσουν και αυτοί?

Προβοκάτορας
|

Δρυός πεσούσης, πας ανήρ ξυλεύεται!

@ΕΥΡΩΠΑΙΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ
|

Μάλλον στην προσπάθειά σου να δικαιολογήσεις τα αδικαιολόγητα μπερδεύεις τα κολέγια με τα πανεπιστήμια.
Αν όπως λες τα διετή θα ήταν τυπική εκπαίδευση επιπέδου 5 μάλλον θέλεις να ξαναγίνουν τα ΚΑΤΕ, τα Κέντρα Ανωτέρας Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ( ΚΑΤΕΕ ), και όλα τα συναφή εκπαιδευτικά σχήματα τα οποία με πολύ κόπο πέτυχαν μερικά από αυτά να ισοτιμηθούν με τα ΤΕΙ.
Και επιπλέων οι ειδικότητες καραβομαραγκός, ο τεχνικός κατασκευής και επισκευής μουσικών οργάνων κ.α. τι σχέση έχουν με την εκπαίδευση σε πανεπιστημιακό επίπεδο εκτός και αν μερικοί ΔΕΠ είναι άξιοι να διδάξουν μόνο τέτοια αντικείμενα.

Ιατρικές Σχολές
|

Τα νοσοκομεία, πανεπιστημιακά και άλλα, στηρίζονται στους ειδικευόμενους ιατρούς: γι'αυτό η Ελλάδα έχει 7 Ιατρικές Σχολές.

"Στέλεχος" Ι.Ε.Κ.
|

Επειδή γίνεται αναφορά στο παρελθόν, το μεγαλύτερο δώρο στα ιδιωτικά Ι.Ε.Κ. έγινε από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας με την κατάργηση του τομέα Υγείας των ΕΠΑΛ., οδηγώντας τους μαθητές αναγκαστικά στα ιδιωτικά Ι.Ε.Κ.
Οι περισσότερες επιλογές των μαθητών για δωρεάν κατάρτιση αποδεικνύει τον προσανατολισμό στη δημόσια εκπαίδευση, ενώ όταν μπαίνει οποιαδήποτε στρόφιγγα την στραγγαλίζει και σπρώχνει τους μαθητές στην ιδιωτική.
Οι παθογένειες των Ι.Ε.Κ. από την ίδρυσή τους αλλά και στην πορεία τους διαχρονικά, ακόμη και σήμερα, πολλές (υποχρηματοδότηση, επαγγελματικά δικαιώματα, επικαιροποιημένοι οδηγοί σπουδών, πληρωμές εκπαιδευτικών και πολλά άλλα).
Για να επιλυθούν τα προβλήματα και χρειάζονται, διάλογος και κρίσιμες αποφάσεις.
Όσο για τα διαπιστευτήρια και τους χαιρετισμούς στη νέα ηγεσία του υπουργείου σημειώνουμε ότι νομιμοποιήστε να εκφράζετε την πλειοψηφία μόνο των Διευθυντών των Ι.Ε.Κ. και όχι όλων των στελεχών όπως γράφετε.
Και μια πρόταση, τα 1,8 εκατομμύρια ευρώ από την αναστολή των διετών προγραμμάτων να πάνε στα δημόσια Ι.Ε.Κ.

ΚΔ
|

Συγχαρητήρια για το άρθρο. Τα πράγματα είναι ακριβώς έτσι.
Τα ΙΕΚ είναι ο φορέας εκείνος που σε συνδυασμό με τη Μαθητεία ή τη Πρακτική Άσκηση θα φέρουν τη σύγκλιση μεταξύ αγοράς εργασίας και εκπαίδευσης.
Επίσης να πω οτι στην Αγγλία τα κολέγια που προσφέρουν είτε σπουδές επιπέδου 5 (HND) σχεδιαζουν να ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΟΥΝ με Πανεπιστήμια αλλά και εταιρείες. Ετσι και τα ΙΕΚ θα πρέπει να ενισχυθούν και να συνεργαστούν με επιχειρήσεις και Πανεπιστήμια και οχι να καπελωθούν απο τα ΑΕΙ ...

Απορημένος εκπαιδευτικός...
|

Τα Δημόσια ΙΕΚ θα έπρεπε να στηριχθούν και να αναβαθμιστούν εδώ και πολλά χρόνια. Ωστόσο, μην ευελπιστείτε ότι αυτό θα γίνει τώρα. Μάλλον θα σας φάει και εσάς η ιδιωτική εκπαίδευση. Επίσης, μην χαίρεστε γιατί τάχα τώρα σας έχουν καλέσει στο τραπέζι των συζητήσεων και διαβουλεύσεων: είναι σαν την κοινωνική σύμβαση που θέλει αυτόν που δεν καίγεσαι να καλέσεις για καφέ να αναγκάζεσαι να τον καλέσεις, για να μην κάνεις κακή εντύπωση. Μην ενθουσιάζεστε από της προσκλήσεις, να ενθουσιαστείτε από την ουσιαστική απάντηση που θα λάβετε στις προκλήσεις και στα ουσιαστικά ζητήματα των ΙΕΚ.

Αρθούρος
|

Προς Γιάννης:Έχετε κάποιο δίκιο,αλλά η εκπαίδευση στις αναπτυγμένες χώρες είναι προσανατολισμένη στον τεχνολογικό κλάδο.Ακόμα,δηλαδή κι αν τα ΙΕΚ ενταχτούν στα ΑΕΙ,τα τελευταία πρέπει να αλλάξουν τον όλο τρόπο φιλοσοφίας τους μέχρι τώρα και η έρευνά τους να στραφεί προς την αγορά και την παραγωγή. Δυστυχώς,προς το παρόν νομίζω ότι έγινε το αντίθετο με τη συγχώνευση των ΤΕΙ από τα ΑΕΙ,αφού καταργήθηκε και το τελευταίο οχυρό της σύνδεσης των αποφοίτων με την αγορά που ήταν το εξάμηνο της πρακτικής εργασίας. Τώρα,μόνο τα ΙΕΚ παρέχουν τέτοια εξάσκηση.
Αυτό,πρέπει να ξεκινήσει από το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό ακόμα και να μην προσανατολίζονται άσκοπα αδιάφοροι μαθητές σε απλησίαστες σχολές όπως λ.χ. την Ιατρική.Η ιστορία της ίδρυσης Ιατρικών σχολών στη χώρα μας και της ξενιτιάς τόσων πολλών νέων γιά να σπουδάσουν Ιατρική,με τα χρήματα του πατέρα,θα γίνουν κάποτε μελέτη να τη διαβάζουν οι μεταγενέστεροι και να γελάνε.Μία πρακτική που μας συνήθισε η καθημαγμένη μεταπολεμική γενιά που μας οδήγησε σε τόσες πολλές ιατρικές σχολές και ένα περίσσευμα πτυχιούχων που δεν το έχει ούτε η Γερμανία και τους ζητά από μας.Δηλαδή,σπατάλη πόρων γιατί στην κοινωνία επιδρούσε το συναίσθημα της μάνας που ήθελε γιατρό,γιό ή κόρη.
Θα δεχτεί,ο δάσκαλος,ή έστω ο καθηγητής να προετοιμάσει τους αυριανούς μάγειρες,σπερματεγχύτες,ιχθυοκαλλιεργητές,καλλιεργητές δυναμικών καλλιεργειών,ξεναγούς με δυνατότητα χρήσης δύο και περισσότερων ξένων γλωσσών,ποιμένες,ναι,γιατί όχι,σερβιτόρους,οδηγούς μεγάλων φορτηγών, δύτες,ναυαγοσώστες,μεσαία στελέχη γιά τις πλατφόρμες πετρελαίου και φυσικού αερίου, βρεφονηπιοκόμους,γιατί η χώρα έχει ανάγκη από ένα "μπουμ γεννήσεων", καπετάνιους, μηχανικούς,λογιστές κλπ. πλοίων εμπορικών κλπ.;

Απόφοιτοι ΑΕΙ και ΙΕΚ
|

Γιατί κάποιος εργοδότης να προσλάβει έναν απόφοιτο διετούς προγράμματος (όπως αυτά του επιπέδου 5) και όχι έναν πανεπιστημιακό απόφοιτο, ενός τμήματος πχ. Διοίκησης Επιχειρήσεων ή Πληροφορικής ή Νοσηλευτικής;

Το μόνο που θα επιτευχθεί είναι να τροφοδοτήσουμε τους επαγγελματικούς χώρους με ημικαταρτισμένους -και άρα αναλώσιμους, φθηνούς σε κόστος- υπαλλήλους.

@Διετή προγράμματα 05 Αυγ 2019 13:29

Στρατής Κ.
|

Η αλήθεια είναι ότι η προηγούμενη κυβέρνηση παράτησε τα ΙΕΚ, ευτυχώς κάποιοι ικανοί Διευθυντές καταφεραν να τα κρατήσουν σε ζωή. Τα ΙΕΚ αν οι επιλογές των τμημάτων γίνονται με σωστά κριτήρια προσφέρουν πολλά στις τοπικές κοινωνίες. Ας ελπίσουμε να έρθουν καλύτερες μέρες

Υποχρεωτική γενική εκπαίδευση 14 χρόνια
|

α) Δώδεκα χρόνια Σχολείο και δύο χρόνια προσχολική αγωγή. Αναδιοργάνωση της Α'βθμιας και Β'βθμιας, που έχουν πληγεί από την κρίση και τις κακές επιλογές των περασμένων ετών.

β) Κατάργηση των ΕΠΑΛ.

Πόσες εκλογές ακόμα μέχρι να γίνει το αυτονόητο?

@Διετή προγράμματα.
|

Κάποια από αυτά που αναφέρετε είναι επίπεδο 4 δηλαδή τεχνική σχολή που υπάρχουν ήδη και είναι μεταγυμνασιακή εκπαίδευση επιπέδου τεχνικού λυκείου. Μόνο όσα χρειάζεται θα γίνουν 5.

Διετή Προγράμματα
|

Η εργασία του οδηγού μετρό ή λεωφορείου δεν εξαρτάται από τις γνώσεις του σε Ηλεκτρομαγνητισμό και Θερμοδυναμική. Ποιος εξασφαλίζει την ποιότητα εκπαίδευσης που στην καλύτερη περίπτωση θα ήταν σεμιναριακή;

Επαγγέλματα και Τέχνες όπως μαγειρική, Ηλεκτρολόγος ή Υδραυλικός ή Ψυκτικός, Κομμωτική-Αισθητική-Υγεία, Εκπαιδευτής νέων οδηγών αυτοκινήτων και τόσα άλλα, πώς θα ενταχθούν σε ακαδημαϊκό πλαίσιο;

ΕΥΡΩΠΑΙΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ
|

Τα ΙΕΚ είναι κατάρτιση, Τα διετή ήταν τυπική επιπέδου 5 όπως ισχύει σε όλη την Ευρώπη, ΗΠα και παντού, ισοδύναμ του HND, Associate Degree κοκ. Τα ΙΕΚ όπως λειτουργούσαν θα μπορούσαν αν ενταχθούν στη Δια βίου Μάθηση ή να ενσωματωθούν στα ΕΠΑΛ για το κυκλο μαθητείας. Δεν μπορούν να προσφέρουν την ποιότητα εκπαίδευσης που θα παρείχαν τα Διετή προγράμαμτα στα ΑΕΙ. Τα όσα αναφέρονται αφορούν ελπίδες για τακτοποίηση συμεφερόιντων των ΙΕΚ και των διευθυντών τους . Δηλ. την ύπαρξη τους, για να μην πάνε εκεί που ανήκουν, στην Δευτεροβάθμια εκπαιδευση ως εκπαιδευτικοί. Αλλά χωρίς να το καταλαβαίνουν βοηθούν στην ουσία τα ΙΕΕΚ και τους αντίστοιχους επιχειρηματίες.

Αγώνες Πείνας
|

Το έχουν καταλάβει όλοι: εάν είσαι τυχερός και γεννηθείς σε πλούσια οικογένεια οι πιθανότητες είναι με το μέρος σου.

Πανεπιστήμια και ΙΕΚ
|

Πρέπει να συνεργαστούν. Επιτέλους πια, όλοι τρώγονται μεταξύ τους και έχουν καταστρέψει 50 χρόνια τη χώρα.

Νίκος
|

Θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα (ισως μεσω κατα κτηρίων εξετασεων) στους αποφοίτους ΙΕΚ να συνεχίζουν στο επόμενο επίπεδο εκπαίδευσης σε συναφές αντικείμενο με αυτό που εκπαιδεύτηκαν.

ΧΡΗΣΤΟΣ Α.
|

Πότε δηλ. εμφανιστήκατε δημοσίως με τοποθέτησή κ. εκπρόσωπε των δημόσιων ΙΕΚ...Μόνο για να υποστηρίξετε τη ΝΔ και την κατάργηση των δωρεάν διετών στα ΑΕΙ ! Ντροπή σας!
Επίσης είναι πολύ μικρός ο αριθμός αυτών που μπορούν να δεχτούν τα δημόσια ΙΕΚ έτσι ή αλλιώς και απλά τώρα θα προστεθούν οι 1500 απόφοιτοι των ΕΠΑΛ που προορίζονταν για τα διετή ΑΕΙ...
Φανερό ότι πολλοί σπρώχνουν τελικά πελατεία στα ιδιωτικά ΙΕΚ με ποικίλους τρόπους! Εν τω μεταξύ στα ΕΠΑΛ φοιτούν συνήθως παιδιά φτωχών οικογενειών και η ντροπή είναι διπλή !!

Γιάννης
|

Μπορείτε να μας πείτε σε ποιο άλλο Ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό σύστημα η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση πραγματοποιείται με δομές ΙΕΚ ; Μήπως εκεί λειτουργούν διετή και τριετή προγράμματα ΕΚ ενταγμένο στην 3βαθμια ;
Κάντε μια αναζήτηση για τα 3 πετυχημένα εκπαιδευτικά συστήματα στην Ευρώπη και μελετήστε τις δομές τους.
Καλά είναι τα ΙΕΚ αλλά δυστυχώς αποτελούν Ελληνική πατέντα.

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΕΝΤΖΑΣ
|

Τα Διετούς προσφερότανε καθ' όλη τη διάρκεια των εισαγωγικών σαν ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ λύση και κυρίως στους αποφοίτους των ΕΠΑΛ. Ξαφνικά καταργήθηκε σαν ΕΥΚΑΙΡΙΑ απο νομομαθείς ΑΠΟΣΤΕΡΩΝΤΑΣαυτής της ευκαιριας 1800 νέους των ΕΠΑΛ και μια πρωτογνωρη εμπειρια για τα ΑΕΙ. ΤΙ να πεί κανείς <<τζάμπα κομματισμός ...>>

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΕΝΤΖΑΣ
|

Τα ΙΕΚ μπορουσαν να βελτιωθουν και να ξεπράσουν τις εγγενείς τους ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ.Μια βελτίωση, ΑΠΟΔΕΚΤΗ στην Ευρώπη, με παραλληλη ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ των υποδομων των ΑΕΙ και του δυναμικού ηταν τα ΔΙΕΤΟΥΣ. Απόψεις και απόψεις. ΄Ομως κάποιες πολιτικές δυνάμεις έχουν σχέση με την ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ της Παιδείας, όσο και η διαφόριση ... Τα διετούς μπορούσαν να είναι η γεφυρα μεταξυ ΑΕΙ και Δευρεροβάθμιας με πολλαπλους τρόπους.

Μή μου τούς κύκλους τάραττε.
|

Καλά όλα αυτά συνάδελφε. Το θέμα είναι ότι τα ΙΕΚ είναι αποκομμένα από την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Δεν αναγνωρίζονται από αυτή και δεν αλληλεπιδρούν μαζί της. Άρα καμία πιθανότητα αναβάθμισης και επομένως τα πτυχία τους αν και θα έπρεπε να είναι επιπέδου 5 θα παραμείνει στην ουσία και στη συνείδηση του κόσμου στο επίπεδο 4. Μια ουσιαστική αναβάθμιση θα ήταν η ριζική αλλαγή των βαθμίδων και ο εναρμονισμός με την EU. Και αυτό όμως δεν θα έλυνε το πρόβλημα της αναβάθμισης αφού πάλι τα μέσα θα ήταν φτωχά. Στην Αγγλία την Αμερική και τη μισή Ευρώπη πάντως τα διετή είναι μέσα στα πανεπιστήμια ενώ υπάρχουν και έξω από αυτό ιδιωτικές δομές.

Αυτό ακριβώς...
|

Συγχαρητήρια για την τοποθέτηση σας. Διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα κάνοντας ανακοινώσεις σα να μην υπάρχουν τα δημόσια ΙΕΚ.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ