Θεολόγοι (ΠΕΘ): Ιστορικές αποφάσεις της Ολομελείας του Συμβουλίου της Επικρατείας για το μάθημα των Θρησκευτικών

"Οι αποφάσεις αυτές έρχονται να δικαιώσουν τις σχετικές προσφυγές αλλά και εν γένει τις καταγγελίες της Πανελληνίου Ενώσεων Θεολόγων, Μητροπολιτών αλλά και πλήθους γονέων και μαθητών για το θέμα"

20/09/2019

Άκουσε το άρθρο

Με τις υπ' αρ. 1749 και 1750 του 2019 ιστορικές αποφάσεις της Ολομελείας του Συμβουλίου της Επικρατείας κρίθηκε αντισυνταγματική -μετά την απόφαση Φίλη- και η υπουργική απόφαση Γαβρόγλου για το μάθημα των Θρησκευτικών.

Τα επίδικα νέα Προγράμματα Σπουδών, σύμφωνα με το ΣτΕ, «όπως προκύπτει από τους σκοπούς και το περιεχόμενό τους, δεν αποβλέπουν στην ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης των Ορθόδοξων μαθητών, διότι τα μεν προγράμματα του Δημοτικού και του Γυμνασίου δεν περιέχουν ολοκληρωμένη -και διακριτή έναντι άλλων δογμάτων και θρησκειών- διδασκαλία των δογμάτων, ηθικών αξιών και παραδόσεων της ορθόδοξης εκκλησίας, το δε πρόγραμμα του Λυκείου είναι αποσυνδεδεμένο από τη διδασκαλία αυτή».

Αντιθέτως, δίδεται ιδιαίτερη έμφαση είτε στην προβολή στοιχείων κοινών με τη διδασκαλία άλλων δογμάτων και θρησκειών (Δημοτικό-Γυμνάσιο) είτε στη διδασκαλία διαφόρων ηθικών και κοινωνικών ζητημάτων, τα οποία είτε είναι αντικείμενο κυρίως άλλων μαθημάτων (Δημοτικό-Γυμνάσιο) είτε είναι άσχετα ή και αντίθετα με την ορθόδοξη χριστιανική διδασκαλία (Λύκειο).

Κατόπιν τούτων, κρίθηκε από την Ολομέλεια του ΣτΕ ότι τα επίδικα Προγράμματα Σπουδών έρχονται σε αντίθεση με τα άρθρα 16 παρ.2 και 13 παρ.1 του Συντάγματος, με το άρθρο 2 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ και με την αρχή της ισότητας (άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος, άρθρα 14 και 9 της ΕΣΔΑ).

Οι  αποφάσεις αυτές έρχονται να δικαιώσουν  τις σχετικές προσφυγές αλλά και εν γένει τις  καταγγελίες της Πανελληνίου Ενώσεων Θεολόγων, Μητροπολιτών αλλά και πλήθους γονέων και μαθητών για το θέμα. 

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας οφείλει να αποκαταστήσει τη νομιμότητα και να διασφαλίσει τα δικαιώματα γονέων και μαθητών. 

Τα βιβλία - φάκελοι του Μαθήματος Θρησκευτικών που έχουν ήδη μοιραστεί στα σχολεία είναι επικίνδυνα για τον ψυχικό κόσμο των μαθητών, ιδίως των μικρών ηλικιών και ως εκ τούτου πρέπει να αποσυρθούν άμεσα.

Η αποχριστιανοποίηση της κοινωνίας μας, σε συνδυασμό με την κατάλυση του αξιακού συστήματος ηθικών κανόνων που συνοδεύουν την Ορθόδοξη Πίστη μας  έχει οδηγήσει πλήθος νέων Ελλήνων στο Μηδενισμό, στον ατομικισμό και σε ένα τρόπο ζωής χωρίς νόημα και ελπίδα ή στη χρήση ουσιών, τη δε χώρα μας αντιμέτωπη με φρικτά  περιστατικά και εγκλήματα που έως πρότινος ήταν αδιανόητα.

Η αποκατάσταση του μαθήματος των Θρησκευτικών, ώστε να αποκτήσει εκ νέου ορθόδοξο χριστιανικό χαρακτήρα, είναι παλλαϊκή απαίτηση. 

Η πρόσφατη λαϊκή εντολή που έλαβε η Κυβέρνηση υπήρξε καταδικαστική για τους υπαιτίους της Υπουργικής Απόφασης Γαβρόγλου και ανοίγει τον δρόμο για να επανέλθουν οι νέοι μας σε μια υγιή παιδεία που θα τους προσφέρει τα δοκιμασμένα πνευματικά πρότυπα της πλούσιας πολιτισμικής και θρησκευτικής μας κληρονομιάς.

Γι αυτό η ακυρωτική απόφαση του ΣτΕ απελευθερώνει το μάθημα των Θρησκευτικών από τις πολυθρησκειακές και ουδετρόθρησκες ιδεοληψίες Φίλη – Γαβρόγλου και είναι πολύ σαφής για το τι είναι ανάγκη να γίνει άμεσα από το Υπουργείο Παιδείας.

Αναμένουμε την Υπουργό Παιδείας να σεβαστεί τη συνταγματική τάξη και τις αποφάσεις του ανωτάτου Δικαστηρίου, όπως έχει άλλωστε διακηρύξει και υποσχεθεί, και να αποσύρει πάραυτα τα ακυρωθέντα Προγράμματα και τους Φακέλους τους, βάζοντας σε ισχύ το προηγούμενο Αναλυτικό Πρόγραμμα και τα βιβλία 2003-2006 μέχρι να συγγραφούν νέα.

Το ΔΣ της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων (ΠΕΘ)

Σχόλια (16)

Ιστορία Θρησκεία
|

Το σημαντικό θα ήταν τα Θρησκευτικά να διδάσκονται παράλληλα με την Ευρωπαϊκή Ιστορία, γιατί σε μεγάλο βαθμό καθόρισαν την πορεία των εθνών τους προηγούμενους αιώνες στην δική μας ήπειρο.

Πόσοι άνθρωποι όμως κάτω των 50 ετών παρακολουθούν τακτικά τις λειτουργίες, οποιουδήποτε δόγματος και θρησκεύματος; Οι σημερινοί 20χρονοι κάποια στιγμή θα μεγαλώσουν...

Το Σύνταγμα μιας χώρας αναθεωρείται από ανθρώπους και τίποτα δεν είναι θέσφατο, θα δείτε πώς στις επόμενες δεκαετίες θα αλλάξουν πάλι όλα - δεν αρκεί να δηλώνεις Χριστιανός ή οτιδήποτε για να έχεις πνευματική επαφή σαν πιστός, και ένα μάθημα κατήχησης είναι εκτός πραγματικότητας του 21ου αιώνα σε ένα παγκοσμιοποιημένο κόσμο.

Σκεφτείτε: μπορούσαν οι άνθρωποι τον 19ο αιώνα να επικοινωνήσουν απευθείας από χώρα σε χώρα; Τώρα ανοίγουμε τον υπολογιστή και μιλάμε με Αυστρία, Αργεντινή και Αυστραλία χωρίς καθυστέρηση ούτε ώρας (email, SMS ή βιντεοκλήση)!

Και μόνο αυτό αρκεί για να αλλάξει την αντίληψή μας και τον πολιτισμό μας.

dstou
|

Τελικά όμως είμαι υπέρ της απόφασης του ΣτΕ και ο λόγος είναι ότι υποψιάζομαι πως αυτή θα εξελιχθεί γρήγορα και με φόρα σε μπούμερανγκ κατά των εμπνευστών αλλά και των υμνητών της. Αν γίνει κανά αστείο και μετά από 2-3-5 χρόνια φτάσουμε στο σημείο να είναι συνηθισμένο σε μια τάξη π.χ. 20 μαθητών οι 15 να ζητούν απαλλαγή και να παρακολουθεί μόνο ο κούκος και τα παιδιά του, τότε να δείτε γλέντια.
Καταλαβαίνετε πιστεύω τι (αντίστροφες) συζητήσεις θα ανοίξουν τότε. Μέχρι και για στοχοποίηση και έκθεση των μαθητών που παρακολουθούν (οικιοθελώς) το μάθημα αλλά και των διδασκόντων θα διαβάζουμε. Σημειώσατε τα λόγια μου για μελλοντική αναφορά.

Αρθούρος
|

Προς Νομικόςκαι προς δστου :Ισχύουν όσα είπα πιό πάνω στον κο Δημήτρη. Μεγάλη σοφία μας λέτε:Είστε κι εσείς αρνητής του πολιτισμού μας. Ξέρετε,εμείς οι ενήλικοι,πρέπει τα λόγια μας να είναι μετρημένα,γιατί ό,τι λέμε,δε φέρνει μόνο συνέπειες στον κόσμο μας,που είναι εξοπλισμένος με διάφορα ιδεολογικά όπλα του δικού μας παρελθόντος,αλλά και στον κόσμο των παιδιών μας.Δε μας ενδιαφέρει σε ποιό κόσμο θα ζήσουν εκείνα,πέρα από εμμονές σε όποια χριστιανική πίστη;
Γνωρίζετε καλά,αυτό που προτείνετε;Αν έχετε χρήματα,μπορείτε να μάθετε στο παιδί σας τα πάντα,ακόμα και γιά τις θρησκείες.Όμως,υπάρχουν και παιδιά που δεν έχουν την πολυτέλεια να μάθουν γιά τη θρησκεία των πατέρων και των παππούδων τους.Με τη λογική σας,όλα τα μαθήματα είναι προαιρετικά,γιατί πρέπει να τα εγκρίνουν οι γονείς και οι κηδεμόνες.Εκείνους όμως,ποιός θα τους πεί ότι πέρα από την οποιαδήποτε μόρφωσή τους,που στη γενιά μας μπορεί να είναι και πιό μεγάλη από του δασκάλου των παιδιών τους,ότι το παιδί ξεκινά να φτιάχνει το δικό του κόσμο,όπου μπορεί να μην υπάρχουν οι φοβίες και τα άγχη και οι προκαταλήψεις κάποιων άλλων γενιών γιά την Εκκλησία.Επιτέλους,ο προτεσταντισμός,δεν είναι τα πάντα στην Ευρώπη.Μην ξεχνούμε,ότι εκτός από την ευεργετική του επίδραση στο σχηματισμό των νέων κρατών,έφερε και τους ολοκληρωτισμούς του αιώνα που πέρασε,κι ενώ σε μας ακόμα αστράφτει και λάμπει,γιατί έχουμε χρονοκαθυστέρηση σε όλα(όπως και είναι και η μεγάλη γοητεία που ασκεί ακόμα στην Ελλάδα η Αριστερά)όμως στην Ευρώπη.

Νομικός
|

Το μάθημα ουσιαστικά είναι προαιρετικό. Δηλώνεις ότι δεν επιθυμείς και είναι σεβαστό. Η απόφαση είναι σύμφωνα με το Σύνταγμα . Αν δεν το ήθελε και ο ΣΥΡΙΖΑ θα είχε συμπεριλάβει αυτές τις διατάξεις του Συντάγματος στις αναθεωρητέες. Αλλά υποκρίνονται!

dstou
|

O μαθητής έχει και κηδεμόνες, και είναι σε θέση να κρίνουν αυτοί. Αυτούς άλλωστε ορίζει η υπουργική απόφαση ως υπεύθυνους.

Αρθούρος
|

Προς Σπύρος και δστου :Λέτε ότι ο πραγματικά πιστός δεν προσπαθεί να πείσει κανέναν. Μεγάλο λάθος.Ξεχνάτε την πρακτική της Εκκλησίας από την πρώτη ημέρα της ίδρυσής της;"Πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τα έθνη,βαπτίζοντες αυτούς εις το όνομα...."Εδώ μιλάμε εκτός από δόγματα και θεωρίες κατ'εσάς,γιά μία τεράστια αναγεννητική,πολιτισμική προσπάθεια,που συνεχίστηκε με τον εκχριστιανισμό όλης της Ευρώπης,των Αρμένιων,των Γεωργιανών,των Φράγκων πριν από τον Καρλομάγνο,των Δυτικών Τούρκων,των Σλάβων κλπ.Αυτή η προσπάθεια,που σεβάστηκε τη γλώσσα του κάθε λαού,γιατί πρώτ' απ' όλα η Ορθοδοξία είναι σεβασμός του καθενός προσώπου,της ελευθερίας και των ιδιαιτεροτήτων του,σας είναι άγνωστη;Είστε εχθρός με το σημερινό πολιτισμό και θέλετε άλλον;Ε,αυτό είναι επικίνδυνο γιά τους ανθρώπους που βρίσκονται στην παιδική ηλικία.
Αυτά που λέτε εσείς,είναι μεταγενέστερες διακηρύξεις της Αναγέννησης και του Διαφωτισμού,γιά μία θρησκεία εξατομικευμένη,αποτέλεσμα της βαριάς φιλοσοφίας!των Διαμαρτυρόμενων που χωρίς την Ιερά Παράδοση,καταλήγουν στον Πανθεϊσμό.Δηλαδή επιστροφή στις δοξασίες των αρχαίων Ελλήνων που είχανε εκατοντάδες θεούς και μαζί μ'αυτούς και κάποιον άγνωστο.
Μα εδώ υπάρχει πυξίδα.Δε χρειάζεται να κουραστούμε να επανανακαλύψουμε την αληθινή πίστη.Υπάρχει η Ιερά Παράδοση και η πρακτική της Εκκλησίας μέσα από τις Οικουμενικές Συνόδους των πρώτων οχτώ αιώνων.
Οι υπόλοιπες επιστήμες,είναι πραγματικά επιστήμες ή ισχύει το του Σωκράτη "εν οίδα,ότι ουδέν οίδα".
Κύριε δστου,είναι σε θέση ο σημερινός μαθητής Γυμνασίου ή Λυκείου,να κρίνει ποιό μάθημα του χρειάζεται ή όχι;Ο φοβισμένος έφηβος που παίζει παιχνίδια στο κινητό και απαιτεί να μη γράφει διαγωνίσματα και κάνει καταλήψεις σε χρόνο μηδέν.Εκείνος που αν δεν πάει στο φροντιστήριο και δεν του έχουν ένα κάρο ποσοστώσεις και ειδικές κατηγορίες γιά να μπεί στα πανεπιστήμια,αν δεν του μειώσουν την ήδη μειωμένη ύλη,θα τα παρατήσει αμέσως και θα τρέξει κλαίγοντας στον μπαμπάκα του να του δώσει χρήματα να σπουδάσει στο εξωτερικό,είναι σε θέση ν'αξιολογήσει το οποιοδήποτε μάθημα;

dstou
|

Όπως είναι πολλοί αυτοί που θέλουν μάθημα θρησκευτικών και κατήχηση, είναι κάμποσοι και αυτοί που δεν το θέλουν. Εύχομαι με μια απλή δήλωση να ξεμπερδεύουν όσοι δεν το θέλουν.
Τι θα γίνει αν π.χ. σε ένα σχολείο σε μία τάξη των 25 μαθητών δηλώσουν οι 20 ότι δεν επιθυμούν? Να κάνουν οι υπόλοιποι 5 που το θέλουν, απλά πράγματα.
Και οι υπόλοιποι να πάνε σε άλλη αίθουσα να κάνουν μελέτη, ή οτιδήποτε άλλο μάθημα ή απασχόληση.

Σπύρος
|

Προς τος ανωτέρω αξιότιμους συνομιλητές:
1. Μην αγχώνεστε. Το μάθημα των Θρησκευτικών, ούτε θα καταργηθεί, ούτε θα πάψει να έχει την ομολογιακή του μορφή.
2. Για μαθητές ομολογητές: να γνωρίζεται ότι η πίστη δεν είναι φιλοσοφία. Έτσι λοιπόν, κάποιος που δεν έχει πτυχία Πανεπιστημίου, μπορεί να δώσει ομολογία. Σκεφτείτε ότι Άγιοι-ομολογητές, δεν ήταν μόνο οι 3 Ιεράρχες, αλλά και οι Απόστολοι.
Επίσης, η ομολογία της πίστης δεν συνεπάγεται φανατισμό. Ο πραγματικά πιστός δεν προσπαθεί να πείσει κανέναν. Δεν έχει άγχος να αποκτήσει οπαδούς ή ακολούθους. Ομολογεί την πίστη του, όπως ο γεωργός σπέρνει το σιτάρι και δεν αγχώνεται για το αν αυτό φυτρώσει.
3. Σωστός ο προβληματισμός για κάποιους Θεολόγους που θα φοβηθούν μήπως χάσουν τη δουλειά τους.
Ευχαριστώ για την ανοχή σας στην πίστη μου.

Αμερόληπτος
|

Διαβάζω όλους τους σχετικούς (άσχετους σχολιαστές) να κάνουν λόγο για κατήχηση, προαιρετικό μάθημα, επιστροφή στο παρελθόν κλπ διεθνιστικές ανοησίες. Σας ερωτώ λοιπόν: γνωρίζετε όλοι εσείς οι επαΐοντες το περιεχόμενο των προγραμμάτων σπουδών για το Μτθ; Διαβάστε για να μάθετε, είναι αυτό που περιγράφει η απόφαση του ΣΤΕ. Σεβαστείτε επιτέλους τις δικαστικές αποφάσεις και το Σύνταγμα.

Αρθούρος
|

Προς Δημήτρης:Απορώ γιατί σας ενοχλεί η λέξη κατήχηση.Αν εννοείτε το νόημα που της αποδίνουμε,τον τρόπο μετάδοσης της γνώσης,μπορεί να έχετε και άδικο.Κι άλλες επιστήμες,όπως τα Μαθηματικά,έχουν τα αξιώματα-καλή ώρα όπως τα δόγματα.Μήπως μπορούμε να απορρίψουμε το νόμο του Νεύτωνα;Η διαφορά των θετικών επιστημών από τις κοινωνικές,είναι ότι οι νόμοι και τα αξιώματα των πρώτων έχουν σχετικά καθολική ισχύ.Εδώ παρεμβάλλεται η Χημεία,της οποίας οι νόμοι,ισχύουν υπό κανονικές συνθήκες.Ακολουθεί η Βιολογία,αλλά και οι κοινωνικές επιστήμες,στις οποίες μπορεί να ενταχτεί και η Θεολογία με μία ευρύτερη έννοια.
Άρα λοιπόν, ο τρόπος μετάδοσης,η μεθοδολογία δεν είναι άγνωστες και στις άλλες επιστήμες.Το θέμα λοιπόν γιά εσάς είναι το τί μεταδίνεται,δηλαδή την αποκαλυμμένη αλήθεια της Πίστης.Με αυτή την έννοια,υπάρχουν τα τρία διαφορετικά χριστιανικά δόγματα στον πολιτισμένο κόσμο, ορθόδοξο, ρωμαιοκαθολικό και διαμαρτυρόμενο.Αυτά έχουν παραγάγει τον πολιτισμό, αλλά και το παραγωγικό σύστημα που εργαζόμαστε και ζούμε. Αν λοιπόν, αρνείστε τον πολιτισμό και το κοινωνικό μας σύστημα,αρνείστε κι εκείνα. Δηλαδή,δε θέλετε τα παιδιά μας να διδαχτούν τις ρίζες του πολιτισμού μας και να οδηγηθούν στο αδιέξοδο που είστε εσείς.
Εγώ δε συμφωνώ.Στον αναπτυσσόμενο άνθρωπο,που είναι το κάθε παιδί, πρέπει να δώσουμε σταθερές αξίες και γνώσεις,κι όταν εκείνο θα φτάσει στην ηλικία που αναπτύσσεται στον εγκέφαλό του η κριτική λειτουργία,εκείνο θ' αποφασίσει.Αλλιώς,το να του υποβάλλουμε τις δικές μας απόψεις,από την αναπτυξιακή του φάση,αυτό είναι αντιδημοκρατικό κι ενάντια στην ελευθερία του.Ακόμα κι ένας σημερινός μαθητής Λυκείου,μπορεί ν'αποφασίσει τί είναι σωστό γι'αυτόν και να το απορρίψει ή να το επιλέξει;Εδώ και πτυχιούχοι πανεπιστημιακών σχολών,αλλάζουν απόψεις και,είτε σπουδάζουν άλλο αντικείμενο,στο οποίο και διαπρέπουν,ή ασχολούνται με κάποια τέχνη ευγενή ή μη και εξίσου ευτυχούν.

Δημήτρης
|

Μου κάνει εντύπωση που δεν ενοχλεί την ΠΕΘ το ότι με την απόφαση αυτή το μάθημα γίνεται πλέον προαιρετικό, όπως και τα καλλιτεχνικά ή το σχέδιο -για το λύκειο μιλάω. Αν με μια απλή δήλωση και όχι όπως παλιότερα με την υποχρέωση να δηλώνεις τι είσαι ή τι δεν είσαι, μπορείς να απαλλαγείς, θα φτάσουμε πιθανόν σε σημείο, αν το πράγμα πάρει έκταση και γίνει της μόδας, να παρακολουθούν θρησκευτικά τρεις κι ο κούκος. Και ξέρετε πώς λειτουργεί ο μιμητισμός στους εφήβους. Αν το μάθημα ήταν μη κατηχητικό, δε θα ήταν δυνατή η απαλλαγή και οι θεολόγοι δε θα ήταν υπ΄ατμόν. Όσο για το δημοτικό τα πράγματα είναι χειρότερα για τους λόγους που αναφέρει προηγούμενος σχολιαστής.Και για να δούμε γενικότερα το θέμα: η κατήχηση, η καθοδήγηση είτε πολιτική, είτε θεολογική, είτε καλλιτεχνική, ή οτιδήποτε άλλο, έχει πεθάνει στις μέρες μας και όποιοι επιμένουν απλώς κυλάνε το λίθο του Σισύφου.

Αρθούρος
|

Προς μη μου τους κύκλους τάραττε: Έχουμε ξαναπεί ότι το πίσω και το μπροστά ,η πρόοδος και η συντήρηση,είναι τόσο σχετικές έννοιες,ώστε στην πράξη άλλο να θεωρείτε εσείς πίσω κι άλλο εγώ,όπως και γιά το μπροστά. Έτσι,εκείνος που εντυπωσιάζεται κι ενθουσιάζεται με δήθεν πλουραλιστικά άρθρα,δεν έχει διαβάσει όμως επαρκώς την ελληνική ιστορία, γιατί δεν έζησε σε περιβάλλοντα πολέμου και διεκδίκησης.
Ο δήθεν μεσαίωνας γιά εσάς,έτσι όπως τον διδαχτήκατε,είναι οπισθοδρόμηση, όμως άλλα λένε καινούργιες έρευνες βυζαντινολόγων.Ακόμα και οι πρωτεργάτες της Ελληνικής Παλιγγενεσίας,χρησιμοποίησαν τα αιτήματα και τα συντάγματα των τότε επαναστάσεων,Γαλλικής και Αμερικανικής,αλλά ήξεραν ότι στο βάθος ήταν Χριστιανοί Ορθόδοξοι και αυτό το πέρασαν στα πρώτα συντάγματα της επανάστασης.Είστε πιό προοδευτικός από εκείνους, που έφτιαξαν κράτος με το πιστόλι στο χέρι,γλιτώνοντάς μας από τον απαίσιο Αγαρηνό ληστή και φονιά;Εγώ πιστεύω πώς όχι.
Όσο γιά τα κακόμοιρα τα παιδιά που προάγονται στο Γυμνάσιο μη γνωρίζοντας το "Πιστεύω"και πώς να κάνουν διαίρεση,δηλαδή έξι χρόνια δε μάθανε τίποτα,είναι μία καλή αρχή.Μην κλαίτε πολύ γιά τα κακόμοιρα τα παιδιά,γιατί αυτά μας πήρανε χαμπάρι και περνάνε τις τάξεις ακούραστα,με λίγες γνώσεις,γνωρίζοντας ότι εμείς οι μεγάλοι έχουμε λίγες απαιτήσεις,τόσες που να προσαρμόζονται στις ανάγκες των τελευταίων,των οκνηρών μαθητών του λαού.Στο μεταξύ,μας έχουν διαβάσει καλά και τα παιδιά των διαφόρων μειονοτήτων που ζούν εδώ και λίγα χρόνια στη χώρα μας.Έτσι,αντί να μαθαίνουν καλά ελληνικά,ζητούν τα ίδια δικαιώματα με τα οκνηρά παιδιά του λαού,του εργάτη.Λίγες γνώσεις που φτάνουν μέχρι το συλλαβισμό των λέξεων σε δύσκολα κείμενα,τρεις πράξεις,πρόσθεση,πολλαπλασιασμό,αφαίρεση κι όχι διαίρεση,δυσκολία στην έκφραση και προπαντός απαίτηση γιά μεγάλο βαθμό από οχτώ και πάνω.Είναι ο μεγάλος βαθμός δικαίωμα.Με τί γνώσεις όμως;
Αν πάμε τρεις δεκαετίες πίσω που λέτε εσείς,ο μέσος απόφοιτος δημοτικού ήξερε όχι μόνο να κάνει διαίρεση,αλλά να λύνει δύσκολα προβλήματα των τεσσάρων πράξεων,τοκισμού και ποσοστών και προπαντός,ήξερε το "Πάτερ ημών" και το "Πιστεύω".Ήξερε το πολυτονικό,αφού είχε χαλάσει τρία χρόνια στις αρχικές τάξεις της πρώτης τρυφερής ηλικίας γιά να το μάθει και προπαντός ήξερε ιστορία σε γενικές γραμμές.Όχι που τώρα τα ρωτάς ποιοί αυτοκράτορες ύψωσαν τον Τίμιο Σταυρό και δε γνωρίζουν.Αλλά μήπως γνωρίζουν τί γιορτάζουμε την 28η Οκτωβρίου και τί την 25η Μαρτίου;
Γιά να δούμε λοιπόν,ποιοί ήταν μπροστά,οι τότε απόφοιτοι που πιάνανε πουλιά στον αέρα,ή τα φοβισμένα παιδιά του σήμερα που αποφεύγουν τις εξετάσεις και ξέρουν μόνο τα παιχνίδια στο κινητό κι αν δεν πάνε στις επόμενες τάξεις φροντιστήριο, σίγουρα θα εγκαταλείψουν και το Γυμνάσιο ακόμα.Οι παλιοί απόφοιτοι είχαν ευρεία μόρφωση,ανοιχτό μυαλό,ενώ οι σημερινοί δεν έπρεπε καν να έχουν απολυτήριο δημοτικού.Να λοιπόν μία έννοια του ποιός είναι πίσω και ποιός μπροστά.

Γιάννης
|

Όσο η πολιτεία δεν αποφασίζει να αλλάξει τα άρθρα του Συντάγματος που υποστηρίζουν τα θρησκευτικά ως ομολογιακό μάθημα, τούτο θα γίνεται. Δεν πρόκειται για καμιά νίκη, ούτε φυσικά και για πισωγύρισμα σε άλλες δεκαετίες. Η απόφαση του ΣτΕ στηρίζεται στο Σύνταγμα.
Οι όποιες αλλαγές θα πρέπει να ξεκινούν από τη βάση.
Όσο για τα προγράμματα Γαβρόγλου, αυτά μάλλον οδηγούσαν στην πλήρη συγχυση, και εντέλει στην αμορφωσιά των μαθητών. Οι μαθητές των τελευταίων τεσσάρων χρόνων πρακτικά αδυνατούν να περιγράψουν ικανοποιητικά ένα θρήσκευμα, επειδή ποτέ δεν το γνώρισαν ως ενιαίο σύνολο, αλλά μόνο αποσπασματικά.

Μή μου τούς κύκλους τάραττε.
|

Το ΣτΕ ζητάει από τα παιδιά του δημοτικού να γίνουν ομολογητές πίστης..... Πίσω πολλές δεκαετίες.

Ρ.Α.
|

Συμφωνώ και επαυξάνω με τον Γιώργο. Αν έτσι έχουν τα πράγματα στους θεολόγους φανταστείτε στους δασκάλους τι έχει να γίνει. Το ΣτΕ επιθυμεί να βάλει ταφόπλακα στο μτΘ στο Δημοτικό. Κρίμα...

Γιώργος
|

Άραγε, πόσοι θεολόγοι επιθυμούν τη μετατροπή τους σε κατηχητές;
Καλύτερη υποστήριξη των θέσεων Γαβρόγλου και γιατί τα θρησκευτικά θα καταλήξουν προαιρετικό μάθημα, από αυτήν την ανακοίνωση, δεν θα μπορούσε να υπάρξει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ