Το Παν. Δυτ. Μακεδονίας για τις αντιστοιχίες τμημάτων

02/07/2020

Ενημερώθηκε: 02/07/2020, 23:46

Άκουσε το άρθρο

Η ακαδημαϊκή κοινότητα του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με έκπληξη πληροφορήθηκε την ανακοίνωση της αντιστοίχισης Τμημάτων που χρησιμοποιείται για τον καθορισμό της δυνατότητας μετεγγραφής των φοιτητών. Παρακολούθησε επίσης τις διευκρινίσεις που δόθηκαν αναφορικά με τη σχετική εισήγηση της ΕΘΑΑΕ, τις παρουσιάσεις «αναλυτών» που έχουν ήδη αποφανθεί περί Τμημάτων δύο ταχυτήτων, καθώς και την αναμενόμενη δημιουργία εντυπώσεων και κλίματος ανησυχίας κατά την κρίσιμη αυτή περίοδο συμπλήρωσης των μηχανογραφικών. Έγινε επίσης δέκτης πολυάριθμων ερωτημάτων, καθώς και της έκδηλης ανησυχίας φοιτητών, γονέων και μαθητών.

Η διευκρίνιση (εκ μέρους του Υπουργείου) για την αποσύνδεση της αντιστοίχισης Τμημάτων από τα επαγγελματικά δικαιώματα είναι καλοδεχούμενη. Όμως η ανακοίνωση των κριτηρίων που χρησιμοποιήθηκαν για τη διάκριση των Τμημάτων σε παλαιά και νέα δημιουργεί έντονη ανησυχία.

Ναι μεν αυτά είναι ορθά ως κριτήρια αξιολόγησης, ωστόσο η σύνδεσή τους με τις μετεγγραφές των φοιτητών δημιουργεί ερωτήματα. Μέχρι σήμερα γνωρίζαμε ότι οι μετεγγραφές χρησιμοποιούνται ως μέσο κοινωνικής πολιτικής, σήμερα μαθαίνουμε ότι – με εισήγηση της ΕΘΑΑΕ – μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για τη θέσπιση μέτρου ακαδημαϊκής ποιότητας.

Δυστυχώς η αντιστοίχιση με τη χρήση των παρουσιασθέντων κριτηρίων εκπέμπει ένα αρνητικό μήνυμα για όλα τα νέα Τμήματα, οδηγεί σε απομόνωσή τους και δημιουργεί δεδικασμένα. Εάν πάντως ο σκοπός ήταν ο εξορθολογισμός των μετεγγραφών, θεωρούμε ότι αυτός ήδη επιτυγχάνεται με τη θεσμοθέτηση του ακαδημαϊκού κριτηρίου των 2750 μορίων, το οποίο μπορεί να μεταβληθεί ώστε να υπάρξει ένα αυστηρότερο πλαίσιο.

Στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας λαμβάνει χώρα μια τεράστια προσπάθεια για να στηθεί ένα Ίδρυμα που στα επόμενα χρόνια θα παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην αλλαγή του οικονομικού μοντέλου της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, καθώς αυτή θα μεταβαίνει στη «μετά λιγνίτη» εποχή. Τα έως τώρα μηνύματα για την πορεία του εγχειρήματος είναι υπερ- ενθαρρυντικά, καθώς η ενίσχυση και η στήριξη του Ιδρύματος προβάλλονται από την Πολιτεία ως ένα από τα αντισταθμιστικά-αναπτυξιακά μέτρα που λαμβάνονται προκειμένου η μετάβαση να είναι όσο το δυνατόν πιο δίκαιη.

Δυστυχώς, η ανακοίνωση της εν λόγω αντιστοίχισης Τμημάτων είναι ένα βήμα προς την αντίθετη κατεύθυνση, καθώς παραπέμπει σε ένα Πανεπιστήμιο που περιλαμβάνει και Τμήματα δεύτερης διαλογής.

Τασσόμαστε αναφανδόν υπέρ της αξιολόγησης και απαιτούμε την επίσπευση των προβλεπόμενων διαδικασιών από την ΕΘΑΑΕ. Δεν επικροτούμε την επιχειρούμενη στοιχειώδη και πρόωρη αξιολόγηση, καθώς αυτή διαιρεί όχι μόνο τα Τμήματα, αλλά και την ίδια την ακαδημαϊκή κοινότητα πανελλαδικά.

Ζητάμε την τροποποίηση της Υπουργικής Απόφασης και τη συζήτηση του θέματος στη Σύνοδο των Πρυτάνεων ώστε να τοποθετηθούν όλα τα Πανεπιστήμια.

Ζητάμε επίσης, για λόγους διαφάνειας, να πληροφορηθούμε αναλυτικά για τα συγκεκριμένα κριτήρια που ικανοποιούνται ή όχι από κάθε Τμήμα.

Ο ΠΡΥΤΑΝΗΣ
Καθηγητής Θεόδωρος Θεοδουλίδης

Σχόλια (9)

Πλασματικές θέσεις εισακτέων
|

Αυτοί οι φοιτητές δε θα σπουδάσουν πραγματικά στα περιφερειακά ΑΕΙ, απλώς θα κάνουν εγγραφή. Είναι απογοητευτικό να θεωρειται σωστό να "παγιδεύονται" φοιτητές σε τμήματα που δεν επιθυμούν και απλώς τα δηλώνουν για το δικαίωμα της μετεγγραφής.

Με αντιακαδημαϊκά τεχνάσματα (σχολές χωρίς αντιστοιχία με άλλες) δε διορθώνεται τίποτα, αντιθέτως επιδεινώνεται η άσχημη κατάσταση στην Ανώτατη Εκπαίδευση: οι βάσεις θα είναι ακόμα χαμηλότερες, η εγκατάλειψη σπουδών θα αυξηθεί, οι περιορισμένοι πόροι για την εκπαίδευση θα συνεχίσουν να σπαταλώνται σε μη βιώσιμα τμήματα και σχολές.

Η κυβέρνηση και τα ΑΕΙ δεν μπορούν να υποχρεώσουν κανένα να παραμείνει ως φοιτητής ή καθηγητής σε σχολές που δεν έχουν κανένα λόγο ύπαρξης: Ακόμα και αν ήταν δυνατόν να στελεχώσουμε 40 τμήματα Ιατρικής δε θα έπρεπε να τα ιδρύσουμε γιατί οι ανάγκες της χώρας καλύπτονται από πολύ λιγότερα.

Εξάλλου, οι μετακινήσεις των καθηγητών εδώ και 30 χρόνια από σχολές της περιφέρειας προς κεντρικές σχολές αποδεικνύουν ότι το πρόβλημα είναι βαθύτερο και δεν οφείλεται στις μετεγγραφές.

Οι φοιτητές δεν μπορούν να περιφέρονται σε όλη την Ελλάδα επειδή ορισμένοι επιθυμούν να διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας τους στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο, αδιαφορώντας για την ποιότητα σπουδών και έρευνας.

Observator
|

Το αίτημα δεν ειναι ελεύθερες μεταγραφές αλλά περισσότερη υποστήριξη των προπτυχιακών φοιτητών με οικονομικά προβλήματα.

προς ΓΟΝΙΟΣ
|

αν καταλαβαίνεις καλά, μάλλον δεν τους νοιάζει, αυτοί έχουν ψιλά και τα παιδιά τους θα σπουδάσουν .

ΓΟΝΙΟΣ
|

Με το νομοσχέδιο θα πρέπει η οικογένεια να διαθέτει χρήματα για να σπουδάσουν τα παιδιά τους σε διαφορετικές πόλεις. Μπράβο! Έξυπνο αυτό!
Γιατί 2750 βάση και όχι π.χ. 5000 : Πως το έβγαλαν αυτό οι έξυπνοι του ΥΠΑΙΘ:
Θα πληρώσουν οι γονείς την έλλειψη φοιτητών των περιφερειακών πανεπιστημίων; ή
θα πληρώσει το ΥΠΑΙΘ τα έξοδα του 2ου, 3ου, 4ου κλπ σπουδάζοντος φοιτητή ;

Σωστά πράττει η κυβερνηση
|

Αν υπήρχαν αντιστοιχίες με τα κεντρικά ΑΕΙ τα περιφερειακά θα έχαναν τους φοιτητές τους μέσω μεταγραφών και θα μαράζωναν σιγά σιγά με αβέβαιο μέλλον. Είναι υπέρ των περιφερειακών ΑΕΙ το μέτρο αυτό, απλά με την πρώτη ματιά δεν φαίνεται η αξία του.

Μαθητής
|

Πολύ καλά τα λέει ο πρύτανης, είναι ειρωνικό η κυρία Καραμέως να καταργεί τα τμήματα ελεύθερης πρόσβασης με επιχείρημα πως έτσι θα είχαμε κατηγοριοποίηση των τμημάτων σε τμήματα υψηλού και χαμηλού κύρους και σήμερα να διαχωρίζει τα τμήματα σε πρώτης και δεύτερης διαλογής, με την αλλαγή των αντιστιοιχιών!Η κυβέρνηση φανερά επιδιώκει να ιδιωτικοποιήσει και την παιδεία.

Ζήτημα βιωσιμότητας των επαρχιακών ΑΕΙ
|

Δεν είναι προτιμότερο για τα επαρχιακά πανεπιστήμια τα τμήματά τους να μην έχουν αντιστοιχίες, έτσι ώστε να μην χάνουν φοιτητές από τις μετεγγραφές?

Πολίτης
|

Ο πρύτανης καλά θα κάνει να σκεφτεί και λίγο την ΣΤΕΦ που την έριξαν στον καιάδα!!!!

Συνένωση με Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
|

Συνένωση με το Παν. Ιωαννίνων είναι η μόνη λύση για την ποιότητα σπουδών και έρευνας σε ανταγωνιστικό επίπεδο σε σχέση με τα κεντρικά πανεπιστήμια σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα.

Ο χάρτης των ΑΕΙ δε βελτιώνεται με αλλαγές στα μηχανογραφικά δελτία αλλά με ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις με προοπτική το 2030.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ