Πέντε αλλαγές στις αντιστοιχίες τμημάτων των Πανεπιστημίων

Το Νέο Τμήμα Κοινωνιολογίας του ΕΚΠΑ εντάσσεται στα τμήματα με μη αντιστοιχίες

07/07/2020

Ενημερώθηκε: 07/07/2020, 22:27

Άκουσε το άρθρο

Πέντε τροποποιήσεις στις αντιστοιχίες τμημάτων των Πανεπιστημίων, που ανακοινώθηκαν προ ημερών εισηγείται η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (πρώην ΑΔΙΠ), με έγγραφο που απέστειλε σήμερα στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.

Ειδικότερα οι αλλαγές που επίκεινται εντός των ημερών, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του esos, είναι οι εξής:

Το Νέο Τμήμα Κοινωνιολογίας του ΕΚΠΑ το οποίο στην προ ημερών απόφαση είχε αντιστοιχία με τα τμήματα Κοινωνιολογίας Κρήτης, Παντείου και Αιγαίου πλέον εντάσσεται στα τμήματα με μη αντιστοιχίες.

Το τμήμα    Βιοτεχνολογίας του Παν. Θεσσαλίας Θεσσαλίας που είχε αντιστοιχία με τα αντίστοιχα τμήματα των Πανεπιστημίων Ιωαννίνων και Γεωπονικού   εντάσσεται στα τμήματα με μη αντιστοιχίες.

Επίσης η ομάδα των τμημάτων Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής των Πανεπιστημίων Αιγαίου, Θεσσαλίας και Γεωπονικού  που μεταξύ τους είχαν αντιστοιχία  πλέον εντάσσεται στα τμήματα με μη αντιστοιχίες.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (36)

Αει
|

Τα ΑΕΙ της Ελλάδας είναι
1 τα πανεπιστήμια και τα Πολυτεχνείο
2 τα ΤΕΙ.
Όποιος δεν το γνωρίζει να διαβάσει και τον σχετικό νόμο αρ.1.

Πολιτικό κόστος κατάργησης τμημάτων
|

Είναι προφανές ότι το κυβερνητικό νομοσχέδιο θέλει να υποβαθμίσει τμήματα των πρώην ΤΕΙ χωρίς να αναλάβει το πολιτικό κόστος της κατάργησής τους.

Δεν μπορεί ένα τμήμα που ήταν αντίστοιχο πέρυσι ξαφνικά να χάνει την αντιστοιχία φέτος, δεν μπορούν τμήματα να ονομάζονται ως ροές ή κατευθύνσεις σπουδών και κατόπιν να αναβαθμίζονται με στόχο να πετύχουν αντιστοιχία. Είναι ένδειξη ότι το υπουργείο και τα ΑΕΙ απλώς αυτοσχεδιάζουν και δεν έχουν σχέδιο για την ανάπτυξη των σχολών.

Τα επαγγελματικά δικαιώματα θα έπρεπε να έχουν καθοριστεί ήδη στον πρώτο χρόνο λειτουργίας των νέων τμημάτων, ώστε να είναι ξεκάθαρο το τοπίο. Επίσης, θα έπρεπε να μην επιτρέπεται να λειτουργούν τμήματα χωρίς επαρκές μόνιμο προσωπικό (ελάχιστος αριθμός μελών ΔΕΠ: 40) και υποδομές.

@ Observator

bob mastoras
|

@Observator
"Τα επαγγελματικά δικαιώματα δε σχετίζονται με τον ονομα του τμηματος."
Νομίζω πως δεν έχεις δίκιο.
Στην Κωδικοποίηση προσοντολογίου ΔΥ Σεπτέμβριος 2013 πχ χρησιμοποιείται η διατύπωση:
Προσόν διορισμού στον εισαγωγικό βαθμό ορίζεται πτυχίο ή δίπλωμα:
ακολουθεί λίστα ονομάτων.
Με την προκήρυξη μπορεί να ορίζονται εξειδικεύσεις της ειδικότητας
ΧΧΧ. Στην περίπτωση αυτή απαιτείται το ομώνυμο ή ταυτόσημο κατά το περιεχόμενο της εξειδίκευσης πτυχίο ή δίπλωμα Α.Ε.Ι ...

Βλέπεις ότι ακόμα και αν δεν θέλει όλα τα πτυχία αλλά κάτι παραπάνω, όπως "εξειδικεύσεις της ειδικότητας" υπάρχει το κριτήριο του ομώνυμου!

Άρα είναι εύλογο να ανησυχούν οι ενδιαφερόμενοι ότι εισάγονται καινά δαιμόνια.

@Observator09 Ιουλ 2020 02:58
|

Εάν δεν έχουν να κάνουν με το όνομα τα επαγγελματικά δικαιώματα γιατί όλες οι περιφερειακές σχολές με παραπλήσια προς το Ηλεκτρολόγος Μηχανικός ευθυγραμμίστηκαν με την ονομασία "Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών";

Observator
|

Oι αντιστοιχίες φανερώνουν τη σημερινη κατάσταση των τμημάτων. Κάτι που δεν ειναι αντιστοιχο σημερα μπορει μετά απο δυο χρόνια να ειναι αντιστοιχο. Τα επαγγελματικά δικαιώματα δε σχετίζονται με τον ονομα του τμηματος. Η απόδοση τους αφορά το τμημα με βάση το πρόγραμμα σπουδών του.

Ευα
|

Ελλας ενα απεραντο φρενοκομειο! Το μπαχαλο φετος στην εκπαιδευση δεν εχει ξσναγινει! Συμφωνω με το χρηστη οτι το μονο που καταφερε το υπουργειο εινσι να μας διωξει απο την παραταξη! Κι εμας τους μεγαλους που τη στηριζουμε εδω και χρονια και τα δεκαεπταχρονα παιδια μας !

Παναγιωτης
|

25 χρόνια εκπαιδευτικός,20 χρόνια στη Νεα Δημοκρατία ως στέλεχος τέτοιο μπάχαλο στα θεματα Παιδείας δεν έχει ξαναγίνει.. Ελάτε πάλι να ζητήσετε ψήφους και στήριξη.τ.Το μόνο που κατάφερε η Κεραμεως ήταν να μας διωξει από τη παράταξη.

Αντιστοιχίες προάγγελος δικαιωμάτων?
|

Σημαίνει αυτό πώς το τμήμα του ΕΚΠΑ της κοινωνιολογίας θα αποκτήσει κάποια δικαιώματα και προοπτικές που δεν προσφέρουν το Πάντειο και το επαρχιακό τμήμα?

@ Brain drain
|

Πολυπολιτισμικότητα;
Βέβαια Νεφελιμ, Ελ και άλλα πολλά εξωγήινα!!!!!!!!!!!!!1

Ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια
|

Ποιος ο λόγος να επιβαρύνεται το κράτος για τους μαθητές με τόσο χαμηλή βαθμολογία; Εξάλλου οι περισσότεροι σε αυτές τις σχολές δε θα ολοκληρώσουν τις σπουδές τους, είτε θα εγκαταλείψουν είτε θα ξαναδώσουν εξετάσεις. Αυτά τα μαθησιακά προβλήματα εντοπίζονται και διορθώνονται στο σχολείο όχι στο πανεπιστήμιο.

Τα Δημόσια Πανεπιστήμια πρέπει να έχουν σωστή δομή, όπως φυσικά και τα ιδιωτικά, για να υπάρχει ένα ελάχιστο επίπεδο στις σπουδές.

Ονομασία
|

Τα ΑΕΙ είναι εθνικά άρα η χωροταξική τους ανάπτυξη δεν μπορεί να γίνεται στην τύχη. Με 22 ΑΕΙ σε 45 πόλεις και χωριά η ποιότητα σπουδών υποβαθμίζεται για όλους τους φοιτητές. Ούτε κριτήριο είναι πόσοι βρίσκουν εργασία, γιατί τότε θα διατηρούσαμε και τα ΤΕΙ.

Η ονομασία πανεπιστήμιο δεν εξασφαλίζει απαραίτητα ότι το πτυχίο έχει νόημα.

Ααα
|

Αν μπορεί κάποιος να βοηθήσει.
Η αντιστοιχία ή μη των τμημάτων έχει να κάνει μόνο με τις μετεγγραφές ή και με τα επαγγελματικά δικαιώματα;
Ευχαριστώ

μελος δεπ
|

Δεν είναι ασυναρτησιες. Τα νέα τμήματα δεν έχουν πρόγραμμα ή μάλλον απέκτησαν μετα την ίδρυσή τους 1 εξαμηνιαιο εκ των υστερων.
Δεν σας απασχολει αν αυτο το πτυχίο θα είναι ουσιαστικά ισότιμο;;;
Δεν θα έπρεπε ο μηχανισμος αξιολόγησης να ελέγχει μίνιμουμ μελών δεπ εκθεση βιωσιμότητας και σκοπιμότητας;;;
τον γονιο που πληρώνει φορολογία και ενοίκια για σπουδές δεν τον σκέφτεται κανείς;;;;

Κ.Υπουργέ
δείτε τα περιφερειακα πανεπιστήμια και σταματήστε τον κατήφορο.
Εθνικό είναι ότι είναι αληθινό.

@Ονομα
|

Δεν λες εσύ ότι το πτυχίο δεν είναι καλό. Η αγορά το λέει και η επιστημονική "πιάτσα" κάθε αντικειμένου. Δεν μπορείς να κρυφτείς. Όταν τελειώσεις ένα τέτοιο τμήμα και ψάχνεις δουλειά στα χαρτιά θα είσαι ισότιμος αλλά όταν λες τι έχεις τελειώσει θα σε κοιτάνε καχύποπτα .

Ονομα
|

Από την στιγμή που είναι ΑΕΙ δεν μπορείς να λες ότι το πτυχίο δεν είναι καλό.Στην Δυτική Μακεδονία και άλλες επαρχίες ακούω πράγματα του τύπου δεν έχει μέλλον κλπ που στέκει αυτό; Ειλικρινά όλοι τα ξέρετε ολα.Ενα παιδί μπορεί να πήγε σε μια σχολή λόγω οικονομικών των γονιών του άμα βγάλει καλό βαθμό πτυχίου τι σημαίνει ότι δεν θα πάει σε δουλεια Βαρέθηκα να ακούω ασυναρτησίες από τον κάθε ειδικό.

ΑΓΝΩΣΤΗ
|

Σωστό το μέτρο !!!!! μπράβο στην Υπουργό. Αλλά ας κοιτάξει λίγο να δει τι γίνεται μέσα στα Περιφερειακά Πανεπιστήμια, ο κακός χαμός σε όλα τα επίπεδα..

Brain drain
|

Προσωπικά δεν καταλαβαίνω τη μη αντιστοιχία του τμήματος κοινωνιολογίας Αθηνών με εκείνο της Κρήτης. Αν γίνεται για α λόγους αποτροπής μετεγγραφων λόγω χαμηλότερης βάσης εισαγωγής , αυτό λύνεται με συγκεκριμένη ρύθμιση του νόμου ..
Στην ουσία αποδυναμώνονται τα περιφερειακά Πανεπιστήμια.
Αθηναϊκός συγκεντρωτισμός , ελιτίστικη προώθηση των κοινωνικών επιστημών με κλειστή αναπαραγωγή γόνων .

Όσοι θέλουν δίκαιη εξέλιξη στον τομέα των Κοινωνικών επιστημών θα ετοιμαστούν για το εξωτερικό: πχ στην Ολλανδία στο ίδιο κόστος σε απείρως καλύτερες συνθήκες έρευνας κ μελέτης κ αποκατάστασης σε πανεπιστήμιο, δημόσιο κ ιδιωτικό φορέα.
Άραγε τι θα έλεγε αν ζούσε ο Κωστής Μοσκώφ που ονειρευόταν το Παν/ μιο Κρήτης κέντρο πολυπολιτισμικής έρευνας της Μεσογείου;

Μητερα
|

Τελευταία στιγμή κάνετε αλλαγές στα τμήματα τα παιδια δηλώνουν στο μηχανογραφικό ειναι δυνατον;πατε καλα εκεί στο υπουργείο Παιδείας;είστε οτι χειρότερο περασε απο κει!

@Γιάννης
|

1.Μαθητής των 10000 μορίων ο οποίος δεν περνάει εκεί που θέλει.
2. Πηγαίνει στο εξωτερικό.
3.Αντιστοιχίζεται με το τμήμα που θέλει.
4.Όλα καλά, όλα έγιναν σωστά.
5.Ζήτω η Ελλάδα.
6.Να μένουν οι Έλληνες στην Ελλάδα.
7.ΠΩΣ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

Ότι του φανεί του λολοΣτεφανή.
|

To φιάσκο της ΑΔΙΠ-Υπουργείου Παιδείας με τις αντιστοιχείες τμημάτων, δεν έχει ξαναγίνει. Ανοίξτε τα μάτια σας οι υποψίφιοι που θα φτιάξετε μηχανογραφικό. Γιατί άραγε η κυβέρνηση η καλύτερα το υπουργείο Παιδείας δεν εκδίδει τα επαγγλματικά δικαιώματα των τμημάτων που προήλθαν απο ΤΕΙ; Προφανώς θέλει να διαιωνήσει το πρόβλημα όπως έκαναν όλες οι κυβερνήσεις μέχρι τώρα . Κατά συνέπεια έχουμε τμήματα 2 ταχυτήτων και φοιτητές επίσης 2 ταχυτήτων.

Γιάννης
|

Να σταματήσει το παιχνίδι των αντιστοιχιών . Το 7 με το 17 έχει μεγάλη διαφορα. Και μη ξεχνάμε ότι ο Έλληνας φορολογουμενοσ πληρώνει και συντηρεί όλες αυτες τις σχολές που δεν υπάρχει λόγος να υφίστανται. Υπάρχουν σχολιτσες με 5 και 6 και 7 βαθμό εισαγωγής !!!! Για ποιο λόγο ντε και καλά να σπουδάσει και να ψάχνει αντιστοιχίες!

Βασίλης
|

Εννοείται πως έγιναν οι αντιστοιχίες με αντικειμενικά κριτήρια. Μη λέτε και πολιτικά παιχνίδια μερικοί .

γονιός
|

Τραγικό παράδειγμα τμήματα στη Δυτική Μακεδονία. Χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα.

μελος δεπ
|

Πολυ σωστές οι αποφάσεις και τολμηρές. Αν περάσεις σε περιφερειακό πανεπιστήμιο να μείνεις σε αυτό. Τα κεντρικά πανεπιστήμια αγκομαχούν . Ας φέρουν και τα αντίστοιχα χρήματα.
Να σταματήσουν οι κοροϊδίες περνώ με 6 και βρίσκομαι στην Αθήνα που θέλει 16...
Επίσης πόσα από τα νέα τμήματα είχαν εκθέσεις βιωσιμότητας και σκοπιμότητας;;;
Tμήματα στο ποδάρι να μην γίνονται για σουβλάκια.
Μπράβο στην υπουργό.

Γονέας μαθητή Λυκείου
|

έχουμε πραγματικά μπερδευτεί, με όλα αυτά.
Παρότι ο γιός μου δεν δικαιούται μετεγγραφής, παρακολουθούμε τις αντιστοιχίες για να καταλάβουμε προς ποια ομάδα σχολών θα στοχεύσει σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα του και το επάγγελμα που θα μπορεί αργότερα να κάνει.
Πρέπει να πω ότι έχουμε μπερδευτεί απίστευτα.

Πρόσφατα επισκεφτήκαμε παράρτημα ξένης πρεσβείας και ρωτήσαμε για σπουδές, σχολές, επαγγελματικά δικαιώματα. Πρέπει να πω ότι μέσα σε 2 ώρες καταλάβαμε πλήρως το πλαίσιο των εκεί σπουδών, και τα επαγγελματικά δικαιώματα σε διαφορετικές επιλογές 3ετές, 4ετές κτλ. Μάλιστα διαπιστώσαμε σταθερότητα και απλότητα στην νομοθεσία και αναγνώριση των δικαιωμάτων σε άλλες χώρες.

Αποφασίσαμε να στραφούμε σε σπουδές στο εξωτερικό, και να επενδύσουμε σε ένα περιβάλλον σταθερό ακαδημαϊκά και με προοπτικές εργασίας στην συνέχεια, όπου σε μικρότερο χρονικό διάστημα αποκτά ο φοιτητής το πτυχίο του και μπαίνει στον εργασιακό βίο, όπου δεν θα ακούει για αιώνιους φοιτητές, το ένα σύγγραμμα, τις ελλείψεις σε χώρους και προσωπικό, και βέβαια δεν θα έχει να αντιμετωπίσει στην συνέχεια την ανεργία σε ένα περιβάλλον αποφοίτων πολλαπλάσιο της ανάγκης, με επικράτηση εφόσον έχεις μπάρμπα στην Κορώνη.

Πολύ φοβάμαι ότι η νέα γενιά, μας γυρίζει την πλάτη, οριστικά, καθότι δεν μπορούν κυβερνήσεις επί κυβερνήσεων να συμφωνήσουν σε 2-3 θέματα, να τα ψηφίσουν και να τα αφήσουν στην ησυχία τους για 5-6 χρόνια.

Δεν είναι τυχαίο που όλα τα κόμματα συμφωνούν για την ψήφο του απόδημου ελληνισμού, καθώς απόδημος θα είναι ο σημερινός νέος, πολύ σύντομα.

Θλίψη νιώθουμε σαν οικογένεια, θλίψη που θα χαθεί μια κληρονομιά και ο τόπος θα μαραθεί απουσία της γλώσσας και της παράδοσης που μεταφέρεται γενιές τώρα σε τούτον τον τόπο.

Τι να το κάνω, να γιορτάσω το 2021 τα 200 χρόνια της επανάστασης, όταν εγκαταλείπεται ο τόπος.

Μέλος ΔΕΠ
|

Ήταν βασικό επιχείρημα ότι η μη αντιστοίχιση είχε σαν στόχο τμήματα συγκεκριμένων πανεπιστημίων. Με τις εκ των υστέρων "αναγκαστικές" αλλαγές αποδεικνύεται ότι ήταν αλήθεια. Φυσικά οι αλλαγές έγιναν για να αποφύγουμε προσφυγές. Αποδεικνύεται όμως και κάτι ακόμα. Η προχειρότητα.

Αλλαγές στις σχολές
|

Απλό, σε ορισμένα τμήματα θα δώσουν δικαιώματα και σε άλλα όχι. Αυτά είναι ασυναρτησίες και το υπουργείο πρέπει να διορθώσει από τον Σεπτέμβριο τα προφανή λάθη και το μηχανογραφικό να μην αλλάζει στο παρα πέντε των δηλώσεων.

Απάντηση στο: Είναι δυνατόν, λοιπόν, να αντιστοιχούν τμήματα που βγαίνεις γεωπόνος με τμήματα που δεν βγαίνεις γεωπόνος;

Χάρτης των ΑΕΙ
|

Πρώτη προτεραιότητα είναι η αναδιοργάνωση των ΑΕΙ, αλλιώς δεν αλλάζει τίποτα. Λίγες περιφερειακές σχολές θα διατηρηθούν, οι υπόλοιπες θα απαξιωθούν λογω του οικονομικού κλιματος και το υπουργείο μεταθέτει την ευθύνη στους γονείς και τους φοιτητές, που είναι υποχρεωμένοι να ρισκάρουν με τις σπουδές τους.

μάλλον άσχετοι τελικά
|

Μα καλά, ποιος έβαλε να είναι αντίστοιχα το Βιοτεχνολογίας ΓΠΑ (5ετές, βγαίνεις γεωπόνος-βιοτεχνολόγος και ΓεωτΕΕ) με τα Βιοχημείας-Βιοτεχνολογίας ΠΘ (4ετές, βγαίνεις βιολόγος) και Βιοτεχνολογικών Εφαρμογών & Τεχνολογιών ΠΙ (5ετές, βγαίνεις βιολόγος). Τώρα από την πρόταση του esos.gr, αντιλαμβανόμαστε ότι θα είναι αντίστοιχα τα εν λόγω Τμήματα ΠΙ & ΓΠΑ (και όχι του ΠΘ), το οποίο φυσικά είναι πάλι λανθασμένο! Θα έπρεπε να μην είναι του ΓΠΑ (το μη-αντίστοιχο) και να είναι (αντίστοιχα) τα των ΠΘ & ΠΙ... ωραίοι!

Επίσης, ποιος πήγε και έβαλε αρχικώς να είναι αντίστοιχα το Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής του Ανθρώπου (5ετές, βγαίνεις γεωπόνος-τρόφιμα και ΓεωτΕΕ) με το π.χ. Επιστήμης Τρόφιμων και Διατροφής ΠΑ (4ετές, δεν ανήκει σε γεωπονική σχολή και άρα όχι ΓεωΤΕΕ); Τραγικά και εξόφθαλμα λάθη... Το Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής ΠΘ είναι νέο (πρώην ΤΕΙ) και τώρα 5ετές, οπότε (με τα νέα τους κριτήρια που έβαλαν φέτος) θα έπρεπε να είναι στα μη-αντίστοιχα τμήματα (και άρα με καμία αντιστοιχία με τα άλλα δύο εν λόγω Τμήματα, τα οποία δεν είναι αντίστοιχα και μεταξύ τους! χαχαχα).

Είναι δυνατόν, λοιπόν, να αντιστοιχούν τμήματα που βγαίνεις γεωπόνος με τμήματα που δεν βγαίνεις γεωπόνος; Πότε θα τα μάθουν αυτά οι 18ρηδες, καθώς συμπληρώνουν ήδη (και καταθέτουν;) τα μηχανογραφικά τους... μπορεί μετά!

Διαχείριση της δομής των ΑΕΙ
|

Τραγικές αποφάσεις που εκθέτουν τον ακαδημαϊκό χώρο και φανερώνουν αμηχανία διαχείρισης των ΑΕΙ. Μην έχετε αμφιβολία ότι αυτές προέρχονται από την κυβέρνηση, δεν είναι πρωτοβουλίες του υπ. Παιδείας.

Οι μετεγγραφές είναι απλώς το αποτέλεσμα της κακής οργάνωσης των ΑΕΙ όλες τις προηγούμενες δεκαετίες και το πρόβλημα δε θα λυθεί με τεχνάσματα.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ