Βαριές κουβέντες αντάλλαξαν στη Βουλή η Ζ. Μακρή με τον Ν. Φίλη

“Λειτουργείτε ως δικτάτορες” είπε ο Ν. Φίλης- “Είστε ανενημέρωτος” του απάντησε η Ζ. Μακρή

18/06/2021

Άκουσε το άρθρο

Βαριές κουβέντες αντάλλαξαν σήμερα στη Βουλή η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή με τον τομεάρχη παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Φίλη, κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης για την απαλλαγή από το μάθημα των θρησκευτικών.

“Χρειάζεται πολύ κουράγιο –να μην πω θράσος- να αναφέρεται κανείς ακόμη στη CISCO, μετά τη συζήτηση που έγινε στη Βουλή, παρουσία της υπουργού και τις απαντήσεις που δόθηκαν.

Kαι σε ό,τι αφορά αυτά που είπατε, δεν θα πω εγώ -γιατί εξακολουθώ να είμαι καλόπιστη- ότι διαστρεβλώνετε σκοπίμως. Θα πω ότι είστε ανενημέρωτος και πολύ στεναχωριέμαι που το διαπιστώνω” απάντησε η Ζ. Μακρή στον Ν. Φίλη , ο οποίος νωρίτερα είπε:  

“Για ποια προσωπικά δεδομένα μιλάω, όταν αναφέρομαι στο Υπουργείο; Όταν καταπάτησε επί ένα χρόνο μέσα στην πανδημία τα προσωπικά δεδομένα -με τη CISCO- μαθητών και εκπαιδευτικών, αποδεδειγμένο και αυτό από την απόφαση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Στα παλαιά των υποδημάτων σας το γράφετε αυτό το πράγμα.  Δεν σας ενδιαφέρει, λειτουργείτε ως δικτάτορες εις βάρος των παιδιών, των γονιών και των εκπαιδευτικών”.

Σχετικά με την απαλλαγή από το μάθημα των θρησκευτικών, η υφ. Παιδείας, είπε , μεταξύ άλλων τα εξής:

  •  Σταματήσαμε ως υπουργείο τη λανθασμένη πρακτική να ρυθμίζεται η διαδικασία απαλλαγής μέσω εγκυκλίων. Με νομοθετική ρύθμιση δόθηκε η κατάλληλη εξουσιοδότηση στην Υπουργό να εκδίδει υπουργική απόφαση, κάτι το οποίο δεν το κάνατε παρότι δεν είναι καθόλου δύσκολο. Εντάξαμε την αίτηση απαλλαγής ακριβώς στο κείμενο που υπέδειξε το Συμβούλιο της Επικρατείας χωρίς να αλλάξουμε απολύτως τίποτα ως είχαμε υποχρέωση. Εντάξαμε στην υπουργική απόφαση όλες τις προβλέψεις που διασφαλίζουν τα προσωπικά δεδομένα των αιτούντων. Και αυτό θα μπορούσατε να το είχατε κάνει, αλλά δεν το κάνατε.
  • Για να είμαι σαφής, εμείς εφαρμόσαμε κατά γράμμα και πνεύμα τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας και εσείς και με την ερώτηση και με την τοποθέτησή σας μας ζητάτε να αγνοήσουμε το Συμβούλιο της Επικρατείας και να εφαρμόσουμε τις αποφάσεις της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Αν ακολουθούσαμε στο Υπουργείο τη λογική σας, θα σήμαινε ότι η πολιτεία εφαρμόζει τις αποφάσεις του ΣτΕ μόνο όταν η εκάστοτε Υπουργός συμφωνεί με αυτές. Αντιλαμβάνεστε ότι αυτό είναι θεσμικό ατόπημα και δεν πιστεύω ότι παροτρύνετε προς αυτό το Υπουργείο. Θα υπήρχε θεσμική κρίση. Εμείς δεν παίζουμε με τους θεσμούς και δεν υιοθετούμε την άποψή σας, και αν την ερμηνεύω σωστά από την τοποθέτησή σας.
  • Σε ό,τι αφορά την περίφημη απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου που επικαλείστε αυτή, κύριε συνάδελφε, που φέρατε με προηγούμενη εγκύκλιο, αυτή που εμείς καταργήσαμε και εσείς προσωπικά διατηρούσατε και την καταδίκασε ως αντίθετη λόγω της φράσης «Δεν είμαι χριστιανός ορθόδοξος» που έπρεπε να περιέχεται τότε στη δήλωση απαλλαγής, η οποία πλέον δεν λαμβάνεται.
  • Η πραγματική σας, όμως, επιδίωξη, όπως φάνηκε και από τις τοποθετήσεις σας -και θα μου επιτρέψετε παρουσίας σας να σας ερμηνεύσω- δεν είναι η αλλαγή της διαδικασίας απαλλαγής. Η πραγματική σας επιδίωξη είναι να ανατρέψετε τις αποφάσεις του ΣτΕ με τις οποίες δεν συμφωνείτε και να μετατρέψετε το μάθημα των Θρησκευτικών από υποχρεωτικό σε προαιρετικό. Αυτό δεν είναι εφικτό με το ισχύον συνταγματικό πλαίσιο. Δεν είναι στις προθέσεις του Υπουργείου και προσπαθείτε με έμμεσο τρόπο, σκάβοντας λίγο-λίγο να το κάνετε για να σας καταλάβουμε.
  • Και τελειώνω  με την εξής ρητορική για μένα ερώτηση. Η συζήτηση αυτή πρέπει να γίνει δημόσια και ανοιχτά. Θέλουμε τα θρησκευτικά να διδάσκονται στο σχολείο υπό την εγγύηση του ΥΕΠ και από εκπαιδευτικούς που είναι απόφοιτοι Θεολογικών Σχολών ή θέλουμε να διδάσκονται αποκλειστικά εκτός σχολείου με ό,τι αυτό σημαίνει; Και ο νοών, νοείτω.

Ο Ν. Φίλης

Νωρίτερα στη δευτερολογία του ο Ν. Φίλης είπε  τα εξής:

  • Μου κάνει εντύπωση ότι το ρολόι σταματάει -από όσα είπε η κυρία Υπουργός- στην απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Χανίων του 2012-2013. Σας είπα ότι το 2020 έχουμε απόφαση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων που λέει ότι αρκεί και μόνο η επίκληση θέματος συνείδησης -όχι θρησκευτικής, συνείδησης!- ώστε το παιδί να μην παρακολουθεί το μάθημα των θρησκευτικών. Σας είπα ότι τον Ιανουάριο του 2020 υπάρχει αμετάκλητη, πια, απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, η οποία λέει ότι απαγορεύεται στο ελληνικό δημόσιο και στο οποιοδήποτε δημόσιο να κάνει έλεγχο θρησκευτικών φρονημάτων των πολιτών.
  • Εσείς αυτά τα αμφισβητείτε όλα και παρανομείτε και πηγαίνετε σε κάποιες αποφάσεις οι οποίες έχουν γίνει κουρέλι στη συνείδηση των εκπαιδευτικών, των παιδιών, της κοινωνίας. Παρανομείτε ασύστολα! Απαντήστε: Γιατί δεν εφαρμόζετε τις αποφάσεις της Αρχής Προστασίας Προσωπικώς Δεδομένων και την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου;
  • Οχυρώνεστε σαφώς πίσω από το θέμα της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας που μιλάει για θρησκευτική συνείδηση. Δεν λέει, όμως, ότι προϋπόθεση για να ασκηθεί αυτό το αίτημα, να αιτηθεί ο γονιός εξαίρεση του παιδιού από τα Θρησκευτικά, είναι να δηλώνει ότι δεν είναι Χριστιανός Ορθόδοξος.
  • Προσέξτε, η απόφαση αυτή του ΣτΕ που επικαλείστε, δεν αφορά το ζήτημα  της αίτησης εξαιρέσεως από τα Θρησκευτικά. Αφορά το θέμα του μαθήματος, το περιεχόμενο, και έχει ληφθεί η απόφαση η γνωστή που βάζει, όπως ξέρετε, κατά τρόπο απαράδεκτο για τα θρησκευτικά ζητήματα στα σχολεία.
  • Παρεμπιπτόντως σε μία σκέψη, στη σκέψη 16, σε μία δεύτερη, μάλιστα, απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, για τη συμμόρφωση προς τη νομολογία, υπάρχει μία θετικότερη εξέλιξη. Δεν αναφέρεται ως προϋπόθεση για την αίτηση να δηλώνει μετάνοια ο Χριστιανός Ορθόδοξος και να λέει ότι πιστεύει και γι’ αυτόν τον λόγο, επειδή πιστεύει, θέλει το παιδί του να κάνει μάθημα ή δεν πιστεύει και θέλει το παιδί του να κάνει μάθημα. Επικαλείται, απλώς, θρησκευτική συνείδηση, που επαναλαμβάνω, και αυτό είναι πίσω, διότι έχουμε απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων για απλή συνείδηση και απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου που απαγορεύει αυτού του είδους το φακέλωμα των προσωπικών δεδομένων των Ελλήνων πολιτών.

Σχόλια (14)

Γιώργος
|

Όλα τα ίδια λέει και η ρητορική είναι αυτή. Δυστυχώς έτσι συνηθίζουμε και το ύφος και λεξιλόγιο και δε μας κάνει εντύπωση πια. Το βλέπουμε και στη βουλή πολλές φορές. Το έχουμε δουλέψει ως μελέτη περίπτωσης στο σχολείο με τους μαθητές.

@Φώτης
|

Γιατί επιμένετε μ'αυτη την καραμέλα; Η CISCO είναι δεσμευμένη (ΚΑΙ με τη νομοθεσία GDPR και με άλλα κανονιστικά πλαίσια της Ελλάδας και της Ευρώπης) να μην δίνει τα δεδομένα των χρηστών σε τρίτους ούτε να τα εκμεταλεύεται εμπορικά, ούτε να δημιουργεί προφιλ. \
Κάνατε ένα λογαριασμό στη CISCO για να κάνετε τη δουλειά σας, με τις ελάχιστες πληροφορίες για να στηθεί ένας λογαριασμός. Οι οποίες πληροφορίες προστατεύονται νομικά. Ούτε το Ε1 σας δωσατε, ούτε το πόσα λεφτά έχετε στην τράπεζα. Έλεος πια.
Αντί να χαρούμε που μπόρεσε και στήθηκε αυτό το πράγμα σε χρόνο ρεκόρ, γκρινιάζουμε. Όλοι εμείς, που έχουμε δώσει τα προσωπικά δεδομένα μας σε facebook, google, τράπεζες και τόσα άλλα.
Η κοινωνία και η τεχνολογία προχωράει, κάποια στιγμή όποιος δε θέλει να συμβαδίζει ας κάτσει σπίτι του.

@Μίνα
|

αυτό δυστυχώς δε λεει και πολλά. Συγνώμη αλλά δεν μπορεί να γίνει "πιστευτός" ως υπουργός παιδείας κάποιος ο οποίος ούτε έχει περάσει από ΑΕΙ, ούτε έχει γνώσεις διοίκησης ή κάτι άλλο σχετικό. Και φυσικά επι της θητείας του δεν έγινε κανένα σημαντικό βήμα μπροστά. Μπορεί να είναι μια χαρά άνθρωπος αλλά άσχετος με το ρόλο αυτό δυστυχώς. Είναι σαν να μπουμε στο αεροπλάνο και να βάλουμε πιλότο έναν γιατρό.

ΔΕΠ
|

Έλεος με το ανύπαρκτο θέμα με "προσωπικά δεδομένα" και τη CISCO. Άγιο είχαμε και υπήρξε και η συμφωνία με τη CISCO. Αυτά για Ελληνικά δεδομένα είναι χρόνος ρεκόρ και δεν έχει προηγούμενο. Όσο για το μάθημα των θρησκευτικών, έχουμε βαρεθεί να ακούμε. Η ορθή λύση σε μια σύγχρονη δυτική κοινωνία είναι το μάθημα να ΜΗΝ έχει χαρακτήρα κατήχησης, να μελετά το ζήτημα της θρησκείας γενικότερα και σφαιρικότερα και ούτε ανάγκη για δηλώσεις φρονημάτων ούτε απαλλαγές - τέλος. Και όποιος θέλει κατήχηση στην Α ή τη Β θρησκεία πάει την Κυριακή και ακούει όσο θέλει.

@Δύο μέτρα και δύο σταθμά από φιλελεύθερο
|

Είμαι από τους εκπαιδευτικούς που ψήφισαν για τα υπηρεσιακά συμβούλια. Δεν θεωρώ διαπόμπευση τη δημοσίευση του ονόματος μου. Όμως η πρακτική της διαπόμπευσης χρησιμοποιείται ευρύτατα από τους αρνητές της ελευθερίας.

Μίνα
|

Ο κ. Φίλης ήταν ο καλύτερος υπουργός παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ.

Γιωργος
|

Το υπουργειο ξεκαθαρα παρανομει!
Ο κ. Φιλης στο συγκεκριμενο τουλαχιστον ζητημα εχει δικιο.
Γιατι δεν αναιρει η κυβερνηση τον κατηχητικο χαρακτηρα του μαθηματος, ωστε να τελειωσει το ζητημα της απαλλαγης;

φιλελεύθερος
|

Φίλη, οι συνθήκες που οδήγησαν το Σύριζα στην εξουσία είναι ήταν πολύ ειδικές και είναι απίθανο να επαναληφθούν. Η αδυναμία του να μετεξελιχθεί σε ένα σύγχρονο σοσιαλδημοκρατικό κόμμα κυρίως λόγω του ιστορικού του φορτίου προδικάζει την επιστροφή στην αφετηρία του...

Η καραμέλα
|

Τα λεγόμενα προσωπικά δεδομένα για τη χρήση της πλατφόρμας μέσω του πανελλήνιου σχ δικτύου έχει απαντηθεί και ξεκαθαριστεί σε όλους. Τώρα γιατί επανέρχεται ως θέμα καταλαβαίνετε. Όσο για τους χαρακτηρισμούς όταν λέγονται από κάποιους χάνουν το νόημα τους!

Φώτης
|

Ρώτησε κανείς τους εκπαιδευτικούς αν συναινούν στο να δοθούν τα προσωπικά τους στοιχεία στη CISCO? Λεπτομέρειες ε?

Δύο μέτρα και δύο σταθμά
|

Ο κ. Φίλης ανησυχεί για τα προσωπικά δεδομένα. Όμως δεν είπε κουβέντα όταν οι συνδικαλιστές του ζητούσαν να δαπομπευτούν οι εκπαιδευτικοί που θα ψήφιζαν στις ηλεκτρονικές εκλογές για τα υπηρεσιακά συμβούλια, δημοσιεύοντας τα ονόματά τους. Σας πήραμε είδηση ότι έχετε δύο μέτρα και δύο σταθμά για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Όσο για το μάθημα των Θρησκευτικών, που θα διδάσκει κυρίως την ορθόδοξη χριστιανική διδασκαλία, αυτό κι αν σας ενοχλεί. Κρίμα γιατί είστε και ψάλτης!! Θα πρέπει να το πάρετε απόφαση. Τον καπιταλισμό μπορεί κάποτε να τον νικήσετε. Την ορθόδοξη χριστιανική διδασκαλία ΠΟΤΕ!!

Μιλάει και ο κ.Φιλης ο αρνητής της ποντιακής γενοκτονιας
|

και της γενοκτονίας του Ελληνισμού της Μικράς Ασίας.Ο εμπνευστής της αντισυνταγματικής ψηφοφορίας για στελέχη της εκπαίδευσης.Κατηγορει για αντισυνταγματικότητα αυτός (τρία και πάνω αντισυνταγματικά νομοθετηματα)και το κόμμα του που έσπασαν κάθε ρεκόρ αντισυνταγματικών νομων βάση αποφάσεων του ΣτΕ.

Δημήτρης
|

Απότι φαίνεται όλο το ζήτημα εστιάζεται στο επίθετο "θρησκευτικής" πριν από τη λέξη "συνείδησης". Χωρίς να θεωρώ το ζήτημα μείζον, νομίζω ότι το θρησκευτικής δεν έπρεπε να υπάρχει για τον απλούστατο λόγο ότι ο άθεος ή άθρησκος που θέλει απαλλαγή δεν έχει θρησκευτική συνείδηση - όπως έχει ο Μουσουλμάνος π.χ. ή ο μάρτυρας του Ιαχωβά- αλλά απλώς συνείδηση. Θα μπορούσε να υπάρχει δυνατότητα επιλογής να τελειώνει το πανηγύρι.

Γ. Ρεμπεσκές
|

Καλό είναι όταν γίνεται αναφορά σε δικτάτορες και άλλες βαριές κουβέντες που εκστομίζουν ορισμένοι να είναι προσεκτικοί. Το αν διαστρεβλώνουν η όχι την αλήθεια λέγοντας Μόνο χαρακτηρισμούς χωρίς στοιχεία, ειναι άλλο σημαντικό θέμα .

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ