Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Οι εκπαιδευτικοί να διδάσκουν μαθήματα και πέραν τους γνωστικού τους αντικειμένου- Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΤΟΥς ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Δημοσίευση: 01/08/2014
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος συμφώνησε με την πρόταση που διατυπώθηκε σήμερα από τον ΠΔΕ Αττικής Δ. Γκίνη, στη συνάντησή του με τους Διευθυντές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής να δοθεί   δυνατότητα στους   εκπαιδευτικούς   να διδάσκουν μαθήματα και πέρα από το γνωστικό τους αντικείμενο.
«Πρέπει τη Δευτέρα να το κάνουμε αυτό  κι ας δυσαρεστήσουμε ορισμένους εκπαιδευτικούς» είπε ο κ. Λοβέρδος απευθυνόμενος στον Διευθυντή του κ.Δ.Χριστάκη  και τον σύμβουλό του κ. Δ. Νικηφόρο.
«Δεν μπορεί ένας Γεωπόνος για παράδειγμα, να μην έχει τη δυνατότητα να διδάξει ένα παραπλήσιο μάθημα, ως πρώτη ανάθεση», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Λοβέρδος
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ: κε υπουργέ αν το κάνουμε αυτό υπάρχει κίνδυνος να υπαρξει σύγκρουση με άλλες ειδικότητες.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κύριοι είναι κορυφαίο το θέμα. Μας ενδιαφερουν οι μαθητές και όχι οι ειδικότητες.
……….
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εγώ είμαι καθηγητής Πανεπιστημίου. Εάν μου πεις να κάνω στο γιό μου Μαθηματικά Λυκείου δεν μπορώ να το κάνω. Αν όμως μου πεις να κάνω Κοινωνιολογία μπορώ.
Δ. ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ( Σύμβουλος υπουργού): Θα μπορεί ένας εκπαιδευτικός με σεμινάρια να αποκτά και άλλη ειδικότητα. Για παράδειγμα ο φιλόλογος να κάνει σεμινάρια να διδάξει γεωγραφία.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Στην εποχή αυτά γίνονταν.

Σχόλια (13)

 
Ακάκιος
01 Αυγ 2014 18:43

Κε Λοβέρδο και στο κρυφό σχολείο δίδασκε ένας όλα τα μαθήματα! Γιατί όχι και τώρα; Πάντως βλέπω πως έχετε οράματα για την Παιδεία. Μπράβο, μπράβο! Θα ξεπεράσετε και τον Αρβανιτόπουλο !

 
ktzamou
01 Αυγ 2014 18:55

Λοβέρδος, σε δήλωσή του στην Βουλή:"Β. βεβαίως, ευκταίο θα ήταν να αρθούν τα πάσης φύσεως πρακτικά εμπόδια, ώστε το μάθημα να διδάσκεται αποκλειστικά από αποφοίτους των Ιστορικών Τμημάτων των Φιλοσοφικών σχολών και ήδη το ΙΕΠ έχει εισηγηθεί να μη διδάσκεται η Ιστορία ως Β ανάθεση από ειδικότητες ξένων γλωσσών εφόσον δεν έχουν διδαχθεί Ελληνική Ιστορία.Γ.Η πολιτεία αναγνωρίζει τη σημασία της διδασκαλίας του μαθήματος της ιστορίας για την εθνική και πολιτιστική αυτογνωσία των νέων. Για το λόγο αυτό καταβάλλονται συνεχείς προσπάθειες για τον εκσυγχρονισμό της διδασκαλίας του και του χρησιμοποιούμενου εκπαιδευτικού υλικού καθώς και για την εισαγωγή καινοτομιών, που συμβάλλουν σημαντικά στην αναβάθμισή του."http://www.esos.gr/arthra/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathm...Δηλαδή, άλλα λέει τον Ιούλιο και άλλα τον Αύγουστο ο Λοβέρδος;

 
Ευαγγελία
01 Αυγ 2014 22:08

Πολλά προβλήματα θα μπορούσαν άμεσα να λυθούν εάν κάθε ειδικότητα είχε απαραιτήτως ένα δεύτερο αντικείμενο σε πρώτη ανάθεση. Στα γερμανικά πανεπιστήμια κανείς δεν αποφοιτά ως εκπαιδευτικός με μία ειδικότητα μόνο. Και ας υπάρχουν πολλές φορές απίθανοι συνδιασμοί όπως π.χ. ένας καθηγητής να διδάσκει μουσική και μαθηματικά. Βεβαίως, πολύ σωστό θα πει κανείς, εκεί τα έχει διδαχτεί αυτά τα αντικείμενα και μπορεί να σταθεί στην τάξη. Όμως με ποια λογική ένας ξενόγλωσσος φιλόλογος να μη μπορεί να διδάξει λογοτεχνία (ελληνική και ευρωπαϊκή) ή ιστορία και ευρωπαϊκό πολιτισμό; Επίσης με ποια λογική να μη μπορεί να διδάξει κοινωνιολογία ένας φιλόλογος ή ένας ιστορικός;Σε κάθε περίπτωση, κύριε υπουργέ, συμβουλευτείτε τους μάχιμους εκπαιδευτικούς οι οποίοι σίγουρα δεν είναι ικανοποιημένοι με το να τρέχουν σε δύο-τρία-τέσσερα διαφορετικά σχολεία για να καλύψουν το ωράριό τους. Σκεφτείτε μόνο τις ειδικότητες με μαθήματα μονόωρης διδασκαλίας ανά τμήμα/εβδομάδα, αυτοί βρίσκονται σε απελπιστική κατάσταση. Οι μόνοι πλέον οι οποίοι "κατοχυρώνουν" ένα και μοναδικό σχολείο είναι οι φιλόλογοι, κάτι που αποδεικνύει την ορθότητα της σκέψης να έχει κάθε εκπαιδευτικός τουλάχιστον δύο διαφορετικά αντικείμενα διδασκαλίας με πρώτη ανάθεση.

 
Λεωνίδας
02 Αυγ 2014 01:45

Γιατί όταν αυτό που λέει ο Υπουργός συνέβηκε στους Πληροφορικούς, όταν με σεμινάρια καθηγητές άλλων ειδικοτήτων (ακόμη και τελείως άσχετων) διδάσκουν μαθήματα πληροφορικής δεν θίχθηκε κανείς εκτός των "γνήσιων" Πληροφορικών";

 
Ράνια
02 Αυγ 2014 13:16

@Ευαγγελία.Οι αναθέσεις των μαθημάτων πρέπει να γίνονται με γνώμονα το συμφέρον των μαθητών και όχι τις δικές μας ανάγκες. Δεν μπορεί στη εποχή της εξειδίκευσης εμείς να θεωρούμε τους εαυτούς μας πανεπιστήμονες που ''όλα τα σφάζουν, όλα τα μαχαιρώνουν".Να δεχτώ κάποιες επιβεβλημένες για πρακτικούς λόγους παρεκκλίσεις,αλλά όχι και να δω το άσπρο μαύρο.Διαφορετικά ,ας αλλάξει όλο το τοπίο στα Πανεπιστήμια .

 
Συμβουλος
02 Αυγ 2014 13:23

Εμπρός . . . πίσω!!

 
Ενας και συμφέρει.....
02 Αυγ 2014 13:40

Μα μόνο μια ειδικότητα επιπλέον;; Δέκα ειδικότητες, αρκεί να μην αναγκαστεί το κράτος να πληρώσει για ωρομίσθιους, αναπληρωτές. Ειμαστε καλά; Για ποια ποιότητα εκπαίδευσης μιλάμε; Φανταστείτε γυμναστή (χωρις πρόθεση να θίξω τον κλάδο) υπεράριθμο που με ειδική ρύθμιση θα μπορούσε να διδάσκει, Πληροφορική (αφου έχει πιστοποίηση στις ΤΠΕ), Ξένη γλώσσα (αφου έχει proficiency), Μουσική (αφου έχει πτυχίο απο Ωδείο), κλπ. Ρεαλιστικό το σενάριο;;;

 
Χουρδάκης Μιχαήλ
02 Αυγ 2014 13:45

Το σχόλιό μου είναι αφιερωμένο στην κ. Ευαγγελία που είπε το εξής απίθανο "Και ας υπάρχουν πολλές φορές απίθανοι συνδιασμοί όπως π.χ. ένας καθηγητής να διδάσκει μουσική και μαθηματικά."Απίθανο θα είναι όταν εσείς κυρία μου κληθείτε να διδάξετε το οτιδήποτε.

 
μητσάρας
02 Αυγ 2014 15:18

εξαρταται καθαρά από τον εκπ/κο. καποιοι ειναι αξιοι κι επιμελεις και θα μπορεσουν να διδαξουν καποιο παραπλησιο αντικειμενο. καποιοι αλλοι δεν μπορουν να διδαξουν ουτε το μαθημα της ειδικοτητας τους.

 
Νίκος
02 Αυγ 2014 16:07

Άκουσα οτι μαζί με τα παιδιά, που θα δίνουν Πανελλαδικές, θα συμμετέχουν -ως εξεταζόμενοι στα ΙΔΙΑ θέματα και εκπαιδευτικοί, που θα προκύπτουν κατόπιν κλήρωσης από Γυμνάσια, Λύκεια, ΕΠΑΛ, Πειραματικά, Καλλιτεχνικά και λοιπών τύπων σχολικών μονάδων Β/θμιας εκπαίδευσης. Να, έτσι για να φανεί το επίπεδο των γνώσεων στα μαθήματα της ειδικότητας μας.Πλάκα κάνω, κοιμηθήτε ησύχως!

 
Eυαγγελία
02 Αυγ 2014 20:30

@Ράνια. Πολύ σωστά: το τοπίο στα πανεπιστήμια πρέπει να αλλάξει. Τι γίνεται "έξω"; Με την εισαγωγή του στο πανεπιστήμιο ο φοιτητής δηλώνει αν επιθυμεί να ακολουθήσει τον καθηγητικό ή τον επιστημονικό κλάδο της σχολής του. Με αυτό τον τρόπο ο Φυσικός π.Χ. ο οποίος κάποια μέρα επιθυμεί να διδάξει θα ακολουθήσει με τον αντίστοιχο φοιτητή "επιστήμονα" έναν κοινό πρώτο κύκλο μαθημάτων, στη συνέχεια όμως οι σπουδές του θα είναι πολύ διαφορετικές, δίνοντας έμφαση στην παιδαγωγική εξειδίκευση, στην πρακτική άσκηση στην τάξη, σε μαθήματα ψυχολογίας του παιδιού/εφήβου κλπ. Επίσης θα υποχρεωθεί να επιλέξει έναι δεύτερο αντικείμενο σπουδών. Έτσι, βγαίνοντας από το πανεπιστήμιο έχει ήδη μία πρώτη διδακτική εμπειρία και θα προσληφθεί σε ένα σχολείο στο οποίο θα υπάρχει ζήτηση στα δύο γνωστικά αντικείμενα τα οποία διδάχτηκε. Είναι αδιανόητο να μετακινείται ένας καθηγητής σε άλλα σχολεία για συμπλήρωση του ωραρίου του.Τώρα: εφόσον αυτές οι λύσεις είναι για τις νεώτερες γενιές, ασφαλώς και εμείς πρέπει να διασφαλίσουμε το συμφέρον των μαθητών μας πρωτίστως, νομίζω όμως ότι με την κοινή λογική υπάρχουν λύσεις χωρίς να είμαστε υποχρεωμένοι να "διδάξουμε το ότιδήποτε" (@ Χουρδάκης Μιχαήλ)

 
Tasos
03 Αυγ 2014 11:45

Κύριε Υπουργέ εύλογο το ερώτημα σας, αλλά μάλλον είναι ρητορικό γιατί προφανώς δεν συμβουλευτήκατε πρώτα τους θεματοφύλακες της εξειδικευμένης γνώσης στα σχολεία β/θμιας εκπαίδευσης, που είναι σχολεία γενικής παιδείας και όχι κατάρτισης ! Σε μια χώρα όμως που τα χρόνια υπηρεσίας στην επαρχία (ως τιμωρία;) και η πολυτεκνία είναι τυπικά γνωστικά προσόντα εις βάρος των πτυχίων και των "εξειδικευμένων" γνώσεων, τέτοιες θέσεις θεωρούνται ανεπίτρεπτες. Σε μια χώρα που ο πτυχιούχος δεν έχει πρόβλημα όταν βαπτίζεται εκπαιδευτικός, αλλά αντιδρά όταν κάποιος άλλος μπαίνει στα "χωράφια" του δεν μπορούμε να κάνουμε σοβαρή συζήτηση. Χωρίς να επεκταθώ, γιατί τα παραδείγματα είναι πάμπολλα, ο απόφοιτος π.χ. του Ψυχολογικού (χωρίς ούτε ένα σχετικό μάθημα με την Ιστορία) δεν έχει πρόβλημα να διδάξει Ιστορία σε α' ανάθεση αλλά αντιδρά όταν ο Θεολόγος ή ο Ξενόγλωσσος επιδιώκει την ίδια μεταχείριση. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ο απόφοιτος Ωδείου ή κάτοχος proficiency δεν έχει το δικαίωμα να διδάξει στο δημόσιο σχολείο, αλλά έχει το δικαίωμα στον Ιδιωτικό τομέα. Προφανώς γιατί στόχος είναι να βγάζει το σχολείο Μπετόβεν και όχι έφηβους με στοιχεώδεις μουσικές γνώσεις. Το θέμα των αναθέσεων είναι μια ιστορία κυριολεκτικά αμαρτωλή. Οι Μεταλλειολόγοι χωρίς ούτε ένα μάθημα με συνθετικό το όνομα Χημεία έχουν α' ανάθεση τη Χημεία, αλλά όχι και οι Φυσικοι, Βιολόγοι ή Γεωπόνοι με πολλά σχετικά με τη Χημεία μαθήματα στο πτυχίο τους ! Η ανάθεση των μαθημάτων είναι αρκετές φορές διοικητικού περιεχομένου διευθετήσεις και όχι αποτέλεσμα αντιστοίχισης των γνωστικών αντικειμένων διδασκαλίας με τα αντίστοιχα μαθήματα του βασικού πτυχίου. Απο την άλλη, η τάση στα σχολεία διεθνώς είναι όχι η εξειδικευμένη γνώση (αυτό δεν ισχύει πλέον ούτε στην αγορά εργασίας), αλλά η καλλιέργεια γενικών γνώσεων και δεξιοτήτων. Τα παιδιά πρέπει να μάθουν πως να μαθαίνουν, γιατί αυτή είναι μια ικανότητα που θα τα συνοδεύει μια ολόκληρη ζωή. Όταν θα το καταλάβουμε και ξεφύγουμε απο τη λογική του Βουτσά "το θέμα είναι να τρουπώσεις", τότε μπορεί να γίνει σοβαρή συζήτηση. Αν όμως συνεχίσουμε να θεωρούμε π.χ. την Αυστραλία οπισθοδρομική γιατί εκεί οι βιολόγοι με τρίμηνα σεμινάρια αποκτούν το δικαίωμα διδασκαλίας των Μαθηματικών τότε ας αφήσουμε τη συζήτηση για το μέλλον.

 
αδιόριστη
03 Αυγ 2014 13:19

Συγγνώμη, αυτό δεν γίνεται με τις δεύτερες και τρίτες αναθέσεις; Τί ευαγγελίζεται ο υπουργός; Και στην τελική ας καταργήσουν τα πανεπιστήμια! Ελεος πια! Κριτήριο διδασκαλίας έγινε η καρπερότητα, η φυσική αδυναμία, η ασθένεια, πήγε να γίνει η εντοπιότητα και τωρα τα σεμινάρια... Ας κάνουν σεμινάρια και για όσους θέλουν να γίνουν πανεπιστημιακοί, δικαστικοί, αστυνομικοί....... Η δευτεροβάθμια στη βορά συμφερόντων για άλλη μια φορά!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean