ΟΛΜΕ: 15 ώρες υποχρεωτική επιμόρφωση τις απογευματικές ώρες για όλους τους εκπαιδευτικούς

02/12/2021

Άκουσε το άρθρο

Στις 29 Νοεμβρίου ξεκίνησε η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών των Πρότυπων (Π.Σ.) και Πειραματικών Σχολείων (ΠΕΙ.Σ.) στα νέα Προγράμματα Σπουδών που ανακοίνωσε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) και των οποίων η εφαρμογή θα ξεκινήσει πιλοτικά από τα εν λόγω σχολεία. Η επιμόρφωση προβλέπει 8 ώρες σύγχρονης διδασκαλίας και 28 ασύγχρονης – ανά γνωστικό αντικείμενο, όχι ανά εκπαιδευτικό. Η ανακοίνωση δεν καθιστά σαφές αν η επιμόρφωση έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα, πρακτικά ωστόσο εκεί καταλήγουμε, αφού η πιλοτική εφαρμογή θεωρείται συστατικό στοιχείο των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ.

Τα ίδια τα νέα τα Προγράμματα Σπουδών έχουν γίνει ήδη αντικείμενο κριτικής και διαμάχης ανάμεσα στο Ι.Ε.Π. και επιστημονικές ενώσεις για τη δυσκολία, τη θεματολογία και το εύρος της ύλης που συνεπάγονται. Είναι σχεδόν σίγουρο πως το μελλοντικό αποτέλεσμα της εφαρμογής τους θα οδηγήσει στην αύξηση της μαθητικής διαρροής από το Γενικό Λύκειο. Σε συνδυασμό με τις τελευταίες αλλαγές (Ε.Β.Ε., Τράπεζα Θεμάτων), αλλά και την επικείμενη “μεταρρύθμιση” της Επαγγελματικής και της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, γίνεται τελικά πρόδηλο το πού αποσκοπεί η πολιτική του ΥΠΑΙΘ. Το Ι.Ε.Π. από τη μεριά του αγνόησε κατά την εκπόνησή τους την ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα και τις παρατηρήσεις ή τις προτάσεις της που προέρχεται από την καθημερινή εμπειρία της τάξης, προτάσσοντας ιδεολογικοπολιτικές επιλογές και υποτάσσοντας την Παιδαγωγική Επιστήμη σε αυτές. 

Οι σχετικές ‘’τεχνοκρατικές’’ επιμορφώσεις, «αυτονόητα», γίνονται απόγευμα. Ο προσωπικός χρόνος, ο οικογενειακός προγραμματισμός, ο προσωπικός υλικοτεχνικός εξοπλισμός και η προετοιμασία των εκπαιδευτικών για τα μαθήματα δεν λαμβάνονται υπόψη. Ασφαλώς, ούτε λόγος για αναγνώριση αυτού του χρόνου ως υπερωριακού. (Οι επιμορφωτές βέβαια πληρώνονται κανονικά από το Ε.Σ.Π.Α.). Επιπλέον, η συγκεκριμένη δράση έρχεται εν πολλοίς και σε αντίφαση με τον χαρακτήρα των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ, αφού μπορεί να «πέφτει πάνω» σε Ομίλους, που λειτουργούν στα εν λόγω σχολεία.

Η επιμόρφωση στα Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. θα εφαρμοστεί  πιλοτικά και για τους εκπαιδευτικούς των άλλων σχολείων, που σύντομα θα κληθούν και εκείνοι να «λάβουν γνώση». Η ίδια η υπουργός έχει κάνει λόγο για «διαρκή επιμόρφωση», ενώ και ο πρόσφατος νόμος (4823/2021) προβλέπει 15 ώρες υποχρεωτικών απογευματινών επιμορφώσεων σε κάθε σχολείο. Η δε λεγόμενη “αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου” προτείνει και την αυτομόρφωση των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων. Το πρόβλημα λοιπόν  αφορά το σύνολο των εκπαιδευτικών. 

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν ενδιαφέρεται ούτε τα σχολεία να βελτιωθούν, ούτε οι εκπαιδευτικοί να γίνουμε σοφότεροι, ούτε να «προστατέψει» τους μαθητές από απώλεια διδακτικών ωρών – αν ενδιαφερόταν, θα είχε καλύψει τα κενά εκπαιδευτικών από τον Σεπτέμβρη.

Διαμαρτυρόμαστε έντονα για τη συγκεκριμένη απόφαση και  καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να την ανακαλέσει και οι επιμορφώσεις να γίνουν δια ζώσης, σε εργάσιμες ώρες και μέρες, στοχευμένα και για όσο χρόνο χρειάζεται.

Ζητάμε οι όποιες αναθεωρήσεις των προγραμμάτων σπουδών να είναι πάντα προϊόν μελέτης και διαλόγου με την εκπαιδευτική κοινότητα.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (20)

ΝΙΚΟΣ Λ.
|

Μου έλεγε μια νηπιαγωγός τον Σεπτέμβρη ότι τους μετατρέπουν σε Γραμματείς και του φορτώνουν δουλειά γιατί θα ασχοληθούν με τα χαρτιά των Αναπληρωτών. Πόσους Αναπληρωτές να πάρει ένα νηπιαγωγείο 2-3 άντε 4 . Θα της έφερναν 5 χαρτιά 2 ή 3 άτομα και θα τα διαβίβαζε ηλεκτρονικά στην Δ/νση. Τρομερή δουλειά, τρομερή υποβάθμιση. Έλεος συνάδελφοι!

Παύλος
|

Οι γονείς και ο υπόλοιπος κόσμος που κινούνται εκτός του χώρου της εκπαίδευσης πρέπει να σκεφτούν το εξής: κάθε φορά που το σχολείο τούς καλεί για ενημερώσεις (είτε σχετικά π.χ. με τη λειτουργία του σχολείου, είτε για τους συλλόγους κηδεμόνων, είτε για την επίδοση των μαθητών κ.τ.λ.), δυσκολεύονται να ανταποκριθούν. Τους εμποδίζουν τόσο οι οικογενειακές όσο και οι επαγγελματικές τους υποχρεώσεις. Όταν λοιπόν ο γονιός δυσκολεύεται να αφιερώσει δύο ώρες εκτός του καθημερινού του προγράμματος άπαξ στο τετράμηνο, θα μπορούσε κανείς να αντιληφθεί πόσο πιο δύσκολη είναι η κατάσταση για τον εκπαιδευτικό με τη σωρεία των επιμορφώσεων, στις οποίες άλλοι επιχειρούν να "αξιοποιήσουν" την "απορρόφηση" κονδυλίων ευρωπαϊκών, και άλλοι να "επιδείξουν" έργο επιμορφωτικό. Ο εκπαιδευτικός, όταν γυρίζει στο σπίτι του, δεν κάθεται στο ντιβάνι να παρακολουθήσει τον "Τροχό της τύχης". Προετοιμάζει μαθήματα, ετοιμάζει φύλλα εργασιών, διορθώνει γραπτά. Ο ορυμαγδός των "επιμορφώσεων", που δεν είναι "υποχρεωτικές" όμως θα "αξιολογηθούν θετικά" στην ατομική αξιολόγηση που έχει δρομολογήσει το υπουργείο, ΕΜΠΟΔΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΝΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΟΥΝ ΕΠΑΡΚΩΣ ΤΙΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ ΤΟΥΣ. Όσοι δεν το αντιλαμβάνονται αυτό και ρίχνουν το ανάθεμα στον εκπαιδευτικό κόσμο, είτε δεν έχουν καμία σχέση με τον χώρο είτε, αν έχουν, ανήκουν στην κατηγορία των κομματικών . Η κοινωνία χρειάζεται να το αντιληφθεί: Η ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΗΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΟΥ ΕΡΓΟΥ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ. Αυτός είναι ο πραγματικός στόχος κυβερνήσεων όπως της παρούσας. Μαθητής αμόρφωτος, μελλοντικός πολίτης - "πρόβατο".

Μπετατζής
|

@ @Μαθήματα ζωής 05 Δεκ 2021 11:28
Η παιδεία των παιδιών μας και το πόσο αμείβεται, είναι θέμα προσφοράς και ζήτησης??? Ε τότε να τα στείλουμε να γίνουν ελαιοχρωματιστές, να πέσουν και οι τιμές.....

@Μαθήματα ζωής
|

Ζήτηση και προσφορά. Εννοείται ότι ο μπογιατζής (που το είπες τόσο υποτιμητικά) θα παίρνει παραπάνω γιατί είναι πολύ λιγότεροι από τους εκπαιδευτικούς που τώρα τελευταία μπαίνουν στις σχολές τους και με βάση 5.

Ελεος!!!
|

@ Όχι άλλο κάρβουνο
Να μην γρα΄φεις ανακρίβειες. Το ωράριο είναι κατά δύο ώρες ΄΄οχι για τη συμμετοχή σε εκτός ωραρίου επιμορφώσεις αλλά για άλλου είδους δραστηριότητες (δράσεις, ΄΄ομιλοι κλπ). Ποιός λοιπόν χρησιμοποιεί κάρβουνο;

Μαθήματα ζωής
|

έφερα μπογιατζή να μου βάψει το σπίτι και αφού συμφωνήσαμε την τιμή την άλλη μέρα πρόσεξα ότι δεν του είχα πει να βάψει και έναν ακόμα τοίχο 2 τετραγωνικά. Ε μου ζήτησε παραπάνω λεφτά, γιατί η δουλεια πρέπει να πληρώνεται λέει.

Πόσο πρέπει να είναι το ΩΡΟΜΙΣΘΙΟ ενός αξιοπρεπούς εκπαιδευτικού; Το ωρομίσθιο πάντως του μπογιατζή μου είναι μεγαλύτερο από αυτό του διευθυντή μου, τώρα, χωρίς τις πρόσθετες επιμορ΄φωσεις.

Dinos
|

Για τους παντογνώστες άλλο η δια ζώσης και άλλο η επιμόρφωση με φυσική παρουσία. Επίσης για τους καθηγητές πειραματικων -προτυπων η επιμόρφωση είναι υποχρεωτική. Η ΟΛΜΕ θα έπρεπε να έχει γνωση των εγκυκλίων.

Λ.Λ.
|

Η παραβίαση του ωραρίου μας από την πίσω πόρτα δεν ενοχλεί μερικούς; Η ατελείωτη γραφειοκρατία ούτε αυτή ενοχλεί; Τα ανοχύρωτα σχολεία ούτε αυτά ενοχλούν; Οι παράλληλες στηρίξεις που δεν έρχονται ούτε αυτές ενοχλούν; Και η λίστα δεν έχει τέλος για όσους είναι πραγματικά εκπαιδευτικοί. Μας έχουν μετατρέψει σε εργαζόμενους για όλες τις δουλειές, όλα σε ένα και τζάμπα. Και καθόμαστε ακόμη και τους κοιτάμε;

ασεπίτης
|

@Εκπαιδευτικός Πρότυπου

πες τα ρε συναγωνιστή....έχεις δίκιο αλλά σιγά μην ιδρώσει το αυτάκι τους....

Όχι άλλο κάρβουνο
|

Διορθώστε με αν δεν είναι σωστή η πληροφορία, αλλά οι καθηγητές των προτύπων και πειραματικών δεν έχουν φέτος δυο ώρες μείωση ωραρίου την εβδομάδα για τη συμμετοχή τους στη δράση για τα νέα προγράμματα; Σαν να μου φαίνεται ότι το ξεπερνάει το 15ωρο... Δεν το γνωρίζει η ΟΛΜΕ ή απλά προσπαθεί να ξεσηκώσει κόσμο;

ΜΛ
|

Άντε μωρέ. Όλα τρελά και συνεχίζουν οι άριστοι να βγάζουν ότι τους καπνίσει

Αντώνης
|

Όλα τριγύρω στον κόσμο αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν... για τους συνδικαλιστές!

Εκπαιδευτικός Πρότυπου
|

Κοίτα να δεις. Η ΟΛΜΕ που ήθελε να κλείσουν τα πρότυπα, η ΟΛΜΕ που έβγαλε ανακοίνωση εναντίον των εκπαιδευτικών, να γυρίσουν από εκεί που ήρθαν και να χάσουν τις θέσεις τους, η ΟΛΜΕ που διέγραψε την ΕΛΜΕ προτύπων κόπτεται που μας έβαλαν να κάνουμε απογευματινή επιμόρφωση.
Ε λοιπόν κύριοι θέλουμε και την κάνουμε την επιμόρφωση. Δεν μπορείτε να το διανοηθείτε ε? Δεν πειράζει, συνεχίστε τον κατήφορο κι άλλο.

Εκπαιδευτικοί κορόιδα
|

Όταν στον πιο κακοπληρωμένο και εξαθλιωμένο υπάλληλο αναθέτεις επιμόρφωση έξτρα, δεν πληρώνεις ποτέ, αν δεν πάει αυτός χάνει και έχεις "συναδέλφους" να το υποστηρίζουν, να λένε μάλιστα ότι σε άλλες επιμορφώσεις πληρώνεις κιόλας, ότι συνηθίζεται!, να τα βάζουν με την ΟΛΜΕ!, πώς να περιμένεις προκοπή στον κλάδο?
Τελευταίοι μια ζωή θα είμαστε λόγω ραγιαδισμού και ανοησίας...
Ανάθεμα τη στιγμή που έδωσα ΑΣΕΠ και πέρασα

Γιάννης
|

Το δια ζώσης έχει τελειώσει. Ποιος θα τρέχει και θα χάνει χρόνο σε μετακινήσεις; Ναι στην ηλεκτρονική ψηφοφορία με ένα κλικ. Εδώ ο συνωστισμός δεν ενδιαφέρει;

Γη
|

Δώστε κίνητρα. Λεφτά ή άδεια... Αλλιώς... Δε θα πάμε με τπτ

Δήμος
|

Δια ζώσης επιμορφώσεις εις βάρος του χαμένου "αγαθού" (;) που λέγεται παιδεία. Και μετά τους πιάνει ο πόνος για τις διδακτικές ώρες που χάνουν τα παιδιά λόγω ελλείψεων στα σχολεία. Από την άλλη βέβαια, η πρόταση της ΟΛΜΕ έχει και κάτι θετικό. Ίσως δηλαδή είναι καλύτερα να απουσιάζουν απο το σχολείο επιμορφούμενοι οι ίδιοι, παρά να μορφώνουν (!) τα παιδιά. Όπως και να το δεις, κέρδος είναι για όλους.

Πλατάρος Γιάννης
|

Όλο αυτό το αφήγημα δεκαετιών, ότι δηλ. "επιμόρφωση εντός εργασιακού ωραρίου" έχει ξεπεραστεί από τις πρακτικές ΌΛΩΝ, ΠΆΝΤΩΝ ΚΑΙ ΠΑΣΩΝ.
Αντί επιμονή στο παμπάλαιο αφήγημα το οποίο ΚΑΝΕΙΣ δεν τηρεί, ας σκεφθεί ΚΆΤΙ ΆΛΛΟ!...
ΠΛΈΟΝ, οι επιμορφώσεις βιντεοσκοπουνται και ΔΎΝΑΤΑΙ, ένας εκπαιδευτικός να παρακολουθεί το απογευματινό. " δια ζώσης" στα κενά του εντός του εργασιακού ωραρίου 8-2 και να εκπονησει και εργασίες μάλιστα. Φυσικά, όλα θα γίνουν στην πράξη από το σπίτι, σε χρόνο ελεύθερο χαλάρωσης. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί παρακολουθούν εξ αποστάσεως σεμινάρια και μεταπτυχιακά που τα πληρώνουν. Είναι μια διαδεδομένη πραγματικότητα. ΣΚΕΠΤΕΣΘΕ ΚΆΠΟΙΑ ΑΛΛΑΓΉ ΑΦΗΓΗΜΑΤΟΣ, ΣΥΝΘΗΜΑΤΟΣ, ΟΠΤΙΚΗΣ;
Προσωπικώς έχω ένα σωρό εναλλακτικές... Η αμοιβή για επομορφωση, έχει κοπεί πριν 20 χρόνια με το μαχαίρι. Λεφτά για συμμετοχή σε επιμόρφωση, δεν θα δώσει καμία κυβέρνηση.

Παυσανίας
|

Μόνιμα άρνηση. Σε όλα.

Νίκος Ρεμπεσκές
|

Δια ζώσης επιμορφώσεις; Το σκέφτηκαν καλά; Με την πανδημία και δια ζώσης; Να πάει ποιος; Αποφασίζουν για μας;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ