Πολυνομοσχέδιο (Ελεύθερο Πανεπιστήμιο, ΕΑΠ, ΔΠΘ): Στις αρχές της εβδομάδας σε δημόσια διαβούλευση

Μέχρι 20 Φεβρουαρίου στη Βουλή

03/02/2024

Ενημερώθηκε: 03/02/2024, 10:11

Άκουσε το άρθρο

Στις αρχές της ερχόμενης εβδομάδας θα τεθεί , σύμφωνα με πληροφορίες του esos, σε  επταήμερη δημόσια διαβούλευση το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, το  οποίο θα περιλαμβάνει:

  • Μη Κερδοσκοπικά Μη  Κρατικά Πανεπιστήμια
    Θεσμική και οικονομική αναβάθμιση των κρατικών Πανεπιστημίων
  • Την ακαδημαϊκή αναδιάρθρωση του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, και, 
    Την πλήρη διοικητική αυτοδυναμία του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ).

Η δημόσια διαβούλευση θα κρατήσει μια εβδομάδα με στόχο  το αργότερο στις 20 Φεβρουαρίου το πολυνομοσχέδιο να έχει κατατεθεί στη Βουλή.

Δεκτές θα κάνει ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης τις    περισσότερες από τις προτάσεις της Συνόδου των Πρυτάνεων,οι οποίες θα συμπεριληφθούν στο νομοσχέδιο για το "Ελεύθερο Πανεπιστήμιο", όπως ο ίδιος δήλωσε .

«Στις διατάξεις που αφορούν στο δημόσιο Πανεπιστήμιο θα περιληφθούν οι περισσότερες από τις προτάσεις της Συνόδου των Πρυτάνεων», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Παιδείας.

Με "ανάγνωση" του άρθρου 16, όπως η επιβολή διδάκτρων σε ΕΑΠ και Μεταπτυχιακά, και του ενωσιακού δικαίου ο νόμος για τα Μη Κρατικά Πανεπιστήμια

Στην "ανάγνωση" του άρθρου 16, όπως έγινε με την επιβολή διδάκτρων στο ΕΑΠ και στα Μεταπτυχιακά, και όχι στο άρθρο 28 θα στηριχθεί ο νέος νόμος για τα Μη Κερδοσκοπκά-Μη Κρατικά Πανεπιστήμια, σύμφωνα με   δηλώσεις του υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη.

Συγκεκριμένα, οι δηλώσεις του υπουργού Παιδείας σχετικά με το άρθρο 16 του Συντάγματος έχουν ως εξής:

  •    Στο Σύνταγμα υπάρχει ο όρος "ανάγνωση", όπως πως λέμε το Σύνταγμα ερμηνεύεται.
  • Υπό αυτή την έννοια αυτή θα μπορούσε κανείς να  προσθέσει τα εξής:
  • Να δει την εξέλιξη της  ερμηνείας του άρθρου 16 μέσα στον χρόνο . Αν ανοίξουμε το άρθρο 16 και αρχίσουμε  να  το διαβάζουμε θα δούμε ότι  υπάρχει η λέξη δωρεάν . Όμως έχουμε δίδακτρα στο Ελληνικό δημόσιο Πανεπιστήμιο, στα Μεταπτυχιακά.
  • Τι έχει έρθει να πει το  Συμβούλιο της Επικρατείας  εδώ; Ότι  το 1975 δεν υπήρχαν Μεταπτυχιακά, οπότε μπορούμε να έχουμε δίδακτρα στα Μεταπτυχιακά, παρότι λέμε δωρεάν στο Σύνταγμα.
  • Τι κάναμε στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο; Έχουμε δίδακτρα και στα Προπτυχιακά.
  • Τι έχει πει η διοικητική δικαιοσύνη;   Έχει πει ότι δεν υπήρχε  εξ αποστάσεως εκπαίδευση το 1975, όπως υπάρχει σήμερα στο ΕΑΠ  . Άρα μπορεί να γίνει αυτή η ερμηνεία.
  • Υπάρχουν και πολλές άλλες μεταβολές  που έχουν συντελεστεί μέσα στον χρόνο.
  • Το 1975 δεν υπήρχε η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ)  και δεν υπήρχαν και σχετικές ενωσιακές  αποφάσεις  .
  • Σε ότι αφορά τα παραρτήματα  με πιο θεμελιώδεις  αυτές που αναφέρονται στις  γνωμοδοτήσεις των κορυφαίων καθηγητών συνταγματικού δικαίου , όπου αυτές έρχονται να φωτίσουν  αυτή την ανάγνωση του Συντάγματος, θεωρούμε επιβεβλημένο να γίνει  ο σχετικός νόμος για το εθνικό συμφέρον

Το ΣτΕ για τα δίδακτρα στα Μεταπτυχιακά

Το Συμβούλιο της Επικρατείας  στο σκεπτικό της  απόφασής του για την επιβολή διδάκτρων στα Μεταπτυχιακά ,  μεταξύ άλλων, αναφέρει τα εξής:

  • Όταν ο συντακτικός νομοθέτης θέσπισε με το Σύνταγμα του 1975 το εν λόγω κοινωνικό δικαίωμα και για την ανώτατη εκπαίδευση είχε υπόψη του το θεσμικό πλαίσιο και το κόστος λειτουργίας των προπτυχιακών σπουδών ενώ απουσίαζαν σχεδόν από τα ελληνικά πανεπιστήμια οι μεταπτυχιακές σπουδές (βλ. σελ. 5 Εισηγητ. Εκθ. ν. 1268/82) και το αντίστοιχο θεσμικό πλαίσιο.
  • Ενόψει αυτού, ως προς τις μεταπτυχιακές σπουδές και την εκπόνηση διδακτορικής εργασίας εναπόκειται στην εκτίμηση του κοινού νομοθέτη, να επιβάλλει στους μεταπτυχιακούς φοιτητές εκτός από την κρατική επιχορήγηση και δίδακτρα, για την κάλυψη του κόστους λειτουργίας των προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών.

Η απόφαση 705/2010 Διοικητικού Εφετείου Πατρών

Το Διοικητικό Εφετείο Πατρών στην με πλειοψηφία (2 προς 1) απόφασή του για την επιβολή διδάκτρων στο ΕΑΠ, μεταξύ άλλων αναφέρει τα εξής:

  • Το δικαίωμα παροχής δωρεάν παιδείας από τα κρατικά εκπαιδευτήρια έχει πεδίο εφαρμογής στις καθιερωμένες τρεις εκπαιδευτικές βαθμίδες, δηλαδή τη στοιχειώδη, τη μέση και την ανώτατη».
  • Το κοινωνικό  δικαίωμα στη δωρεάν παιδεία δεν ισοδυναμεί και με γενική απαγόρευση επιβολής διδάκτρων για φοίτηση σε κρατικά εκπαιδευτήρια.
  • Είναι, κατ’ αρχάς, θεμιτή η είσπραξη διδάκτρων για εκπαιδευτικές υπηρεσίες, που δεν εντάσσονται στο τυποποιημένο σύστημα σπουδών είτε γιατί προβλέπονται ως δεύτερη ευκαιρία για πολίτες τους οποίους εγγράφουν χωρίς διαγωνισμό (δια βίου εκπαίδευση) είτε γιατί διεξάγονται εκτός διδακτηρίων και με ειδικές εκπαιδευτικές μεθόδους (εξ αποστάσεως εκπαίδευση).

Τα κριτήρια

Η δικαστική απόφαση αιτιολογεί τα κριτήρια για την επιβολή διδάκτρων ως εξής:  

  • Και τούτο, γιατί η εν λόγω εκπαίδευση δεν περιλαμβάνεται σ’ αυτήν που απευθύνεται κυρίως προς όλους τους νέους, την οποία το Σύνταγμα χαρακτηρίζει ως βασική αποστολή του Κράτους και αποβλέπει στην επιστημονική κατάρτιση και επαγγελματικό προσανατολισμό αυτών στο γνωστικό αντικείμενο των σπουδών τους, αλλά παρέχεται πρωτίστως και κυρίως σε πολίτες είτε για συμπλήρωση των γνώσεών τους είτε για επαγγελματικό αναπροσανατολισμό της ζωής τους.
  • Κατά συνέπεια, δεν προσκρούει στη συνταγματική αρχή της δωρεάν παιδείας η καταβολή χρηματικού ποσού συμμετοχής στις δαπάνες εκπαίδευσης του ΕΑΠ, που ... έχει ως βασική αποστολή τη συνεχή επιμόρφωση και μετεκπαίδευση των πολιτών.
  • Τούτο δε επιτυγχάνεται με μορφές εκπαίδευσης που δεν απαιτούν αναγκαίως συνεχή παρακολούθηση και πραγματοποίηση φροντιστηριακών ή εργαστηριακών ασκήσεων αλλά μπορούν να παρέχονται με τη χρήση των σύγχρονων τεχνικών μέσων επικοινωνίας ή ενημέρωσης.

Επομένως,   είναι ένα νέου τύπου πανεπιστήμιο, τονίζει το δικαστήριο στην απόφασή του,  το οποίο διαφέρει ουσιωδώς από τα υπόλοιπα, τόσο ως προς την οργανωτική δομή του, όσο και κυρίως ως προς τη μέθοδο διδασκαλίας που ακολουθεί, δηλαδή την εξ αποστάσεως μετάδοση γνώσεων. Ενόψει τούτου, η συμμετοχή των φοιτητών του στις δαπάνες λειτουργίας του (άρθρο 5 παρ. 6 του ν. 2552/1997) δεν είναι αντίθετη στη συνταγματικά κατοχυρωμένη αρχή της δωρεάν παιδείας .
 

Σχόλια (21)

Nikos
|

"Στην "ανάγνωση" του άρθρου 16, όπως έγινε με την επιβολή διδάκτρων στο ΕΑΠ και στα Μεταπτυχιακά, και όχι στο άρθρο 28 θα στηριχθεί ο νέος νόμος για τα Μη Κερδοσκοπκά-Μη Κρατικά Πανεπιστήμια, σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Παιδείας.."

Ξεχνάμε οτι η επιβολή διδάκτρων στο ΕΑΠ και στα Μεταπτυχιακά αφορά ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ που λειτουργούν σύμφωνα με το άρθρο 16 του Συντάγματος.

Η συζήτηση αφορά ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΑ-ΜΗ ΚΡΑΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ...

@Ελένη
|

Οι φοιτητές που χάνουν δουλειές, μεταπτυχιακά, στρατό να πάνε και να ψηφίσουν όχι στην κατάληψη ή να ζητήσουν να εφαρμόσει την τάξη η πανεπιστημιακή αστυνομία (ανέκδοτο το 2ο). Μάθετε πρώτα τι λέει ο νόμος και μετά κάντε μηνύσεις αλλά διαβάστε το νόμο μη λέτε ότι θέλετε από το μυαλό σας...

Ελένη
|

Είναι σωστό άλλοι να χάνουν την εξεταστική και άλλοι όχι ακόμα και στο ίδιο Πανεπιστήμιο επειδή τα Τμήματα αποφασίζουν χωριστά κατά την άποψη των διδασκόντων αν θα γίνουν ή όχι εξαποστάσεως εξετάσεις; Υπάρχει νομικό έρεισμα για μηνύσεις κατά των διοικήσεων των Τμημάτων από φοιτητές που χάνουν δουλειές, μεταπτυχιακά, στρατό;

Προφήτης δεν είμαι αλλά....
|

@Πρώην ωρομισθιος σε ΑΕΙ τρία εξάμηνα
Αναρωτιέμαι μήπως οι 2 πρώτες γραμμές του σχολίου σας, έρχονται σε αντίθεση με τα όσα ορθώς επισημαίνετε στις υπόλοιπες 45?
Εκτός κι αν αναφέρεστε στο συγκεκριμένο παράδειγμα(της Κύπρου) ή γενικά και θεωρητικά στην ομαλή συνύπαρξη μεταξύ των πολλών καλών δημόσιων και των ελάχιστων καλών ιδιωτικών σε κάποια άλλη χώρα.
Μπορεί στην ίδια χώρα που συμβαίνουν όσα στραβά περιγράψατε, να γίνουν όλα σωστά και ομαλά με τα δημόσια vs τα ιδιωτικά πανεπιστήμια?

Πρώην ωρομισθιος σε ΑΕΙ τρία εξάμηνα
|

Θεωρώ ότι όλα μπορούν να συμμετέχουν και να συνυπάρξουν και τα καλά δημόσια ΑΕΙ και τα καλά ιδιωτικά όπως στην Κύπρο..... τελικά τα καλύτερα θα επιβιώσουν ..αλλά το ότι η κυρία πρώην υπουργός Παιδείας ψήφισε το νόμο του 2022 για τα ΑΕΙ και απαγορεύει ρητά στους δημόσιους υπαλλήλους με διδακτορικό να κάνουν αίτηση και δυνητικά να διδάξουν είτε σαν ακαδημαϊκοί υπότροφοι είτε ως εντεταλμένοι κατά την κυρία πρώην υπουργό Παιδείας (νέα εφεύρεση της πρώην υπουργού διότι οι ακαδημαϊκοί κόστιζαν μέσω ΕΛΚΕ χρήματα στην Ευρώπη)δεν το καταλαβαίνω πραγματικά ως νοήμων Έλληνας εγγονός αξιωματικού και 5 χρόνια αιχμαλώτου στην Ανατολία ...
Στα περιφερειακά πανεπιστήμια δεν υπάρχουν υποψήφιοι πιτσιρικάδες να διδάξουν με διδακτορικό στα αντίστοιχα αντικείμενα και τα μαθήματα δεν διδάσκονται στα δημόσια πανεπιστήμια και αυτο είναι άδικο για όλους τους εμπλεκόμενους και νοήμονες .

Αυτό θα αλλάξει;;; διότι κύριε νέε υπουργέ όλοι οι πολίτες είναι ίσοι απέναντι στο Σύνταγμα Κάποιος που δουλεύει στον ιδιωτικό τομέα και κατέχει διδακτορικό μπορεί να διδάξει αλλά ο μίζερος μισθωτός του δημοσίου με διδακτορικό απαγορεύεται να καταθέσει αίτηση .... Ελλάδα 2024:...όταν φάγαμε δέκα χρόνια να κατακτήσουμε το διδακτορικό γιατί ο επιβλέπων έφυγε κλπ κλπ που η κυρία πρώην υπουργός εξ Αμερικής φρόντισε και το κατέστησε κορνίζα με το νόμο του 2022 για τα πανεπιστήμια...εκτός και δεν το διάβασε τι υπέγραψε...

. Το διδακτορικό κυρία πρώην υπουργε παιδείας το κάνεις για να διδάξεις σε πανεπιστήμιο και όχι για κορνίζα ...κορνίζα έχουμε τους παππούδες που πολέμησαν στη μικρά Ασία μέχρι το Αφιόν Καραχισάρ για να είσαι εσύ και εγώ ελεύθεροι πια και να μας διώχνεις στο εξωτερικό με το νόμο του 2022 .
να φέρετε τους επισκέπτες από το εξωτερικό να διδάξουν που τα ξέρουν καλύτερα τα αντικείμενα... Αυτή την Ελλάδα προωθείται της ισονομίας και της αξιοκρατίας που δεν επιτρέπεται στο δημόσιο υπάλληλο τον εκπαιδευτικό να καταθέσει αίτηση σε ΑΕΙ προκειμένου αν τον επιλέξουν να διδάξει; καταλαβαίνω αν κάποια κυρία είναι διοικητής αεροδρομίου και λαμβάνει 3000 χιλιάδες ευρώ το μήνα οκ να μη διδάξει αλλά ο εκπαιδευτικός με διδακτορικό και 1400 ευρώ μισθό το μήνα σε μια ατέρμονη ακρίβεια παντού..να μην μπορεί να καταθέσει αίτηση ;;;
Η ευημερούσα πλέον Ελλάδα που μπήκε στην επενδυτική βαθμίδα είναι αντικείμενο για έρευνα ( αν γνωρίζετε την διαδικασία απο τις ΗΠΑ που σπουδάσατε ) να ζει ένας επιστήμονας του δημοσίου με διδακτορικό πεινασμένος με 1400 ευρώ όταν το νοίκι έχει φτάσει 500 ευρώ ; Εκείνα επίσης τα 5 εξάμηνα που μετά από αυτή την διδασκαλία σε ΑΕΙ τίθεται κάποιος διδάκτορας εκτός πανεπιστήμιου ποια διάνοια τα σκέφθηκε ;; ακόμη και για τους μικρούς που ήταν έξυπνοι και πήραν νωρίς διδακτορικό διότι η Ελλάδα το οργάνωσε επιτέλους ... Σε ποια χώρα ζούμε;;...; ένας διδάκτορας που δεν πήρε ποτέ τίποτα ....δαπ νδφκ κλπ

Μόνο απαξίωση ...

Μας ζήτησαν τελευταία να καταθέσουμε και στο ελεγκτικό συνέδριο χαρτί αν έχουμε άλλες παροχές ;;; από πού να τις έχουμε μήπως να δουλέψουμε νυχτερινοί φύλακες ;; επιτρέπεται ;; αυτά είναι τα χάλια της Ελλάδας που τα ζουν οι νοήμονες και φεύγουν εκτός Ελλάδας......ενώ οι συνταξιούχοι δύνανται πλέον να δουλέψουν παντού ..

ΔΕΠ
|

Επειδή το 1975 κανείς δε μπορούσε να φανταστεί την ποιότητα των πολιτικών που έχουμε σήμερα, προτείνω κι εγώ μια νέα ανάγνωση του άρθρου 62 του Συντάγματος (ακαταδίωκτο βουλευτών) και πιστεύω ότι δε θα βρεθεί ούτε ένας Έλληνας πολίτης να διαφωνήσει. Είναι για το εθνικό συμφέρον.

Τακης
|

Μας έκαψε τον εγκέφαλο ο πιερρακακης με τις γνώσεις του για το ΕΑΠ!!! Για να περασει τα ιδιωτικά αει ότι να'ναι θα σκαρφιστεί!!!

ΠΕΤΡΟΣ
|

Τα ΜΜΕ μιλούν για εισαγγελική παρέμβαση στους καθηγητές ΑΠΘ αν ισχύει πολύ σωστά πάρει η δικαιοσύνη. Τα παιδιά που ζημιώνονται από τις ενέργειες αυτών των καθηγητών πρέπει να βρουν δικαίωση. Να γίνουν άμεσα διαδικτυακές εξετάσεις όπως ορίζει η εγκύκλιος.

@Νικος
|

Πολύ απλά αν η σύγκλητος αποφασίσει να επιτρέψει στην κάθε συνέλευση να κρίνει αν μπορούν να γίνουν ή όχι εξ αποστάσεως εξετάσεις υπάρχει αυτή η περίπτωση. Αν κάποιο τμήμα θεωρεί ότι δεν μπορεί να εξασφαλιστεί το αδιάβλητο (που είναι η απόλυτη αλήθεια αυτό και το ξέρουμε όλοι) τότε είναι νόμιμη η αναβολή της εξεταστικής... Ο εισαγγελέας δεν μπορεί να κάνει τίποτα γιατί η συνέλευση αποφασίζει κάτι το οποίο είναι απολύτως νόμιμο...

Μη Κερδοσκοπικά
|

Το "μή κερδοσκοπικά" πως θα ελέγχεται;
Τι θα εμποσδίζει τα "μή κερδοσκοπικά" να μεταβιβάζουν τα κέρδη τους σε κερδοσκοπικές εταιρίες των ίδιων μετόχων μέσω πχ πληρωμής ενοικίων;

@Ενήλικας
|

Θα μπορούσε κανείς να ορίσει ιδιωτικό πανεπιστήμιο, αυτό που έχει ιδιοκτήτη/ες/μέτοχους. Ως μή κρατικό και μή ιδιωτικό θα μπορούσε να ορίστει πανεπιστήμιο που δεν είναι κρατικό, αλλα δεν έχει άλλους ιδιοκτήτες ή μέτοχους εκτός του ιδρύματος. Ενα πραγματικά αυτοδιοίκητο πανεπιστήμιο.

Αντίθετα καποιος θα μπορούσε να μέινε σοτ δημόσιο-ιδιωτικό με βαση το αν είναι ΝΠΔΔ ή ΝΠΙΔ

Νικο-Ελένη
|

Το πρόβλημα είναι οι παράνομες καταλήψεις στα τμήματα σας, που ο υπουργός δεν τολμά να επέμβει για να σταματήσουν.
Το να ψηφίζετε καταλήψεις για να γίνουν "εξετάσεις" εξ αποστάσεως, είναι και αυτό δόλος.
Το πανεπιστήμιο δεν είναι "μαϊμού" να κάνει τούμπες όπως οι πολιτικοί, όποτε και όπως τους βολεύει.
Κάντε μηνύσεις να σταματήσουν οι καταλήψεις που είναι όλες έκνομες, και όχι να παρακαλάτε πολιτικούς για "μαϊμού" εξετάσεις στο πανεπιστήμιο.

Να υπάρχουν μήπως και απογευματινά δημόσια πανεπιστήμια
|

με δίδακτρα; Μόνον στα νοσοκομεία δηλαδή, γιατί; Αδικία.

Ενήλικας
|

Όταν λέει για μη κρατικά πανεπιστήμια, μιλάει για ιδιωτικά πανεπιστήμια;
Κάπου είχα διαβάσει ότι όταν λέμε μη κρατικά, δεν εννοούμε αποκλειστικά για ιδιωτικά
πανεπιστήμια. Μα καλά, αν δεν είναι δημόσιο πανεπιστήμιο, ούτε ιδιωτικό, τι άλλο
μπορεί να είναι; Γιατί ο υπουργός δεν χρησιμοποιεί την φράση ιδιωτικά πανεπιστήμια
και χρησιμοποιεί την φράση μη κρατικά πανεπιστήμια;

μπραβο στον υπαιθα
|

επιτέλους βρεθηκε κάποιος να βαλει τα πραγματα στην θέση τους . καλός γνώστης της συγχρονης πραγματικότητας και της εκπαίδευσης, κοιτάζοντας μόνο μπροστά. ενισχύει όλα τα καλά που έκανε η αψεγάδιαστη προκάτοχος. Τελειότητα, απλά!

Νικος
|

Πώς γίνεται τ μηχανολόγων μηχανικών του ΑΠΘ Ν διενεργεί εξ αποστάσεως εξέταση κ Ν αρνούνται άλλα τμήματα; Τ λόγο έχει ο εισαγηελεας

ΕΛΕΝΗ
|

Παρακαλούμε τ υπουργό αλλά κ τ δικαιοσύνη Ν μεριμνήσουν Ν Μ χαθεί η εξεταστική είτε Μ άμεση εφαρμογή τ εξ αποστάσεως εξέταση είτε Μ παράταση Υ ακαδημαϊκού έτους Συμφωνώ οι φοιτητές μπορούν Ν ασκήσουν αγωγες

Αχ και βαχ
|

"θεωρούμε επιβεβλημένο να γίνει ο σχετικός νόμος για το εθνικό συμφέρον"??????????
Τα "μη κερδοσκοπικά" θα γίνουν "για το εθνικό συμφέρον"! Κάτι σαν τα Μνημόνια δηλαδή?

Τον λόγο πλέον θα έχει η δικαιοσύνη και οι κινητοποιήσεις
|

Το κουτί της Πανδώρας άνοιξε: "Hasta la vista, baby"
Όπως και να «αναγνωστεί» το Άρθρο 16, οι παράγραφοι 5 και 6 αναφέρουν:
«…5. H ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με πλήρη αυτοδιοίκηση...
6. Oι καθηγητές των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων είναι δημόσιοι λειτουργοί. Tο υπόλοιπο διδακτικό προσωπικό τους επιτελεί επίσης δημόσιο λειτούργημα, με τις προϋποθέσεις που νόμος ορίζει. Oι καθηγητές των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων δεν μπορούν να παυθούν προτού λήξει σύμφωνα με το νόμο ο χρόνος υπηρεσίας τους παρά μόνο με τις ουσιαστικές προϋποθέσεις που προβλέπονται στο άρθρο 88 παράγραφος 4 και ύστερα από απόφαση συμβουλίου που αποτελείται κατά πλειοψηφία από ανώτατους δικαστικούς λειτουργούς, όπως νόμος ορίζει….»
Κανένας ιδιώτης-επενδυτής δεν πρόκειται να αποδεχθεί τα 5 και 6, και κανένας που ανήκει στο δικαστικό σώμα δεν μπορεί να εκχωρήσει ή να παρακάμψει αυτά που ορίζει το ισχύον άρθρο 16.
Αναθεώρηση του άρθρου 16 σημαίνει κατάργηση των 5 και 6, μετατροπή των ΑΕΙ σε ΝΠΙΔ (στην καλύτερη περίπτωση) και οι καθηγητές παύουν να είναι Δημόσιοι Λειτουργοί.

Γεώργιος Στεφάνου
|

Σύμφωνα με τον υπουργό παιδείας, το ΕΑΠ είναι άλλου τύπου πανεπιστήμιο και γι αυτό δεν υπάγεται στο άρθρο 16 του Συντάγματος, καθώς το Σύνταγμα αναφέρεται μόνο στα κλασικού τύπου πανεπιστήμια. ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΑ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ ΘΕΕ ΜΟΥ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗ ΧΩΡΑ; Θα πει λοιπόν ο υπουργός παιδείας ότι τα μη κρατικά πανεπιστήμια θα είναι άλλου τύπου πανεπιστήμια από αυτά που υπάγονται στο Σύνταγμα και έτσι δεν θα ισχύουν γι αυτά οι συνταγματικές δεσμεύσεις. Δε ντρέπεσαι λιγάκι υπουργέ να υπονομεύεις το Σύνταγμα της χώρας δημόσια και να υποτιμάς τη νοημοσύνη του κόσμου; Ένας μέσος λογικός άνθρωπος δε μπορεί να πιστέψει αυτές τις σαχλαμάρες.

Στράτος
|

Η τελική δικαστική κρίση περί της συνταγματικότητας ή όχι των μη κρατικών πανεπιστημίων προφανώς θα δοθεί από το ΣτΕ μετά από σχετικές (αναμενόμενες) προσφυγές. Μέχρι τότε κάθε σχετικό νομοθέτημα της κυβέρνησης, που στηρίζεται σε διασταλτικές ερμηνείες του Συντάγματος, τίθεται υπό αμφισβήτηση και δικαίως από όσους έχουν έννομο συμφέρον, και είναι πολλοί.
(Άσχετο με το θέμα: Εκείνη η προκήρυξη για τις θέσεις στελεχών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας, Περιφ. Διευθυντές, Επόπτες Εκπαίδευσης κλπ., τί απέγινε;)

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ