Ποιες αλλαγές προτείνει η Διοικούσα του ΕΑΠ στο Σχέδιο Νόμου για την αναβάθμιση του Πανεπιστημίου

Διοικούσα ΕΑΠ: Οι αλλαγές είναι απαραίτητες για την ομαλή λειτουργία του Ιδρύματος

15/02/2024

Ενημερώθηκε: 15/02/2024, 16:49

Άκουσε το άρθρο

Οι ακόλουθες  προτεινόμενες  αλλαγές αλλαγές / βελτιστοποιήσεις επί των άρθρων του Σχεδίου Νόμου, που αφορούν στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο,εγκρίθηκαν ομόφωνα στη χθεσινή 618/14.02.2024 Συνεδρίαση της Διοικούσας Επιτροπής του Ιδρύματος.

Η Διοίκηση  του ΕΑΠ ζητά από τον υπουργό Παιδείας Κ. Πιερρακάκη να τις υιοθετήσει διότι , όπως σημειώνει σε επιστολή που απέστειλε, είναι απαραίτητες για την ομαλή λειτουργία του Ιδρύματος.

Άρθρο 14
Αντικείμενο

Αντικείμενο του παρόντος είναι α) η ενίσχυση των αρμοδιοτήτων των συλλογικών οργάνων του Ε.Α.Π., β) η ενδυνάμωση της διαφάνειας και της εξωστρέφειας, γ) η εναρμόνιση με το νέο πλαίσιο του ν. 4957/2022 (Α΄141) για την ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.) με την κοινωνία, με ταυτόχρονο σεβασμό της ιδιαιτερότητας του Ε.Α.Π. σε σχέση με τα λοιπά Α.Ε.Ι. της χώρας, δ) η απλούστευση και συστηματοποίηση των διαδικασιών, ε) η πλήρωση για πρώτη φορά ακαδημαϊκών θέσεων από Έλληνες Καθηγητές της αλλοδαπής και στ) η σύσταση εταιρείας αξιοποίησης και διαχείρισης περιουσίας, ερευνητικού κέντρου και κέντρου ανάπτυξης πιστοποίησης και αξιολόγησης.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄
ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – ΑΠΟΣΤΟΛΗ

Άρθρο 15
Διακριτικός τίτλος – Έδρα – Παραρτήματα – Υπηρεσιακές Μονάδες

1. Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (Ε.Α.Π.), το οποίο ιδρύθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 2083/1992 (Α΄ 159) και λειτούργησε με τον ν.2552/1997, παρέχει ανώτατη εκπαίδευση ως Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (Α.Ε.Ι.), κατά την έννοια του άρθρου 3 του ν. 4957/2022 (Α΄ 141), διέπεται από τον ν. 4957/2022 σε θέματα που δεν ρυθμίζονται από τον παρόντα και φέρει τον διεθνή διακριτικό τίτλο «Hellenic Open University (H.O.U.)».

2. Έδρα του Ε.Α.Π. ορίζεται η Πάτρα. Σε πόλεις της Επικράτειας λειτουργούν Παραρτήματα τα οποία συνιστούν διοικητικούς και εκπαιδευτικούς κόμβους του Ιδρύματος και εξυπηρετούν εκπαιδευτικές, επιστημονικές, πολιτιστικές και λειτουργικές ανάγκες. Με απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, μπορούν να ιδρύονται νέα Παραρτήματα του Ε.Α.Π. είτε στο εσωτερικό είτε στο εξωτερικό. Με την ίδια απόφαση ρυθμίζονται τα θέματα που αφορούν την οργάνωση και λειτουργία των παραρτημάτων. Σε πόλεις της Επικράτειας δύνανται επίσης να λειτουργούν υπηρεσιακές μονάδες του Ε.Α.Π., οι οποίες εξυπηρετούν ακαδημαϊκές και λειτουργικές ανάγκες.

Άρθρο 16
Αποστολή – Σκοπός

1. Αποστολή του Ε.Α.Π. είναι:

α) η ανοικτή και εξ αποστάσεως παροχή προπτυχιακής και μεταπτυχιακής εκπαίδευσης και επιμόρφωσης,
β) η παροχή σύντομων προγραμμάτων σπουδών, με την ανάπτυξη και αξιοποίηση κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού και σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας,
γ) η παροχή παιδαγωγικής εκπαίδευσης, κατάρτισης, επιμόρφωσης και εξειδίκευσης.
δ) η εκπόνηση επιστημονικής έρευνας.

2. Στους σκοπούς του Ε.Α.Π. εντάσσονται η προαγωγή της επιστημονικής έρευνας και η ανάπτυξη τεχνολογίας και μεθοδολογίας στο πεδίο της μετάδοσης της γνώσης από απόσταση.

3. Για την υλοποίηση της αποστολής του το Ε.Α.Π. οργανώνει προγράμματα πρώτου, δεύτερου και τρίτου κύκλου σπουδών, προγράμματα επιμόρφωσης και παιδαγωγικής επάρκειας. Τα προγράμματα σπουδών αναπτύσσονται με μεθόδους εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Δύναται να λειτουργούν προγράμματα σπουδών σε συνεργασία με άλλα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.) και Ερευνητικά Κέντρα της ημεδαπής ή της αλλοδαπής.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄
ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ – ΣΧΟΛΕΣ – ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ – ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ

Άρθρο 17
Ακαδημαϊκή διάρθρωση – διαδικασία ένταξης προγραμμάτων σπουδών

1. Ως βασική ακαδημαϊκή μονάδα του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου ορίζεται η Σχολή.

Το Ε.Α.Π. αποτελείται από τις εξής Σχολές:

α) Σχολή Κοινωνικών Επιστημών,
β) Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών,
γ) Σχολή Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας,
δ) Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών και Βιώσιμου Σχεδιασμού.
Οι Σχολές του ΕΑΠ είναι μονοτμηματικές.

2. Οι Σχολές παρέχουν Προγράμματα Σπουδών. Τα Προγράμματα Σπουδών συγκροτούνται από ΘΕ, ΕΘΕ, ΕΠΑ του άρθρου 18.

Άρθρο 18
Ακαδημαϊκές και λειτουργικές μονάδες σχολών

1. Επιμέρους ακαδημαϊκές και λειτουργικές Μονάδες, οι οποίες εντάσσονται στις Σχολές του Ε.Α.Π. είναι:

α) η Θεματική Ενότητα (Θ.Ε.),
β) η Εργαστηριακή Θεματική Ενότητα (Ε.Θ.Ε.) και
γ) η Ενότητα Πρακτικής Άσκησης (Ε.Π.Α.),
κάθε μία από τις οποίες καλύπτει ένα (1) διακεκριμένο γνωστικό αντικείμενο σε προπτυχιακό ή μεταπτυχιακό επίπεδο.

2. Κάθε Θεματική Ενότητα έχει διάρκεια ένα (1) ακαδημαϊκό έτος ή ένα (1) ακαδημαϊκό εξάμηνο και αντιστοιχεί στον ορισμένο, από τον κανονισμό του προγράμματος σπουδών, αριθμό Πιστωτικών Μονάδων (ECTS).

3. Κάθε Εργαστηριακή Θεματική Ενότητα περιλαμβάνει αριθμό εργαστηριακών ασκήσεων, επιπλέον του θεωρητικού περιεχομένου σπουδών που δύναται να περιλαμβάνει. Η διάρκεια της Εργαστηριακής Θεματικής Ενότητας εκτείνεται σε ένα (1) ακαδημαϊκό έτος ή ένα ακαδημαϊκό εξάμηνο και αντιστοιχεί στον ορισμένο, από τον κανονισμό του προγράμματος σπουδών, αριθμό Πιστωτικών Μονάδων (ECTS).

Άρθρο 19
Διδασκαλία στις Θεματικές Ενότητες και Εργαστηριακές Θεματικές Ενότητες – Ομάδα Διδακτικού Προσωπικού

Η διδασκαλία της Θεματικής Ενότητας, της Εργαστηριακής Θεματικής Ενότητας και της Ενότητας Πρακτικής Άσκησης γίνεται από την αντίστοιχη Ομάδα Διδακτικού Προσωπικού (Ο.Δ.Π.) η οποία αποτελείται από μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού του Ε.Α.Π. και από μέλη του Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού του Ε.Α.Π. και Επιστημονικό Προσωπικό, ανάλογα με τις ανάγκες του προγράμματος. Την ευθύνη της λειτουργίας της Ο.Δ.Π. έχει Συντονιστής, ο οποίος είναι μέλος της.

Άρθρο 20
Επιτροπή Προγράμματος Σπουδών – Συγκρότηση- Αρμοδιότητα – Σύνθεση

1. Οι συντονιστές των Ομάδων Διδακτικού Προσωπικού (Ο.Δ.Π.) των Θεματικών Ενοτήτων (Θ.Ε.) και των Εργαστηριακών Θεματικών Ενοτήτων (Ε.Θ.Ε.), που συμμετέχουν σε ένα προπτυχιακό ή μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών, ορίζονται από την Κοσμητεία της Σχολής και συγκροτούν την Επιτροπή Προγράμματος Σπουδών (Ε.Π.Σ.), η οποία είναι αρμόδια για τον συντονισμό της ακαδημαϊκής οργάνωσης και λειτουργίας του προγράμματος.

2. Στην Ε.Π.Σ. προεδρεύει ο Διευθυντής του οικείου προγράμματος σπουδών, ο οποίος ορίζεται από την Κοσμητεία της Σχολής. Σε περίπτωση νέων προγραμμάτων σπουδών και έως την ανάπτυξη του συνόλου των Θ.Ε., Ε.Θ.Ε. και Ε.Π.Α. που απαιτούνται για την ολοκλήρωση των προγραμμάτων αυτών, ο συντονισμός της ακαδημαϊκής οργάνωσης και λειτουργίας τους ασκείται από ακαδημαϊκές επιτροπές, οι οποίες συγκροτούνται από τη Σύγκλητο, ύστερα από απόφαση της οικείας Κοσμητείας. Η θητεία των επιτροπών αυτών ορίζεται σε τέσσερα (4) έτη για τα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών και σε ένα (1) έως δύο (2) έτη για τα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών και λήγει αυτοδικαίως με τη συγκρότηση της οικείας Ε.Π.Σ. Μέλη των ακαδημαϊκών επιτροπών ορίζονται οι συντονιστές των Ο.Δ.Π. των λειτουργούντων στο οικείο πρόγραμμα σπουδών Θ.Ε. και Ε.Θ.Ε., καθώς και άλλα μέλη Δ.Ε.Π. του Ιδρύματος ή άλλων Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή ερευνητές ή Έλληνες επιστήμονες, οι οποίοι κατέχουν θέση καθηγητή οποιασδήποτε βαθμίδας σε ομοταγές ίδρυμα της αλλοδαπής, ή επιστήμονες αναγνωρισμένου κύρους, οι οποίοι θεραπεύουν συναφές γνωστικό αντικείμενο με το οικείο πρόγραμμα σπουδών.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ – ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Άρθρο 22
Τίτλοι – διαδικασία εγγραφής – αριθμός θέσεων και εισαγωγή φοιτητών

1. α) Το Ε.Α.Π. απονέμει :
αα) Πτυχία πρώτου κύκλου σπουδών.
αβ) Μεταπτυχιακά διπλώματα ειδίκευσης.
αγ) Διδακτορικά διπλώματα.
β) Παράλληλα χορηγεί:
βα) Πιστοποιητικά παρακολούθησης Θεματικής Ενότητας και Εργαστηριακής Θεματικής Ενότητας.
ββ) Πιστοποιητικά επιμόρφωσης.

2. Η εγγραφή των φοιτητών σε Προγράμματα Σπουδών που παρέχει το Ε.Α.Π. γίνεται χωρίς εξετάσεις, ύστερα από αίτηση των ενδιαφερομένων προς το Ε.Α.Π., εντός των προθεσμιών και της διαδικασίας που ορίζει η Σύγκλητος για κάθε ακαδημαϊκό έτος. Η πρόσκληση για την εκδήλωση ενδιαφέροντος υποψήφιων φοιτητών στα προγράμματα σπουδών αναρτάται στην ιστοσελίδα του Ε.Α.Π..

3. Η εγγραφή των προπτυχιακών φοιτητών προϋποθέτει την κατοχή τίτλου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή ισότιμου ή αντίστοιχου τίτλου της αλλοδαπής.

Άρθρο 23
Υλικοτεχνικές δαπάνες φοιτητών

Οι φοιτητές επιβαρύνονται και συμμετέχουν στις δαπάνες που συνδέονται με την εφαρμογή του συστήματος της ανοικτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Άρθρο 24
Ομαδικές Συμβουλευτικές Συναντήσεις

1. Στη διάρκεια του ακαδημαϊκού εξαμήνου ή έτους οργανώνονται, ύστερα από απόφαση της Κοσμητείας, Ομαδικές Συμβουλευτικές Συναντήσεις (Ο.Σ.Σ.) δια ζώσης ή/και εξ αποστάσεως. Ο αριθμός τους, η διάρκειά τους και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια καθορίζεται από τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του ΕΑΠ.

2. Η διδασκαλία του θεωρητικού περιεχομένου των Εργαστηριακών Θεματικών Ενοτήτων ακολουθεί τη μεθοδολογία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με αντίστοιχη διεξαγωγή Ο.Σ.Σ..

Άρθρο 25
Αξιολόγηση φοιτητών

1. Η διαδικασία αξιολόγησης των φοιτητών σε κάθε Θεματική Ενότητα (Θ.Ε.) καθορίζεται από την Κοσμητεία ύστερα από εισήγηση του Συντονιστή της ΟΔΠ.

2. Η Σύγκλητος καθορίζει τις ημερομηνίες έναρξης και λήξης των εξετάσεων. Οι εξετάσεις αυτές διεξάγονται με τη διαδικασία της εξ αποστάσεως εξέτασης ή δια ζώσης.

3. Οι φοιτητές που περάτωσαν τη φοίτηση, η οποία ισούται με τον ελάχιστο αριθμό των αναγκαίων για την απονομή του τίτλου θεματικών ενοτήτων, δύνανται να εξεταστούν σε μια επιπλέον εξεταστική περίοδο.

4. Για την απόκτηση πτυχίου από τους φοιτητές του Ε.Α.Π. απαιτείται η ολοκλήρωση όλων των προβλεπόμενων για το Πρόγραμμα Σπουδών. Η εκπόνηση πτυχιακής εργασίας δύναται να αποτελεί μέρος ενός Προγράμματος Σπουδών.

Άρθρο 26
Φοιτητές Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου – Κάτοχοι πτυχίου ή διπλώματος άλλου ιδρύματος

1. Οι προπτυχιακοί φοιτητές του Ε.Α.Π. οι οποίοι έχουν αποκτήσει πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, μπορούν ύστερα από αίτησή τους και σχετική απόφασης της Κοσμητείας της οικείας Σχολής να κατοχυρώνουν μαθήματα ή εργαστήρια του ιδρύματος προέλευσης ως Θεματική Ενότητα (Θ.Ε.) ή ως Εργαστηριακή Θεματική Ενότητα (Ε.Θ.Ε.), αντίστοιχα, έως το ένα τέταρτο (1/4) των πιστωτικών μονάδων του ΠΣ.

2. Είναι δυνατή η αναστολή των σπουδών μετά την επιτυχή παρακολούθηση μιας (1) ή περισσότερων Θ.Ε. ή Ε.Θ.Ε., για χρονικό διάστημα, που δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο από τρία (3) έτη. Φοιτητής που επανεγγράφεται σε Πρόγραμμα Σπουδών έχει τη δυνατότητα αναγνώρισης και κατοχύρωσης Θ.Ε. τις οποίες έχει ήδη παρακολουθήσει επιτυχώς. Μετά την ολοκλήρωση των υπολοίπων Θ.Ε. του ίδιου Προγράμματος Σπουδών και της διπλωματικής εργασίας, αποφοιτά από το Πρόγραμμα Σπουδών χωρίς άλλους περιορισμούς.

3. Φοιτητής που παρακολούθησε επιτυχώς μία (1) ή περισσότερες μεμονωμένες Θ.Ε., προπτυχιακού ή μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών δύναται να συνεχίσει τις σπουδές του, ώστε να αποκτήσει πτυχίο ή μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης αντίστοιχα, υπό τις προϋποθέσεις που ορίζει ο κανονισμός σπουδών του προγράμματος.

Άρθρο 27
Απόκτηση μεταπτυχιακού – διδακτορικού τίτλου ή διπλώματος

1. Για την απόκτηση μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης απαιτούνται πτυχίο ή δίπλωμα ανώτατης εκπαίδευσης, επιτυχής παρακολούθηση και εξέταση των προβλεπόμενων από το Πρόγραμμα Σπουδών Θεματικών Ενοτήτων ή Εργαστηριακών Θεματικών Ενοτήτων ή Ενοτήτων Πρακτικής Άσκησης. Η Σύγκλητος, με την προκήρυξη υποβολής υποψηφιοτήτων και μετά από γνώμη της αντίστοιχης Σχολής, εξειδικεύει τις απαιτούμενες προϋποθέσεις υποβολής υποψηφιοτήτων ανά πρόγραμμα σπουδών..

2. Για την απόκτηση διδακτορικού διπλώματος απαιτούνται η κατοχή συγγενούς μεταπτυχιακού τίτλου και η συγγραφή διδακτορικής διατριβής. Η διαδικασία υποβολής της πρότασης επί διδακτορία, επίβλεψης της ερευνητικής εργασίας, ελέγχου και έγκρισης της διδακτορικής διατριβής καθορίζονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις περί Α.Ε.Ι.. και εξειδικεύονται με τον κανονισμό Διδακτορικών Διατριβών σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις .

Άρθρο 28
Πιστοποιητικά

1. Πιστοποιητικά παρακολούθησης Θεματικών Ενοτήτων (Θ.Ε.) και Εργαστηριακών Θεματικών Ενοτήτων (Ε.Θ.Ε.) παρέχονται σε φοιτητές του Ε.Α.Π. ύστερα από αίτησή τους και με την προϋπόθεση επιτυχούς εξέτασης σε μία (1) ή περισσότερες Θ.Ε. και Ε.Θ.Ε.. Για την απονομή του πιστοποιητικού παρακολούθησης ο φοιτητής δηλώνει εγγράφως ότι δεν επιθυμεί να ολοκληρώσει το πρόγραμμα σπουδών στο οποίο φοιτά.

2. Πιστοποιητικά επιμόρφωσης ή παρακολούθησης σύντομου προγράμματος σπουδών παρέχονται ύστερα από την επιτυχή παρακολούθηση με τη διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ή ηλεκτρονικής μάθησης (e-learning), αυτόνομων θεματικών ενοτήτων ή επιμόρφωσης, συγκεκριμένης χρονικής διάρκειας.

3. Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας παρέχεται όταν πρόκειται για πρόγραμμα παιδαγωγικής κατάρτισης.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄
ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ

Άρθρο 29
Ακαδημαϊκό προσωπικό του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου

1. Το ακαδημαϊκό προσωπικό του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου αποτελείται από:

α) το Διδακτικό Ερευνητικό Προσωπικό (Δ.Ε.Π.),
β) το Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Σ.Ε.Π.), και
γ) το Επιστημονικό Προσωπικό (Ε.Π.).

2. Στο έργο των μελών του Δ.Ε.Π. του Ε.Α.Π. περιλαμβάνεται η ερευνητική, διδακτική και διοικητική δραστηριότητα κατ΄ αναλογία των μελών ΔΕΠ των άλλων ΑΕΙ και λαμβάνοντας υπόψη τον εξ αποστάσεως χαρακτήρα των σπουδών που προσφέρει το ΕΑΠ.

3. Οι βαθμίδες, το καθεστώς απασχόλησης, τα προσόντα, οι προϋποθέσεις για την εκλογή των μελών ΔΕΠ στην αντίστοιχη βαθμίδα και κάθε άλλο σχετικό θέμα, διέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις περί των μελών Δ.Ε.Π. των Α.Ε.Ι..

4. Οι θέσεις Δ.Ε.Π. προκηρύσσονται σε γνωστικά αντικείμενα που καθορίζονται από την οικεία Κοσμητεία, με απόφαση της Συγκλήτου του Ε.Α.Π. η οποία εγκρίνεται από τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Οι θέσεις των καθηγητών είναι ενιαίες, ανήκουν στο Ίδρυμα και κατανέμονται στις Σχολές, σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες των Σχολών αυτών, με απόφαση της Συγκλήτου, ύστερα από εισήγηση του Πρύτανη. Τα εκλεκτορικά σώματα συγκροτούνται με απόφαση της Συγκλήτου ύστερα από γνώμη της οικείας Κοσμητείας.

5. Τα μέλη Δ.Ε.Π., που συγκεντρώνουν τουλάχιστον πέντε (5) χρόνια υπηρεσίας σε αυτοδύναμο Τμήμα Α.Ε.Ι. έχουν τη δυνατότητα μετακίνησης στο Ε.Α.Π. στην ίδια θέση της βαθμίδας την οποία κατέχουν και στο ίδιο γνωστικό αντικείμενο, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις της παρούσας. Για τη μετακίνηση προς το Ε.Α.Π. απαιτούνται τα εξής δικαιολογητικά:

(α) αίτηση του ενδιαφερομένου μέλους Δ.Ε.Π. προς το ίδρυμα προέλευσης,
(β) απόφαση της Συγκλήτου του ιδρύματος προέλευσης, που εγκρίνει τη μετακίνηση,
(γ) αίτηση του ενδιαφερόμενου μέλους Δ.Ε.Π. προς το Ε.Α.Π. και
(δ) απόφαση της Συγκλήτου του Ε.Α.Π., που αποδέχεται τη μετακίνηση, ύστερα από σύμφωνη γνώμη της Κοσμητείας της Σχολής, στην οποία αιτείται την ένταξή του το ενδιαφερόμενο μέλος Δ.Ε.Π..

Άρθρο 30
Μετάκληση Ελλήνων επιστημόνων από την αλλοδαπή – «Brain Gain»

Θέσεις Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) του Ε.Α.Π. μπορούν μετά από απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της Σχολής να πληρούνται με μετάκληση:

α) από Έλληνες επιστήμονες πανεπιστημιακών ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της αλλοδαπής, που έχουν αντίστοιχα προσόντα της βαθμίδας του Καθηγητή ή του Αναπληρωτή Καθηγητή με τη διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 143 του ν. 4957/2022 (Α΄141) ή β) από Έλληνες που κατέχουν τακτική θέση μόνιμου μέλους Δ.Ε.Π. σε ίδρυμα της αλλοδαπής τουλάχιστον πέντε (5) έτη στην αντίστοιχη βαθμίδα του Καθηγητή ή Αναπληρωτή Καθηγητή. Για την εφαρμογή της περ. β) λαμβάνονται υπόψη τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα του άρθρου 143 του ν. 4957/2022 της αντίστοιχης βαθμίδας του Καθηγητή ή Αναπληρωτή Καθηγητή.

Άρθρο 31
Εργασιακές σχέσεις και έργο διδακτικού – εκπαιδευτικού προσωπικού με το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

1. Τα μέλη Δ.Ε.Π. του Ε.Α.Π. είναι πλήρους ή μερικής απασχόλησης.

2. Τα μέλη του Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Σ.Ε.Π.) είναι είτε μέλη Δ.Ε.Π. άλλων Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, ή διδάκτορες ή Ερευνητές ερευνητικών ιδρυμάτων ή φορέων της ημεδαπής ή της αλλοδαπής και προσλαμβάνονται με συμβάσεις ανάθεσης έργου ή συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου διάρκειας μέχρι ενός (1) ακαδημαϊκού εξαμήνου ή ενός (1) ακαδημαϊκού έτους, αναλόγως με τη χρονική διάρκεια της Θεματικής Ενότητας (Θ.Ε.) για την κάλυψη συγκεκριμένων εκπαιδευτικών αναγκών.

3. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, για την κάλυψη εκπαιδευτικών αναγκών συγκεκριμένων Θ.Ε., το Ε.Α.Π. μπορεί να προσλάβει ως Σ.Ε.Π. κατόχους μεταπτυχιακών τίτλων ειδίκευσης για γνωστικά αντικείμενα εξαιρετικής και αδιαμφισβήτητης ιδιαιτερότητας, για τα οποία δεν είναι δυνατή ή συνήθης η εκπόνηση διδακτορικής διατριβής κατά τους κανόνες της τέχνης ή επιστήμης. Στην περίπτωση του πρώτου εδαφίου οι προϋποθέσεις προσδιορίζονται με απόφαση της οικείας Σχολής. Η προκαλούμενη δαπάνη καλύπτεται από τον προϋπολογισμό του Ε.Α.Π.. Με απόφαση του Προέδρου του Συμβουλίου Διοίκησης, ύστερα από γνώμη της Συγκλήτου, συγκροτείται ανά Θ.Ε. τριμελής επιτροπή με ισάριθμα αναπληρωματικά μέλη, που αποτελείται από μέλη Δ.Ε.Π. του Ε.Α.Π. και άλλων ελληνικών Α.Ε.Ι. με το ίδιο γνωστικό αντικείμενο ή, αν δεν υπάρχουν, με συναφές γνωστικό αντικείμενο με το αντικείμενο της αντίστοιχης Θ.Ε. ή της Εργαστηριακής Θεματικής Ενότητας (Ε.Θ.Ε.).

4. Με απόφαση της Κοσμητείας της Σχολής συγκροτείται ανά Θ.Ε. τριμελής επιτροπή αξιολόγησης με ισάριθμα αναπληρωματικά μέλη, που αποτελείται από μέλη Δ.Ε.Π. του Ε.Α.Π. και άλλων ελληνικών Α.Ε.Ι. με το ίδιο γνωστικό αντικείμενο ή, αν δεν υπάρχουν, με συναφές γνωστικό αντικείμενο με το αντικείμενο της αντίστοιχης Θ.Ε. ή της Ε.Θ.Ε.. ή της Ε.Π.Α. Η Επιτροπή εισηγείται στη Σύγκλητο πίνακα αξιολογικής κατάταξης επιλεγέντων μελών Σ.Ε.Π., ο οποίος ισχύει για τρία (3) έτη. Η ανάθεση έργου του απαιτούμενου αριθμού μελών Σ.Ε.Π. κάθε Θ.Ε. και Ε.Θ.Ε. για κάθε ακαδημαϊκό εξάμηνο ή έτος γίνεται με απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης, ύστερα από γνώμη της Συγκλήτου.

5. Κάθε ακαδημαϊκό έτος, τα επιλεγέντα στους πίνακες μέλη Σ.Ε.Π. υποβάλλουν δήλωση ότι επιθυμούν να είναι μέλη Σ.Ε.Π. για το επόμενο ακαδημαϊκό έτος και μέχρι τη συμπλήρωση τριετίας από την προκήρυξη. Η αμοιβή των μελών Σ.Ε.Π. του Ε.Α.Π. καλύπτεται από τον προϋπολογισμό του Ε.Α.Π. και καταβάλλεται από τον Ειδικό Λογαριασμό Κονδυλίων Έρευνας του Ε.Α.Π.. Ως έδρα των μελών Σ.Ε.Π. του Ε.Α.Π. θεωρείται ο τόπος της μόνιμης κατοικίας τους.

6. Τα μέλη Επιστημονικού Προσωπικού του Ε.Α.Π. είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος ή καλλιτέχνες ή επιστήμονες αναγνωρισμένου κύρους με εξειδικευμένες γνώσεις ή σχετική εμπειρία στα γνωστικά αντικείμενα που καλύπτει το Ε.Α.Π., οι ακαδημαϊκές του μονάδες ή το ερευνητικό του κέντρο και προσλαμβάνονται με συμβάσεις ανάθεσης έργου ή συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου διάρκειας μέχρι τριών (3) ετών, οι οποίες δύνανται να ανανεώνονται, για την κάλυψη συγκεκριμένων επιστημονικών, ερευνητικών και εκπαιδευτικών αναγκών του Ε.Α.Π.. Η πρόσληψη του Επιστημονικού Προσωπικού πραγματοποιείται ύστερα από προκήρυξη που εκδίδεται με απόφαση της Συμβουλίου Διοίκησης, βάσει κριτηρίων αξιολόγησης και μετά από προηγούμενη γνώμη της Συγκλήτου και βαρύνει τον Ε.Λ.Κ.Ε του Ε.Α.Π.. Κατά τον καθορισμό των ως άνω κριτηρίων αξιολόγησης το Συμβούλιο Διοίκησης και η Σύγκλητος λαμβάνουν υπόψη τους την εύρυθμη λειτουργία του Ε.Α.Π., καθώς και την ανάγκη ενίσχυσης του ακαδημαϊκού προσωπικού και αξιοποίησης του νέου επιστημονικού δυναμικού της χώρας.

7. Στο Ίδρυμα προσλαμβάνονται μέλη των κατηγοριών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, του Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού και του Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού. Κάθε θέμα που σχετίζεται με την πρόσληψη και τα καθήκοντα του προσωπικού των ανωτέρω κατηγοριών ρυθμίζεται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄
ΠΟΡΟΙ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ – ΕΙΔΙΚΟΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΚΟΝΔΥΛΙΩΝ ΈΡΕΥΝΑΣ

Άρθρο 32
Πόροι – Διαχείριση

Οι πόροι του Ε.Α.Π., εκτός από αυτούς που αναφέρονται στην παρ. 6 του άρθρου 3 του ν. 4957/2022 (Α’ 141), προέρχονται από τη συμμετοχή των φοιτητών στις δαπάνες που συνδέονται με την εφαρμογή του συστήματος της εξ αποστάσεως διδασκαλίας η οποία αποτελεί πόρο αποκλειστικά του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας του Ε.Α.Π..

Άρθρο 33
Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου

1. Στο Ε.Α.Π. λειτουργεί Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας (Ε.Λ.Κ.Ε.) με διακριτή νομική και οικονομική οντότητα από αυτή του ΕΑΠ, χωρίς νομική προσωπικότητα, και αποδίδεται σε αυτόν διαφορετικός Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ).

2. Για την οργάνωση και λειτουργία του Ε.Λ.Κ.Ε. Ε.Α.Π. εφαρμόζονται οι διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας για τους Ε.Λ.Κ.Ε. Α.Ε.Ι., όπως κάθε φορά ισχύουν.

Άρθρο 34
Ίδρυση Εταιρείας Αξιοποίησης και Διαχείρισης Περιουσίας του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου

1. Στο Ε.Α.Π. συστήνεται νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Εταιρεία Αξιοποίησης και Διαχείρισης Περιουσίας του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου» με σκοπό την αξιοποίηση και διαχείριση της περιουσίας του Ε.Α.Π..

2. Με απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης και έως τη συγκρότησή του με απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής εγκρίνεται το Καταστατικό της Εταιρείας, το οποίο δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και υποβάλλεται σε δημοσιότητα στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο.

3. Κάθε θέμα που σχετίζεται με το αντικείμενο δραστηριότητας, τη διοίκηση, την οργάνωση και τη λειτουργία της Εταιρείας, ρυθμίζεται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η’
ΚΕΝΤΡΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ

Άρθρο 36
Κέντρο Ανάπτυξης Πιστοποίησης και Αξιολόγησης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου

1. Συστήνεται Πανεπιστημιακό Κέντρο Ανάπτυξης Πιστοποίησης και Αξιολόγησης (Κ.Α.Π.Α). ως μονάδα του Ε.Α.Π., στο οποίο εντάσσονται τα υφιστάμενα κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος:

α) Εργαστήριο Εκπαιδευτικού Υλικού και Εκπαιδευτικής Μεθοδολογίας,
β) Μονάδα Εσωτερικής αξιολόγησης και
γ) Κέντρο πιστοποίησης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης

2. Σκοπός του Κέντρου είναι:
α) Η συγκροτημένη και συστηματική πιστοποίηση διαδικασιών, περιεχομένου και δομών που δραστηριοποιούνται στην ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην Ελλάδα,
β) η υποστήριξη προτάσεων – σχεδίων για την ανανέωση και προσαρμογή της εκπαιδευτικής λειτουργίας του Ε.Α.Π. στις συνεχώς εξελισσόμενες τεχνολογικές, εκπαιδευτικές, κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες ώστε να είναι ανταγωνιστικό, λειτουργικό και ευέλικτο,
γ) η παραγωγή προτύπων εκπαιδευτικού υλικού, η οποία περιλαμβάνει τη συγγραφή, καθώς και την επιλογή, μετάφραση και προσαρμογή ψηφιακών κειμένων, κυρίως διαμορφωμένων για την εξ αποστάσεως διδασκαλία, την παραγωγή λογισμικού για υπολογιστές και πολυμέσα, λογισμικού και ηλεκτρονικού υλικού, καθώς και οποιουδήποτε άλλου μέσου μετάδοσης πληροφοριών,
δ) η παραγωγή στατιστικών δεδομένων από πρωτογενή στοιχεία που παρέχουν οι αρμόδιες υπηρεσίες του Ε.Α.Π. αναφορικά με τους φοιτητές και τις σπουδές τους,
δα) η παραγωγή στατιστικών δεδομένων από πρωτογενή στοιχεία που παρέχουν οι αρμόδιες υπηρεσίες του Ε.Α.Π., αναφορικά με τους φοιτητές του Ε.Α.Π.,
δβ) η παραγωγή στατιστικών – συγκριτικών δεδομένων για το εκπαιδευτικό υλικό από στοιχεία που της προμηθεύει το αντίστοιχο εργαστήριο,
δγ) η καταγραφή, ανάλυση και σύγκριση δεδομένων από αντίστοιχα Πανεπιστήμια του εξωτερικού,
εδ) η αξιολόγηση με ποιοτικές και ποσοτικές προσεγγίσεις του εκπαιδευτικού υλικού και των εκπαιδευτικών μεθόδων που χρησιμοποιεί το Ε.Α.Π.,
δε) η συσχέτιση των παραπάνω στοιχείων και η υποβολή προτάσεων, σε συνεργασία με τους Συντονιστές των Ο.Δ.Π., προς την Κοσμητεία ή τη Σύγκλητο του Ε.Α.Π. για τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης από το Ε.Α.Π., και
ε) η συνεργασία με εθνικούς και διεθνείς φορείς που ασχολούνται με τη χάραξη και την υλοποίηση πολιτικών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

3. Ειδικότερα, το Κέντρο όσον αφορά στην πιστοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, αναλαμβάνει τη διερεύνηση, συστηματοποίηση και υλοποίηση τρόπων πιστοποίησης:

α) του εκπαιδευτικού υλικού που αναπτύσσεται εντός του Ε.Α.Π. και άλλων φορέων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην Ελλάδα,
β) των μεθοδολογιών ανάπτυξής του,
γ) των Προγραμμάτων Σπουδών γενικότερα που προσφέρονται εξ αποστάσεως, και
δ) των δεξιοτήτων των φυσικών προσώπων που εμπλέκονται στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην Ελλάδα, όπως διδάσκοντες, σχεδιαστές υλικού και προγραμμάτων και τεχνικοί.

4. Στο Κέντρο αναπτύσσονται δράσεις αξιολόγησης και ειδικότερα:

α) Η αξιολόγηση εκπαιδευτικών διαδικασιών, δηλαδή των διδασκόντων, του εκπαιδευτικού υλικού, της οργάνωσης θεματικών ενοτήτων, διοικητικών υπηρεσιών και υποδομών, από φοιτητές,
β) η αξιολόγηση των τεχνικών συστημάτων εκπαίδευσης, η παραγωγή αναλυτικών αναφορών αξιολόγησης διδασκαλίας για ΘΕ (Συντονιστές) και για Διδάσκοντες, η τήρηση μητρώου αξιολόγησης διδασκόντων και η χορήγηση βεβαιώσεων, καθώς και η παραγωγή εξειδικευμένων αναφορών αξιολόγησης,
γ) η αξιολόγηση των Συντονιστών και των Διευθυντών των Προγραμμάτων Σπουδών,
δ) η αξιολόγηση του παραγόμενου από το Ίδρυμα εκπαιδευτικού υλικού και του διανεμόμενου στους φοιτητές εκπαιδευτικού υλικού από τους φοιτητές και τους διδάσκοντες του Ε.Α.Π.,
ε) ο σχεδιασμός και η διενέργεια ανεξάρτητων αξιολογήσεων κατόπιν υποβολής σχετικών αιτημάτων άλλων δομών ή φυσικών προσώπων,
στ) η σύνταξη εκθέσεων με στατιστικά δεδομένα από πρωτογενή στοιχεία που παρέχονται από διοικητικές υπηρεσίες και τις Σχολές του Ε.Α.Π. και ιδίως από τις:
στα) εκθέσεις επιδόσεων φοιτητών,
στβ) εκθέσεις εξέλιξης σπουδών φοιτητών,
στγ) εκθέσεις αποτελεσμάτων εξετάσεων,
στδ) εκθέσεις στοιχείων διδακτικού έργου, και
στε) εκθέσεις γενικών στοιχείων φοιτητών.
5. α) Όργανα διοίκησης του Κέντρου είναι:
αα) ο Διευθυντής, και
αβ) η Επιστημονική Επιτροπή (Ε.Ε.).

Τα όργανα διοίκησης έχουν τριετή θητεία με δυνατότητα ανανέωσης.

6. α) Ο Διευθυντής επιλέγεται από το Συμβούλιο Διοίκησης ύστερα από πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, από μέλη Δ.Ε.Π. του ΕΑΠ. Η πρόσκληση υποβολής υποψηφιοτήτων γίνεται από τη Σύγκλητο τουλάχιστον έναν (1) μήνα πριν από την επιλογή του Διευθυντή.
β) Ο Διευθυντής έχει τις εξής αρμοδιότητες:
βα) Συντονίζει το ερευνητικό έργο του Κέντρου και προεδρεύει της Επιστημονικής Επιτροπής,
ββ) καταρτίζει, με τη σύμφωνη γνώμη της Επιστημονικής Επιτροπής, και υποβάλλει το ετήσιο πρόγραμμα λειτουργίας και δραστηριοτήτων στο Συμβούλιο Διοίκησης και στη Σύγκλητο, έκθεση πεπραγμένων καθώς και προϋπολογισμό και απολογισμό του Κέντρου,
βγ) εισηγείται με τη σύμφωνη γνώμη της Επιστημονικής Επιτροπής στο Συμβούλιο Διοίκησης τον ετήσιο προγραμματισμό λειτουργίας του Κέντρου και τον εσωτερικό προϋπολογισμό του,
βδ) εισηγείται στο Συμβούλιο Διοίκησης του Ε.Α.Π., ύστερα από σύμφωνη γνώμη της Επιστημονικής Επιτροπής, την αγορά εξοπλισμού και άλλης υλικοτεχνικής υποδομής, καθώς και την πρόσληψη ειδικού επιστημονικού προσωπικού για τη στελέχωση του Κέντρου,
βε) μεριμνά για την τήρηση του προγράμματος λειτουργίας και προΐσταται του προσωπικού του Κέντρου,
βστ) εκπροσωπεί το Κέντρο και γενικά έχει την ευθύνη της εφαρμογής του Κανονισμού για την ομαλή και αποδοτική λειτουργία του, και
βζ) ενημερώνει το Συμβούλιο Διοίκησης, τη Σύγκλητο και τις Κοσμητείες σχετικά με τα πορίσματα της εσωτερικής αξιολόγησης.

7. α) Η Επιστημονική Επιτροπή απαρτίζεται από το Διευθυντή του Κέντρου και πέντε (5) μέλη Δ.Ε.Π. που ορίζονται από τις ΓΣ των Σχολών του Ε.Α.Π.. Κάθε μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής εκλέγεται από τους Καθηγητές της Σχολής του Ε.Α.Π. από την οποία προέρχεται.
β) Η Επιστημονική Επιτροπή εισηγείται από κοινού με τον Διευθυντή του Κέντρου τον ετήσιο προγραμματισμό λειτουργίας του Κέντρου και για την κατάρτιση του εσωτερικού προϋπολογισμού του,
βα) παρακολουθεί την πρόοδο εκτέλεσης των επιμέρους δραστηριοτήτων στο πλαίσιο της εκτέλεσης του προγραμματισμού του, και
ββ) μεριμνά για τη διαχείριση της περιουσίας και των εσόδων του Κέντρου.

8. Πόροι του Κέντρου είναι:

α) χρηματοδοτήσεις από ερευνητικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, διεθνών οργανισμών και του Ελληνικού Δημοσίου,
β) δωρεές, κληρονομίες, κληροδοσίες, χορηγίες από τρίτους, καθώς και κάθε είδους παροχές ημεδαπών ή αλλοδαπών, φυσικών ή νομικών προσώπων,
γ) έσοδα από την παροχή υπηρεσιών, την εκπόνηση μελετών και την εκτέλεση ή την αξιολόγηση ερευνητικών προγραμμάτων για λογαριασμό τρίτων,
δ) έσοδα από την πιστοποίηση άλλων φορέων που δραστηριοποιούνται στην ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην Ελλάδα,
ε) ύστερα από απόφαση της Συγκλήτου, πόροι του Ε.Λ.Κ.Ε. και πρόσοδοι από περιουσιακά στοιχεία του Ε.Α.Π. για την ανάπτυξη του Κέντρου.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ
Άρθρο 37
Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.)

1. Στο Ε.Α.Π. λειτουργεί Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.), το οποίο αποτελεί ανεξάρτητη ακαδημαϊκή μονάδα του Ε.Α.Π. και έχει διακριτά όργανα διοίκησης από αυτά του Ε.Α.Π.

2. Για την οργάνωση και λειτουργία του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Ε.Α.Π εφαρμόζονται οι διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας για τα Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ Α.Ε.Ι., όπως κάθε φορά ισχύουν.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’
ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΜΕΡΟΥΣ Β’

Άρθρο 174
Εξουσιοδοτικές διατάξεις Κεφαλαίου Β’

Με απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης καθορίζονται ειδικότερες λεπτομέρειες σχετικά με την οργάνωση και τη λειτουργία των υπηρεσιακών μονάδων του Ε.Α.Π..

ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΜΕΡΟΥΣ Β’

Άρθρο 195
Μεταβατικές διατάξεις

Μέχρι τη συγκρότηση του Συμβουλίου Διοίκησης του Ε.Α.Π. και το αργότερο μέχρι την 31η.8.2024 παρατείνεται η θητεία της παρούσης Διοικούσας Επιτροπής, η οποία ασκεί όλες τις αρμοδιότητες του άρθρου 14 του ν. 4957/2022 (Α’ 141), πλην της περ. κβ) της παρ. 1 και της παρ. 3 του άρθρου 14 του ανωτέρω νόμου. Η διαδικασία εκλογής των μελών και συγκρότησης του Συμβουλίου Διοίκησης ξεκινά 15 ημέρες μετά τη δημοσίευση του νόμου στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης και ακολουθεί τις κείμενες διατάξεις. Για την εφαρμογή αυτών των διατάξεων καθήκοντα Συγκλήτου και Συμβουλίου Διοίκησης εκτελεί η παρούσα ΔΕ, καθήκοντα Πρύτανη και Αντιπρυτάνεων ο Πρόεδρος και οι Αντιπρόεδροι του ΕΑΠ αντίστοιχα.

Με εκτίμηση,

Ο Πρόεδρος του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου
Καθηγητής Ιωάννης Καλαβρουζιώτης
και τα μέλη
της Διοικούσας Επιτροπής του Ιδρύματος
 

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ