Τα 36 σημεία του προγράμματος της ΝΔ για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης

Δείτε επίσης αναλυτικά το πρόγραμμα της ΝΔ για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης

24/11/2018

Ενημερώθηκε: 27/05/2019, 07:33

Άκουσε το άρθρο

Παρουσιάστηκε σήμερα σε εκδήλωση,  στο Κέντρο Πολιτισμού "Ελληνικός Κόσμος”, από την τομεάρχη παιδείας της Νέας  Δημοκρατίας Νίκη Κεραμέως ,   το πρόγραμμα του κόμματος για την παιδεία.

Πατήστε εδώ για να δείτε αναλυτικά  το πρόγραμμα

Στην εκδήλωση ομιλία  απηύθυναν ο πρόεδρος της ΝΔ Κ. Μητσοτάκης και  ο Αντιπρόεδρος του κόμματος Κωστής Χατζηδάκης.

Τα 36 σημαντικότερα σημεία του προγράμματος της ΝΔ όπως τα ανακοίνωσε η Νίκη Κεραμέως, είναι τα εξής:

1. Ψηφιακές δεξιότητες

Το δημόσιο σχολείο μετατρέπεται σε μια σύγχρονη και δημιουργική κυψέλη γνώσης και καινοτομίας. Με έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων (δημιουργικότητα, κριτική σκέψη, επίλυση προβλημάτων, ομαδική δουλειά) και ψηφιακών δεξιοτήτων (χρήση υπολογιστών, ψηφιακή επικοινωνία, ασφαλής χρήση διαδικτύου), αντί για ενθάρρυνση της αποστήθισης και της παπαγαλίας.

2. Προγράμματα Σπουδών

Τα προγράμματα σπουδών εμπλουτίζονται με νέες, δημιουργικές και διαδραστικές μεθόδους διδασκαλίας και νέες εκπαιδευτικές θεματικές, όπως η επιχειρηματικότητα, η οδική συμπεριφορά, ο εθελοντισμός, η αντίδραση σε φυσικές καταστροφές κ.ο.κ.

3. Μαθητές σε επιχειρήσεις

Καθιερώνεται η δυνατότητα «άσκησης» σε επιχειρήσεις, ώστε οι μαθητές να εξοικειώνονται με την πραγματική οικονομία, και να επιλέγουν το αντικείμενο σπουδών τους με μεγαλύτερη σιγουριά.

4. Καθιερώνεται Εθνικό Απολυτήριο

Καθιερώνεται Εθνικό Απολυτήριο, το οποίο θα αποκτάται με την επιτυχή ολοκλήρωση του Λυκείου. Για τον προσδιορισμό του βαθμού του Εθνικού Απολυτηρίου θα συνυπολογίζονται οι βαθμοί και των 3 τάξεων του Λυκείου, με ειδικό συντελεστή ανά τάξη. Επίσης, καθιερώνονται οι γραπτές προαγωγικές εξετάσεις από τάξη σε τάξη για όλο το Λύκειο, με επιλογή των θεμάτων μέσα από την Τράπεζα Θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας.

5. Επαγγελματική Εκπαίδευση

Αλλάζει ριζικά η Επαγγελματική Εκπαίδευση, ώστε από λύση ανάγκης για λίγους, να γίνει συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για πολλούς.

6. Συνεργασίες ΑΕΙ

Τα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα θα εξελιχθούν σε αναπτυξιακούς πυλώνες σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο, αναπτύσσοντας συνεργασίες και δικτυώσεις με τον κόσμο της παραγωγής και της επιχειρηματικότητας, με κοινωνικούς φορείς, και με ιδρύματα του εσωτερικού και του εξωτερικού.

7. Ιδιωτικά Πανεπιστήμια

Στόχος είναι η Ελλάδα να αναδειχθεί σε ισχυρό περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης και έρευνας. Για αυτό και η Νέα Δημοκρατία υποστηρίζει την αναθεώρηση των παραγράφων του άρθρου 16 του Συντάγματος που αφορούν την ανώτατη εκπαίδευση, προκειμένου να επιτραπεί η ίδρυση μη κρατικών και ιδιωτικών Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης, τα οποία θα ιδρύονται υπό αυστηρούς όρους, και θα λειτουργούν με διαφάνεια, αξιολόγηση και λογοδοσία.

8. Αυτονομία Σχολικών Μονάδων

Μεγαλύτερη αυτονομία στις εκπαιδευτικές μονάδες, μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς:

Το δημόσιο σχολείο απελευθερώνεται από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό του Υπουργείου σε επίπεδο οργανωτικό και διοικητικό, αλλά και σε επίπεδο παιδαγωγικό. Ο εκπαιδευτικός αποκτά μεγαλύτερη ελευθερία να εμπλουτίζει τον τρόπο και τα μέσα διδασκαλίας, και να διαμορφώνει εκπαιδευτικές δραστηριότητες με βάση τις ανάγκες των μαθητών.

9. Αυτόνομα και αυτοδιοικούμενα τα ΑΕΙ

Τα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα γίνονται πραγματικά αυτόνομα και αυτοδιοικούμενα.

10. Κατάργηση των νόμων Μπαλτά, Φίλη και Γαβρόγλου

 Η Νέα Δημοκρατία θα προχωρήσει σε άμεση κατάργηση των νομοθετικών πρωτοβουλιών των κ.κ. Μπαλτά, Φίλη και Γαβρόγλου και ψήφιση ενός σύγχρονου νόμου πλαισίου για τα Ανώτατα Ιδρύματα που θα τους δίνει τη δυνατότητα να αποφασίζουν από μόνα τους τις εκπαιδευτικές και ερευνητικές δραστηριότητες τους.

11. ΑΕΙ με ιδίους πόρους

Αντίστοιχα, θα διαμορφωθεί πλαίσιο που θα επιτρέπει στα ιδρύματα να προσελκύουν πόρους από ιδιωτικές πηγές και να τους διαχειρίζονται με τον πιο αποδοτικό τρόπο, αλλά με τήρηση αυστηρών κανόνων διαφάνειας και λογοδοσίας.

12. Αριθμός εισακτέων στα ΑΕΙ

Τα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα αποκτούν την αρμοδιότητα να καθορίζουν τα ίδια τον ετήσιο αριθμό εισακτέων και τη βάση εισαγωγής. Καθιερώνεται ανώτατο χρονικό όριο ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών στα ν+2 έτη, εκτός εξαιρέσεων που θα αποφασίζονται από τα αρμόδια όργανα του εκάστοτε ιδρύματος.

13. Κουπόνι ύψους 180 ευρώ  για κάθε παιδί για  παιδικό σταθμό

Εκπαιδευτικό σύστημα που δημιουργεί ίσες δυνατότητες και περισσότερες ευκαιρίες για όλους

Κανένα παιδί εκτός παιδικού σταθμού. Για κάθε παιδί που δεν βρίσκει θέση σε δημοτικό παιδικό σταθμό, η οικογένεια του, εφόσον πληροί τα εισοδηματικά κριτήρια, θα λαμβάνει κουπόνι ύψους 180 ευρώ το μήνα για 10 μήνες το χρόνο, το οποίο και θα μπορεί να εξαργυρώνει σε βρεφονηπιακό σταθμό της επιλογής της.

14. Πρότυπο και ένα Πειραματικό σχολείο σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα της χώρας

Δημιουργείται ένα Πρότυπο και ένα Πειραματικό σχολείο σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα της χώρας, ξεκινώντας από τις λιγότερο ανεπτυγμένες περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

15. Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια

Αντίστοιχα, ιδρύονται και Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια σε αντιπροσωπευτικές περιοχές, τα οποία θα συνεργάζονται με επιχειρήσεις του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα.

16. Πιστοποιητικά Πληροφορικής και Ξένων Γλωσσών  μέχρι Α Λυκείου

Όλοι οι μαθητές αποκτούν πιστοποιητικό βασικών γνώσεων Πληροφορικής μέχρι την Α’ Λυκείου, ενώ μέσα στα σχολεία θα προσφέρεται εκμάθηση ξένων γλωσσών και θα διενεργούνται εξετάσεις για την απόκτηση κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας.

17. Μεταπτυχιακά προγράμματα

Σε όλα τα μεταπτυχιακά προγράμματα προβλέπεται συγκεκριμένος αριθμός υποτροφιών, που θα χορηγούνται με βάση τις ακαδημαϊκές επιδόσεις και την οικονομική κατάσταση των φοιτητών.

18. Πρακτική  άσκηση  στα Πανεπιστήμια

Ενισχύεται ο θεσμός της πρακτικής άσκησης στα Πανεπιστήμια, ώστε οι φοιτητές να αποκτούν πολύτιμη εργασιακή εμπειρία και να ενισχύουν τις προοπτικές απασχόλησής τους στη συνέχεια.

19. Εσωτερικό πρόγραμμα κινητικότητας φοιτητών

Καθιερώνεται εσωτερικό πρόγραμμα κινητικότητας για τους φοιτητές μεταξύ των Ελληνικών Πανεπιστημίων, στα πρότυπα του Erasmus.

20. Ενίσχυση των μέτρων προστασίας στα σχολεία

Προτεραιότητα για το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας αποτελεί η εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας για τους μαθητές και τους γονείς, με ενίσχυση των μέτρων προστασίας στα σχολεία και τον περιβάλλοντα χώρο. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται επίσης στην αντιμετώπιση του εκφοβισμού και της βίας στο σχολείο, μέσα από την ευαισθητοποίηση και ενδυνάμωση των μαθητών.

21. Κατάργηση του ασύλου

Κατάργηση του ασύλου. Αυτεπάγγελτη επέμβαση των δημοσίων αρχών για κάθε αξιόποινη πράξη που λαμβάνει χώρα στα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα, και πειθαρχικές ευθύνες όταν οι Πρυτανικές Αρχές δεν ενημερώνουν έγκαιρα τα αρμόδια δημόσια όργανα για παραβατικές πράξεις.

22. Αξιολόγηση   σχολικών μονάδων

Αξιολόγηση των σχολικών μονάδων από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς με τη χρήση ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων.

23. Αξιολόγηση   εκπαιδευτικών

Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, οι οποίοι σήμερα κρατάνε τη δημόσια εκπαίδευση και το δημόσιο σχολείο όρθιο.

Ο στόχος της αξιολόγησης δεν είναι ο στιγματισμός και η τιμωρία, αλλά η διαρκής βελτίωση και η επιβράβευση της προσπάθειας, και για αυτό η αξιολόγηση θα συνδέεται με τη διαδικασία επιμόρφωσης και κατάρτισης, για συνολική βελτίωση του εκπαιδευτικού δυναμικού.

 

24. Επαναφορά θεσμού Σχολικών Συμβούλων

Ο θεσμός των Σχολικών Συμβούλων επαναφέρεται με νέο καθηκοντολόγιο.

25. Αξιολόγηση Καθηγητών ΑΕΙ και  προγραμμάτων σπουδών

Στην Ανώτατη Εκπαίδευση, η Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.) καθιερώνεται ως ο βασικός θεσμός αξιολόγησης των προγραμμάτων σπουδών, των διδασκόντων και των Ιδρυμάτων. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης θα δημοσιοποιούνται ώστε να ενισχύεται η διαφάνεια και η δημόσια πληροφόρηση, και να αναδεικνύονται οι καλύτερες πρακτικές (εκπαιδευτικές, ερευνητικές, διοικητικές).

26. Χρηματοδότηση ΑΕΙ με βάσει  τα αποτελέσματα της αξιολόγησης

Η κρατική χρηματοδότηση προς τα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης γίνεται βάσει αντικειμενικών κριτηρίων και δεικτών, και συνδέεται με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης.

27. Ακαδημαϊκός Χάρτης των ΑΕΙ

Επιπλέον, ο Ακαδημαϊκός Χάρτης της χώρας (π.χ. συγχωνεύσεις/ενοποιήσεις Πανεπιστημίων-ΤΕΙ) θα προκύπτει από την αξιολόγηση της Α.ΔΙ.Π. και στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων

28. Το ΙΕΠ θα αντικατασταθεί με το ΕΚΕΕΤ

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής  Πολιτικής θα αντικατασταθεί με το Εθνικό Κέντρο Εκπαιδευτικής Ερευνας και  Τεκμηρίωσης (ΕΚΕΕΤ)

29. Ιδιωτικά Σχολεία

Θα αναθεωρηθεί το ρυθμιστικό πλαίσιο για την ιδιωτική εκπαίδευση με κατάργηση των αναχρονιστικών διατάξεων.

30. Δια Βίου Μάθηση

31. ΣΑΕΠ- Κέντρα Δια Βίου Μάθηση

 
32. ΕΛΚΕ

Το πλαίσιο λειτουργίας των ΕΛΚΕ των ΑΕΙ θα απλοποιηθεί.

33. Επιλογή Στελεχών Εκπαίδευσης

34. Καταργούνται οι Γενικές Γραμματείες

Καταργούνται οι Γενικές Γραμματείες Νέας Γενιάς και Δια Βίου Μάθησης και δημιουργείται μία Γενική Γραμματεία  Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

35. Επανιδρύεται η Γενική Γραμματεία ΑΕΙ

36.Το Σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών που θα επιλέξει η ΝΔ

Οι διορισμοί εκπαιδευτικών   θα γίνονται βάσει αντικειμενικού συστήματος επιλογής στο οποίο θα συνυπολογίζονται προϋπηρεσία, παιδαγωγική κατάρτιση και επιστημονική κατάρτιση…”

Ας είμαστε ειλικρινείς. Έχουμε ένα εκπαιδευτικό δυναμικό που είναι σε μεγάλο βαθμό γερασμένο.

Δεν έχουν γίνει μόνιμοι διορισμοί από το 2008.

Εμείς λέμε το εξής:Στο βαθμό που τα δημοσιονομικά της χώρας μας το επιτρέπουν, στο βαθμό που θα έχουμε μελετήσει αναλυτικά τις ανάγκες, τις συγκεκριμένες ανάγκες κάθε εκπαιδευτικής μονάδας θα προχωρήσουμε με προτεραιότητα σε προσλήψεις στα ζητήματα Παιδείας, ξεκινώντας από την Ειδική Αγωγή.

 

Σχόλια (48)

!!!
|

Θα ξαναζήσουμε τις ....όμορφες στιγμές του 2014.

@ Αποδυτηράκια
|

Ας μας πει η νεα τομεάρχης γιατί το κόμμα της 2012 ξήλωσε τον νόμο για τα πανεπιστήμια που η ίδια είχε υπερψηφίσει το 2011...Τώρα λεει θα επαναφέρει τα Συμβούλια για τα ΑΕΙ! Είναι αυτή σοβαρή πολιτική για την εκπαίδευση; Κλείνει το μάτι προς καθε κατεύθυνση για να μαζεψει όσους δικαίως έχουν αγανακτίσει με τους σημερινούς... Ποτέ δεν πιστέψαμε τα ψέματα κανενός, οι εκπαιδευτικοί δεν είμαστε πρόβατα για να μας μαντρώνετε οι κομματάρχες και να χτιζετε στις πλάτες μας πολιτική αγανάκτηση.

Τρύφων
|

@Αποδυτηριάκια

1) Δηλαδή μας λες ότι υπάρχει νομικό περιθώριο η ΝΔ να ακυρώσει τις θητείες των ΣΕΕ... Πώς όμως θα τους αποζημιώσει;;; Με τι χρήματα;

2) Αν κατάλαβα καλά ο θεσμός των ΣΣ θα επανέλθει, όχι οι ΣΣ, όπως ακριβώς παρήλθαν στις ίδιες θέσεις... Απλά θα προκύψουν νέοι ΣΣ μέσω ΑΣΕΠ...

3) Οι ΣΣ θα είναι σε κάθε νομό ή σε περιφέρειες, όπως τώρα οι ΣΕΕ;

Πάντως να ξέρεις ότι οι περισσότεροι φωνάζουν: "ΣΣ και ξερό ψωμί..."
Μεγαλύτερη αποτυχία δεν υπήρξε από τον θεσμό των ΣΕΕ... Τεράστια η αναστάτωση που προκάλεσε αυτό το νομοσχέδιο... Και η καταστροφή επίσης...

Αποδυτηριάκιας
|

@Τρύφων
Η ΝΔ μιλά και επαναφέρει Σχολικούς Συμβούλους αναβαπτισμένους και αναβαθμισμένου, όχι ΣΕΕ.

Ο Συριζα δεν πρόκειται να αλλάξει τον νόμο. Άλλωστε σε δύο μήνες προκηρύσσει εκλογές.

Επιλογές με ΑΣΕΠ αντικειμενικές και αξιοκρατικές. Διαφοροποίηση και προσοντολόγιο ανάλογα με τη θέση.

Όσο για κάποια άλλα σκωπτικά σχόλια που διαβάζω, μην χάνετε την ψυχραιμία σας παιδιά.

Τρύφων
|

@Αποδυτηριάκια

1)Νέες επιλογές ως τι; Ως ΣΕΕ ή ως ΣΣ; (αν ο Γαβρόγλου προβεί σε νέες)
2)Αν ο Γαβρόγλου προβεί σε νέες, οι προηγούμενες είναι άκυρες;
3)Η ΝΔ θα κάνει νέες έτσι κι αλλιώς; Θα ακυρώσει τις ήδη υπάρχουσες;
4)Με ποιον τρόπο θα γίνουν οι επιλογές; Με ΑΣΕΠ;
Εν τω μεταξύ με το νομοσχέδιο Γαβρόγλου για τις δομές τα σχολεία κοντεύουν να βγάλουν τη χρονιά χωρίς καμία υποστήριξη..
Αμήν και πότε να απαλλαγούμε από αυτές τις ΑΠΟ-ΔΟΜΕΣ!

Μας ταπαν κι άλλοι
|

Έλεος με το λιβάνισμα των κομματικών: Πίσω από το πρόγραμμα της [παράταξης] βρίσκονται επιστήμονες με κύρος και αξιοσύνη, ακαδημαικές προσωπικότητες με εμπειρία και πάθος για την εκπαίδευση...

Αποδυτηριάκιας
|

@Τρύφωνα
Με την απόφαση του Διοικητικού δικαστηρίου και του ΣτΕ, που έρχεται οσονούπω, ο Γαβρόγλου πρέπει να ψηφίσει νέον νόμο ή να αλλάξει τον 4547 αναγνωρίζοντας ως διδακτική την υπηρεσία των Συμβούλων και να βγάλει το Β2 ως κριτήριο αποκλεισμού.

Στη συνέχεια με επίκληση της νομιμότητας να πάει σε νέες επιλογές.
Αν δεν το κάνει παρανομεί εσκεμμένα.

Η ΝΔ δεν θα αφήσει να παραταθεί η ανομία. Θα ψηφίσει άμεσα νόμο διορθώνοντας την αδικία που προκλήθηκε. Ο νόμος είναι έτοιμος.

Δικαιοσύνη, αξιοκρατία, ισονομία με ενιαίο συμβούλιο επιλογής και διαδικασίες ΑΣΕΠ.

Στο μεταξύ οι προσφυγές στα διοικητικά θα δικαιώσουν ηθικά και οικονομικά τους προσφεύγοντες.

Τρύφων
|

@Αποδυτηριάκια
Δε μας λες όμως καθαρά τα εξης:
1) Οι ΣΣ θα επανέλθουν ακριβώς στις θέσεις που είχαν, πριν παυθούν;
2) Οι ΣΕΕ θα λάβουν αποζημιώσεις, αφού πρώτα παυθούν;
3) Πώς θα γίνουν αυτές οι μεταβάσεις; Άλλος άφησε τον τόπο που υπηρετούσε ως ΣΣ και επέστρεψε στην οργανική του..Κουβάλησε όλο το βιός του μαζί του και την οικογένεια του... Τώρα θα κληθεί να ξαναεπιστρέψει έτσι απλά στη θέση που είχε ως ΣΣ;;; Παράλογο ακούγεται... Το ίδιο και οι ΣΕΕ που υπηρετούσαν πριν ως εκπαιδευτικοί στις οργανικές τους... Τι θα κάνουν; Πού θα επιστρέψουν τώρα;;;

Αποδυτηριάκιας
|

Εχασαν τον ύπνο τους από το Σάββατο. Όταν η Κεραμέως ανάγνωζε τη διαφάνεια για την επαναφορά του θεσμού των ΣΣ, ύψωσε εμβληματικά τη φωνή της, να ακουστεί ξεκάθαρα η βούληση της παράταξης, η αίθουσα σείστηκε από χειροκροτήματα βουλευτών, στελεχών συνδικαλιστών και κόσμου, ενώ οι περισσότεροι σημειολογικά υποδέχθηκαν όρθιοι τη εξαγγελία αυτή.
Τελεία και παύλα, μετά τις δικαστικές αποφάσεις υπέρ των Σχολικών Συμβούλων λύθηκαν τα χέρια τους.

Αποδυτηριάκιας
|

Πίσω από το πρόγραμμα της ΝΔ βρίσκονται επιστήμονες με κύρος και αξιοσύνη, ακαδημαικές προσωπικότητες με εμπειρία και πάθος για την εκπαίδευση, που ο Γαβρόγλου με τις επιλογές ΣΕΕ τους αχρήστευσε.

Δουλεύουν ακατάπαυστα για την προετοιμασία των πρώτων νομοσχεδίων. Θα τρίβετε τα μάτια σας.

Σχολές και τμήματα
|

Οσον αφορα για τις πανελλαδικες εξετασεις να ξερετε πως δεν συμφερει να καταργηθουν.Ο μαθητης δεν θα πρεπει να περναει στο πανεπιστημιο σαν αποφοιτος λυκειου ελευθερα,διοτι υπαρχουν μαθητες οι οποιοι δεν διαβαζουν στο σχολειο και οι καθηγητες τους περνανε τα μαθηματα χωρις να το αξιζουν.Ενα τετοιο παιδι πως θα τα βγαλει περα σε τμηματα οπως χημειας,μαθηματικα κ.α?Δεν θα την τελειωνει ποτε την σχολη διοτι ειναι αλυσιδα απο το σχολειο.Επισης,ουτε δεν συμφερει να περνανε με τον βαθμο του απολυτηριου,διοτι αν για παραδειγμα στην ιατρικη σχολη χρειαζεται να εχει απολυτηριο 19 για πολλα χρονια και εσυ εχεις απολυτηριο 18,τοτε για πολλα χρονια δεν θα περασεις στην ιατρικη ή μπορει να μην περασεις και ποτε διοτι ο βαθμος του απολυτηριου ειναι σταθερος και δεν αλλαζει ποτε.Επιπλεον,για να παρεις 19 στο απολυτηριο θα πρεπει να εχεις 19 στα μαθηματα των τετραμηνων και αυτο ειναι πολυ δυσκολο.Με τις πανελλαδικες εξετασεις μπορεις να γραψεις 19 σε 4 μαθηματα καποια στιγμη αν ξεσκιστεις περισσοτερο στο διαβασμα και μονο σε 4 μαθηματα θα χρειαστεις να ξεσκιστεις,οχι σε ολα.ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.Καταλαβατε τωρα τον λογο για τον οποιο αξιζουν να υπαρχουν οι πανελλαδικες εξετασεις στην τριτη λυκειου?Με τον βαθμο του απολυτηριου λυκειου θα αξιζε να περασεις στο πανεπιστημιο σε περιπτωση που γινοτανε να ξανα δωσεις και δευτερη φορα ενδοσχολικες εξετασεις στην τριτη λυκειου ετσι ωστε να αυξησεις τον βαθμο του απολυτηριου λυκειου πραγμα το οποιο μπορει και να ειναι βλακεια αυτο και να μην γινεται ποτε.

Παρωχημένο σύστημα
|

Ακόμα και τον νόμο 4009/11, που υποτίθεται ψηφίστηκε με πρωτόγνωρη για νομοσχέδιο Παιδείας πλειοψηφία του κοινοβουλίου (250+ ψήφους), η ΝΔ άρχισε από το 2012 να τον "ξηλώνει"!

Άρα το παρωχημένο σύστημα ήταν και αυτό που συντήρησε και δημιούργησε η ΝΔ ως κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση, τόσα χρόνια στο σύστημα της εκπαίδευσης.

Μην ξεχνάμε και τα ερείσματα που έχει στον συνδικαλισμό (μελών ΔΕΠ και εκπαιδευτικών) αλλά και στη διοίκηση των ΑΕΙ - πότε προτάθηκε και υλοποιήθηκε από τη συγκεκριμένη παράταξη κάτι θετικό για την εκπαίδευση;

Επιτέλους ενίσχυση των ΕΠΑΛ
|

Τουλάχιστον υπάρχει κάποιο σχέδιο για την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, προγράμματα - σύνδεση με αγορά εργασίας -
εξοπλισμος, και οχι μόνο λόγια του αερα και ευχολόγια από ΣΥΡΙΖΑ.

χμ
|

Επιτέλους.
Καλώς ἠ κακώς η Ελλαδίτσα και ο Σύριζα δεν μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο.
Η αγορά εργασίας έχει αλλάξει, οι εργασιακές σχέσεις το ίδιο, η παγκόσμια οικονομία. Και μεις έχουμε μείνει με ένα σύστημα παρωχημένο που μέτρα δεκαετίες και δεκαετίες.
Συνέλθετε και ψηφίστε ΝΔ. Η επένδυση στην παιδεία έχει δυνητικό όφελος ΤΕΡΑΣΤΙΟ.

πολίτης
|

@Καθηγητής ΑΕΙ
To παραμυθάκι του ΣΥΡΙΖΑ είναι ωραίο αλλά θα γυρίσει μπούμερανγκ
1) Κάνω και τα ΤΕΙ πανεπιστήμια. Σωστό αλλά πόσα ΤΕΙ θα είναι ανταγωνιστικά με Παν/μια της ίδιας ειδικότητας και ειδικά σε σχολές Μηχανικών ? Ακόμα και ο ΣΥΡΙΖΑ μιλάει για αξιολόγηση, αλήθεια πως καθηγητής Α βαθμίδας σε ΤΕΙ με 10 δημοσιεύσεις 100 αναφορές και ελάχιστα προγράμματα θα ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις αντίστοιχο του Παν/μιου με 100 δημοσιεύσεις 3000 αναφορές και budget εκατομμυρίων(χωρίς να λέω ότι και στα ΤΕΙ δεν υπάρχουν καλύτεροι από αυτό που περιγράφω) ? μήπως τελικά το κράτος και καλώς, θα πει δεν έχω να πληρώνω κρατάω 10 Παν/μια και 200 σχολές (και πολλά λέω) και οι υπόλοιποι βρείτε χρήματα?
2) Δίνω προίκα 5-6 τμήματα σε κάθε ΑΕΙ και τάζω διορισμούς καθηγητών ? Με τι χρήματα ? να τους κάνω τι ? αφού έχω περίσσεμα τμημάτων και αποφοίτων ? Ξαναγυρίζω στο προηγούμενο συμπέρασμα
ΒΡΕΣ ΛΕΦΤΑ άρα ή απόλυση (δεν συμφέρει κανένα) ή ιδιωτικοποίηση.
3) Αυτονομία = Ψήφο για τα πάντα και τους πάντες !!! Τα συμβούλια των ΑΕΙ με φωτισμένους Έλληνες του εξωτερικού χωρίς δεσμεύσεις δεν μας αρέσουν.
4) Θα μπορούσα να γράφω μέχρι αύριο απλά το συμπέρασμα είναι ότι απλά με την λογική που πρεσβεύει η παρούσα κυβέρνηση πάμε στα βράχια και αυτή ακριβώς θα φέρει νομοτελειακά όχι μόνο την ίδρυση μη κρατικών ΑΕΙ αλλά το ξεπούλημα των υπαρχόντων.

@KIN
|

Μάλλον είσαι από αυτούς που πήραν αύξηση και αυτά που έλεγαν οι ΣΥΡΙΖΑΙΑΟΙ τα είδες να πραγματοποιούνται. Μία αλήθεια που είπαν μπορείς να μας πεις???

Ζορπίδης Χαράλαμπος
|

Πιστεύω με την κίνηση αυτή και τις προτάσεις της ΝΔ η ψαλίδα στις δημοσκοπήσεις θα ανοίξει όσο δεν παίρνει. Βλέπουμε ένα πρόγραμμα με αρχές και ενδελεχή μελέτη να αντιπαρατίθεται με το απόλυτο μπάχαλο και την ιδεοληψία του ΣΥΡΙΖΑ. Κάθε λογικός άνθρωπος που ενδιαφέρεται για την παιδεία ή συμμετέχει ενεργά σ' αυτήν θα ψηφίσει ΝΔ στις επόμενες εκλογές ΑΛΛΑ ΔΙΝΟΝΤΑΣ ΤΗΣ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ να εφαρμόσει αυτά που παρουσιάζει. Διαφορετικά στις μεθεπόμενες εκλογές ο πέλεκυς θα πέσει βαρύς.

ph
|

Με το ν. 4547 δεν μπορούμε να βρούμε βοήθεια, ως σχολείο, από ΚΑΝΕΝΑΝ (δεν λέω ότι με τους Σχ. Συμβ. ήταν καλύτερα). Με βάση τα όσα ακούσαμε για παιδιά που αντιμετωπίζουν προβλήματα (και συμπεριφοράς), επιλέγουμε το διαμεσολαβητή, δημιουργούμε επιτροπή, κάνουμε ένα βραχυχρόνιο πρόγραμμα (υποθέτω για την καλύτερη καταγραφή του προβλήματος ) και αν δεν βρούμε λύση (λογικά δεν θα βρούμε), έρχεται ο Συντονιστής (σαν Θεός) για να μας πει να εφαρμόσουμε το νόμο.
Δεν βλέπω πουθενά (σε όλα τα προγράμματα των κομμάτων) κάποια αλλαγή νομοθετικού πλαισίου που να προστατεύει τον εκπ/κό και το σχολείο. Γιατί, πάντα στο τέλος φταίει το σχολείο που δεν κάνει σωστά τη δουλεία του.

Τα 5+1 σημεία του διαλόγου
|

Σε κάθε περίπτωση καλό είναι όλοι οι σχολιαστές να καταλάβουν ότι διαφέρουν οι συμβάσεις του γραπτού λόγου στο Διαδίκτυο:

1) Αφήνετε ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥΣ και ΚΕΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ. Το μεγαλό ενιαίο κείμενο (wall of text) κουράζει ακόμα περισσότερο όταν εμφανίζεται σε μια ηλεκτρονική οθόνη.

2) Ιεραρχήστε τα σημεία σας (με αρίθμηση ή γράμματα). Να ειναι ευδιάκριτες ενότητες.

3) Διαχωρίστε τις παραθέσεις άλλων κειμένων από τη δική σας άποψη, είτε με εισαγωγικά είτε με κάποιο άλλο τρόπο.

4) Είναι επιτρεπτό να προσπαθείτε να τονίσετε κάποια σημεία - καλό να μη γίνεται κατάχρηση ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ, γιατί εκτός από κούραση δίνει κακή εντύπωση (σημαίνει ότι κάποιος φωνάζει, ακριβώς όπως και στον γραπτό έντυπο λόγο).

5) Για το περιεχόμενο: Είναι θετικό κάθε σχόλιο να έχει εισαγωγή, κύριο μέρος και επίλογο. Η Έκθεση Ιδεών στο σχολείο διδάσκεται από φιλολόγους για να μπορούμε να επικοινωνούμε επιχειρηματολογώντας με παρρησία και σαφήνεια και στην υπόλοιπη ζωή μας.

Αν σας βοηθά, σκεφτείτε ότι παρουσιάζετε το κείμενο σας σε ένα καθηγητή - τι σχόλια θα σας έκανε ως προς τη μορφή και το περιεχόμενο;

ΥΓ. Μέχρι χθες τα σημεία ήταν 27. Σήμερα είναι 36. Επειδή οι προτάσεις καλύπτουν όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης θα έπρεπε η παρουσίαση και ο σχολιασμός να γίνεται ξεχωριστά για την Α'βθμια, τη Β'βθμια και την Γ'βθμια --- όλα μαζί δε βοηθούν την εξαγωγή συμπερασμάτων.

Stavros Τ.
|

Είμαι εκπαιδευτικός και καθημερινά παρατηρώ τα σχόλια συναδέλφων για κάθε είδους θέμα που αφορά στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Στις ΤΠΕ η γραπτή έκφραση με κεφαλαία γράμματα σημαίνει ότι "φωνάζω κάτι δυνατά" ή "εκφράζω κάτι με θυμό". Το ίδιο εξέφρασα κι εγώ παραπάνω αγανακτισμένος από τη μη σωστή χρήση της λέξης "παιδεία". Οι πολιτικοί και οι δημοσιογράφοι λανθασμένα μιλούν για την "παιδεία" εννοώντας την "εκπαίδευση". Ωστόσο, αναρωτιέμαι γιατί κι εμείς να κάνουμε το ίδιο λάθος; Άλλο το νόημα της έννοιας "παιδεία" και άλλο το νόημα της έννοιας "εκπαίδευση". Παιδεία είναι το απαύγασμα της έννοιας "εκπαίδευση" και δεν φαίνεται ότι την κερδίζουν όλοι όσοι αποκτούν γνώσεις και δεξιότητες μέσα από τη διαδικασία της εκπαίδευσης. Γιατί, λοιπόν, αυτή τη λανθασμένη αντίληψη της έννοιας "παιδεία" να την διαιωνίζουμε;

Ηλιας
|

Καλο θα ηταν οι απαντήσεις να μην ειναι εντελώς ανώνυμες ωςτε να μπορει κάποιος στη συνέχεια των αναρτήσεων να απαντήσει. Κάποιος μου συνέστησε να μην αφήνω την ιδεολογία να με παρασύρει. Η ιδεολογία μου δεν ειναι κατι για το οποίο εχω να απολογηθώ σε κανέναν και βέβαια οποίος με γνωρίζει ξέρει πολυ καλα οτι οι ιδεολογικές ταμπελίτσες δεν μου ταιριαζουν και τις απεχθάνομαι. Ολα τα επιμέρους δεν απαντώνται αγαπητε μεςα στις δυο γραμμές απο τις οποίες προσπάθησες να υπερθεματίσεις επι του σχεδίου. Γνωρίζεις κατι για τις συγχωνεύσεις παν-τει που μαλλον δεν ξερουμε. Είχα την αισθηση οτι σε όλες τις επιτροπές συμμετέχουν μέλη ΔΕΠ απο τα ιδρύματα που διαμορφώνουν τα νεα σχήματα. Δηλαδή τι προτείνεται ; η ΑΔΙΠ να προχωρήσει στη συγχώνευση του πανεπιστημιου Πελοποννήσου με το ΤΕΙ Κρήτης π.χ. ;;; εξάλλου σε όλη αυτη διαδικαςια η ΑΔΙΠ ήδη συμμετέχει στην πιστοποίηση των προγραμμάτων σπουδών. Δεν μπορω να καταλάβω σε προηγούμενο στάδιο πως μπορει να συνεισφαιρει; και μια σύντομη αναφορά για το άσυλο το οποίο, όπως και ο νομοθέτης λέει, δεν ισχύει όταν εκτελούνται αξιόποινες πράξεις. Ας εφαρμόσουμε κατ αρχήν αυτο και αν δε λειτουργήσει ας το καταργήσουμε. Όσο για τις αποτυχημένες συνταγές αφορούν στα συμβούλια διοίκησης τα οποία τα δοκιμάσαμε και απότυχαν παταγωδώς να εξυπηρετήσουν το σκοπό τους. Και πολλα πολλα ακομα για τον γενικό σχολιασμό μου περί ελειψης φαντασίας και οράματος καθώς και για το ξαναζεσταμένο φαγητό η τα ήδη θεσμοθετημένα θέματα.

Συμβασιούχοι ΑΕΙ
|

Με τους συμβασιούχους που εργάζονται για πολλά χρόνια και προσφέρουν στα ΑΕΙ, τι θα γίνει? Έχει να μας πει κάτι η ΝΔ?

KIN
|

Προβλέπω το κλείσιμο της ψαλίδας μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ λόγω της ανακοίνωσης του προγράμματος παιδειας από τη ΝΔ. Στη ΝΔ χρεώνεται το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού εστι διότι εμμένει σε προτάσεις που την έριξαν από την κυβέρνηση το 2015 και της πιστώνεται η τόλμη και η ειλικρίνεια να διατυπώνει τις ίδιες προτάσεις μη φοβουμενη το πολιτικό κόστος κατά το ρητό στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βροντα. Άλλη μια 4ετια αντιπολιτευσης για τη ΝΔ ξεκίνησε .........

ΕΛΕΝΗ
|

Φέρτες μας πίσω τους Σχολικούς Συμβούλος μαι δώστε τους δουλειά.Αυτό που κάνατε είναι χάος για την υποστήριξη των σχολείων

Ιωάννης Χ
|

Το πρώτο που πρέπει να γίνει για την παιδεία είναι η αλλαγή των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών καθώς και η συνέχεια των μαθημάτων από βαθμίδα σε βαθμίδα (δημοτικό->γυμνάσιο->λύκειο->πανεπιστήμιο)
Σε γενικές γραμμές υπάρχουν αρκετές αξιόλογες προτάσεις που πιστεύω θα βοηθήσουν στην αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου απο το βάλτο και την πλήρη ισοπέδωση στην οποία το έχει φέρει η σημερινή κυβέρνηση.

Καθηγητής ΑΕΙ
|

Με εύλογο ενδιαφέρον περίμενα να μάθω τις προτάσεις της ΝΔ για την Παιδεία.
Η απόλυτη απογοήτευση....
ΑΠΙΣΤΕΥΤΕΣ ΑΟΡΙΣΤΟΛΟΓΙΕΣ του τύπου:"Τα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα γίνονται πραγματικά αυτόνομα και αυτοδιοικούμενα" ΔΗΛΑΔΗ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΚΥΒΕΡΝΟΥΣΕ Η ΝΔ ΔΕΝ ΗΤΑΝ; ΚΑΙ ΑΝ ΟΧΙ, ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ;
ή του τύπου: "Αλλάζει ριζικά η Επαγγελματική Εκπαίδευση, ώστε από λύση ανάγκης για λίγους, να γίνει συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για πολλούς." ΜΕ ΠΟΙΟΝ ΤΡΟΠΟ;
Πρακτική Άσκηση ΜΑΘΗΤΩΝ σε Επιχειρήσεις!!!!!!!!!
Δηλαδή ανήλικοι μαθητές θα εργάζονται σε επιχειρήσεις;;;;;;;;
Η δήλωση του κ. Μητσοτάκη πριν λίγες εβδομάδες ότι η ΝΔ θα μπλοκάρει τη μετεξέλιξη των ΤΕΙ που πήγε;
Μήπως η δέσμευση για κατάργηση όλων των νόμων που θεσπίστηκαν από τους τους Υπουργούς Παιδείας Φίλη, Μπαλτά και Γαβρόγλου εμπεριέχει τις απαντήσεις;;;;

Ευτυχώς, ΚΑΙ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΜΝΗΜΗ ΔΙΑΘΕΤΟΥΜΕ κ. Μητσοτάκη!!!!!......

Ξαναζεσταμένο φαγητό, αοριστολογίες, και Πραγματική τραγωδία τα όσα διάβασα.

ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΟΣ
|

@ Στράτος.
Όταν η ΝΔ δήλωνε ότι θα καταργήσει το νόμο 4547/2018 μας έλεγες συνέχεια " Δεν λέει αν θα επαναφέρει το θεσμό του Σχολικού Συμβούλου". Τώρα που η ΝΔ δια στόματος Νίκης Κεραμέως δηλώνει με τον πλέον επίσημο τρόπο ότι θα επαναφέρει το θεσμό , τί έχεις να πείς;
Τόσο καιρό μας έλεγες με απόλυτη σιγουριά ότι η Ν.Δ. δεν έχει σχέδιο. Τώρα που παρουσίασε συγκροτημένο και ολοκληρωμένο πρόγραμμα, αρχίζεις να βάζεις ερωτηματικά και απορίες προσπαθώντας να πετάξεις τη μπάλα αλλού. Καλύτερα να σιωπήσεις. Αν θέλεις να ρωτάς, ρώτα καλύτερα το υπουργείο και ενημέρωσέ μας τι λένε για την πλήρη αποτυχία του θεσμού των ΠΕΚΕΣ και την παντελή απουσία των ΣΕΕ από τα σχολεία. Πότε θα ολοκληρωθεί η λειτουργία των ΚΕΣΥ; Μάλλον στο υπουργείο είχαν ως μόνο στόχο τους Σχολικούς Συμβούλους.
Ρωτάς για την αξιολόγηση και τη συνδέεις αρνητικά με τους Σχολικούς Συμβούλους. Αν την κάνουν οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου θα είναι καλή η αξιολόγηση. Ενώ αν την κάνουν Σχολικοί Σύμβουλοι θα είναι κακή.
Επίσης ο θεσμός της Τράπεζας θεμάτων έχει αναγνωρισθεί θετικά ακόμη και από πόρισμα εθνικού διαλόγου της Βουλής επί προεδρίας Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων του Κ. Γαβρόγλου.
Ρωτάς για την αυτονομία των σχολικών μονάδων. Σου θυμίζω ότι η ΝΔ μίλησε για βαθμούς ελευθερίας στη σχολική μονάδα. Για αυτονομία μιλούσε ο ΣΥΡΙΖΑ διαρκώς από τον Οκτωβριο του 2017 όταν δημοσιοποίησε το σχέδιο για τις δομές που μετά από μερικούς μήνες κατέληξε να γίνει ο νόμος 4547.
Ρωτάς για τα ερωτηματολόγια της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Για τα ανώνυμα ερωτηματολόγια της αντισυνταγματικής διαδικασίας επιλογής διευθυντών το 2017 δεν λές κουβέντα. Ούτε για την ανώνυμη αξιολόγηση των διευθυντών από τους εκπαιδευτικούς με βάση το νόμο 4547/2018 λες κουβέντα. Προφανώς η λογική σου είναι: Ότι κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ είναι καλό ενώ ότι πει η ΝΔ κατακριτέο. Δεν μας πείθεις.
Για όλα αυτά Στράτο. "Κρείττον του λαλείν το σιγάν" που έλεγαν και οι αρχαίοι μας πρόγονοι.

Sakis
|

Καταρχάς ο κ.Μητσοτάκης με το παραπάνω σχέδιο ήδη έχει λύσει το θέμα των Ιδιωτικών Πανεπιστημίων στην Ελλάδα (και όλων των μορφών ανώτατης ιδιωτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα) κάτι το οποίο θα έπρεπε η χώρα να το έχει λύσει ήδη από τις αρχές του αιώνα και βέβαια δεν έχει καμία σχέση με το άρθρο 16 του Συντάγματος (αλλά και αυτό σύντομα θα αναθεωρηθεί διότι δεν γίνεται διαφορετικά). Επίσης διάβασα κ.Μητρόπουλε αυτό που αναφέρετε ότι οι απόφοιτοι των ΙΕΚ είναι ήδη απόφοιτοι Λυκείου(;). Τι σχέση έχει το απολυτήριο του Λυκείου με το Δίπλωμα του ΙΕΚ? Εκτός και αν δεν το κατάλαβα καλά οπότε καλό είναι να το αναλύσετε λίγο το παραπάνω θέμα!!!

Ντριμ-Ντριμ τραλαλό
|

όΛΑ ΣΩΣΤΆ ΣΤΟ ΔΡΌΜΟ ΠΡΟς ΤΑ ΜΠΡΟΣΤΆ.

Σωτηρία
|

Ποια ΠΕΚΕΣ;
Η παιδεία κρέμεται από το φιλότιμο των εκπαιδευτικών.
Τουλάχιστον με τους ΣΣ είχαμε κάπου να απευθυνθούμε.
Επαναφορά των ΣΣ ΆΜΕΣΑ!
Φτάνει με την τραγωδία των ΣΕΕ.......

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ