72 σχόλια δύο ημέρες πριν το "κλείσιμο" της διαβούλευσης επί του υπ. Παιδείας για το Σχέδιο Νόμου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση

Η διαβούλευση ολοκληρώνεται στις 18 Δεκεμβρίου

16/12/2019

Ενημερώθηκε: 17/12/2019, 11:45

Άκουσε το άρθρο

Εβδομήντα δύο  σχόλια (σ.σ. η διαβούλευση ξεκίνησε 4 Δεκεμβρίου και ολοκληρώνεται στις 18 του μήνα)  δημοσιεύθηκαν μέχρι σήμερα  Δευτέρα , στις 11:40 π.μ., στη  δημόσια διαβούλευση  του υπουργείου Παιδείας, επί του Σχεδίου Νόμου «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις», δύο ημέρες  πριν την ολοκλήρωση της.

Από τα 44 άρθρα του Σχεδίου Νόμου σχολιάστηκαν τα 19 , εκ των οποίων τα 13 συγκέντρωσαν από ένα  έως 2 σχόλια.

Την "πρωτιά" σε σχολιασμό, κατέχει  το Άρθρο 40 – Αναστολή εκπαιδευτικής λειτουργίας νέων Τμημάτων Α.Ε.Ι., με 22 σχόλια.

Ακολουθούν:

Το Άρθρο 41 – Απαλοιφή του θρησκεύματος και της ιθαγένειας από τα αποδεικτικά απόλυσης και τα πιστοποιητικά σπουδών, με 12 σχόλια,και

Το Άρθρο 01 – Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, με 6 σχόλια.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΔΕΘΕΊΤΕ ΜΕ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (16)

Νίκος
|

Διαβάζοντας τα περι σχεδίου εθνικών ακαδημαϊκών χαρτών κτλ θα ήθελα να μου απαντήσει κάποιος πότε και ποιο τμήμα δημιουργήθηκε βάση σχεδίου από τη σύσταση του Ελληνικού κράτους. Λέμε ότι ο τελευταίος χάρτης έγινε χωρίς σχέδιο. Οκ. Πείτε μου κάποιος σας παρακαλώ ποιός χάρτης σε ποια χρονική περίοδο έγινε με κάποιο σχέδιο να επιστρέψουμε σε αυτόν να τελειώνουμε.

Χάρτης των ΑΕΙ
|

Έτσι όπως έγινε χωρίς σχέδιο ο εθνικός ακαδημαϊκός χάρτης πολύ δύσκολα θα συντηρηθούν την επόμενη δεκαετία όλες πανεπιστημιακές σχολές με επαρκή προσωπικό και υποδομές. Πρέπει να επανεξεταστούν όλα τα τμήματα όχι μόνο να καταργούνται τα νέα.

Διαβούλευση
|

Κρίμα να μην γράφουν κι άλλοι, τα σχόλια στο διαδίκτυο δε μένουν πουθενά καταγεγραμμένα.

Απομένουν 3 ημέρες όλοι μπορούν να έχουν συμμετοχή

Κλείσιμο περιττών τμημάτων
|

Καμία κυβέρνηση δε θέλει να αναλάβει το πολιτικό κόστος και να παραδεχτεί πως κακώς σπαταλήθηκαν πόροι σε μη βιώσιμα ΑΕΙ. Τώρα έχουμε βρεθεί στο "και πέντε" της κακής διαχείρισης δεκαετιών, με πανεπιστήμια που καλύπτουν τις ανάγκες τους με συμβασιούχους και χωρίς υποδομές, με εγκατάλειψη των φοιτητών που δεν παίρνουν μετεγγραφή

Ας στηρίξουν δέκα ή δώδεκα υγιή ιδρύματα, με περιφερειακά πανεπιστήμια μόνο σε Κρήτη, Θράκη, Ήπειρο, Θεσσαλία και Πελοπόννησο, και συνενώσεις στα κεντρικά.

Δ.Α.
|

Και ένα δικό μου σχόλιο (στο άρθρο 10, πριν από 3 ημέρες ) δεν έχει εμφανισθεί! Τι διαβούλευση είναι αυτή;

Τζέρυ Κόνγουεη
|

Όπως σωστά αναφέρθηκε και στο άλλους, πολλά από τα προβλεπόμενα προσκρούουν όχι μόνο στις επιταγές της λογικής, αλλά και των τρεχόντων νόμων του Συντάγματος. Για παράδειγμα, στα ΑΕΙ κατοχυρώνεται η ελευθερία της έρευνας, αλλά για ποιά ελευθερία μιλάμε όταν ο νομοθέτης δρα τιμωρητικά προς κάποια είδη έρευνας (πχ high risk, longitudinal βασική έρευνα ή σε τομείς που δεν έχουν άμεση σύνδεση με τη βιομηχανία).
Σωστά επίσης αναφέρεται ότι ο σχολιασμός στην διαβούλευση μάλλον κανένα αποτέλεσμα δε θα έχει, ακόμα κι αν εμφανιστούν όλα τα σχόλια που έχουν υποβληθεί (το δικό μου 3 μέρες τώρα δεν έχει ανέβει).
Νιώθω ότι χωρίς συστηματικές προσφυγές στα δικαστήρια δεν θα γίνει τίποτα, οπότε ραντεβού στο ΣτΕ όσοι έχουμε όρεξη...

ΠΕ86
|

Προσωπικά νομίζω πως κανείς δεν πιστεύει πως η διαβούλευση θα αλλάξει κάτι σε αποφάσεις που φαίνεται να έχουν ήδη ληφθεί. Για παράδειγμα, στη διαβούλευση του νόμου που περιελάμβανε τις αλλαγές στα πρώην ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι 1000+ σχόλια που στην συντριπτική πλειοψηφία υποστήριζαν πως οι αλλαγές ήταν λάθος αλλά δεν άλλαξε τίποτα.

Λεπε
|

Αλλο ενα προχειρο νομοσχεδιο, χωρις μελέτη και αναπτυξιακούς στοχους. Δεν διαφέρει, απο αυτα του Γαβρογλου. Τα Πανεπιστημια ήδη υποχρηματοδοτούνται (το υψος του προύπολογισμού τους ειναι στα επιπεδα προϋπολογισμού τμημάτων και σχολών τπυ εξωτερικπυ). Ας διαβάσει η κ Κεραμέως τις υπάρχουσες εξωτερικές αξιολογήσεις να διαπιστώσει και την ανεπάρκεια του κράτους στη ποιότητα των πανεπιστημίων. Η παραιτέρω μέιωση της χρηματοδότησης κατα 20% που επιχειρείται δεν θα προσφέρει στην βελτίωση της πιότητας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αντι λοιπόν να πάρει το πολιτικό κόστος και να κλείσει τα ανούσια, ανεπαρκή και διασπαρτα τμήματα και πανεπιστήμια, προσπαθεί ιδιες αλχημίες με τον Γαβρόγλοθ χωρίς μια μελέτη επιπτώσεν κλπ...

Δημήτρης
|

Αντιγράφω απευθείας από τον σχολιασμό 2-3 αποσπάσματα καίριας κατά τη γνώμη μου σημασίας:

1. "Η παρ. 3 που προβλέπει ότι το «Το Ανώτατο Συμβούλιο μπορεί να εισηγείται στον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων την ολική ή μερική αναστολή της χρηματοδότησης ενός Α.Ε.Ι. αν δεν παρέχει εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος το απαιτούμενο υλικό πληροφόρησης και την απαραίτητη τεκμηρίωση για την άσκηση των αρμοδιοτήτων της Αρχής» εκτός είναι εξαιρετικά αντιδεοντολογική (και πιθανά αντισυνταγματική). Η χρηματοδότηση των Α.Ε.Ι. είναι υποχρέωση της πολιτείας και δεν μπορεί να αναστέλλεται (ή να εξαρτάται) από μια «Αρχή» (που στην ουσία είναι επιτροπή του Υπουργείου). Η διάταξη εισάγει πλαγίως τη δυνατότητα του Υπουργείου να «εκβιάζει» Ιδρύματα με την αναστολή χρηματοδότησης"

2. "Η ΕΘ.Α.Α.Ε. δεν πληρεί τα κριτήρια συμμετοχής της στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο (Ένωση) για τη Διασφάλιση της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (European Association for Quality Assurance in Higher Education-ENQA) που αναφέρει η παρ. 4 γιατί δεν διαθέτει διοικητική αυτοτέλεια, καθώς το άρθρο 3 του παρόντος αναφέρει ότι ο Πρόεδρος της Αρχής διορίζεται με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου μετά από πρόταση του/της Υπουργού Παιδείας !!
Σημ. Τα κριτήρια αποδοχής μέλους της ENQA προβλέπουν τα εξής:
3.3 INDEPENDENCE
Agencies should be independent and act autonomously
In considering the independence of an agency the following are important:Organisational indepen dence, demonstrated by official documentation (e.g. instruments of government, legislative acts or statutes of the organisation) that stipulates the independence
of the agency’s work from third parties, such as higher education institutions, governments and other stakeholder organisations …

3. "Σύμφωνα με το άρθρο 2.β «Το 20% της τακτικής χρηματοδότησης στα Α.Ε.Ι. εντός των ορίων του προϋπολογισμού του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, κατανέμεται με βάση ενδεικτικούς δείκτες ποιότητας και επιτευγμάτων».
Η παραπάνω πρόβλεψη έρχεται σε αντίθεση με την υποχρέωση της πολιτείας να χρηματοδοτεί την Δημόσια Ανώτατη Εκπαίδευση. Δεν είναι ορθό η τακτική (και τονίζεται το τακτική) χρηματοδότηση να συνδέεται με οποιαδήποτε διαδικασία αξιολόγησης. Η Παιδεία είναι δημόσιο αγαθό, όπως και η υγεία – ας αναλογιστούμε το ανάλογο η «τακτική» χρηματοδότηση των δημόσιων νοσοκομείων (δηλ. η υγεία των ασθενών) να συνδέεται με την αξιολόγηση του.
Η παραπάνω ρύθμιση είναι στρεβλή εφαρμογή νεοφιλελεύθερης ιδεοληψίας στο δημόσιο τομέα. Δεν φταίνε σε τίποτα τα παιδιά που σπουδάζουν σε κάποιο ΑΕΙ το οποίο δεν θα πιάσει κάποιο κριτήριο αξιολόγησης να έχουν μικρότερες παροχές στην εκπαίδευση, σίτιση, θέρμανση κλπ. (δηλ. δαπάνες που καλύπτει η τακτική χρηματοδότηση ενός Ιδρύματος). Αν σώνει και καλά θέλει η Κυβέρνηση να «επιβραβεύσει» τα ΑΕΙ που αξιολογούνται με «μεγαλύτερη βαθμολογία» μπορεί να το κάνει με έκτακτη (επιπλέον της τακτικής) χρηματοδότηση τους. Αλλιώς απλά πρόκειται για πρόσχημα μείωσης της δαπάνης για τη Δημόσια Παιδεία, κάτω από το μανδύα της δήθεν αξιολόγησης που γίνεται κάτω από την εποπτεία μιας διορισμένης από το Υπουργείο επιτροπής (που εμφανίζεται ως δήθεν ανεξάρτητη αρχή)"

Σε αυτά τα πολύ αξιόλογα σχόλια θα πρόσθετα και οτι 80% περίπου των αντικειμενικών δεικτών - κριτηρίων αξιολόγησης και πιστοποίησης των ΑΕΙ προσκρούουν στο νομικό πλαίσιο λειτουργίας τους. Για παράδειγμα, καίριοι δείκτες που αξιοποιούνται σε σειρά κριτηρίων αξιολόγησης και αλγόριθμους, όπως ο αριθμός εγγεγραμμένων φοιτητών και ο αριθμός μελών του διδακτικού προσωπικού, δεν αποτελούν αποφάσεις των ΑΕΙ, αλλά αποφάσεις του ίδιου του υπουργείου. Τί λοιπόν ακριβώς αξιολογούν οι δείκτες αυτοί; Τις αποφάσεις του τμήματος ΑΕΙ ή τις αποφάσεις του υπουργείου;

Άραγε τέτοιου τύπου σχολιασμοί που επί της ουσίας φανερώνουν σοβαρές στρεβλώσεις του εν λόγω νομοθετήματος θα ληφθούν υπόψη;

Οικονομου
|

Και πολλά ειναι ....απορώ ποιός κάθεται και ασχολείται με τις αρλούμπες της Κας

Ανοιχτή διακυβέρνηση
|

Απαξιώνεται ο δημόσιος διάλογος όταν παρά τις τεκμηριωμένες ενστάσεις η κάθε κυβέρνηση επιλέγει να νομοθετεί με πρόχειρο τρόπο.

Οι βουλευτές και τα κυβερνητικά στελέχη ασχολούνται με τα σχόλια των πολιτών ή είναι απλώς μια τυπική διαδικασία;

Στο θέμα της ΑΔΙΠ (νυν Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης) είναι δυνατόν να μην υπάρχουν εξωτερικές αξιολογήσεις τμημάτων τα τελευταία 8 χρόνια; Οι πρυτανικές αρχές γιατί δε δημοσιεύουν τα στοιχεία από τις εσωτερικές αξιολογήσεις; Μεγάλο ζήτημα αποτελεί και η αξιολόγηση του προσωπικού των ΑΕΙ.

KASANDRA
|

Να δημιουργηθεί Ανώτατο Συμβουλίο Επιλογής Μελών ΔΕΠ, στα πρότυπα του ΑΣΕΠ.

ΣΤΕΦ
|

Και με τους νόμους σε διαβούλευση που είχε όλο το χρόνο ο Γαβρόγλου τα σχόλια που γράφονταν δεν λήφθηκαν υπόψη
Μια από τα ίδια βλεπω και αυτή την φορά

τι περιμένατε;
|

κουράσατε ήδη, οι έτοιμες από καιρό (για αποχαιρετάτε την αλεξάνδρεια...)
ο εκπαιδευτικός κόσμος περίμενε άμεσες , πρακτικές, λογικές και δίκαιες αποφάσεις για ριζικές αλλαγές στα απλά. απογοήτευση ολοένα και μεγαλύτερη με κάθε ανακοίνωση. οι καλές προθέσεις δεν αρκούσαν, τα δείγματα γραφής τραγικά

Γιώργος
|

Πλήρης απαξίωση του συστήματος διαβούλευσης.
Μόνο αν δεσμευτεί κάποιος ότι τα σχόλια θα λαμβάνονται υπόψη , θα διαβάζονται ΚΑΙ ΘΑ ΑΠΑΝΤΟΥΝΤΑΙ από αυτόν που συντάσσει το νομοσχέδιο, μόνο τότε αξίζει να ασχοληθεί κανείς και να σχολιάσει.

και αν γραψουμε κάποιος τα διαβάζει χαχαχα
|

Οι διαβουλεύσεις με ΝΔ ειναι ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΑΚΑ. Ουτε λεπτο δεν χαλάω να ασχοληθώ με μία κουταμάρα και μισή

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ