ΔΟΕ: Οι 6 απαντήσεις της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα

"H έκδοση της Υπουργικής Απόφασης προϋποθέτει την έκδοση μιας σοβαρής και επιστημονικά τεκμηριωμένης εκτίμησης αντικτύπου, που θα διασφαλίζει τα δικαιώματα όλων των εμπλεκομένων"

12/05/2020

Ενημερώθηκε: 13/11/2020, 19:36

Άκουσε το άρθρο

Συγκεκριμένες ερωτήσεις που θέτει η κοινότητα των εκπαιδευτικών,   σχετικά  με τα Live streaming μαθήματα από τις αίθουσες των σχολείων έδωσαν ο πρόεδρος και μέλη της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (μέσω τηλεδιάσκεψης), στη σημερινή συνάντηση  με το ΔΣ της ΔΟΕ ) στα γραφεία της Αρχής.

Ο πρόεδρος της Αρχής, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΔΟΕ, λόγω της σοβαρότητας και της επικινδυνότητας, για τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών και των ανήλικων μαθητών είπε στη ΔΟΕ ότι  είναι αυτονόητο ότι απαιτείται  διαβούλευση με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών και των γονέων των μαθητών πριν την ολοκλήρωση της εκτίμησης αντικτύπου για την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης.

Επίσης ο πρόεδρος της Αρχής το ξεκαθάρισε ότι  η έκδοση της Υπουργικής Απόφασης, η οποία προϋποθέτει την έκδοση μιας σοβαρής και επιστημονικά τεκμηριωμένης εκτίμησης αντικτύπου, που θα διασφαλίζει τα δικαιώματα όλων των εμπλεκομένων, λαμβανομένου υπόψη και του γεγονότος ότι η επίμαχη διαδικασία, κατά την άποψη της Αρχής, ενέχει υψηλή επικινδυνότητα.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έθεσε τους προβληματισμούς και τις αντιρρήσεις του σε σχέση με την τροπολογία που επιτρέπει τη ζωντανή  αναμετάδοση των μαθημάτων από τη σχολική τάξη.
Τέθηκε επίσης το ερώτημα εάν υπάρχει γραπτή θετική γνωμοδότηση της Αρχής προς το Υπουργείο Παιδείας.

Οι απαντήσεις που έδωσαν ο Πρόεδρος και τα μέλη της Αρχής, σύμφωνα με ανακοινωθέν της ΔΟΕ, ήταν οι παρακάτω:

Γνωμοδότηση: Υπήρξε επικοινωνία με το Υπουργείο Παιδείας στη διάσταση του να δοθούν κατευθύνσεις από την Αρχή ως προς την τεχνική διατύπωση της διάταξης, σε σχέση με την πρόβλεψη υπεύθυνου επεξεργασίας ,τη χρήση των δεδομένων και την αναγκαιότητα της πρόβλεψης εκτίμησης αντικτύπου πριν την έκδοση της προβλεπόμενης Υπουργικής Απόφασης.

Αναμετάδοση  μαθημάτων:  Αναφορικά με την αναμετάδοση των μαθημάτων τονίστηκε, εκ μέρους της Αρχής, ότι αυτό αποτελεί μια όλως εξαιρετική διαδικασία, που μπορεί να δικαιολογηθεί στα πλαίσια της τήρησης της αρχής της αναλογικότητας μόνο σε περιπτώσεις επιδημικών νόσων, όπως αυτή που ζήσαμε και πάντοτε υπό την προϋπόθεση της διασφάλισης των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των ατόμων που εμπλέκονται.

Υπουργική απόφαση- Εκτίμηση  αντικτύπου: Η εφαρμογή της διάταξης δεν μπορεί να γίνει πριν την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης, η οποία προϋποθέτει την έκδοση μιας σοβαρής και επιστημονικά τεκμηριωμένης εκτίμησης αντικτύπου, που θα διασφαλίζει τα δικαιώματα όλων των εμπλεκομένων, λαμβανομένου υπόψη και του γεγονότος ότι η επίμαχη διαδικασία, κατά την άποψη της Αρχής, ενέχει υψηλή επικινδυνότητα. Στο πλαίσιο της συζήτησης, εκτιμήθηκε ότι μια τέτοιας έκτασης μελέτη δεν μπορεί να εκδοθεί σε χρονικό διάστημα μικρότερο του ενός μηνός,  στην καλύτερη των περιπτώσεων. Αντίστοιχες, δε, προσπάθειες στην Ισπανία και την Ιταλία που ξεκίνησαν νωρίτερα δεν έχουν ακόμα εφαρμοστεί λόγω των πολλαπλών τεχνικών και νομικών προβλημάτων που προέκυψαν.

Απαιτείται  διαβούλευση με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών: Λόγω της σοβαρότητας και της επικινδυνότητας, για τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών και των ανήλικων μαθητών είναι αυτονόητο ότι απαιτείται  διαβούλευση με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών και των γονέων των μαθητών πριν την ολοκλήρωση της εκτίμησης αντικτύπου για την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης.

Η Αρχή θα παρέμβει αυτεπάγγελτα είτε κατόπιν προσφυγής των ενδιαφερομένων:   Σε περίπτωση που όλα τα παραπάνω δεν τηρηθούν, η Αρχή διατύπωσε τη θέση της ότι, ασκώντας στο ακέραιο τον θεσμικό της ρόλο, θα επιληφθεί του δύσκολου αυτού ζητήματος είτε εφόσον ερωτηθεί από το Υπουργείο είτε αυτεπάγγελτα είτε κατόπιν προσφυγής των ενδιαφερομένων.

Οι εκπαιδευτικοί  δεν είναι  υπεύθυνοι για παραβιάσεις: Συζητήθηκε, επίσης, το πρόβλημα που δημιουργεί η σύνδεση της υλοποίησης της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με την υπό έκδοση Υπουργική Απόφαση στη διάσταση, του αν ενέχει νομικούς κινδύνους για τους εκπαιδευτικούς που την πραγματοποιούν. Από την πλευρά της Αρχής δηλώθηκε ότι τα ζητήματα αυτά αποτελούν αντικείμενο μελέτης και επεξεργασίας για όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης καθώς και ότι μέχρι και την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης, οι εκπαιδευτικοί που επιλέγουν να υλοποιούν τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να θεωρηθούν υπεύθυνοι για παραβιάσεις των διατάξεων περί δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα αφού εκτελούν εντολές που δίνονται από το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο εξάλλου είναι και ο υπεύθυνος επεξεργασίας.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ανακοίνωσε ότι  θα συνεχίσει να βρίσκεται σε επικοινωνία με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων  Προσωπικού Χαρακτήρα καθώς και με κάθε άλλο εθνικό και υπερεθνικό αρμόδιο φορέα, προκειμένου να διασφαλίσει την αρτιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τα δικαιωμάτων μαθητών και εκπαιδευτικών στα πλαίσια της νομιμότητας, καθώς και το ρόλο του εκπαιδευτικού στη μαθησιακή διαδικασία.

Παράλληλα , τονίζει, συνεχίζει δυναμικά να οργανώνει και να πρωτοστατεί σε δράσεις κινηματικού χαρακτήρα μέχρι την τελική απόσυρση της τροπολογίας καθώς και της μη κατάθεσης του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου στη Βουλή.

Σχόλια (19)

εκπαιδευτικός ωρομίσθια, 50 ετών
|

ε! όχι Γαβρόγλου καλλίτερα!!!!!!!! τόσα υπέστησαν τα πανεπιστήμια, τει κ εκπαιδευτικοί!!! ακόμα ζούμε τις επιπτώσεις των ''για εξυπηρέτηση'' αλλαγών,
αλλά κ ο bigbrother της παρούσας μας ξεπερνά!!
εαν θέλουν βίντεο, να πληρώσουν καθηγητές να φτιάξουν βίντεο μαθημάτων που να είναι διαθέσιμα σε όποιον ενδιαφέρεται. Δεν πλήττονται μόνο τα προσωπικά δεδομένα καθηγητών & μαθητών, πλήττεται η αβίαστη διδασκαλία & διαπροσωπική σχέση καθηγητών-μαθητών, η ελευθερία έκφρασης, αλλά επίσης κ η δωρεάν παροχή υλικού που σε άλλες περιπτώσεις θα πληρωνόταν κανονικά. Εαν θέλαμε να βγούμε σε βίντεο θα είχαμε υλικό στο youtube αλλά είναι επιλογή καθενός για το πως θα διαχειριστεί τον εαυτό του. Όσο για τον ''έλεγχο'' ώστε να μην παραβιαστούν προσωπικά δεδομένα, αν γίνει η αρχή ποιός μας λυτρώνει από τη μάστιγα της κλειδαρότρυπας & της λογοκρισίας!!
ΟΧΙ σε κάμερες.........

άρθρο 17 του κανονισμιού GDPR Right to erasure
|

Αν δεν μου εξασφαλίσει ότι τηρείται αυτό το άρθρο δεν επιθυμώ να καταγραφεί ούτε η φωνή ουτε η εικόνα μου.

Σε ποιον θα απευθυνθεί ο γονέας εαν επιθυμεί να διαγρεφεί από παντού η φωνή του παιδίου του;
Το live-streaming δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι δεν μπορεί να καταγραφεί.Απλά η cisco θα έχει απενεργοποιημένο το κουμπάκι της καταγραφής.

Οι υπεύθυνοι επεξεργασίας: Δεν είναι μόνο το σχολείο και η CISCO. Είναι και η κάθε οικογένεια μαθητή εφ'οσον διαθέτει εξοπλισμό καταγραφής (δηλαδή PC/κινητό/tablet).

Διώνη
|

Φίλης με Γιαννάκου.
Λογική και εντιμότητα.
Φτάνει με το επικοινωνιακό.

steven
|

Επίσης να πω μπράβο στην Υπουργό, που τα έφτιαξε όλα όμορφα και κανονικά.

steven
|

Αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων. Δεν μπορεί να εφαρμοστεί απολύτως τίποτα χωρίς ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΚΤΙΜΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΥ. Να παραιτηθεί η υπουργός και οι υφυπουργοί που αναστάτωσαν την εκπ/κή κοινότητα!!!

steven
|

Αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων. Το μέτρο είναι ΑΝΑΓΚΑΙΟ λόγω της πανδημίας..Προς αυτήν την κατεύθυνση να γίνει διάλογος και όχι ως προς την άρνηση για ζωντανή μετάδοση της διδασκαλίας..Ανάποδα διαβάζετε συνάδελφοι..Να παραιτηθεί η ΟΛΜΕ και ΔΟΕ που αναστάτωσαν την εκπ/κή κοινότητα ! ! !

Συμπέρασμα
|

@Σχολιαστής

Απλή ανάγνωση είναι. Προσπάθησε λίγο παραπάνω και θα το καταλάβεις το κείμενο! Το 'χεις!

Ανήσυχος εκπαιδευτικός
|

@Συμπέρασμα
Αυτό συμπεράνατε, αγαπητέ; Δηλαδή: 1+1 = 1!
Δεν διαπιστώσατε την εμφανέστατη διάσταση των ισχυρισμών της υπουργού και του κυβερνητικού εκπροσώπου με όσα καταθέτει σήμερα η ΑΠΠΔ; Δεν καταλάβατε δηλαδή ότι το νομοθέτημα μπορεί να υλοποιηθεί υπό δύο θεμελιώδεις προϋποθέσεις που ακόμη δεν έχουν ικανοποιηθεί: Δηλαδή τη λεγόμενη μελέτη αντικτύπου και τη διαβούλευση με την εκπαιδευτική κοινότητα; Αυτά λοιπόν τα δύο νομίζεις πως εκθέτουν ΔΟΕ και ΟΛΜΕ; Μάλλον κάποιο λάθος κάνεις!

@Συμπέρασμα
|

Όσο και να προσπαθείς, ο κύκλος δεν τετραγωνίζεται. Μπορεί όμως να τετραγωνιστεί κάλλιστα με ΠΝΠ ή/και ΥΑ. Έτσι λοιπόν οδηγείσαι κι εσύ με ασφάλεια στο συμπέρασμά σου. Έχουμε ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ "έκτακτων συνθηκών", αφού!

Έκτακτες καταστάσεις
|

Δεν ευθύνεται η σημερινή υπουργός για την ασυνεννοησία και το χάος που επικρατεί στο σύστημα, αλλά σίγουρα δε βοηθάει η όλη "επικοινωνιακή" διαχείριση του Υπουργείου, με συνεχείς ανακοινώσεις χωρίς νόημα.

Μετά τις πανελλαδικές εξετάσεις ας βάλουν σε τάξη τα σχολεία, να προετοιμαστούν για τον Σεπτέμβριο κι ας αφήσουν τα πυροτεχνήματα. Καλό θα ήταν και τα πανεπιστήμια να δείξουν σοβαρότητα και οι ακαδημαϊκοί να παρουσιάσουν ρεαλιστικές προτάσεις.

Οι αλλαγές στην ηγεσία μπορούν να γίνουν μετά τον Οκτώβριο, τώρα όπως έχουν τα πράγματα μικρή διαφορά θα κάνουν - ειδικά μεσα στο καλοκαίρι, πότε θα προλάβουν να ενημερωθούν για την εκπαίδευση;

Συμπέρασμα
|

Το μέτρο είναι αναγκαίο λόγω της επιδημίας. Σε αυτήν τη βάση να γίνει συζήτηση με τους εμπλεκόμενους, και όχι στη βάση της άρνησης της ζωντανής μετάδοσης. Αυτό λέει η Αρχή! Να παραιτηθεί επομένως τωρα ο πρόεδρος της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ!

Παραίτηση
|

Μας εκθέτει ανεπανόρθωτα. Ο Μητσοτάκης να τη στείλει πίσω της. Χίλιες φορές ο Γαβρόγλου, κι ακόμα καλύτερός τους ο Φίλης. Είναι δυνατόν να μην υπάρχει ένας σοβαρός γνώστης της παιδείας στο 40%;

Observator
|

Καμία γραπτή συναίνεση δεν υπάρχει. Η παραίτηση είναι το λιγότερο.

Θεόδωρος
|

Παραίτηση χθες μετά το σημερινό άδειασμα της αρχής. Έπρεπε ήδη να έχει αποπεμφθεί . Τεράστιο κάζο. Γελάνε και οι πέτρες.

Δευτεροβάθμια
|

Μπράβο στη ΔΟΕ!

Νίκη
|

Και γιατί η αρχή της αναλογικότητας δεν ισχύει και για τα ΑΕΙ στα οποία ούτως ή άλλως η συμμετοχή στα περισσότερα μαθήματα είναι προαιρετική;;

αφού εκτελούν εντολές!!!!!
|

" δεν μπορεί να θεωρηθούν υπεύθυνοι για παραβιάσεις των διατάξεων περί δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα αφού εκτελούν εντολές που δίνονται από το Υπουργείο Παιδείας"

Όταν εκτελείς εντολές που εκθετουν προσωπικά δεδομένα ανηλίκων σε κίνδυνο, είσαι συνυπεύθυνος.

Αριστεία, όχι αστεία
|

Ύστερα από τα παραπάνω ο μοναδικός έντιμος δρόμος είναι αυτός της παραίτησης.

Κεραμέως παραιτήσου.

Μιχαλάκης Κ.
|

τώρα να παραιτηθεί υπουργός Παιδείας και κυβερνητικός εκπρόσωπος για ψευδή στον ελληνικό λαό.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ