Ψήφισμα Συλλόγου διδασκόντων 2ου Πειραματικού ΓΕΛ Αθηνών

03/06/2020

Ενημερώθηκε: 03/06/2020, 11:44

Άκουσε το άρθρο

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 2ου Πειραματικού Λυκείου Αθηνών εκφράζει τη διαφωνία του σχετικά με την Υ.Α. υπ’ αριθμ. 57233/Υ1/2020 [ΦΕΚ 1859/Β/15-5-2020, που αφορά την εξ αποστάσεως ταυτόχρονη δια ζώσης διδασκαλία (τη ζωντανή αναμετάδοση της διδασκαλίας από την τάξη). Η προβλεπόμενη αναμετάδοση είναι δύσκολο να εφαρμοστεί ακόμη και στο σχολείο μας που είναι εξοπλισμένο με εργαστήρια και στελεχώνεται με προσωπικό που είναι καταρτισμένο στη χρήση των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ παράλληλα ενέχει κινδύνους παραβίασης των προσωπικών δεδομένων μαθητών και καθηγητών. Πρωτίστως, όμως, η προτεινόμενη αναμετάδοση

α. δεν συνάδει με τις σύγχρονες θεωρίες μάθησης, σύμφωνα με τις οποίες η μάθηση είναι κοινωνική διαδικασία και στηρίζεται στην παιδαγωγική σχέση που συνδιαμορφώνουν ο/η εκπαιδευτικός και οι μαθητές/τριες,

β. νομιμοποιεί την αντίληψη ότι το μάθημα στηρίζεται κυρίως στη μετωπική διδασκαλία κατά την οποία ο/η εκπαιδευτικός “αυθεντία” μεταδίδει γνώσεις και επιλύει απορίες και

γ. παραγνωρίζει τις αρχές, τη φιλοσοφία και τη μεθοδολογία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Λόγω της έκτακτης ανάγκης, που προέκυψε εξαιτίας της αναστολής λειτουργίας του σχολείου την περίοδο της πανδημίας, ενισχύσαμε τις πειραματικές μας διδακτικές εφαρμογές, οργανώνοντας, με διάφορα μέσα, σύγχρονα και ασύγχρονα μαθήματα εξ αποστάσεως, προκειμένου να στηρίξουμε παιδαγωγικά και διδακτικά τους/τις μαθητές/τριές μας. Με βαθιά συναίσθηση της παιδαγωγικής μας ευθύνης, της θέσης μας στο δημόσιο πειραματικό σχολείο και της κρισιμότητας της κατάστασης ανταποκριθήκαμε θεωρώντας ότι η εξ αποστάσεως διδασκαλία μας είχε προσωρινό και βοηθητικό χαρακτήρα και δεν μπορούσε να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία.

Εκφράζουμε τη βαθιά μας ανησυχία ότι η διαδικασία επαναλειτουργίας του σχολείου, όπως εφαρμόσθηκε, και η προτεινόμενη αναμετάδοση των μαθημάτων

α. καθιστούν προαιρετική την παρουσία των μαθητών/τριών στο σχολείο,

β. διαμορφώνουν ένα προβληματικό παιδαγωγικό πλαίσιο για εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες και

γ. δεν επιτρέπουν τη δυνατότητα σχεδιασμού πειραματικών εφαρμογών που θα λαμβάνουν υπόψη μαθητοκεντρικές μαθησιακές δραστηριότητες διαφοροποιημένης παιδαγωγικής με την αξιοποίηση ψηφιακών μέσων.

Συνεπώς, η ανωτέρω υπουργική απόφαση όχι μόνο δεν συμβάλλει στην εξ αποστάσεως παιδαγωγική στήριξη των μαθητών/τριων, αλλά αντιθέτως καθιστά προαιρετική τη φυσική παρουσία των μαθητών/τριών στο σχολείο, ενώ παράλληλα εμποδίζει τους/τις εκπαιδευτικούς να σχεδιάζουν αποτελεσματικές εξ αποστάσεως δραστηριότητες.

Σχόλια (4)

@aggeliki
|

δεν καταλαβαίνω... επειδή εξέφρασαν την άποψή τους πρέπει να υποβιβαστούν; σε ποια εποχή ζούμε;

για την aggeliki
|

φυσικά και πρέπει να τους κάνει πρότυπο... εσύ τι ζόρι τραβάς;

aggeliki
|

και θα τους κάνετε και ΠΡΟΤΥΠΟ!!!!!!
προλαβαίνετε πριν την ψήφιση να μπει το ΠΣΠΑ στη θέση τους....

πολύ καλό
|

το κείμενο κι αυτό και άλλα- αλλά μία απορία τόσες μέρες :αφού υπάρχει το δύνανται (παρά τις απαράδεκτες δηλώσεις υποτιμητικού ύφους του υπουργείου, δεν τις σχολιάζω τώρα) , γιατί να βγαίνουμε με ψηφίσματα και πρακτικά να πάρουμε θέση ; αν δυνάμεθα και όποιος , στο πρακτικό να αναφερθεί. αποφατικά τύπου δεν θέλουμε/συμφωνούμε (σε νόμο δεν έχουμε δικαίωμα) γιατί ; δεν είναι εκ του περισσού ; αν δεν δυνάμεθα/επιθυμούμε, απλώς ΔΕΝ τίθεται θέμα, αν μας ρωτήσουν , έτσι θα απαντήσουμε ΑΛΛΆ αν μας ρωτήσουν. γιατί να έχουμε επιθετική στάση σα να μην έχουμε δικαίωμα να ΜΗΝ κάνουμε ; έχουμε υπερευαισθησία σα να μην το θεωρούμε σωστό και να πρέπει να το τεκμηριώσουμε, σαν να έχουμε ενοχική συμπεριφορά. μας στρίμωξαν και εδώ.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ