Σήμερα (11:30) η παρουσίαση το Σ/Ν για τη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ,ανώτατο όριο φοίτησης στα ΑΕΙ και την Ομάδα Προστασίας των Πανεπιστημίων

Το esos θα συμμετέχει στη διαδικτυακή Συνέντευξη Τύπου και στη συνέχεια θα δημοσιεύσει το Σχέδιο Νόμου και ρεπορτάζ για ότι θα ειπωθεί από τους υπουργούς και υφυπουργούς

13/01/2021

Ενημερώθηκε: 13/01/2021, 14:11

Άκουσε το άρθρο

Σήμερα, Τετάρτη, στις 11:30 το πρωί θα ανακοινωθεί σε κοινή διαδικτυακή Συνέντευξη Τύπου της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως και του υπουργού Προστασίας του Πολίτη Μ. Χρυσοχοίδη, το Σχέδιο Νόμου για τη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ,ανώτατο όριο φοίτησης στα ΑΕΙ και την Ομάδα  Προστασίας των Πανεπιστημίων  «Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις».

Στη συνέντευξη θα παραβρεθούν και οι υφυπουργοί Παιδείας Ζέττα Μακρή και Άγγελος Συρίγος οι οποίοι θα ενημερώσουν τους εκπαιδευτικούς συντάκτες για θέματα εκπαιδευτικής επικαιρότητας, συμπεριλαμβανόμενης της έναρξης λειτουργίας των σχολείων και για το τι μέλλει γενέσθαι στα Πανεπιστήμια.

Το esos θα συμμετέχει στη διαδικτυακή Συνέντευξη Τύπου και στη συνέχεια θα δημοσιεύσει το Σχέδιο Νόμου και ρεπορτάζ για ότι θα ειπωθεί από τους υπουργούς και υφυπουργούς.

Το esos προκειμένου να βοηθήσει τους υποψηφίους για τα ΑΕΙ και τους φοιτητές ετοίμασε   ερωτήσεις- απαντήσεις για τις νέες ρυθμίσεις για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και το  ανώτατο όριο φοίτησης στα ΑΕΙ .

Ειδικότερα:

ΒΑΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑ ΑΕΙ

1. Πότε θα εφαρμοστούν οι αλλαγές στο σύστημα Πανελλαδικών Εξετάσεων; Θα υπάρξει μείωση του αριθμού εισακτέων;

Τις αλλαγές θα “εγκαινιάσουν” , οι σημερινοί μαθητές της Γ Λυκείου, δηλαδή οι υποψήφιοι που θα διαγωνιστούν στις επόμενες Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Οσον αφορά τον αριθμό εισακτέων, θεωρείται βέβαιο ότι οι νέες ρυθμίσεις θα αφήσουν πολλές κενές θέσεις στα Πανεπιστήμια, που σημαίνει ταυτόχρονη μείωση εισακτέων. Εκτιμήσεις  για τον αριθμό μείωσης εισακτέων  δεν υπάρχουν ακόμη, αν και μετα βεβαιότητος μπορούμε να πούμε ότι τις κενές θέσεις , μετά και τα αποτελέσματα του Β' Μηχανογραφικού, θα τις μετράμε σε χιλιάδες και όχι σε εκατοντάδες.

2. Πως θα προκύπτει η βάση εισαγωγής των υποψηφίων στα ΑΕΙ;

Η ελάχιστη  βάση εισαγωγής  θα ορίζεται από κάθε Πανεπιστημιακό Τμήμα ως ποσοστό του μέσου όρου των μέσων επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων (Μ1, Μ2, Μ3, Μ4) του επιστημονικού πεδίου στο οποίο αντιστοιχεί το Τμήμα.

3. Πότε θα μάθουν οι υποψήφιοι τις βάσεις, ανά τμήμα;

Το σίγουρο είναι ότι οι βάσεις θα γίνουν γνωστές πριν οι υποψήφιοι συμπληρώσουν το Μηχανογραφικό με τις Σχολές προτίμησης τους.

Οι βάσεις θα διαμορφωθούν και θα ανακοινωθούν μετά την ανακοίνωση των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων των Πανελλαδικών εξετάσεων.

4. Ποιο θα είναι το κριτήριο, προκειμένου ένα τμήμα να ορίσει την βάση εισαγωγής;

Κάθε τμήμα θα ορίσει ένα συντελεστή  επί του Μέσου Όρου  των μέσων επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων (Μ1, Μ2, Μ3, Μ4) του επιστημονικού πεδίου.

5. Θα μπορεί το τμήμα να ορίζει αυθαίρετα όποιον συντελεστή επιθυμεί;

Οχι. Θα τεθεί μία απόκλιση από το Μέσο Όρο  των μέσων βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων του Επιστημονικού Πεδίου, που δεν θα είναι κάτω του 80%  και ανώτατο του 120% επί του Μέσου όρου..

6.Μπορεί να δοθεί ένα παράδειγμα;

Για παράδειγμα εάν η μέση επίδοση των μαθητών σε ένα Επιστημονικό Πεδίο είναι ο βαθμός 12 τότε η ακριβής βάση εισαγωγής θα εξαρτάται από το συντελεστή που έχει θέση το τμήμα . Εάν έχει θέση συντελεστή 100%, τότε η βάση θα είναι 12 , εάν έχει θέση συντελεστή 80% τότε η βάση θα είναι 9,6, εάν έχει θέσει συντελεστή 110% ο βάση θα είναι 13,20.

Εάν ένα Επιστημονικό Πεδίο  έχει μέση επίδοση των μαθητών 10 και ένα  τμήμα ορίσει συντελεστή 80% η βάση θα διαμορφωθεί στο 8.

7. Ποια θα είναι η απόκλιση του συντελεστή που θα ορίζουν τα τμήματα από  τη μέση επίδοση των μαθητών ανά  Επιστημονικό Πεδίο;

Ακόμη δεν έχει οριστεί καθώς βρίσκεται υπό διαβούλευση μεταξύ του υπουργείου Παιδείας και των Πρυτάνεων.

8. Πότε οι υποψήφιοι θα συμπληρώσουν  το Α’ Μηχανογραφικό και πόσα τμήματα θα μπορούν να δηλώσουν;

Το Α Μηχανογραφικό θα συμπληρωθεί από το σύνολο των υποψηφίων κανονικά τη χρονική περίοδο που ορίστηκε και πέρσι. Οι υποψήφιοι σ αυτή  τη φάση θα έχουν δικαίωμα να συμπληρώσουν μέχρι 10- 15 τμήματα. Ο ακριβής αριθμός δεν έχει ορισθεί ακόμη.

9. Τα αποτελέσματα πότε θα εκδοθούν ;

Τα αποτελέσματα  του Α΄Μηχανογραφικού θα εκδοθούν τέλη Ιουλίου ή το αργότερο την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου.Παράλληλα θα ανακοινωθούν οι κενές θέσεις που έχουν προκύψει για να μπουν στο Β' Μηχανογραφικό.

10. Είναι βέβαιο; και γιατί τα προηγούμενα χρόνια τα αποτελέσματα ανακοινώνονταν τέλη Αυγούστου;

Το υπουργείο Παιδείας μπορούσε να εκδώσει τα αποτελέσματα τέλη Ιουλίου, αλλά λόγω των Στρατιωτικών και Αστυνομικών Σχολών υπήρχε αυτή η καθυστέρηση.

Αυτές τις ημέρες το υπουργείο Παιδείας έχει συνεχή διαβούλευση με τα συναρμόδια υπουργεία Προστασίας του πολίτη και Άμυνας, προκειμένου να επισπευσθούν οι διαδικασίες έκδοσης των αποτελεσμάτων και των Στρατιωτικών και Αστυνομικών Σχολών. Από τις συζητήσεις που έχουν γίνει μέχρι τώρα προκύπτει ότι τα αποτελέσματα μπορούν να εκδοθούν το αργότερο την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου.

11. Το δεύτερο Μηχανογραφικό πότε θα συμπληρωθεί;

Μόλις ανακοινωθούν τα αποτελέσματα του Α Μηχανογραφικού θα δοθεί μία προθεσμία δέκα ημερών προκειμένου οι υποψήφιοι να συμπληρώσουν το Β Μηχανογραφικό.

12. Το Β΄ Μηχανογραφικό ποια τμήματα θα έχει;

Θα έχει μόνο τα τμήματα που έχουν μείνει κενές θέσεις από τα αποτελέσματα του Α Μηχανογραφικού. Για παράδειγμα   εάν δεν μείνουν κενές θέσεις στη Νομική ή Ιατρική Αθήνας Ι  από τα αποτελέσματα που θα εκδοθούν του Α Μηχανογραφικού , τότε αυτά τα τμήματα δεν θα συμπεριληφθούν στο Β΄ Μηχανογραφικό.

13. Το Β’ Μηχανογραφικό ποιοι θα έχουν δικαίωμα να το συμπληρώσουν;

Δικαίωμα συμπλήρωσης του Β Μηχανογραφικού έχουν μόνο όσοι δεν εισήχθησαν σε κάποιο τμήμα κατά την έκδοση των αποτελεσμάτων του Α Μηχανογραφικού.

14. Πόσα τμήματα μπορεί να δηλώσει ο υποψήφιος στο Β΄ Μηχανογραφικό; Οι βάσεις εισαγωγής θα είναι οι ίδιες με το Α Μηχανογραφικό ή θα αλλάξουν;

Όσα τμήματα  θέλει μπορεί να δηλώσει ο υποψήφιος στο Β΄ Μηχανογραφικο . Δεν υπάρχει κανένας περιορισμός.Οσον αφορά τις βάσεις αυτές δεν αλλάζουν . θα είναι οι ίδιες με το Α Μηχανογραφικό.

15. Πότε θα εκδοθούν τα αποτελέσματα του Β΄ Μηχανογραφικού;

Εκτιμάται ότι θα εκδοθούν την τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου.

16. Ένα τμήμα κάθε πότε μπορεί να αλλάζει το συντελεστή για τη διαμόρφωση της βάσης;

Αυτή η δυνατότητα θα δοθεί από το υπουργείο Παιδείας, με την προϋπόθεση ότι θα συνοδεύεται από τεκμηριωμένη αιτιολογική  έκθεση.

17. Πόσο θα επηρεάσουν οι παραπάνω αλλαγές  των σημερινών μαθητών  στην προετοιμασία  για τις Πανελλαδικές εξετάσεις;

Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας δεν επηρεάζεται επ’ ουδενί η προετοιμασία των μαθητών για τις Πανελλαδικές εξετάσεις καθώς οι αλλαγές δεν αφορούν τα προς εξέταση μαθήματα, την ύλη ή οτιδήποτε αφορά στην προετοιμασία τους. Αφορούν μόνο την κατάταξή τους στις σχολές προτίμησής τους, αφού έχουν ολοκληρώσει και τις εξετάσεις. Ανάμεσα στους στόχους είναι να μην επαναληφθεί το φαινόμενο που παρατηρείται πολλά τελευταία χρόνια, με περιπτώσεις εξαιρετικά χαμηλών βάσεων εισαγωγής, που απειλούν με απαξίωση τις πανεπιστημιακές σπουδές και το κύρος των ελληνικών πανεπιστημίων, αλλά και τη φοιτητική πορεία των εισαχθέντων.

18. Οι επιτυχόντες με το Β'   Μηχανογραφικό  θα μπορούν να κάνουν αίτηση μετεγγραφής σε αντίστοιχο τμήμα  των που θα είναι  στα αποτελέσματα του Α Μηχανογραφικού κι ενδεχομένως να μην ειναι στο Β' Μηχανογραφικό;

Το ερώτημα το θέσαμε στο υπουργείο Παιδείας και η απάντηση που λάβαμε είναι "Φυσικά και θα μπορούν να κάνουν αίτηση μετεγγραφής ανεξάρτητα εάν η εισαγωγή  του υποψηφίου έγινε με το Β Μηχανογραφικό".

19. Ο ανώτατος  αριθμός εισακτέων θα παραμείνει ίδιος με πέρσι;

Από πρόπερσι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είχε προααναγγείλει μείωση του αριθμού εισακτέων. Πέρσι δεν έκανε μείωση εισακτέων, λόγω της πανδημίας .  Για φέτος, μέχρι στιγμής, δεν έχει ανακοινωθεί  μείωση του αριθμού θέσεων , παρότι η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως ρωτήθηκε από το esos  στην τελευταία Συνέντευξη Τύπου, στις 23 Νοεμβρίου.

20. Για ένα τμήμα  που βρίσκεται σε περισσότερα από ένα επιστημονικά πεδία πως θα υπολογίζεται η βάση εισαγωγής της?

Είναι ένα  από τα θέματα που συζητείται ήδη με τους Πρυτάνεις.

21. Οι συντελεστές βαρύτητας ανά μάθημα θα αλλάξουν;

Οχι,  οι Συντελεστές Βαρύτητας (Δείτε εδώ) παραμένουν ως έχουν .

ΑΝΩΤΑΤΟ ΟΡΙΟ ΦΟΙΤΗΣΗΣ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΕΙ

1. Ποιο  θα είναι το ανώτατο όριο φοίτησης;

Ανώτατο όριο φοίτησης θα είναι  το Ν + ½Ν, (όπου Ν το ελάχιστο πλήθος των ετών που απαιτούνται για την ολοκλήρωση των σπουδών)για τους φοιτητές στα ελληνικά Πανεπιστήμια

2. Μπορείτε να μας δώσετε ένα παράδειγμα;

Για παράδειγμα, όπου η ελάχιστη διάρκεια φοίτησης είναι 4 έτη, το όριο φοίτησης επεκτείνεται κατά 2.

Όπου η ελάχιστη διάρκεια φοίτησης είναι 6 έτη, το όριο φοίτησης επεκτείνεται κατά 3.

3. Αυτό σημαίνει ότι θα δούμε διαγραφές φοιτητών ;

Αυτό σημαίνει ότι μετά το ανώτατο όριο φοίτησης Ν + ½Ν, οι φοιτητές θα διαγράφονται από το Πανεπιστήμιο.

4. Οι διαγραφές αφορούν και τους ήδη φοιτούντες στα ελληνικά Πανεπιστήμια;

Η ρύθμιση θα ισχύσει για τους νεοεισερχόμενους φοιτητές, ενώ για τους ήδη φοιτούντες θα υπάρξουν μεταβατικές προβλέψεις.

5. Τι σημαίνει μεταβατικές προβλέψεις;

Μπορεί για παράδειγμα  γι αυτές τις κατηγορίες φοιτητών να δοθεί ένα επιπλέον χρονικό διάστημα για την ολοκλήρωση των σπουδών πριν γίνει η διαγραφή.

6. Εάν ένας φοιτητής έχει αντικειμενικούς λόγους που δεν επιτρέψουν την ολοκλήρωση των σπουδών στον χρόνο που προβλέπει η παραπάνω ρύθμιση, θα διαγραφεί;

Ο νέος νόμος θα προβλέπει εξαιρέσεις θα υπάρξουν για περιπτώσεις εργασίας/μερικής φοίτησης, για σοβαρούς λόγους υγείας ή για άλλους εξαιρετικούς λόγους.

Σχόλια (42)

Περιφερειακά Πανεπιστήμια στην Ελλάδα
|

Τα περισσότερα ΑΕΙ έχουν αξιόλογες σχολές που στέκονται σε ικανοποιητικό επίπεδο - όπως για παράδειγμα, το Πανεπιστήμιο και Πολυτεχνείο Κρήτης, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, το Δημοκρίτειο, το Πανεπιστήμιο Πατρών.

Υπάρχουν όμως και τμήματα σε κέντρο και περιφέρεια με εξαιρετικά χαμηλή βάση και εκεί πρέπει να τεθεί σε εφαρμογή ένα σχέδιο αναδιοργάνωσης.

@ Μάριος
13 Ιαν 2021 12:33

Από τα 22 (!) μέχρι τα 4 (!!) ΑΕΙ υπάρχει και η ορθολογική λύση, με 5 Περιφερειακά και 4-5 Κεντρικά ΑΕΙ, που εξυπηρετεί τις ανάγκες της Ελλάδας. Στόχος δεν είναι ούτε να "ανοίξουν" ούτε να "κλείσουν" ιδρύματα, στόχος είναι οι φοιτητές να σπουδάζουν σε καλές συνθήκες γιατί αυτοί αποτελούν το μέλλον σε εργασία και εκπαίδευση τις επόμενες δεκαετίες.

( Η λύση είναι μια 4 Πανεπιστήμια σε όλη την Ελλάδα να υπάρχουν και οι σχολές να μεταφερθούν εκεί δηλαδή σε ΕΚΠΑ,ΠΑΠΕΙ,ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ και ΕΜΠ )

@ θύματα παραπληροφόρησης
13 Ιαν 2021 20:53

Προσλήψεις νέων καθηγητών γίνονται σε όλα τα ΑΕΙ, και οι μετακινήσεις δεν αφορούν μόνο τους πιο παλιούς. Είναι όμως παράλογο να υποστηρίζουμε ότι ένα τμήμα με 10, 15 ή 20 μέλη ΔΕΠ μπορεί να οργανώσει αποτελεσματικά προπτυχιακά, μεταπτυχιακά και διδακτορικό πρόγραμμα σπουδών - αναγκαστικά θα στηρίζεται σε συμβασιούχους για τη διδασκαλία βασικών μαθημάτων.

Επομένως, η δημιουργία τμημάτων με 45-50 μόνιμα μέλη ΔΕΠ στην περιφέρεια ενισχύει την πορεία ανάπτυξης των ΑΕΙ αλλά την αυτοδυναμία τους σε ερευνητικό και διδακτικό επίπεδο.

Ας σκεφτούμε επίσης ότι οι περίπου 10.000 επιπλέον φοιτητές που δέχονται τα κεντρικά τμήματα λόγω μετεγγραφών κάθε χρόνο επιβαρύνουν δυσανάλογα τη διδασκαλία και το ακαδημαϊκό έργο, ειδικά όταν η διαφορά βαθμολογίας είναι μεγάλη. Κάθε τμήμα αποτελεί έναν κρίκο στην αλυσίδα των ΑΕΙ και δεν είναι λογικό να αγνοούμε τα προβλήματα που δημιουργεί η κακή δομή.

Είναι επιτακτική ανάγκη να σταματήσει η ροή ανθρώπινου δυναμικού από τα περιφερειακά πανεπιστήμια προς Αττική και Θεσσαλονίκη, αυτό είναι εφικτό μόνο με τη συνολική αναδιοργάνωση ΟΛΩΝ των σχολών βάσει σχεδίου.

Κατρινα
|

Φτιαξτε τα σχολεια και εξοπλιστε τα να μην πεφτουν οι σοβαδες στα κεφαλια των παιδιων ,δωστε βαση στους φτωχους μαθητες και μετα να στελνετε συνεχεια εγκυκλιους μεσω πσνδημιας,μας εχετε παλαβωσει,ελεος !

θύματα παραπληροφόρησης
|

Η πρόταση είναι δαιδαλώδης και επιεικώς απαράδεκτη οπότε δεν χωράει σχολιασμού ή βελτίωσης.
Αξίζει με την ευκαιρία να τονίσει κανείς την παραπληροφόρηση αναφορικά με τα περιφερειακά ιδρύματα, το κόστος και ενδεχομένως κάποιες ρήξεις για το επίπεδο σπουδών εκεί.
Τα περιφερειακά πανεπιστήμια αποτελούν ζωντανές και ζεστές κοινότητες διδασκόντων και διδασκομένων. Οι φοιτητές μεταξύ τους αλλά και οι σχέσεις καθηγητών και φοιτητών είναι ουσιαστικές, οικείες και αποδοτικές. Οι διδάσκοντες καθότι νεότεροι σε ηλικία είναι αρκετά δραστήριοι ερευνητικά, ακολουθούν τις αλλαγές της επιστήμης, μεταφέρουν τις αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών και το επικοινωνούν με τους φοιτητές. Δουλεύουν μαζί με τους φοιτητές τους σε επίκαιρα θέματα και σίγουρα η εμπειρία τους είναι από τις σύγχρονες εξελίξεις.
Στο τέλος της καριέρας τους πολλοί καθηγητές των περιφερειακών ιδρυμάτων καταλήγουν σε κεντρικά πανεπιστήμια, αλλά πλέον έχουν ολοκληρώσει την σταδιοδρομία τους μεταφέροντας απλά εμπειρία και ιστορίες παλαιότερων χρόνων.
Είναι σαφές σε ποιο περιβάλλον μαθαίνει κανείς, σε ποιο περιβάλλον οι φοιτητές πηγαίνουν στις αίθουσες, και από ποιο περιβάλλον θα βγουν οι απόφοιτοι βελτιωμένοι και ενήμεροι.
Με την δυνατότητα στέγασης σε φοιτητικές κατοικίες, σίτισης με λίγα ευρώ στο εστιατόριο του Πανεπιστημίου, επιλογών στην διαμονή και της μοναδικής εμπειρίας φοιτητικής ζωής, τα Περιφερειακά Πανεπιστήμια είναι επιλογή ζωής που αξίζει να επενδύσει κανείς.

Αναβάθμιση σχολείου 2021
|

Το 70% των αποφοίτων Λυκείου σταθερά γράφει πάνω από 12/20, για αυτούς δε θα αλλάξει κάτι. Το Υπουργείο πρέπει όμως να αναλύσει γιατί η σχολική αποτυχία (δηλαδή, η βαθμολογία κάτω από 7/20 σε όλα τα μαθήματα στις τελικές εξετάσεις) είναι σε ποσοστό 15-20%, αδικαιολόγητα υψηλό για τα σημερινά εκπαιδευτικά δεδομένα.

Αν δε βελτιωθεί το Σχολείο και το Πανεπιστήμιο χιλιάδες νέοι θα αντιμετωπίσουν προβλήματα ένταξης, όταν μετά από 10-15 χρόνια δε θα έχουν εναλλακτικές σε μια αγορά εργασίας που ήδη ζητάει εργαζομένους με ειδίκευση και προϋπηρεσία σε συγκεκριμένα καθήκοντα.

Άρα η λύση δεν είναι ο αποκλεισμός από τα Δημόσια Πανεπιστήμια ή τα Δημόσια ΙΕΚ αλλά αντιθέτως η ενσωμάτωσή τους, με ταυτόχρονη άνοδο του γνωστικού επιπέδου σε αποδεκτό βαθμό (πχ. 10/20)

Βικτωρία
13 Ιαν 2021 02:00

Οι πανεπιστημιακές σχολές είναι ακαδημαϊκά ισότιμες - επειδή σε μία η ζήτηση είναι χαμηλότερη δεν σημαίνει ότι είναι αποδεκτό να δεχτεί φοιτητές με χαμηλότερη βαθμολογία σε σχέση με τον ΜΟ του έτους τους.

Αυτό είναι παράλογο γιατί ΟΛΟΙ οι σπουδαστές πρέπει να ανταποκριθούν σε συγκεκριμένη ύλη μαθημάτων και να έχουν ένα σταθερό επίπεδο γνώσεων: πχ. αν υπάρχουν πέντε τμήματα Μαθηματικών με βάση εισαγωγής από 12 έως 15 δεν επιτρέπεται να λειτουργούν αποκομμένα ένα ή δύο με βάση εισαγωγής το 5, απλώς επειδή έτυχε να μην τα δήλωσαν αρκετοί υποψήφιοι λόγω τοποθεσίας. Τι είδους πρόγραμμα σπουδών και τι πτυχίο θα δίνουν με τέτοιο χάσμα γνώσεων;

[ Επίσης αυτό το 80% - 120% θα έπρεπε να αφορά τον μέσο όρο βαθμολογίας των μαθητών που δήλωσαν τη σχολή, όχι όλων των μαθητών. Όμως δεν θα το κάνει... γιατί είναι πιο σημαντική η εφαρμογή της ατζέντας του κόμματος από τις ζωές και το μέλλον εκατοντάδων παιδιών. Θλιβεροί και ανάλγητοι ταυτόχρονα! ]

Πλασματικές θέσεις εισακτέων
|

Οι θέσεις εισακτέων στα ΑΕΙ είναι πλασματικές, αφού κανείς δε γνωρίζει πόσοι συνεχίζουν τη φοίτηση μετά από 2 ή 3 εξάμηνα ή αν απλώς παραμένουν εγγεγραμμένοι χωρίς να παρακολουθούν μαθήματα.

Ειδικά στα περιφερειακά τμήματα, πάνω από τους μισούς είτε κάνουν αίτηση μετεγγραφής είτε τελικά εγκαταλείπουν τις σπουδές. Λύση επομένως δεν είναι η οριζόντια μείωση αλλά η καλύτερη αναλογία εισακτέων - ακόμα και στο εξωτερικό, σπάνιο είναι προπτυχιακά προγράμματα σπουδών να δέχονται λιγότερους από 150 φοιτητές ανά έτος.

Χρειάζεται αναδιάρθρωση ΟΛΩΝ των τμημάτων, ώστε να κατανεμηθούν οι πόροι σε 3-4 Πανεπιστήμια σε Αττική και Θεσσαλονίκη, και επίσης σε 5 Περιφερειακά Πανεπιστήμια, δηλαδή συνολικά περίπου 250-300 τμήματα με σχολές που θα συγκεντρωθούν σε 20 πόλεις της Ελλάδας.

@ Πλαφόν στο μέγιστο αριθμό εισακτέων όλων των Τμημάτων
12 Ιαν 2021 22:51

Ο σημερινός χάρτης δεν μπορεί να αποτελεί τη βάση για την κατανομή των θέσεων εισακτέων. Προέχουν οι δομικές αλλαγές και η μεταφορά προσωπικού σε βιώσιμες σχολές - κανένα νόημα δεν έχει να συνεχίσουν να λειτουργούν 450 τμήματα σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.

Έμφαση στην Υποχρεωτική Γενική Εκπαίδευση
|

Στις υπόλοιπες ανεπτυγμένες ευρωπαϊκές χώρες υστερεί πάνω από το 50% των νέων είναι κάτοχοι πανεπιστημιακού διπλώματος, και περίπου το ένα τρίο εξ αυτών συνεχίζει σε μεταπτυχιακές σπουδές.

Χρειάζεται σχέδιο ώστε αφενός η Ελλάδα να βελτιώσει το ποσοστό νέων πτυχιούχων με εξειδικευμένες γνώσεις (και όχι απλώς αποφοίτων Λυκείου) και αφετέρου να μειωθεί η σχολική αποτυχία που δυναμιτίζει τα θεμέλια - δεν έχει κανένα αποτέλεσμα σε 4 έτη σπουδών να προσπαθούν να καλυφθούν κενά από 6 χρόνια Γυμνασίου και Λυκείου.

Ας εφαρμοστεί ο θεσμός της ενισχυτικής διδασκαλίας σε όλα τα Γυμνάσια και τα Λύκεια. Επιπλέον, ας επεκταθεί το Γυμνάσιο ώστε σε αυτό να συμπεριληφθεί η σημερινή Α' Λυκείου καθώς και η σημερινή Ε' και ΣΤ' Δημοτικού - τα μαθήματα θα πρέπει να διδάσκονται από καθηγητές ειδικότητας και να υπάρχει περιθώριο να διορθωθούν μαθησιακές δυσκολίες ΠΡΙΝ φτάσουν στο Λύκειο και στις τελικές απολυτήριες εξετάσεις.

Μάριος
|

Δεν έχει κανένα νόημα να υπάρχουν 300 διάσπαρτες σχολές σε όλη την Ελλάδα. Η λύση είναι μια 4 Πανεπιστήμια σε όλη την Ελλάδα να υπάρχουν και οι σχολές να μεταφερθούν εκεί δηλαδή σε ΕΚΠΑ,ΠΑΠΕΙ,ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ και ΕΜΠ έτσι και ο έλληνας φορολογούμενος θα ανακουφιστεί να μην συντηρεί τόσα διάσπαρτα πανεπιστήμια και το επίπεδο σπουδών με την βάση εισαγωγής θα αναβαθμιστεί.

πολίτης
|

Σχετικά με τους υποψήφιους.
Για φέτος πρέπει να εφαρμοστεί μόνο η Βάση Εισαγωγής.

Η συμπλήρωση του μηχανογραφικού είναι σοβαρή υπόθεση και δεν είναι δυνατό να αλλάζουν τα δεδομένα στο μέσο της διαδικασίας.

Λίγος σεβασμός στην προσπάθεια δεν έκανε ποτέ κακό.

Αρθούρος
|

Κάποιοι εκδηλώνουν ολόκληρο το μένος τους και μαζί αποκαλύπτουν την κομματική τους ταυτότητα που μισεί την επαρχία συνολικά. Είναι ανεπίτρεπτο σήμερα να ακούγονται προτάσεις γιά 250 τμήματα σε 10 μονάχα πανεπιστήμια λες και βρισκόμαστε στη δεκαετία του 1950-60. Τί προτείνουν αυτοί οι κύριοι; Μία νέα φοιτητική μετανάστευση στο εξωτερικό, όπως τότε που δεν υπήρχαν άλλα πανεπιστήμια εκτός από εκείνα του λεκανοπεδίου Αττικής και της Θεσσαλονίκης;
Ή να επαναλαμβάνουν τα τραγικά λάθη της εποχής των προγόνων μας του 1864 που γιά λόγους ισχυροποίησης του Αθήνησι Πανεπιστημίου κατάργησαν το πρώτο περιφερειακό πανεπιστήμιο της χώρας, την Ιόνια Ακαδημία;
Ο δεξιός οδοστρωτήρας είναι μόνο στους εγκεφάλους των θεωρητικών που απέχουν από την πραγματικότητα. Πολύ σύντομα θα διαπιστώσουν ότι οι πλατιές μάζες που ψηφίζουν τα κεντρώα και δεξιά κόμματα, δε θ' ανεχτούν αυτή την κατάσταση, η οποία αναδεικνύει εκ νέου την αντίθεση και τις ανισότητες κέντρου-περιφέρειας χάρη στην οποία έχασε την ιδεολογική μάχη κι επαφή με πλατιά κοινωνικά στρώματα η δεξιά γιά πολλές δεκαετίες.
Αυτά είναι σχεδιασμοί στο χαρτί και δεν έχουν επαφή με την πραγματικότητα. Οι νέοι της επαρχίας δε θα δεχτούν να γίνουν διανομείς και σερβιτόροι ή να πάνε στο στρατό, αφού αυτό δεν το έκαναν οι γονείς τους που επέβαλαν στο τότε πολιτικό σύστημα να σπουδάσουν σε Γιουγκοσλαβία, Ιταλία, Ρουμανία κλπ.
Φυσικά, μπορούν να γίνουν άλλες ρυθμίσεις, όπως μείωση του αριθμού των εισακτέων επιλεκτικά και δραστικά σε τμήματα κυρίως της επαρχίας που διαχρονικά δεν προτιμούνται από τους υποψήφιους και υπάρχουν βάσεις δεδομένων σε βάθος δεκαετίας γι' αυτά. Αυτά τα γνωρίζουν οι σύμβουλοι και οι ερευνητές του υπουργείου. Επίσης, μπορούν άνετα να περάσουν και διατάξεις γιά την αστυνομία που θα φυλάγει τα πανεπιστήμια, ανεξάρτητα από τη γνώμη των οικείων πανεπιστημίων, τις οποίες είναι έτοιμες να τις δεχτούν πλατιά τμήματα του πληθυσμού.

Νοικοκύρεμα στα Πανεπιστήμια
|

Επιτέλους. Να τελειώσει το μπάχαλο στα Πανεπιστήμια. Να μπουν κανόνες. Να φυλάγονται. Να αποδίδονται ευθύνες στους βάνδαλους.να αρχίσουν όμως να έχουν ευθύνες και οι διοικήσεις,πρυτάνεις καθηγητές. Έτσι θα προσελκύσει καλούς καθηγητές για να διδάξουν για το σήμερα. Να προχωρήσει σε έρευνες.Να μην μπορεί ο φοιτητής που πέρασε με πέντε που δεν είχε ούτε έχει σχέση με την γνώση και την επιστήμη να κάνει κουμάντο χωρίς καμία επίπτωση.Όσοι βοηθήσουν σε αυτήν την κατεύθυνση είναι πατριώτες. Αγαπούν την χώρα τους και θέλουν την πρόοδο της.

ΕΞΩ ΤΟ ΜΠΑΧΑΛΟ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ
|

Το Μπάχαλο στα ΑΕΙ πρέπει να TELEI;VSEI.Δεν συμφέρει σε κανένα αυτή η παράδοση στους μη -φοιτητές και σε αυτούς που δεν τους ενδιαφέρει το Πανεπιστήμιο σαν γνώση αλλά σαν χώρος έκφρασης της ψυχικής τους ανακατοσούρας. Αν περάσει ένας στο πανεπιστήμιο με πεντάρια πάει να πεί ότι είναι μακριά από την επίστήμη T ο Βόρειος από τον Νότι πόλο. Επομένως το το μόνο που θυα σκέφτεται είναι ο τζερτζελές η φασαρία Η ΑΝΑΚΑΤΟΣΟΎΡΑ ΠΑΝΤΟΎ. εΊΝΑΙ ΝΤΡΟΠΉ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΛΛΑΞΟΥΝ.

Βικτωρία
|

Θα μπορούσε κάλλιστα για φέτος να εφαρμόσει μόνο τη βάση εισαγωγής, που είναι λογικό μέτρο, να δει πως θα επηρεαστεί η διαδικασία εισαγωγής και μετά να εξετάσει εκ νέου τα υπόλοιπα. Επίσης αυτό το 80% - 120% θα έπρεπε να αφορά τον μέσο όρο βαθμολογίας των μαθητών που δήλωσαν τη σχολή, όχι όλων των μαθητών. Όμως δεν θα το κάνει... γιατί είναι πιο σημαντική η εφαρμογή της ατζέντας του κόμματος από τις ζωές και το μέλλον εκατοντάδων παιδιών. Θλιβεροί και ανάλγητοι ταυτόχρονα!

Υπερβολή οι 100 φοιτητές σε κάθε τμήμα
|

Δεν μπορούν να λειτουργούν τμήματα με λιγότερους από 50 μόνιμους καθηγητές, ώστε να προσφέρουν προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα. Αυτό είναι ευθύνη του Υπουργείου

Επίσης, δεν είναι λογικό να λειτουργούν τμήματα με λιγότερους από 120 εισακτέους, σε κάθε ειδικότητα, και να υπάρχει κατακερματισμός των γνωστικών αντικειμένων με εξειδικευμένα προγράμματα που αποτελούν κατευθύνσεις σπουδών για 40-50 φοιτητές σε ενιαία τμήματα.

@ Πλαφόν στο μέγιστο αριθμό εισακτέων όλων των Τμημάτων
12 Ιαν 2021 22:51

Στα περισσότερα περιφερειακά ΑΕΙ (εκτός Αττικής, Θεσσαλονίκης ή Πάτρας) ο πραγματικός αριθμός φοιτητών είναι 50% ή 70% μικρότερος από τις θέσεις εισακτέων. Για παράδειγμα, από τους 200 εισακτέους σε κάθε τμήμα οι 100 θα κάνουν αίτηση μετεγγραφής και από τους υπόλοιπους οι μισοί θα παρακολουθούν μαθήματα και θα αποφοιτήσουν.

Στην Ιατρική Κρήτης ήδη εισάγονται 90 φοιτητές, άρα με τις μετεγγραφές θα μένουν λιγότεροι. Το ίδιο και στις σχολές στο Πολυτεχνείο Κρήτης. Δεν είναι όμως λύση να λειτουργούν τρία παρόμοια τμήματα (πχ. Ηλεκτρονικών, Μηχανικών Πληροφορικής και Ηλεκτρολόγων) στην ίδια περιοχή.

Οι ομάδες στα εργαστήρια είναι συνήθως 40-50 επειδή είναι δύο ατόμων και οι εργασίες δίνονται κάθε δεύτερη εβδομάδα. Υπάρχουν και θεωρητικά μαθήματα με εξετάσεις και εργασίες προγραμματισμού για το σπίτι, δεν έχουν όλα υποχρεωτικό εργαστήριο σε αίθουσα.

(Ειδικά για σχολές υγείας και μηχανικούς στους 250 εισακτέους χρειάζεσαι 12-13!!! κλινικές/εργαστηριακές ομάδες των 20 ατόμων την εβδομάδα ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΜΑ!!!)

Μακάρι να εφαρμοστούν
|

Είναι πολύ σημαντικό να εφαρμοστούν αυτά τα μέτρα, γιατί τα πανεπιστήμια έχουν μετατραπεί σε Δημόσια Υπηρεσία απασχόλησης άνεργων νέων. Έχουν παραχθεί 50 με 100 φορές περισσότερα πτυχία (διπλώματα, μεταπτυχιακά, διδακτορικά) από όσα μπορεί να απορροφήσει η Ελλάδα. Ήδη οι υπάρχοντες απόφοιτοι πανεπιστημίων επαρκούν για δεκαετίες δίχως να παράγονται άλλοι. Αυτό πρέπει να σταματήσει.
Το να πιέζουν οι ψηφοφόροι γονείς και μαθητές για να εισάγονται άρδην στα πανεπιστήμια τα παιδιά τους δίχως να έχουν τα προσόντα, είναι καταστρεπτικό. Δυστυχώς, όπως έγινε και με τον νόμο Διαμαντοπούλου (που είχε ψηφισθεί από τα 2/3 της Βουλής), ο λαϊκισμός των κομμάτων για την εξουσία καταργεί ότι μέτρο για την Παιδεία (και όχι μόνον) έχει ψηφιστεί από τη προηγούμενη κυβέρνηση.

Γονιος
|

Ντροπή για αυτά τα παιδιά,ας τα ξεκινησουν από του χρόνου.1 χρόνο τηλεκπαίδευση και με αυτές τις συνθήκες;Ξανά ντροπή.Τι τους νοιάζει όμως,τα δικά τους παιδιά δεν περνάνε τι βάσανο των πανελληνίων,κατευθείαν στο εξωτερικό και μετά τις καλύτερες θέσεις.Οπου φτωχός και η μοίρα του.

Βιασύνη
|

Κανένας σεβασμός τους φετινούς υποψήφιους .
Απαράδεκτη τακτική 5 μήνες πριν τις εξετάσεις να αλλάζει το παραμικρό .

Πλαφόν στο μέγιστο αριθμό εισακτέων όλων των Τμημάτων
|

@Σχέδιο συνενώσεων και συγχωνεύσεων ΑΕΙ
Ακόμη και με δραστικές συνενώσεις/συγχωνεύσεις η μείωση του μέγιστου αριθμού εισακτέων παραμένει επιτακτική ανάγκη.
Το είπατε και μόνος σας:
"...Υπάρχουν επίσης περιφερειακά τμήματα που προσφέρουν πάνω από 250 θέσεις εισακτέων ενώ οι αντίστοιχες θέσεις σε ομοειδή τμήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη είναι μόλις 120...",
και προσθέτω όταν μάλιστα τα τμήματα των Αθηνών/Θεσσαλονίκης έχουν και πολύ περισσότερα μέλη ΔΕΠ σε σχέση με την επαρχία!
Ειδικά για σχολές υγείας και μηχανικούς στους 250 εισακτέους χρειάζεσαι 12-13!!! κλινικές/εργαστηριακές ομάδες των 20 ατόμων την εβδομάδα ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΜΑ!!!
Αυτό δεν είναι εκπαίδευση, και δυστυχώς αυτή είναι η κατάσταση σήμερα
και αυτή η κατάσταση θα συνεχιστεί όσες συγχωνεύσεις/συνενώσεις και να γίνουν αν δεν μειωθούν δραστικά οι εισακτέοι σε όλα τα τμήματα.
Η βάση του 80%-120% επί της μέσης επίδοσης κόβει μόνο τις λευκές κόλλες και δεν επαρκεί.
Πρέπει να μπει οπωσδήποτε πλαφόν στο μέγιστο αριθμό εισακτέων, όχι πάνω από 80 άτομα, σε όλα τα τμήματα Υγείας και Μηχανικών.

Προς όσους μιλάνε για τα νομοσχέδια
|

Καλησπέρα και από εμένα! Οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων που πολλοί αναφέρεται έχουν ήδη ξεκινήσει για να εφαρμοστούν είτε από φέτος είτε από του χρόνου. Σε προηγούμενη δήλωση της υπουργού είχε πει ότι σχολές και τμήματα σε μικρό ποσοστό δεν θα βρίσκονται στο φετινό μηχανογραφικό! Μάλιστα, είναι κοινός τόπος η αναφορά και από το esos το γεγονός ότι υπάρχει συζήτηση για κατάργηση τμημάτων και μάλιστα προδιαγράφονταν για αυτό το νομοσχέδιο κιόλας. Επιπλέον, πολλές έγκριτες εφημερίδες αναφέρουν το σχέδιο Αθηνά Νο2 που πολλοί το αναφέρουν και εδώ μέσα, και το οποίο σίγουρα θα αποτελέσει την πρώτο μεγάλο ξεκαθάρισμα τμημάτων, σχολών και μπορεί πανεπιστημίων. Το εάν πρόκειται οι καταργήσεις-συγχωνεύσεις να ξεκινήσουν από τις Πανελλαδικές του 2021 ή από του χρόνου είναι μια άλλη ιστορία, αν και κανονικά θα έπρεπε από φέτος να αποφασιστούν το σύνολο των τμημάτων που πρέπει να περικοπούν.
Αναλογιστείτε βέβαια και τις πόλεις, οι οποίες λόγω ότι μπορεί να βρεθούν ξαφνικά χωρίς φοιτητές θα αντιδράσουν. Στην Ελλάδα δυστυχώς οι νέοι δεν αντιλαμβανόμαστε αυτό που χώρες σαν τις ΗΠΑ έχουν θεσμοθετήσει, δηλαδή πανεπιστήμια που βρίσκονται μακριά από τις πόλεις αλλά είναι βιώσιμα και κέντρα έρευνας ταυτοχρόνως, κάτι τέτοιο όμως δεν θα γίνει εδώ γιατί όλοι θέλουν και την φοιτητική ζωή στην περιοχή που θα σπουδάσουν( όχι όλοι αλλά μια μερίδα φοιτητών σίγουρα).
Θα ήθελα τέλος να πω, ότι σίγουρα και η ιστοσελίδα του esos θα μπορούσε να ρωτήσει την κα Υπουργό και τον αρμόδιο υφυπουργό κ. Συρίγο το τι μέλι γενέσθαι για τον ακαδημαϊκό χάρτη, έτσι ώστε να σταματήσει και η συνεχής παραπληροφόρηση. Ελπίζω βέβαια ότι η χώρα μας θα πρέπει να ξανασχεδιάσει τον ακαδημαϊκό χάρτη με γνώμονα και την τοπική οικονομία των πόλεων αλλά ταυτόχρονα και τον εκσυγχρονισμό του με νέα καινοτόμα τμήματα που θα ανελιχθούν σε σημαντικά κέντρα έρευνας και τεχνολογίας. Και για να σας το εξηγήσω θα σας πω μόνο ότι στον τομέα της Αστροφυσικής και Διαστήματος που ασχολούμαι εγώ έχουμε καλά παρατηρητήρια και ένα καινούργιο ραδιοτηλεσκόπιο στο φυσικό της Λαμίας. Μπορούμε λοιπόν να δημιουργήσουμε τμήματα αστρονομίας και αστροφυσικής για τους φοιτητές ακόμα και πλανητικές επιστήμες, αεροδιαστημική μηχανική τα οποία θα μειώσουν και θα αντιστρέψουν το brain drain σε brain gain.

που θα πάμε;
|

Οι φοιτητές τμημάτων που θα κλείσουν που θα πάνε; φαντάζομαι σε τμήμα της επιλογής μας, Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα κλπ. Το ίδιο και με τους καθηγητές. Οπότε εάν κλείσουν π.χ. 10 οικονομικού προσανατολισμού τμήματα στην περιφέρεια με 15.000 φοιτητές και 150 καθηγητές και όλοι αυτοί πάνε στα κεντρικά ιδρύματα τι θα γίνει; Θα αντέξουν τα κεντρικά ιδρύματα; Μόνη λύση η μείωση αριθμού εισακτέων στα κεντρικά ιδρύματα

Καρά Σοφία
|

Παρακαλούμε, υπάρχει κάποια πληροφορία για τις κατατακτήριες στα ΑΕΙ; Υποτίθεται ότι θα δίναμε αρχές Δεκέμβρη κι ακόμα δεν υπάρχει ΚΑΜΙΑ απολύτως ενημέρωση. Οκ, προφανώς πάνε για ακύρωση, κατανοητό με όσα συμβαίνουν. Να μας το πούνε, όμως. Μας έχει φάει η αγωνία. Έλεος!

Σχέδιο συνενώσεων και συγχωνεύσεων ΑΕΙ
|

Αυτές είναι αποφάσεις των ακαδημαϊκών και του Υπουργείου και πρέπει σύντομα να κατατεθεί σε δημόσια διαβούλευση ένα σχέδιο συνενώσεων και συγχωνεύσεων ΑΕΙ: Πρέπει να γίνει ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ ανακατανομή τμημάτων και μεταφορά προσωπικού όχι "τυφλή" οριζόντια μείωση θέσεων εισακτέων.

Πρώτα πρέπει να συνενωθούν/απορροφηθούν τμήματα ώστε συνολικά να παραμείνουν σε λειτουργία 250 σε 10 ΑΕΙ και στη συνέχεια να αποφασιστεί ο αριθμός των εισακτέων. Δεν είναι ευθύνη των φοιτητών και των οικογενειών τους να επιλέξουν ποια προγράμματα σπουδών πρέπει να λειτουργούν, και σε ποιες πόλεις - για παράδειγμα, υπάρχουν αξιόλογα και διεθνώς καταξιωμένα τμήματα Επιστημών στο Πανεπιστήμιο Κρήτης που έχουν χαμηλότερη βάση από τμήματα σε πρώην ΤΕΙ ή μικρά πανεπιστήμια της Αττικής και της Θεσσαλονίκης.

Υπάρχουν επίσης περιφερειακά τμήματα που προσφέρουν πάνω από 250 θέσεις εισακτέων ενώ οι αντίστοιχες θέσεις σε ομοειδή τμήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη είναι μόλις 120 - και μετά λόγω του θεσμού των μετεγγραφών αλλάζει πάλι η σύνθεση και η κατανομή του φοιτητικού πληθυσμού, με αποτέλεσμα κανείς να μη γνωρίζει ακριβώς πόσοι παρακολουθούν και αν θα ολοκληρώσουν το πρόγραμμά τους.

Οι φοιτητές δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να γίνουν πειραματόζωα και να δηλώνουν υποβαθμισμένα ή πλεονάζοντα τμήματα, είτε σε κέντρο είτε σε περιφέρεια. Αξίζει να θυμηθούμε τις παλινωδίες με την ίδρυση και την ανωτατοποίηση των ΤΕΙ επί 20 και πλέον χρόνια, όταν θα μπορούσαν ήδη από το 2001 να είχε προωθηθεί η ενσωμάτωσή τους στα πανεπιστήμια και η κατάργηση των διπλών τμημάτων.

Ε. Γ
|

Χαντακωθηκε η φετινή Γ Λυκείου...

@Christos
|

Που ζεις; Δεν έμαθες ότι τα κολλέγια απέκτησαν επαγγελματικά δικαιώματα,
ενώ τεχνιέντως αυτά δεν αποδίδονται σε περιφεριακά τμήματα πανεπιστημίων, ούτε ακόμη και σε 5-ετη.
Είναι ξεκάθαρος ο αθέμιτος στόχος του υπουργείου, κλείνω τα περιφερειακά και γεμίζω τα κολλέγια.

προς την Υπουργό
|

Η Κοζάνη σήμερα, κόκκινη περιοχή, έχει 53 κρούσματα με τα παιδιά στα σχολεία με χαμηλές θερμοκρασίες και ανοιχτά παράθυρα ενώ τα διαλλείματα γίνονται σε εσωτερικούς μη αεριζόμενους χώρους(!) και τα παιδιά κάθονται δύο δυο χωρίς ζικ ζακ ...Απλά για την ενημέρωση σας! Καλές οι μεταρρυθμίσεις αλλά η υγεία σημαντικότερη! Μήπως να ξαναδεί το θέμα με τα σχολεία σε κόκκινες περιοχές έχει χρόνο;

Christos
|

Όλοι λέτε ότι τα περιφερειακά κινδυνεύουν. Παρόλα αυτά κάποια κεντρικά τμήματα θα επιλέξουν συντελεστή 120% για την βάση που σημαίνει ότι κάποιοι που μπαίνανε σε αυτά τα Τμήματα τώρα θα υποχρεωθούν πάνε σε τμήματα περιφερειακά. Δηλαδή θα προσπαθήσουν κάποια τμήματα εκμεταλλευόμενα το συντελεστή να "μειώσουν' τις θέσεις τους λόγω υποδομών

το Τέλος του Πανεπιστημίου Αιγαίου
|

θλίβομαι να αντικρίζω τον μαρασμό του Ιδρύματος που υπηρέτησα για 20 και πλέον χρόνια. Το Πανεπιστήμιο που ξεκίνησε με καινοτόμα για την εποχή του αντικείμενα σε επίπεδο τμήματος, αντιγράφετε συστηματικά στα προγράμματα σπουδών των νέων 'κεντρικών' τμημάτων της εποχής Γαβρόγλου και βλέπει πλέον τις βάσεις του να κατρακυλούν χρονιά με την χρονιά.
Όχι βέβαια γιατί δεν έχει εξαιρετικούς διδάσκοντες, αλλά επειδή έχει πληγεί από τις πολιτικές των μετεγγραφών, την απουσία συγκεκριμένης ενίσχυσης για παροχή στέγης σε φοιτητές και την 'αδιαφορία' των τοπικών κοινωνιών. Αντί να φροντίζουν αυτό το στολίδι περιορίζονται στο οικονομικό όφελος μέσα από θέσεις εργασίας, ενοικιάσεις και ταχυφαγεία.
Έρχεται πλέον άλλη μια υπουργός να πειραματιστεί, οδηγώντας πέρσι τις βάσεις στα όρια του μηδέν και φέτος στην αναμενόμενη ύπαρξη κενών θέσεων.
Εμείς οι ακαδημαϊκοί αξιολογούμαστε κάθε λίγο και λιγάκι, τα Πανεπιστήμια αξιολογούνται διαρκώς και η πολιτική ηγεσία στην χειρότερη περίπτωση αντικαθιστάτε συνοδεία διθυραμβικών δηλώσεων περί συνεισφοράς.
Πότε θα μετράνε τα έργα, πότε θα κοστίζουν οι πειραματισμοί??

2 μηχανογραφικά = λοττο
|

Υπόθεση: υποψήφιος έχει 14000 μόρια, ελπίζει να περάσει σε κάποια σχολή, αλλά επειδή όλες οι σχολές που δήλωσε στο Α μηχανογραφικό έχουν βάση πάνω από 14000 μόρια. Σχολές με 12000 μόρια καλύπτουν όλες τις θέσεις των εισακταίων από την Α φάση και ο υποψήφιος δεν μπορεί να τις επιλέξει στο Β μηχανογραφικό, κι ας έχει περισσότερα μόρια από όσους πέρασαν στην Α φάση. Αδικία

φιλελεύθερος
|

κυρία Κεραμέως, «λαγός τη φτέρη έσειε, κακό του κεφαλιού του".

@Νομοσχέδιο
|

"...τα παιδιά που εδώ και 2 χρόνια έχουν εισαχθεί σε αυτές τις σχολές πρέπει να μεταφερθούν με αντικειμενικά κριτήρια σε ομοειδή τμήματα..."
Έχεις ιδέα σε πόσες χιλιάδες φοιτητές αναφέρεσαι!

Θέλω να δω πώς θα "σώσουν" παλαιά πανεπιστημιακά και πολυτεχνικά Τμήματα με βάσεις 2, 3 και 4.

Ο νόμος Γαβρόγλου πόνεσε γιατί κατέδειξε πως το πρόβλημα δεν ήταν στα πρώην ΤΕΙ αλλά σε πολλές δεκάδες τμήματα από τα "παραδοσιακά" πανεπιστήμια/πολυτεχνεία.

Το πρόβλημα λύνεται μόνο με γεναία οριζόντια μείωση εισακτέων σε όλα τα Τμήματα,
όπως ζητάνε άλλωστε και όλα τα Τμήματα κάθε χρόνο όταν δηλώνουν τον αριθμό εισακτέουν που επιθυμούν.

Τηλε-φοιτητής
|

Φαντάζομαι το υπουργείο έχει ήδη σκεφτεί τις μεταβατικές διατάξεις που πρέπει να εφαρμοστούν για τα τμήματα που θα κλείσουν. Καλό βέβαια θα ήταν να ενημερώσει τα τμήματα από φέτος, έτσι ώστε να μην έχουν και άλλους εισακτέους και το προσωπικό όπως και οι φοιτήτρις-φοιτητές τους να μεταφερθούν σε τμήματα είτε της Αθήνας είτε της Θεσσαλονίκης. Ακόμα μια καλή πρόταση θα είναι να μεταφερθούν στο πιο κοντινό τμήμα της μόνιμης κατοικίας τους, έτσι ώστε η κατανομή να μην επιβαρύνει μόνο τα κεντρικά τμήματα Αθήνας-Θεσσαλονίκης. Π.χ. ένα τμήμα Φυσικής και Μαθηματικών σε καινούργια πόλη που μπορεί να κλείσει θα μπορούσε να διοχετεύσει τους φοιτητές του ανάλογα με την μόνιμη κατοικία τους σε παλαιά άλλα τμήματα και έτσι να αυξηθεί και ο αριθμός των φοιτητών σε αυτά. Σκεφτείτε μόνο ότι φοιτητές των νήσων Αιγαίου ου θα μεταφερθούν στην Σάμο θα αυξήσουν και το επίπεδο της σχολής αφού τα άλλα καινούργια μαθηματικά είχαν μεγαλύτερη βάση.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ