Υποψήφια για τα ΑΕΙ γράφει στην Ν. Κεραμέως

23/07/2021

Ενημερώθηκε: 24/07/2021, 11:34

Άκουσε το άρθρο

Αξιότιμη κυρία υπουργέ,

Eίμαι τελειόφοιτη του 2ου Πρότυπου Πειραματικού ΓΕΛ Αθήνας που πήρα μέρος στις Πανελλαδικές εξετάσεις μετά από συστηματική προετοιμασία. Στα τέσσερα μαθήματα του πεδίου των Θετικών Σπουδών συγκέντρωσα 18.520 μόρια. Αναλυτικά: 16,9 στη Νεοελληνική Γλώσσα, 19,1 στα Μαθηματικά και στη Φυσική και 18,4 στη Χημεία. Στο Ελεύθερο βαθμολογήθηκα με 12,6 (Ε.Β.Ε. 14 αντί του 10 που ίσχυε μέχρι πέρυσι) και στο Γραμμικό Σχέδιο με 18 (Ε.Β.Ε. 15 αντί του 10 που ίσχυε μέχρι πέρυσι).

Η συνολική βαθμολογία μου είναι 21.580 μόρια. Και εδώ έγκειται το παράδοξο: λόγω της θέσπισης της Ε.Β.Ε. στα ειδικά μαθήματα, και στην προκειμένη περίπτωση στο Ελεύθερο Σχέδιο, δεν εισάγομαι σε σχολές πρώτης επιλογής.

Την περυσινή χρονιά η βάση στην Αρχιτεκτονική Αθήνας ήταν 19.165 και η βάση της Γραφιστικής ΠΔΑ 8.335 (με βάση το 10 στο σχέδιο). Η δική μου περίπτωση, που προφανώς δεν είναι μοναδική, καταδεικνύει το μέγεθος του προβλήματος και την αδικία εξαιτίας του τρόπου εφαρμογής της Ε.Β.Ε. Το σφάλμα, κατά τη γνώμη μου, έγκειται στον τρόπο υπολογισμού της συγκεκριμένης Ε.Β.Ε. και όχι στη θέσπισή της.

Θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη του Υπουργείου και των Πρυτάνεων των σχολών ότι διαχρονικά το σχέδιο διδάσκεται πλημμελώς ή δεν διδάσκεται καθόλου στα σχολεία. Αποφάσισα λοιπόν, να το διδαχτώ σε μία ιδιωτική δομή. Τα μαθήματα, όμως έγιναν διαδικτυακά για περισσότερο από έξι μήνες. Στο ελεύθερο σχέδιο υπήρχαν αντικειμενικοί περιορισμοί λόγω του ότι είναι πρακτικά αδύνατον να γίνει η παρακολούθηση, η επιτήρηση και η διόρθωσή του μέσω διαδικτυακής κάμερας. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την κατακόρυφη αύξηση των ωρών ενασχόλησης με αυτό, που είχε ως αντίκτυπο, την απώλεια ωρών διαβάσματος για τα υπόλοιπα μαθήματα.

Έπρεπε, λοιπόν, να γίνει μία επιλογή: Να επικεντρώσω την προσοχή μου στα μαθήματα που διδάσκονται σχετικά εύκολα διαδικτυακά και να μην αφιερώσω τον υπερπολλαπλάσιο χρόνο (σε σχέση με μία κανονική χρονιά) ενασχόλησης με
το ελεύθερο σχέδιο; Ή να προσπαθήσω να ασχοληθώ με τον καλύτερο δυνατό τρόπο με το ελεύθερο σχέδιο, εις βάρος των υπόλοιπων πέντε μαθημάτων; Επέλεξα την πρώτη εναλλακτική λύση και πέτυχα υψηλές βαθμολογίες στα πέντε από τα έξι μαθήματα.

Ο μέσος όρος των επιδόσεων στο σχέδιο τα προηγούμενα χρόνια ήταν κοντά στο 14-15. Ανταγωνίζονται μεταξύ τους μαθητές που έχουν καταβάλει προσπάθεια για να διαγωνιστούν. Βάζοντας την Ε.Β.Ε. στα ειδικά μαθήματα αποκλείονται από σχολές παιδιά που, ειδικά φέτος, πάσχισαν για να αποδώσουν στο τέλος.

Εκτιμώ ότι θα πρέπει το μη εσκεμμένο σφάλμα να διορθωθεί, εάν είναι δυνατό από φέτος, είτε με την επαναφορά της βάσης του 10 στα ειδικά μαθήματα είτε με καθορισμό των συντελεστών Ε.Β.Ε. στο 0,7. Επειδή φαντάζομαι ότι είναι αδύνατον να αλλάξει εκ των υστέρων η μέθοδος εισαγωγής των μαθητών, διότι υπάρχει κίνδυνος η αλλαγή να «εκτοπίσει» μαθητές που εισέρχονται στις ανώτατες σχολές λόγω υψηλής βαθμολογίας στα σχέδια, προτείνω να δοθεί η δυνατότητα ύπαρξης επιλαχόντων. Δηλαδή, προτείνω να δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να δηλώσουν την σχολή της αρεσκείας τους, έστω και εάν δεν έχουν επιτύχει την Ε.Β.Ε. και στην συνέχεια να μπορεί να συμπληρωθεί ο αριθμός των θέσεων που ενδεχομένως θα έχουν μείνει κενές, με την προϋπόθεση, βεβαίως, της βάσης του 10 ως δεύτερο κριτήριο.

Κυρία Υπουργέ, δώστε τη δυνατότητα σ’ εμάς τους άριστους μαθητές να επιλέξουμε, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι απαξιώνουμε άλλα τμήματα.

Με εκτίμηση

Ι.Π.

Σχόλια (10)

Υπαρχουν και αλλα ΑΕΙ αρχιτεκτονικής
|

Τι να κάνουμε. Στο βασικό μάθημα που απαιτει το Μετσόβειο για την εισαγωγή 80 φοιτητών αποτύχατε!!! Κ άλλοι 100 πέτυχαν γιατι έγραψαν καλυτερα σε ΟΛΑ κ θα εισαχθούν! Αρκετά πια με την κλάψα κ τον λαϊκισμό κ εγω εχασα το φυσικο Αθήνας για 50 μορια! Πέρασα Κρήτη εχω οργανική εδω κ 20 χρονια σε ΓΕΛ κ ολα καλα. Παμε παρακάτω κ η ΕΒΕ να παραμείνει ως εχει.

πολύ απλά ...
|

θα έπρεπε, όπως και στα 4 εξεταζόμενα μαθήματα, η ΕΒΕ να οριστεί ως ο μέσος όρος των 2 ειδικών μαθημάτων, και όχι μία ΕΒΕ για κάθε ειδικό μάθημα. Αυτό θα εξξομάλυνε πολύ τα πράγματα.
Ειδικά με τις Αρχιτεκτονικές, η θέσπιση των ΕΒΕ δημιούργησε τέτοιες καταστάσεις, που δε νομίζω ότι ούτε στο υπουργείο τις είχαν σκεφτεί και τώρα εγωιστικά δε θέλουν να κάνουν πίσω.
Περιμένω να δω στην Ξάνθη με την πατάτα που έκαναν, πόσους εισακτέους θα πάρουν. Η σχολή με τη μικρότερη βάση από όλες τις αρχιτεκτονικές μέχρι πέρυσι, θέλει πάνω από 17.5 στο γραμμικό για να περάσεις. Τί προσπαθούν να πετύχουν με τον τρόπο αυτό; Σίγουρα, όχι καλύτερη ποιότητα φοιτητών, γιατί θα τους βλέπουν με το κυάλι φέτος!

Τάσος
|

Τι θα πει το σχεδιο ειναι βασικό μάθημα; Τοσα χρόνια που είχε βάση το 10 τι ήταν δηλαδή; Αναβαθμίστηκε σε μια νύχτα ξαφνικά, χωρίς να το ξέρουν οι υποψήφιοι; Άμα είναι το ελεύθερο σχέδιο βασικό μάθημα γιατί δίνει μόνο 2000 μόρια ενώ πχ τα μαθηματικά 6600; Οι βαθμοί της κοπέλας είναι άριστοι, πέρσι θα έμπαινε πρωτη (1η) στις 5 από τις 7 αρχιτεκτονικές σχολές και σε καλή σειρά στις άλλες 2 και κάποιοι άσχετοι με το αντικείμενο γράφουν ότι δεν είναι οι βαθμοί άριστοι; Αιδώς Αργείοι...

να γράψω γράμμα;
|

Δυστυχώς το ΕΜΠ απαιτεί καλύτερη βαθμολογία και στο σχέδιο. Να δεχόμαστε ό,τι γράφουμε. Μια χαρά είναι και οι άλλες σχολές της Ελλάδας. Και μείς Ιατρική Αθηνών θέλαμε αλλά περάσαμε Ιωάννινα. Να γράψω γράμμα;

ΜΗΤΕΡΑ
|

@ Κωστας

ΓΙΑΤΙ Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΤΟΣΟ ΑΠΛΕΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ;
ΔΕΝ ΚΑΤΑΡΓΕΙ ΤΗΝ ΕΒΕ ΑΛΛΑ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΖΕΙ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ.

Χαριλαος
|

Όταν λέτε σχολές πρώτης επιλογής εννοείται φαντάζομαι Αθηνα Θεσαλονικη . Όχι δεν μπορείτε να περάσετε εκεί θα περάσετε σε μια αξιολόγηση σχολή αρχιτεκτονικής σε άλλη πόλη γιατί πι βαθμοί σας δεν είναι top. Ακούσαμε το παράπονο αλλά δεν ευσταθεί. Κι εμείς Κοζάνη τελειώσαμε Πολυτεχνείο και μια χαρά.

ή και τα δυο, απλά παραιτήσου (λογω ανικανοτητας)
|

η κεραμέως αντι να αναβαθμίσει την επαγγελματική κατάρτιση μιάς και σπρώχνει τα παιδιά εκει, την βαστάει υποβαθμισμένη και ειδικότητες ΕΠΑΛ είναι ίδιες με ΙΕΚ. Ειδικότητες βοηθών Κα δεν θέλουν 3 χρόνια ΙΕΚ για να πιάσουν δουλειά.
Ειδικότητες επιστημονικές ΙΕΚ παραμένουν χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα (λογιστές)
Η είναι εκτος τόπου και χρόνου και λεει οτι της σερβίρουν ή το κάνει συνειδητά για να οδηγεί παιδια σε μισθούς πέινας.

ΤΕΚΤΩΝ
|

Κρίμα στα περιφερειακά Τμήματα Αρχιτεκτονικής, θα απομείνουν με ελάχιστους χαμηλόβαθμους εισαγόμενους φοιτητές. Τι θα συμβεί; Όλοι οι υποψήφιοι που έχουν συγκεντρώσει πολλά μόρια, αλλά δεν εισάγονται στα κεντρικά Τμήματα λόγω του σχεδίου, θα καταλάβουν τις θέσεις των περιφερειακών και στη συνέχεια θα ζητήσουν και θα λάβουν, οι περισσότεροι από αυτούς, μεταγραφή στα κεντρικά. Άλλωστε ο μόνος περιορισμός για τις μεταγραφές είναι η διαφορά των 2750 μορίων που αυτούς βέβαια δεν τους επηρεάζει με τίποτε. Τι θα κάνει η Υπουργός; Η πίεση στο στάδιο αυτό θα είναι ακόμα μεγαλύτερη.

Φοιτητής
|

Το σχέδιο στην αρχιτεκτονική είναι βασικό μάθημα και το γνωρίζουν οι υποψήφιοι. Θα περάσετε αρχιτεκτονική και μάλιστα σε καλό πανεπιστήμιο. Μην ανησυχείτε.

Κώστας
|

Σωστή η πρόταση της αποφοίτου και συγχαρητήρια για τους βαθμούς της. Η ΕΒΕ δεν μπορεί να υπερβαίνει το 1 και στα ειδικά μαθήματα το 0,8. Επίσης η ΕΒΕ πρέπει να έχει τον ίδιο συντελεστή σε όλες τις Αρχιτεκτονικές σχολές. Δεν μπορεί να είσαι ικανός να σπουδάσεις σε σχολή μιας πόλης αλλά όχι σε κάποια άλλη. Η ιδέα της ΕΒΕ είναι πάντως σωστή, αλλά με χαμηλότερους συντελεστές και ποτέ > 1.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ