Το ΙΕΠ ζητά Εμπειρογνώμονες κι Επιστημονικούς Συνεργάτες για την έξυπνη «ιχνηλάτηση» μαθητικής φοίτησης

22/02/2022

Άκουσε το άρθρο

Το ΙΕΠ εξέδωσε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την υποβολή αιτήσεων για την κάλυψη των αναγκών της Πράξης «Ιχνηλάτηση Σχολικών και Εργασιακών Διαδρομών μέσω Παρατηρητηρίου Μετάβασης» .

Ειδικότερα η παρούσα πρόσκληση αφορά ανάθεση σε:

• Τρεις (3) Ειδικούς Επιστημονικούς Συνεργάτες
• Έως τέσσερις (4) Εμπειρογνώμονες

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Αντικείμενο της Πράξης είναι η ανάπτυξη και πιλοτική λειτουργία μηχανισμού για την παρακολούθηση και αποτίμηση της πορείας ολοκλήρωσης της φοίτησης, καθώς και της διαδικασίας μετάβασης σε κύκλο σπουδών ανώτερου επιπέδου ή/και στην αγορά εργασίας.

Μέσω του μηχανισμού θα παρακολουθούνται οι μεταβάσεις στις διάφορες εκπαιδευτικές βαθμίδες και οι μεταβάσεις από την εκπαίδευση στην αγορά εργασίας, ενώ ταυτόχρονα θα καταγράφονται στοιχεία των μεταβάσεων όπως ενδεικτικά οι σχολικές και εργασιακές/επαγγελματικές προτιμήσεις των μαθητών.

Σκοποί της προτεινόμενης Πράξης είναι η υποστήριξη πολιτικών εκπαίδευσης, η εποπτεία και υποστήριξη της φοίτησης των μαθητών και μαθητριών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μέσα από την ανάπτυξη πληροφοριακού συστήματος (μηχανισμός ιχνηλάτησης) και εφαρμογών (π.χ. εξειδικευμένου ηλεκτρονικού κόμβου/portal, συστήματος επιχειρηματικής ευφυίας) που καθιστούν δυνατή τη σύνδεση του εκπαιδευτικού συστήματος με την αγορά εργασίας, προκειμένου οι τελικοί χρήστες (μαθητές/τριες, γονείς, εκπαιδευτικοί) να έχουν στη διάθεσή τους πληροφορίες και εργαλεία αναζήτησης και αναπαράστασης της πληροφορίας, που τους υποστηρίζουν στη διερεύνηση εκπαιδευτικών και εργασιακών δυνατοτήτων/επιλογών.

Ο εξειδικευμένος ηλεκτρονικός κόμβος είναι η βασική εφαρμογή που θα προσφέρει εργαλεία ενημέρωσης των μαθητών/γονέων/εκπαιδευτικών και θα λειτουργεί ως υπηρεσία υποστηρικτική στις ήδη θεσμοθετημένες δράσεις Επαγγελματικού Προσανατολισμού.

Οι τελικοί χρήστες θα ενημερώνονται για τον κόμβο αυτόν και τις δυνατότητες που προσφέρει μέσω των δράσεων του Υποέργου 3, ενώ η αξιοποίησή του από τους τελικούς χρήστες θα προωθείται και θα υποστηρίζεται από τη λειτουργία των «13 περιφερειακών/ψηφιακών σημείων πληροφόρησης».

Απώτερος στόχος της Πράξης είναι η βελτίωση της αποτελεσματικότητας και της ποιότητας της σύνδεσης εκπαίδευσης και κατάρτισης με την αγορά εργασίας.

Το Ι.Ε.Π. είναι συντονιστής εταίρος της Πράξης και αναλαμβάνει:

  • την υλοποίηση του Υποέργου 1 «Σχεδιασμός, Οργάνωση και Διοίκηση της Πράξης»
  • την υλοποίηση του Υποέργου 2 «Επιχειρησιακό Σχέδιο και Έρευνες ακαδημαϊκών διαδρομών»
  • την υλοποίηση του Υποέργου 3 «Ενέργειες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης»
  • την υλοποίηση του Υποέργου 5 «Ανάπτυξη Υποδομών Παρατηρητηρίου»

Αντικείμενο του έργου των Ειδικών Επιστημονικών Συνεργατών και των Εμπειρογνωμόνων

Στο πλαίσιο της Πράξης συγκροτείται Επιστημονική Ομάδα Έργου (ΕΟΕ), αποτελούμενη από στελέχη του Ι.Ε.Π. και μέλη ΔΕΠ που αναλαμβάνουν αμισθί τον κεντρικό σχεδιασμό, τον συντονισμό, την επιστημονική υποστήριξη και εποπτεία της Πράξης. Δεδομένου ότι η ανάπτυξη και η πιλοτική εφαρμογή του μηχανισμού του Παρατηρητηρίου περιλαμβάνει τη συνεργασία με τον συμπράττοντα φορέα καθώς κι ένα πλήθος ενεργειών (π.χ. σχεδιασμός βάσεων δεδομένων, διενέργεια ερευνών, διερεύνηση εξειδικευμένων θεματικών, ερμηνεία αποτελεσμάτων) που απαιτούν αφενός εξειδικευμένη και διεπιστημονική προσέγγιση αφετέρου σύζευξη διαφορετικών μεθοδολογικών προσεγγίσεων, προβλέπεται η απασχόληση εξωτερικών συνεργατών (Ειδικών Επιστημονικών Συνεργατών και Εμπειρογνωμόνων) που θα συνεπικουρήσουν το έργο της ΕΟΕ.

Έργο των Ειδικών Επιστημονικών Συνεργατών είναι η επιστημονική υποστήριξη και τεκμηρίωση της Πράξης και ειδικότερα της πιλοτικής εφαρμογής του Παρατηρητηρίου, που περιλαμβάνει ενέργειες όπως: • συνεργασία με την ΕΟΕ για την επιστημονική εποπτεία και παρακολούθηση της υλοποίησης των Υποέργων 2 και 5 του Ι.Ε.Π., την επίλυση/εξειδίκευση επιστημονικών και μεθοδολογικών ζητημάτων κατά την εξέλιξη της Πράξης και την εισήγηση προτάσεων πολιτικής

• συνεργασία και επικοινωνία με τους εμπλεκόμενους/συντελεστές της Πράξης για τον συντονισμό των επιμέρους ενεργειών
• επιστημονική εποπτεία και συντονισμός (π.χ. εξειδίκευση προδιαγραφών, καταμερισμός εργασιών, παρακολούθηση, οργάνωση και ανατροφοδότηση) των εμπειρογνωμόνων και των εξωτερικών συνεργατών που θα προσληφθούν στο πλαίσιο της Πράξης
• σύνταξη εισηγητικών εκθέσεων και βεβαιώσεων καλής εκτέλεσης του έργου εξωτερικών συνεργατών/αναδόχων (βάσει των οποίων θα γίνεται η ποιοτική και ποσοτική παραλαβή από τα αρμόδια όργανα του ΙΕΠ)

Έργο των Εμπειρογνωμόνων είναι η επιστημονική υποστήριξη και τεκμηρίωση της Πράξης μέσω της εκπόνησης μελετών που υλοποιούν υπό την καθοδήγηση, την οργάνωση και την ανατροφοδότηση ενός Ειδικού Επιστημονικού Συνεργάτη, ο οποίος βεβαιώνει την καλή εκτέλεση των εργασιών του Εμπειρογνώμονα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (1)

Στατιστικά
|

“ Παρακολούθηση και αποτίμηση της πορείας ολοκλήρωσης της φοίτησης, καθώς και της διαδικασίας μετάβασης σε κύκλο σπουδών ανώτερου επιπέδου ή/και στην αγορά εργασίας….” “ σχεδιασμός βάσεων δεδομένων, διενέργεια ερευνών, διερεύνηση εξειδικευμένων θεματικών, ερμηνεία αποτελεσμάτων”. Ωραία φαίνονται όλα αυτά, αλλά αναδείξτε και τα στατιστικά στοιχεία ανά πόλη και ανά νομό, να ξέρουμε όλοι σε ποιες πόλεις οι εκπαιδευτικές πρακτικές έχουν επιτυχημένη έκβαση (μετάβαση σε σπουδές ανώτερου επιπέδου και στην αγορά εργασίας) και πού όχι και τόσο, για να μπορέσουμε να βελτιωθούμε όλοι.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ