Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας συλλέγει υπογραφές εκπαιδευτικών, ζητώντας τη μείωση – αναδιάρθρωση της ύλης των Πανελλαδικών Εξετάσεων και της ύλης των άλλων τάξεων και τη μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων.
Το κείμενο έχει ως εξής:
«Να ακουστεί η φωνή και η αγωνία των μαθητών μας»
Οι μαθητές μας, μετά από 1,5 χρόνο εγκλεισμού και υποκατάστασης της εκπαιδευτικής διαδικασίας από την τηλεκπαίδευση, με αποτελέσματα επιβαρυντικά για την ψυχοσυναισθηματική τους κατάσταση, αλλά και φοβερά μαθησιακά και γνωστικά κενά, επέστρεψαν τη φετινή σχολική χρονιά στα σχολεία και στην εκπαιδευτική πραγματικότητα, έχοντας να αντιμετωπίσουν μια καθόλου «κανονική» χρονιά, με επιπλέον ύλη, ελλείψεις εκπαιδευτικών και δεκάδες κενά, – τα οποία δεν έχουν καλυφθεί ακόμα –με πολυήμερες απουσίες εκπαιδευτικών και μαθητών λόγω covid, με εκπαιδευτικούς που προσλήφθηκαν, πολύ μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Ειδικότερα οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των τύπων Λυκείου που εξετάζονται φέτος, έχουν διανύσει 2 χρόνια τηλεκπαίδευσης, 2 χρόνια μακριά από τα σχολεία και η πλειοψηφία τους θα δώσει πρώτη φορά εξετάσεις (προαγωγικές , απολυτήριες). Αυτοί οι μαθητές καλούνται να μάθουν, να επεξεργαστούν και να αφομοιώσουν, ώστε να εξεταστούν, έναν αυξημένο όγκο ύλης, όπως τον έχει καθορίσει το Υπουργείο.
Το υπουργείο Παιδείας, σαν να μην έχει συμβεί τίποτα, σαν όλα να λειτουργούν κανονικά τα 2 τελευταία χρόνια, αύξησε την ύλη σε κάθε κατεύθυνση, σε υπερβολικό επίπεδο και επιμένει στην εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, για την Α΄ και Β΄ τάξη Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ. Ειδικά για τη Β’ Λυκείου των ΕΠΑΛ, τα πρώτα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων, προστέθηκαν μόλις πριν λίγες μέρες, 1,5 μήνα δηλαδή, πριν κλείσουν τα σχολεία. Εμείς, οι καθηγητές και οι καθηγήτριες δίνουμε καθημερινά μάχη για να μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε την ύλη, έως το τέλος της σχολικής χρονιάς. Η διαδικασία είναι αγχωτική για όλους τους εμπλεκόμενους, κυρίως όμως για τους μαθητές μας και τις οικογένειές τους, οξύνοντας την ανασφάλεια και την πίεση που νιώθουν.
Η απόφαση του Υπουργείου και της κυβέρνησης να αντιμετωπίζει την κατάσταση ως κανονική ενώ δεν είναι, η εμμονή του να εφαρμόσει το πρόγραμμά του, χωρίς να υπολογίζει τους μαθητές και την αγωνία τους, αδιαφορώντας για τις δυσκολίες των παιδιών εξαιτίας και της φετινής κατάστασης με τον covid στα σχολεία, έχει δημιουργήσει στους μαθητές και τις οικογένειές τους, όπως επίσης και στους εκπαιδευτικούς ένα αγχωτικό περιβάλλον, με το κυνηγητό της ύλης να μετατρέπεται σε κυρίαρχο ζητούμενο.
Με το κείμενο αυτό που φέρει τις υπογραφές μας, ως εκπαιδευτικοί, ζητάμε τη μείωση – αναδιάρθρωση της ύλης των πανελλαδικών εξετάσεων και της ύλης των άλλων τάξεων και τη μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων.
Οι καθηγητές-τριες του Γυμνασίου/ ΓΕΛ /ΕΠΑΛ ……………………….
Αν το δει κάποιος/α που συμμετείχε στην ψηφοφορία για την κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και για τη μείωση της εξεταστέας ύλης ή αυτός/ή που δημιούργησε τη διαδικτυακή αυτή ψηφοφορία, σας παρακαλώ να μην ξεχάσετε να αναφέρετε και την κατάργηση της ΕΒΕ μεταξύ αυτών μετονομάζοντας το θέμα της ψηφοφορίας ή αναφέροντας το στα περιεχόμενα. Η μείωση της ύλης πάντως, κατά τη γνώμη μου, δεν πιστεύω ότι θα έχει σημαντική επίδραση στις επιδόσεις των μαθητών αφού και να μειωθεί, θα μειωθεί λίγο, όπως έγινε και τις δύο προηγούμενες χρονιές. Θα ήταν και πάλι όμως μια βοήθεια για τους εξεταζόμενους που δίνουν φέτος μια μικρή μείωση της ύλης, η οποία πιστεύω δε συνεπάγεται πιο δύσκολα θέματα όπως ανέφερε η υπουργός παιδείας αφού η ύλη και πάλι είναι πολύ μεγάλη. Παγίδες κλπ. μπορούν να μπουν οποτεδήποτε, αναλόγως με τις επιλογές των συντακτών των θεμάτων. Συνεπώς είμαι και εγώ υπέρ μιας στοιχειώδους μείωσης της ύλης των πανελλαδικών. Το κύριο πρόβλημα όμως, που νομίζω όλοι συμφωνούν, είναι η εφαρμογή της ΕΒΕ. Πρέπει να καταργηθεί άμεσα, όπως και το 4 + 2 στα πανεπιστήμια. Ευχαριστώ
Υ.Σ. Είμαι περυσινός απόφοιτος Λυκείου που συμμετείχα πέρυσι στις πανελλαδικές εξετάσεις και για 0,25 μονάδες στο μέσο όρο μου δεν έπιασα την ΕΒΕ ενώ είχα αρκετά μόρια για να εισαχθώ στη σχολ΄ή μου, ακόμα και με τα δεδομένα της ΕΒΕ.