Διευθυντής υπ. Παιδείας: "Το μέλλον ή το σχεδιάζεις ή το υφίστασαι"

Διευθυντής του πολιτικού γραφείου του Κ. Πιερρακάκη αναλαμβάνει ο συμμαθητής του Ν. Δημάκης

30/06/2023

Ενημερώθηκε: 01/07/2023, 12:27

Άκουσε το άρθρο

"Το μέλλον ή το σχεδιάζεις ή το υφίστασαι".

Το μήνυμα αυτό έστειλε  ο Νίκος Δημάκης Διευθυντής του  πολιτικού γραφείου  νέου υπουργού Παιδείας Κ. Πιερρακάκη, με την ευκαιρία ανάληψης των καθηκόντων της νέας πολιτικής ηγεσίας.

Το μήνυμα αυτό, απ ότι φαίνεται,έχει συγκεκριμένους  αποδέκτες.

ο Νίκος Δημάκης τις τελευταίες τρεις ημέρες συναντά στο γραφείο του πολλά στελέχη εκπαίδευσης και "μάχιμους" εκπαιδευτικούς,ανεξαρτήτου "χρώματος"  και καταγράφει προβλήματα και προτάσεις,.

Παράλληλα ο Ν. Δημάκης μέσα από αυτές τις συναντήσεις "τεστάρει" πρόσωπα στα οποία θα μπορούσε να τους γίνει πρόταση για να τοποθετηθούν ως συνεργάτες της πολιτικής ηγεσίας.

Κάποια από τα πρόσωπα αυτά συνάντησε και συνομίλησε μαζί τους και ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας.

Ο Νίκος Δημάκης ήταν συμμαθητής με τον Κ. Πιερρακάκη στο Λεόντειο Λύκειο Πατησίων

Σχόλια (33)

T34
|

Δεν αμφισβητώ τις ικανότητες αυτού του ανθρώπου, δεν τον γνωρίζω άλλωστε. Αυτό που θεωρώ ενοχλητικό είναι οι πομπώδεις ατάκες των managers.
Να προσθέσω και εγώ μια, ενός ετέρου manager που έχει εξαφανιστεί εδώ και χρόνια:
<<Το μέλλον ανήκει σε αυτούς που το σχεδιάζουν.>>
Κερδίζω τίποτα επειδή το είπα?

@ Νικος
|

δηλαδή παραδέχεσαι ότι ο καθηγητής πληροφορικής μπορεί να κάνει μάθημα και να αντεπεξέλθει σε διοικητική εργασία, ενώ οι άλλες ειδικότητές το αισθηματάκι τους και τίποτα άλλο...;
Παραδοχή μη επάρκειας

Παύλος
|

προσέξτε κύριε Διευθυντά, γιατί υπάρχουν και οι στίχοι από τα ελληνικά τραγούδια:
"γυρίζω τις πλάτες μου στο μέλλον" (αφοι Κατσιμίχα)
"φοβάμαι όλα αυτά που θα γίνουν για εμένα χωρίς εμένα.." (Β Παπακωνστνατίνου)

καλύτερα να δούμε πρώτα τα έργα και μετά τα λόγια

Ανδρέας
|

μεγάλες κουβέντες αλλά τα έργα άλλα λένε..
από τη μεταπολίτευση μέχρι τώρα όλο "υφιστάμεθα το μέλλον " άσχετα να έχουμε κάνει σχέδια, είτε μας το επιβάλλουν άλλοι ισχυρότεροι που το σχεδίασαν είτε είμαστε τελείως απροετοίμαστοι...
Δυστυχώς η Ελλάδα όλο τρέχει πίσω από τα γεγονότα...
Απροετοίμαστη για την νομισματική ε΄νωση
Απροετοίμαστη για το πλιάτσικο και την κατάρρευση χρηματιστήριο
Απροετοίμαστη για τον έλεγχο της λίστας λαγκάρντ
Απροετοίμαστη για τα 3 μνημόνια
Απροετοίμαστη για την ασφάλεια πολιτών από τροχαία, κλοπές, φωτιές κλπ
Απροετοίμαστη για την υπεράντληση φυσικών πόρων και την έλλειψη υποδομών που δεν φτάνουν για το μοντέλο τουρισμού που όλοι προωθούν...
Απροετοίμαστη για τη μόλυνση των θαλασσών με λύματα από ξενοδοχεία
Απροετοίμαστη για την ακρίβεια
Απροετοίμαστη για την έλλειψη φαρμάκων
και η λίστα μπορεί αν συμπληρωθεί με εκατοντάδες άλλα από κάθε Έλληνα πολίτη

Πιτσιφλής
|

Δ/ντης: Αααα, δεν θέλω το γοβάκι, όχι γοβάκι!
ΠΕ86: Στάσου, να το δούμε πώς θα ' ναι.
Δ/ντης: Όι, όι.
ΠΕ86: Άνεμος θα γίνεις! Ερμής φτερωτός! Κάατσε!

Γιε-Yes
|

Σςςςςς... θερινό όραμα:
Δ/ντής: Προς τον αξιότιμον κύριον Διευθυντήν Α/θμιας Εκπαιδεύσεως ... Ενταύθα.
ΠΕ86: Πιο γρήγορα παρακαλώ...
Δ/ντής: Αξιότιμε κύριε Διευθυντά! Ευπειθώς αναφέρομεν ότι...
ΠΕ86: Πιο γρήγορα παρακαλώ... πιο γρήγορα!
Δ/ντής: το διδακτικόν προσωπικόν της ημετέρας σχολικής μονάδας ολοκλήρωσεν εντός των προβλεπομένων προθεσμιών...
ΠΕ86: Πιο γρήγορα παρακαλώ, κύριε Διευθυντά, πιο γρήγορα!
Δ/ντής: ... τας εν θέματι υποχρεώσεις του δια τις οποίας και θα υποβάλει υμίν αναφοράν...
ΠΕ86: μα πιο γρήγορα, παρακαλώ... πιο γρήγορα

Ελπίδα
|

@Νικος, Νέα ειδικότητα : "ΔΕ-86 πληροφορικάριος - γραμματέας" με πτυχίο ΑΕΙ και μεταπτυχιακά. Υποψιάζομαι πως θέλεις να περιορίσεις το brain drain!
Δεν αρκούν γραμματείς με... "άριστη γνώση χειρισμού Η/Υ" για τη δουλειά που λες?

Q
|

@Νίκος: Το μάθημα της πληροφορικής, ποιος θα το κάνει; Εκτός να γίνουν διορισμοί περίπου 10000 πε86.

@ΝΟ: Στα 2 πρώτα συμφωνώ. Από κει και πέρα όντως θα γίνει πόλεμος καθώς όλοι γνωρίζουμε πως εκεί αυτά που αναφέρεις γίνονται σε μεγάλο βαθμό αξιοκρατικά ενώ εδώ εντελώς ανάποδα.

Νικος
|

Γραφω εδω 2-3 ιδεες οι οποιες θα αποσυμφορησουν τα σχολεια:

1) Προσκληση για μεταταξη πληροφορικων ΠΕ86 ως γραμματεων εντος των σχολειων. Γραφω ΠΕ 86 ωστε να ειναι αποτελεσματικοι και γρηγοροι στις ηλεκτρονικες πλατφορμες και διαδικασιες. Με αυτη την ενεργεια τα σχολεια θα γλιτωσουν απο πολλη γκρινια καθως δεν γινεται να μπλεκονται ολοι με ολα μεσα σε ενα σχολειο. Οι εκπαιδευτικοι θα κανουν το μαθημα τους και ο πληροφορικος - γραμματεας τη χαρτουρα.

2) Καταργηση των εντυπων φακελων και των εκτυπωσεων. Αυτο προυποθετει αναβαθμιση του δικτυου (ΠΣΔ) ωστε να κρατιουνται backup απροσκοπτα. Με το ΠΣΔ τωρα οπως ειναι ουτε email δεν μπορουμε να στειλουμε. Σερνεται.

3) Καταργηση του αναχρονιστικου θεσμου των θερινων υπηρεσιων και ορισμος υπευθυνου ηλεκτρονικης διεκπεραιωσης αιτηματων στις αργιες. Δεν υπαρχει λογος να σπαταλιουνται καυσιμα σε αεροπλανα και βαπορια το 2023 για προσελευση ενος εκπαιδευτικου για 2 ωρες στο σχολειο, ο οποιος συνηθως δεν ξερει τι του γινεται και παιρνει τηλεφωνο τον διευθυντη με το παραμικρο.

Ελπίδα
|

@Κολλήγα γιός, προκειμένου μετά από 3000 χρόνια να εξακολουθεί να είναι ο τουρισμός η "βαριά βιομηχανία της Ελλάδας", πρέπει τα μελλοντικά αρχαιολογικά ευρήματα να "φυτεύονται" από τώρα! Ήδη είναι εφικτό, τουρίστες μετά την ξενάγηση στα αρχαιολογικά μουσεία, να μπορούν να παρακολουθούν live, με εισιτήριο, ελληνικές δημόσιες υπηρεσίες και σχολεία να λειτουργούν "κανονικά" με υπολογιστές win xp! Να και ένας τρόπος να έχουν έσοδα τα σχολεία.

Κολλήγα γιός
|

Διαβάζω τις δηλώσεις του νέου υπουργείου βάζοντας σε excel στοιχεία που ήδη υπαρχούν στο myschool για να σταλούν σε κάποια "υπερεσία" που φυσικά απλά θα τα αποθηκεύσει σε κάποιο σκληρό δίσκο για να τα βρει κάποιος αρχαιολόγος σε 3000 χρόνια...

Φυσικά η μορφή του excel που ζητά η σοφή "υπερεσία" είναι διαφορετική από αυτή που βγάζει το myschool έτσι για να μας παιδεύει καλοκαιριάτικα.

Ας αρχίσει από αυτά τα απλά ο κύριος Πιερρακάκης και βλέπουμε πως θα τα πάει στα πιο δύσκολα στη συνέχεια.

ΥΠΑΙΘ Α.Ε.?
|

Εγώ πάντως manager και σύμβουλο επιχειρήσεων θα έπαιρνα, εάν είχα εργοστάσιο που φτιάχνει κονσέρβες αρακά....

ΠΟΛΙΤΗΣ
|

Νισάφι πια, πείτε ένα καλή επιτυχία, ξεπεράστε το σύνδρομο του ανεκδότου με το γρύλο. Πάντα μισογεμάτο, θα βελτιωθεί η καθημερινότητά σας ...

νικοσ
|

σε καμία περίπτωση οριζόντια αύξηση!

Αύξηση σε αυτούς που κάνουν τα βασικά σωστά και το κάτι παραπάνω.

Κώστας
|

@άσε τα τσιτατα

το χαρτί υγείας είναι θέμα του Δήμου συνάδελφε! Οι Δήμοι δε μπορεί συνέχεια να παίρνουν και να μην κάνουν τίποτα.

NIKOS
|

@Εκπαιδευτικός

την ΟΛΜΕ σίγουρα όχι γιατί θα μας πει τα γνωστά του ΚΚΕ. Μακριά από συνδικαλιστές.

τους μάχιμους εκπαιδευτικούς ΝΑΙ!

Να κάνω και ...
|

εγώ μια νεφολοκοκκυγική αφιέρωση στο μέλλον της Ελληνικής Εκπαίδευσης;

Το μέλλον που φτιάχνουμε εμείς
μπορεί εσύ να μη το δεις
έχει στραβώσει ο φακός
διώχνει από μέσα του το φώς

Αντακλάσεις, περιθλάσεις
και με ορμή οι διαθλάσεις
όσοι θα λάχουν να τα ζήσουν
από αυτά θα σ'αποκλείσουν

Και περιμένω να το δώ
ας είναι και ορμητικό
πάνω μου κύματα θα σκάσουν
και στις ακτές θα με αδειάσουν

Πυρίμαχα πέρνω υλικά
τα ρίχνω μέσα στη φωτιά
λάμψεις μου βγάζουν δυνατές
και με γεμίζουν ενοχές

Δίκτυα παίρνω του ψαρά
με ιστοτόπους γεμιστά
για δες που έχουνε και ψάρια
θα τα γεμίσω τα αμπάρια

Και όταν τελειώσει η στιγμή
μονάχοι θα 'χουμε βρεθεί
το μέλλον θα 'ναι παρελθόν
κι απομεινάρι εποχών

Εκπαιδευτικός
|

Την ΟΛΜΕ τη ρώτησε κανείς;τα σωματεία των εργαζομένων στην εκπαίδευση πρέπει να συμβουλευτείτε κύριοι,τους μάχιμους εκπαιδευτικούς όχι τους φαντασιόπληκτους!Και για να μιλάμε σοβαρά,αύξηση οριζόντια των μισθών των εκπαιδευτικών ΧΘΕΣ!

NO
|

@ασε τα τσιτατα
Αν εφαρμοστούν εδώ όσα γίνονται στην Φινλανδία και Εσθονία θα γίνει εμφύλιος. Για αυτό, μη βλέπετε μόνο το αποτέλεσμα. Ενδεικτικα:
1. 4 χρόνια γνωστικό αντικείμενο, 2 χρόνια υποχρεωτικά παιδαγωγικα
2. Υποχρεωτικά μεταπτυχιακό
3. Διορίζει ο Διευθυντής σχολείου
4. Δεν υπάρχουν μεταθέσεις αποσπάσεις. Α ν θέλεις να φύγεις από το σχολείο διορισμού, παραιτείται και διεκδικείς από την αρχή διορισμό σε άλλη περιοχη-σχολειο
5. Συγκεκριμένα στην Εσθονία, το κράτος προστατεύει τον βασικό μισθό, αλλά ο Διευθυντής σχολείου, δίνει αυξήσεις σύμφωνα με την προσφορά του κάθε εκπαιδευτικού
Δεν υπάρχει λόγος να αναφερθούν κι άλλα ...

Πάνος
|

Φαίνεται ενδιαφέρουσα η τοποθέτηση ενός πληροφορικού στη θέση του Υπουργού Παιδείας. Το Υπουργείο είναι ένα μικρό χάος, πάσχει οργανωτικά και κρατάει πολλές άχρηστες γραφειοκρατικές διαδικασίες. Το να μπει μια σχετική τάξη στο χάος θα αποτελέσει σημαντική παρακαταθήκη για το μέλλον. Το θέμα είναι αν θα προσπαθήσουν να ενοποιήσουν και να βελτιώσουν τα υπάρχοντα συστήματα ή αν θα ασχοληθούν αποκλειστικά με την ανάπτυξη νέων συστημάτων για τους γονείς και μόνο.

Δυστυχώς η πολιτική ηγεσία - και η τωρινή και η προηγούμενη - δε δείχνει να έχει το σθένος να προχωρήσει σε σημαντικές τομές: αποσύνδεση του τομέα των Θρησκευμάτων και του Αθλητισμού από τα ζητήματα Παιδείας, αναβάθμιση του εκπαιδευτικού, προσαρμογή του παιδαγωγικού υλικού στα σύγχρονα δεδομένα κ.λ.π. Ίσως και η κοινωνία μας να μην είναι έτοιμη να δεχθεί αλλαγές.

Η αποτίμηση θα γίνει στο τέλος της 4ετίας. Τα μέχρι τώρα μηνύματα είναι αν μη τι άλλο σχετικά αισιόδοξα.

Δυο παλιοί συμμαθητές
|

Με ταξίδεψαν που λες
Μ’ έναν πύραυλο Gagarin
Φτάσαμε ως το φεγγάρι ...

Κάποιο βιογραφικό του Ν. Δημάκη υπάρχει? Έτσι για να ξέρουμε τα κριτήρια επιλογής στελεχών.

Θετικό πάντως ότι άρχισε η καταγραφή των πραγματικών αναγκών και προβλημάτων. Κάποια αποτελέσματα πρέπει να γίνουν ορατά από Σεπτέμβριο, αλλιώς .... μας πήρε από κάτω ... δύσκολα να γίνουν σημαντικές αλλαγές μεσούσης της σχολικής χρονιάς.

Nicolo di Corfu
|

Ο μαύρος αμερικανός Μάλκολμ Λίτλ διατυπώνει στα μέσα του '60 , λίγο πριν δολοφονηθεί δημόσια, την περίφημη φράση 'το μέλλον ανήκει σ' αυτούς που το προετοιμάζουν'...θεωρώ ότι, κάθε ένας που χρησιμοποιεί λόγια ή έργα ιστορικών προσώπων, έστω και άστοχα, θα πρέπει να αναφέρεται σε αυτά...αλλοιώς ακούγεται σαν εξυπνάκιας..
Αν και η φιλοσοφία του Πραγματισμού δεν ευδοκιμεί στο ελληνικό κράτος, σε ένα υπουργείο, μάλιστα, που κυριαρχεί η θρησκευτικότητα, η νέα πολιτική ηγεσία (ας λέμε 'οι συμμαθητές', για συντομία, εφ' όσον δηλώθηκε), να παραχωρήσει στους νέους, στους πολύ νέους, τη δημιουργία του Σχολείου και του Πανεπιστημίου του μέλλοντος...ας συνεργαστεί με μαθητές για τα προγράμματα σπουδών και τις συνθήκες μάθησης στο δημόσιο Σχολείο..με αυτούς για τους οποίους υπάρχει το Σχολείο και το Πανεπιστήμιο..ας ψάξει εκεί συνεργάτες, όχι στους 'κλειδωμένους' δημόσιους υπαλλήλους για τους οποίους το μέλλον είναι δεδομένο και αδιάφορο. Το αντέχει η φιλοσοφία των 'συμμαθητών'; ή αναμορφώνουμε το (ναι, άθλιο) myschool (των δημοσίων υπαλλήλων) και τελειώνουμε με το 'μέλλον'..

Polar_Fish
|

To πρόβλημα στην Ελλάδα είναι οτι το σύστημα παράγει πολλους εκπαιδευτικούς με αποτέλεσμα να υπάρχουν φαινομενα ανακύκλωσης. Ο λογος που οι μισθοι ειναι χαμηλοί είναι επειδή οι αντιστοιχες ειδικότητες εχουν περιορισμένο αντίκρυσμα στην αγορά εργασίας. Αν π.χ. οι φιλόλογοι έβρισκαν δουλειά στον ιδιωτικο τομέα με αποδοχές καλύτερες απο οτι εργαζόμενοι στη μέση εκπαίδευση, θα αναγκαζόταν το δημόσιο να δίνει κάτι παραπάνω.

Τρία παιδιά Βολιώτικα
|

Αν θέλει το esos, ας μας ενημερώσει για τις επαγγελματικές δραστηριότητες και το κομματικό προφίλ του συμμαθητή.

άσε τα τσιτατα
|

σοβαρευτειτε και στειλτε χαρτι υγείας, πάτε φιλανδία, ρωτήστε εσθονια κλπ κλπ. αλλάξτε επί το λειτουργικότερο ιστοσελίδες και πλατφόρμες

πλαφόρμα με θεματικές (όχι ευρείες, συγκεκριμένες)
|

και αποδελτίωση ανοιχτης διαβουλευσης για πολλά θέματα, μικρά και μεγάλα, θεσμικά και λεπτομέρειες καθημερινής τρέλας και αδικίας . και θα έχει πολλη φύρα αλλά και εικονα τι πάει λάθος, προτάσεις , νομοσχέδια, εγκυκλίους , κοινό νου, μη σου πω και κεφαλαια σε νεα εγχειρίδια. κομματικούς ημετερους ή ιδεοληπτικούς με τις ιδεες τους αλλιως θα βρείτε (για ανέλιξη προσωπική)

Ελπίδα
|

Μπράβο του! Ξέρει τι λέει! Η φράση "Το μέλλον ή το σχεδιάζεις ή το υφίστασαι" σε συνδυασμό με το "Πάμε κι όπου βγει" είναι ακριβώς τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν όλη την Ελλάδα!

Πιτσιφλής
|

Καλή αρχή.

Παπαδοπούλου Παναγιωτα
|

Δυστυχώς οι εκπαιδευτικοί το υφίστανται όπως υφίστανται τους πενιχρούς μισθούς τους ...

σχολείο 21ου αιώνα
|

το νέο σχολείο έχει χάσει ήδη 10 έτη εφαρμογής

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ