Πέτρος Δημητρακόπουλος, Φιλόλογος, Υποδ/ντής στο Μουσικό Σχολείο Ιλίου, ΜΑ Διαπολιτισμική Επικοινωνία, ΜΔΕ Δημόσιο Δίκαιο & Δημόσια Πολιτική
Η περίπτωση του Ενιαίου Αριθμού Εκπαίδευσης είναι παράδειγμα για το πόσο μπορεί να απέχει η πραγματικότητα από τη νομοθέτηση.
Ήδη στο άρθρο 7 του Ν. 4452/2017 προβλεπόταν να καθιερωθεί από το σχολικό έτος 2016-2017 ο Ενιαίος Αριθμός Μαθητή.
Λίγο μετά, σύμφωνα με το άρθρο 18 του Ν. 4521/2018, «[Κ]αθιερώνεται ο Ενιαίος Αριθμός Εκπαίδευσης, ο οποίος εκδίδεται βάσει του Αριθμού Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης, είναι αμετάβλητος για κάθε φυσικό πρόσωπο και διατηρείται και μετά την περάτωση των σπουδών. Ο Ενιαίος Αριθμός Εκπαίδευσης αποδίδεται με την κατά το πρώτον είσοδο του προσώπου σε οποιαδήποτε βαθμίδα εκπαίδευσης της ημεδαπής, δημόσιας ή ιδιωτικής. Ο Ενιαίος Αριθμός Εκπαίδευσης αντιστοιχεί σε σχετική εξατομικευμένη εγγραφή του οικείου πληροφοριακού συστήματος του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων» και «αντικαθιστά το σύνολο των αριθμών μητρώου μαθητή και φοιτητή που αποδίδονται έως την έναρξη ισχύος του παρόντος και επέχει θέση αριθμού μητρώου, ανεξαρτήτως βαθμίδας εκπαίδευσης».
Είμαστε στο βάθος του καλοκαιριού του 2023.
Θα μπορούσαμε να συμφωνήσουμε να είναι ο ΑΜΚΑ στοιχείο ενιαίας εγγραφής και υπηρεσιακής ταυτοποίησης μαθητιώντος/σπουδάζοντος προσώπου σε/από όλες τις εκπαιδευτικές μονάδες της ελληνικής επικράτειας, με ειδική πρόβλεψη για όποια πρόσωπα δεν είναι κάτοχοι ΑΜΚΑ.
Απολύτως σχετική με το προηγούμενο είναι η ιδέα ότι θα μπορούσε η «Χορήγηση Βεβαίωσης Φοίτησης» σε σχολείο της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να γίνει υπηρεσία της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης του Δημοσίου gov.gr, προσβάσιμη από τους γονείς, ακριβώς όπως είναι η υπηρεσία για τα ψηφιακά απολυτήρια Γυμνασίου/Λυκείου, και να μην παραμένει ενδοσχολική, μόνο στο myschool, χωρίς πρόσβαση των γονέων.
Παρακαλώ να μας εξηγήσετε τα οφέλη διότι εγώ προσωπικά, δεν τα κατάλαβα.