ΔΟΕ: Παραβίαση του ωραρίου εκπαιδευτικών της παράλληλης στήριξης

22/09/2023

Άκουσε το άρθρο

Τις τελευταίες ημέρες έχουν τεθεί υπόψη του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. πολλές καταγγελίες για την απόπειρα παραβίασης των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών της παράλληλης στήριξης.

Συγκεκριμένα, με βάση αυθαίρετες ερμηνείες του υφιστάμενου νομικού πλαισίου από «ομάδες» διευθυντών σχολικών μονάδων δίχως καμία θεσμική υπόσταση, εκπαιδευτικοί της παράλληλης στήριξης δέχονται παράνομες εντολές για παραμονή τους στο σχολείο πέραν του διδακτικού τους ωραρίου με πρόσχημα την ιδιαίτερη εκπαιδευτική σχέση που έχουν εκ του ρόλου τους με τους μαθητές/τριες με των οποίων τη στήριξη είναι επιφορτισμένοι.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. τονίζει ότι:

  • Είναι ανεπίτρεπτο να υπάρχει ανισότητα στην αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών με βάση το εκπαιδευτικό τους έργο. Όλοι οι εκπαιδευτικοί έχουν τα ίδια ακριβώς δικαιώματα και κανείς δεν έχει την εξουσία να τα παραβιάζει.
  • Η ευθύνη για την ασφάλεια του συνόλου των μαθητών/τριών ανήκει στο σχολείο συνολικά. Η ασφαλής αποχώρηση όλων των μαθητών/τριών από τη σχολική μονάδα καθώς και η επιτήρησή τους κατά τα διαλείμματα είναι έργο των εφημερευόντων και όχι των εκπαιδευτικών της παράλληλης στήριξης για τους μαθητές με των οποίων τη στήριξη είναι επιφορτισμένοι.
  • Όπως, άλλωστε, αναφέρεται στην εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. 93506 /Δ3-        25/08/2023, με θέμα  «Διευκρινιστικές οδηγίες του ν. 3699/2008 (Α΄199) σχετικά με την παράλληλη στήριξη-συνεκπαίδευση», «Η εκπαίδευση και υποστήριξη των μαθητών/μαθητριών συνολικά, συμπεριλαμβανομένων και όσων έχουν έγκριση παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης, αποτελεί ευθύνη του σχολείου ως φορέα και σε καμία περίπτωση η διατύπωση του εδαφίου 3 του υποκεφαλαίου “Εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης” του κεφαλαίου Α΄ «ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ» της υπό στοιχεία Υ.Α. 27922/Γ6/2007 Υ.Α. (Β΄449), δεν σημαίνει ότι ο/η εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης έχει ατομικά το σύνολο αυτής της ευθύνης».
  • Σύμφωνα με τον ν. 3600/2008 άρθρο 6 παρ. 1β «Η παράλληλη στήριξη παρέχεται σε μαθητές που μπορούν με κατάλληλη ατομική υποστήριξη να παρακολουθήσουν το αναλυτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα της τάξης».
  • Η συνολική στήριξη (ακόμη και στο διάλειμμα) έχει να κάνει με το εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα στήριξης των μαθητών/τριών και όχι με την επιτήρηση ή αποχώρησή τους (πέραν του διδακτικού τους ωραρίου). Στο καθηκοντολόγιο που αφορά στους εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης, με σαφήνεια αναφέρεται ότι «…υλοποιούν το εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα μέσα και έξω από την τάξη και είναι συνολικά υπεύθυνοι για όλες τις δραστηριότητες της σχολικής ζωής (διαλείμματα, επισκέψεις, εκδηλώσεις κ.λπ.) στις οποίες συμμετέχει ο μαθητής.» Όπως είναι αυτονόητο η ευθύνη συνδέεται με το εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο υλοποιείται εντός του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών και όχι, όπως αυθαίρετα κάποιοι ερμηνεύουν, πέραν αυτού.

Με βάση τα παραπάνω, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων να υπερασπίζονται με τις αποφάσεις τους τα ίσα δικαιώματα όλων των εκπαιδευτικών και να μην υιοθετούν και εφαρμόζουν καταδικαστέες πρακτικές παραβίασης των δικαιωμάτων εκπαιδευτικών που κάποιοι επιχειρούν να εμφανίσουν ως κανονικότητα.

Το ΔΣ της ΔΟΕ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (5)

Δεν είναι ότι απλά λείπει ένα ψηφίο
|

@ "@ Όταν δεν λειτουργούν τα σχολεία" 24 Σεπ 2023 08:39

Δεν είναι ότι απλά λείπει ένα ψηφίο αλλά ότι δεν γνωρίζετε σωστά την ελληνική γλώσσα. Όσο και να σας πειράζει αυτή είναι η αλήθεια.

Όσο για την "αδυναμία κάποιων να" ας γράφετε σωστά και αφήστε τα υπόλοιπα.

@ Όταν δεν λειτουργούν τα σχολεία
|

Δηλαδή εσύ κάνεις κριτική για το ψηφίο που μπορεί να λείπει (1.15 αντί 13.15) και όχι για το περιεχόμενο του σχολίου. Τελικά οντως, όταν δεν λειτουργούν τα σχολεία έχουμε μεγάλο πρόβλημα με την αδυναμία κάποιων να εστιάσουν στην ουσία...

όταν δεν λειτουργούν τα σχολεία
|

@Νίκος 23 Σεπ 2023 06:55

Γράφουμε "στη 1.15" ή "στις 13.15" και όχι "στις 1.15", όταν δεν λειτουργούν τα σχολεία δεν μαθαίνουμε σωστά την ελληνική γλώσσα.

Το ακούσαμε κι αυτό
|

Η Δοε να ασχοληθει με ουσιαστικά ζητήματα και να αφήσει τη στήριξη της παράλληλης. Ας στηρίζει τη λειτουργία του σχολείου ουσιαστικά και όχι αν θα παραμείνει να βοηθήσει η παράλληλη.

Νίκος
|

Δηλαδή, το να σχολαει ο εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης στις 1.15 έχοντας κάποιο η κάποια κενά ενδιάμεσα, είναι παραβίαση ωραρίου; το να προσαρμόζεται η παράλληλη στήριξη στις ιδιαιτερότητες του μαθητή και να μένει στο σχολείο όταν απαιτείται, είναι παραβίαση ωραρίου; Όλο καταγγελίες για το ωράριο είναι η ΔΟΕ, αλλά ποτέ δε μας λέει πως θα λειτουργεί το σχολείο, όπως π Χ. στην κάλυψη κενού απουσιαζοντων εκπαιδευτικών.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ