Placeholder

ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠ/ΣΗ

Αρνητικοί οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί στις νέες αλλαγές στη Γ Λυκείου

Δημοσίευση: 06/11/2017
Alt Text: 
ΟΙΕΛΕ
ΟΙΕΛΕ
Title Text: 
ΟΙΕΛΕ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το Σαββατοκύριακο συνεδρίασαν πολλά ΔΣ πρωτοβάθμιων σωματείων της ΟΙΕΛΕ σε όλη τη χώρα προκειμένου να συζητηθούν οι προτάσεις του υπουργείου Παιδείας για το Νέο Λύκειο αλλά και συγκεκριμένες θέσεις του υπουργείου για τα εξεταζόμενα μαθήματα των απολυτήριων εξετάσεων, την αξιολόγηση μαθητών και τα ΕΠΑΛ που δόθηκαν  στην ΟΛΜΕ .

Οι εκπρόσωποι των ΣΙΕΛ (Συλλόγων Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών)   ενημέρωσαν την ΟΙΕΛΕ  ότι κατά μεγάλη πλειοψηφία η θέση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών είναι αρνητική απέναντι στις προτάσεις του Υπουργείου. Αντίστοιχη είναι η εικόνα που αποκομίζουν οι ερευνητές του Κλαδικού Ινστιτούτου της Ομοσπονδίας από τα πρώτα 350 ερωτηματολόγια περίπου που έχουν συλλεγεί αυτές τις ημέρες.  

Από Δευτέρα ξεκινούν  σε όλη τη χώρα Γενικές Συνελεύσεις των πρωτοβάθμιων σωματείων και συλλόγων εκπαιδευτικών σε ιδιωτικά σχολεία παρουσία του Προέδρου της ΟΙΕΛΕ και κλιμακίων της Ομοσπονδίας, ώστε να αξιολογηθούν οι προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας για το Λύκειο και να ληφθούν σχετικές αποφάσεις.

Η ΟΙΕΛΕ , οσον αφορά το Σχέδιο για το Νέο Λύκειο, εκτιμά ότι :

α) Δεν αποδεσμεύεται το Γενικό Λύκειο από τις εισαγωγικές εξετάσεις. Αντίθετα φροντιστηριοποιείται ακόμη περισσότερο το Γενικό Λύκειο. Το Υπουργείο Παιδείας «παπαγαλίζει» από το πόρισμα του ΣΠΔΕ τον όρο «Γενική Παιδεία» που η  ΟΙΕΛΕ ανέδειξε στην πρότασή της το Μάιο του 2011, αλλά δεν την αντιλαμβάνεται. Η υιοθέτησή της απαιτεί διάκριση μαθημάτων (υποχρεωτικά, κατ’ επιλογήν υποχρεωτικά, ελεύθερης επιλογής) και καταπολέμηση του «ακαδημαϊσμού» και της εξειδίκευσης, που επικρατεί σε  μεγάλο κομμάτι της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η οποία  συχνά λειτουργεί ως κακέκτυπο μιας «ακαδημαΐζουσας», όχι σύγχρονης, τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

β) Δεν αναβαθμίζεται η Τεχνολογική Εκπαίδευση. Τραυματίστηκε βαρύτατα μόλις ένα μήνα πριν με άκριτες και οριζόντιες καταργήσεις κλάδων και εκπαιδευτικού προσωπικού, ενώ και με το παρόν σχέδιο παραμένει η βαθμίδα της δεύτερης επιλογής με αποκλειστικά γνωσιοκρατικά κριτήρια.

γ) Δεν περιγράφονται, τόσο το Γενικό Λύκειο, όσο και η Τεχνολογική εκπαίδευση, ως ζωντανές κοινότητες εφήβων. Εξακολουθούν να παραμένουν δασκαλοκεντρικές, και άνευρες βαθμίδες εκπαίδευσης, ένα απλώς δυσκολότερο Γυμνάσιο.  Εκεί ακούς, διαβάζεις και εξετάζεσαι. Μακριά από την τοπική κοινωνία, μακριά από την εκπαίδευση και από τη δράση του ενεργού πολίτη.

δ) Δεν περιγράφονται δαπάνες. Άρα και για το Υπουργείο Παιδείας, οι προτεινόμενες αλλαγές δεν είναι καίριες, δεν είναι  εκπαιδευτικές τομές, αλλά αποτελούν ένα ακόμα άτσαλο ανακάτεμα μιας βαλτωμένης εκπαιδευτικής πραγματικότητας. Το ότι αποτελούν μια σημαντική επένδυση του κράτους είναι άλλοθι, αυτό κάθε πολίτης το διαισθάνεται.

ε) Δεν επιτυγχάνεται μεταρρύθμιση, αλλά ένα πισωγύρισμα σε μια βαθιά συντηρητική λογική. Από το «Ψηφιακό Σχολείο» του 2010 (που ποτέ δεν υλοποιήθηκε) στο «Κλασικό-Πρακτικό» του 2013 χωρίς όμως σαφές Αναλυτικό Πρόγραμμα και με εξαιρετικά περιορισμένες τις επιλογές των μαθητών.
 

Ετικέτες: 
ΟΙΕΛΕ

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.