Διαπιστώσεις στις τρέχουσες διαδικασίες επιλογής Συντονιστών Εκπαιδευτικού Εργου

Δεν υπάρχει ουσιαστικό οικονομικό κίνητρο για ένα εκπαιδευτικό ώστε να διεκδικήσει τη θέση του ΣΕΕ

13/07/2018

Ενημερώθηκε: 13/07/2018, 23:07

Άκουσε το άρθρο

Η ανακοίνωση των υποψηφίων που γίνονται δεκτοί στη διαδικασία επιλογής Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου, κατά κλάδο και Περιφερειακή Διεύθυνση, φέρνει στην επιφάνεια, δομικά προβλήματα που εν τη γενέσει του έχει το νέο πλαίσιο υποστηρικτικών δομών καθώς και τα κριτήρια επιλογής.

Συγκεκριμένα, από τις σχετικές ανακοινώσεις, διαπιστώνεται ότι υπάρχουν περιφερειακές διευθύνσεις στις οποίες δεν υπήρξε ούτε μία δεκτή αίτηση για διάφορες ειδικότητες, μεταξύ των οποίων κάποιες όπως των  Μαθηματικών, Φυσικών, Οικονομίας, καθώς και τεχνολογικών μαθημάτων, που  θεωρούνται ειδικότητες αιχμής αφού τα γνωστικά αντικείμενα που υποστηρίζουν είναι πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα ή οι αρμοδιότητές τους συνδέονται με ευαίσθητες πτυχές της εκπαιδευτικής διαδικασίας, όπως η ειδικότητα της ειδικής αγωγής.

Ενδεικτικά.

Δεν υπάρχουν αιτήσεις

α) Μαθηματικών σε 3 περιφερειακές διευθύνσεις, Ιόνια Νησιά, Ήπειρος και Στερεά Ελλάδα

β) Φυσικών Επιστημών στην Περιφερειακή Διεύθυνση Πελοποννήσου,

γ) Ειδικής Αγωγής στην Κρήτη, τη Στερεά Ελλάδα  και την Θράκη

δ) Οικονομίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Στερεάς Ελλάδας με αρμοδιότητα και στη Θεσσαλίας και Ιόνια Νησιά .  

Το ερώτημα που αναδύεται είναι γιατί δεν υπήρξε προθυμία στην υποβολή αιτήσεων;

Η απάντηση είναι εύκολη. Το νέο πλαίσιο υποστηρικτικών δομών δεν εμπνέει τους εκπαιδευτικούς και δεν υπάρχουν ουσιαστικά κίνητρα για την επιδίωξη κατάληψης της θέσης του Συντονιστή Εκπαιδευτικού έργου. Οι λόγοι είναι κυρίως οι εξής:

1.  Οι έδρες των ΠΕΚΕΣ είναι στις πόλεις όπου εδρεύουν οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

Συνεπώς όλοι οι εκπαιδευτικοί που διαμένουν σε άλλες πόλεις θα πρέπει να ξεσπιτωθούν εφόσον επιλεγούν ως Συντονιστές.

Το επίδομα που προβλέπεται για το ΣΕΕ είναι της τάξεως 350 ευρώ μεικτά, δηλαδή περίπου 180 ευρώ καθαρά.

Συνεπώς η θέση θα είναι ζημιογόνα για όποιον δεν διαμένει στην έδρα της Περιφερειακής Διεύθυνσης. Επιπρόσθετα ο προσοντούχος εκπαιδευτικός που θα ήθελε να διεκδικήσει τη θέση, γιατί να μην προτιμήσει μια θέση Διευθυντή Λυκείου, κοντά στο σπίτι του, με επίδομα ίδιο με εκείνο του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου και περισσότερο ελεύθερο χρόνο και ανέφελες διακοπές.

Το πρώτο συμπέρασμα είναι ότι δεν υπάρχει ουσιαστικό οικονομικό κίνητρο για ένα εκπαιδευτικό ώστε να διεκδικήσει τη θέση του ΣΕΕ.

2. Οι αρμοδιότητες του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, είναι μεν παρόμοιες με εκείνες του Σχολικού Συμβούλου, αλλά ο ρόλος του έχει μετατραπεί εν πολλοίς σε γραφειοκρατικό, με ελάχιστη έως μηδενική δυνατότητα επικοινωνίας και όποιας δυνατής υποστηρικτικής παρέμβασης στη σχολική μονάδα και τους εκπαιδευτικούς της ειδικότητας.

Επιπρόσθετα ο αριθμός των ΣΕΕ είναι αισθητά μειωμένος σε σχέση με εκείνο των Σχολικών Συμβούλων.

Συνεπώς τα σχολεία ευθύνης καθώς και ο αριθμός των εκπαιδευτικών αρμοδιότητας ενός ΣΕΕ είναι ιδιαίτερα μεγάλος, για να μπορεί κάποιος να ανταποκριθεί επαρκώς στα προβλεπόμενα καθήκοντα.

Συμπέρασμα δεύτερο, η θέση του ΣΕΕ δεν εμπνέει από άποψη καθαρά εκπαιδευτική.

3. Από τη μελέτη των σχετικών πινάκων των υποψηφίων που γίνονται δεκτοί, προκύπτει ότι σε κάποιες περιφερειακές διευθύνσεις, υπάρχει μόνο μία υποψηφιότητα για κάποιες ειδικότητες.

Επίσης προκύπτει ότι ένας μεγάλος αριθμός υποψηφίων δεν έγινε δεκτός είτε διότι δεν είχε πιστοποιημένη γλωσσομάθεια, είτε διότι δεν είχε τα απαιτούμενα διδακτικά χρόνια σε σχολική μονάδα.

Το τελευταίο μάλιστα και ειδικά με τον αναδρομικό χαρακτήρα του μη συνυπολογισμού της θητείας του Σχολικού Συμβούλου, οδηγεί στο φαινόμενο κάποιος με ιδιαίτερα αυξημένα επιστημονικά προσόντα να μη γίνεται δεκτός και να μη μπορεί να διεκδικήσει θέση ανάλογη με αυτή η που μέχρι τώρα κατείχε.

Αντίθετα κάποιος άλλος ενδεχομένως με πολύ λιγότερα επιστημονικά προσόντα να την καταλαμβάνει ως ο μοναδικός υποψήφιος.

Είναι φανερό ότι όλα τα παραπάνω μπορούν να οδηγήσουν σε υποβάθμιση του επιστημονικού επιπέδου των νέων στελεχών σε σχέση με εκείνο που υπήρχε στο θεσμό των Σχολικών Συμβούλων.

Το ζήτημα όμως αυτό, μαζί με εκείνο της έλλειψης ενδιαφέροντος θα πρέπει να προβληματίσει την ηγεσία του υπουργείου.

Αποδεικνύεται ότι οι σχεδιασμοί επί χάρτου απέχουν πολύ από την πραγματικότητα.

Είναι προφανές ότι οι εκπαιδευτικοί γυρίζουν την πλάτη στο νέο σύστημα υποστηρικτικών δομών.

Το υπουργείο θα πρέπει να προβληματισθεί επίσης για το γεγονός της βιασύνης του χρονοδιαγράμματος των διαδικασιών επιλογής, όπου οι προβλέψεις για ολοκλήρωση των διαδικασιών μέσα στον Αύγουστο, είναι εντελώς ανεδαφικές, τουλάχιστον για τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Κ. Μακεδονίας και Αττικής.

Ειδικά στην τελευταία, ο αριθμός των εκπαιδευτικών που έχουν υποβάλει αίτηση και έχουν γίνει δεκτοί στη διαδικασία, είναι 467, με πιθανότητα να αυξηθεί κατά τι λόγω αποδοχής κάποιων ενστάσεων (ως συνήθως).

Με δεδομένο ότι

α) μια συνέντευξη δεν μπορεί να διαρκεί λιγότερο από μισή ώρα γιατί διαφορετικά θα είναι παρωδία,

β) οι ανθρώπινες δυνατότητες δεν μπορούν να καλύψουν περισσότερες από 10 ώρες συνεντεύξεων καθημερινά,

γ) τα μέλη των Συμβουλίων Επιλογής έχουν και άλλες υπηρεσιακές υποχρεώσεις, τότε προκύπτει το συμπέρασμα ότι  σε καθημερινή βάση ο αριθμός των εκπαιδευτικών που θα περνούν συνέντευξη δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερος του 20.

Άρα θα απαιτηθούν, από τις 2 Αυγούστου (ημέρα έναρξης), τουλάχιστον 25 εργάσιμες ημέρες για την ολοκλήρωση των συνεντεύξεων.

Με δεδομένο επίσης ότι ο Αύγουστος είναι μήνας διακοπών, με ημέρες αργίας και εορτών, όπως 15 Αυγούστου, δεν φαίνεται να είναι πιθανή η ολοκλήρωση των συνεντεύξεων πριν την έναρξη των μαθημάτων, δηλαδή 11 Σεπτεμβρίου.

Αν σκεφθεί κανείς ότι θα απαιτηθούν κάποιες ημέρες 3-5 για την ανακοίνωση των τελικών πινάκων, άλλες 3-5 ημέρες για τη δήλωση προτιμήσεων των υποψηφίων και άλλες 3-5 ημέρες για την υπουργική απόφαση καθώς και κάποιες ακόμη ημέρες για τον ορισμό των Οργανωτικών Συντονιστών, τότε εύκολα προκύπτει η σχεδόν ασφαλής πρόβλεψη, ότι πριν το τέλος Σεπτεμβρίου, δεν μπορεί να είναι έτοιμο προς λειτουργία το νέο όργανο υποστηρικτικών δομών, το ΠΕΚΕΣ.

Τότε όμως το υπουργείο θα βρεθεί αντιμέτωπο με την ακόλουθη δύσκολη πραγματικότητα.

Παλαιοί Σχολικοί Σύμβουλοι, που δεν επελέγησαν θα επιστρέφουν στα σχολεία τους, εκπαιδευτικοί θα φεύγουν από άλλα σχολεία για να αναλάβουν θέσεις ΣΕΕ, διευθυντές σχολείων θα υποβάλουν παραίτηση για να αναλάβουν θέση ΣΕΕ, τα Συμβούλια επιλογής Διευθυντών θα συνεδριάζουν για να  αντικαταστήσουν τους παραιτούμενους διευθυντές και να τοποθετήσουν στη θέση τους άλλους εκπαιδευτικούς από τους υπάρχοντες πίνακες και τα ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ θα τοποθετούν άλλους εκπαιδευτικούς στις κενούμενες θέσεις εκείνων που αναλαμβάνουν διευθυντές.

Όλα αυτά στις αρχές Οκτωβρίου θα δημιουργήσουν μια ιδιαίτερα προβληματική κατάσταση στη λειτουργία των σχολείων.

Είναι φανερό ότι οι σχεδιασμοί του υπουργείου θα οδηγήσουν, σχεδόν με μαθηματική ακρίβεια, σε παραλυσία της εκπαιδευτικής μηχανής για το πρώτο περίπου δίμηνο του νέου σχολικού έτους, με ότι αυτό συνεπάγεται κυρίως για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς αλλά και για την εικόνα του υπουργείου στα μάτια της κοινής γνώμης.

Το δυστύχημα είναι ότι δεν υπάρχει σχεδιασμός που να στηρίζεται σε ρεαλιστική βάση.

Έτσι για άλλη μια φορά στελέχη εκπαίδευσης  θα τρέχουν να μπαλώνουν καταστάσεις, εκτός αν έλθει ο "από μηχανής Θεός" που δυστυχώς δεν υπάρχει. Ή μήπως μπορεί και να υπάρξει.

Ο χρόνος θα δείξει.

 

Σχόλια (37)

Γρηγορία Μπακατσέλου
|

@Και κοτσίδα και τιράντα
Κύρια/Κύριε "κοτσίδα και τιράντα" πανεπιστημιακός τίτλος σπουδών της αλλοδαπής δεν έγινε δεκτός ως πιστοποίηση της ξένης γλώσσας (από την χώρα προέλευσης) με την παρατήρηση «Από το πτυχίο αλλοδαπής που έχει προσκομίσει δεν προκύπτει η γνώση ξένης γλώσσας, καθώς δεν είναι αναγνωρισμένο από ΔΙΚΑΤΣΑ» . Ο συγκεκριμένος τίτλος σπουδών ΟΜΩΣ έχει μοριοδοτηθεί σε κρίσεις Διευθυντών Σχολικών μονάδων Β/θμιας Εκπ/σης το 2017, το 2015. Ξέρεται τι σημαίνει να καταθέτει κάποιος τίτλους σπουδών της αλλοδαπής χωρίς την αναγνώριση του ΔΟΑΤΑΠ; Τι δεν καταλάβατε;
ΥΓ: ΤΟ ΝΑ ΘΑ ΓΡΑΦΩ ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΙΑ Ή ΜΙΚΡΑ ΘΑ ΤΟ ΚΡΙΝΩ ΚΑΙ ΘΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΩ ΕΓΩ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

ΗΡΑ*
|

@ ΑΣΚΟΣ ΤΟΥ ΑΙΟΛΟΥ, @ Και κοτσίδα και τιράντα

Προσωπικά τίποτα δεν με εκπλήσσει ! Θα ήταν άκρως ενδιαφέρον να γνωστοποιηθούν τα ονόματα εκείνων που απερρίφθησαν λόγω μη έγκυρων δικαιολογητικών γλωσσομάθειας κι ακόμη αν τέτοιες αμφισβητούμενης εγκυρότητας βεβαιώσεις γλωσσομάθειας μοριοδοτήθηκαν σε προηγούμενες κρίσεις ... Η υπόθεση αυτή μπορεί να αποδειχθεί πολύ πιο σοβαρή απ' ό,τι νομίζει ο "Και κοτσίδα και τιράντα" που μάλλον τή θεωρεί άνευ ιδιαίτερης σημασίας...

Και κοτσίδα και τιράντα
|

@Μπακατσέλου
ΣΤΑΜΑΤΑ ΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ. Σταμάτα και τις άσχετες κατηγορίες, που έμαθες εσύ οτι "σχεδόν σε όλες τις περιφέρειες" μοριοδοτούνται αλλιώς τα πιστοποιητικά;
@Cpapageo
ρωτάς αν "η ξένη Γλώσσα μπήκε ως προαπαιτούμενο για να μη γίνουν δεκτοί κάποιοι από αυτούς", φυσικά γιαυτό μπήκε, εσύ νομίζεις ότι μπήκε για να διαβάζουν οι συντονιστές στα αγγλικά; Άσε που ξέρω και ποιος το σκέφτηκε.
@Ασκοί
Περίμενε πριν βγάλεις συμπεράσματα για κάτι που μοριοδοτήθηκε αλλιώς παλιά και αλλιώς τώρα, το πιο πιθανό είναι να ξεχάστηκε κάποιο χαρτί που θα προστεθεί τώρα. Σε κάθε περίπτωση όμως, ακόμη και στην απίθανη περίπτωση που έχεις δίκιο, εσύ δεν πρόκειται να δικαιωθείς για παλιά κρίση, ας είχες προσφύγει τότε
@τυφλός
καλά στα είπε ο Πλατάρος
@παρατηρητής
μια χαρά τα λες, συμφωνούμε

κίνητρα;;;
|

Δεν υπάρχει αριστεία, δεν υπάρχουν κίνητρα, δεν υπάρχει διαχωρισμός των βέλτιστων, μόνο ισοπέδωση! Θα δούμε υπέροχα πράγματα σε αυτές τις κρίσεις και αυτή είναι η αξιοκρατία της κυβέρνησης. Ευτυχώς οι εκπαιδευτικοί ξέρουν να διαβάζουν και θυμούνται.

Μάλλον ζούμε σε κουμμουνιστικό κράτος του '60, αλλά πληρώνουμε ΕΝΦΙΑ και φόρους του 2018;

Οι νέοι φεύγουν, αποποιούνται τα σπίτια και ότι τους αφήνουν οι γονείς τους και κάποιοι είναι υπερήφανοι που οι Ελλάδα πάει καλά!!

Cpapageo
|

......πραγματικά μένει έκπληκτος κάποιος όταν διαβάζει την άποψη μερικών τ. Σ.Σ.(μάλλον) ότι η ξένη Γλώσσα μπήκε ως προαπαιτούμενο για να μη γίνουν δεκτοί κάποιοι από αυτούς...Τι κρίμα κιόλας που δεν ΠΡΟΝΟΗΣΑΝ (όπως πάντα έκαναν για άλλα προαπαιτούμενα) για την απόκτηση ενός τέτοιου. Υποστηρίζουν δηλαδή ότι κάποιος έκανε έρευνα για το ποιοι και πόσοι δεν το κατέχουν και βρήκε τον τρόπο να "κόψει" μερικούς .... Λίγη σοβαρότητα δεν βλάπτει κυρίως δε, όταν πρόκειται για ανθρώπους που υπηρέτησαν το θεσμό του Σ.Σ....

Γρηγορία Μπακατσέλου PhD, MA, BA, και διδακτικά χρόνια full
|

@Fthioths, @ΜΑΡΙΝΑ
ΕΧΕΤΕ ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΙΟ, ΑΛΛΑ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΣΤΑΘΜΑ ΣΤΙΣ ΚΡΙΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΑΛΛΑ ΣΤΙΣ ΚΡΙΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΩΝ . ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΛΕΓΚΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΠΟΥ ΑΛΛΟΥ ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ ΟΧΙ . ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΠΑΡΑΤΗΡΕΙΤΑΙ ΣΧΕΔΟΝ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ .
ΑΝΥΠΟΜΟΝΩ ΝΑ ΔΩ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΜΟΡΙΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΜΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΜΕΝΩΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ (PALSO κλπ) ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ ΤΗΣ ΑΛΛΟΔΑΠΗΣ (BA, MA, και PhD) ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΟΥ ΔΟΑΤΑΠ (πρώην ΔΙΚΑΤΣΑ) ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΙΧΑΝ ΠΡΟΜΟΔΟΤΗΣΕΙ ΑΔΡΑ ΣΤΙΣ ΚΡΙΣΕΙΣ ΤΟΥ 2011, 2015, 2017.

Γιάννης Σ.
|

Για όσου απορρίφθηκαν...
ΟΙ διευθύνσεις εκπαίδευσης θα μπορούσαν να έχουν μια λίστα ελέγχου για κάθε έναν υποψήφιο. Εχει αυτό; Οκ Δεν το έχει κτλ. Κι έτσι να έχει ο αιτών ένα χαρτί όπου θα φαίνεται τι κατέθεσε και τι όχι. Δεν ήταν και πολλά αυτά που ζητούσε ο νόμος νομίζω.
Μεγάλη και πονηρή παράλειψη.

ΝΑ ΜΟΡΦΩΣΟΥΝ ή ΝΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΟΥΝ
|

Τελικά ΝΑ ΜΟΡΦΩΣΟΥΝ ή ΝΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΟΥΝ ; Αυτό πως σας ακούγεται ;

Ρύθμιση θεμάτων σχετικών με τη διαδικασία επιλογής και τοποθέτησης των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου.
Άρθρο 6
Προετοιμασία και διεξαγωγή της συνέντευξης των υποψηφίων
Τέλος τα μέλη του Συμβουλίου υποβάλλουν ερωτήσεις, με σκοπό να μορφώσουν γνώμη για την παιδαγωγική και οργανωτική συγκρότηση, τη συστηματική ενημέρωση στα εκπαιδευτικά ζητήματα καθώς και την επικοινωνιακή και εκφραστική ικανότητα.

ΜΑΡΙΝΑ
|

@Fthioths
ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΤΕ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΟ ΩΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΚΑΙ ΧΡΗΖΕΙ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ. ΣΤΟΥΣ ΑΠΟΡΡΙΦΘΕΝΤΕΣ ΔΕΝ ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ ΟΝΟΜΑΤΑ ΑΛΛΑ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΗΤΡΩΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ. ΝΑ ΥΠΟΘΕΣΩ ΠΩΣ ΤΟΝ ΓΝΩΡΙΖΕΤΑΙ ΜΕΣΩ ΑΥΤΟΥ. ΑΝ ΤΟ ΨΑΞΕΤΕ ΤΟ ΠΙΘΑΝΟΤΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΔΙΚΑΙΩΘΕΙΤΕ.

ΑΣΚΟΣ ΤΟΥ ΑΙΟΛΟΥ
|

@Fthioths
Γεια σας! Μπορεί κάποιος/α να μου εξηγήσει πως μερικοί υποψήφιοι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου αποκλείστηκαν ως ΜΗ ΔΕΚΤΟΙ με τις παρακάτω παρατηρήσεις
«Α)Από το πτυχίο αλλοδαπής που έχει προσκομίσει δεν προκύπτει η γνώση ξένης γλώσσας, καθώς δεν είναι αναγνωρισμένο από ΔΟΑΤΑΠ και Β) Δεν εμπεριέχεται στην αίτηση υποψηφιότητας επίσημη μετάφραση της ξενόγλωσσης βεβαίωσης γνώσης από την αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΞ ή άλλο αρμόδιο κατά νόμο όργανο» από την στιγμή που είναι ήδη στελέχη (ΣΣ και Διευθυντές Σχολικών μονάδων ) και είχαν μοριοδοτηθεί στις προηγούμενες κρίσεις για τα παραπάνω πτυχία και πιστοποιητικά ξένων γλωσσών, ενώ τώρα μετά από ενδελεχή έλεγχο εξαφανίστηκαν οι επίσημες μεταφράσεις και οι αναγνωρίσεις ΔΟΑΤΑΠ που υποτίθεται ότι στις προηγούμενες κρίσεις (2011, 2015, 2017) προσκομίστηκαν . Ίσως έλεγχος με έλεγχο διαφέρει ; Μήπως ανοίγει και άλλος ασκός του Αιόλου; Περιμένω τις απόψεις σας.

Spiros
|

@Ένας Σ.Σύμβουλος
Θα σταθώ σε ένα σημείο των σχολίων σας με τις παρακάτω παρατηρήσεις.
α) Έχω διαβάσει την ύλη, και την έχω εμπεδώσει, δύο μεταπτυχιακών προγραμμάτων. Δεν ενδιαφέρθηκα όμως (δεν μπήκα στον κόπο) να πιστοποιήσω τις γνώσεις μου παρακολουθώντας ένα τουλάχιστον πανεπιστημιακό μεταπτυχιακό πρόγραμμα. Τα ξέρω όμως. Γιατί να πάρετε εσείς τα μόρια του μεταπτυχιακού και να μην καταργηθούν όταν υπάρχουν άτομα σαν εμένα;
β) Σαν ασχολούμενος με τους υπολογιστές από το 1983 (ναι, πρώτος υπολογιστής spectrum) και συνεχίζοντας και ασχολούμενος με επισκευές Η/Υ φίλων και γνωστών αλλά και προγραμματιστής, ξέρω πολλά περισσότερα από αποφοίτους πανεπιστημίων. Να μην πάρω και τα μόρια του δεύτερου πτυχίου ή έστω να μην υπολογισθούν αυτά και για τους υπόλοιπους, γιατί δεν μπήκα στον κόπο να παρακολουθήσω το αντίστοιχο πανεπιστήμιο;
γ) Να μην πω για τα σχόλια και τις παρατηρήσεις μου για διάφορα επιστημονικά θέματα που όλοι οι συνάδελφοί μου περιμένουν πως και πως τις απόψεις μου, (ναι, ο σοφός Νέστορας :-)) αλλά δεν μπήκα στον κόπο να τα δημοσιεύσω κάπου.
Άρα; Να μην υπολογισθούν και οι δημοσιεύσεις σας.
Να συνεχίσω; Ή έγινα κατανοητός;
Τώρα, αν ο νόμος είναι σωστός, που δεν είναι για μένα, είναι άλλο θέμα. Ας βρούμε όμως τα κατάλληλα επιχειρήματα, γιατί αλλιώς το μόνο που κάνουμε είναι να δίνουμε όπλα σε όσους προσπαθούν να τον παρουσιάσουν σωστό. Εκτός κι αν είστε από αυτούς που προσπαθούν να αποπροσανατολίσουν την συζήτηση κρυβόμενος πίσω από το Σ.Σύμβουλος (δεν το νομίζω αλλά δεν αποκλείω και την πιθανότητα).
Υ.Γ. Και για όσους χρειάζονται ανάλυση. Το α και το γ είναι χιούμορ. Το β πραγματικό. Τα σχόλια όμως που συνοδεύουν το κάθε ένα είναι απολύτως σοβαρά.

Fthioths
|

Να κάνω και εγώ κάποιες παρατηρήσεις - ερωτήσεις προς το κοινό σας : (Πέρυσι) Ήμουν και εγώ ένας υποψήφιος Δ/ντής και έχασα την θέση του Δ/ντή για 0.50 (μόρια από ξένη γλώσσα) από κάποιον που σήμερα δεν την μέτρησε η επιτροπή....
α) Άλλα μέτρα ισχύουν για την ΔΔΕ και άλλα για την ΠΔΕ?
β) Τί είδους μοριοδότηση περιμένουμε να δούμε
γ) Σε τι αξιοκρατικό κράτος ζούμε εμείς και σε τι κράτος θέλουμε να ζήσουν τα παιδιά μας -
"ΕΛΛΑΣ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΊΟ ΣΟΥ" ?
δ) Που μπορώ να κάνω ένσταση για να πάρω το σχολείο που με ενδιέφερε (αφού αλλάζουνε τα μόριά μας)?

Ευθυμία
|

Τι να λέμε τώρα... Απ' άκρη σ' άκρη ανυπόστατο το σχέδιο νόμου για τις δομές. Όχι μόνον καταργήθηκαν δομές που απλώς χρειάζονταν βελτίωση και αναζωογόνηση, αλλά προωθούνται δομές εντελώς δυσλειτουργικές. Δεν υπάρχει περίπτωση να αποδώσει αυτό το νομοσχέδιο. Αργά ή γρήγορα θα αποτελεί ένα τεράστιο σκάνδαλο που αφήνει "ακάλυπτους" και "απροστάτευτους" τους εκπαιδευτικούς. Τα χιλιάδες προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στα σχολεία κάθε μέρα, είναι αδύνατο να αντιμετωπιστούν από τέτοιες αποστάσεις και με γραφειοκρατικό προσανατολισμό. Πρωτοφανείς και ντροπιαστικές οι καταστάσεις που εκτυλίσσονται αυτό το καλοκαίρι... Δε θα κρατήσει για πολύ σίγουρα...

ΗΡΑ*
|

@ Παρατηρητής

Καλά τα λες και λίγα λες ... Κι αν κάποιος/-α "χουσουλός*/-η" έκανε καλά τη δουλειά του/ -ης έπρεπε να φύγει απ' τη μέση, γιατί απλούστατα χαλούσε την πιάτσα... Και τι έκαναν τα κόμματα εξουσίας που εναλλάσσονταν στο γκουβέρνο; Απλά, απλούστατα εφάρμοσαν την πρακτική " βάστα με να σε βαστώ για να βολευόμαστε κι οι δυο !"

* Μια μέρα, που λες (και διηγώντας τα να κλαις) φίλε παρατηρητή, ένας τέτοιος "χουζουλός" έπιασε δουλειά σ' ένα σχολείο όχι στις 8: 00 - με 8: 15, όπως το 'χε συνήθεια κάθε μέρα, αλλά ήδη από τις 7:00 - με 7 : 15, πουρνό πουρνό δηλαδή. Κι αυτό γιατί η δουλειά, μια δουλειά πρωτόγνωρη και μοναδική για τα ελληνικά δεδομένα και όχι μόνο, ΕΠΡΕΠΕ να βγει στην ώρα της, πώς να το κάνουμε. Κι ο " χουζουλός" μαζί με τον διευθυντή του σχολείου που πρώτοι σέρναν το χορό της ομάδας, ΕΠΡΕΠΕ να κάνουν το κάτιτις παραπάνω - πώς λέμε μάθηση κατά το παράδειγμα; Το ... στρατηγείο τους, που λες, ήταν η αίθουσα με το Νο 17 του Σχολείου. Παράγγειλε " ο χουζουλός" έναν καφέ στο κυλικείο κι άρχισε αμέσως δουλειά. Κατά τις 8 : 15 ... ξεκλειδώνει την "ανοιχτή" αίθουσα 17 η δασκάλα του Β2 για να προμηθευτεί υλικό για το μάθημά της και έκπληκτη αντικρίζει το "χουζουλό" μπροστά της...

Αγγελική : Κύριε Σύμβουλε εδώ κομηθήκατε !

" Χουζουλός" : Όχι, Αγγελική, ήρθα λίγο πιο νωρίς σήμερα, γιατί πρέπει να την "τρέξουμε" τη δουλειά, αλλιώς δεν θα προλάβουμε...

Λίγες μέρες αργότερα ο " χουζουλός" έκλεισε ένα ραντεβού με το Διευθυντή του Σχολείου - αυτός κι ήταν "χουζουλός", πιο "χουζουλό" Διευθυντή Σχολείου δεν έχω ματασυναντήσει! - στις 6 : 30 - με 6 : 45 το πρωί για να πάνε μαζί να συναντήσουν τον Αλέξη Δημαρά στη Σχολή Μωραϊτη ( Ψυχικό), μετά να πάνε στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, μετά στο Υπουργείο Παιδείας και έγκαιρα να επιστρέψει ο Διευθυντής στο Σχολείο κι ο "χουζουλός" σ' ένα από καιρό προγραμματισμένο ραντεβού με μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων ενός άλλου σχολείου...Αλλά ας μη συνεχίσω καλύτερα, γιατί θα πάει μακριά η βαλίτσα, ειδικά σε ό,το αφορά το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και το Υπουργείο Παιδείας. Εδώ κι αν ισχύει απόλυτα το του Δ. Σολωμού "... και διηγώντας τα να κλαις"... Στο δε Υπουργείο Παιδείας αφού περιμέναμε κανά μισάωρο μπας και "σκάσει μύτη" ο κ. Διευθυντής.........., λέει ο Διευθυντής του Σχολείου στο "χουζουλό" : Κύριε Σύμβουλε, σήκω να φύγουμε, 'εχουμε και δουλειές, αυτοί δεν έχουν το Θεό τους ! Και ζήσανε αυτοί καλά κι εμείς χειρότερα...

όλα για την καρέκλα μου @ σχολ. συμβουλ.
|

Ευχαριστώ που ξεκαθαρίσατε τι εννοούσατε! Αν είναι να εξομοιώνετε υποψήφιους συντονιστές εκπαιδευτικού έργου με μαθητές της ΣΤ΄Τάξης του δημοτικού, τότε ποιος κάνει αφελείς παρατηρήσεις, όπως προσβλητικά και χωρίς να με ξέρετε υπαινιχθήκατε; Και πώς είστε σε θέση να γνωρίζετε πώς είμαι μέσα στην τάξη; αφήστε να με κρίνουν αυτοί που με ξέρουν και μην προχωράτε σε αυθαίρετες διαπιστώσεις, απλά κοιτάξτε και τα σχόλια άλλων παρατηρητών για το ίδιο θέμα, δε θα έβλαπτε... Η πίκρα του αποκλεισμού του καθενός/της καθεμιάς λόγω έλλειψης βασικού πτυχίου στην ξένη γλώσσα δεν είναι και η μόνη μας έγνοια για το μέλλον της εκπαίδευσης!

Γιώργος Π.
|

Δυο σκέψεις - μια απορία για τη Γλωσσομάθεια.
Οι Σκέψεις: 1. Εδώ και πάρα πολύ καιρό συζητείται το θέμα του κόφτη Β2 (για να το πω απλά). Λέγοντας πάρα πολύ καιρό εννοώ πολύ πριν η συζήτηση αυτή καταλήξει σε νομοσχέδιο και τελικά σε νόμο.
2. Σήμερα υπάρχουν διάφοροι φορείς που με διάφορους τρόπους πολύ συχνά διενεργούν εξετάσεις πιστοποίησης (μερικοί κάθε μήνα) χορηγώντας έγκυρα πιστοποιητικά
Η Απορία: Γιατί όσοι σχολικοί σύμβουλοι "ήξεραν" Αγγλικά αλλά δεν είχαν πιστοποίηση δε φρόντισαν να πάρουν; Ήταν αμελείς ή στην πραγματικότητα δεν "ήξεραν" Αγγλικά;

Παρατηρητής
|

Θα προσπαθήσω επιγραμματικά να καταθέσω τις απόψεις μου, χωρίς να έχω κανένα συμφέρον αφού ούτε Σχολικός Σύμβουλος ήμουν ούτε υποψήφιος Συντονιστής είμαι.
1. Ο θεσμός του Σχολικού Συμβούλου ήταν πρωτοποριακός για την εποχή του και ο ρόλος του, όπως είχε σχεδιαστεί, εξαιρετικά σημαντικός για τους εκπαιδευτικούς και τα Σχολεία. Πού "στράβωσε" το πράγμα; Στην εφαρμογή...Υπήρχε πχ Σχολικός Σύμβουλος με μόνιμη κατοικία στην Κοζάνη και είχε έδρα Κεφαλονιά (υποθετικό παράδειγμα). Πόσες φορές βρισκόταν στην έδρα του; 2- 3 διήμερα το χρόνο..Και την ίδια περίοδο φρόντιζε να πάρει και κανα πτυχίο-μεταπτυχιακό- διδακτορικό...σκεπτόμενος όχι να κάνει τη δουλειά του, αλλά την επόμενη επιλογή του.
2. Ποιοι "φταίνε¨; Πρώτα οι ίδιοι οι ΣΣ που δεν τίμησαν τη θέση τους. Μετά όλοι οι εκπαιδευτικοί που ανέχτηκαν καταστάσεις και "καλός ΣΣ" ήταν ο "εξαφανισμένος", ενώ "δύστροπος" όποιος εμφανιζόταν και προσπαθούσε έστω και με λάθη να βοηθήσει. Και τέλος οι Περιφερειακοί Διευθυντές. Ο έλεγχος θα ήταν πανεύκολος αν υποχρέωναν τους ΣΣ να αναρτούν στο διαδίκτυο μηνιαίο προγραμματισμό επισκέψεων στα Σχολεία. Γιατί "ο φόβος φυλάει τα έρμα".
3. Και τώρα; εκδόθηκε ένας νόμος με αρμοδιότητες "γραφειοκρατικού τύπου" στους Συντονιστές. Ο ρόλος απαιτεί καθημερινή παρουσία, αν θέλει κάποιος να κάνει στοιχειωδώς τη δουλειά του. Πολλοί ευελπιστούν (και έκαναν αίτηση) με τη λογική να δουλεύουν "εξ αποστάσεως". Επίσης ο νόμος και τα κριτήρια έδωσαν το δικαίωμα στον κάθε "πικραμένο" να θεωρεί ότι κάνει για Συντονιστής και να ελπίζει σε επιλογή του. Ψεύτης να βγω, αλλά θα αναπολήσουμε τους ΣΣ με τις καταστάσεις των "παντογνωστών" άσχετων Συντονιστών που αναγκαστούμε να συνεργαστούμε.
ΥΓ1. Όσα αναφέρω, αναφέρονται στην πλειοψηφία. Υπάρχουν και φωτεινές εξαιρέσεις
ΥΓ2. Θεωρώ ότι ζήτημα του Υπουργείου ήταν να "τελειώνει" με τους παλιούς ΣΣ

ΑΣΚΟΣ ΤΟΥ ΑΙΟΛΟΥ
|

Γεια σας! Μπορεί κάποιος/α να μου εξηγήσει πως μερικοί υποψήφιοι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου αποκλείστηκαν ως ΜΗ ΔΕΚΤΟΙ με τις παρακάτω παρατηρήσεις
«Α)Από το πτυχίο αλλοδαπής που έχει προσκομίσει δεν προκύπτει η γνώση ξένης γλώσσας, καθώς δεν είναι αναγνωρισμένο από ΔΟΑΤΑΠ και Β) Δεν εμπεριέχεται στην αίτηση υποψηφιότητας επίσημη μετάφραση της ξενόγλωσσης βεβαίωσης γνώσης από την αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΞ ή άλλο αρμόδιο κατά νόμο όργανο» από την στιγμή που είναι ήδη στελέχη (ΣΣ και Διευθυντές Σχολικών μονάδων ) και είχαν μοριοδοτηθεί στις προηγούμενες κρίσεις για τα παραπάνω πτυχία και πιστοποιητικά ξένων γλωσσών, ενώ τώρα μετά από ενδελεχή έλεγχο εξαφανίστηκαν οι επίσημες μεταφράσεις και οι αναγνωρίσεις ΔΟΑΤΑΠ που υποτίθεται ότι στις προηγούμενες κρίσεις (2011, 2015, 2017) προσκομίστηκαν . Ίσως έλεγχος με έλεγχο διαφέρει ; Μήπως ανοίγει και άλλος ασκός του Αιόλου; Γιατί αν ισχύουν τα παραπάνω κάποιοι και κάποιες κατέχουν θέσεις στελεχών παράνομα, και όσοι έχουν έννομο συμφέρον να κάνουν προσφυγές. Περιμένω τις απόψεις σας.

σχολ. συμβουλ.
|

@ολα για την καρέκλα μου
Θα σου πω μόνο ότι το 80% των μαθητών της ΣΤ τάξης του δημοτικού που δίνει για Lower το παίρνει.

Εσύ πιστεύεις ότι ο μαθητής της ΣΤ τάξης δημοτικού επειδή έχει το Lower μπορεί να διαβάζει άρθρα επιστημονικά στα Αγγλικά και να συντάσσει κείμενα για δημοσίευση άρθρων.

Πολύ αφελείς οι σκέψεις σου ειλικρινά.

Λυπάμαι που το 2018 η ρηχότητα της σκέψης των εκπαιδευτικών που υποστηρίζουν τέτοιες απόψεις αντανακλάται στο επίπεδο της διδασκαλίας μέσα στην τάξη τους.

Εννοείται εάν με ρωτάς ότι πρέπει να υπάρχει και το τυπικό προσόν της γλώσσας

Άλλο όμως το ένα και άλλο ο κόφτης.
Αυτά

Για τη γλωσσομάθεια
|

@Ένας Σ.Σύμβουλος
Κύριε Σύμβουλε, δυο παρατηρήσεις (δευτερεύουσες σε σχέση με το κυρίως κείμενό σας, το οποίο είναι πολύ ενδιαφέρον):
α) Από όσο γνωρίζω, για να γίνει κάποιος δεκτός ως μεταπτυχιακός φοιτητής ή ως υποψήφιος διδάκτωρ είναι προαπαιτούμενη εκ του νόμου η πιστοποιημένη γλωσσομάθεια ή η γραπτή ή/και προφορική εξέταση σε ξένη γλώσσα, την οποία διενεργεί το Πανεπιστήμιο. Πώς γίνεται να έχουν μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο χωρίς την προαπαιτούμενη γλωσσομάθεια; Κάτι παράτυπο υπάρχει ίσως εδώ;
Όπως και να 'ναι, ένας κάτοχος μεταπτυχιακού ή διδακτορικού είναι αδιανόητο να μην έχει πιστοποίηση γλωσσομάθειας. Και, φαντάζομαι, ότι όλοι οι σχολικοί σύμβουλοι έχουν μεταπτυχιακούς τίτλους.
β) Οι σύμβουλοι που έχουν σπουδάσει ή διδάξει στο εξωτερικό (φαντάζομαι ότι εννοείτε στη γλώσσα της ξένης χώρας), εάν έχουν ολοκληρώσει τις σπουδές τους και έχουν πτυχίο, μεταπτυχιακό ή διδακτορικό στην ξένη χώρα, τότε το ΑΣΕΠ τους αναγνωρίζει επίπεδο γλωσσομάθειας Γ2. Επομένως δεν υπάρχει η περίπτωση συναδέλφων στην οποία αναφέρεστε.
γ) Τα τελευταία χρόνια γίνεται πολύς, επίσημος ή ανεπίσημος, λόγος για πιστοποίηση στις ΤΠΕ και στις ξένες γλώσσες. Ας έκαναν μια προσπάθεια και αυτοί οι σύμβουλοι (η δια βίου μάθηση πρέπει να μας αφορά όλους) να πάρουν ένα πιστοποιητικό γλωσσομάθειας. Το οποίο όντως θα τους ήταν χρήσιμο για τις διεθνείς συνεργασίες τους. Κι αν ήξεραν π.χ. αγγλικά, ευκαιρία θα ήταν να τα φρεσκάρουν την ευχερή χρήση τους μέσω της προετοιμασίας για τις εξετάσεις γλωσσομάθειας.

ολα για την καρέκλα μου @ σχολ. συμβουλ.
|

Εσείς δηλαδή το πιστεύετε; Δε θα έρθω σε αντιπαράθεση μαζί σας... αν πιστεύετε ότι χωρίς ένα Lower το 2018 κάποιος μεταφράζει και διαβάζει αγγλικά, ας το πιστεύετε... Ο καθένας όπως αντιλαμβάνεται τον ρόλο του!

Ένας Σ.Σύμβουλος
|

Ως Σχολικός Σύμβουλος που δεν ανήκε ποτέ (και ούτε πρόκειται) σε οποιοδήποτε κόμμα, δεν επηρεάζεται από οποιονδήποτε από τους γνωστούς κόφτες, έχει υποβάλλει αίτηση για την επανεκλογή του σε θέση ΣΕΕ και ενδιαφέρεται για την εκπαίδευση και όχι για για τους εκάστοτε κρατούντες, ας πω και εγώ δύο πράγματα.
Η δουλειά του ΣΣ είναι εξαιρετικά πιο απαιτητική από τη δουλειά του εκπαιδευτικού, το λέω από προσωπική πείρα, καθώς και από συζητήσεις με συναδέλφους, δεν αξίζει τη μικρή αύξηση του μισθού, πράγμα που βέβαια ισχύει και για τους διευθυντές σχολείων, δεν είναι οικονομικό το κίνητρο.
Όλοι οι υπάρχοντες ΣΣ έχουν κάτι για το οποίο είναι σημαντικοί, αυτό δεν σημαίνει ότι είναι όλοι καλοί χαρακτήρες ή γνώστες των πάντων, ούτε ότι θα τους ήθελα όλους για παρέα, σίγουρα όμως έχουν επιστημονικά προσόντα. Κάποιοι από τους νέους ΣΕΕ, δεν θα έχουν τέτοια προσόντα, το να είσαι απομονωμένος στην τάξη σου και να κάνεις μάθημα για 30 χρόνια, έχοντας σαν εξωδιδακτική απασχόληση την καταμέτρηση των απουσιών δεν σε κάνει καλύτερο από αυτόν που έχει 9 χρόνια στην τάξη, επιπλέον σπουδές, θητεία σε θέση ΣΣ και καθήκοντα που απαιτούν οργάνωση και συνεργασία με ανθρώπους. Τα πολλά χρόνια σε ένα σχολείο ίσως σε κάνουν πιο κατάλληλο για διευθυντή, ιδιαίτερα στην επαρχία, για ΣΕΕ όμως δεν αρκούν.
Σχετικά με τα αγγλικά, δεν περίμενα και ο ίδιος ότι θα υπήρχαν τόσοι ΣΣ χωρίς lower, όμως ρώτησα κάποιους και απλά δεν μπήκαν στον κόπο να πάρουν τέτοια πιστοποίηση, άλλωστε η ευκολία στις ξένες γλώσσες είναι ειδική ικανότητα που δεν σχετίζεται με αυτή που απαιτείται για να κάνεις διδακτορικές σπουδές στα ελληνικά. Υπάρχουν και ΣΣ που δεν έχουν Β2 ενώ σπούδασαν πολλά χρόνια στο εξωτερικό ή δίδαξαν πολλά χρόνια στο εξωτερικό, απλά δεν ενδιαφέρθηκαν για πιστοποίηση γιατί δεν περίμεναν ότι θα ήταν προαπαιτούμενος κόφτης.
Ακούγονται σποραδικά κάτι ευτράπελα σχετικά με την ικανότητα των ΣΣ να διδάσκουν μαθητές, ή πως δεν γνωρίζουν τα νέα βιβλία, δεν έχω γνωρίσει κανένα μέχρι στιγμής ούτε της πρωτοβάθμιας, ούτε της δευτεροβάθμιας, που να μην έχει μεγάλη άνεση με τους μαθητές ή να μην ξέρει όχι μόνο τα βιβλία αλλά και τα ΑΠΣ και τη σχετική νομοθεσία, υπονοούμενα του τύπου, ας γυρίσει στην τάξη να δει τα δύσκολα, είναι ανυπόστατα.
Κάτι που επίσης δεν καταλαβαίνουν πολλοί, είναι ότι η επιθυμία κάθε κυβέρνησης, να έχει στελέχη εκπαίδευσης που πρόσκεινται κομματικά σε αυτή, ή είναι φιλικά προς αυτή, δεν είναι για να προωθούνται προς τα σχολεία οι εντολές του υπουργείου, αυτό είναι εύκολο να γίνει, χρειάζονται μόνο ευσυνείδητοι επαγγελματίες. Χωρίς να σημαίνει ότι όλοι οι ΣΣ που γνώρισα είναι ευσυνείδητοι επαγγελματίες, όχι περισσότερο τουλάχιστον από τους υπόλοιπους ανθρώπους, δεν γνώρισα πάντως κάποιον που να μην έκανε τα δεκάδες πράγματα που το υπουργείο ζητούσε, άσχετα με τις πολιτικές του πεποιθήσεις. Αντιθέτως, κάποια από αυτά σταματούσαν ή απαξιώνονταν σε υψηλότερο επίπεδο.
Έχει επίσης ενδιαφέρον το ότι ο απλός εκπαιδευτικός νομίζει πως ο ΣΣ είναι κοντά στην εξουσία και έχει εσωτερική πληροφόρηση για τα πάντα, η αλήθεια είναι ότι η γνώμη των ΣΣ πολύ σπάνια ζητήθηκε για οποιαδήποτε αλλαγή. Οι γνώση των ΣΣ για τη νομοθεσία δεν βασίζεται σε κάποιου είδους σεμινάρια που τους έχουν γίνει, διαβάζουν και αυτοί τις εκπαιδευτικές ιστοσελίδες και τη νομοθεσία, τα συζητούν και προσπαθούν να βγάλουν άκρη όπως όλοι, είναι και αυτό μια επιπλέον απαίτηση από το ρόλο που δεν σχετίζεται με τα διδακτικά χρόνια στο σχολείο.
Να κλείσω με αυτό που με πρόσβαλε περισσότερο στη διάρκεια της θητείας μου. Όλοι οι ΣΣ, αξιολογήθηκαν και επιμορφώθηκαν στο υπουργείο για την αξιολόγηση με το ΠΔ152, προκειμένου να αξιολογήσουν τους διευθυντές και αργότερα τους εκπαιδευτικούς. Εκεί δόθηκαν σαφείς οδηγίες πως θα έπρεπε να γίνει κάθε προσπάθεια ώστε κανείς εκπαιδευτικός να μην βγει ανεπαρκής. Στη συνέχεια αξιολογήθηκαν όλοι οι διευθυντές των σχολείων από τους ΣΣ. Στις μεταξύ μας συζητήσεις, έγινε φανερό ότι όλοι οι διευθυντές των σχολείων ευθύνης μας, στη δική μου περιοχή τουλάχιστον, αξιολογήθηκαν μεταξύ 80-100, στην κατηγορία "αριστα", εκτός από μία μόνο θυμάμαι περίπτωση που κάποιος ήταν στο "λίαν καλώς". Όχι πολύ καιρό μετά από αυτό, ένας υπουργός είπε δημόσια, ότι η επόμενη αξιολόγηση (αποτίμηση) θα γίνει από έντιμους εκπαιδευτικούς, εκτιμώ εννοούσε όχι από εμάς τους ανέντιμους ΣΣ
Όσο για το νέο θεσμό των ΣΕΕ, κανείς δεν μπορεί να ξέρει τι ακριβώς θα είναι πριν λειτουργήσει, άσχετα με τα όσα αναφέρονται στο νόμο.

σχολ.συμβουλ.
|

@ όλα για την καρέκλα μου...

Δηλαδή πιστεύεις πραγματικά ότι αυτός που έχει επίπεδο ξένης γλώσσας β2 γνωρίζει αγγλικά και μπορεί να παρακολουθεί και να μεταφράζει, ενώ ένας που δεν έχει αυτό το χαρτί δεν μπορεί να διαβάζει ή να μεταφράζει αγγλικά?

Πλανάσαι πλανην οικτρά.

Όλα έγιναν για να φύγουν οι ΣΣ της ΑΘΜΙΑΣ που σε ποσοστό 50-60% δεν είχαν ξένη γλώσσα επειδή ήταν παλαιοί και δεν χρειαζόταν τότε γλώσσα. Οι χειρουργοί της επέμβασης το μελέτησαν σε βάθος και με λεπτομέρεια.

Αυτά.

όλα για την καρέκλα μου...
|

Ας σταματήσει πια αυτή η παραφιλολογία για τους υποψηφίους που αποκλείστηκαν. Να θέσω απλά 2 ερωτήματα: α) μπορεί να σταθεί εκπαιδευτικός ως συντονιστής εκπαιδευτικού έργου χωρίς πιστοποίηση βασικού επιπέδου σε ξένη γλώσσα; Δηλαδή ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα πώς θα το παρακολουθεί; με μεταφραστή; αστεία πράγματα... και β) τα χρόνια διδακτικής υπηρεσίας είναι ή δεν είναι απολύτως απαραίτητα; Νοείται συντονιστής εκπαιδευτικού έργου που δεν έχει διδάξει 20 χρόνια σε τάξη; Πρώτα από όλα δεν έχει διδάξει τα "νέα" βιβλία και έχει σοβαρές αδυναμίες στον σχεδιασμό και την οργάνωση του μαθήματος! Δηλαδή αυτοί οι εκπαιδευτικοί πώς θα σταθούν ως συντονιστές; με ποια εμπειρία πρακτικής άσκησης; δεν αρκεί η θεωρητική κατάρτιση... στη συνείδηση των εκπαιδευτικών ξέρουμε ποιοι αξίζουν να βρίσκονται σε αυτή τη θέση και δυστυχώς δε θα τους δούμε να την καταλαμβάνουν γιατί αυτοί οι άνθρωποι δεν έθεσαν καν υποψηφιότητα. Να αναφέρω κιόλας και περιπτώσεις διευθυντών που έθεσαν υποψηφιότητα; ποιο ήταν το παιδαγωγικό έργο ορισμένων; αυτοκριτική δεν υπάρχει; άνθρωποι που δεν έτρεξαν ποτέ οι ίδιοι ένα πρόγραμμα στο σχολείο τους, δε συντόνισαν ποτέ ένα δίκτυο, δεν έχουν επιμορφώσει καν εκπαιδευτικούς, "...- θα τους δούμε συντονιστές ποιου έργου; Έτσι για να προβληματιστούμε αναλόγως!

Δημήτρης
|

Στη Δυτική Μακεδονία οι "επικρατέστεροι" για την κάλυψη των θέσεων συντονιστών προέρχονται από τις περιφερειακές ενότητες εκτός Κοζάνης. Υπολογίζοντας το ελάχιστο κόστος της καθημερινής μετακίνησης σε σχέση με το επίδομα του συντονιστή διαπιστώνεται ότι οι συντονιστές θα πληρώνουν τουλάχιστον τα τριπλάσια χρήματα για να προσέρχονται καθημερινά στη δουλειά τους. Μήπως όμως δεν θα προσέρχονται; Μήπως ήδη υπάρχει συμφωνία με τον περιφερειακό διευθυντή για να μην προσέρχονται καθημερινά στην εργασία τους; Από την άλλη "χαζοί" είναι όσοι θέτουν υποψηφιότητα με τόση μεγάλη οικονομική ζημιά; Προφανώς όχι, κάτι περισσότερο θα ξέρουν. Επίσης παραβλέπεται το πόσο σχετικό είναι το μεταπτυχιακό ή το διδακτορικό με την υπό διεκδίκηση θέση, ενώ είτε κάποιος έχει 50 είτε 5 δημοσιεύσεις σε συνέδρια, περιοδικά κά εξισώνονται.

ΛΟΥΚΑΣ
|

Εξαιρετική ανάλυση. Τα πράγματα είναι ακριβώς έτσι όπως περιγραφονται στο κείμενο και μόνο καλύτερα από πριν δεν διαφαίνονται. Ας ελπίσουμε λοιπόν στον από μηχανής θεό που έστω και την υστάτη ώρα που και που εμφανίζεται! Ειδάλλως, δικαιώνονται πανηγυρικά οι σχολικοί σύμβουλοι.

Πλατάρος Γιάννης
|

Μπράβο για το λελογισμένο και προσγειωμένο στην πραγματικότητα ρεποτράζ.
Κάποιες επισημάνσεις:
1) Κανένας δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν ήξερε δεν φανταζόταν, δεν προέβλεπε. Όλα έγιναν επίτηδες και επί σκοπώ.
2) Η μόνη κατηγορία που έχει κάποιο ΥΠΟΤΥΠΩΔΕΣ ΚΙΝΗΤΡΟ είναι όσοι είναι συλλήβδην:
α) Σχετικά, νέοι.
β) Ανύπαντροι ή χωρισμένοι, αλλά χωρίς παιδιά.
γ) Διαμένουν στην έδρα του ΠΕΚΕΣ.
δ) Δεν είναι Διευθυντές Σχολικών Μονάδων.
ε) Βαριούνται με τις διακοπές του Θέρους διότι δεν έχουν ρεπερτόριο με δημιουργικές δραστηριότητες.
στ) Επενδύουν ότι ΜΕΤΑ από την περιπέτεια, ίσως υπάρξει προοπτική ή την παρούσα περίοδο γίνει «αναπροσαρμογή του επιδόματος» διότι «είναι δίκαιο και πρέπει να γίνει πράξη.»

@ Τυφλός Κηδεμόνας: (;)
Για τον θεσμό του Μέντορα:
Πρέπει να υπάρξουν διορισμοί. Μιλάμε για μετά 7-8 έτη.
Βάλατε κριτήριο τα 20 έτη διδακτικής. Παρ΄ότι μοιάζει σωστό, (το 15 θα ήταν καλύτερο) αν δεν συνοδεύεται από γνώση χρήση ΤΠΕ και αυξημένη Παιγαγωγική επάρκεια, θα έχουμε μια ιδιότυπη μαθητεία αλληλοδιδακτικής και αναπαραγωγής όλου του αναδομητέου στραβού πλαισίου της ελληνικής εκδοχής για την Εκπαίδευση. Ο πάλιουρας, πρέπει να έχει αναβαθμισμένο πλαίσιο προσόντων και οι συνήθεις πάλιουρες, δεν έχουν! Επειδή φαίνεται να πιστεύετε και σεις στα «κίνητρα» προλάβατε να τους δώσετε οικονομικό κίνητρο -επίδομα .....1.100€ καθαρά!!! Αυτό το κάνατε, επειδή ο κάθε ένας νομίζει ότι έχει γνώμη, βαρύνουσα και σημαίνουσα. Κι όταν μάλιστα δεν φορολογείται η έκφραση γνώμης με 1 λεπτό του ευρώ, όλοι έχουν και την διατυπώνουν! (κίνητρο)
Το κόστος αναλύεται ως μισός μισθός του «πάλιουρα» που πλέον δεν θα κάνει μάθημα για τις μισές ώρες, ας πούμε 700€ ΣΥΝ 400€ για τον αναπληρωτή που θα καλύψει το ωράριό του, με μετριοπαθείς υπολογισμούς, 1.100€. Αν μάλιστα δεν έχει επί πλέον προσόντα (Β΄επίπεδο, Μεταπτυχιακό ειδικής διδακτικής) η δημοσιονομική ζημιά αποτιμάται ως πολύ μεγαλύτερη, δεν έχω το υπολογιστικό μοντέλο κόστους.
Όμως είναι πάρα πολύ καλό να λέμε την γνώμη μας εδώ για να παίρνουμε ανάδραση.
Μπορεί και εγώ να κάνω λάθος....

ΑΙΑΣ
|

Μεγάλα ζητήματα:
1. Περιφέρειες και ΠΕΚΕΣ χωρίς καμιά αίτηση σε βασικές ειδικότητες
2. Περιφέρειες και ΠΕΚΕΣ με ΜΟΝΑΔΙΚΗ αίτηση ή πολύ λίγες αιτήσεις για κάποιες ειδικότητες
3. Οι πολλοί αποκλεισμοί που για 1η φορά υπήρξαν σε κρίσεις στελεχών
4. Ο στενός χρόνος και τα όσα διαδίδονται για τις υποψηφιότητες κτλ.

Dia
|

Βασικό μειονέκτημα πάντως είναι και οι θερινές διακοπές, ειδικά για τους Δ/ντες που έτσι κι αλλιώς παίρνουν επίδομα και επιπλέον έχουν και την αυτονομία τους! Συμφωνώ με το σχόλιο @ Blind Guardian για τους μέντορες, θα ήταν πολύ καλός θεσμός και δίπλα στον εκπαιδευτικό!

Vagelis
|

Για όσους έχουν ξένη γλώσσα επιπέδου ίσο ή/και ανώτερο του Β2 αλλά δεν το μετάφρασαν, θυμίζω ότι κριτήριο αποκλεισμού είναι η ΜΗ ΚΑΤΟΧΗ και όχι η μεταφρασιμότητα. Όσοι έχουν το κριτήριο της ξένης γλώσσας αλλά δεν πρόλαβαν να το μεταφράσουν, ας κάνουν ένσταση, μεταφράζοντας μέχρι την Τρίτη τον ξενόγλωσσο τίτλο. Προλαβαίνετε...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ