ΕΕΤΕΜ: Έγγραφο στον υπουργό Παιδείας για το απαράδεκτο πόρισμα της Επιτροπής για τους πολιτικούς Μηχανικούς Δομικών Έργων και Έργων Υποδομής

11/12/2018

Άκουσε το άρθρο

Σε εκτέλεση της απόφασης της Κ.Δ.Ε, που λήφθηκε στη συνεδρίασή της στις 30-11-2018, απεστάλη έγγραφο προς τον υπουργό Παιδείας, αναφορικά με το απαράδεκτο πόρισμα της Επιτροπής για τους πολιτικούς Μηχανικούς Δομικών Έργων και Έργων Υποδομής, ενώ στο ίδιο έγγραφο υποβλήθηκαν και αντιπροτάσεις.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (31)

ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΟΙΑ
|

ΑΝ ΜΗ ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΧΑΜΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΟΥ πολυτεχνειου του ΔΟΜΟΣΤΑΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ οι ως πρώην "Δομικών Έργων". Και συμφωνώ απόλυτα με την Εξέλιξη + Master...+...+ κτλ. για να φτάσει κάποιος να μελετά Γέφυρες, Προεντεταμένα, Τουνελ, Επιφανειακοί φορείς με πεπερασμένα, Ανάλυση μη γραμμική, χρονοιστορίες κλπ.
Αλλά προς Θεού!!! το θεωρώ αδιανόητο το ότι καθόμαστε και διαπραγματευόμαστε για τα αυτονόητα δικαιώματά μας για 2όροφο ή όχι 3 όροφο ή ψηλό ή κοντό ή μακρύ ή παχύ..., με αντισεισμικό ή χωρίς... για Μεταλλικά κτήρια - κοτέτσια - αποθήκες- Υπόστεγα, με πέδιλα και όχι πεδιλοδοκούς λόγω του ότι θεωρείται ελαστική στήριξη κλπ.... και άλλες χίλιες δυο χαζαμάρες....
Έλεος....

Το πρόβλημα Δεν πρέπει να λυθεί με διαμαρτυρίες φωνές και κακό των Μελών των αποφοίτων καμιάς σχολής (ΤΕΙ-ΑΕΙ)!!!! Το θεωρώ ΝΤΡΟΠΗ!!!!

το ΘΈΜΑ πρέπει να το λύσουν οι Καθηγητές με το υπουργείο ήρεμα και όμορφα βάσει του προγράμματος σπουδών των ECTS κτλ....
Για μένα φταίνε οι ίδιοι οι καθηγητές , πρόεδροι, ακαδημαικοί που επιτρέπουν να συμβαίνει αυτό που όλοι γνωρίζουμε...
Δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να εμπλέκονται μες στο υπουργείο (ΕΕΤΕΜ - ΤΕΕ) διότι το πρόβλημα ΔΕΝ λύνεται έτσι.
Ποιός δεν το κατάλαβε ακόμη?
Δεν φταίνε οι απόφοιτοι να μαλώνουν μεταξύ τους.
Ντροπή των Ακαδημαϊκών!!!! Είναι οι μόνοι που μπορούν και πρέπει να δώσουν λύση.

ΓΙΑΝΝΗΣ Μ ΡΟΔΟΣ
|

"Ακόμα μια φορά η ΕΕΤΕΜ τορπιλίζει την πρόσδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων στους απόφοιτους ΚΑΤΕΕ και ΤΕΙ" Αυτά που προτείνει η "επιτροπή " δεν είναι δικαιώματα αλλά εξευτελισμός κε Χιωτίνη. Δείχνουν επίσης πως σκοπός των συντακτών τους ήταν η εξαφάνιση του ανταγωνισμού και τίποτα άλλο. Όσο για τις πονηριές περί κρεμαστών γεφυρών και ΚΑΤΕΕ να τις αφήσετε κατά μέρος. Τα ΤΕΙ δεν είναι ΚΑΤΕΕ απλώς προέρχονται από αυτά όπως το ΕΜΠ από μια απλή τεχνική σχολή και δεν γνωρίζω πολλούς απόφοιτους οποιουδήποτε πολυτεχνείου η πανεπιστημίου που μπορούν να μελετήσουν κρεμαστές γέφυρες η ουρανοξύστες αν και μπορούν σύμφωνα με τους σοφούς μας να τα υπογράψουν . Κατά τους ίδιους μάλιστα "σοφούς " εγώ δεν μπορώ να μελετήσω ούτε διώροφη σιδηρά αποθήκη ούτε κατοικία με υποστηλώματα ούτε φυσικά να χειριστώ ένα GPS. Σταματήστε τις υποκρισίες επιτέλους και μην δείχνετε αποδιοπομπαίους τράγους ΕΕΤΕΜ κλπ. Πείτε την αλήθεια "δεν σας θέλουμε στα πόδια μας" και "θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας εξοντώσουμε". Δεν είσαστε τόσο ηλίθιοι οσο πιστεύετε.

Πανος
|

Κε. Χιωτινη ένα σχόλιο παρακαλώ για την τελευταία ανακοίνωση του υπουργείου ότι βάζει ταφόπλακα στο εγχειρημα για προσμέτρηση μεταπτυχιακών τίτλων

Ευχαριστώ

Dimitris
|

Κ. Χιωτίνη θα ήθελα την αποψή σας για το άρθρο του Κ. Βαρελίδη, θεωρείτε πως είναι φανταστικά αυτά που πραγματετεύεται?
Κανείς δεν ζήτησε εξομοίωση με πολυτεχνείο, αλλα τουλάχιστον τα δικαιώματα να είναι στα πλαίσια της λογικής με βάση το πρόγραμμα σπουδών.Αντί αυτού μας παρουσιαζούν ένα πόρισμα που στην ουσία μας αφήνει εκτός απο οποιαδήποτε μελέτη η επίβλεψη, του αντικείμενου σπουδών μας.Δηλαδή δεν μιλάμε για δικαιώματα αλλα για πόρισμα αποκλεισμού, το οποίο μάλιστα γίνεται εντελώς απροκάλυπτα πλέον, πιθανόν για να προλάβουν εξελίξεις σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, ενώ εξαφανίζονται τα ΤΕΙ, ώστε οι απόφοιτοι να μην μπορέσουν να διεκδικήσουν τίποτα απολύτως.
Επίσης, θέλω να αναφερθώ και στο μεταπτυχιακό που, όπως πιστέυεται θα μας εξασφαλίσει επαγγελματικά δικαιώματα διπλωματούχου,δεν πρόκειται να αφήσει το ΤΕΕ να συμβεί.Πιθανόν να είναι το τυρί στην φάκα για να περάσουν τα υπόλοιπα αναίμακτα.

Γιωργος
|

ΤΕΙ+ ΜΑΣΤΕΡ ( ακομα και σε συγγενείς επιστήμες πχ μαθηματικα -πληροφορική κλπ)= ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ με απεριόριστα δικαιώματα αυτο θα έπρεπε να εννοείται..
Αφου που δεν θα γίνει δεκτό ειναι τα ΕΔ που μας ετοιμάζετε..
Προτείνετε να κάνουμε δεκτα τα ΕΔ αυτα? ΔΗΛΑΔΗ ειστε καθηγητής επαλ? Για αυτο παλεψανε οι 2 γνωστοι πρυτανεις των 2 τει?

Μηχανικός ΤΕ
|

Εσείς κύριε Χιωτίνη αυτά τα βλέπετε λογικά ;

Απόσπασμα από ΠΔ88_2018 από τα Ε.Δ. των ΑΤΜ.

‘’ιθ. Εκπόνηση Στατικών μελετών σε απλές οικοδομικές εργασίες και νέα κτηριακά έργα ύψους μέχρι δύο ορόφων.’’

Απόσπασμα από το πόρισμα που βγήκε στο φως της δημοσιότητας της επιτροπής των Πολιτικών Μηχανικών ΤΕΙ

• μελέτες κτηριακών έργων απλών κατασκευών, όπως μελέτες τοιχωματικών κατασκευών [ΚΠΜ με ηv>0.65 ΕΝ1998 ή ΤΜΕΟ ΕΝ1998, ή ηv>0.60 ΕΑΚ], συνήθους σπουδαιότητας (Σ2 ΕΑΚ ή ΕΝ1998), μέχρι διωρόφου από σκυρόδεμα (Σημ. το υπόγειο η το πατάρι δεν θεωρείται όροφος, όπως και στα Βασιλικά Διατάγματα, στις σχετικές ερμηνείες ΥΠΕΧΩΔΕ-ΥΠΕΚΑ, κ.α.).

Από την παράθεση των δυο κείμενων εύκολα γίνεται κατανοητό ότι οι ΑΤΜ θα έχουν στατικές μελέτες μέχρι δυο ορόφους κάθε υλικού ( πέτρας , μεταλλικού , ξύλινου , σκυροδέματος ) και κάθε στατικού συστήματος από σκυρόδεμα όπως τοιχωματικό ,πλασιωτό , διπλό η δυαδικό κ.α) εν αντιθέσει οι πολιτικοί μηχανικοί των ΤΕΙ με απείρως περισσότερα μαθήματα στα στατικά, οι στατικές μελέτες μέχρι δυο ορόφους τις οποίες αυτοδύναμα θα μπορούν να υπογραφούν περιορίζεται αυστηρά με υλικό κατασκευής τους Φ.Ο. το σκυρόδεμα και το στατικό σύστημα αυτού σε τοιχωματικό !!!!!! Από την διατύπωση του πορίσματος συνολικά (που καταδεικνύει την προχειρότητα κατά την σύνταξη τους) το στατικό σύστημα του Φ.Ο. και το υλικό περιορίζει οριζόντια και τις άλλες μελέτες για 2/οροφο (Αρχιτεκτονικά , μελέτη ενεργειακής απόδοσης , κ.α.) Επίσης στους ΑΤΜ δίνεται η συνταξη αρχιτεκτονικής μελέτης κάθε υλικού και στατικού συστήματος μέχρι 3 ορόφους (βδ72) , εν αντιθέσει στου Πολιτικούς Μηχανικούς των ΤΕΙ με απείρως περισσότερα μαθήματα αρχιτεκτονικών μέχρι 2 ορόφους μόνο από σκυρόδεμα.

Εγώ θέτω ένα απλό ερώτημα αυτά είναι λογικά ;

Γιώργος Παπαδόπουλος
|

@ Νικήτας Χιωτίνης
Με έχετε μπερδέψει λιγάκι. Στο πρώτο σας σχόλιο λέτε ότι η «Επιτροπή ΤΕΕ-ΤΕΙ» συστάθηκε με πρωτοβουλία σας, ενώ σε μεταγενέστερο σχόλιο σας λέτε ότι η πρωτοβουλία άνηκε σε «αξιωματούχο του ΤΕΕ». Τελικά σε ποιον άνηκε η πρωτοβουλία; Αντιλαμβάνομαι ότι έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε, αλλά θα μπορούσατε να κάνετε μια αναδρομή στο αρχείο σας (που φαντάζομαι ότι θα έχετε) να μας πείτε ποιος ήταν τελικά αυτός ο «αξιωματούχος του ΤΕΕ». Αφού η επιτροπή όπως λέτε είναι καταγεγραμμένη, υπάρχουν κάπου (ας πούμε επίσημα) καταγεγραμμένα τα μέλη της;
Επειδή το έχετε αναφέρει ξανά αυτό, δεν σας κάνει εντύπωση ότι η επιτροπή ουδέποτε συνεδρίασε; Μήπως ήταν μια από τις προσχηματικές ιδέες του ΤΕΕ;

Πάμε τώρα στα υπόλοιπα.
1 Λέτε ότι «δεν είναι δυνατόν ένας που έχει σπουδάσει 5 χρόνια και έχει τα ίδια ακριβώς δικαιώματα με αυτόν που έχει σπουδάσει 4. Είναι ζήτημα λογικής.»
Δεν ξέρω τι διεκδικεί ο καθένας, αλλά εγώ (ως Πτυχιούχος Ηλεκτρολόγος Μηχανικός ΤΕΙ) ΔΕΝ θέλω “ακριβώς” τα ίδια δικαιώματα με τα δικαιώματα των Διπλωματούχων Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, διότι αυτοί έχουν απεριόριστα δικαιώματα στα ηλεκτρολογικά, στα μηχανολογικά αλλά και στο κομμάτι της πληροφορικής.
Εγώ ζητάω να έχω δικαιώματα στα ηλεκτρολογικά. Και ναι, σε αυτά θέλω απεριόριστα, διότι τα έχω ΣΠΟΥΔΑΣΕΙ.
Μπορείτε να μου εξηγήσετε πως ο Διπλωματούχος Ναυπηγός Μηχανικός δικαιολογείται να έχει ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ δικαιώματα στα ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΑ από ότι ένας Πτυχιούχος Ηλεκτρολόγος Μηχανικός;

2. Αφού όπως λέτε τα περισσότερα κτίρια που χτίζονται τώρα είναι διώροφα, τότε τι πειράζει να έχουν δικαιώματα για πολυώροφα κτίρια οι Μηχανικοί των ΤΕΙ; Αφού δεν πρόκειται να τα ασκήσουν ποτέ (σύμφωνα πάντα με τη δική σας λογική).
Αυτό που πρέπει να γίνει αντιληπτό είναι ότι τα δικαιώματα δεν μπορούν να βασίζονται στο τι ζητάει κάθε φορά η αγορά, παρά μόνο στο τι μαθήματα έχει διδαχθεί ο καθένας. Δηλαδή αν πούμε ότι σε κάποια χρόνια η τάση της αγοράς (για τον οποιοδήποτε λόγο) κινηθεί προς τα πολυώροφα, τότε θα υπάρξει ανάλογη αλλαγή και των δικαιωμάτων;
Πτυσσόμενα δικαιώματα πρώτη φορά ακούω...

3. Επειδή εγώ δεν θέλω να κάνω πρόζα σας απευθύνω το εξής ερώτημα: όταν μιλάτε για ισοτίμηση 5ετών σπουδών με 4ετείς τι ακριβώς εννοείτε; Για να κάνω το ερώτημα πιο σαφές: εάν εγώ (Πτυχιούχος Ηλεκτρολόγος Μηχανικός) είμαι κάτοχος μεταπτυχιακού ποια θα είναι τα δικαιώματα μου; Απεριόριστα μόνο στα ηλεκτρολογικά ή απεριόριστα στα ηλεκτρολογικά, στα μηχανολογικά και στην πληροφορική;
Αν μιλάμε για την πρώτη περίπτωση το θεωρώ κοροϊδία (δείτε παραπάνω τι αναφέρω για τους Ναυπηγούς και θα καταλάβετε το γιατί). Αν μιλάμε για τη δεύτερη περίπτωση, τότε τη θεωρώ ως εξαιρετικά προωθημένη άποψη, η οποία αν μη τι άλλο αξίζει να συζητηθεί (έστω και αν δεν καταλήξει πουθενά).
Το ερώτημα αυτό σας το απευθύνω για ΤΡΙΤΗ φορά. Τις άλλες δυο προφανώς και δεν υπήρξε απάντηση, ελπίζω τώρα να απαντήσετε.

4. Θα συμφωνήσω μαζί σας. Η εμπειρία, τα μεταπτυχιακά κλπ θα πρέπει να μετράνε για την επαγγελματικά εξέλιξη των μηχανικών. Αυτό όμως να ισχύει για όλους (ΠΕ και ΤΕ).
Δυστυχώς όμως δεν είδα κάποιο άρθρο σας, που να κατακεραυνώνει το ΠΔ 99/2018 για τα επαγγελματικά δικαιώματα των Διπλωματούχων, που κάνει ακριβώς αυτό. Δίνει «άπειρα δικαιώματα» σε ορισμένες ειδικότητες, και μάλιστα όχι μόνο στο αντικείμενο τους, αλλά τους δίνει και δικαιώματα που δεν προκύπτουν από τις σπουδές τους. Δείτε πχ τι λέει ο ΠΣΔΑΤΜ για τα δικαιώματα των Πολιτικών Μηχανικών, αναφορικά με τα τοπογραφικά.
Σε περίπτωση που όντως έχετε αρθρογραφήσει σχετικά, θα ενδιαφερόμουν να το διαβάσω.

5. Μιλάτε για «επαγγελματική εξέλιξη» των Μηχανικών ΤΕΙ. Στην εισήγηση της επιτροπής Γαβρόγλου δεν υπάρχει η λέξη εξέλιξη (προφανώς αποτελεί άγνωστη λέξη και για τα ίδια τα μέλη της επιτροπής).
Φίλοι Μηχανικοί ΤΕΙ των εν λόγω ειδικοτήτων μου είπαν ότι η συγκεκριμένη πρόταση δίνει ΛΙΓΟΤΕΡΑ ακόμα και από το βασιλικό διάταγμα των υπομηχανικών.
Αυτή είναι η εξέλιξη, για την οποία μιλάτε; Εν έτει 2018 (σε λίγο μπαίνουμε στο ’19) και οι Μηχανικοί των ΤΕΙ να έχουν λιγότερα δικαιώματα ακόμα και από τους υπομηχανικούς πριν από 50 χρόνια;

Κλείνοντας θα ήθελα ειλικρινά να μου δώσετε μια απάντηση στο ερώτημα που σας θέτω στο σημείο 3. Σε αντίθετη περίπτωση είμαι αναγκασμένος να θεωρήσω πως το μόνο που σας ενδιαφέρει είναι να «κάνετε πρόζα».

bob mastoras
|

… για την καινούργια γέννα.
Π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για να ‘ρθει,
κι όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων… ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ

Για τους απόφοιτους του ΠΑΔΑ η ΕΕΤΕΜ δεν θα αποτελεί πλέον αναγκαστικό συνομιλητή. Ιδού πεδίο δόξης λαμπρό. Τι ΕΔ θα αποδοθούν; Θα έχουν την δυνατότητα για ΕΔ στο πεδίο των ελευθερο-επαγγελματικών ΕΔ ισότιμων με αυτά των πολυτεχνείων; Εννοώ μαζί με μάστερ. Αμφιβάλλω.

Ήδη οι απόφοιτοι ΠΑΔΑ έχουν λιγότερες δυνατότητες επαγγελματικών διεξόδων ακόμα και από τους απόφοιτους ΤΕΙ. Στον κώδικα ΔΥ για τις θέσεις ΠΕ μηχανικών τα πτυχία τους δεν προβλέπονται. Προβλέπονται μόνο απόφοιτοι πολυτεχνικών σχολών. Φυσικά ούτε θέσεις ΤΕ μπορούν να διεκδικήσουν. Ας μην λέμε ότι η ΕΕΤΕΜ είναι εδώ το εμπόδιο.

Το να προσμετρούνται μεταπτυχιακοί τίτλοι στην απόδοση ΕΔ αντιστοιχεί απολύτως στην λογική και θα αποτελούσε πρόοδο. Πώς όμως θα γίνει αυτό; Το ΤΕΕ ως συνομιλητής θα βάλει τουλάχιστον τα εξής θέματα: α) Σαλαμοποίηση των πτυχιούχων. Δηλαδή διαίρεση σε έτος εισαγωγής πριν και μετά το 1983, 2001, 2012, 2018. β) Κρίση της συνάφειας του μεταπτυχιακού. Με κριτή τον εαυτό του φυσικά. Εκεί θα προσπαθήσει να ακυρώσει όσα περισσότερα μπορεί. Παράδειγμα. Αν ένας ηλεκτρολόγος ΤΕ κάνει μεταπτυχιακό στην πληροφορική θα προσπαθήσουν να πουν – Η πληροφορική δεν είναι συναφής γιατί δεν είναι αντικείμενο μηχανικού - – Η πληροφορική δεν είναι συναφής γιατί δεν είναι συνέχεια του πρώτου πτυχίου – αν η αναγνώριση είναι από το ΣΑΕΠ θα λένε ότι δεν πρέπει να λαμβάνεται υπ’ όψιν κτλ Αν πάλι είναι το μεταπτυχιακό ακριβώς στο αντικείμενο του πρώτου πτυχίου η ένσταση θα είναι ότι ο ΤΕ δεν έχει το απαιτούμενο εύρος και ότι δεν υπάρχει το απαιτούμενο υπόβαθρο (μάλλον εννοούν τα μαθηματικά και αντίστοιχες βοηθητικές επιστήμες). Αν πάλι κάνει κάποιος μεταπτυχιακό στα μαθηματικά (η άλλη βοηθητική του μηχανικού επιστήμη ) η ένσταση θα είναι «μα δεν πρόκειται για engineering» Στους ΗΜΜΗΥ στο ΕΜΠ εντωμεταξύ άνετα μπορείς να πάρεις τις ροές Μ και Φ (μαθηματικών και φυσικής) και να μετράνε για λήψη πτυχίου.

Αν το μόνο επιχείρημα είναι η διαφορά των ετών για τους τωρινούς φοιτητές μπορεί να χρησιμοποιηθεί και η δυνατότητα παρακολούθησης από δεύτερο συγγενές τμήμα. https://www.esos.gr/arthra/49899/dynatotita-stoys-foitites-na-parakoloy… Οι ηλεκτρονικοί και ηλεκτρολόγοι Παδα πχ θα μπορούσαν να συνεργαστούν με τους πληροφορικούς και μηχανικούς υπολογιστών. Να δούμε όμως δέσμευση από κάποια άλλη πλευρά (το ΤΕΕ το κράτος) ότι αυτή η προσπάθεια θα βαρύνει. Γιατί η υπόνοια μου είναι ότι όλα αυτά είναι απλά παρελκυστικές τακτικές.

ioannis
|

@ Χιωτίνης : 4ετή με μεταπτυχιακά=πενταετή! αλλά όχι 4ετη=5ετή!

Οκ.

Αν όμως είναι 4ετες + 2ετές μεταπτυχιακό ????

4ετες + 4ετες διδακτορικό ?????

Ξεχάσατε ότι το βασικό επιχείρημα του ΤΕΕ (και του ΓΕΩΤΕΕ) είναι ότι "μετράει ο βασικός τίτλος σπουδών". Και αμυνόμενοι και επιτιθέμενοι πίσω από αυτό το επιχείρημα, δεν έχει προχωρήσει τίποτα επί 30 χρόνια.

Δεν είναι υπαίτια η ΕΕΤΕΜ αγαπητέ. Έχετε ευθύνη και εσείς οι διδάσκοντες. Και μάλιστα τώρα που δημιουργήθηκαν και νέα προβλήματα με τους ήδη αποφοίτους, και τους νέους φοιτητές, αναμένουμε λύσεις υπεύθυνες από εσάς όλους. (και θα αναμένουμε ως συνήθως.........).

Τεράστιο λάθος η κατάργηση των ΤΕΙ. ΕΙδικά για τον ΠΑΝΔΑ ανοίξατε τους ασκούς του Αιόλου.

Δεν ξέρουμε τι σημαίνουν οι διδακτικές μονάδες
|

@ΓΙΩΡΓΟΣ

Από τις απαντήσεις σας καταλαβαίνω ότι δεν γνωρίζετε το παραμικρό για τις διδακτικές μονάδες (ECTS).

Να βοηθήσω: Η διαφορά των 60 ECTS μεταξύ πτυχίων ΤΕΙ και Πολυτεχνείων αντιστοιχεί σε 30+30 μονάδες, άρα 1 έτος (πιθανότατα 10-12 μαθήματα, αναλόγως πόσες μονάδες έχει το καθένα μάθημα).

Αυτό που προτείνει ο κ. Χιωτίνης είναι το λογικό: ΕΔ Πολυτεχνείου = Πτυχίο ΤΕΙ ή Πανεπιστημίου + Μεταπτυχιακό

Παλαιός
|

Οταν υπήρχαν τα ΚΑΤΕΕ και κυρίως οι ΑΣΤΕΜ , δεν υπήρχε η έννοια των επιπέδων . Αλλά παρ΄ όλα αυτά ήταν 3,5 χρόνια , άρα θα είχαν σήμερα 210 μονάδες και έτσι και αλλιώς θα ήταν στο 6 . ΑΝ υπήρχαν όλα αυτά το 70 . Ας μαζευτούν κάποιοι που δεν γνωρίζουν γιατί εκτίθενται και εκθέτουν και τους άλλους .

Απίστευτο...
|

Για περισσότερα από 30 χρόνια η πολιτεία δεν μπορεί να αποδώσει επαγγελματικά δικαιώματα σε πτυχιούχους μηχανικούς τεχνολογικής εκπαίδευσης. Και θέλουμε να προκοψουμε ως κοινωνία ενώ κοροιδευομαστε κατάμουτρα. Στείλτε το ρημαδι το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών σε μια άλλη χώρα (π.χ. Γερμανία) που έχουν έτοιμους και άμεσους μηχανισμούς κατάταξης και απόδοσης επαγγελματικών δικαιωμάτων να δούμε τι είδους αντιστοίχιση και ποια επαγγελματικά δικαιώματα αποδίδουν! Τόσο απλά!

Νικητας Χιωτίνης
|

Κε "Γιώργο", αν δεν επισημοποιηθούν τα επαγγελματικά δικαιώματα όπως τα έθεσε η επιτροπή που έκανε σημαντικότατη δουλειά, δεν θα δικαιωθούν όσοι απόφοιτοι έκαναν μεταπτυχιακά, δηλαδή 4+1=5!! Αν η ΕΕΤΕΜ δεν πάψει να μαξιμαλίζει, πάλι θα κάψει τους αποφοίτους ΤΕΙ, λες και το κανει επίτηδες! Όπως είπα παραπάνω, γύρω στο 2004 με πρωτοβουλία αξιωματούχου του ΤΕΕ (ίσως ο/η αντιπρόεδρος δεν θυμάμαι καλά) συνεστήθη επιτροπή που θα έλυνε τα ζητήματα, ειχα και ρεαλιστικές προτάσεις προς διαπραγμάτευση(να προστίθενται τα μεταπτυχιακά ή/και να δινόταν δυνατότητα 1-2 ετών επί πλέον φοίτησης σε πολυτεχνεία για τη συμπλήρωση των 5 ετών), αλλά δεν συνεδρίασε ποτέ, γιατί 1-2 μέλη δήλωσαν πως "δεν συμμετέχω αν δεν είναι και ο Δ."). Άλλωστε ήδη γίνονται προτάσεις/προσπάθειες η Σχολή Μηχανικων του ΠαΔΑ να γίνει πενταετης (εξ αρχής). Μη σταματάτε τις εξελίξεις !

Βενάρδος Γεώργιος
|

Δεν εχετε καταλαβει όλοι σας τίποτα ..., και ειναι κρίμα

Κωστής Γεώργιος
|

Ιτιά, ιτιά μοσχοϊτιά
μου `χεις μαράνει την καρδιά.
Ιτιά, ιτιά λουλουδιασμένη,
συ μου `χεις την καρδιά καμένη.

Ιτιά, ιτιά λουλουδιασμένη,
αχ, πώς μοσχοβολάς καημένη.
Ιτιά, ιτιά μέσα στο ρέμα,
πως σ’ αγαπώ δεν είναι ψέμα.

Ιτιά μου σε παρακαλώ,
σκύψε να κόψω τον ανθό
Στη Ρούμελη και στο Μοριά,
όλοι χορεύουν την ιτιά.

ΓΙΑΝΝΗΣ Μ ΡΟΔΟΣ
|

"Ακόμα μια φορά η ΕΕΤΕΜ τορπιλίζει την πρόσδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων στους απόφοιτους ΚΑΤΕΕ και ΤΕΙ" Αυτά που προτείνει η "επιτροπή " δεν είναι δικαιώματα αλλά εξευτελισμός κε Χιωτίνη. Δείχνουν επίσης πως σκοπός των συντακτών τους ήταν η εξαφάνιση του ανταγωνισμού και τίποτα άλλο. Όσο για τις πονηριές περί κρεμαστών γεφυρών και ΚΑΤΕΕ να τις αφήσετε κατά μέρος. Τα ΤΕΙ δεν είναι ΚΑΤΕΕ απλώς προέρχονται από αυτά όπως το ΕΜΠ από μια απλή τεχνική σχολή και δεν γνωρίζω πολλούς απόφοιτους οποιουδήποτε πολυτεχνείου η πανεπιστημίου που μπορούν να μελετήσουν κρεμαστές γέφυρες η ουρανοξύστες αν και μπορούν σύμφωνα με τους σοφούς μας να τα υπογράψουν . Κατά τους ίδιους μάλιστα "σοφούς " εγώ δεν μπορώ να μελετήσω ούτε διώροφη σιδηρά αποθήκη ούτε κατοικία με υποστηλώματα ούτε φυσικά να χειριστώ ένα GPS. Σταματήστε τις υποκρισίες επιτέλους και μην δείχνετε αποδιοπομπαίους τράγους ΕΕΤΕΜ κλπ. Πείτε την αλήθεια "δεν σας θέλουμε στα πόδια μας" και "θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας εξοντώσουμε".

Πτυχιούχος Μηχανικος, MSc
|

Κε. Χιωτινη,

Συφωνω και επαυξάνω για τα σημεία 1, 3, 4, 5 που αναφέρατε. Αδιανόητο να μην ακολουθήσουμε ευρωπαϊκές πρακτικές εν έτη 2018 κ τα μεταπτυχιακά να μην προσμετρώνται στην τεχνικη ευθύνη!!! Και αυτό ισχύει για όλους ΠΕ κ ΤΕ. Στο σημείο 2 κρατάω επιφυλάξεις με τον τρόπο με το οποιο το θέσατε....δεν είναι θέμα τουριστικών κατοικιών διώροφων....είναι θέμα ότι η μόνη χώρα που σου βάζει τέτοιους φραγμούς είναι η χώρα που σου αποδίδει πρώτο πτυχίο ...ας ελπίσουμε ότι θα επικρατήσει η λογική έστω και την ύστατη στιγμή, κ συμφωνώ ότι πρέπει να είμαστε ρεαλιστες....η δίκαιη λύση είναι οι πτυχιούχοι μηχανικοί να αποκτούν πλήρη
δικαιώματα στον τομέα τους με μάστερ κ με διδακτορικό ακόμα πιο πολλα...ΥΓ: η ΕΕΤΕΜ φαινεται ότι αρεσκετε να εκπροσωπεί υπομηχανικους ΚΑΤΕΕ κ όχι πτυχιούχους μηχανικούς με μεταπτυχιακά κ διδακτορικα...

Γεωργιος Π.
|

Άρα !!
Πάω για σπουδές στην Βουλγαρία ή Αγγλία. Σε 3 + κάτι χρόνια παίρνω Βαchelor, επιστρέφω περνάω ΔΟΑΤΑΠ, κι όλα καλά.
Ούτε φροντιστήρια στο λύκειο κι ούτε να έχω αγχός αν περάσω στο τόπο κατοικίας μου.
Α ! και κάτι ακόμη. Άλλο επαγγελματική κι άλλο Ακαδημαϊκή ισοτίμηση.
Για όσους δεν καταλαβάν ( Χιωτίνη?) στη επιχειρηση που εργάζομαι όλοι οι εκ εξωτερικού μηχανικοί είναι τριετούς φοίτησης και η διαφορά σε κάποιες θέσεις ειναι κάτοχοι master. Κι αυτό όχι του κλάδου τους. Πχ ο συντάκτης είναι πτυχιούχος ΑΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ. 3+ πρακτική με MBA, απο το Boston schoole και τώρα τελειώνει Μάστερ ΚΕΝΤ. Solan by nano μονο με το πτυχίο του ΑΤΕΙ.

Απόφοιτος Μηχανικός ΤΕΙ, MSc, PhD
|

Αγαπητέ κύριε Χιωτίνη,
Κατ’ αρχάς σας ευχαριστώ που ασχολείστε με τα θέματα των αποφοίτων ΤΕΙ. Πιστεύω, ότι έχετε απόλυτο δίκιο σχετικά με το παρακάτω:
"μεταπτυχιακά=πενταετή! αλλά όχι 4ετη=5ετή! Άρα η συζήτηση πρέπει να γινεται έτσι!!! τα μεταπτυχιακά να προστίθενται!!!".
Κατά τη γνώμη μου, οποιοσδήποτε λέει "4ετη=5ετή" είναι απλά απαράδεκτος!
Αυτό, όμως, που δεν καταλαβαίνω εγώ και η αλήθεια είναι ότι με φοβίζει, είναι το γιατί δεν έχει αναφερθεί τίποτα σχετικά με την «ισοτίμηση πτυχίων»;
Σας ευχαριστώ.

Νικόλαος
|

Κ. Χιωτίνη πως γίνεται τόσα χρόνια να διδάσκετε σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπως εμμέσως παραδέχεστε και ξαφνικά να καταλαμβάνετε θέση καθηγητή πανεπιστημίου;

bob mastoras
|

Κυριε Χιωτίνη,

Οι αυριανοί απόφοιτοι του ΠΑΔΑ δεν εκπροσωπούνται από την ΕΕΤΕΜ. Αν η ΕΕΤΕΜ είναι το εμπόδιο, ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν. Αν είναι δύσκολο να αποδοθούν ΕΔ ελεύθερου επαγγελματία, έχω και λιγότερο φιλόδοξη αποστολή. Να ενταχτούν τα νέα αυτά παιδιά, δηλαδή τα πτυχία τους, στο προσοντολόγιο των ΔΥ. Στον κώδικα ΔΥ στους μηχανικούς ΠΕ δεν συμπεριλαμβάνονται, δεν προβλέπονται. Η τρέχουσα διατύπωση είναι: «(Περιλαμβάνονται όλες οι ειδικότητες των Πολυτεχνείων και των Πολυτεχνικών Σχολών ΑΕΙ της ημεδαπής, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στον οργανισμό ή κανονισμό της οικείας υπηρεσίας ή νομικού προσώπου).» Αφού το ΠΑΔΑ δεν έχει πολυτεχνική σχολή οι μελλοντικοί απόφοιτοι σας δεν θα έχουν ούτε πρόσβαση σε θέσεις ΤΕ ούτε πρόσβαση σε θέσεις ΠΕ μηχανικού. Θα ήμουν ακόμα ακόμα εντυπωσιασμένος αν έσπαγε το ταμπού του μη λογισμού των μεταπτυχιακών για απόδοση ΕΔ σε αυτήν την περίπτωση. Ας δούμε τον κ. Γαβρόγλου που του έχετε εμπιστοσύνη σε αυτό το περιορισμένο στόχο. Στο κάτω κάτω της γραφής το ΠΑΔΑ είναι δικό του δημιούργημα.

Πτυχιούχος ΤΕΙ
|

Κύριε Χιωτίνη συμφωνώ απολυτα μαζί σας σε όλα καθώς βάζετε τις σωστές βάσεις που θα πρέπει να επικεντρωθούμε όλοι οι απόφοιτοι .
Και αυτό λέγεται μεταπτυχιακή επιμόρφωση .
Μόνον τότε θα μπορούμε ισάξια να διεκδικήσουμε το οτιδήποτε .
Όμως δεν απαντάτε εδώ και καιρό για το τι γίνεται και προτιθεστε εσείς να κάνετε με το θέμα των διαδικασιών ισοτίμισης των παλαιών πτυχιούχων .
Ελπίζω να μην είστε οπαδός του δόγματος άστο να ξεχαστεί .
Τουλάχιστον για εμάς τους αποφοίτους είναι σαν τον πονόδοντο δεν το ξεχνάς ποτέ.

ΜΗΧ ΤΕ
|

Κε Χιωτίνη μια αξιολογη διαβαθμιση ηταν τα προσχεδια παναρετου και ταλιαδουρου.... αυτο δεν ειναι διαβαθμιση. Οσο για τα κατεε που αναφερετε θα επρεπε να ειστε ο πρωτος που γνωριζει οτι αυτα ειναι επιπεδου 5, ενω εχουν ηδη ΕΔ.

ΓΙΩΡΓΟΣ
|

Ο απλός ρεαλισμός κ. Χιωτίνη είναι ένας . Τι προγραμμα σπουδών διδάχτηκαν αυτοι οι άνθρωποι. Με βάση αυτο να τους αποδοθεί ότι τους αναλογεί , τιποτα περισσότερο τιποτα λιγότερο έιναι τόσο μα τόσο απλό που να ατνιστοιχέι σε επίπεδο σπουφών 6 , των 240 ects. Απο εκεί και πέρα μετρας master , διδακτορικά εμπειρία. Αλλά ξαναλέω ειναι απόλυτως ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ο μεν να βγαίνει με 300 ects ο δε με 240 που η διαφορά τους 60 ects ειναι με το ζόρι 3 με 4 μαθήματα , δεν είναι παραπάνω και να υπάρχει αυτή η ΤΕΡΑΤΩΔΗ αναντιστοιχία ως προς τα ΕΔ του ενός και του αλλου. Επιτελους αυτό δεν απεικονίζει στοιχειώδες πολιτισμό ενός λαού αλλά ανθρωποφαγία για την πίτα.

Νικήτας Χιωτίνης
|

Κε 1ε "Γιώργο" : προσπαθώ να είμαι ρεαλιστής για να μην οδηγηθούμε πάλι στο μηδε΄ν επαγγελματικά δικαιώματα,
Κε 3ε "Γιώργο": αυτά λέω και γω!!! 4ετή με μεταπτυχιακά=πενταετή! αλλά όχι 4ετη=5ετή! Άρα η συζήτηση πρέπει να γινεται έτσι!!! τα μεταπτυχιακά να προστίθενται!!! το έχω πολλές γράψει δημοσίως, χωρίς να κάνω πρόζα!

Γιωργος
|

Εγώ κ.χιωτινη έχω πτυχίο δομικών ΤΕΙ 240 ects. Και μεταπτυχιακό 120ects σε αντισεισμικες κατασκευές. Συνολικά 360 ects. Και δεκαετή εμπειρία. Δηλαδή με όλα αυτά τι κατά την γνώμη σας θα έπρεπε να υπογράφω σήμερα που οι κύριοι της επιτροπής μου είπαν ότι αξίζω μόνο για διώροφο και αυτό μπετόν. Περιμένω την απάντηση σας.

Γιωργος
|

Επιπλέον δεν είναι δυνατόν για 60 ects διαφορά ο μεν να υπογραφει ότι υπάρχει στον κόσμο απάνω και ο δε μόνο διώροφο αυτό είναι επίσης κοινή λογική κ. Χιώτινη και επιτέλους να υπάρχει σοβαρότητα. Η εετεμ δημιουργήθηκε από τους αποφοίτους κ. Χιώτινη γιατί το κράτος τους πέταξε στα αζητητα. Δεν λέω ότι όσα ζητάει με την πρόταση νόμου που έχει κατατεθεί ότι είναι σωστά. Από την άλλη όμως δεν είναι δυνατόν να δεχτούμε απόφοιτοι με δεκαετή και πλέον εμπειρία με μάστερ και διδακτορικά αυτό το έκτρωμα πόρισμα.

Γιωργος
|

Κάνεις δεν είπε ότι αποφοίτος δομικών έργων έχει διδαχθεί προένταση και γέφυρες. Είναι εξειδικευμένες κατασκευές. Αλλά όχι αυτό το έκτρωμα πόρισμα. Επιτέλους τι σόι μορφωμένοι άνθρωποι είμαστε για τον Θεό . δεν είναι δυνατόν να γράφονται τέτοια πράγματα για επίπεδο σπουδών 6, 240 ects.

Γιωργος
|

Κ. Χιώτινη λυπάμαι πολύ αλλά αυτά που γράφεται είναι πέραν κάθε πραγματικότητας. Την επιστολή του κ. Βαρελιδη που είναι συνάδελφος σας απόφοιτος Πολυτεχνείου και με μάστερ την διαβάσατε καθόλου. Ο άνθρωπος δίδασκε στο ΤΕΙ Πειραιώς και τώρα στο ΠΑΔΑ και αναλύει επακριβώς την ποιότητα και την ποσότητα των μαθημάτων που διδάσκονται στο ίδρυμα. Καταλαβαίνετε τι λέτε ,
Ότι απόφοιτοι επιπέδου 6 με 240 ects με όλα αυτά που έχουν διδαχθεί και αναλύει το ίδιο το ΤΕΙ Πειραιά κατόπιν εντολής του ιδίου του υπουργού αξίζουν μόνο για διώροφο. Λυπάμαι ειλικρινά για αυτά που γράφετε. Δηλαδή ο αλλοδαπός απόφοιτος κράτους μέλους είτε είναι Άγγλος είτε Γάλλος με τετραετές πρόγραμμα 240 ects στην πατρίδα του έχει δικαίωμα υπογραφής διώροφου . Μην εκτίθεσται με αυτά που γράφετε. Δηλαδή λέτε ότι προγράμματα σπουδών 240 ects εν έτη 2019 πλέον είναι μόνο για αυτό το έκτρωμα πόρισμα που είναι πιστή αντιγραφή του βασιλικού διατάγματος του 1970. Επιτέλους σε αυτή την χώρα δεν θα είχαμε πτώχευση αν γράφαμε και μιλούσαμε σοβαρά. Δηλαδή θα ρθεί ο αλλοδαπός μηχανικός με 240 ects που στην πατρίδα του υπογράφει σχεδον τα πάντα και εδώ θα του πουν είσαι μόνο για διώροφο και αυτό μόνο μπετόν. Ούτε ξύλινο ούτε μεταλλικό ούτε καν πέτρινο. Αφού αυτό είναι το ακαδημαϊκό επίπεδο μας βάσει αυτού του καταπτιστο πορίσματος. Σας καλώ να σεβαστείτε τους κόπους των χιλιάδων γονιών που εν καιρό κρίσης σπουδάζουν από το υστέρημα τους τα παιδιά τους καθώς και τους φοιτητές και τους αποφοίτους. Βοηθήστε για ουσιαστική λύση και επιτέλους όλοι να σεβαστούν τις αποφάσεις τους ΣτΕ που αναφέρει ότι τα ΕΔ απορρέουν από το πρόγραμμα σπουδών . Άρα οι μόνοι αρμόδιοι είναι τα ιδρύματα και οι καθηγητές τους να απαντήσουν για την ποιότητα των σπουδών της ΑΝΩΤΆΤΗΣ εκπαίδευσης που παρέχουν στους φοιτητές τους.

Τακης
|

Με το κλείσιμο των ΤΕΙ θα τελειώσει και αυτή η γκρίνια των πτυχιούχων για τα επαγγελματικά δικαιώματα.
Από ΤΕΙ ή ΚΑΤΕΕ τι θέλουν οι κύριοι τις εετεμ να υπογραφούν; ουρανοξύστες;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ