Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης “βαφτίζει” η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως την ΑΔΙΠ στο νομοσχέδιο που παρουσιάζει σήμερα στο υπουργικό Συμβούλιο

Τα κύρια σημεία του Σχεδίου Νόμου

28/11/2019

Ενημερώθηκε: 28/11/2019, 09:17

Άκουσε το άρθρο

Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης “βαφτίζει” η Ν. Κεραμέως την Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ)  στο Σχέδιο Νόμου  που θα παρουσιάσει  στην σημερινή  (Πέμπτη) συνεδρίαση (11 π.μ.) του υπουργικού Συμβουλίου, προκειμένου να πάρει το “πράσινο” φως για την προώθηση, προς ψήφιση, στη Βουλή.

Στο Σχέδιο Νόμου περιλαμβάνονται και διατάξεις για την απλοποίηση λειτουργίας των ΕΛΚΕ.

Με τη ρύθμιση για τους ΕΛΚΕ γίνεται  απλοποίηση του πλαισίου λειτουργίας τους  για την ουσιαστική επιτάχυνση των σχετικών διοικητικών ενεργειών (τροποποίηση ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου, διαδικασιών κ.αλ. για μεγαλύτερη ευελιξία και μείωση της γραφειοκρατίας), με τις κατάλληλες θεσμικές εγγυήσεις διαφάνειας και λογοδοσίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του esos με το Σχέδιο Νόμου για  την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης καθιερώνεται  ο βασικός θεσμός αξιολόγησης:

  •  των προγραμμάτων σπουδών,
  •  των διδασκόντων, και,
  •  των Ιδρυμάτων.

Επίσης η νέα Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης  θα αξιολογήσει τις συγχωνεύσεις των ΤΕΙ με τα Πανεπιστήμια, όχι για την επαναφορά τους   στην προτέρα κατάσταση , αλλά για να ενισχυθεί η Ανώτατη Τεχνολογική Εκπαίδευση, που σήμερα βρίσκεται εντός των Πανεπιστημίων.

Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης θα δημοσιοποιούνται ώστε να ενισχύεται η διαφάνεια και η δημόσια πληροφόρηση, και να αναδεικνύονται οι καλύτερες πρακτικές (εκπαιδευτικές, ερευνητικές, διοικητικές).

Η ρύθμιση θα προβλέπει επέκταση της αξιολόγησης σε ζητήματα:

  •         εξωστρέφειας των Πανεπιστημίων,
  •         επιδόσεων των φοιτητών, και
  •         σύνδεσης με την αγορά εργασίας

Ο ρόλος της Εθνική Αρχής  Ανώτατης Εκπαίδευσης  θα είναι  καθοριστικός για την χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων, καθώς θα συνδέεται με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης.

Με το νομοσχέδιο που θα ακολουθήσει για την τριτοβάθμια εκπαίδευση η κρατική χρηματοδότηση προς τα Πανεπιστήμια θα γίνεται βάσει:

  •         αντικειμενικών κριτηρίων  και δεικτών (κόστος σπουδών ανά φοιτητή, διάρκεια  των Προγραμμάτων Σπουδών ,
  •         γνωστικό αντικείμενο των σπουδών,
  •         μέγεθος και γεωγραφική διασπορά του κάθε Πανεπιστημίου, τα οποία θα κοστολογούνται.

 

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (20)

Αξιολογήσεις ΑΔΙΠ
|

Με αποσπασματικές στατιστικές, κάθε τμήμα και ίδρυμα ξεχωριστά, δεν αλλάζει το τοπίο. Πρέπει το υπουργείο να πάρει αποφάσεις και οι ακαδημαϊκοί να αναλάβουν την ευθύνη της ανασυγκρότησης αντί να ασχολούνται με τη χρηματοδότηση και τις θέσεις.

Κων-νος
|

Δεν είναι ΑΔΙΠ αλλά Εθνική Αρχή .....Τέτοια υποκρισία που υπερβαίνει κάθε όριο από τους οπαδούς της νομιμότητας και της αριστείας!!!

ΠΕ04
|

Αλλάζει το όνομα για να αλλάξει τον πρόεδρο, φτηνά κολπα

Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης
|

Η κοστολόγηση της γεωγραφικής εξάπλωσης ενός ΑΕΙ δεν πρέπει να επιβραβεύεται. Θα προχωρήσουν σε συνενώσεις πλεοναζοντων τμημάτων, που εδώ και τόσα χρόνια δε λειτουργούν προς όφελος της εκπαίδευσης των φοιτητών;

Νικος
|

H ΑΔΙΠ ειναι ανεξαρτητη αρχη. Ως τετοια δεν μπορει να επεμβει ευκολα ενα υπουργειο. Γι αυτο την ξηλωνουνε και την κανακανουνε για να μπορεσουν να βαλουν χερι.

Γ.Π.
|

Τα έχουν πει με λιτό και σαφή τρόπο ο Κωνσταντίνος Δασκαλάκης και οι άλλοι επιφανείς καθηγητές και επιστημόνες της Διασποράς. Υπάρχει εγκυρότερη αξιο-λόγηση;

Αλικη
|

Η τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει τα χάλια της και η υπουργός ασχολείται με τη μοναδική αρχή που είχε και έχει συγκεκριμένο και μετρήσιμο έργο. Είναι δυνατόν; Συμβούλους δεν έχει να της βάλουν φρένο;

@παναγιώτης Β
|

Για πείτε μας τι κακό έκανε η ΑΔΙΠ κύριε. Τα κομματικά γυαλιά που φοράτε σας κάνουν να κατηγορείτε τη μοναδική αρχή που εδώ και χρόνια έκανε αξιολογήσεις που είχαν συγκεκριμένες προτάσεις. Προτάσεις που ουδείς έλαβε υπόψη του φυσικά. Προεκλογικά η αγαπημένη σας υπουργός κραύγαζε πως οι συνενώσεις Πανεπιστημίων και ΤΕΙ έγιναν χωρίς την παρουσία της ΑΔΙΠ. Μετεκλογικά τι κάνει γι αυτό; Αλλάζει την ΑΔΙΠ για να βάλει τα δικά της παιδιά!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ΉΜΑΡΤΟΝ!!!!

Παναγιώτης Β
|

"Τί είχε η παλιά και δεν μάς έκανε;" Τα μαύρα της τα χάλια είχε! Και μόνο ένα δείγμα από τα άρθρα και τα σχόλια στην Ενότητα "ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ-ΕΙΔΗΣΕΙΣ" του esos να διαβάσει κανείς, διαγώνια έστω, θα κατανοήσει επαρκώς τί είχε και προπαντός τί δεν είχε.
Στον κόσμο των επιχειρήσεων, η κατάσταση αυτή φωνάζει απεγνωσμένα για δομικό ανασχηματισμό (reengineering). Ένας αναλφάβητος κάτοχος κινητού τηλεφώνου, θα έκανε "reset" χωρίς δεύτερη σκέψη.
Για την Παιδεία μας μιλάμε, φίλοι μου και όχι για τις πολιτικές μας προτιμήσεις και τις θεσάρες στελεχών.

giorgos
|

Αν θελουν πραγματικα να ενισχυσουν την τεχνολογική εκπαίδευση, ας ιδρυσουν σοβαρες τεχνικες σχολες. Ας μετατρεψουν τα ΕΠΑΛ σε καθαρα τεχνικες σχολες χωρις δικαιωμα εισαγωγής στα πανεπιστημια με ειδικα ευνοϊκα ποσοστά. Τα υπολοιπα ειναι λογια πολιτικαντιδων

Αρθούρος
|

Προς μπάχαλο:Εγώ υποστηρίζω την κατάτμηση των τμημάτων σε πολλές πόλεις, όχι όμως και των Πανεπιστημίων,γιά τα οποία θέλω να υπάρξει συγχώνευση, αλλά είμαι σφοδρά ενάντια στους σύγχρονους άτακτους του 19ου αιώνα,που καταστρέφουν και τα ιδρύματα και το κέντρο της Αθήνας.Επίσης,είμαι ενάντια και σε κείνους που τους υποστηρίζουν και θέλουν να διαιωνίζεται αυτό το σάπιο καθεστώς,που κάθε άλλο παρά νεοτερικό είναι.Μην τους βάζουμε λοιπόν όλους στον ίδιο σάκο,αγαπητέ.

Πολιτης
|

Το εκπληκτικό έργο της υπουργού συνεχίζεται. Αφού δεν έχει κάνει τίποτα εδώ και 5 μήνες σήμερα έριξε τη βόμβα της. Θα αλλάξει όνομα στην ΑΔΙΠ!!!! Ιδού το λαμπρό της έργο. Θα περιμένω ύμνους και διθυράμβους απο το ΣΚΑΙ και τα λοιπά καθεστωτικά ΜΜΕ τις επόμενες ώρες.

Μπάχαλο
|

Να μην μιλούν για λίγο καιρό οι υποστηρίζοντες τους μπαχαλάκηδες και του κάθε χωριό και Σχολή κάθε πόλη και Πανεπιστήμιο!!

Thomas Paschalis
|

“Επίσης η νέα ΑΔΙΠ θα αξιολογήσει τις συγχωνεύσεις των ΤΕΙ με τα Πανεπιστήμια, όχι για την επαναφορά τους στην προτέρα κατάσταση , αλλά για να ενισχυθεί η Ανώτατη Τεχνολογική Εκπαίδευση, που σήμερα βρίσκεται εντός των Πανεπιστημίων.”
Τι υποκρισία να αναγνωρίζεις ότι υπάρχει τεχνολογική εκπαίδευση εντός των πανεπιστημίων, εξάλλου πάντα υπήρχε, αλλά να μην αναγνωρίζεις τους πτυχιούχους της.

ΤΕΙ και ΑΕΙ
|

Όπως έγιναν τα ΤΕΙ πανεπιστήμια, έτσι θα αξιολογηθούν στα χαρτιά τα τμήματα. Απορίας άξιο το πώς συνεχίζουν να λειτουργούν χωρίς τον παραμικρό σχεδιασμό για το μέλλον, όταν στην υπόλοιπη Ευρώπη τα πανεπιστήμια έχουν ορίζοντα δεκαετίας στον στρατηγικό σχεδιασμό.

ΜΑΥΡΟ-ΓΙΑ-ΛΟΥΡΟΣ
|

Με την ΑΣΠΑΙΤΕ θα γίνει κάτι νομοθετικά για την αναδιοργάνωσή της σε Παιδαγωγικό Πανεπιστήμιο Εκπαιδευτικών Μηχανικών ή θα μείνει έτσι στο διηνεκές; Θα ασχοληθεί κανείς με αυτή τη Σχολή;;;;

Φαφλατοσούλεν
|

Είναι καταφανές ότι οι όποιες μεθοδεύσεις για την ΑΔΙΠ, με τον μανδύα του νομικού επαναπροσδιορισμού, έχουν στόχο την αδρανοποίηση του προηγούμενου έργου της ΑΔΙΠ, κυρίως σε σχέση με τα ΤΕΙ. Ειδικότερα, τα τμήματα μηχανικών των ΤΕΙ είχαν αξιολογηθεί, με βάση τα πρόγραμματα τους σπουδών μηχανικού, και σε σύγκριση με διεθνή προγράμματα σπουδών μηχανικών, και είχαν βαθμολογηθεί ως απολύτως ανταποκρινόμενα στα διεθνή στάνταρτς. Η προηγούμενη αλλά και αυτή η κυβέρνηση αρέσκονται να ικανοποιούν το ΤΕΕ και τα Πολυτεχνεία, και να μην αφήνουν τους μηχανικούς ΤΕ να ασκήσουν το επάγγελμα του μηχανικού. Η κατάσταση και οι χειρισμοί του συνόλου του πολιτικού κατεστημένου θα χαρακτηριζόταν αστεία, αν δεν ήταν τραγική για τις ζωές των μηχανικών ΤΕ. Ο δρόμος της διεκδίκησης σε ευρωπαϊκό επίπεδο όμως άνοιξε- και τον λογαριασμό θα τον πληρώσει το ελληνικό κράτος.

Δύο μόνο ερωτήσεις
|

Σκοπός κάθε μορφής αξιολόγησης είναι προφανώς η βελτίωση μιας υφιστάμενης κατάστασης. Ας μας απαντήσουν λοιπόν οι αρμόδιοι φορείς, πριν νομοθετήσουν:

(α) Τα αποτελέσματα των εσωτερικών και εξωτερικών αξιολογήσεων των τμημάτων των ΑΕΙ που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι τώρα αξιοποιήθηκαν ποτέ στη διαμόρφωση της μελλοντικής εκπαιδευτικής πολιτικής του υπουργείου για τα ΑΕΙ;

(β) Ποιος είναι ο βαθμός συμβατότητας μεταξύ του νομοθετικού πλαισίου λειτουργίας των ΑΕΙ και των αντικειμενικών κριτηρίων και δεικτών μέτρησης που αξιοποιούνται ήδη από την ΑΔΙΠ για την αξιολόγηση των τμημάτων των ΑΕΙ (πρόγραμμα σπουδών, διδάσκοντες, κλπ) ;

ΑΔΙΠ
|

Πρώτα πρέπει να συνενωθούν τα ιδρύματα και στη συνέχεια να αξιολογηθούν και να χρηματοδοτηθούν. Αλλιώς διαιωνίζεται η στρεβλή δομή. Τι είδους σύνδεση με την αγορά εργασίας μπορεί να έχει ένα ΑΕΙ με τμήματα σε πέντε ή έξι περιοχές;

Μιχάλης
|

Οι γραφικότητες συνεχίζονται. Φτιάχνουμε τη νέα ΑΔΙΠ για ποιο λόγο; Τι είχε η παλιά και δεν μας έκανε; Η σημερινή ηγεσία σπάει τα κοντέρ στην αδράνεια και την παντελή άγνοια επί των θεμάτων παιδείας. Που να μην ήταν και έτοιμοι δηλαδη!!!!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ