Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης “βαφτίζει” η Ν. Κεραμέως την Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ) στο Σχέδιο Νόμου που θα παρουσιάσει στην σημερινή (Πέμπτη) συνεδρίαση (11 π.μ.) του υπουργικού Συμβουλίου, προκειμένου να πάρει το “πράσινο” φως για την προώθηση, προς ψήφιση, στη Βουλή.
Στο Σχέδιο Νόμου περιλαμβάνονται και διατάξεις για την απλοποίηση λειτουργίας των ΕΛΚΕ.
Με τη ρύθμιση για τους ΕΛΚΕ γίνεται απλοποίηση του πλαισίου λειτουργίας τους για την ουσιαστική επιτάχυνση των σχετικών διοικητικών ενεργειών (τροποποίηση ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου, διαδικασιών κ.αλ. για μεγαλύτερη ευελιξία και μείωση της γραφειοκρατίας), με τις κατάλληλες θεσμικές εγγυήσεις διαφάνειας και λογοδοσίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες του esos με το Σχέδιο Νόμου για την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης καθιερώνεται ο βασικός θεσμός αξιολόγησης:
- των προγραμμάτων σπουδών,
- των διδασκόντων, και,
- των Ιδρυμάτων.
Επίσης η νέα Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης θα αξιολογήσει τις συγχωνεύσεις των ΤΕΙ με τα Πανεπιστήμια, όχι για την επαναφορά τους στην προτέρα κατάσταση , αλλά για να ενισχυθεί η Ανώτατη Τεχνολογική Εκπαίδευση, που σήμερα βρίσκεται εντός των Πανεπιστημίων.
Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης θα δημοσιοποιούνται ώστε να ενισχύεται η διαφάνεια και η δημόσια πληροφόρηση, και να αναδεικνύονται οι καλύτερες πρακτικές (εκπαιδευτικές, ερευνητικές, διοικητικές).
Η ρύθμιση θα προβλέπει επέκταση της αξιολόγησης σε ζητήματα:
- εξωστρέφειας των Πανεπιστημίων,
- επιδόσεων των φοιτητών, και
- σύνδεσης με την αγορά εργασίας
Ο ρόλος της Εθνική Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης θα είναι καθοριστικός για την χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων, καθώς θα συνδέεται με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης.
Με το νομοσχέδιο που θα ακολουθήσει για την τριτοβάθμια εκπαίδευση η κρατική χρηματοδότηση προς τα Πανεπιστήμια θα γίνεται βάσει:
- αντικειμενικών κριτηρίων και δεικτών (κόστος σπουδών ανά φοιτητή, διάρκεια των Προγραμμάτων Σπουδών ,
- γνωστικό αντικείμενο των σπουδών,
- μέγεθος και γεωγραφική διασπορά του κάθε Πανεπιστημίου, τα οποία θα κοστολογούνται.
Με αποσπασματικές στατιστικές, κάθε τμήμα και ίδρυμα ξεχωριστά, δεν αλλάζει το τοπίο. Πρέπει το υπουργείο να πάρει αποφάσεις και οι ακαδημαϊκοί να αναλάβουν την ευθύνη της ανασυγκρότησης αντί να ασχολούνται με τη χρηματοδότηση και τις θέσεις.